Joukkueen rakennus kaudelle 2009-2010

  • 1 547 017
  • 4 530
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kalonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philo Beddoe, H.I.F.K
Joo, Dale Clarkesta on kysymys, mitäs sitä salailemaan. Tiedän, että häntä yritetään ja oli kierroksessa jo tammikuussakin. Jos...JOS....siis jos Clarke saadaan, Jere-spekulaatiot unohtuvat. Monien iloksi.

Minä kuulin, että Kelleriäkin yritettäisiin saada meille. Clarkessa ainakin tietäisi mistä maksaa, ei enää ylläripylläri AHL-tapauksia. Olisi se Jere siltikin mukava lisä vaikka tuo Clarke tulisikin.
 

scholl

Jäsen
Mitä tulee Hackeriin niin osa pelaajista Suomen ulkopuolelta, aka peruspelaajat kannattaa lukita vasta loppukesästä, koska nyt ei ole yhtä rajoittava kiintiömeno enää. Jos palkka on sopiva ja kundi kärkkyy koko kesän sopimuksia Kaivohuoneen terassilla kuin Mikko Laine konsanaan niin miksei sitä sitten voisikin kiinnittää ensi kaudeksi. Ei ole täysin turha valinta, jos palkka on kohtuullinen.

Siis tässä vaiheessa metsästetään avainpelaajia. Täytemiehiä ehtii myöhemminkin.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen muuten Schollin kanssa täysin samaa mieltä. Jos joukkue on muuten koottu oikein, voidaan yksi ulkkaripaikka mielestäni käyttää ihan hyvin vaikka Hackeriin, ja toinen Brennaniin.

Tällä kaudella niin ei ollut, ja mitäs helvettiä me tehdään roolipelaajilla, jos joukkue on muutenkin sekaisin, kuin käkikello, eikä valmentaja edes käytä roolipelaajia kuten niitä kuluisi käyttää.

Ensi kauden hankinnoista puhuttaessa, Clarke olisi pelillisesti aivan helvetin kova vahvistus, mutta loukkaantumishistoria on aika ikävää luettavaa. Kelpaisi silti.
Pakiston runko on jo muutenkin varsin hyvä, kunhan Bono ei päätä lähteä kokeilemaan siipiään rapakon taakse (en suosittele vielä noilla hermoilla).
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakiston runko on jo muutenkin varsin hyvä, kunhan Bono ei päätä lähteä kokeilemaan siipiään rapakon taakse (en suosittele vielä noilla hermoilla).

Siis, meillähän on ns perusrunko pakistolla aivan erinomainen; Söde, Bono ja "mestis" Kanki. Ja tosiaan jos Heikkinen pysyy maisemissa niin runko on hyvä.
Muistanko oikein että Haverisella ja Melartillakin sopparit jatkuvat?

Hankin ottaisin mukaan joukon jatkoksi ehdottomasti, vaikka Pikkarainen onkin täällä saanut paljonkin paskaa niskaansa.
Toki vahvistukset "pikku-veljeltä" kelpaavat kunhan Dale Clarke on täydessä iskussa. Ei mitään uusia Eskelisiä, kiitos!
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis, meillähän on ns perusrunko pakistolla aivan erinomainen; Söde, Bono ja "mestis" Kanki. Ja tosiaan jos Heikkinen pysyy maisemissa niin runko on hyvä.
Muistanko oikein että Haverisella ja Melartillakin sopparit jatkuvat?

Haverisella ja Melartilla on tosiaan molemmilla sopparit ensi kaudelle.

Hankin ottaisin mukaan joukon jatkoksi ehdottomasti, vaikka Pikkarainen onkin täällä saanut paljonkin paskaa niskaansa.
Toki vahvistukset "pikku-veljeltä" kelpaavat kunhan Dale Clarke on täydessä iskussa. Ei mitään uusia Eskelisiä, kiitos!

Hankin osalta tilanne riippuu mielestäni hyvin paljon siitä mitä on tarjolla muuten.

Mieluummin Hank, kuin täällä jo kulttimaineeseen noussut, mystinen Tommi "pleijareiden paras pelaaja" Kovanen, jota haukuttiin 1½ vuotta, kunnes jätkä pelasi sysipaskassa pakistossa pari ok pleijaripeliä ja lähti pois.

Tämän jälkeen on säännöllisesti kuulunut ininää, miten Kovanen on paikkaamatta, ja nähnyt jopa fantasiarostereissa "Kovasia". Jotain tasoa.
 

Iippo31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta
Joo, Dale Clarkesta on kysymys, mitäs sitä salailemaan. Tiedän, että häntä yritetään ja oli kierroksessa jo tammikuussakin. Jos...JOS....siis jos Clarke saadaan, Jere-spekulaatiot unohtuvat. Monien iloksi.

Tuntuu kyllä ihmeelliseltä jos Clarke vaihtaisi Bluesista HIFK:hon. Epäilen että Blues pitää parhaan kiekollisen pakkinsa, koska Laatikainen ei ole saatavilla takaisin. Holtari tietää mitä saa ja ehjänä takuuvarma liigan huippupakki.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hankin osalta tilanne riippuu mielestäni hyvin paljon siitä mitä on tarjolla muuten.

Mieluummin Hank, kuin täällä jo kulttimaineeseen noussut, mystinen Tommi "pleijareiden paras pelaaja" Kovanen, jota haukuttiin 1½ vuotta, kunnes jätkä pelasi sysipaskassa pakistossa pari ok pleijaripeliä ja lähti pois.

Juurikin näin. Enkä oikeen mitenkään osaa kuvitella Hankia jossain muussa jengissä, varsinkin jos tilalla kurvailee joku "kimmo eronen" tai jotain muuta kauheaa..
Joku roti nyt kuitenkin näihin juttuihin.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi toive toimistolle samassa paketissa, Jere&Haataja nordikselle ensikaudeksi.
Toinen on jo pyyntö, jätetään ne hodarikojuvahvistus ulkkarit ostamatta,
ja jos ulkkaripakki ostetaan, niin voitaisin pikkuveljeltä yrittää ostaa Clarke pois.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuntuu kyllä ihmeelliseltä jos Clarke vaihtaisi Bluesista HIFK:hon. Epäilen että Blues pitää parhaan kiekollisen pakkinsa, koska Laatikainen ei ole saatavilla takaisin. Holtari tietää mitä saa ja ehjänä takuuvarma liigan huippupakki.

En usko, että Clarke jatkaa Bluesissa ja se on varmaan kummallekin osapuolelle ihan hyvä homma. Clarke on ollut hyvä, muttei enää tällä kaudella missään tapauksessa niin erinomainen kuin rikkonainen viime kausi antoi odottaa. Eniten miehessä on alkanut pistämään silmään tietty fleguilu ja ylimielisyys kiekollisena omassa päässä - sellainen Hank Pikkaraismainen esiintyminen, jos vertaus sallitaan. Eli sopisi siinä mielessä ihan hyvin tietty HIFKiin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Itse ottaisin Clarken ensi kauden joukkueeseen ehdottomasti. Tänne on koko kauden huudeltu rightin puoleista pakkia, joka tekee pisteitä. Ja nyt ei sitten joillekin kelpaa?

Ensin pitäisi kuitenkin tarkistaa Clarken terveys. Muuten hän on minun puolestani tervetullut. Pakisto olisi liigan parhaimmistoa:

Clarke-Söde
Heikkinen-Kanki
Haverinen-"Turunen"
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Siis tässä vaiheessa metsästetään avainpelaajia. Täytemiehiä ehtii myöhemminkin.

Aikuisten oikeasti avainpelaajat on sovittu jo vuoden vaihteen tienoilla. HIFKiin niitä uusia on tulossa kaksi.

Tässä vaiheessa puhutaan kakkos-kolmos -ketjujen pelaajista ja kauden päätteeksi on tulevan kauden sääntömuutosten takia aikas paljon peruspelaajia tarjolla. Ja samaan aikaan pitäisi omatkin nuoret miehet kartoittaa ja tsekata keihin panostetaan ja kutka saavat lähteä kiertoon.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Aikuisten oikeasti avainpelaajat on sovittu jo vuoden vaihteen tienoilla. HIFKiin niitä uusia on tulossa kaksi.
Haataja plus rightin pakki? Jos näin, harasoo. Kakkos-ja kolmosketjun pelaajien kohdalla tilanne on kimurantti: Wärn ja Liivik lienevät jo paikkansa ansainneet, mutta miten käy Ramstedtin ja Ahtolan? Ja missä pelaa ensi kaudella Miss Suomen pikkubroidi?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulla on sellainen käsitys koko Bluesin ulkomaalaisosastosta, että iso siivous tapahtuu. Ainakin Clarke ja Keller ovat aktiivisesti hakeneet tarjouksia muualtakin. Eavesista mulla ei ole omaa tietoa, mutta kuulemma hänkin olisi pyytämässä hintalappua sieltä täältä. Eihän näihin sinänsä läheskään aina liity mitään dramatiikkaa, pelaajat hakevat villeniemismäisesti paljon tarjouksia ja jollain voi hyvinkin olla ainoana tarkoituksena näyttää nykyiselle seuralleen markkina-arvonsa. Mutta jos ja kun tässä näin lähellä olisi ns. vapaita ulkkareita, kyllä mä kannatan ehdottomasti sitä politiikkaa, että HIFK on kiltisti tunnettujen nimien perässä. Tiedetään mitä saadaan. Tom Walsh -tyyppisiä kokeiluja ei kaivata enää yhtään. Ennemmin otan vaikka jonkun tylsältä kuulostavan Ilveksessä / Ässissä / Tapparassa / younameit pelanneen ulkkarin, koska aika paljon pystyy silloin päättelemään oletusarvosta.

Bluesin jätkistä Clarke on ehdottomasti HIFK:n kannalta kiintoisin. Ja joku multa kyseli n. kuukausi takaperin, että onko Haataja oikeasti tulossa HIFK:hon, kun tiedot vievät myös Ouluun. Oli silloin mun mielestäni ja on vieläkin. Ja tässä jos olen väärässä, syytän loundgen kirkkaita valoja ja lisäksi mua on kusetettu, stana! Ja kelatkaas nyt hetkinen, jos meidän kaksi ekaa pakkiparia olisivat Clarke-Söde, Heikkinen-Kanki. Ei paskempaa.

Nykyjätkistä mun tietääkseni Liivikillä on diili ensi kaudeksi ja Kiben suhteen ollaan pääsemässä ymmärrykseen eli palkka laskisi ja mies jäisi tänne. Aivan loistohomma tämäkin. En ole narissut Kiben suhteen mistään muusta kuin liksasta. Pikun suhteen ollaan "toiveikkaita". Keräsen lisäksi Holmberg on lähdössä HIFK:sta ja eiköhän Miss Suomen broidikin mene muualle. Olen huolissani siitä, että Wärnistä ollaan erittäin kiinnostuneita ja toivon, että meillä tajutaan tämän kiinnostuksen olevan aitoa. Hacker on ottanut meikäläisestä pikkuhiljaa työvoiton. Jos tämä pörrääjä kuuluu HIFK:n 3-4 -kentälliseen jo lähtökohtaisesti ja palkka on sen mukainen, niin ilman muuta kannattaa pitää. Sanoin ulkkareista jo Brennanin yhteydessä, että mielestäni ulkkarit pitää käsitellä kuin muutkin pelaajat: mihin duuniin hänet on hankittu. Jos joukkue kokoaa 1-3 -kentällisensä suunnitelmallisesti kotimaisista kavereista, en näe mitään estettä sille, etteikö 4-ketju voisi olla Hacker-Brennan-Vopat. Pääasia, että ei hankita etukäteen 1-2 -kentällisiin asemoituja kalliita kavereita (heitän nyt ihan hatusta esimerkiksi nimen "Walsh"), jotka valuvat itsestään alempiin kentällisiin. Hacker oli virhe "sentterivajetta paikkaamaan", mutta kyllä hänellä käyttöä on alempien kentällisten laiturina. Tästä siis työvoiton omaiset pinnat Hackerille: hän on ottanut oikealla asenteella vastaan kaikki hänelle annetut tehtävät ja jos miehen saisi pitää jollain kohtuuliksalla, niin siellähän se menisi vaikka Liivikin kaverina alemmissa kentällisissä. "Clarke" ottaa yhden ulkomaalaispaikan jokatapauksessa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on sellainen käsitys koko Bluesin ulkomaalaisosastosta, että iso siivous tapahtuu. Ainakin Clarke ja Keller ovat aktiivisesti hakeneet tarjouksia muualtakin.
Kellerillä on kyllä jo sopimus Bluesin kanssa ensi kaudesta, joten kovin omituiselta tuntuisi, jos mies kilpailuttaisi sopimustaan ainakaan muiden SM -liigaseurojen kanssa, kun tuskin Blues Kelleristä mihinkään toiseen joukkueeseen Suomessa luopuisi.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Pitkälti JHagin kanssa samaa mieltä tuosta ensi kauden joukkueesta ja myös Hackeristä eli jos hinta on kohdallaan 3/4 kenttään, niin miksei, tiedetään mitä tilataan. Wärniä en myöskään haluaisi menettää, mutta Keräsen ja myös Holmbergin on parasta hakea peliaikaa muualta. Emme voi pitää kaikkia omia jatkossakaan. Yhden fyysisen ja oikeasti kovan nyrkkimiehen haluaisin ensi kauden joukkueeseen, mielellään vielä sellaisen, jota voi käyttää vaikka siellä nelosessa. Maalivahtikuvio on varmaan mielenkiintoisin, toivottavasti tällä kertaa tärppää Housua paremmin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs hemmettiä täällä kirjoitetaan ulkomaalaispaikoista? Eikö se kiintiö poistukaan ensi kaudeksi?

Niin, tässä nyt ilmeisesti kaikki tarkoittavat EU:n ulkopuolisia pelaajia.

Kujalla.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Pistänpä tähän nyt vielä omat ajatukseni. Eihän näistä nyt kauheasti mielenkiintoa löydy, mutta onpa ainakin yksi tapa esittää tukea tietyille pelaajille.

Wärn - Hirso - Pikkarainen
Luttinen - Loppi - X
Petrell - Ramstedt - Kuhta
Y - Porthen - Liivik
Nyholm - Ahtola - Pöysti

Söderholm - Z
Heikkinen - Kankaanperä
Q - Holmberg
Haverinen - Melart
Puronlinna - Ahonen

X ja Z ovat avainpelaajia, ns. varmoja nimiä, joihin menee pakostakin paljon rahaa. Puolustukseen Rightin pelaaja.

X: Haataja (right), Pesonen...

Z: Clarke, Karalahti... Sitten tulee iso ero näihin potentiaalisiin nimiin, Milam, Jillson, Klubertanz...

Y ja Q ovat erikoismiehiä. Kun kaikki muu on kunnossa ja jos rahaa on vielä käytettävissä, voidaan joukkuetta vahvistaa halvoilla, kokeneilla, roolipelaajilla. Rooli voi tietenkin olla mitä vain tarvitaan, maalinedustan putsaaminen, ylivoimanviivapelote, pelote, taklauskone tai yleismies. Näitä pelaajia voidaan odottaa, vaikka siirtorajalle asti tai vaihtoehtoisesti kokeilla try-outeilla eri EU-pelaajia.

Y: Brennan, Hacker, Järvinen, Lostedt, Ben-Amor...

Q: Turunen, Pikkarainen, Honkanen...

Tuo joukkue on varmaan halvin täällä ehdotetuista, mutta uskon, että ensi kausi tulee olemaan todella tiukka rahallisesti, eikä mitään tähtisikermiä nähdä missään joukkueessa.

Loukkaantumiset täytyy myös ottaa huomioon. Tätä ja viime kautta jos pidetään malleina, niin yksi ylimäärinen hyökkäysketju on jopa optimistista. Puolustajia minulla on reilusti, mutta noista Puronlinna ja Ahonen aloittaisivat mestiksessä.
 
Viimeksi muokattu:

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti ulkomaalaiskiintön poistuminen (EU passilla olevat) ei tarkoita HIFK:ssä sitä, että kaiken maailman Pelle Hermanneja aletaan rahdata tänne kokeilumielessä. Tällä kaudella huteja on ollut riittävästi ulkkareiden kanssa. Kun jostain syystä kyvyt eivät riitä onnistuneiden ennestään tuntemattomien ulkkareiden hankintaan niin, miksi edes yrittää. Mielestäni ehdottomasti kannattaa kalastella liigassa pelaavia tai siellä pelanneita ulkkareita, niin ei tule pettymyksiä.

Jos ja kun HIFK:iin hankitaan ensi kaudeksi pelaaja, joka tarvittaessa pystyy pitämään järjestystä yllä, olisi pelaajan syytä olla sellainen, että pelillistä panosta ei tarvitse odottaa. Jos on tarvetta, niin pelaaja voidaan uhrata välittömästi talkoo hommiin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että "nyrkkisankarin" panos on pelillisesti, niin tärkeä, että pelikiellon pelossa kuittivihko pysyy piilossa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Toivottavasti ulkomaalaiskiintön poistuminen (EU passilla olevat) ei tarkoita HIFK:ssä sitä, että kaiken maailman Pelle Hermanneja aletaan rahdata tänne kokeilumielessä. Tällä kaudella huteja on ollut riittävästi ulkkareiden kanssa. Kun jostain syystä kyvyt eivät riitä onnistuneiden ennestään tuntemattomien ulkkareiden hankintaan niin, miksi edes yrittää. Mielestäni ehdottomasti kannattaa kalastella liigassa pelaavia tai siellä pelanneita ulkkareita, niin ei tule pettymyksiä.

Pitäisi tehdä enemmän aluksi tryouteja ulkolaisten kanssa. Ei mitään Walsheja koko kauden sopimuksilla. Ne pelaajat pitää tuntea hyvin tai skoutata todella perusteellisesti, joille tehdään heti koko kauden sopimus. Ensi kaudella nykyisen taloustaantuman aikana saattaa olla yllättäen paljon mielenkiintoisiakin pelaajia kesken kauden tarjolla, kun jossain seurassa rahat loppuvat, joten entistä enemmän pitää seurata markkinoiden liikkeitä pelaajapuolella ja pitää vähän ekstra-rahaa hankintoihin takataskussa. En kannata yrittämisen lopettamista, koska kaudella 08-09 ei onnistuttu hyvin ulkolaisten kanssa. Pitää muistaa, että Nybondas työskenteli vasta ensimmäisen kokonaisen kauden Utj:n hommissa ja ensi kausi sujunee jo paremmin kuin tämä menossa oleva kausi häneltäkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Yhden fyysisen ja oikeasti kovan nyrkkimiehen haluaisin ensi kauden joukkueeseen, mielellään vielä sellaisen, jota voi käyttää vaikka siellä nelosessa.

Nyt puhut asiaa! Olen tällä kaudella joutunut itse "antautumaan" omista kannanotoistani ensin Turusen suhteen ja myöhemmin, tosin lievemmin, Hackerin suhteen. Tämä on harvinaista, sillä kuten kaikki muutkin kirjoittajat, olen aina oikeassa. Tapasin viime lauantaina matsissa erään pitkänlinjan fanin, joka ei nähnyt Brennanille mitään käyttöä syksyllä ja lauantaina hän etsi vartavasten meikäläisen todetakseen: "nyt mulla on itse asiassa ikävä Brennania!" Siis en yhtään muista mitä mieltä olit itse Brennanista aiemmin, mutta pari muutakin mielenmuutosta olen kuullut viime aikoina: "Ois se sittenkin kyllä hyvä, ei ajeltais Niemisen yli" jnejne. Itse ymmärrän hyvin niitä veljiä, joilla on ehkä mieli vähän muuttunut. Olen kokenut itse saman. Syksyllä olin aktiivisesti työntämässä Turusta helvettiin ifk:sta ja nyt rupean näkemään hänet pikkuhiljaa tulevana 2-parin jätkänä. Turunen on nyt jo helvetin paljon parempi kuin Tommi "myyttisen kovat playoffit" Kovanen oli missään vaiheessa. Ja ihan siis runkosajavireessäänkin.

Niin se maailma heittelee, mutta sanoisin, että moni muukin pitkänlinjan fani haluaa oikeasti nähdä meillä myös yhden intiaanin, joka saa olla liigan vittupäisin kaveri. Intiaanin kansallisuudella ei ole mielestäni mitään merkitystä. Pääasia, että se muu joukkueenosa sisältää riittävästi hyviä pelaajia ja näköjään kotimaisilla jätkillä tämäkin liiga ratkotaan. Liigassamme on yksi huikea ulkomaalaispelaaja ja hän on Corso. Kärpät osaa hankkia näitä. Muista liigan ulkomaalaisista mulle ei tule mieleen ainuttakaan, jonka ottaisin ehdottoman ilosta kiljuen joukkueeseen tietäen, että kotimaista vastinetta on pirun vaikea saada. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö arvostaisi lujasti esimerkiksi Kariyaa, Anderssonia, Clarkea, Eavesia ja montaa muutakin. Mutta he ovat mulle ensisijaisesti "vain" hyviä pelaajia, joille löytyy kotimaisiakin vastineita. Joka ainoa näistäkin sälleistä olisi tervetullut mun HIFK:honi, kunhan meillä on pomminvarmasti sopiva paikka hänelle. Clarkelle ainakin on.

Maalivahtikuvio on varmaan mielenkiintoisin, toivottavasti tällä kertaa tärppää Housua paremmin.

Kaikki tietävät, että KJ on tosi vahvasti kovan ykkösmaalivahdin haluava valmentaja. Nythän on niin, että Nieminen on pelannut itsensä KJ:n luottomieheksi, eikä KJ:lla ole mun tietääkseni itsellään hillittömiä tarpeita metsästää jostain vielä Niemistäkin parempaa 1-maalivahtia. HIFK olisi kaivanut jostain veskarin tammikuussa Housun tilalle, jos KJ olisi näin vaatinut. Oli KJ:n oma ratkaisu mennä Niemisen kanssa eteenpäin. Odotan itsekin mielenkiinnolla onko tämän kevään tapahtumilla kauaskantoisia merkityksiä HIFK:n mv-hankinnoille. Rima on nyt helvetin korkealla, jotta lähdettäisiin tekemään Housut uudestaan: Hankitaan jostain kova nimi ja sitten jätkä pelaa marraskuulle asti meni miten meni. Kuulostaako kivalta planilta verrattuna siihen, että Nieminen on 1-mv ja kenties kakkoseksi haetaan jotain muuta kuin Allu? Kysyn ihan vilpittömästi. Itse en haluaisi lähteä sorkkimaan ehjää eli toimivaa maalivahtipeliä. Viime kevät ja Lunkan romahdus pleijareissa olivat ihan eri asia - ei silloin ollut Niemiselläkään mitään näyttöjä lähteä tähän kauteen ykkösenä.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
...Hankitaan jostain kova nimi ja sitten jätkä pelaa marraskuulle asti meni miten meni. Kuulostaako kivalta planilta verrattuna siihen, että Nieminen on 1-mv ja kenties kakkoseksi haetaan jotain muuta kuin Allu? Kysyn ihan vilpittömästi. Itse en haluaisi lähteä sorkkimaan ehjää eli toimivaa maalivahtipeliä.

Kannatan ajatusta Niemisestä ja tasavahvasta kirittäjästä. Tämän Toisen pitää olla riittävän kova, että oikeasti pystyy haastamaan Niemisen, mutta pelin pitää olla reilua. Kilpailu ei saa heikentää Niemisen työskentely olosuhteita. Mistä löytyy tällainen ennen kaikkea reilu ja kova jätkää, joka lähtee nimenomaan kirittämään Niemistä.

Ahlqvistilla ei näytä löytyvän kipinää, taistelua halua tuohon hommaan. Pitkämäki on lähtökohtaisesti väärässä asemassa tehtävään. Kummankin kanssa jatkuu kuitenkin sopimukset, joten vaikeata maalivahti rintamalla miitään siirtoja on tehdä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
JHagille tuosta maalivahtikuviosta, että jos saisimme maalivahdin tasoa Rikssman, niin hankkisin Niemiselle kaveriksi heti, olisimme heittämällä liigan vahvin joukkue. Niemisellä voimme hyvin lähteä kauteen, jos saamme hyvän luotettavan kakkosen hänelle tyyliin Lundell ( en halua Jannea takaisin kuitenkaan). Ensi vuonna on kuitenkin helmpompi tarvittaessa hankkia maalivahti kauden aikana, jos Niemisen taso ei riitä.

Brennanista lyhyesti, että minä olin valmis vaihtamaan miehen pois, johtuen siitä, että mielestäni tarvitsimme maalivahtia ja kahta pakkia joukkueeseen ja lähdin siitä, ettei kotimaisia löydy. Tässä vaiheessa, kun meille jäi ulkolaispaikkoja käyttämättä peräti kaksi, niin Brennan olisi tervetullut lisä joukkueeseen ja vahvistaisi omalla tavallaan joukkuetta. HIFK kaipaa jatkossakin pelaajaa tyyliin Brennan, Usntrul, Helenius jä toivottavasti muu joukkue rakennetaan niin, ettei tarvitse spekuloida joillain säännöillä, montako ulkolaista voi olla. Porthen, Liivik, Brennan voisi olla pleijareissa ihan hauska ketju, ei tosin vierasjoukkueen ja heidän kannattajiensa kannalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös