Jos Santala pääsee eduskuntaan, kenestä seuraava toimitusjohtaja?

  • 19 752
  • 98
Tila
Viestiketju on suljettu.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitkä Santalan tehtävät mahtavat olla tällä hetkellä? Laiho ilmeisesti urheilutoimenjohtajana kartoittaa pelaajia. Eerola pitää yhteyttä sponsoreihin. Mokka tekee isot ratkaisut ja Santala kommentoi medialle tapahtumia.

Eiköhän Rafa muutaman kommentin tiedotusvälineille ehtisi antaa nykyisten hommiensa lisäksi jos TJ:n tittelin saisi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä Santala on koulutukseltaan?

Ihan vertailun vuoksi mietiskelin, eikös Lapa ole yo-merkonomi, Mokka kaiketi DI(?) Eerola siis tradenomi, Koivun Jukasta ei tietoa, ketäs muita niitä nyt olikaan..
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Iltalehdessä on juttua Santalan ehdokkuudesta.
Mukana on myös että Santala lähtee, vaikka ei läpi menisikään, eli Lukko taitaa vaihtaa toimitusjohtajaa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koliath kirjoitti:
Iltalehdessä on juttua Santalan ehdokkuudesta.
Mukana on myös että Santala lähtee, vaikka ei läpi menisikään, eli Lukko taitaa vaihtaa toimitusjohtajaa.

Loistava uutinen! Tilalle pitäisi saada kokenut "yritysjohtaja" mielellään Rauman ulkopuolelta. Jatkossa tarvitaan objektiivista näkemystä seuran johtoon. Kaveripohjalta ei menestyvää osakeyhtiötä voi pyörittää.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
1963 kirjoitti:
Tilalle pitäisi saada kokenut "yritysjohtaja" mielellään Rauman ulkopuolelta. Jatkossa tarvitaan objektiivista näkemystä seuran johtoon.
Ei muuta kuin parempia ehdokkaita haastatteluun. Ketä ehdottaisit? Käytäväpuheissa on pyörinyt mm. Eerolan, Stranderin, Vanhatalon, J.Koivun, Laihon & Tammisen nimiä. Tuskin näistä kukaan on parempi kuin vihaamasi Santala?

Olen kerrankin kanssasi samaa mieltä, arvon 1963, siitä että jotain tuoretta näkemystä voisi Lukkoperheeseen tuoda. Toisaalta mitäs väliä nimellä on, kun Rauno "The Man" kuitenkin kaikista suurista linjoista vastaa.

Kiitos Jyrki, näistä vuosista. Aikakaudellasi saimme nauttia niin hyvistä kuin heikommistakin hetkistä.Päättyykö viimeinen vuotesi Raumalla mitaliin, jää nähtäväksi. Komean hallin faneille hommasit. Kiitos siitä. Rautainen kiekkoammattilainen viimeisen päälle. Pelasta Tps, jos et eduskuntaan pääse. Kauan täällä kestit..
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
wild wild west kirjoitti:
Ei muuta kuin parempia ehdokkaita haastatteluun. Ketä ehdottaisit?

Eikös pikkuveljellä ole jo jonkun aikaa ollut tapana haalia isoveli Ässiltä Porissa onnistuneita miehiä. Pelaajistosta tulee mieleen juudas tähtinen ja pukumiehistä tämänhetkinen valmentajanne. Se on tietenkin eri asia miten Hirsimäki osaisi käsitellä tilannetta, jolloin käytössä olis rahaa hippasen enemmän kuin nyt. Hienosti on kuitenkin hommansa Porin suunnalla hoitanut.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Eikös pikkuveljellä ole jo jonkun aikaa ollut tapana haalia isoveli Ässiltä Porissa onnistuneita miehiä.
No Hirsi voisi tulla koittamaan. Kunhan ei mitään vetoketjunmyyjiä..
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sv veinikretski kirjoitti:
Vastaan kysymykseen, en tosiaankaan:) Kysymykseen kuka olisi paras mies paikalle oli kuitenkin vastaukseni Harri Tuohimaa!

veini

Jos Tuohimaata ei saada, on tyydyttävä toiseen merkittävään lukkolaiseen, jonka mukaan vanhassa Pepen pizzeriassa nimettiin pizza eli Tero Käpynen!

Eikös tamperelaislähtöinen Käpynen vaikuta edelleen Raumalla?

Terolla olisi jo sopiva päänahka vyöllä, kun hän runsaat 20 vuotta sitten nosti Heikki Riihirannan seinälle!

Lue lisää. http://www.sinikeltainen.net/joukkueet/l_joukkuekommentti.pl?id=107

EDIT. Ei se Santala mihinkään lähdekään.
http://www.lansi-suomi.fi/ls.php?name=Urheilu&jdate=20061209#913296
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Hearsay kirjoitti:
Eikös tamperelaislähtöinen Käpynen vaikuta edelleen Raumalla?
Eikös Käpynen toimi eräässä kiinteistönvälitysfirmassa Raumalla? Ainakin muistaisin että oman kämppäni häneltä joskus hommasin.

Bisnesmies varmaankin, en tosin tiedä että onko kokemusta yli kolmesta alaisesta. Plussaksi laskettakoon se, että kiinteistöbisnes on vähintäänkin yhtä hämärää ja harmailla alueilla kuin jääkiekkojoukkueen johtaminen, eli kokemusta kaikenlaisista takahuonekoplauksista ja pienellä präntillä kirjoitetun tekstin lukemisesta löytyy.

(Tää oli sitten ihan tälleen sixpackin jälkeen muisteltuna, en tosiaankaa oo varma onko Käpynen enää noissa hommissa).
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
JZZ kirjoitti:
Eikös Käpynen toimi eräässä kiinteistönvälitysfirmassa Raumalla? Ainakin muistaisin että oman kämppäni häneltä joskus hommasin.

Bisnesmies varmaankin, en tosin tiedä että onko kokemusta yli kolmesta alaisesta.

Joo, ei käpystä. Kiinteistövälittäjä se on vieläkin, signasi muuten juuri muutama kuukausi sitten Esa "amerikanmälli" Tommilan riveihinsä tekemään kauppoja. Kerran olin katselemassa Teron kauppaamaa kämppää ja kyllähän viimeiseksi jäi, siltä mieheltä en ostaisi edes ässä-arpaa puoleen hintaan.

Uskoisin että heitto oli ihan puhdas vitsi?!?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Lukkoseppä kirjoitti:
Joo, ei käpystä. Kiinteistövälittäjä se on vieläkin, signasi muuten juuri muutama kuukausi sitten Esa "amerikanmälli" Tommilan riveihinsä tekemään kauppoja. Kerran olin katselemassa Teron kauppaamaa kämppää ja kyllähän viimeiseksi jäi, siltä mieheltä en ostaisi edes ässä-arpaa puoleen hintaan.

Uskoisin että heitto oli ihan puhdas vitsi?!?
Voipi olla.

Silloin kun mä siltä kämpän hommasin niin siellä oli joku entinen pitsimissi hommissa, joka olikin sitten suurin syy että kämpän hommasin - jotenkin sitä vaan antaa anteeksi helpommin kämpästä pikku kauneusvirheet kun niitä esittelee nätti tyttö bambinsilmillään. No mut olin mä puutteessakin silloin. Siis kämpän puutteessa.

(OK, vois lopettaa känniläpän tähän.)
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Lukkoseppä kirjoitti:
Joo, ei käpystä. Kiinteistövälittäjä se on vieläkin, signasi muuten juuri muutama kuukausi sitten Esa "amerikanmälli" Tommilan riveihinsä tekemään kauppoja. Kerran olin katselemassa Teron kauppaamaa kämppää ja kyllähän viimeiseksi jäi, siltä mieheltä en ostaisi edes ässä-arpaa puoleen hintaan.

Niin-no, onhan eräällä pääkaupunkiseudulla vaikuttavan jääkiekko-organisaation toimarina entinen autokauppias. Siis miksei meille voi tulla asuntojen kauppias. Kuulostaisi paljon paremmalta. Joka seura tarvitsee oman virmasen. Vakavasti ottaen, ei kiitos tälle "vaihtoehdolle" tästäkin suunnasta. Yhden asuntoni herra on myynyt ja kiitti vaan, mutta mulle riitti. Oli melkoisen autojobbarin toimintaa, sanon ma.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Toivottavasti ei missään tapauksessa Vanhatalo, ei, ei ikinä.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Päivän Länsi-Suomessa Santala korjaa IL:n juttua. Santala EI ole lopettamassa Lukon toimitusjohtajana jos ei pääse eduskuntaan. Toteaa tosin, että ei pidä SM-liigaseuran toimitusjohtajan työtä "eläkevirkana" eli jotain muutakin tekisi mieli vielä tehdä ennen eläköitymistä.

Eli ehkä tämä keskustelunaihe on hieman ennenaikainen, koska itse olen ainakin hyvinkin epäileväinen Santalan eduskuntaan pääsyn suhteen. Näiltä mailta on melko pirun vaikea päästä Kokoomuksen ehdokkaana läpi.
 

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Seuraava tj

Il Tempo Gigante:Toivottavasti ei missään tapauksessa Vanhatalo, ei, ei ikinä.

Miestä eli Vanhataloa tuntematta olen täysin samaa mieltä kuultuani eri tahoilta hänen "saavutuksistaan" urheilumaailmasta. Valitettavasti olen samaa mieltä Lapasta, hieno urheilija mutta hankinnat muutamaa tosi harvaa poikkeusta ( Straka) menneet täysin pieleen.

Mikä vika on Tontossa tai Eepissä, ainakin Tonto osaa sujuvasti englantia ja Eepi on muutenkin herrasmies.

Eräs musta hevonen olisi Otto Honkaheimon isä Jonne jolla on jonkinlaista omaakin jääkiekko- ja kiinteistötaustaa eli omaa koplaustaidot.

jaska_a
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jaska_a kirjoitti:
Mikä vika on Tontossa tai Eepissä, ainakin Tonto osaa sujuvasti englantia ja Eepi on muutenkin herrasmies.
Toimitusjohtajan pitää olla yritysjohdon ammattilainen, koulutettu ja pätevä. Eepin tai Tonton "ylentäminen" olisi just niin perusraumalaista Lapailua ettei paremmasta väliä.

Uskoisin kyllä että Raumalta löytyy ihan paikallisesta yritysjohdostakin halukkaita jääkiekkotaustaisia ammattilaisia tuohon hommaan.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
JZZ kirjoitti:
Voipi olla.

Silloin kun mä siltä kämpän hommasin niin siellä oli joku entinen pitsimissi hommissa, joka olikin sitten suurin syy että kämpän hommasin - jotenkin sitä vaan antaa anteeksi helpommin kämpästä pikku kauneusvirheet kun niitä esittelee nätti tyttö bambinsilmillään. No mut olin mä puutteessakin silloin. Siis kämpän puutteessa.

(OK, vois lopettaa känniläpän tähän.)

Tolta nykyiseltä Käpysen firmalta itsekin kämpän keväällä hankin. Esittelijä-tyttö (nuori nainen) ei kyllä ollut mikään bambi-silmäinen, mutta ilahduttavaa oli se että esittelyn aikana vuokranantaja oli repimässä tapetteja kämpässä. Vaikka en tiennyt minkälaista tapettia oli seinille tulossa, oli minun silti ihan pakko laittaa nimi paperiin. Jostain syystä Käpysen joukot vaan osaa ton homman. Tai sitten syy oli ihan minussa itsessäni, taisin ajatella että tässä kämpässä on ihan mukava nussia, ja niinhän onkin. Puutteessa ei ainakaan ole tarvinnut elää.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukkoseppä kirjoitti:
Joo, ei käpystä. Kiinteistövälittäjä se on vieläkin, signasi muuten juuri muutama kuukausi sitten Esa "amerikanmälli" Tommilan riveihinsä tekemään kauppoja. Kerran olin katselemassa Teron kauppaamaa kämppää ja kyllähän viimeiseksi jäi, siltä mieheltä en ostaisi edes ässä-arpaa puoleen hintaan.

Uskoisin että heitto oli ihan puhdas vitsi?!?

Ja minä uskomisen lisäksi myös toivon että se oli vitsi. Ei todellakaan mitään Käpystä Lukko peräsimeen, Käpynen on kiinteistövälittäjien maailmassa oma legendansa, herralta kun pyytää arvion, niin se on kuin tämä Forrest Gumpin suklaarasia, ei ikuna tiedä mitä saa.

JZZ kirjoitti:
Toimitusjohtajan pitää olla yritysjohdon ammattilainen, koulutettu ja pätevä. Eepin tai Tonton "ylentäminen" olisi just niin perusraumalaista Lapailua ettei paremmasta väliä.

Samaa mieltä. Lapa jatkakoon jos ehdokkaat ovat luokkaa Käpynen, Vahatalo, Tamminen... Eerolahan itse myönsi UR:ssä tänä vuonna, että pyrkii kalifiksi kalifin paikalle, ja ei kai se kaukaa haettua ole että näin kävisi. Jotenkaan en kyllä tästäkään innostu, mutta sanotaan nyt heti perään, itse en parempaakaan vaihtoehtoa keksi, mutta toisaalta ei minulle makseta kyllä palkkaakaan sellaisesta hommasta.
 

Johnny92

Jäsen
JZZ kirjoitti:
Toimitusjohtajan pitää olla yritysjohdon ammattilainen, koulutettu ja pätevä. Eepin tai Tonton "ylentäminen" olisi just niin perusraumalaista Lapailua ettei paremmasta väliä.

Joo. Mä hiukan ihmettelen joitain tällä palstalla esitettyjä näkökantoja.

Yhtälailla pelaajahankinnoissa voisi esittää kysymyksen, että mitä vikaa on Topi Lehtosessa ja Ville Piekkolassa, osaavat ihan hyvin sirklata taaksepäin ja lämätä omalta siniseltä ilmasssa toiseen päähän.

Ja vaikka Mokka kuinka isot linjat vetäisikin, ei se poista sitä tosiasiaa että pätevä ihminen tuo organisaatioon huomattavasti enemmän lisäarvoa kuin joku jonka "uskaltaa laittaa avaamaan suunsa lehdistön eteen".

Jos Santala jatkaa, hyvä. Jos ja kun seuraavaa tj:tä Raumalle etsitään, ei ole mitään syytä olla palkkaamatta positioon osaavinta, kokeneinta ja sopivinta ihmistä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
JZZ kirjoitti:
Toimitusjohtajan pitää olla yritysjohdon ammattilainen, koulutettu ja pätevä. Eepin tai Tonton "ylentäminen" olisi just niin perusraumalaista Lapailua ettei paremmasta väliä.

Samaa mieltä. Jos Santala jättää Lukon toimitusjohtajan tehtävät, niin toivottavasti uuden toimitusjohtajan palkkaamista edeltävässä valintaprosessissa otetaan huomioon muutkin ehdokkaat, kuin vuosikausia hallilla pyörineet perusnaamat, jotka tavalla tai toisella ovat Lukkoon sidoksissa. Kaikki kunnia toki heillekin, näitäkin kavereita organisaatiossa tarvitaan kunhan vain sopivat roolit löydetään, mutta toimitusjohtajaksi kaipaisin selkeää ammattilaista, jolla olisi esittää tuoreita visioita tulevia vuosia ajatellen. Riittävä koulutus, työkokemus, kyky tulla toimeen ns. hankalienkin tapausten kanssa ja jonkinasteinen lajituntemus ovat niitä ominaisuuksia, joita itse toivon tulevalta toimitusjohtajalta löytyvän. Lukon resursseilla pitäisi saada aikaan nykyistä parempaa menestystä, joten siinä tavoitetta tulevalle toimitusjohtajalle, kunhan työnsä aikoinaan Lukossa aloittaa.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moni HIFK-fani vaikuttaa olevan näyttämässä Penalle ovea Francisin perässä. Pentistäkö Jykken seuraaja? Johan siitä edellisestä visiitistä kymmenisen vuotta on aikaa.
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Uutta verta

Mielenkiintoista keskustelua.

Täältä pohjoisemmasta katsottuna teillä on organisaatiossa mielenkiintoinen ongelma: Taitavan RTK-järjestelyn kautta Lukolla on rahaa huomattavasti keskiverto SM-liigabudjettia suurempiin panostuksiin. Tulosta ei vaan tahdo syntyä ja kaikki muut avaintekijät organisaatiossa vaihtuvat (valmentajat, pelaajat) paitsi rahojen taitavasta kohdentamisesta vastaavat eli tj-Santala ja peruslukkolaiset Lapa ja Vanhatalo.

Ihan ensimmäiseksi: menemättä yksityiskohtiin Vanhataloa en toivo puikkoihin edes pahimmalle vastustajalle, siis teille. Tätä ei liene syytä perustella enempää.

Uskon, että paras vaihtoehto olisi ihan lähtökohtaisesti hakea uusi toimari jostain ihan muualta kuin Raumalta tai Lukon sisäpiiristä. Nythän ainakin osa keskustelijoista hakee vaihtoehtoja niin, että jos vain löytyy lukutaitoinen raumalainen hallissa edes kerran käynyt merkonomi tai entinen pelimies on ratkaisu siinä.

Meillä on Porissa ihan riittävästi kokemusta tästä linjasta Atin ja Vellun ajoilta. Ihan vilpittömästi ja asiaa kohtuullisen läheltä seuranneena voi todeta, että Ässät alkoivat muistuttaa ammattimaista organisaatiota ensimmäisen kerran siinä vaiheessa, kun Hirsimäki alkoi kasata lankoja muutama vuosi sitten. Loppui turhat lupaukset yhteistyökumppanien suuntaan ja tilalle tuli nöyrää asennetta ja raakaa työntekoa seuran asioiden kuntoon laittamiseksi. Samalla vanhat valtarakenteet muuttuivat kuin huomaamatta ja ainoastaan terveempään suuntaan. Tällä kaudella joukkueen kasaamisessa on tehty selviä virhearviointeja, mutta kannattaa huomata, että toiminta on silti vakiintunut ja asiat esim. yhteistyökumppaneiden suuntaan on hoidettu Hirsimäen ajan tyylillä eli mallikkaasti. Pieni budjetti tuo jatkossakin Ässien toimintaan omat rajoitteensa.

Eli kun se teidän lompsa on kunnossa, pitäisi Mokan ja kumppanien hakea ihan lähtökohtaisesti toimarivaihtoehtoa jostain Rauman ja Lukon valtapiirin ulkopuolelta. Ja tämä pitäisi tehdä siitä huolimatta, pääsi Santala eduskuntaan tai ei. Mies on hassannut vuodesta toiseen resursseja ettekä tekään voi maailman tappiin luottaa siihen, että RTK pystyy vuodesta toiseen antamaan miljoonaa euroa konserniavustusta.

Kiitos ja anteeksi, tämän ei ole tarkoitus olla provo.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Borgie kirjoitti:
Ja minä uskomisen lisäksi myös toivon että se oli vitsi. Ei todellakaan mitään Käpystä Lukko peräsimeen, Käpynen on kiinteistövälittäjien maailmassa oma legendansa, herralta kun pyytää arvion, niin se on kuin tämä Forrest Gumpin suklaarasia, ei ikuna tiedä mitä saa.

Nyt on jo pakko rauhoitella kaikkia ja sanoa, että se oli VITSI. Totta on kuitenkin, että Tuohimaa ja Käpynen saivat Pepen aikana omat nimikkopizzansa Rivierassa.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hearsay kirjoitti:
Nyt on jo pakko rauhoitella kaikkia ja sanoa, että se oli VITSI. Totta on kuitenkin, että Tuohimaa ja Käpynen saivat Pepen aikana omat nimikkopizzansa Rivierassa.

Ei liity ketjuun mutta mielenkiinnosta kysyn kuitenkin, että mikäs se Käpysen nimikkopizza on/oli? Alla Tuohimaa muistaakseni löytyy vielä mutta Käpysen nimeä ei listalla ole. No joo, pääasia että heitit vitsillä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jyrki Santala ja Rauno Mokka ovat parastaikaa Nakkilan K-Market Onnipekan edustalla jakamassa Karkkia ja kortteja ihmisille. Jykke on kuule kova jätkä, sanoi Rane, kun kysyin onko sillä noin kova hinku toimitusjohtajasta eroon, että täytyy kenttätyötä tehdä ;) Molemmat olivat hieman lämmikettä ottaneet, mutta onhan tuolla -7c ilmankos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös