Joukkueen rakennus kaudelle 2014–2015

  • 662 333
  • 2 641

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En mää mistään mittään tiiä, mutta ihmettelen HEMMETISTI jos Lindell pelaa ens kaudella KHLssä. Ei oo mun mielestä häävi pelaaja. Nooh en kyl oo tosin kaverilta nähny varmaan ko n. 10 peliä.

Lindell oli ainakin U20 - kisoissa erittäin hyvä ja veikkaan Jokereiden haluavan pitää ainakin osan omista nuorista kasvateistaan.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Jokereista jotain kannattaisi hankkia, nimet on juuri nuo, mitä tuolla aiemminkin mainittiin, eli Hännikäinen, Lindell, Lindbohm ja Lamberg. Nuo kaverit olis ihan hyviä tänne Poriin ja Ässiin, tuskin Khl-Jokereissa pelaavat. Hännikäinen tai Lamberg sopisi tuohon Mutasen rooliin, Lindbohm toisi pakistoon sitä kokoakin ja Lindell vaikuttaa muuten vaan lupaavalta paketilta. Olis siellä yks persoonakin tarjolla, eli Antti Tyrväinen, mutta ura näyttää olevan laskusuunnassa ja hinta lienee aika kova. Potentiaaliahan kaverissa on, ei vaan onnistunut Jokereissa ja suuntaa kaiketi Lahteen? Luulen, että kauden lopuksi julkistetaan ne hankinnat, eli Saarela ja Kiilholma, sitten alkaakin hiljaiselo ja hermoilu (fanien kohdalla), kun ei niitä muita soppareita ala kuulua ;)
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
En mää mistään mittään tiiä, mutta ihmettelen HEMMETISTI jos Lindell pelaa ens kaudella KHLssä. Ei oo mun mielestä häävi pelaaja. Nooh en kyl oo tosin kaverilta nähny varmaan ko n. 10 peliä.

Myönnän kyllä, että aika moni on kaveria kehunut. Siksi ei nyt ihan mahdotonta ole, että olisin väärässä.

Jokerit tarvinnee rosteriin about 9-10 puolustajaa ja olen kyllä syvästi yllättynyt ellei Lindell ole mukana siellä jossain kahdeksannen pakin nurkilla.

Iso potentiaali, takana erinomainen kausi, kehityskäyrä jyrkästi ylöspäin ja oma kasvatti.

Jos nyt ihan hetkeksi pysähtyy ajattelemaan ylläolevaa, niin seurahan voi periaatteessa lopettaa koko junioritoiminnan, jollei Lindellille anneta mahdollisuutta.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokerit tarvinnee rosteriin about 9-10 puolustajaa ja olen kyllä syvästi yllättynyt ellei Lindell ole mukana siellä jossain kahdeksannen pakin nurkilla.
Eiköhän Jokerit Lindellille sopparia tarjoa. Varmasti merkittävästi isompaa palkkapussia kuin Ässät pystyisi tarjoamaan. Lindell saattaa kuitenkin haluta tehdä ensin läpimurron SM-liigassa. Ennen kaikkea täytyy huomioida, että Lindell ei lähtökohtaisesti ole mikään stay-at-home -pakki, vaan mieheltä löytyy oletettavasti haluja kehittyä ylivoimapelaajana ja kiekollisena pakkina. Liigassa tuon kiekollisen vastuuroolin ottaminen olisi todennäköisempää kuin kovemmassa KHL:ssä. Toki mahdollista on, että mies lähtee Pohjois-Amerikkaan kehittymään. On muuten Dallasin kolmannen kierroksen varaus.. Kolmen vuoden sopparin Dallasin kanssa, joista eka vuosi Ässissä. Kelpaisi minulle. Olen melkoisen varma, että Ässät on miehestä hyvin kiinnostunut.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eiköhän Jokerit Lindellille sopparia tarjoa. Varmasti merkittävästi isompaa palkkapussia kuin Ässät pystyisi tarjoamaan.

Mikäänhän ei estä Jokereita vuokraamasta ensi kaudella Lindelliä jollekin Liigaseuralle. Varmasti ottajia olisi pienemmissä seuroissa vaikkei takeita koko kauden vuokrasta olisikaan. Jokerit voi hyvin pitää alkukaudesta isoa rosteria vuokraamalla nuorempia lupauksia Liigaan ja katsoa sitten KHL:n siirtorajan kohtaan ketä kutsuu takaisin ja ketä ei.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Iso potentiaali, takana erinomainen kausi, kehityskäyrä jyrkästi ylöspäin ja oma kasvatti.

Eipä tää oma mielipiteeni oo mitenkään vahva, tai edes vahvahko, ja siksi ajattelin olla jatkamatta aiheesta. Mutta kuitenkin: Erinomainen kausi takana? Kerrotko tästä vähän lisää?

Tilastojen perusteella ei voi puhua erinomaisesta kaudesta kiekolliselle pakille. Ja miten mää oon siinä käsityksessä, että jopa Niko Peltola ajoi hänestä ohi tänä vuonna? Mut joo, tilastot ei kerro kaikkea, ja sää oot varmaan nähny paljon pelejä.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokerit voi hyvin pitää alkukaudesta isoa rosteria vuokraamalla nuorempia lupauksia Liigaan ja katsoa sitten KHL:n siirtorajan kohtaan ketä kutsuu takaisin ja ketä ei.
Hyvin mahdollista toki tämäkin. Jotkut seurat ovat varmasti valmiita ottamaan tällaisen riskin, että esim. runkopelaajaksi muodostuvaa lainapelaajaa ei kutsuttaisi kesken kauden takaisin Jokereihin. Uskon ja toivon, että Ässät ei näihin seuroihin kuulu. Mutta pelaajalla on edelleen kaikki kortit kädessä: Haluaako hän lähteä tällaiseen sopimukseen, joka voi sisältää tuollaista pallottelua. Mitään takeitahan ei ole, että siirtorajan jälkeen Jokereissa olisi muutakin tarjolla kuin katsomoa ja jämäminuutteja loukkaantumisten varalta olevana jämäpakkina.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Uskon ja toivon, että Ässät ei näihin seuroihin kuulu.

Toivottavasti ei kuulu. Mutta kuten tällä kaudella nähtiin, pahimmillaan voidaan joutua hankkimaan hätäarpoja lahden takaa tai lainamiehiä Liigaseurasta. Ensi kaudella Rocky todennäköisesti (ainakin yrittää) vaatii hieman leveämpää rinkiä niin ei tarvitse heti ekasta loukkaantumisesta tai flopista lähteä kiireellä ostoksille...
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Minä odottelen jo ihan tosissani kovasti sellaista kautta, että saataisiin oikein kunnon "omat pojat"-projekti käyntiin. Takaisin saisivat tulla ainakin Kupru, Salminen, Joensuu, Huhtala ja Rynnäs (Rynnäs siis siinä tapauksessa, että änäriura ei oikeasti vaan ota tuulta alleen).

Rocky muistaakseni linjasi jossain haastattelussa että porilaisuus on hänen joukkueessaan itseisarvo. Ongelma vain on siinä, että Hirsimäen kirstusta ei sellaisia rahoja ryöstetä, että ketään todella nimekkäitä paluumuuttajia saataisiin naarattua. Tuosta viisikosta ei yksikään ole ihan lähivuosina patapaitaa päälleen pukemassa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

Vai että loppukaudeksi antamaan näyttöjä P-Amerikkaan.. tuossa ei nyt vain sanota, että mille sarjatasolle hän menee Blue Jacketsin organisaatiossa. Nii-in, kuka tietää.. vahvat näytöt tänä keväänä, niin kenties jää sille reissulleen

Ässien puolesta puhuu sitten se, että Porissa hänelle olisi luvassa iso ja vastuullinen rooli, tuolla ei lainkaan välttämättä (ja edelleen kysymys kuuluu, että millä tasolla). Eli kehittymisen nimissä ehkä Ässät, mutta tämä kevät näyttää..
 
Ongelma vain on siinä, että Hirsimäen kirstusta ei sellaisia rahoja ryöstetä, että ketään todella nimekkäitä paluumuuttajia saataisiin naarattua.
Liigassa nyt ei ole millään muullakaan seuralla sellaista rahakirstua, jolla Salminen ja Joensuu ensi kaudeksi hankittaisiin. Rynnäksellä lienee hyvä sauma saada rahakas sopimus KHL:ään. Kenties Huhtalallakin, joka ei edes ole oma poika. Kuparisen sopimus taasen oli tällä kaudella sitä luokkaa, ettei Ässien kannata maksaa kakkosketjun sentterille kuin korkeintaan puolet siitä.
 
Liigassa nyt ei ole millään muullakaan seuralla sellaista rahakirstua, jolla Salminen ja Joensuu ensi kaudeksi hankittaisiin. Rynnäksellä lienee hyvä sauma saada rahakas sopimus KHL:ään. Kenties Huhtalallakin, joka ei edes ole oma poika. Kuparisen sopimus taasen oli tällä kaudella sitä luokkaa, ettei Ässien kannata maksaa kakkosketjun sentterille kuin korkeintaan puolet siitä.

Kyllähän sellaisia kirstuja löytyy mutta onko järkeä sijoittaa kahteen pelaajaan niin paljon että loppujoukkue koostuu hukkapätksistä ja junnuista. Noi kaikki mainitut pelaajat kustantaisi varmaan hatusta heitettynä sen 1,7-2 milliä. Millä saataisiin ykkösveska, ykköshyökkäysketju ja kakkosen laituri. Paljon Ässien pelaajabudjetti oli menneellä kaudella eli paljon jäisi rahaa muiden paikkojen täyttämiseen?
 
Millä saataisiin ykkösveska, ykköshyökkäysketju ja kakkosen laituri. Paljon Ässien pelaajabudjetti oli menneellä kaudella eli paljon jäisi rahaa muiden paikkojen täyttämiseen?
Olihan tuossa toki kolme laituria, yksi sentteri ja se ykkösveskari. Ässien pelaajabudjetti taisi olla 2,1miljoonaa, jos en nyt kauheasti väärin muista.

Ässät on kahtena kautena peräkkäin kiinnittänyt yhteen pelaajaan noin 300k€. Joensuuta tai Salmista ei tuolla rahalla taideta palkata ensi kaudeksi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joensuu ja Salminen varmaankin pelaavat Ässissä tulevaisuudessa, MUTTA miksi ihmeessä he tulisivat liigaan pelaamaan NYT kun voivat takoa sitä huomattavasti isompaa rahaa huomattavasti kovemmissa liigoissa. Odotellaan nyt se vajaa kymmenen vuotta ihan rauhassa niin jospa sitten saadaan kova kokoonpano aikaan.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Joensuu ja Salminen varmaankin pelaavat Ässissä tulevaisuudessa, MUTTA miksi ihmeessä he tulisivat liigaan pelaamaan NYT kun voivat takoa sitä huomattavasti isompaa rahaa huomattavasti kovemmissa liigoissa. Odotellaan nyt se vajaa kymmenen vuotta ihan rauhassa niin jospa sitten saadaan kova kokoonpano aikaan.

Tuskin kukaan tosissaan tuota ehdotti. Eihän nosteessa oleva Salminen nyt tulisi takaisin Poriin, ja Joensuukin kovasti yrittää murtautua pelaavaan kokoonpanoon tällä hetkellä, vetäen sen miljoonan kaudesta Edmontonissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllähän sellaisia kirstuja löytyy mutta onko järkeä sijoittaa kahteen pelaajaan niin paljon että loppujoukkue koostuu hukkapätksistä ja junnuista. Noi kaikki mainitut pelaajat kustantaisi varmaan hatusta heitettynä sen 1,7-2 milliä...

...
Ässät on kahtena kautena peräkkäin kiinnittänyt yhteen pelaajaan noin 300k€. Joensuuta tai Salmista ei tuolla rahalla taideta palkata ensi kaudeksi.

Joensuu ja Salminen varmaankin pelaavat Ässissä tulevaisuudessa, MUTTA miksi ihmeessä he tulisivat liigaan pelaamaan NYT kun voivat takoa sitä huomattavasti isompaa rahaa huomattavasti kovemmissa liigoissa...

Tuskin kukaan tosissaan tuota ehdotti. Eihän nosteessa oleva Salminen nyt tulisi takaisin Poriin, ja Joensuukin kovasti yrittää murtautua pelaavaan kokoonpanoon tällä hetkellä, vetäen sen miljoonan kaudesta Edmontonissa.

Kuten Jyyd jo yllä vähän totesikin, niin eihän kukaan tällaista joukkuetta ole nyt ensi kaudeksi odottamassa.

Itsehän vain fiilistelin sitä, että tällainen "omat pojat"-projekti olisi sitten joskus kiva saada käyntiin, kun kerta meillä noita suht' samanikäisiä, laadukkaita pelaajia maailmalla huitelee.

Kaikki tuosta edellisestä listauksestanikaan eivät varmasti ainakaan yhtä aikaa ole tulossa, mutta kyllä minä olisin ihmeissäni, jos ei ainakin Salminen, Kupru ja Joensuu vielä joskus Ässissä pelaisi.

Rynnäs taas on muistaakseni ilmoittanut ihan avoimesti, että aikoo vielä pelata Ässissä.

Toki tällaiset projektit ovat mille tahansa seuralle mahdottomia, jos pelaajat menevät raha edellä. Itselläni riittää toivoa ja uskoa, että näitä hienoja pelimiehiä vielä joskus houkuttaisi pelata ja puhaltaa yhteen hiileen.

Ja kyllä omassa tällaisessa fantasiarosterissani joukkueessa olisi myös Severi Sillanpää, miksei myös jo nyt paluuta tekevä Juha Kiilholma.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mää oon sanonu tästä varmaan jo monta kertaa, mutta miksi Patrik Parkkosesta ei rakennella meille uutta YV pakkia? Mun mielestä ominaisuudet saattais olla siihen sopivat, ja taitoa vois olla tarpeeksi. Kaveri ei oo saanu mun mielestä mitään mahdollisuutta, meillä Malkamäet ja lähes kaikki muutkin on siellä viivalla aina epäonnistunut, niin miksi Parkkonen ei vois olla siellä vähän pidemmän hetken epäonnistumassa? Sen verran nuori kaveri, että vois olla jotain tulevaisuutta sillä tontilla.

Eiköhän ne seuran puolella tiedä paremmin... Mikä on palstalla vallitseva mielipide Parkkosesta viivalla? Onko se: Ei toimi. Löysä lämäri? Meillähän on tunnetusti aina pakit heilutellut viivalta verkkoa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mää oon sanonu tästä varmaan jo monta kertaa, mutta miksi Patrik Parkkosesta ei rakennella meille uutta YV pakkia?

Tämä on hyvä kysymys, sopisi ominaisuuksiltaan rooliin paremmin kuin moni kokeneempi kaveri ja kyllähän tämä asia on ollut kysymyksen alla täällä palstalle useastikin. Kai tuossa on lähinnä kyse siitä että kun paikka kuuden pelaavan pakin joukossa ei ole ollut kiveen hakattu, on ylivoimapeluutusta pidetty riskinä tjsp.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
On vaikea sanoa miten ensi kauden pakistoa tullaan rakentamaan, mutta mielelläni näkisin vielä yhden kokeneemman kiekollisen pakin, joka voisi esimerkillään auttaa Parkkosta ja Taimea. Toki luultavasti Rautakalliollakin varmaan on pakeille enemmän annetavana kuin Virralla?
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mää oon sanonu tästä varmaan jo monta kertaa, mutta miksi Patrik Parkkosesta ei rakennella meille uutta YV pakkia? Mun mielestä ominaisuudet saattais olla siihen sopivat, ja taitoa vois olla tarpeeksi. Kaveri ei oo saanu mun mielestä mitään mahdollisuutta, meillä Malkamäet ja lähes kaikki muutkin on siellä viivalla aina epäonnistunut, niin miksi Parkkonen ei vois olla siellä vähän pidemmän hetken epäonnistumassa? Sen verran nuori kaveri, että vois olla jotain tulevaisuutta sillä tontilla.

Eiköhän ne seuran puolella tiedä paremmin... Mikä on palstalla vallitseva mielipide Parkkosesta viivalla? Onko se: Ei toimi. Löysä lämäri? Meillähän on tunnetusti aina pakit heilutellut viivalta verkkoa.
Olen samoilla linjoilla Parkkosesta. Se oli jo alun perin tiedossa, että kyseessä on kiekollinen ja suhteellisen hyvin luisteleva pakki. A-junnujen pelissähän teki hienon maalin nousunsa päätteeksi. Ei veto ole varmaan mikään maailman kovin, mutta voisi liigatasollakin onnistua noissa nousuissa, kunhan saa niitä mahkuja yv-pelaamisessa. Jos tuolla yv:ssä pelaa kaikkia Tapsoja ja Udeja, ensi kaudella voisi jotain Parkkostakin siinä kokeilla. Omasta mielestä ideaalitilanteessa voisi yv:ssä olla pakkiparina just Parkkonen sekä koodinimi Cohen, olisi laukaisuvoimaa sekä taitoa pakkiparilla.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On vaikea sanoa miten ensi kauden pakistoa tullaan rakentamaan, mutta mielelläni näkisin vielä yhden kokeneemman kiekollisen pakin, joka voisi esimerkillään auttaa Parkkosta ja Taimea.

Ei siinä nähdäkseni paljon muuta rakentamista ole kuin se, tuleeko vielä yksi kiekollinen pakki vai ei. Mielestäni saisi kyllä tulla joku "Shaun Hehska/Brian Salcido", muuten ollaan pikkuisen ohuella pohjalla.
 

Tuamas

Jäsen
Mää oon sanonu tästä varmaan jo monta kertaa, mutta miksi Patrik Parkkosesta ei rakennella meille uutta YV pakkia? Mun mielestä ominaisuudet saattais olla siihen sopivat, ja taitoa vois olla tarpeeksi. Kaveri ei oo saanu mun mielestä mitään mahdollisuutta, meillä

Niin, tätä itse olen pohtinut ja kysellyt Parkkosen hankkimisesta lähtien.

Kaverilla on kaikki ominaisuudet olla kiekollinen huippupuolustaja liigassa, mutta jostain syystä mahdollisuuksia ei antanut Kivi eikä Virtakaan.

Lisäksi kyseessä on viimeisen päälle särmä ja urheilullinen kaveri, joten jotain muuta joka vituttaa valmentajia sieltä on pakko löytyä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kaukoranta on kyllä antanut vastuuta, mutta kyllä se on sanottava että vaikka Jyrkkiönkin veto viivasta oli mikä oli niin Parkkosen veto on vielä huonompi. Ylivoimaa poika kyllä osaa pyörittää, mutta liikkuvuus sivuttain ei ole myöskään mikään huippu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös