Jos Santala pääsee eduskuntaan, kenestä seuraava toimitusjohtaja?

  • 19 749
  • 98
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mahtaakohan Rafa edes olla tuossa neljän joukossa? Jutussa kun sanotaan, että kaikilta löytyy kokemusta sekä jääkiekkojohtamisesta että liikkeenjohtopuolelta.
Mun tietääkseni Rafalta puuttuu jälkimmäistä. Myyntineuvottelijan hommia teki ennen Lukko-pestiään Ramonassa ja Puustellissa eikä kumpikaan homma nyt ihan liikkeenjohdon kriteerejä täytä...
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Mahtaakohan Rafa edes olla tuossa neljän joukossa?
Ramonan uutisissa sanottiin että Rafa on tiettävästi mukana tuossa neljän porukassa. Minulla on pieni pelko persiissä, että mikä on Rafan motivaatio jatkaa vanhalla paikalla jos häntä ei valitakaan tj:ksi. Toivottavasti tässä tapauksessa henkilökemiat uuden toimarin kanssa ovat sen verran kunnossa, että Rafa pysyy tyytyväisenä ja jaksaa antaa 100% jatkossakin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa, no kyllä Ramonassa se varmuudella tiedetään. Samaa motivaatiojuttua ajattelin itsekin. Jos Rafa ohitetaan tässä valinnassa, niin tuleehan siitä väkisinkin sellainen "perseennäyttö" -fiilis.
Mutta on se sitten kuka hyvänsä, niin toivottavasti osaavat valita parhaan miehen. Vähän kyllä pelkään, että herra kantaa nimeä Jari Laiho...
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Jutussa kun sanotaan, että kaikilta löytyy kokemusta sekä jääkiekkojohtamisesta että liikkeenjohtopuolelta.

Itse ymmärsin UR:n tekstin niin, että jäljelle jääneissä on sekä kiekkomiehiä, että liikkeenjohtomiehiä. Onko jossain muuten ollut jotain aikataulua, milloin uusi chief aloittaa tehtävänsä?
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaa, no kyllä Ramonassa se varmuudella tiedetään. Samaa motivaatiojuttua ajattelin itsekin. Jos Rafa ohitetaan tässä valinnassa, niin tuleehan siitä väkisinkin sellainen "perseennäyttö" -fiilis.
Mutta on se sitten kuka hyvänsä, niin toivottavasti osaavat valita parhaan miehen. Vähän kyllä pelkään, että herra kantaa nimeä Jari Laiho...

Mun mielestä tehtävään pitää valita pätevin ja paras vaihtoehto, eikä sen perusteella, että joku vetäisi hernet nenään jos häntä ei valita. Tuskin virkaa olisi laitettu julkiseen hakuun jos kaikki olisivat halunneet Rafan siihen hommaan...
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse ymmärsin UR:n tekstin niin, että jäljelle jääneissä on sekä kiekkomiehiä, että liikkeenjohtomiehiä. Onko jossain muuten ollut jotain aikataulua, milloin uusi chief aloittaa tehtävänsä?

Sorry, my bad. Taas luin tekstiä silmät kierossa eli eihän siinä tosiaan mainitakaan, että kaikilla olisi molemmilta puolilta kokemusta.

En tiedä onko ollut mainintaa muusta kuin että Jykke lähtee kesäkuun alussa. Voisi kuvitella, että toimiston kesiksen jälkeen aloittaa uusi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mark Fox kirjoitti:
En tiedä onko ollut mainintaa muusta kuin että Jykke lähtee kesäkuun alussa. Voisi kuvitella, että toimiston kesiksen jälkeen aloittaa uusi.
SK:ssa Mokka sanoo nimen olevan selvillä muutaman viikon kuluttua ja toivovat että uusi TJ on puikoissa ennen kauden alkua. Se kuinka nopeasti aloittaa riippuu varmaankin pitkälti siitä mistä uusi TJ tulee, jos tulee organisaation sisältä voi varmaankin aloittaa heti kun nimi on tiedossa jos taas tulee ulkopuolelta saattaapi olla kyseessä irtisanoutumisaikaa nykyisestä pestistä jne.

Samaa mieltä tuosta ettei valinnasta mitään herneitä voi vetää. Parasta mahdollistahan haetaan ja sen mukaan eletään(toivottavasti myös oikeasti haetaan).
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä tehtävään pitää valita pätevin ja paras vaihtoehto, eikä sen perusteella, että joku vetäisi hernet nenään jos häntä ei valita. Tuskin virkaa olisi laitettu julkiseen hakuun jos kaikki olisivat halunneet Rafan siihen hommaan...
Samaa mieltä tästä. Hommaan pitää ilmanmuuta valita se, kuka on siihen pätevin eikä siten, että kuka hakijoista on eniten saunakaveri muiden johtohenkilöiden kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Samaa mieltä tästä. Hommaan pitää ilmanmuuta valita se, kuka on siihen pätevin eikä siten, että kuka hakijoista on eniten saunakaveri muiden johtohenkilöiden kanssa.
Juu, ilman muuta tj:n pätevyys ja sopivuus paikkaan menee kaiken edelle, eikä mitään herneitä pitäisi vetää. Mutta joskus se vaan saattaa olla niin, että työnhakutilanteessa hylkäyksen kohdannut kaveri ei välttämättä ole tuon jälkeen ihan tehokkaimmillaan. Varsinkaan jos töitä pitäisi jatkaa hakemaansa paikkaan valitun kaverin alaisena. Ne joilla on kokemusta työnhausta voinevat ainakin jossain määrin yhtyä tuohon.
 
Viimeksi muokattu:

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on pieni pelko persiissä, että mikä on Rafan motivaatio jatkaa vanhalla paikalla jos häntä ei valitakaan tj:ksi. Toivottavasti tässä tapauksessa henkilökemiat uuden toimarin kanssa ovat sen verran kunnossa, että Rafa pysyy tyytyväisenä ja jaksaa antaa 100% jatkossakin.

Heh hee, itsekin olen suorastaan kauhistunut ja järkyttynyt Rauman Lukon kohtalosta jos Rafa antaakin vain 90% jatkossa :)

Juu, ilman muuta tj:n pätevyys ja sopivuus paikkaan menee kaiken edelle, eikä mitään herneitä pitäisi vetää. Mutta joskus se vaan saattaa olla niin, että työnhakutilanteessa hylkäyksen kohdannut kaveri ei välttämättä ole tuon jälkeen ihan tehokkaimmillaan. Varsinkaan jos töitä pitäisi jatkaa hakemaansa paikkaan valitun kaverin alaisena. Ne kenellä on kokemusta työnhausta varmaan ainakin jossain määrin voivat yhtyä tuohon.
Jos tämä esimies on pätevämpi niin itse yrittäisin ainakin oppia mahdollisimman paljon tulevaisuutta silmälläpitäen. Jos taas esimieheksi tulee joku onneton pakkaus niin sittenhän se harmittaisi. Rafa alkoi itse toitottamaan että "haluan toimitusjohtajaksi" lehden palstoilla ja ainakin itseäni huvitti silloin moinen ylimielinen asenne. Pari vuotta juoksupoikana puolijuopolle ja toimarin homma selviö??? Hän taisi oikeasti pitää itsestäänselvänä valintaa toimariksi Santalan jälkeen ja varmaan vetääkin herneet nenuun jos ei valita. Voi olla että Rafa pärjäisi hyvin hommassa, mutta en ihmettelisi jos hommat menisi ketuiksi 2006, 2002.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mahtaakohan Rafa edes olla tuossa neljän joukossa?
Pitäisin kyllä Rafaelin jättämistä pois jo tässä vaiheessa prosessia varsin erikoisena liikkeenä, koska ainakin aikaisemmin julkisuuteen annetut jutut kuitenkin puoltavat sitä, että kaveri olisi ihan pätevä hommaan. Se on sitten kokonaan toinen tarina, jos hakuprosessi on tuonut niin kovia nimiä toimistolle, että Eerolan ohittavat valinnassa.

Ja näistä mahdolllisista herneiden vetämisistä nenään olen sitä mieltä, että sen skenaarion käydessä toteen, täytyy kaverin sitten hakea työpaikka jostain muualta. Siihen ei yksinkertaisesti ole edes Lukolla varaa, etteivät kaikki toimiston porukka puhalla yhteen hiileen. Mutta toisaalta kyllä uskoisin Eerolan ymmärtävän senkin, että jos joku muu saa paikan, niin kyseessä on todellakin pätevä henkilö toimitusjohtajaksi, eikä se tuota ongelmia Eerolalle. Suhteellisen nuoresta kaverista on kuitenkin kysymys, ja aikaa on vielä edetä urallaan eteenpäin.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kenelläkään mitään tietoa siitä miksi Bruutta haastoi Mokan tuen puheenjohtajana? Olisin odottanut että raumalainen media olisi haastatellut Walleniusta avoimesti tuon episodin jälkeen. Kuitenkin tuossa pestissä olisi pystynyt vaikuttamaankin kiekkoilun tulevaisuuteen Raumalla. Tj kun taitaa olla pelkkä Mokan juoksupoika.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokohan uuden toimarin nimi julkaistaan tulevalla viikolla? Lukon toimisto menee ilmeisesti juhannuksesta neljän viikon lomalle ja sitten onkin jo Pitsiturnaus. Voi olla että julkistus tehdän vasta silloin. Vaikka Rafu onkin varmasti mukava mies ja tuntee Lukon organisaation, niin toivon että uusi tj tulee ulkopuolelta. Mutta miten paljon tuleva johtaja lopulta saa vaikutusvaltaa ja miten hänen panoksensa näkyy, sitä on vaikea arvioida. Voi olla että Santalan jakkaralle istuva uusi pomo on vain Lukon hallituksen kumileimasin ja valtaa pitää käytännössä Mokan Rane.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tänään on klo 16 tiedoitustilaisuus, jossa uusi toimitusjohtajan nimi julkaistaan.

Saas nähdä löytyykö hakijoista niin kovaa nimeä, että nykyisen vt:n syrjäyttää.
 

T#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Man Utd
Itse ainakin kuulin että Rafaa ei valittu toimitusjohtajaksi vaan uusi toimitusjohtaja olisi joku Rajala, jonka isä on Sm-Liigan hallituksen jäsen tai kuitenki jossain tekemisissä Sm-liigan kanssa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse ainakin kuulin että Rafaa ei valittu toimitusjohtajaksi vaan uusi toimitusjohtaja olisi joku Rajala, jonka isä on Sm-Liigan hallituksen jäsen tai kuitenki jossain tekemisissä Sm-liigan kanssa.

Timo Rajala astui liigan puheenjohtajaksi Harkimon jälkeen ja hänen poikansa on Kari Rajala, joka aikoinaan pelasi HIFK:ssa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse ainakin kuulin että Rafaa ei valittu toimitusjohtajaksi vaan uusi toimitusjohtaja olisi joku Rajala, jonka isä on Sm-Liigan hallituksen jäsen tai kuitenki jossain tekemisissä Sm-liigan kanssa.

Olisinkin ihmetellyt suuresti, jos Eerola olisi valittu. Ei mielestäni täytä millään muotoa vaadittavia kriteereitä. Lukko kaipaa kipeästi ulkopuolista toimitusjohtajaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Timo Rajala astui liigan puheenjohtajaksi Harkimon jälkeen ja hänen poikansa on Kari Rajala, joka aikoinaan pelasi HIFK:ssa.
Onkos jotain sukulaissuhteita OP Rajalaan, joka muinoin pelasi Lukossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös