Jordan Schmaltz IFK:ssa

  • 115 835
  • 605

Bourne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta tämäkin. Ainahan se paranneltu versio on tervetullutta.

Mielenkiintoinen tilanne muuten nyt, kun pakistossa oli valmiina vaan Kotkiksen soppari ja pari junnua. Nähdäänkö kunnon tuuletus siellä vai jääkö osa.
Veikkaus, että runko pysyy samana pl. Schmaltz=> Honka ja Karjalainen=>Melart. Haluaisin muiden jatkavan, paitsi Lyytisen. Toki hänen tapauksessaan voimme ensi kaudeksi saada low risk, high reward tyyppisen kaverin, jos Tobbe olisikin onnistunut tekemään edullisen vuoden jatkon viime joulun kieppeillä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mut oikeasti, kaveri ei pelin jälkeen tuulettanut "tosissaan"?

heh, tämä oli ehkäpä vähän huono heitto mutta ajatus hiipi päähäni kun aloin miettimään tuota naureskelu asennetta niin tavallaan se hassuttelu niissä fanikulmauksen huudatuksissa sopi siihen mielikuvaan aika hyvin. Eli just samaan tyyliin kuin jos kaveri joka pitää itseään muita parempana joutuisi tekemään jotain vähän "noloa" niin silloinhan se vedetään läskiksi, ikäänkuin korostaen sitä että "tää on tyhmää".

Ehkei tuosta kuitenkaan ollut kyse. Ja kuten moni tuossa ehti sanomaankin, 3/4 kaudesta oli hyvää tekemistä ja Fella oli joukkueen parhaita pakkeja, kuitenkin kevät kaudella tapahtui jotain ja ikäänkuin korostaen sitä kevään surkeutta tuli se aivopieru-kirvesisku.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä mä odotan pelaajalta, joka vetää tuon kauneimman pelipaidan ylleen, että hän pelaa tuolle logolle 100%:sesti aina. Pelasiko Schmaltz? Ei mielestäni. Siinä syy miksi minulla ei tule Schmaltzia ikävä. Joukkuetta ei rakenneta pelaajien varaan, jotka eivät anna kaikkea joukkueelle.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Veikkaus, että runko pysyy samana pl. Schmaltz=> Honka ja Karjalainen=>Melart. Haluaisin muiden jatkavan, paitsi Lyytisen. Toki hänen tapauksessaan voimme ensi kaudeksi saada low risk, high reward tyyppisen kaverin, jos Tobbe olisikin onnistunut tekemään edullisen vuoden jatkon viime joulun kieppeillä.

Itse olisin hemmetin tyytväinen, jos:

Schmaltz-->Honka
Karjalainen-->Melart
Lyytinen-->Lepistö

Leppä nyt varmaan saa huippukevään ansiosta tarjouksia Ruotsista, mutta kahden pienen lapsen isä, joka ei ole päässyt nauttimaan urallaan menestyksestä Liigassa, voisi hyvinkin motivoitua pelaamaan isossa roolissa IFK:ssa. Täten puolustus olisi:

Melart-Auvitu
Lepistö-Motin
Honka-Kotkansalo/Salin
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Leppä nyt varmaan saa huippukevään ansiosta tarjouksia Ruotsista, mutta kahden pienen lapsen isä, joka ei ole päässyt nauttimaan urallaan menestyksestä Liigassa, voisi hyvinkin motivoitua pelaamaan isossa roolissa IFK:ssa. Täten puolustus olisi:
Lepistö olisi kova vahvistus. Osoittanut SHL:ssä, että ikä on tosiaan vain numero. Liigassa top 5 pakki ensi kaudellakin, jos ei jatka ulkomailla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä odotan pelaajalta, joka vetää tuon kauneimman pelipaidan ylleen, että hän pelaa tuolle logolle 100%:sesti aina. Pelasiko Schmaltz? Ei mielestäni. Siinä syy miksi minulla ei tule Schmaltzia ikävä. Joukkuetta ei rakenneta pelaajien varaan, jotka eivät anna kaikkea joukkueelle.

Ei tuolla Schmaltzia paremmin pakeista koko kauden aikana pelannut kuin ehkä Motin ja Auvitu.
Toki JS pelasi heikon kevään - ei siitä mihinkään pääse. Vähän sama kuin Halosella eli oli kauden keskivaiheilla erinomainen, mutta pleijareissa taso laski. Toki tässäkin voi olla taustalla jotain tartuntoja tai loukkaantumisia mistä emme tiedä.

Hyökkääjissä ns löysän kevään miehiä olikin sitten vielä enemmän eikä puhtaita papereita voi antaa kuin Innalalle ja Hirvoselle.


Jos koko joukkueellisesta noin neljä pelaajaa pelasi vaatimustason mukaan, niin turha kaikkea on yhden pakin niskaan kaataa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei tuolla Schmaltzia paremmin pakeista koko kauden aikana pelannut kuin ehkä Motin ja Auvitu.
Toki JS pelasi heikon kevään - ei siitä mihinkään pääse. Vähän sama kuin Halosella eli oli kauden keskivaiheilla erinomainen, mutta pleijareissa taso laski. Toki tässäkin voi olla taustalla jotain tartuntoja tai loukkaantumisia mistä emme tiedä.

Hyökkääjissä ns löysän kevään miehiä olikin sitten vielä enemmän eikä puhtaita papereita voi antaa kuin Innalalle ja Hirvoselle.


Jos koko joukkueellisesta noin neljä pelaajaa pelasi vaatimustason mukaan, niin turha kaikkea on yhden pakin niskaan kaataa.
No sanotaan nyt näin, että en usko, että asenne sakkasi esim. Turusella ja Pakarisella tai vaikka Gardinerilla, vaikka ruuti olikin märkää. Varsinkin Pakarinen suorastaan syöksyi blokkailemaan kiekkoja naama edellä ja Gardiner ajoi itsensä kerta toisensa perään ahtaisiin rakoihin isojen pommien alle. Schmaltzin kohdalla epäilen, että asenne ei ollut täysi sata, vaan enemmän sinnepäin. Mielestäni Schmaltz oli puhtaasti löysä. En halua nähdä tuollaista pelaajaa IFK:ssa, joka ei anna kaikkea itsestään.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olisin hemmetin tyytväinen, jos:

Schmaltz-->Honka
Karjalainen-->Melart
Lyytinen-->Lepistö

Leppä nyt varmaan saa huippukevään ansiosta tarjouksia Ruotsista, mutta kahden pienen lapsen isä, joka ei ole päässyt nauttimaan urallaan menestyksestä Liigassa, voisi hyvinkin motivoitua pelaamaan isossa roolissa IFK:ssa. Täten puolustus olisi:

Melart-Auvitu
Lepistö-Motin
Honka-Kotkansalo/Salin

Ei kyllä maistu Lepistö. Voisi mennä jonnekin muualle.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Honka kolmospariin?
Eiköhän tollanen 37 bojon pakki pelaa kuitenkin ygösparissa, myös HIFKssa.

Kyllä hänelle on paikka sitten myös ykkösyyveen viivassa.

Koitan ajatella asiaa siltä kantilta, miten menestytään ensi kaudella. kyllä taas saa harmitella kotipeleissä, jos puolustuksen kärkiparit ovat tasoa Honka-Jardine.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei kyllä maistu Lepistö. Voisi mennä jonnekin muualle.
Lepistö olisi aivan huippu, jos vaan olisi mahdollista saada tänne. Olisin halunnut jo täksi kaudeksi, mutta valitettavasti ei onnistunut, en tosin tiedä oliko yritystä/mahdollisuuttakaan. Kiekollinen sekä vahva myös omassa päässä, menestynyt, johtaja eli kaikkea mitä meidän pakistosta puuttui tälläkin kaudella.

Vaikea sanoa tilanteestaan tai suunnitelmistaan mitään, mutta ainahan sitä saa unelmoida.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mä koen, että J. Schmaltz ei voi olla pakiston kiekollinen johtaja. Kiekolliset taidot riittävät, mutta johtajaominaisuudet eivät ainakaan mun silmiin tekemisestä välittynyt. Sen sijaan mä kyllä tosi vahvasti koen, että J. Schmaltz voi olla isossa roolissa tasapainoista ja liigan aivan kärkeä olevaa puolustusta rakennettaessa. Jos pakistoon saadaan henkiseksi johtajaksi ja suunnannäyttäjäksi Melart ja kiekolliseen peliin upgrade joko Lyytisen tai Auvitun (mielummin Lyytisen) osalta mallia Lepistö, Honka, Bailen etc., olisi Schmaltzille löydettävissä erittäin luonnollinen rooli tuosta pakistosta.

Käytännössä siis muutokset about näin:

Lyytinen => Honka/Lepistö/Bailen/Etc.
Ahonen => Melart
Jardine =>
Unohdanko mä jonkun lähtijän?
Karjiksen toivoisin pysyvän rivissä, mutta jos lähtee toivoisin hänet korvattavan isolla ja lupaavalla puolustajalla mallia Ottavainen. Ja tiedän kyllä Ottavaisen jatkavan Jyväskylässä, en vai keksi muita esimerkkejä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän on lahjakkaasti canceloitu Schmaltz...

Ei ollut lopussa sitä, mitä odotettiin, mutta pitkän kauden aikana pelasi mielestäni ihan jees. Ehkä hänen avunsa eivät olleet ihan sitä, mitä joukkue olisi eniten kaivannut, mutta ei se hänen piikkiinsä voi mennä.

Mitä tulee hänen persoonaansa, hän oli nimenomaan sitä, persoona. Itse haluan nimenomaan nähdä urheilussa persoonia, koska samoja tyhjiä lauseita mutisevat urheilijat eivät kiinnosta, eivätkä aiheuta mitään positiivisia tunteita. Jos ihminen on oma itsensä, eipä siitä voi oikein haukkuakaan. Sen, millainen persoona Schmaltz oli kopissa ja oliko siitä enemmän haittaa vai hyötyä joukkueelle, tietää pelaajat ja valmennus. Ei mulla ole vaikeuksia uskoa, että otti duuninsa tosissaan, vaikka onkin rento veikkonen. Rakastammehan me Juha Jääskääkin ja erityisesti hänen persoonansa takia. Siinä vasta rento kaveri onkin, sähläävä luonnonlapsi. Voidakseenn tehdä suurempia arvioita, pitäisi olla enemmän tietoa.

Ulkkareiden arvostelu varsinkin yhden kauden perusteella, erityisesti niiden osalta, jotka ovat Suomessa ekaa kauttaan, on aina vaikeaa, eikä arvosteluasteikko mun mielestäni saisi olla se kaikkein tiukin. Ulkomaille sopeutuminen ei aina kaikissa tapauksissa tapahdu sormia napsauttamalla. Lisäksi korona ihan yleisestikin on tuonut haasteita, kun on ollut rajoituksia, ihmiset eivät kuitenkaan ole eläneet ihan vanhaa normaalia elämää ja on pitänyt miettiä kaikkia menemisiään tarkasti. Tässä on itse kukin elänyt hyvin erilaista elämää viimeiset pari vuotta vrt. aiemmin. Ehkä kaikki ei ole vastannut sitä, mitä oli odottanut? Ehkä oli suunniteltu, että perhettä ja kavereita tulee kauden aikana käymään, mutta ne eivät sitten ole toteutunutkaan? Lisäksi pelaajillakin on aina siviilielämänsä, ehkä kumppani täällä mukana tai kotona odottamassa, perhe ja kaverit kotipuolessa, jne... Pelaajat eivät ole robotteja, vaikka faneja periaatteessa kiinnostaakin vain esitykset kentällä.

Schmaltzin kohdalla toivon, että valmennus on ollut ajan tasalla hänen kokonaistilanteestaan kauden aikana. Jos peliesitysten laskemiseen on olemassa esim. terveydelliset syyt tai hänellä on ollut yksityiselämän puolella jotakin happeningia, toivon, että ne ovat valmennuksella tiedossa. Varsinkin, jos jatkosopimus on tehty. Itse toki vähän epäilen, että jatkoja ei ole, koska toinen kausi tuo seuralle verotuksellisesti "lisäkustannuksia" ja hän ollee sen hintaluokan pelaaja, ettei ehkä kannata kuitenkaan panostaa lisäeuroja kiinni.

Ei hän sentään nyt mikään totaalifloppi mun silmissä ollut, muttei mikään toppikaan. Kokonaisarvosanaksi ehkä joku 7. Runkosarjasta 8+, pleijareista 6-.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei näitä Amerikan fleguja enää tänne, vaikka ovatkin persoonia ja ylivertaisen hyviä dudeja pukukopissa. Veti playoffsit vihkoon, niissä peleissä mitkä sai pelata typerän viikatteen jälkeen, kaukana puolustuksen liideristä mihin profiiliin oli hankittu.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän on lahjakkaasti canceloitu Schmaltz...

Ei ollut lopussa sitä, mitä odotettiin, mutta pitkän kauden aikana pelasi mielestäni ihan jees. Ehkä hänen avunsa eivät olleet ihan sitä, mitä joukkue olisi eniten kaivannut, mutta ei se hänen piikkiinsä voi mennä.

Mitä tulee hänen persoonaansa, hän oli nimenomaan sitä, persoona. Itse haluan nimenomaan nähdä urheilussa persoonia, koska samoja tyhjiä lauseita mutisevat urheilijat eivät kiinnosta, eivätkä aiheuta mitään positiivisia tunteita. Jos ihminen on oma itsensä, eipä siitä voi oikein haukkuakaan. Sen, millainen persoona Schmaltz oli kopissa ja oliko siitä enemmän haittaa vai hyötyä joukkueelle, tietää pelaajat ja valmennus. Ei mulla ole vaikeuksia uskoa, että otti duuninsa tosissaan, vaikka onkin rento veikkonen. Rakastammehan me Juha Jääskääkin ja erityisesti hänen persoonansa takia. Siinä vasta rento kaveri onkin, sähläävä luonnonlapsi. Voidakseenn tehdä suurempia arvioita, pitäisi olla enemmän tietoa.

Ulkkareiden arvostelu varsinkin yhden kauden perusteella, erityisesti niiden osalta, jotka ovat Suomessa ekaa kauttaan, on aina vaikeaa, eikä arvosteluasteikko mun mielestäni saisi olla se kaikkein tiukin. Ulkomaille sopeutuminen ei aina kaikissa tapauksissa tapahdu sormia napsauttamalla. Lisäksi korona ihan yleisestikin on tuonut haasteita, kun on ollut rajoituksia, ihmiset eivät kuitenkaan ole eläneet ihan vanhaa normaalia elämää ja on pitänyt miettiä kaikkia menemisiään tarkasti. Tässä on itse kukin elänyt hyvin erilaista elämää viimeiset pari vuotta vrt. aiemmin. Ehkä kaikki ei ole vastannut sitä, mitä oli odottanut? Ehkä oli suunniteltu, että perhettä ja kavereita tulee kauden aikana käymään, mutta ne eivät sitten ole toteutunutkaan? Lisäksi pelaajillakin on aina siviilielämänsä, ehkä kumppani täällä mukana tai kotona odottamassa, perhe ja kaverit kotipuolessa, jne... Pelaajat eivät ole robotteja, vaikka faneja periaatteessa kiinnostaakin vain esitykset kentällä.

Schmaltzin kohdalla toivon, että valmennus on ollut ajan tasalla hänen kokonaistilanteestaan kauden aikana. Jos peliesitysten laskemiseen on olemassa esim. terveydelliset syyt tai hänellä on ollut yksityiselämän puolella jotakin happeningia, toivon, että ne ovat valmennuksella tiedossa. Varsinkin, jos jatkosopimus on tehty. Itse toki vähän epäilen, että jatkoja ei ole, koska toinen kausi tuo seuralle verotuksellisesti "lisäkustannuksia" ja hän ollee sen hintaluokan pelaaja, ettei ehkä kannata kuitenkaan panostaa lisäeuroja kiinni.

Ei hän sentään nyt mikään totaalifloppi mun silmissä ollut, muttei mikään toppikaan. Kokonaisarvosanaksi ehkä joku 7. Runkosarjasta 8+, pleijareista 6-.
Nyt osui tämä teksti. Olen täysin samaa mieltä joka sanasta! Itsekin pidän suuresti noista kavereista jotka ovat hienoja persoonia. Työn tekee jokainen varmasti niin hyvin kuin osaa ja pystyy.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Työn tekee jokainen varmasti niin hyvin kuin osaa ja pystyy.
Ei se ihan noinkaan mene, oli sitten kyse jääkiekkojoukkueesta tai mistä tahansa muusta työpaikasta. Schmaltz oli huono pudotuspeleissä ja asennekaan ei vaikuttanut katsomoon mitenkään parhaalta mahdolliselta sekä kusi koko jengin päälle idioottimaisella viikatteellaan. Toivottavasti saadaan parempaa ja varmempaa kaveria tilalle ensikaudelle.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
– Meille persoona on tärkeä. Kyllä sun täytyy rakastaa urheilua, koska tämä arki on todella vaativaa. Taidot riittää tiettyyn pisteeseen, mutta kyllä pelaajalla täytyy olla se sisäinen motivaatio työn tekemiseen

Tästä Salmelaisen kommentista mulle ekana tuli mieleen, että Schmaltz ei ole jatkamassa.

Mutta tämä nyt on niin puhdasta mutuilua kuin olla ja voi. En ole todellisuudessa näkemässä joukkueen arkea ja sitä millainen urheilija ja joukkuepelaaja Schmaltz on.

Värikäs persoona hän selvästi on.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Mielestäni voit olla minkälainen taiteilijasielu tai luonnonlapsi ja vaikka kuinka suuri persoona tahansa, kunhan pelaat ja annat kaikkesi logolle. Itselläni jää tästä kundista kuva puolustaja versiona JMA:sta. Parhaimmillaan oikeinkin hyvä pelaaja, huonoimmillaan täysi turhake. Turhautumisenkin olisi siinä yhdessä poffi-matsissa voinut mielummin purkaa vaikka nostattamalla hallin- ja jengin fiilistä esim. vaikka tappelulla pudottamalla hanskat vs aivan älyttömällä kirvesmiehen erikoisella.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mikäs teitä nyt risoo?
Paska asenne ja älytön hölmöily pleijareissa. Ns. johtava puolustaja ei kuse koko oman jengin päälle kauden tärkeimmissä matseissa. Jos halutaan oikeasti menestyä, ei tarvita yhtään asennevammaista sotkemaan joukkueen peliä. Liksakin todennäköisesti ollut ihan kovalla tasolla, joten samalla rahalla täytyy saada parempaa tilalle. Mun puolesta saa nauttia jatkossa elämästään jossain muualla kuin HIFK:ssa. Kiva kuitenkin kun on kivaa kotona.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paska asenne ja älytön hölmöily pleijareissa. Ns. johtava puolustaja ei kuse koko oman jengin päälle kauden tärkeimmissä matseissa. Jos halutaan oikeasti menestyä, ei tarvita yhtään asennevammaista sotkemaan joukkueen peliä. Liksakin todennäköisesti ollut ihan kovalla tasolla, joten samalla rahalla täytyy saada parempaa tilalle.

En minä sitä kysynyt. Näistä asioista olen toki samaa mieltä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En minä sitä kysynyt.
Vastasin vain kysymykseen, että mikä risoo? Tietysti himaan on aina mukava mennä pitkän poissaolon jälkeen. Sama se oli itselläkin aikanaan, kun saattoi päästä vuoden aikana käymään vain pari kertaa himassa ja kun sekin välillä sijaitsi eri mantereella kuin duunit. Mutta tämä tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös