Jokerit 2006-2007

  • 1 248 451
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Ei nyt taida kuulua tänne, koska JJ ei Jokereihin mitenkään liity...

Kyllä, nimenomaan lokakuussa teki Jalonen HPK:n kanssa sopimuksen ja jo ennen sitä oli neuvoteltu HIFK:n kanssa. Siinähän ei ole mitään ihmeellistä. Kuten Cobolkin useasti mainistee, niin parhaat pelaajat seuraavaksi kaudeksi viedään syksyllä, tämä koskee myös valmentajia. Tämä(kin) nyt varmaan ammutaan alas, mutta Jalonen halusi/haluaa HIFK:hon ja siitä syystä hän ei vuotta pidempää sopimusta mihinkään sainannut. HIFK kuitenkin odotti Sheddenin tilannetta ja ennen kaikkea halusi nähdä että saako Shedden HIFK:n pelaamaan. Tätä Jalonen ei halunut odottaa ja tärkeä pointti on se, että HPK halusi Jalosen päätöksen myös nopeasti.

Lähde: HIFK:n sisäinen.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Pavel Rosa

Elikkäs Rosa siirtynyt Ruotsin Timråhon. Nyt ollaan poika saatu pois Venäjältä ja eikun takas enskaudeks Suomeen ja Helsingin Jokereihin. Oli aivan maaginen mestaruusvuonna ja teki lähtemättömän vaikutuksen ainakin allekirjoittaneeseen. Ahh..ne kädet. Valtonen-Metro-Rosa :) Ja taisihan Rosa jossain n.vuosi sitten haastattelussa sanoa, että paluu Jokereihin voisi olla hyvinkin mahdollista tulevaisuudessa.Kaverille jäi todella hyvä maku suuhun ja nyt kun on nähnyt tämän kauden taaperruksen, niin haluaa tulla takas pelastamaan Narrit!!
 

Maxell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Red Wings,HJK, Brad Norton fan club
One#8 kirjoitti:
Elikkäs Rosa siirtynyt Ruotsin Timråhon. Nyt ollaan poika saatu pois Venäjältä ja eikun takas enskaudeks Suomeen ja Helsingin Jokereihin. Oli aivan maaginen mestaruusvuonna ja teki lähtemättömän vaikutuksen ainakin allekirjoittaneeseen. Ahh..ne kädet. Valtonen-Metro-Rosa :) Ja taisihan Rosa jossain n.vuosi sitten haastattelussa sanoa, että paluu Jokereihin voisi olla hyvinkin mahdollista tulevaisuudessa.Kaverille jäi todella hyvä maku suuhun ja nyt kun on nähnyt tämän kauden taaperruksen, niin haluaa tulla takas pelastamaan Narrit!!

Tervetuloa omasta puolestani, mutta kannattaa nyt kuitenkin Waden ja kumppanien tsekata onko kyseessä SE Pavel Rosa joka auttoi Jokerit voittamaan Suomen mestatuuden vai onko hänen parhaat päivänsä jo ohitse. Jos otteet ovat sitä luokkaa kuin kaudella 01-02 niin heti soppari ensi kaudesta. Muuten ei kannata vaivautua.
 
Viimeksi muokattu:
Maxell kirjoitti:
Tervetuloa omasta puolestani, mutta kannattaa nyt kuitenkin Waden ja kumppanien tsekata onko kyseessä SE Pavel Rosa joka auttoi Jokerit voittamaan Suomen mestatuuden vai onko hänen parhaat päivänsä jo ohitse. Jos otteet ovat sitä luokkaa kuin kaudella 01-02 niin heti soppari ensi kaudesta. Muuten ei kannata vaivautua.

Samaa mieltä. Wade & Vepu parin viikon Ruotsin turneelle pelaajia tsekkaamaan. Tuokaa jotain mukana pliis.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Ville Leino olisi hieno pelaaja ja taas yksi osoitus HPK:n erinomaisesta kyvystä haistaa lahjakkuus. Diili Kerhon kanssa vuoteen 2007.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Tuo Rosan soppari Ruotsiin meni puihin. Eli Rosa on taas toistaiseksi vapaata riistaa.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
kosh kirjoitti:
Tuo Rosan soppari Ruotsiin meni puihin. Eli Rosa on taas vapaata riistaa.

Nyt kannattaisi satsata kunnolla ja hankkia Rosan nimi kolmen vuoden pahviin.
 

Taskusorsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Ilves
Rosa ei tehny sopimusta koska;
kansainvälisestä siirtokortista puuttuvasta Dynamon allekirjoituksesta. Tai allekirjoitus siellä oli, mutta ei sellaiselta henkilöltä, jolla olisi ollut valtuudet siihen. Timråån urheilupäällikkö uskoo saavansa nimet kondikseen sunnuntaina, jolloin Rosa on sopinut kirjoittavansa sopparin Timråån kanssa.

Eli Rosa tuskin tulee Suomeen
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onkos kellään tietoa, että onko Fredrik Norrenalla sopimus Lindköpingin kanssa ensi kaudesta? Jos ei ole, niin minulle kävisi mainiosti Norrena.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
On sopimus, jatkaa Linköpingissä. Uskomattoman hyvä torjuja ja voittajatyyppi, siitä ei pääse mihinkään.

Firmanenhan sanoi, että SM-Liigassa ei ole kuin 3 oikeaa maalivahtia: Riksman, Wallinhemi ja Bäckström. Kaikilla loppuu diili, joten siitä vain poimimaan =)
 

Korinekki

Jäsen
Renegade kirjoitti:
Firmanenhan sanoi, että SM-Liigassa ei ole kuin 3 oikeaa maalivahtia: Riksman, Wallinhemi ja Bäckström. Kaikilla loppuu diili, joten siitä vain poimimaan =)

Wallinheimolla ainakin jatkoajan mukaan loppuu sopimus 2007.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Renegade kirjoitti:
Firmanenhan sanoi, että SM-Liigassa ei ole kuin 3 oikeaa maalivahtia: Riksman, Wallinhemi ja Bäckström. Kaikilla loppuu diili, joten siitä vain poimimaan =)
Oma suosikkini maaliin olisi Bäckström, mutta en Riksmaniakaan pitäisi välttämättä huonona maalivahtina. Bäckstömin en kuitenkaan usko Jokereihin suuntaavan. Kotimaisista Riksmania parempia ei juuri taida tarjolla olla. Eli jos ei varmaa ulkomaalaista löydy, niin Riksman kelpaa kyllä. Tai jopa Askey mikäli osoittaa varmuutensa.

Muutenkin nyt olisi aika palata Hjalliksen vanhaan prinsiippiin (voiko muilla olla prinsiippejä kuin Tamilla?) huipputason maalivahdista, valmentajasta ja keskushyökkääjästä. Siitä sitten rakentamaan muuta rosteria.


Edit. joku muukin huomasi Wallinheimon tilanteen.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Taskusorsa kirjoitti:
Rosa ei tehny sopimusta koska;
kansainvälisestä siirtokortista puuttuvasta Dynamon allekirjoituksesta. Tai allekirjoitus siellä oli, mutta ei sellaiselta henkilöltä, jolla olisi ollut valtuudet siihen. Timråån urheilupäällikkö uskoo saavansa nimet kondikseen sunnuntaina, jolloin Rosa on sopinut kirjoittavansa sopparin Timråån kanssa.

Eli Rosa tuskin tulee Suomeen
Nappasi eilen syöttöpisteen Timrå - Mora -matsissa.
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Taitaa olla turha haaveilla Thomasia ensi kaudeksi maaliin. Timppa sai muiden loukkaantumisten kautta mahdollisuuden ja on käyttänyt sen loistavasti hyväkseen. Tänään mies nollasi 44 torjunnalla Ottawan, joknka hyökkäys ei ole aivan kädetön. Timpan torjunta% ennen Ottawa-matsia oli 93,0. Taitaa ensi kaudella Bostonin maalivahtikaksikko olla Toivonen-Thomas.
Jokereiden kannalta huono juttu, sillä Timppa olisi hyvinkin voinut tulla ensi kaudeksi takaisin mikäli peliaikaa ylhäällä ei olisi herunut. Mutta täytyy olla iloinen miehen puolesta, vaikka ikävästi lähtikin. Masa voi suunnata maalivahdinhakureissut jonnekin muualle kuin Bostoniin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pidetään Askey

Eihän tuota maalivahdinhakureissua tarvitse tehdä lainkaan. Pidetään Askey. Hän ei tosiaankaan ole paskeympi, ainakaan verrattuna siihen, millaista lottoa noiden pohjoisamerikkalaistenkin maalivahtien hommaaminen näyttää olevan.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En edelleenkään ymmärrä tuota Askey-kauppaa ifk:n näkökulmasta. Varsinkin jos sinne tulee tilalle joku ECHL-hyökkääjä niinku nyt huhuillaan.. Mielelläni näkisin Askeyn myös ensi kaudella narripaidassa jos otteet jatkuvat samalla tavalla.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Ensi kauden jengi

Toivottavasti ollaan jotain opittu tämän vuoden kohelluksesta ja pystytään kisaamaan kärkisijoista. En oikeastaan näe mitään syytä minkä takia markkinat paranisivat ensi vuodeksi, joten yritetään (taas) saada jengi mahdollisimman valmiiksi kesään mennessä.

Kuten moni on kirjoittanut, nyt on pakko panostaa A-junnujen kehitykseen. Ja nimenomaan niin että pystyvät nousemaan edustusjengiin. Ja on turha puhua ettei sitä kautta voi menestyä kyseisenä vuotena. Oikealla peluutuksella kaikki on mahdollista. Vaikka ollaan pyöritetty tätä ostorumbaa tänä vuonna, ollaan silti nähty muutama A-junnu jengissä. Ja tietenkin näitä paluumuuttajia.

Syy tähän pakottavaan tilanteeseen on raha. Jos Korpelan raporttiin (taitaa olla oikeassa ) on luottamista, meille ei enää tuoda eurooppalaisen mittapuun mukaisia tähtiä. Vaan meidän on itse luotava omat tähdet.

Veskaritilanne on mielenkiintoinen. Jatkaako Askey meillä? Jos jatkaa, se puoli on kunnossa. Hallikainen / Hovinen tuuraa.

Pakkipuoli on ongelmallinen, sama porukka joka viime syksynä loisti (toki Thomaksen edessä) ei ole päässyt samalle tasolle. Tähän tarvitaan yksi kovan luokan hankinta (mieluiten paluumuuttaja).

Sentteriosasto on kohtuukunnossa jos Virta jatkaa meillä. Minulle käy jos Virta, Pakaslahti, Santala, Kuki ja Vopat hoitavat sen puolen. Minua ihmetyttää miksei Vopattia ole käytetty hirveästi aloituksissa. Muutenkin prosentteja pitäisi parantaa. Ei hankintoja jos runko säilyy.

Laituritilanne on sitten vähän erilainen. Tärkein seikka taitaa olla Hanneksen mahdollinen jatkaminen. Yllättäen en lähtisi hirveästi tekemään muutoksia. Kuusistolle on nyt näytettävä ovea. Variksellekin olin näyttämässä ovea, mutta viime vuoden tapaan hän nostaa tasoaan keväällä, joten saa jatkaa. Eli ainoa muutos, Kuusisto pois ja A-junnu tilalle.

Valmennuspuoli varmaan selkenee kohta, joten sitä en jaksa kommentoida.

NHL varmaan vie jonkun jannun, mutta jollei vie ketään(kukaan ei ole loistanut;-D) jatkaisin näillä. Reaktioita?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
wezq kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä tuota Askey-kauppaa ifk:n näkökulmasta. Varsinkin jos sinne tulee tilalle joku ECHL-hyökkääjä niinku nyt huhuillaan.. Mielelläni näkisin Askeyn myös ensi kaudella narripaidassa jos otteet jatkuvat samalla tavalla.

Ei ymmärrä kukaan muukaan.
Enkä ihmettele hetkeäkään että mielelläsi Askeyta ensikauden Jokereissakin katselisit.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
S Gagnon kirjoitti:
Sentteriosasto on kohtuukunnossa jos Virta jatkaa meillä. Minulle käy jos Virta, Pakaslahti, Santala, Kuki ja Vopat hoitavat sen puolen. Minua ihmetyttää miksei Vopattia ole käytetty hirveästi aloituksissa. Muutenkin prosentteja pitäisi parantaa. Ei hankintoja jos runko säilyy.

Virta ei ole kunnon sentteri eli siis yksi peliä tekevä sentteri kakkoseen, jos Santala, Pakaslahti ja Kuki jatkaa. Näin kelpuuttaisin sentterinelikon, 1. Santala 2. Mr. Playmaker 3. Pakaslahti 4. Kuki. Jos Mr. Playmaker on onnistunut hankinta ja Santala, Pakaslahti ja Kuki jatkaa on meillä ensi kaudeksi todella vahva sentterinelikko.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dahlman - Santala - Hyvönen/X
Virta - X - Valtonen
Filppula - Pakaslahti - Varis
Rahikainen/Kivistö - Kuki - Koivisto

+junnujen sisäänajo, muttei välttämättä vakiokokoonpanoon.

Lepistö/X - Kankaanperä
Järventie - Kantee
Kalteva - Latvala
Uusitalo

Askey/X
Hallikainen

Tähän olisi tyytyväinen. Mutta eihän se noin mene. Masalla on aina muutama ylläri taskussa. Mikäli Hannes ei jatka, tarvitaan ykkösen laitaan kaveri joka pistään kiekkoa häkkiin. Lisäksi tarvitaan peliätekevä sentteri.
Puolustajista Jalkanen muualle, Martikainen lopettaa (?), Lepistö mahdollisesti NHL:ään. Hyökkäyksessä NHL/AHL peikko taitaa vaania vain Santalan ja Valtosen yllä. Mikäli joku lähtee niin tilalle vaan uutta kaveria. Puolustus näyttää kovin kevyeltä, yksi romuluinen pakki mallia Norton, eli täytyisi myös osata vähän luistella. Toisallta Lepistön mukana lähtee myös paljon taitoa, eli yksi tomkoivisto vielä kaupan päälle, niin hyvä tulee.

Askeyn tilannetta pitää katsella pitemmälle kevääseen, vielä en antaisi sopparia käteen. Ensin pitäisi kartoittaa markkinat, josko sieltä löytysi varmoja ykkösmaalivahteja.

Uudella valmentajalla on varmasti oma mielipiteensä jatkosopparien tekemisestä tiettyjen pelaajien kanssa, joten siitä ei tässävaiheessa taida pahemmin olla vielä tietoa. Pitikö valmentajahomman muuten olla valmis olympiataukoon mennessä vai miten se meni, tähänhätään en löydä sitä Masan haastattelua jossa tästä aiheesta taisi olla enemmän puhetta?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Ensi kauden jengiä mietittäessä haluaisin tuoda yhen pelaajan esiin, jota ainakin itse katselisin mielellään Jokereiden paidassa. Nimittäin Jussi Pesonen, jonka sopimus loppuu tähän kauteen.
Hyvää jälkeä tällä kaudella Ilveksessä ja pidin miehen tyylistä jo aikaisemmin hänen pelatessaan Jokereissa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
lunar kirjoitti:
Ensi kauden jengiä mietittäessä haluaisin tuoda yhen pelaajan esiin, jota ainakin itse katselisin mielellään Jokereiden paidassa. Nimittäin Jussi Pesonen, jonka sopimus loppuu tähän kauteen.
Hyvää jälkeä tällä kaudella Ilveksessä ja pidin miehen tyylistä jo aikaisemmin hänen pelatessaan Jokereissa.

Minä en oikein lämpene.

Olihan mies kelvollinen Jokereissakin pelillisesti, mutta luulen tässä tapauksessa enimpien pisteiden jäävän Ilvekseen. Vähän sama homma kuin jonkun Hancockin kanssa. Ei ole meille varmaankaan ykkös/kakkoskentän mies ja aika äkkiä rooli on liian puolustava. Pesosen kaltaisen kaverin olisi kuitenkin parempi menestyä (=takoa pisteitä) muualla kuin Jokereissa. Pesonenhan pelaa tällä kaudella parasta liigakauttaan ja toki tilillä on pisteitä enemmän kuin yhdelläkään Jokeripelaajalla. Kelpo pelaaja silti. Miten olisi paluu Jyppiin?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Tomppa#74 kirjoitti:
Minä en oikein lämpene.

Olihan mies kelvollinen Jokereissakin pelillisesti, mutta luulen tässä tapauksessa enimpien pisteiden jäävän Ilvekseen. Vähän sama homma kuin jonkun Hancockin kanssa.
Ymmärrän pointtisi, mutta itselläni on ainakin sellainen mielikuva Pesosesta ettei hän sorru surffailuun jos peli ei kulje kuten Hancockilla oli tapana. Lisäksi Pesonen on fyysinen pelaaja joita minun mielestäni ei koskaan ole liikaa ;)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tomppa#74 kirjoitti:
Minä en oikein lämpene.

Olihan mies kelvollinen Jokereissakin pelillisesti, mutta luulen tässä tapauksessa enimpien pisteiden jäävän Ilvekseen. Vähän sama homma kuin jonkun Hancockin kanssa.

Pessillä ei ole mitään yhteistä Hancockin kanssa, Hancock oli alusta loppuun asti meillä pelatessaan löysä paska. Sen sijaan Pesonen oli hyvä voimahyökkääjä joka pienessä roolissa iski saaduista paikoista suhteellisen tehokkaasti maaleja. Pesonen ei pelannut meillä isossa roolissa missään vaiheessa. Minusta Pesosessa on hieman samaa kuin Tomek Valtosessa, tosin Pessillä on pehmeemmät kädet.

Minulle kelpaisi erinomaisesti, minua harmitti jo silloin kun Pesonen meiltä savustettiin Jortikan toimesta ulos.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tomppa#74 kirjoitti:
Minä en oikein lämpene.
Meillähän ei kakkoskoutsit päätä pelaajavalinnoista.

Pesonen oli hyvä jätkä, vähän ihme roolissa Jokereissa, mutta tervetullut takaisin myös minun puolestani. Arvokas pelaaja esim. laiturina supersentterin ja supermaaliruiskun kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös