Joukkue ei kiinnosta - miksi ostat tai et osta peliin lippua?

  • 83 568
  • 259
Suosikkijoukkue
KalPa
Otetaan nyt täältäkin kantaa tähän kuumaan aiheeseen.

Itse en näe että millään yhdellä tekijällä on vaikutusta syksyn vaisuihin yleisömääriin vaan tässä on nyt tapahtunut monen kokonaisuuden summa.

Yleisömäärään negatiivisesti vaikuttaneita asioita ovat ainakin:
- Talouskriisi
- Alati nousevat lipunhinnat ja ylempi kohta korreloi tähän
- Kauden avaus, odotuksiin nähden
- UrhoPlay (jota itse kritisoinut kovasti)
- NHL jahkailu
- Viime kauden lopetus dramaattisesti
- Tämän kauden valmentajasekoilut ja niistä tiedottaminen

Jos avataan kaikkia kohtia mitä hain takaa.

Talouskriisi ja lipunhinnat
Tämä ei voi olla vaikuttamatta. Talouskriisi on taas täällä niinkuin voidaan uutisista lukea ja aistia ilmapiirissä. Ihmiset ovat tulleet varovaisemmaksi kulutuksen suhteen ja kiekkopeleistä on helppo karsia ensimmäisten joukossa. Tähän samaan kategoriaan kuuluu lippujen hinnoittelu. Kuopiossa on Kuopion korkeudelle aika kovat lipunhinnat. Tähän päälle kun laitetaan Lippupalvelun riistomaksua niin lipuilla on hintaa todella paljon. Hallia pitäisi kategorisoida vielä enemmän että tietyille katsomolohkoille istumaan myytäisiin merkittävästi halvempia lippuja, tuloja ne on nekin tulot verrattuna tyhjään lohkoon.

Kauden avaus
Monessa mediassa paukutettiin KalPaa ykkössuosikiksi ja Savossa tämä otettiin todesta. Sitten kun aloitus ei ollutkaan ihan nappiin niin ei saatu semmoista positiivista kierrettä yleisön mukaan niin kuin muutamalla aiemmalla kaudella. Savolainen yleisö on jo vuosikymmenien ajan ollut kieroa joten tämä oli odotettavissa.

UrhoPlay
Myöskään ei pidä vähätellä Urhon mahdollisuutta näyttää kaikki pelit. Näistä tosin seurat saavat vuosittain Urholta katseluoikeuksista merkittäviä korvauksia mutta tosiasia on että tämä palvelu vähentää myös yleisömääriä. Nyt toimistolla pitäisi tarttua täkyyn ja tehdä peli-illasta elämys ja löydä kampoihin kotitv:lle. Ei tarvitse kun lähteä pienelle opintomatkalle isolle areenoille ja katsoa miten show siellä tehdään. Vinkkinä ettei nyt kannata lähteä ison rapakon taakse, saattaa olla showt seis..

NHL
Kuopiossakin varmaan odotellaan Gretzkyä ja kumppaneita Kilpi-paitaan. Tiedoksi että Väiski on jo pelihommat lopettanut eikä ole tulossa, fakta. Mutta pieni odottelu varmaan laittaa joitain katsojia jonoon "Odottelen että se Scottie tulee ja lähden sitten". Ei varmaan iso rasite tämä kohta, ja onhan vastustajajoukkuessa jo näitä kavereita. Ei muuta kun odotellaan Erikkiä Kuopijoon.

Viime kauden lopetus ja valmentajavaihto
Viime kauden lopetus oli todella dramaattinen ja täytyy myöntää että aika pitkään itselläkin meni että siitä tokeni. Seuraavana päivänä kun heräsin kanuunassa puolelta päivin niin vitutti suunnattomasti, jomotus hirveä ja rahat siirretty SK Groupille. Mutta keskustelujen perusteella monet aikoivat ottaa etäisyyttä kiekkoon vähäksi aikaa ja tämä saattaa vaikuttaa alkukaudesta, varsinkin kun menestys heti ei ollut sitä että voitetaan kaikki 10-0. Valmentajan vaihtoa ei taas hoidettu omasta mielestäni tyylikkäästi toimistolla. Syyt varmaan hyvät ja pätevät mutta miksi homma vedettiin täysin farssiksi maksavalle yleisölle päin? Perkele koutseja pistetään pihalle lätkästä nyt vaan vähän väliä, kerrotaan syyt selvästi ja matka jatkuu!! Tämä sai aikaan, netissä ainakin, ikäviä piirteitä. Huhuja alkoi kiertämään niin kuin oli odotettua. Joku näistä huhuista kuitenkin ottaa tarinan itselleen ja uskoo niihin.

Sitten on vielä pakko ottaa esille yksi oma mielipide viime kevääseen. Vaikka kuinka asiaa kaunistellaan, niin olihan meillä helvetin epävarma veskari luukulla koko kevään. Yksi ilta jumala, toisena ei tarttunut mitään kiinni. Väitän että Teemu Virtalakin olisi saanut maalin tehtyä Koskiselle. En tiedä vaikuttaako tämä mihinkään enää ja ihan hyvin Mikko on nyt pelannut, tosin muillakin kun minulla saattaa kalvaa mielessä kestääkä kuuppa tänä vuonna?

Siis mistään noista asiasta yksi ei selitä yleisökatoa. Varmaan monelle tekijällä on vaikutusta ja puroistahan tulee jokia ja sitä rataa. Itse olen käynyt peleissä "kolmatta kymmenettä vuotta", tosin nykyään olen etäkannattaja siinä määrin etten pääse kuin pääsääntöisesti viikonloppupeleihin. Mitkään ym. syyt eivät koske itseäni vaan ovat enemmän perhekeskeisiä asioita. En ymmärrä sitä että jotkut täällä väheksyvät niitä kannattajia, jotka eivät osta lippua. Omalta kohdaltani väitän että kulutan tuotteeseen KalPa silti rahaa enemmän kuin keskiverto kannattaja, ja mitä muuta voisin tehdä kun paikalla ei aina pääse? Eikä tämäkään ole itseisarvo kannattamiselle, ei tarvitse kuluttaa seuran puolesta ollakseen kannattaja. Jokainen omalla tyylillään minkä pystyy MUTTA kommentointi on kaikilla avointi, sekä negatiivisen että positiivisen asian puolesta.

Loistava idea että yllä otettiin esille että toimisto tulisi tänne omalla nimimerkillään. Monttu-topicissa on vuosikausia esitetty pieniä asioita mitä voisi parantaa, että kassavirtaa tulisi enemmän. Sitä voipi toimiston väki vieläkin lukea..Lähtee ihan siitä mitä purtavaa tuolla hallilla saapi pelin aikana. Ei tämä ole rakettitiedettä.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yleisömäärään negatiivisesti vaikuttaneita asioita ovat ainakin:

...
Väitän että Teemu Virtalakin olisi saanut maalin tehtyä Koskiselle.
Potkupallo pyörii vielä marraskuulle, saattaa vähentää muutaman katsojan syyskaudesta.

Taas yksi hyvä syy osta lippu, vahvistukset eivät ole tasoa Teemu Virtala!
Vieläkin verkkokalvoilla kauden 20xx viimeinen peli ja pelin jälkeen rantapallokaan ei osunut tolppien väliin :D
 

Janus

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toki täytyy muistaa, että näillä palstoilla kirjoittaa ainoastaa ne henkilöt, joita jääkiekko/KalPa edelleen kiinnostaa ja liikuttaa, mutta niiden satunnaiskannattajien äänet, jotka olivat buumissa mukana mutta sittemmin ovat jättäytyneet pois, jää kuulematta. Sen vuoksi KalPan markkinointitiimin lonkeroiden tulisi ulottua tuonne kaupungille rahvaan sekaan.

Totta, mutta tämäkin on jo hyvä askel olettaen, että täältä oikeasti palautetta ollaan luettu. Kokonaisuudessaan KalPan viimeaikaisen reagoinnin voisi postata tuonne positiivisuusketjuunkin. Kiva nähdä, että asiat tunnistetaan, niistä puhutaan ja niitä pyritään korjaamaan. Toivotaan, että työ jatkuu ja se kantaa myös hedelmää.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Ei olisi myöskään huono idea, että KalPan markkinointivastaavat jalkautuisivat myös omalla nimimerkillä jatkoaikaan, ja keskustelu fanien ja johdon välillä olisi parempaa. Tällä tavoin nykyaikaistettaisiin kuluttajien ja tuotteen tarjoajan välistä kommunikointia.

On sitä varmaan huonompiakin ideoita maailmassa esitetty, mutta en näe järkevänä, että seura kuluttaa esim. minulta saamiaan lipputulorahoja siihen, että työntekijät surffaavat työajallaan Jatkoajassa. Kuluttajathan voivat edelleenkin lähettää toimistolle palautetta ja ehdotuksia sähköpostitse omilla nimillään. Luulisin, että asiallisiin viesteihin sieltä voidaan jopa vastailla, ja mm. juuri lanseerattu lauantaikausikortti oli ymmärtääkseni erään kannattajan toimistolle omalla nimellään esittämä idea.

Tämä sivusto on ihan kivaa viihdettä, juu, mutta ei kuitenkin mikään virallinen yhteydenpitofoorumi. Toki jos KalPalla töissä olevat henkilöt jaksavat omalla vapaa-ajallaan jauhaa täällä työasioistaan työpäiviensä päälle, niin mikäpä siinä. Tavalliset työläiset polttavat kyllä itsensä sillä tavalla helposti loppuun.
 

Janus

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On sitä varmaan huonompiakin ideoita maailmassa esitetty, mutta en näe järkevänä, että seura kuluttaa esim. minulta saamiaan lipputulorahoja siihen, että työntekijät surffaavat työajallaan Jatkoajassa. Kuluttajathan voivat edelleenkin lähettää toimistolle palautetta ja ehdotuksia sähköpostitse omilla nimillään. Luulisin, että asiallisiin viesteihin sieltä voidaan jopa vastailla, ja mm. juuri lanseerattu lauantaikausikortti oli ymmärtääkseni erään kannattajan toimistolle omalla nimellään esittämä idea.

Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinissa ja varsinkin asiakkaiden tuntemisessa ja ymmärtämisessä on jo arkipäivää monelle isommalle yritykselle. Siis sekä aktiivinen keskustelu asiakkaiden kanssa, että esim. passiivinen facebook viestien seulonta ja sieltä esiin tulevien tarpeiden/mahdollisuuksien tunnistaminen. Tämä on monella korvannut jo perinteiset markkinatutkimukset. Nettipalstat ja sosiaalinen mediahan ne ovat tämän päivän toriparlamentteja, joissa statuspäivitysten ja keskustelupalstojen kommenteissa hyviä asioita ylistetään, huonoja haukutaan ja toiveita listataan. Aika harva kuluttaja varmaan lähettää enää suoraa palautetta palvelun tuottajalle ja jää odottamaan parannuksia. Eiköhän suurin osa äänestä ennemmin jaloillaan ja osta palvelut sitten sieltä, missä ne myydään sopivammassa muodossa.

Eli ei se näiden palstojen seurailu KalPaltakaan ole minusta mitään hukkaan heitettyä aikaa, päinvastoin. Hölmöähän se olisi tätä olla hyödyntämättä, kun se vapaasti on tarjolla.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinissa ja varsinkin asiakkaiden tuntemisessa ja ymmärtämisessä on jo arkipäivää monelle isommalle yritykselle. Siis sekä aktiivinen keskustelu asiakkaiden kanssa, että esim. passiivinen facebook viestien seulonta ja sieltä esiin tulevien tarpeiden/mahdollisuuksien tunnistaminen. Tämä on monella korvannut jo perinteiset markkinatutkimukset.

Näin on. Pitää tosin huomioida, että esim. Jatkoajassa on noin kymmenkunta KalPa-aktiivia, joten se ei anna kovin suurta kokonaiskäsitystä. Lisäksi kirjoitusoikeuksia saavat vain harvat ja valitut. Siksi rinnastus facebookiin, jolla on lukemattomia käyttäjiä, ei nyt toimi. Toki täälläkin on usein laadukkaita kirjoituksia kehitysehdotuksia, kuten esim. nimimerkit Dana77 ja Brother Love ovat omilla kirjoituksillaan osoittaneet.
 

Janus

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Näin on. Pitää tosin huomioida, että esim. Jatkoajassa on noin kymmenkunta KalPa-aktiivia, joten se ei anna kovin suurta kokonaiskäsitystä. Lisäksi kirjoitusoikeuksia saavat vain harvat ja valitut. Siksi rinnastus facebookiin, jolla on lukemattomia käyttäjiä, ei nyt toimi. Toki täälläkin on usein laadukkaita kirjoituksia kehitysehdotuksia, kuten esim. nimimerkit Dana77 ja Brother Love ovat omilla kirjoituksillaan osoittaneet.

Enkös minä puhunut tuossa juurikin sosiaalisen median hyödyntämisestä hieman laajemmassa mittakaavassa? Ja jos sitä facebookia haluat nimeomaan käyttää esimerkkinä, niin onhan KalPakin siellä ja ystäviä/seuraajia on kertynyt ihan mukavasti. Tämän lisäksi KalPan potentiaaliset asiakkaat käyttävät varmasti myös muita kanavia KalPalle mahdollisesti hyödyllisten asioiden puimiseen (siis sellaisten, jotka edesauttavat KalPaa paremmin ymmärtämään asiakkaitaan). Suurin osa tästä on vapaasti saatavilla netin syövereistä.

Pointti, jota yritin tehdä oli siis se, että KalPan toimistolla mahdollisesti "Jatkoaika surffailluun" tai muun sosiaalisen median tutkiskeluun käytetty aika asiakkaan ajatusmaailman ymmärtämiseksi ei mielestäni ole hukkaan heitettyä aikaa. Se on markkinoinnin nykypäivää. Jos ollaan pelkästään toimistolle saapuvan palautteen varassa, niin se on mielestäni aika rajoittunutta ja yksisuuntaista toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
en näe järkevänä, että seura kuluttaa esim. minulta saamiaan lipputulorahoja siihen, että työntekijät surffaavat työajallaan Jatkoajassa. Kuluttajathan voivat edelleenkin lähettää toimistolle palautetta ja ehdotuksia sähköpostitse

Asiaan voi suhtautua joko tuolla tavalla, tai sitten niin, että tunnustelee jatkuvasti ympäristöä, etsii uusia kanavia ja haistelee uusia visioita. En usko, että sinun rahasi hukkaan menisivät, jos KalPa olisi aktiivinen Suomen suurimmassa jäkiekkofoorumissa.

Kuten joku otti asian esille, jatkoajassa kirjoitajat ovat "vain" harvoja, ja todennäköisesti niitä uskollisia faneja, jotka eivät jätä menemättä hallille. Toisaalta asian voi nähdä myös niin, että juuri kyseiset henkilöt pyrkivät tosissaan kehittämään oman seuransa tilannetta omin ideoin, kritiikein ja kommentein. Vielä A.P. Järvelle kommentti (ei niinkään tähän asiaan edes liittyvää), mutta mielestäni yritys ottaa suuren riskin, jos päättää suhtautua sosiaalisen mediaan ylimielisesti. Tässä tapauksessa kyse on viihdebisneksestä, ja pelkästään se, että KalPa päättää ilmoittaa osallistuvansa foorumeille, voisi tuoda joukkuetta taas vähän lähemmäs katsojia. Veisin asian vieläkin pidemmälle; KalPan pelaajat voisivat myös vuorovedoin osallistua KalPakeskusteluun KalPan nimimerkillä. Ja hullulta kuulostavaan ideaan kysyn, miksi ei, mitä häviää, toisiko lähemmäksi katsojia, saisiko pelaajien ja fanien välinen keskustelu tuntemaan joukkueen enemmän omakseen, voisiko tuoda mediakiinnostusta...?Ja edelleenkin totta; Jatkoajassa on murto-osa kalpafaneista kirjoitusoikeuksilla, mutta sitäkin useampi lukija.
Mielestäni KalPan tehtävänä on tuoda KalPa-ilmiö takaisin savoon, ja siihen ryhtyminen ja siinä onnistuminen vaatii kaikki keinot. Pahoittelut, jos joidenkin mielestä koko asian vatvominen on täysin turhaa ja tarpeetonta.
 

KalPan toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nämä on niitä hetkiä kun kausikortti pitäisi olla mahdollista ostaa netin kautta! Kaikki ollaan ihan fiiliksissä tuosta uudesta NHL-avusta ja jos voisin katsomokartasta ruksiä mieleisen paikan, ostaisin nyt muutaman oluen vahvistamana kausikortin varmasti.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nämä on niitä hetkiä kun kausikortti pitäisi olla mahdollista ostaa netin kautta! Kaikki ollaan ihan fiiliksissä tuosta uudesta NHL-avusta ja jos voisin katsomokartasta ruksiä mieleisen paikan, ostaisin nyt muutaman oluen vahvistamana kausikortin varmasti.
Ei kannata ostaa, siellä oli syksyn pudottamia koivunlehtiä kaikki sisääntuloväylät täynnä. Niihin voi nettiä selatessa kompastua. Hauska miten jokukuparisenkorvaaja muuttuu yhdessä yössä (capslock päälle) NHL-(capslock pois päältä) avuksi. Miltei mahdottomaksi on kausikortin ostaminen tehty kun sitä ei lauantai-iltana yhdeksältä pysty ostamaan vaikka olisi konditionaalin paras kaveri.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nämä on niitä hetkiä kun kausikortti pitäisi olla mahdollista ostaa netin kautta! Kaikki ollaan ihan fiiliksissä tuosta uudesta NHL-avusta ja jos voisin katsomokartasta ruksiä mieleisen paikan, ostaisin nyt muutaman oluen vahvistamana kausikortin varmasti.

Miten se on niin vaikeaa kävellä/soittaa sinne toimistolle? Jos kausikortin saisi netin kautta niin varmaan olisi, joku muu syy jättää ostamatta?
 

Belsebuubi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Niiralanmonttu, United
Miten se on niin vaikeaa kävellä/soittaa sinne toimistolle? Jos kausikortin saisi netin kautta niin varmaan olisi, joku muu syy jättää ostamatta?
Totta varmaan tuokin mitä sanot. Mutta kyllä minä pidän kausikortin mahdollisuutta netin kautta hyvänä palveluna, joka nyttemmin valitettavasti uupuu. Heräte osto, olkoon se sitten pelin jälkeen tai millonvain, kunhan vaan raha kilahtaa sairaalakadun lipastoon. Tuskin on kummoinen asia toteuttaa, halusta se on kiinni. Kuitenkin sehän käytännössä tarkoittaa vaan lippuvihkoa joten sen ns .vinyylin tilaaminenkin jää pois niin ei ole siellä aiheuttamassa sihteeri Pirkoille töitä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voin vetoa lyödä että jos muutaman kaljan jälkeen lähettää sähköpostilla toiveen toimistolle että haluaa kausikortin ostaa, niin homma onnistuu.
 

KalPan toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miltei mahdottomaksi on kausikortin ostaminen tehty kun sitä ei lauantai-iltana yhdeksältä pysty ostamaan vaikka olisi konditionaalin paras kaveri.

No voi hellan lettas! Ei kai kysymys ole siitä ostanko minä kausikortin vai en. Nykyaina nyt vaan on niin, että melkein kaiken pystyt ostamaan netistä ilman, että takamusta tarvitsee nostaa ollenkaan.

Näitä Flow-hetkiä pitäisi pystyä hyödyntämään markkinoinnissa. Tuolta toimistolta tulee harva se päivä maileja milloin mistäkin asiasta. Miksi sieltä ei voisi tulla sellaista mailia, että jonkun maukkaasti voitetun pelin jälkeen voisi ostaa kortin rajattuna aikana halvempaan hintaan? Jos vaikka 24 tunnin kuluessa voitetun pelin päättymisestä ostaisi kausarin saisi sen vaikka 10% alennuksella.

Jos jonkun mieli muuttuu paremmaksi niin ok, käyn ostamassa sen kausarin. Kysymys ei kuitenkaan ole minusta vaan siitä, että niiden korttien ostaminen tehtäisiin mahdollisimman helpoksi ja markkinoinnin kannalta hyviä hetkiä pysyttäisiin hyödyntämään tehokkaammin.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos jonkun mieli muuttuu paremmaksi niin ok, käyn ostamassa sen kausarin.

Onko tämä lupaus?

KalPassa on nyt NHL-statuksella tänne raahattu ulkkari, joka iski ensimmäisessä pelissään voittomaalin ja tehot 2+2. Siinäpä paikkaus tähän tasaisen harmaaseen, ei-kiinnostavaan joukkueeseen, jonka ainoa vierastyöläinen on kyllä kotikatsomon suosikki, mutta jo nähty. Tai siis oli, nythän meillä on Graig Smith. Luulisi, että tuollainen alku olisi oiva markkinointivaltti. Saa nähdä. Seuraavaan (koti)peliin on taas melkein se viikko, nyt olisi aikaa myydä niitä lippuja.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Näitä Flow-hetkiä pitäisi pystyä hyödyntämään markkinoinnissa. Tuolta toimistolta tulee harva se päivä maileja milloin mistäkin asiasta. Miksi sieltä ei voisi tulla sellaista mailia, että jonkun maukkaasti voitetun pelin jälkeen voisi ostaa kortin rajattuna aikana halvempaan hintaan? Jos vaikka 24 tunnin kuluessa voitetun pelin päättymisestä ostaisi kausarin saisi sen vaikka 10% alennuksella.

En ymmärrä, miksi lippuja pitäisi voiton jälkeen myydä halvemmalla. Logiikka on kertakaikkisen outo. Jos tuotteen arvo on juuri noussut voiton myötä, kausikortin hinnan pitäisi pikemmin nousta. Tappiokierteessä alennusmyynneille voi olla enemmän perusteita.

Täällä muutenkin huudellaan usean kirjoittajan toimesta aika paljon alelippujen perään. Se on valitettavasti kuitenkin niin, että niillä ei Kuopiossa mitään menestystä rakenneta, koska ihmiset oppivat odottamaan alennusmyyntejä. Toimiston haasteena on yrittää "huijata" ihmiset ostamaan täysihintaisia lippuja. Se luo jatkuvuutta. Usein toistuvat alennusmyynnit ovat kestämätöntä tekohengitystä. Ne eivät luo sitoutumista.

Pitää vielä KalPan toverilta kysyä: Ostatko autot, kesämökit, asunnot ja ruuat modernin nykyajan ihmisen tapaan internetistä?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
KalPassa on nyt NHL-statuksella tänne raahattu ulkkari, joka iski ensimmäisessä pelissään voittomaalin ja tehot 2+2. Siinäpä paikkaus tähän tasaisen harmaaseen, ei-kiinnostavaan joukkueeseen
Tämän lisäksi väittäisin että Sakari Salminen on nykytasollaan paras pelaaja joka on joukkueen riveissä pelannut koskaan. En pysty alkuunkaan ymmärtämään puheita tylsästä tai tasapaksusta joukkueesta (siis niiden kohdalla jotka sellaista vakavissaan puhuvat). Minä todennäköisesti tarvin jotain tukiryhmää tai terapiaa, että maltan odottaa seuraavaa peliä koko pitkän viikon.

Toivottavasti perjantaina tulee Saipaa vastaan tupa täyteen, kun samassa ottelussa on nähtävissä viisi ketjullista Kalpa-pelaajia. Neljä omassa joukkueessa ja yksi vastustajissa. pelaakohan Riikolan veljekset muuten vastakkain vai onko Kalpa tehnyt lainasopparin taktisesti viisaasti?
 

KalPan toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pitää vielä KalPan toverilta kysyä: Ostatko autot, kesämökit, asunnot ja ruuat modernin nykyajan ihmisen tapaan internetistä?

En, mutta seuraavat asiat ostan:
- vakuutukset
- tilaan lehdet
- kilpailutan sähköt
- elektoroniikan
- vaatteet
- kengät
- ym.

Tuo sinun kysymyksen asettelu yhtä keinotekoinen kuin se alehinta lipusta, jos niin halutaan ajatella.

Voisiko joku perustella sen yksinkertaisen asian, että miksi sitä kausikorttia ei voi ostaa netin kautta? Jos syy on se, että sen toteuttaminen joka helvetin kallista ja teknisesti mahdotonta niin tottahan minä sellaisen selityksen hyväksyn. Vielä en kuitenkaan ole kuullut perustelua, että miksi ei.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voisiko joku perustella sen yksinkertaisen asian, että miksi sitä kausikorttia ei voi ostaa netin kautta? Jos syy on se, että sen toteuttaminen joka helvetin kallista ja teknisesti mahdotonta niin tottahan minä sellaisen selityksen hyväksyn. Vielä en kuitenkaan ole kuullut perustelua, että miksi ei.
Äkkiseltään voisin kuvitella, että on aika vaikea tehdä. Järjestelmästä pitäisi olla integraatio lippupalvelun järjestelmään, ettei tulisi tuplabookkauksia. Tiedon pitäisi liikkua siis molempiin suuntiin. En tiedä julkaisevatko he rajapintaa ollenkaan tai antavatko accessia tietokantoihinsa. Miten menisi vastuut ja finanssit.

Jos mun pitäisi tuota lähteä tarjoamaan, niin voisin heittää arvioksi satatonnia.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Varmasti yksi asia, joka vaikuttaa tuohon kausikorttien myyntiin netissä on juurikin tuo Lippupalvelu. Eihän sitä viimekaudelle saatu uutta C6-istumapaikkakatsomoa mahtumaan pohjakuvaan vaan liput sinne piti ostaa erillisestä tapahtumasta. Tuottaa avaikeuksia selittää, mutta siellä oli siis erikseen liput otteluun KalPa-Hifk ja KalPa-Hifk C6-katsomo. Miten ne urpot saisivat kausikortin oston onnistumaan? Ei mitenkään.

Miksi muuten liput myydään edelleen Lippupalvelun kautta? Siellä on tosi kalliit välityskulut. Jyväskylässä hommat osataan... Siellä lippuun lisätään netistä ostettaessa 1€/lippu ja JYPin omissa myyntipisteissä lipun saa ilman palvelumaksua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kai tuo Lippupalvelun toimipisteiden kattavuus on heidän valttinsa. Jos kaikki lippujen ostajat olisivat Kuopiolaisia & ostaisivat liput esim pelimiehestä, niin varmasti ilmankin tultaisiin toimeen.

Mietin vielä tuota kausareiden myymistä netissä. Sellainen todella köyhän miehen rautalankaviritys olisi helppo tehdä, jossa vain pyydettäisiin asiakkaan tiedot (ml. luottokortin numero). Tämän jälkeen ostaja joko saisi valita muutamasta käsin syötetystä paikkavaihtoehdosta tai sitten pelkästään katsomonosan ja tämän jälkeen toimiston täti hoitaisi manuaalisesti transaktion loppuun. Senhän ei tarvitsisi asiakkaalle näkyä isommin, ettei sitä luottokorttia velotettakaan heti vaan vasta seuraavana arkiaamuna.
 

Dängleri

Jäsen
En ymmärrä, miksi lippuja pitäisi voiton jälkeen myydä halvemmalla. Logiikka on kertakaikkisen outo. Jos tuotteen arvo on juuri noussut voiton myötä, kausikortin hinnan pitäisi pikemmin nousta. Tappiokierteessä alennusmyynneille voi olla enemmän perusteita.

Kannattaa kuitenkin muistaa aina se asiakas näkökulma, joka on nykypäivän markkinoinnissa kaiken lähtökohta. Sen myötä tuossa ehdotuksessa on tietty logiikka.

Väittäisin että kausikortin hankinta on valtaosalle kuluttajista enemmän tunteisiin kuin rationaalisuuteen perustuva päätös.

Sen myötä voittopelit, voittoputket, uudet pelaajahankinnat yms. positiiviset tapahtumat joukkueen sisällä/ympärillä ovat ne ideaalisimmat hetket myydä niitä kausikortteja kuluttajille. Jos noihin hetkiin kytketään vielä pieni lisäbonus esim. prosentuaalisen alennuksen myötä, kyetään ostojen todennäköisyyttä kasvattamaan entisestään. Vastavuoroisesti, jos joukkue on tappiokierteessä, tai joukkueen ympärillä tapahtuu jotain muuta negatiivista, onko kovinkaan moni kuluttajista halukas ostamaan kausaria, vaikka saisi siitä sen prosentuaalisen alennuksen?

Nämä on niitä hetkiä kun kausikortti pitäisi olla mahdollista ostaa netin kautta!

Jos/kun joskus on mahdollisuus ostaa kausari, niin mieluiten ostaisin sen paikanpäällä siten että kiertelesin ensiksi katsomossa etsimässä itseäni miellyttävän paikan.

KalPa voisi järjestää hallille jonkinlaisen tapahtuman ennen kauden avausta, jonka aikana voisi ostaa kausarin suoraan hallilla edellä kuvatulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kai tuo Lippupalvelun toimipisteiden kattavuus on heidän valttinsa. Jos kaikki lippujen ostajat olisivat Kuopiolaisia & ostaisivat liput esim pelimiehestä, niin varmasti ilmankin tultaisiin toimeen.

Saahan sen lipun ostettua netistä muualtakin kuin lippupalvelusta. JYPin liput välittää piletti.fi ja siellä nimenomaan toimituskulu on 1€ ja ennakkomyyntipisteistä lipun saa ilman toimituskuluja. Yritän siis sanoa, että miksi juuri kallis lippupalvelu on KalPalla tässä mukana.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Saahan sen lipun ostettua netistä muualtakin kuin lippupalvelusta. JYPin liput välittää piletti.fi ja siellä nimenomaan toimituskulu on 1€ ja ennakkomyyntipisteistä lipun saa ilman toimituskuluja. Yritän siis sanoa, että miksi juuri kallis lippupalvelu on KalPalla tässä mukana.

Koska Lippupalvelu on yksi KalPan pääyhteistyökumppaneista. Muistaakseni tuo sopimus yhteistyön syventämisestä uutisoitiin kesken viime kauden eli ei kannata odotella asiaan muutosta ihan lähivuosina, ikävä kyllä.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Saahan sen lipun ostettua netistä muualtakin kuin lippupalvelusta. JYPin liput välittää piletti.fi ja siellä nimenomaan toimituskulu on 1€ ja ennakkomyyntipisteistä lipun saa ilman toimituskuluja. Yritän siis sanoa, että miksi juuri kallis lippupalvelu on KalPalla tässä mukana.

Joo, tässä kyllä Lippupalvelun pojat uunottivat KalPaa 6-0. Piletti.fi:stä lipun ostaminen on tasan yhtä helppoa kuin lippupalvelu.fi:stä. Tuo Lippupalvelun palvelumaksujen suuruus nousee aika isoon rooliin silloin, jos peli ei kuulu aivan halutuimpiin, tai jos KalPan pelit ovat muuten vain sujuneet heikosti. Kausikorttimyynti on ymmärtääkseni tänäkin vuonna sujunut melko hyvin, mutta irtolippujen myynnissä on jääty reilusti tavoitteista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös