Joukkueen rakennus kaudelle 2015–2016

  • 691 183
  • 3 856

Tuamas

Jäsen
Eero sai muutaman tsäänssin enemmän kyllä. Ja lopultahan se meni sitten ihan hyvin sekin.

Toki sai, mutta lähinnä sitä hain että ongelmat olivat hyvin samanlaisia.

Lehtonen teki Kilpeläisestä huipun, Rosendahl ei oman hukinsa aikana saanut Rinteestä ulos maksimeja kuin hetkittäin. Potentiaali on siellä, mutta nyt se pitää kaivaa ulos muualla.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuulemma Sportin maalivahtikuvio on ollut selvä jo joulukuussa, eikä Toivoselle tarjottu jatkoa, mutta olen iloinen hänen puolestaan, jos saa jatkaa Liigassa.

Vai hinnoitteliko Toivonen itsensä ulos Sportin kuvioista tai vaihtoehtoisesti ilmaisi halunsa siirtyä muualle?

Vai tarjoaako Ässät Toivoselle vähän säälistäkin liigapaikkaa? Siltä tuo nyt kuulostaa. Tässä tapauksessa kakkosvahti Porissa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vai hinnoitteliko Toivonen itsensä ulos Sportin kuvioista tai vaihtoehtoisesti ilmaisi halunsa siirtyä muualle?

Vai tarjoaako Ässät Toivoselle vähän säälistäkin liigapaikkaa? Siltä tuo nyt kuulostaa. Tässä tapauksessa kakkosvahti Porissa.
Toivonen kertoi itse vuodenvaihteen tienoilla, että Sport ei ole jättänyt tarjousta, joten tämän vuoksi uskon, että ei kuulunut Sportin suunnitelmiin. Samoin tuo huhu toisesta maalivahdista vahvistaisi tätä.

Toivonen on kyllä tällä kaudella osoittanut, että on ihan hyvä ykkösmaalivahtikin Liigaan, joten uskon, että olisi Porissakin vähintään 50-50 peluutuksella. Ei missään nimessä huono hankinta.
 

Tuamas

Jäsen
Näkisin, että Rosendahlin olisi helpompi jatkaa tuon potentiaalin esiin kaivamista jo tutuksi käyneen Rinteen kanssa kuin jonkun uuden veskarin kanssa.

Varmasti olisi. Jos mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, Rinne hinnoitteli itse itsensä ulos Ässien kuvioista, jolloin Toivolan täytyi kehittää uusi vaihtoehto.

Toki jos meinasit, että Rosendahlin kannattaisi vaihtaa organisaatiota, niin siihen en ota kantaa. Vielä on pitkä matka Leken saappaisiin, mutta ei hommat nyt ihan vihkoon ole mennyt.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Vai hinnoitteliko Toivonen itsensä ulos Sportin kuvioista tai vaihtoehtoisesti ilmaisi halunsa siirtyä muualle?

Vai tarjoaako Ässät Toivoselle vähän säälistäkin liigapaikkaa? Siltä tuo nyt kuulostaa. Tässä tapauksessa kakkosvahti Porissa.

Niin.. se kuulostaa vähän erikoiselta, että Ässät hankkisi maalivahdin jolle Sport ei edes tarjonnut jatkoa. Miksi ei tarjonnut? Vai halusiko sitten Toivonen itse muualle? Mene ja tiedä..

Toivosesta puhuttaessa olen kuullut Hämeenlinnassa asuessani sellaisiakin juttuja, että ainakin nuorena kaveri olisi ollut aivan järkyttävä pissapää. Etenkin tuo ykköskierroksen varaus oli kuulemma tomahtanut koteloon oikein urakalla, eikä häntä ollut lukiossa sietänyt sen jälkeen kukaan. No, puheet ovat tietysti puheita ja onhan noista ajoista jo yli kymmenen vuotta aikaa, ikäkin jo pelkästään pehmentää ihmistä aina.. ei 18-vuotias vielä osaa tuollaista lainkaan käsitellä, ja sitten se tulee ulos ihan huomaamattakin väärällä tavalla. Nyt on kyseessä kuitenkin jo aikuinen mies
 
Varmasti olisi. Jos mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, Rinne hinnoitteli itse itsensä ulos Ässien kuvioista, jolloin Toivolan täytyi kehittää uusi vaihtoehto.
Tuo puhuisi sen puolesta, että Rinne teki jo syksyllä hyvän diilin muualle. Siinä tapauksessa Toivolan päätös olla tarjomatta kallista diiliä on mielestäni oikea.

Toki jos meinasit, että Rosendahlin kannattaisi vaihtaa organisaatiota, niin siihen en ota kantaa. Vielä on pitkä matka Leken saappaisiin, mutta ei hommat nyt ihan vihkoon ole mennyt.
Tuollaista en meinannut. Rinne meni Rosendahlin opissa eteenpäin. Ei ehkä sellaista tahtia kuin toivottiin, mutta kuitenkin.
 

Ribals

Jäsen
Olisi kyllä aika hemmetin kova kaksikko meillä maalissa, jos ensikaudella veskarit olisivat Toivonen ja Riksman. Veikkaan silti, ensikaudella maalilla on Toivonen ja herra X. Eli en usko, että Riksman tai Rinne jatkaisivat kumpainenkaan.

Mitäs muita pelaajia tänne on huhuttu? Mikke Levo, Miro Aaltonen ja Matti Kuparinen ainakin. Mikke Levo olisi varmasti todella hyvä haku, nuori ja lupaava (pelasi mm. U20-jengissä tänä vuonna). Ässillä on tosin aika paljon näitä nuoria pakkeja jo tyrkyllä liigakokoonpanoon (Parikka, Vuorisalo, Viljanen). Miro Aaltonen olisi aivan loistava haku, ihan saletisti on parin vuoden päästä tosi kova pelaaja, maajoukkuetasoa silloin. Kuparisesta olen mielipiteeni jo sanonutkin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivonen kertoi itse vuodenvaihteen tienoilla, että Sport ei ole jättänyt tarjousta, joten tämän vuoksi uskon, että ei kuulunut Sportin suunnitelmiin. Samoin tuo huhu toisesta maalivahdista vahvistaisi tätä.

Ok. Mahdollista siis, että Sport on kysynyt Toivosen agentilta legendaarisen "paljon maksaa" -kysymyksen. Tämän ollessa kaukana siitä mitä seura ajatteli ei olla edes tarjottu sopimusta.

Tämä toki myös yleinen pelaajan keino kertoa "fiksusti", että haluan pois. Lyödään aivan överi hintapyyntö ja siihen loppuu tiedustelu.

En toki tiedä miten tämä tilanne on mennyt. Luulisi vaan, että Sport haluaisi jatkaa maalivahdin kanssa, joka on pelannut ilmeisesti todella hyvin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ok. Mahdollista siis, että Sport on kysynyt Toivosen agentilta legendaarisen "paljon maksaa" -kysymyksen. Tämän ollessa kaukana siitä mitä seura ajatteli ei olla edes tarjottu sopimusta.
Tämä on toki myös mahdollista ja kävi itselläkin mielessä. Sanoi toki myös nämä perussetit, eli on viihtynyt Vaasassa hyvin ja olisi valmis keskustelemaan jatkosta.

En toki tiedä miten tämä tilanne on mennyt. Luulisi vaan, että Sport haluaisi jatkaa maalivahdin kanssa, joka on pelannut ilmeisesti todella hyvin.
Näin luulisi, mutta toisaalta hyvän maalivahdin löytäminen on Suomessa ehkä se helpoin homma pienellekin seuralle. Itse olen miettinyt myös sitä, että ehkä Sport on halunnut maalilleen jonkun pidempiaikaisen ratkaisun, kun Toivosesta on pyörinyt myös juttua, että vaimo haluaisi takaisin Amerikkaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä en kyllä mitenkään hihkuisi riemusta, mikäli Toivonen olisi uusi maalivahti, en tosin dumaisi miestä kokonaan.. miellyttää omia korvia enemmän tämä joidenkin huhuilema KHL-vahti (+Riksman kakkoseksi).

Se täytyy kyllä sanoa, että jos ensi kauden joukkue on vähääkään sen tyyppinen kokoonpanoltaan, kuin mitä nimimerkki @Pratu aiemmin maalaili, niin tulee kyllä todella kiinnostava jengi ja Niemen + Lähteenmäen poistuminen unohtuu nopeasti.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ensi kauteen pitäisi lähteä joukkueella, johon hankittaisiin muutama laatuvahvistus. Eli haluaisin että nuorille annetaan jo selkeää roolia ja mukaan vahvistuksia tarpeeseen ja riittävän hyviä.Pakiston osalta tämä olisi kohtuu selkeää, hyökkääjistön kanssa hankalampaa.

Pakit voisi olla:
Viljanen-xxx
Parkkonen-Marttinen
Ude-Sammalkangas
Parikka- Vuorisalo

Hyökkääjistä saa vielä vaikka minkälaisia variaatioita rakennettua, mutta isoin kysymys on mitä pelipaikkoja pelaa herrat Saarela, KärkI ja Kiilholma? Kiilholma on pelannut parhaat pelinsä keskellä ja en oikein usko että hänestä 4 kentän sentteriä tulee?Saarela vähän samassa jamassa. Kärki on laidassa pelannut taasen hyvin, toisaalta haluaisin nähdä miten Kärki keskellä pärjää?

Vähän tullut olo että Kerälä ei jatka, eikä Heino ilmeisesti myöskään, joten sentteri tilanne on myös vähintäänkin mielenkiintoinen.
Mitäs jos riskillä...
Lasch-Kiilholma-Elo
Hedden-Saarela-Ryan
Ojamäki-Kärki-Lammikko
Ahlgren-xxx-xxx

Tohon neloseen pitää saada AV miehiä, muuten voi tulla sillä saralla ongelmia, ja mieluusti halvalla. Heddenin tilalla voisi olla joku halvempi kokeilukin :)
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käytännössähän puuttuu se ykkössentteri, tai sitten se on se huhuttu Kuparinen. Nelos- ja kolmoskenttäänkin tarvittaisiin sentteri mallia "Heino" tai sitten se kolmosen sentteri voisi olla Kerälä. Itse veikkaisin sentteristön jokseenkin olevan tällainen, eli Kuparinen, Kiilholma, Kerälä, Kärki (jos siinä paikalla aletaan peluuttamaan) tai sitten Kuparinen, Kiilholma, Saarela, Kärki. Mikäs muuten Jesse Joensuun tilanne on? Siinä olisi mieluinen paluumuuttaja, mutta taitaa jäädä (toistaiseksi) haaveeksi.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kuullut että Riksman perheineen viihtyy hyvin Porissa ja taisi ostaa heti talonkin kun tänne siirtyi. Nämä nyt on näitä, mutta puitteet kaukalon ulkopuolella ovat kondiksessa. Tiedä sitten lopettaako uransa ja jatkaa jollain tavalla organisaatiossa, jos ei kentällä näy.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen kuullut että Riksman perheineen viihtyy hyvin Porissa ja taisi ostaa heti talonkin kun tänne siirtyi. Nämä nyt on näitä, mutta puitteet kaukalon ulkopuolella ovat kondiksessa. Tiedä sitten lopettaako uransa ja jatkaa jollain tavalla organisaatiossa, jos ei kentällä näy.

Riksman sanoi itsekin viime kaudella tullessaan takaisin jossain haastattelussa, että vaimo ja lapset tosiaan viihtyvät vallan erinomaisesti Porissa. Olisiko näin ollen jo liian ilmeistä, että vanha maestro lyö ensi kauden jälkeen räpylän naulaan ja jäisi maalivahtivalmentajaksi Ässiin?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Riksman sanoi itsekin viime kaudella tullessaan takaisin jossain haastattelussa, että vaimo ja lapset tosiaan viihtyvät vallan erinomaisesti Porissa. Olisiko näin ollen jo liian ilmeistä, että vanha maestro lyö ensi kauden jälkeen räpylän naulaan ja jäisi maalivahtivalmentajaksi Ässiin?

En jaksa uskoa, että Riksman suostuisi tuollaiseen Jan Lundell-kuvioon, kun pelaa nyt noin helvetin kovaa kautta. En usko millään, että suostuu Toivosen luukkuvahdiksi noilla näytöillä, viihtyy sitten kuinka hyvin tahansa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
En jaksa uskoa, että Riksman suostuisi tuollaiseen Jan Lundell-kuvioon, kun pelaa nyt noin helvetin kovaa kautta. En usko millään, että suostuu Toivosen luukkuvahdiksi noilla näytöillä, viihtyy sitten kuinka hyvin tahansa.
Eikös joku just täällä maininnut, että Riksman haluaisi ensi kaudeksi nimen omaan kakkosvahdin roolia, kun ikääkin tulee lisää? Tosin tätä ei oikein ymmärrä, koska otteet ovat niin kovia nyt ja ikä näyttää olevan numero. Ja kukapa veskari muutenkin haluaisi penkkiä lämmittää turhaan.
 
Eikös joku just täällä maininnut, että Riksman haluaisi ensi kaudeksi nimen omaan kakkosvahdin roolia, kun ikääkin tulee lisää? Tosin tätä ei oikein ymmärrä, koska otteet ovat niin kovia nyt ja ikä näyttää olevan numero. Ja kukapa veskari muutenkin haluaisi penkkiä lämmittää turhaan.
Voi olla, että haluaa pelata, mutta kuitenkin ainoastaan sellaisen ottelumäärän, jonka tietää kykenevänsä suorittamaan hyvällä tasolla ilman suurempaa kremppaa.
Näillä otteilla Juuso saisi varmasti vielä rahakkaan diilin jostain päin Keski-Eurooppaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös joku just täällä maininnut, että Riksman haluaisi ensi kaudeksi nimen omaan kakkosvahdin roolia, kun ikääkin tulee lisää? Tosin tätä ei oikein ymmärrä, koska otteet ovat niin kovia nyt ja ikä näyttää olevan numero. Ja kukapa veskari muutenkin haluaisi penkkiä lämmittää turhaan.

Näin minäkin uskon! Jos Riksmani pysyy ehjänä, niin saattaa kummasti löytyä pelihalua usean rikkinäisen vuoden jälkeen. Rinteen toivon jatkavan, koska pidän häntä loistavana maalivahtina. Henkinen tasapaino ja rutiini kyllä löytyy sitten kokemuksen myötä. Täytyy vain itse tehdä aktiivisesti töitä sen eteen ja kannattaa tosissaan miettiä, mikä on se tunnetila, siis miiltä tuntuu pelata silloin kun peli oikeasti kulkee ja on täydellisesti pelin sisällä. Uskon, että silloin ei nappaa mikään takaiskumaali, tai pieni oma virhe, siihen tunnetilaan täytyy päästä jotenkin kiinni JOKA PÄIVÄ.

Uskoisin, että tuo hoituisi sillä, kun vain jotenkin tiedostaa, että oikeasti se on vain peliä ja se riittää kun tekee siellä parhaansa ja koittaa nauttia siitä pelaamisesta. Kunhan löytää tai rakentaa itse ne omat pelipäivän rutiinit, niin sitä kautta tää tasaisuus vois löytyä. Aika monilla konkareilla on mitä erikoisempia pelipäivän seremonioita :)
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ainakin pitäisin kaksikkoa Toivonen-Riksman todella hyvänä parina, mutta taitaa hintaa tulla aika paljon, joten sinänsä en usko tähän, koska joukkueeseen pitää hommata ykköspakkipari, ykkösen laita ja sentteri (Kuparinen) ja muutenkin 4-5 hyökkääjää ja 1-2 pakkia. Lähtijöiden lista on aika pitkä ja Ryanista ei voi tietää sitten mitään.

Tänne pelaajahautomoon voisi länsinaapurista roudata tällaisen pelaajan http://www.eliteprospects.com/player.php?player=36616, linkistä löytyy Robin Press Södertäljestä, jonka peli on pistänyt omaan silmään todella hyvällä tavalla. Menee enemmän fantasian puolelle eikä varmaan ole toivoakaan, mutta ehkä Toivola lukee palstaa ja laittaa nimen ylös. Siinä on Lindellin korvaaja, ei ehkä yhtä fyysinen, mutta liikkeeltään parempi.

Taimea esimerkiksi tuskin ensi kaudella Porin suunnalla nähdään kuin vierailulla ja liigapakeista ei oikeastaan muutoin saada tarpeellisia korvaajia ykköspariin. Tommi Kivistö, voisi olla mukiin menevä ratkaisu, ellei sitten ole isompien seurojen kiikarissa. Saas nährä, elämme mielenkiintoisia aikoja. Niin paljon liikuteltavia palasia, että melkein jopa innoissaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Hyvä aihio on kuitenkin olemassa, kun sen verran monta kaveria on, osin pakon sanelemana, saatu sisään liigakentille ja pääosin hyvin ovat esiintyneet vielä.

Edit: muokattu lausetta
 
Viimeksi muokattu:

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Myrvoldille:

Muokkasin hieman lausetta, mutta niihin asioihin, joita olen kuullut kiinnostaa Taimea edelleen KHL ja ulkomaat ja mitä olen katsonut pikaisesti sopimustilanteita liigapakkien osalta Kivistö on mielestäni ainoa, joka olisi ykköspariin mukiin menevä ratkaisu, jos tätä asiaa kysymykselläsi hait. Jos kysyit pelkästään lauserakenteen takia, niin muokkasin sitä puuttuvalla sanalla (tuskin).
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Myrvoldille:

Muokkasin hieman lausetta, mutta niihin asioihin, joita olen kuullut kiinnostaa Taimea edelleen KHL ja ulkomaat ja mitä olen katsonut pikaisesti sopimustilanteita liigapakkien osalta Kivistö on mielestäni ainoa, joka olisi ykköspariin mukiin menevä ratkaisu, jos tätä asiaa kysymykselläsi hait. Jos kysyit pelkästään lauserakenteen takia, niin muokkasin sitä puuttuvalla sanalla (tuskin).

Ei kyl mä ihan tosissani kysyin, kun mietin et puuttuko tosta juurikin toi tuskin vai muutenkin. Huhuja kun Taimen paluusta on ollut. Uskonut en tosin ole ensimmäistäkään.
 

Kafrom

Jäsen
Tänne pelaajahautomoon voisi länsinaapurista roudata tällaisen pelaajan http://www.eliteprospects.com/player.php?player=36616, linkistä löytyy Robin Press Södertäljestä, jonka peli on pistänyt omaan silmään todella hyvällä tavalla. Menee enemmän fantasian puolelle eikä varmaan ole toivoakaan, mutta ehkä Toivola lukee palstaa ja laittaa nimen ylös. Siinä on Lindellin korvaaja, ei ehkä yhtä fyysinen, mutta liikkeeltään parempi.


Henk. koht kusisin hunajaa jos Robin Press Ässiin satuttaisiin jostain syystä saamaan, olisi todella hyvä hankinta ainakin tehojen perusteella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös