Joukkueen rakennus kaudelle 2015–2016

  • 691 117
  • 3 856

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ketäs meidän kapteenistoon sitten kuuluu? Viitanen on ollut viimeisessä treenipelissä kapu ja taisi Marttinenkin olla jossain matsissa, kuten Kiilholma ja Masikin. Itse veikkaisin kapteeniston olevan kauden avauksessa Viitanen, Marttinen, Kiilholma ja myöhemmin kaudella Marjamäki, Kuparinen ja Viitanen.
 

Ribals

Jäsen
Ketäs meidän kapteenistoon sitten kuuluu? Viitanen on ollut viimeisessä treenipelissä kapu ja taisi Marttinenkin olla jossain matsissa, kuten Kiilholma ja Masikin. Itse veikkaisin kapteeniston olevan kauden avauksessa Viitanen, Marttinen, Kiilholma ja myöhemmin kaudella Marjamäki, Kuparinen ja Viitanen.
Tuskin Masi C:tä rintaansa saa, oma veikkaus Viitanen C ja A:t menevät Uusitalolle ja Kupariselle. Killholma korvaa Kuparisen.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Viitanen C? Hei lähde menee kun vielä voit.

C oma poika (Kupru, Masi, Ude)
A muut boussit (kaksi yltä sekä Kiilholma, Marttinen, Viitanen, Sammaltapsa)

Oma rivi Kuparinen C, Marjamäki A, Uusitalo A
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ketäs meidän kapteenistoon sitten kuuluu? Viitanen on ollut viimeisessä treenipelissä kapu ja taisi Marttinenkin olla jossain matsissa, kuten Kiilholma ja Masikin. Itse veikkaisin kapteeniston olevan kauden avauksessa Viitanen, Marttinen, Kiilholma ja myöhemmin kaudella Marjamäki, Kuparinen ja Viitanen.
Ja Ude oli muistaakseni Merikarvialla. Itse veikkaan, että "perus" kapteenisto johon kuuluu Ude, Jyssy, Kupru ja Kilu.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ja Ude oli muistaakseni Merikarvialla. Itse veikkaan, että "perus" kapteenisto johon kuuluu Ude, Jyssy, Kupru ja Kilu.
Jotenkin näen tämän C:n vaihtumisen sekä kokeiluna että myös Rockyn painottamisena, että ketään ei ole joukkuetta suurempi. Nimenomaan että tämä on joukkue, ja sitten vain parhaista vaihtoehdoista yksi (paras) poimitaan. Tällainen pomppasi yhtäkkiä mieleen.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rautakallio juuri tuossa radio porin haastattelussa totesi että joukkue on henkisesti vahvempi ja ammattimaisempi kuin vuosi sitten. Mukaan on tullut pelaajia jotka ovat johtajia ja ammattimaisempia kuin viime kaudella. Taitoa Rocky kaipasi joukkueeseen enemmän. Ryanin tilanne edelleen täysin levällään, treenaamaan pystyy, mutta pelin omaisiin harjoituksiin ei edelleenkään asiaa.Luottavaisin mielin lähtee sarjaan ja sanoi että Ässät tulee yllättämään monet otteillaan. Toivotaan että yllättää positiivisesti, juuri mitäänhän ei ainakaan mediassa odoteta.
 

passenger

Jäsen
Kiertävällä kapteenistolla mennään tuleva kausi. Linkki uutisesta Ässien kotisivuilta.

"- Meillä on pukukopissa paljon hyviä kapteeneita. Haluan, että heillä kaikilla on mahdollisuus osana kapteenistoa tuoda osaamisensa ja kokemuksensa joukkueen hyväksi, Ässien päävalmentaja Pekka Rautakallio kertoi."
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiertävällä kapteenistolla mennään tuleva kausi. Linkki uutisesta Ässien kotisivuilta.

"- Meillä on pukukopissa paljon hyviä kapteeneita. Haluan, että heillä kaikilla on mahdollisuus osana kapteenistoa tuoda osaamisensa ja kokemuksensa joukkueen hyväksi, Ässien päävalmentaja Pekka Rautakallio kertoi."

Ohhoh :D Tulee junnuajat mieleen. "kuka haluu tänään olla kapteeni?" "- MINÄ MINÄ MINÄ!"
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyviä ehdokkaita on, mutta kuka sitä pyttyä saa ekaks kannatella ;)
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ohhoh :D Tulee junnuajat mieleen. "kuka haluu tänään olla kapteeni?" "- MINÄ MINÄ MINÄ!"

Niin no. NHL:ssäkin on ihan viime vuosinakin ollut samanlaista meininkiä. Esim. Minnesotassa ennen kuin Koivusta tehtiin pysyvä kapteeni.

Mielestäni ihan järkevä vaihtoehto etenkin jos puheet pitää paikkansa ettei Ude halua enää olla ainakaan pysyvä kapteeni.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyviä ehdokkaita on, mutta kuka sitä pyttyä saa ekaks kannatella ;)
Eikös se menee niin, että se, joka on siinä viimisessä pelissä kapteeni, saa ottaa kannun vastaan. Tietty voihan sen joku muukin ottaa, mutta ainakin sen kyseisen pelin kapteeni voi tarjota sen tarvittaessa jollekin toiselle ensin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vähän on pojat aikaista puhua mistään kannusta, katsotaan nyt ensin miten ensimmäinen 10 matsia lähtee käyntiin. Toivottavasti ollaan silloin vielä hyvin mukana kärkitaistoissa *hymiö*
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aikasta on, mutta ei aikanen ainakaan myöhästy mistään. Ja jollei tässä heti tosissaan olisi ja mestaruutta toivoisi ja odottaisi, olisi parempi katsella vaan vaikka luontodokumenttejä sun muita paineettomia asioita *pakollinen hymiö pessimisteille*. No tuskin siitä nostamisesta ainakaan mitään ongelma tulee, tai jos tulee niin on sekin silloin nähtävä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
http://assets.ngin.com/attachments/document/0082/2609/09-01-15_USHL_Team_List.pdf

Tämän listauksen mukaan Lammikko olisi hyväksynyt lähteä USHL:ään pelaamaan tulevaksi kaudeksi. Onko täällä mitään tietoa asiasta?

Totta, kyllä se tuon perusteella siltä näyttää, että olisi lähdössä Sioux City Musketeersin riveihin. Lista näyttää olevan viikon vanha eli siis toisin sanoen hyvin tuore, mutta vielä tänään(?) Lammikko on ilmeisesti todistettavasti ollut kiltisti Ässien harjoituksissa. Ei auta kuin seurata mitä tapahtuu, tämä koko case-Lammikko on ollutkin ihan koko ajan harvinaisen epäselvä, sitä olen jo kesällä täällä hokenut

EDIT: niin ovatko sitten seurat keskenään neuvotelleet minkä järjestelyn? Koko ajan on kuitenkin kuiskittu sitä, että Lammikon ensisijainen intressi olisi pelata P-Amerikassa (käytännössä siis USHL:ssä) eikä Suomessa..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Miks hemmetissä Lammikko lähtisi USHL:ään jos voi pelata liigassa. Siinä ei olisi tipan tippaa järkeä.

Ja kapteeniasiaan semmoinen pointti, toive ja oletus että playoffeissa on yksi ja sama kapteeni.

EDIT: Olisko mennyt Lammikko ja Lehtimäki jotenkin sekaisin, eikös Nikke ole just tuonne menossa. @Olkku?
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Näyttää tuolla olevan myös Urho Vaakanainen, joka on pelannut tällä kaudella Bluesin A-junnuissa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en näistä tiedä mutta Lammikon on varannut USHL:ään Madison Capitols. Ainakaan Eliteprospectin kortissa ei ole mitään treidiä Capitols -> Musketeers mutta kuten sanoin, en näistä tiedä. Voihan olla, että pelaajat voi vapaasti siirtyä mihin vaan tj...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toivola yritti hankkia kovia nimiä

"– Yritin saada meille paria maajoukkuetason pelaajaa ja huomasin, että palkkapyynnöt eivät ole näillä miehillä ainakaan laskeneet. Toisaalta minusta se on oikea trendi, parhaiden pelaajien pitää saada parhaat palkat."
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toivola yritti hankkia kovia nimiä

"– Yritin saada meille paria maajoukkuetason pelaajaa ja huomasin, että palkkapyynnöt eivät ole näillä miehillä ainakaan laskeneet. Toisaalta minusta se on oikea trendi, parhaiden pelaajien pitää saada parhaat palkat."
Luin kanssa satiksesta Toivolan kommentin. Ihmettelen vaan sitä, että vaikka kaikki pelaajat joutuisivat pudottamaan palkasta sen 10-jotain prosenttia, niin siltikin parhaat saisivat isointa palkkaa. Miksi siis ainoastaan ei tähtipelaajien, eli peruspelaajien pitäisi pudottaa palkkaa? No samapa tuo, kunhan ihmettelin Mikan ilmaisua.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luin kanssa satiksesta Toivolan kommentin. Ihmettelen vaan sitä, että vaikka kaikki pelaajat joutuisivat pudottamaan palkasta sen 10-jotain prosenttia, niin siltikin parhaat saisivat isointa palkkaa. Miksi siis ainoastaan ei tähtipelaajien, eli peruspelaajien pitäisi pudottaa palkkaa? No samapa tuo, kunhan ihmettelin Mikan ilmaisua.
Tähtipelaajat saa sen saman palkan jostain muualta ja kun ovat usein ulkomaalaisia, niin se lähteminenkin on iisiä. Rivipelaajien palkkaa vielä pystyy tiputtamaan, ilman pelkoa siitä, että menee heti muualle. Varmaan tämä liigan laajeneminen vaikuttaa paljon tähän myös, kun pelipaikkoja on paljon niin hinnatkin alempana.
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tähtipelaajat saa sen saman palkan jostain muualta ja kun ovat usein ulkomaalaisia, niin se lähteminenkin on iisiä. Rivipelaajien palkkaa vielä pystyy tiputtamaan, ilman pelkoa siitä, että menee heti muualle. Varmaan tämä liigan laajeneminen vaikuttaa paljon tähän myös, kun pelipaikkoja on paljon niin hinnatkin alempana.
Siksihän se juu ja sama se on muutenkin elämässä, keskituloiset kärsii yleensä eniten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös