Jokerit kaudella 2024–2025

  • 70 509
  • 454

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni täällä aliarvioidaan myös hiukan Hermestä. Hermes tulee hyvin todennäköisesti haastamaan tosissaan IPK:ta välierissä ja pelasi erittäin hyvää kiekkoa. Huonolle ei hävitty, sekin on syytä myöntää.
Tässä olen täysin samaa mieltä. Hermes noudatti omaa sapluunaa orjallisesti ja tunnollisesti. Kaikki uskoivat tuohon pelitapaan ja se näkyi.

Lisänä vielä myös aiemmin mainitsemani Narriradion playoff ennakko, jossa Hermes selostaja Niko-Joonas Tuominen kertoi joukkueen olevan hervoton kaveriporukka, joka pitää hauskaa kentällä ja sen ulkopuolella.

Tällainenhan Hermes oli. Lisänä Tuukka Poikolainen oli kyllä todella kylmän rauhallinen jokaisessa haastattelussa. Usko omiim oli loputon.

Arvostan. Toivon että tuo joukkue menee loppuun asti.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Voi kait se Määttä kehittyä.
Eikö mielestäsi silti ole erikoista, että siihen trappiin ei lähes 60 matsin aikana löytynyt lääkkeitä? Ja Määtällä oli tismalleen tiedossa mitä on tulossa pudotuspeleissä Hermeksen toimesta. Mies totesi tämän itsekin. Miksi Määttä ei kehittynyt? Koko Jokereiden urheilujohdolla oli varmasti tiedossa kuinka Hermes pelaa. Silti päätä lyötiin betoniin. Tätä vasten peilaten se oletus, että pään lyömistä seinään jatketaan ei nyt ihan niin outo olekaan. Virheistä on viisasta ottaa opiksi. Nyt niin ei nimenomaan pudotuspeleissä tehty.
Mä haluaisin uskoa, että pelaajillakin on ollut aikamoiset paineet pleijareissa kun kyseessä ei ole kuitenkaan mitään rutinoituneita ammattikiekkoilijoita pl. meidän kokeneempi kaarti. Olet toki oikeassa siinä, että tuohon träpin murtamiseen olisi pitänyt kauden aikana enemmän panostaa ja tämä olisi antanut huomattavasti helpommat lähtökohdat pleijareihin.


Toinen aspekti tähän kehittymiseen on se, että paljonko Jokerit budjetoi siihen aikaa ja millainen riski otetaan siinä, että toinen kausi putkeen menee kiville ja Liiganousu kenties viivästyy tämän takia. Tämäkin on syytä Jokereiden pohtia. Totta on toki sekin, että se voi mennä uudellakin koutsilla puihin. Isojen valintojen paikka Jokerijohdolla. Paine onnistua on valtava. Tätä Määtän joukkoineen pitää oppia käsittelemään paremmin kuin nyt. Jokerit puristi mailaa sitä kovempaa mitä pidemmälle sarja eteni.
Tuota mailanpuristamista onneksi edesauttaa se, että runko jatkaa ensi kaudellakin. Nyt kenellekään ei voi tulla yllätyksenä nämä kevään pelit. Mitä itse Jokereiden suuriin suuntaviivoihin tulee Liigaprojektin suhteen ja muuta, niin sitä tässä taitaa odottaa itse kukin. Viimeisin julkilausuma taisi olla, että tavoitellaan paikkaa kaudelle 25-26 Liigasta, mutta en itse näe tätä nykyisillä ehdoilla mitenkään realistisena.
 

Virgil Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Muistan kun joskus 90-luvun alkupuolella / keskivaiheilla Ilveksellä oli valmentajana sellainen aika nuori jannu. Ilves oli aika lailla koko liigan heittopussi ja yleinen naurun aihe. Lopulta tämä valmentaja sai kenkää ja lähti myöhemmin valmentamaan niinkin suureen jääkiekkomaahan kuin Englantiin.

Aika monet olivat varmasti sitä mieltä, että tällä jätkällä ei ole mitään annettavaa suomalaiselle jääkiekolle ja että tuskin palaa enää takaisin. Mutta kyllä se lopulta tuli takaisin ja teki ihan ok valmentajauran Suomessakin.

Ei ehkä kannata dumata Määttääkään ensimmäisen miesten "ammattilaissarjan" päävalmentajakauden perusteella.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minulle ei ole mikään ongelma vaikkei ensi kauden jälkeen noustaisi liigaan, viihdyin vallan mainiosti myös Mestiksen pelejä seuratessa. Tärkeintä oli että meillä oli taas joukkue jonka mukana sai jännittää ja seurata pääsääntöisesti viihdyttävää lätkää ja oli myös näin entisenä fanipäätyläisenä hauska nähdä että EP oli yhä voimissaan loi hienoa tunnelmaa pelistä toiseen (tuo innosti myös mukanani kulkeneen 9v tytön huutamaan kurkkunsa käheäksi EP:n mukana). Mitä tulee Jokereiden tavoitteisiin ensi kaudelle niin niiden osalta uskon ja toivon että se liigaan nousu otetaan tavoitteeksi, mutta ennen kaikkea haetaan ensi kaudella menestystä Mestiksessä ja ollaan realistinen mestarikandidaatti. Siinä sapluunassa Tero Määttä ei vain ole näyttänyt vielä yhtään mitään ja minusta jos jatketaan tällä kaudella pleijareissa täysin kyykänneellä Määtällä niin otetaan iso riski, oli se joukkue muuten millainen tahansa. Siellä valmentajan pelikirjassa pitää olla keinot pelata kurinalaisia trap joukkueita vastaan eikä valmennuksella voi mennä edelleen sormi suuhun jos vastustaja sumputtaa keskialueen ja maalinedustan. Määtän "pelikirja" teki joukkueesta heikomman kuin sen osien summa olisi ollut jos joukkueella olisi ollut pelitapa johon luottaa ja johon perustaa pelinsä.

Kysymys on lähinnä siitä millaisella riskillä halutaan lähteä ensi kauteen, Määtän jatko on joka tapauksessa iso riski. Joku kokeneempi ja kykynsä näyttänyt valmentaja toisi projektille uskottavuutta, toki se varmasti maksaa enemmän kuin Määtän laavakylpy. Mutta tuskin sekään halpaa on jos otetaan tavoitteeksi Mestiksen mestaruus ja liiganousu ja Tero sössii sen samalla tavalla myös ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Vaikka Määttä onkin ihan sympaattinen kaveri niin todettakoon, että aika takaportin kautta on päässyt niinkin pienen seuran kuin Helsingin Jokereiden päävalmentajaksi. Joku kirjoitti, että Määttä on varsinkin kokematon valmentaja ja tämä pitää erittäin hyvin paikkaansa. Määtälle tekisi varmasti hyvää toimia useampi vuosi apuvalmentajana, jotta voisi pienemmällä vastuulla observoida ja ottaa oppia joltakin kokeneemmalta käskijältä ja sitten reflektoida tätä oppia omaan valmennusfilosofiaansa. Nyt Määttä on käytännössä toiminut päävalmentajana koko uransa pl. U18 apuvalmentajapesti sekä KiVassa 13/14 kausi. Verrattain siis aika heppoinen kokemus Teroboilla valmentamisesta, kun verrataan muihin saman ikäisiin ja nouseviin valmentajiin esim. Petri Karjalaiseen, joka ennen Mestiksen päävalmentajapestiään kerrytti kokemusta mm. Davosin apuvalmentajana Sveitsissä sekä myös ry$$*liigassa. Ei Määttä kuitenkaan mikään pelitapanero ole, joten ettei vain fakkiintuisi omaan luomupelitapaansa?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. Valmentajan vaihtoa huudetaan kovasti, olisin kiinnostunut kuulemaan esimerkiksi realistisia vaihtoehtoja, keitä nämä ehdokkaat voisivat olla?
Mitkä ovat realistiset vaatimukset? Tietysti pitää olla maju-taustaa eli leijonien päävalmentaja....Hei oliskos "otetaan oppia" Marjamäki vapaana? hymiö
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mitkä ovat realistiset vaatimukset? Tietysti pitää olla maju-taustaa eli leijonien päävalmentaja....Hei oliskos "otetaan oppia" Marjamäki vapaana? hymiö
Oisko nyt vaikka että olisi edes Mestiksessä tai vastaavalla sarjatasolla näyttänyt että saa joukkueensa pelaamaan uskottavaa lätkää ja että valmentajalla on edes joku pelitapa johon nojata? Ei tarvitse olla NHL taustaa tai menestystä maajoukkueessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Mitkä ovat realistiset vaatimukset? Tietysti pitää olla maju-taustaa eli leijonien päävalmentaja....Hei oliskos "otetaan oppia" Marjamäki vapaana? hymiö
Ristohan jäi eläkkeelle valmentajien hommista. Mutta Mestiksessä tuo rahapuoli on sen verran vaatimaton, ettei 60% budjetista kannata kiinnittää valmentajaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Niin. Tähän odottelin vastauksia kanssakirjoittajilta, mutta en saanut ja tuossa se avainsana taitaa olla. Mikä niin? Siis se, että mihin tämä USKO Määtän kehittymisestä perustuu. Pelasiko Porvoon Hunters huikeaa lätkää? Tuliko Vantaalta Määtän aikana solkenaan ukkoja Liigaan tms? Oliko Määttä vuoden valmentaja? Vai mihin tämä usko perustuu?

Martikainen varmasti vahvistaa valmennusta, mutta ei tästä niin mitään tule, että Martikainen joutuu kannattelemaan Määttää.

Usein ottavat ja se vaatii hyvän valmennuksen. Usein myös toisen kauden kirous iskee. Jälleen asia, jonka varaan ei voi menestystä laskea. Erityisesti kun kohta 1 eli valmennuskin on tämän mystisen uskon varassa. Kärkimiehet maalivahtia lukuun ottamatta ovat ensikin kaudella muita kuin tämän kauden junnuja.

Tästä samaa mieltä, täsmähankintoja kyllä. Mutta. Sitä ennen se valmennus, tapa pelata, kuntoon.
Vastaan yleensä huutoon kerran, kun viestiäni lainataan. Tosin sulla on aika raffi keskustelutyyli et varmaan jään kakkoseksi nopeasti. Mut ei se mitään. Kiitän ensiksi @Varis nimimerkkiä, joka otti tähän kiinni jo aika lailla samoilla ajatuksilla kuin itse. Säästyy kirjoittamista iteltä.

Sulla on hyviä pointteja ja niitä en kiistä. Elämä lopulta on aina uskon varassa, kuten allekirjoituksessanikin mainitsen. Minä uskon siihen, että luottamuksella annetaan työrauhaa kehittymiseen. Määtän aikaisempi valmentajaura ei ole minulla ollut kovin tarkassa seurannassa, jotta kompetenssini riittäisi sitä arvioimaan. Martikaisen ei pidä joutua kannattelemaan Teroa, mutta kutsuisin tuota yhteistyöksi. Se joskus kantaa. On sanonta "jos haluat edetä nopeasti, mene yksin. Jos haluat päästä pitkälle, mene yhdessä". Jokerit lähti tähän kauteen nopeasti ja Määttä meni yksin, mutta ei päässyt pitkälle. Ens kaudella Martikainen tukemassa, niin voidaan päästä pitkälle. Tai sitten ei. Kukas sen tietää varmaksi sanoa? Toisen kauden kirous on uskomus muiden joukossa. Kuka piruja maalailee, niin niitä näkee kaikkialla. Minä uskon pelaajien ottavan steppejä, mutta varmasti siellä on joukossa myös niitä jotka eivät onnistu steppiä ottamaan. Joku jopa taantuu. Jotkut valmentajat ovat hyviä pelaajien kehittäjiä, mutta sitä en tiedä onko Määttä? Ehkä ensi kaudella nähdään sekin?

Eli siis muuta minulla ei ole tarjota näkemyksieni tueksi kuin oma näkemykseni. Sinulla on omat näkemyksesi ja sallittakoon sekin. Minun lähestymistapa elämään on nähdä lasi puoliksi täytenä. Uskon parempaan huomiseen myös Jokereiden ensi kauden menestyksen kuin Liigapaikan saamisen suhteen. Ja jos näin ei käy, niin sitten sinä olit oikeassa ja sekin on ihan ok. Ei sitä kannata ensi kauden menestystä pelätä kokonaista kautta. Voihan Määttä onnistuakin. Ja lopulta johtoporras tekee mitä parhaaksi näkee ja en syytä Määttää siitä, että pitää hänelle tarjotun työpaikkansa.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastaan yleensä huutoon kerran, kun viestiäni lainataan. Tosin sulla on aika raffi keskustelutyyli et varmaan jään kakkoseksi nopeasti. Mut ei se mitään. Kiitän ensiksi @Varis nimimerkkiä, joka otti tähän kiinni jo aika lailla samoilla ajatuksilla kuin itse. Säästyy kirjoittamista iteltä.

Sulla on hyviä pointteja ja niitä en kiistä. Elämä lopulta on aina uskon varassa, kuten allekirjoituksessanikin mainitsen. Minä uskon siihen, että luottamuksella annetaan työrauhaa kehittymiseen. Määtän aikaisempi valmentajaura ei ole minulla ollut kovin tarkassa seurannassa, jotta kompetenssini riittäisi sitä arvioimaan. Martikaisen ei pidä joutua kannattelemaan Teroa, mutta kutsuisin tuota yhteistyöksi. Se joskus kantaa. On sanonta "jos haluat edetä nopeasti, mene yksin. Jos haluat päästä pitkälle, mene yhdessä". Jokerit lähti tähän kauteen nopeasti ja Määttä meni yksin, mutta ei päässyt pitkälle. Ens kaudella Martikainen tukemassa, niin voidaan päästä pitkälle. Tai sitten ei. Kukas sen tietää varmaksi sanoa? Toisen kauden kirous on uskomus muiden joukossa. Kuka piruja maalailee, niin niitä näkee kaikkialla. Minä uskon pelaajien ottavan steppejä, mutta varmasti siellä on joukossa myös niitä jotka eivät onnistu steppiä ottamaan. Joku jopa taantuu. Jotkut valmentajat ovat hyviä pelaajien kehittäjiä, mutta sitä en tiedä onko Määttä? Ehkä ensi kaudella nähdään sekin?

Eli siis muuta minulla ei ole tarjota näkemyksieni tueksi kuin oma näkemykseni. Sinulla on omat näkemyksesi ja sallittakoon sekin. Minun lähestymistapa elämään on nähdä lasi puoliksi täytenä. Uskon parempaan huomiseen myös Jokereiden ensi kauden menestyksen kuin Liigapaikan saamisen suhteen. Ja jos näin ei käy, niin sitten sinä olit oikeassa ja sekin on ihan ok. Ei sitä kannata ensi kauden menestystä pelätä kokonaista kautta. Voihan Määttä onnistuakin. Ja lopulta johtoporras tekee mitä parhaaksi näkee ja en syytä Määttää siitä, että pitää hänelle tarjotun työpaikkansa.
Saanko udella ikääsi? Minulle on sanottu / opetettu että ikä tuo viisautta ja että monesti kannattaa kuunnella vanhempia ihmisiä.

Mielestäni sinulta monesti täällä tulee elämän kokemuksen pohjalta viisaita ajatuksia.
 

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Saanko udella ikääsi? Minulle on sanottu / opetettu että ikä tuo viisautta ja että monesti kannattaa kuunnella vanhempia ihmisiä.

Mielestäni sinulta monesti täällä tulee elämän kokemuksen pohjalta viisaita ajatuksia.
Kiitos ja jatketaan siteeraamalla laulua "ikäähän sulla on, mut et oo eläny päivääkään". Vanhemmilla on usein annettavaa, mut ei se ikä lopulta ratkaise vaan mielenkiinnon kohteet. Yleisesti muita kuuntelemalla oppii eli kuunteli kannattaa aina. Minua kiinnostaa ihmismieli ja siellä teen työuraani. Pespektiivi laajenee kun kohtaa paljon erilaisuutta ja kun vielä haluaa ymmärtääkin sitä. Tähän viestiin on jopa hieman noloa vastata, että vajaa nelikymppinen se täällä sohvafilosofoi.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos ja jatketaan siteeraamalla laulua "ikäähän sulla on, mut et oo eläny päivääkään". Vanhemmilla on usein annettavaa, mut ei se ikä lopulta ratkaise vaan mielenkiinnon kohteet. Yleisesti muita kuuntelemalla oppii eli kuunteli kannattaa aina. Minua kiinnostaa ihmismieli ja siellä teen työuraani. Pespektiivi laajenee kun kohtaa paljon erilaisuutta ja kun vielä haluaa ymmärtääkin sitä. Tähän viestiin on jopa hieman noloa vastata, että vajaa nelikymppinen se täällä sohvafilosofoi.
Niinhän monet sanovat että siinä neljän kympin korvilla sitä oikeasti kunnolla "pysähtyy" ja alkaa ajattelemaan.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kehittelin just upean neliportaisen arviointi paketin, joiden onnistuneesta symbioosista syntyy voittava valmennus:

1. Pelitapa, joka on muita parempi ja sopii joukkueen pelaaja materiaalille
2. Kyky opettaa pelitapa ja kehittää pelaajia
3. Karisma, jolla joukkueen saa toteuttamaan pelitapaa joukkueena
4. Reagointikyky

Tämän kauden kaikki pelien perusteella ykkönen oli sekasotku. Täällä on puhuttu että Jokerijohto ei halunnut meidän peliä, joten kokematon Määttä laitettiin valmentamaan peli kirjalla joka piti keksiä lennosta ja joka ei ilmeisesti olisi ollut hänen valintansa? Ja ei Mestisäijillä voi pelata Kanadan NHL-kundien lätkää. Ei riitä yksilöillä taidot toteuttaa.

Koska ykkönen oli limbossa on kohtien 2. ja 3. arviointi vaikeaa. Sen kyllä näki että liian usein pelaajilla ei tuntunut pleijareissa olevan mitään hajua missä kentällisen muut pelaajat voisivat olla. Rakenteet ja toisteisuus puuttuivat.

Nelonen taas meni metsään. Runkosarjan IPK ja Hermes peleistä ei opittu MITÄÄN ja sen takia kausi on ohi. Se on anteeksiantamatonta typeryyttä.

Voisi sanoa että usein Jokerit voitti yksilöidensä avulla, ei tiiviillä joukkuepelillä. Sinänsä siis iso budjetti ei mennyt hukkaan kun sillä ostetuilla yksilöillä nyt sentään runkosarjan kolmossija saatiin.
 
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga, Leijonat, U20,
Kehittelin just upean neliportaisen arviointi paketin, joiden onnistuneesta symbioosista syntyy voittava valmennus:

1. Pelitapa, joka on muita parempi ja sopii joukkueen pelaaja materiaalille
2. Kyky opettaa pelitapa ja kehittää pelaajia
3. Karisma, jolla joukkueen saa toteuttamaan pelitapaa joukkueena
4. Reagointikyky

Tämän kauden kaikki pelien perusteella ykkönen oli sekasotku. Täällä on puhuttu että Jokerijohto ei halunnut meidän peliä, joten kokematon Määttä laitettiin valmentamaan peli kirjalla joka piti keksiä lennosta ja joka ei ilmeisesti olisi ollut hänen valintansa? Ja ei Mestisäijillä voi pelata Kanadan NHL-kundien lätkää. Ei riitä yksilöillä taidot toteuttaa.

Koska ykkönen oli limbossa on kohtien 2. ja 3. arviointi vaikeaa. Sen kyllä näki että liian usein pelaajilla ei tuntunut pleijareissa olevan mitään hajua missä kentällisen muut pelaajat voisivat olla. Rakenteet ja toisteisuus puuttuivat.

Nelonen taas meni metsään. Runkosarjan IPK ja Hermes peleistä ei opittu MITÄÄN ja sen takia kausi on ohi. Se on anteeksiantamatonta typeryyttä.

Voisi sanoa että usein Jokerit voitti yksilöidensä avulla, ei tiiviillä joukkuepelillä. Sinänsä siis iso budjetti ei mennyt hukkaan kun sillä ostetuilla yksilöillä nyt sentään runkosarjan kolmossija saatiin.
Hyvä listaus, tohon voisi lisätä tärkeän johtamisen elementin, ilmapiirin luomisen. Hyvä valmentaja osaa yhdistää ja sitouttaa joukkueen pelaajat luottamaan prosessiin. Lisätiedot J.Jaloselta
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotkut valmentajat ovat hyviä pelaajien kehittäjiä, mutta sitä en tiedä onko Määttä?
Ensin kiitokset "Kiekottomalle" hyvästä tekstistä.
Aika hyvin samoilla linjoilla.

Lainasin yhtä lausetta vaan sikisi, kun tietämätön, mitä kattaa Viiman yhteistyö?
Eikö yhteistyösopparissa mainittu, et Viima tukena koko seuralle, ei vaan junnuille?
Tietääkö joku, et onko mestisjoukkueen pelaajillakin Viima tukena ja laatimassa yksilöllisen kehitysstrategian?
Jos näin, niin siinä hyvä apu Määtälle ja Martikaiselle.
Yhdessä kaudessahan kukaan tai mikään ei ihmeitä tee, toinen kausi näyttänee sitten jo tuloksia?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä tullut Liigan pudotuspelejä useampi matsi katsottua ja muutama huomio.

-träppi on kuollut, eläköön träppi. On edelleen keinovalikoimassa lähes kaikilla.
-kun karvataan niin karvataan. Pakit ei jää silloin punaviivalle vaan koko viisikko ajaa syvälle yli sinisen. Jokereilla oli todella useasti tästä puolivillainen toteutus, jossa hyökkäysketju oli syvässä ja pakit punaisella. Parempi vaihtoehto olisi tällöin jo seisoa träpissä jos ei uskalleta mennä viidellä päälle.
-kamppailuvaade. Kaikkien pelaajien on kyettävä kamppailemaan.
-luisteluvaade. Lehterää ja Konnaa lukuunottamatta kaikki osaavat luistella.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Kyl mä eilistä peliä katsellessa taas mietin, että miten helvetissä Jori tuolla pärjää pisteiden valossa noinkin hyvin??

Eipä sitä kyllä pitäisi edes kauaa joutua miettimään, kun hetken kaverin tekemistä seuraa. Aivan uskomatonta miten voi käydä pää niin nopeasti ja niin eri tasolla kuin 95% kanssapelaajilla.

Junnuna (~C-junnuna ehkä?) tuli muutamia kertoja Joria vastaan itsekin pelailtua ja olihan se käsittämätöntä miten joku voi olla niin hyvä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyl mä eilistä peliä katsellessa taas mietin, että miten helvetissä Jori tuolla pärjää pisteiden valossa noinkin hyvin??
Jep. Osaa syöttää ja aloittaa. Siinäpä se. Muutenhan mies on aivan jaloissa tuossa tempossa, mutta kun on ollut sitä koko uransa enemmän tai vähemmän niin osaa päällä ja käsillä kompensoida tätä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Eipä sitä kyllä pitäisi edes kauaa joutua miettimään, kun hetken kaverin tekemistä seuraa. Aivan uskomatonta miten voi käydä pää niin nopeasti ja niin eri tasolla kuin 95% kanssapelaajilla.

Junnuna (~C-junnuna ehkä?) tuli muutamia kertoja Joria vastaan itsekin pelailtua ja olihan se käsittämätöntä miten joku voi olla niin hyvä.

Kyllä pää toimii, ei kahta sanaa, mutta kyllä Liigassakin luisteluvaade on niin korkealla tasolla, että lähinnä ihaillen ihmettelen Jorin kykyä pystyä noihin pistemääriin. Itse olen Joria vanhempi, enkä koskaan hänen kanssaan ehtinyt pelaamaan, mutta muistelisin, että tuossa C-junnu iässä jalka riitti paremmin?

Noh, Raimo Helminen jne…
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
ihaillen ihmettelen Jorin kykyä pystyä noihin pistemääriin.
Veikkonen saa syötellä namupasseja sarjan kärkihyökkääjille. Vähemmästäkin niitä pisteitä tulee kuin liukuhihnalta.

E. Ja onhan Jorilla peli-älyä vaikka kuinka paljon. Sijoittuu hyökkäyspäässä todella hyvin ja sitten on ns. syöttökoneen tyyppinen pelaaja.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liigan puolella KalPa on ensimmäinen joukkue välierissä. Syitä tähän on varmasti monia, mutta ainakin selkeä pelitapa on varmasti yksi merkittävimpiä. Joukkueen jatkuvuus on myös aika vaikuttavaa, sillä vuoden takaisista pudotuspeleistä on tullut vain kolme uutta pelaajaa. Pelaajat on myös tosi sitoutuneita pelaamaan joukkueelle ja logolle.

Juuri noita asioitahan Jokereilta puuttui tällä kaudella. Täälläkin on lueteltu isot litanniat pelaajia, joita pitäisi muista Mestis-joukkueista houkutella narripaitaan ja samalla ollaan heittämässä puolet ulos. Mestiksessä on tietysti hankalampi pitää kiinni parhaista pelaajista useita kausia putkeen, mutta onneksi jo nyt on aika monta tärkeää jatkosopimusta julkaistu.

Toivotaan että Martikainen toisi apua tuohon pelitapa-ongelmaan ja ehkä sen myötä myös narrilogon eteen oltaisiin valmiimpia tekemään työtä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri noita asioitahan Jokereilta puuttui tällä kaudella. Täälläkin on lueteltu isot litanniat pelaajia, joita pitäisi muista Mestis-joukkueista houkutella narripaitaan ja samalla ollaan heittämässä puolet ulos. Mestiksessä on tietysti hankalampi pitää kiinni parhaista pelaajista useita kausia putkeen, mutta onneksi jo nyt on aika monta tärkeää jatkosopimusta julkaistu.
Jatkuvuus on tärkeää ilman muuta, mutta koska kuluneen kauden jengi rakennettiin nopeasti ja saatavilla olevista palasista on pelkästään fiksua vaihtaa toimimattomiksi todetut palaset uusiin. Kaikki muut ovat omasta mielestäni korvattavissa, mutta omat hyvin pelanneet ja edelleen kehittyvät junnut ovat sellaista arvotavaraa että heistä kannattaa pitää kiinni.

En osta etteikö kuluneen kauden joukkue olisi ollut valmis tekemään työtä. Valitettavasti kukaan ei vaan tiennyt että pitäisikö luistella oikealle vai vasemmalle ja sitä kautta hirmuinen määrä energiaa jäi piippuun. Yhdyn toiveeseesi että Martikainen tuo pelitapa-ongelmaan lääkettä mukaan matkalaukun täydeltä.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En osta etteikö kuluneen kauden joukkue olisi ollut valmis tekemään työtä. Valitettavasti kukaan ei vaan tiennyt että pitäisikö luistella oikealle vai vasemmalle ja sitä kautta hirmuinen määrä energiaa jäi piippuun. Yhdyn toiveeseesi että Martikainen tuo pelitapa-ongelmaan lääkettä mukaan matkalaukun täydeltä.
Myönnän että se oli ehkä liian raju yleistys, joka perustui lähinnä pudotuspelejen kahden ensimmäisen ottelun havaintoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös