Joukkueen rakennus kaudelle 2022–2023

  • 671 075
  • 5 116
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Tänne on näemmä pesiytynyt Kerttulin fanipoikakerho. Heidän mielestää Kerttula on varmaan tehnyt kaikki aivan tismalleen oikein ja kaikki konttaaminen on vain Atun ja Pantsen syytä ja pelaajat ihan ilkeyttään kertovat että valmennuksen kanssa oli sovittu yhteisymmärrys mutta Kerttulalle ei sopinut. Fanipoikakerholle tällainen narratiivi ei tietenkään sovi edes vähää alusta.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Nää on osa tätä Juomari Turmion Kerttula vastaista narratiivia.
Ihan oikeassa olet, ettei ole jutuissa enää mitää rajaa.

Hetkinen, stuntti seis!

Mitä olen Nurmesta sanonut? Oli tuossa listalla mitkä valmennus oli tarjonnut Kerttulan pöydälle, mutta ei mennyt seulasta läpi joidenkin syiden takia, mitään muuta en ole tainnut Nurmesta kirjoittaa.

Ei tosiaan ole mitään rajaa näissä jutuissa kun oletetaan asioita, vääristellään tekstejä ja yritetään mustamaalata kirjoittajia.

Olen joskus jopa arvostanut sinua kirjoittajana, mutta nyt laski tuo arvostus aika kellariin.

Jos kirjoitan asioita faktana, niin jos se menee "Kerttulan vastaiseksi narratiiviksi", niin olisiko se asia sitten niin että jotain mätää jossain on?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hetkinen, stuntti seis!

Mitä olen Nurmesta sanonut? Oli tuossa listalla mitkä valmennus oli tarjonnut Kerttulan pöydälle, mutta ei mennyt seulasta läpi joidenkin syiden takia, mitään muuta en ole tainnut Nurmesta kirjoittaa.

Ei tosiaan ole mitään rajaa näissä jutuissa kun oletetaan asioita, vääristellään tekstejä ja yritetään mustamaalata kirjoittajia.

Olen joskus jopa arvostanut sinua kirjoittajana, mutta nyt laski tuo arvostus aika kellariin.

Jos kirjoitan asioita faktana, niin jos se menee "Kerttulan vastaiseksi narratiiviksi", niin olisiko se asia sitten niin että jotain mätää jossain on?

Sitä kirjoitat faktoja, mutta mistä sinä saat faktasi? Tuskin Atu + muu valmennus näitä sinulle antaa tai jos antaa, niin olen erittäin pettynyt. Uskon edelleen, että olet "hyödyllinen idiootti", jolle syötetään tietoa tarpeen mukaan. Olin aikanaan itse samassa asemassa, ymmärsin sen vasta myöhemmin.

Enkä yhtään ihmettelisi, vaikka valmennus noita nimiä olisi ilmaan heitellytkin. Sitä taas en usko, että jokainen noista jäi Ässien ulkopuolelle vain Kerttulan arvomaailman takia.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Aika monta kertaa tätä heittelet, ja joka kerta vahvistuu ajatus ettet edes tiedä mitä koko sana tarkoittaa.

Jos asia on ollut huhu, olen maininnut asiasta. Jos asia on ollut fakta, olen maininnut asiasta. Nämä ihan vain sen takia ettei asia jäisi epäselväksi. Lisäksi olen sanonut että lukijan vastuulla uskooko vai eikö usko, mutta todellakin on aika henkilökohtainen hyökkäys minua kohtaan jos kuvittelet etten erota faktaa ja fiktiota toisistaan.

Muistutan että aina voi blokata minun kirjoitukset jos tuntuu liian uskomattomalta.
 

Kafrom

Jäsen
Jos asia on ollut huhu, olen maininnut asiasta. Jos asia on ollut fakta, olen maininnut asiasta. Nämä ihan vain sen takia ettei asia jäisi epäselväksi. Lisäksi olen sanonut että lukijan vastuulla uskooko vai eikö usko, mutta todellakin on aika henkilökohtainen hyökkäys minua kohtaan jos kuvittelet etten erota faktaa ja fiktiota toisistaan.

Muistutan että aina voi blokata minun kirjoitukset jos tuntuu liian uskomattomalta.
Niin että kerrot täällä faktoja, mutta ne ovat kuitenkin lukijan vastuulla uskoa? Kuulostaa melkoisen epäloogiselta. Missään vaiheessa en ole sanonut ettetkö erottaisi faktaa ja fiktiota toisistaan, kyseenalaistin vain miten väännät sinulle väitetyistä asioista faktaa.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Sitä kirjoitat faktoja, mutta mistä sinä saat faktasi? Tuskin Atu + muu valmennus näitä sinulle antaa tai jos antaa, niin olen erittäin pettynyt. Uskon edelleen, että olet "hyödyllinen idiootti", jolle syötetään tietoa tarpeen mukaan. Olin aikanaan itse samassa asemassa, ymmärsin sen vasta myöhemmin.

Enkä yhtään ihmettelisi, vaikka valmennus noita nimiä olisi ilmaan heitellytkin. Sitä taas en usko, että jokainen noista jäi Ässien ulkopuolelle vain Kerttulan arvomaailman takia.

En usko hetkeäkään että minun kirjoituksillani olisi yhtään hyötyä/haittaa kenellekään kiekkopiireissä. Sen kautta ajattelen etten ole "hyödyllinen idiootti", mutta voihan sen asian noinkin nähdä.. ehkä?

En ole maininnut että kaikki olisi jäänyt edes pelkästään mistään Kerttulan arvomaailman takia ulkopuolelle.

Esim. Tapaus Eronen ei minun tekstien perusteella näin ollut, vaan homma jäi kiinni siitä että Kerttula ei nähnyt Erosen olevan tarpeeksi laadukas pelaaja siihen että olisi lisätty se auto+asunto sopparin päälle.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Niin että kerrot täällä faktoja, mutta ne ovat kuitenkin lukijan vastuulla uskoa? Kuulostaa melkoisen epäloogiselta. Missään vaiheessa en ole sanonut ettetkö erottaisi faktaa ja fiktiota toisistaan, kyseenalaistin vain miten väännät sinulle väitetyistä asioista faktaa.

Jos katsot MTV3 uutisia telkkarista, niin kait se sinun päätettävissä on uskotko siinä kerrottuja faktoja vai et?

Aika monta kertaa tätä heittelet, ja joka kerta vahvistuu ajatus ettet edes tiedä mitä koko sana tarkoittaa.

Ok, luetun ymmärtäminen ei ainakaan ole vahvuuksiani.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En usko hetkeäkään että minun kirjoituksillani olisi yhtään hyötyä/haittaa kenellekään kiekkopiireissä. Sen kautta ajattelen etten ole "hyödyllinen idiootti", mutta voihan sen asian noinkin nähdä.. ehkä?

En ole maininnut että kaikki olisi jäänyt edes pelkästään mistään Kerttulan arvomaailman takia ulkopuolelle.

Esim. Tapaus Eronen ei minun tekstien perusteella näin ollut, vaan homma jäi kiinni siitä että Kerttula ei nähnyt Erosen olevan tarpeeksi laadukas pelaaja siihen että olisi lisätty se auto+asunto sopparin päälle.

Tai sitten TEronen sai parikymppiä paremman sopimuksen Pelicansista ja sinulle syötettiin tarina auto- ja asuntoedusta?

Et uskokkaan miten monen liigajoukkueen toimistolla tätä palstaa luetaan ja onpa yhdellä Ässien valmentajallakin ollut tunnukset tänne. Fanit antavat painetta, siitä on kysymys. Näyttää siltä, että joku tai jotkut haluavat Kerttulan pois toimistolta ja yhtenä keinona käytetään somevaikuttamista.

Minulta pyydettiin aikanaan tiettyjen Sportin joukkueen sisäisten riitojen paljastamista. Kyse oli pelaajan ja Tammisen riidasta, jossa Tami oli toiminut sopimusta vastaan. En suostunut ja sisäpiirintiedot loppuivat, tällöin ymmärsin eron ystävyyden ja hyväksikäytön välillä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkos siitä huomisesta jotain tarkempaa tietoa, tuleeko jotain livelähetystä?
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ketäs noista junnuista oikeasti olisi Ässille ensi kaudella hyödyllisiä pelaajia? Viitala joo, kenties Myllymaa ja Aaltonen. Oikein en tuosta Knihtistä syty, hyvä kuti kun on sitä käyttänyt, mutta on heikko ja keskiverto luistelija.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Ei Viitalakaan riitä ainakaan kahteen ensimmäiseen ketjuun täyttämään maalintekijän spottia. Neloseen tai ehkä juuri ja juuri kolmoseen voi sovitella. Nyt on Kerttulalla ja Kivellä syytä miettiä uudelleen kuinka monta kaveria tuosta sukeltaneesta U20 jengistä nostetaan edariin ensi talveksi ja mihin rooliin. Sanoisin et Viitala - Myllymaa - Aaltonen voisi olla ensi kaudella Ässien edarin nelosketju. Muita ketjuja sommitellaan sitten kun tiedetään ketkä ylipäätään jatkavat ensi kaudella. Ykkösketju kokonaisuudessaan pitää ainakin naarata ulkoa.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei Viitalakaan riitä ainakaan kahteen ensimmäiseen ketjuun täyttämään maalintekijän spottia. Neloseen tai ehkä juuri ja juuri kolmoseen voi sovitella. Nyt on Kerttulalla ja Kivellä syytä miettiä uudelleen kuinka monta kaveria tuosta sukeltaneesta U20 jengistä nostetaan edariin ensi talveksi ja mihin rooliin. Sanoisin et Viitala - Myllymaa - Aaltonen voisi olla ensi kaudella Ässien edarin nelosketju. Muita ketjuja sommitellaan sitten kun tiedetään ketkä ylipäätään jatkavat ensi kaudella. Ykkösketju kokonaisuudessaan pitää ainakin naarata ulkoa.
Olen kyllä kääntynyt ehkä itsekin siihen suuntaan, etten uskaltaisi kärkikenttiin sijoitella. Laukaus on kova mutta muuten ollut Liigassa vähän pimennossa. Kuitenkin vaikka nelosessa pelaisi niin voisi antaa sen YV-vastuun, Erholtz kumminkin esim. ollut aika lapanen YVllä ja suurin osa tehoista tullut 5vs5.

Appelin kanssa Viitalalla toimi kemiat ainakin debyyttikaudella, taisivat aika paljon pelata yhdessä

Aaltonen-Appelgren-Viitala voisi omissa papereissa olla ensi kauden nelonen. Toki mikäli näyttää siltä että Leevi ansaitsee isompaa ruutua niin sitä annetaan. Kivikin hehkutannut enemmän noita muita junnuja, enkä usko että olisi ihan sattumaa. En siis meinaa että Kivi nyt heivaa Leevin pellolle, vaan ehkä pitää muita lahjakkaampina, mistä sitä tietää. Kyllä Viitalalla on mahkut iskeä 10 kaappia nelosen laidalla YV-vastuulla.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ketäs noista junnuista oikeasti olisi Ässille ensi kaudella hyödyllisiä pelaajia? Viitala joo, kenties Myllymaa ja Aaltonen. Oikein en tuosta Knihtistä syty, hyvä kuti kun on sitä käyttänyt, mutta on heikko ja keskiverto luistelija.
Ehkä juurikin nuo kolme, sen jälkeen sitten Knihti, Niemi ja Virtaset. Viitala potentiaalinen snaipperi, Myllymaa fiksu sentteri ja Aaltonen sitä fyysistä osastoa, kykenee myös maalintekoon. En noista muista pakeista nostaisi vielä ketään liigaan, ne ketä siellä on pelanneet, saavat olla niitä. Sen vaan jotenkin tänäänkin näki, mikä merkitys sillä Lalondella on ollut Määtän pelaamiseen, jotta kehitys olisi nousujohteinen, pitäisi joku kokeneempi tuki olla vieressä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olisi aika kornia jos U20 paras hyökkääjä ja maalintekijä ei mahtuisi Ässissä heti 2022-2023 alusta asti pelaavaan kokoonpanoon kuin neloseen jämäminuuteille tai sitten täytyy olla ihan saatanan kova rosteri, jonka Kerttula on 1.8Meur kasannut.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisi aika kornia jos U20 paras hyökkääjä ja maalintekijä ei mahtuisi Ässissä heti 2022-2023 alusta asti pelaavaan kokoonpanoon kuin neloseen jämäminuuteille tai sitten täytyy olla ihan saatanan kova rosteri, jonka Kerttula on 1.8Meur kasannut.
Ei tuo nyt mikään syy pitäisi peliajalle olla. Joo sä pelaat kun sut kuitenkin palkittiin parhaaksi hyökkääjäksi sarjassas. Otteilla se peliaika kuuluu lunastaa ei meriiteillä, mutta uskon Leevin ottavan sen pelipaikan. Kun tuo paras pakki Jiri Pärssinenkin siirtyy HPK:hon niin annetaanko hänellekin pelipaikka pelkästään sen takia, että oli tuon sarjan paras puolustaja?
 

Äänetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tuo nyt mikään syy pitäisi peliajalle olla. Joo sä pelaat kun sut kuitenkin palkittiin parhaaksi hyökkääjäksi sarjassas. Otteilla se peliaika kuuluu lunastaa ei meriiteillä, mutta uskon Leevin ottavan sen pelipaikan. Kun tuo paras pakki Jiri Pärssinenkin siirtyy HPK:hon niin annetaanko hänellekin pelipaikka pelkästään sen takia, että oli tuon sarjan paras puolustaja?
Tämä on täysin totta. Viitala ei ole antanut sellaisia näyttöjä edustuksessa että paikka kärkiketjuissa olisi lunastettu. Paljon pitää vielä muita osa-alueita kehittää. Mielestäni tuo neloskenttä ja siihen yv aikaa on hyvä tontti alkuun.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on täysin totta. Viitala ei ole antanut sellaisia näyttöjä edustuksessa että paikka kärkiketjuissa olisi lunastettu. Paljon pitää vielä muita osa-alueita kehittää. Mielestäni tuo neloskenttä ja siihen yv aikaa on hyvä tontti alkuun.
Mun mielestä ennemminkin Ässien tulosyksiköt ja joukkuepeli ei ole antanut sellasia näyttöjä, että ansaitsisivat paikan Leevin kanssa samassa kentässä. Toivottavasti nuot kaksi asiaa kehittyy niin paljon, että kaikki pelaajat pääsisivät pelaamaan enemmän omilla vahvuuksillaan. Yksilöt ja heidän ominaisuudet täytyy ottaa paremmin huomioon.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tässäkin on kolikolla tietysti kaksi puolta. Kiistatta junnujen noin kaamea epäonnistuminen herättää kysymyksen, että miten valmiita siellä nyt sitten kuitenkaan ollaan tulemaan pysyvästi liigaan, ja vieläpä kun jo jotain tulostakin pitäisi ensi kaudella saada aikaan. Mutta tietysti olisi sinällään väärin rangaista yhtä yksittäistä junnupelaajaa eli vaikka nyt Viitalaa siitä, että U20-joukkueen kausi päättyi järkyttävään mahalaskuun. Viitala tarvitsisi melkein väkisin paikan TOP-4 laiturina ensi kaudella, koska nelosen roolissa Viitala tuskin tekee maaliakaan, niin pätevä hän ei nyt sentään ole (vaatisi siihen päälle YV-roolin, vaikka pelaisikin muuten nelosessa)

Viitalan asemaan vaikuttaa tietysti etenkin se, kuinka monta TOP-4 laituria aiotaan tuoda ulkopuolelta. Joensuu nyt ainakin, ja kun Erholtz on valmiina niin näin ollen kaksi paikkaa on jäljellä..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En tiedä millaisia näyttöjä oman kasvatin pitäisi antaa, että hänelle uskalletaan antaa fanien toimesta luottoa. Aina voi kauden aikana tehdä muutoksia jos homma ei lähde toimimaan ja maaliverkot eivät heilu. Tälläkin kaudella Ässien kärkiketjuissa ja ylivoimissa sai pelata pelaajia vaikkei tehoja tullut. Nykyisistä sopimushyökkääjistä vain Barach ja Erholtz ovat selkeitä kärkiketjujen pelaajia ensi kaudellakin.
 
Minua lähinnä huvittaa, että nyt kun junnut tippui ei Viitala tai muut junnut suunnilleen ole enää liigatasoa. Vielä viime viikolla Viitalaa soviteltiin jossain kaavailuissa ykkösketjuun +20 maalin mieheksi. Omissa papereissa hyvä paikka hänelle aloittaa olisi kolmosketjun laita ja ylivoimavastuu. Siitä sitten ylöspäin, jos taso vain riittää.

Muista junnuista en todellakaan aliarvioisi Knihtiä. Vuoden Myllymaata ja 2 vuotta Viitalaa nuorempi kaveri, joten kehityskäyrä voi olla hyvin jyrkkä. Uskon kyllä Myllymaasta ja Viitalasta samaa mutta Knihtiin omalla kohdalla on kovat odotukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös