Jokerit 2002-2003

  • 359 315
  • 3 490

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minä en myöskään IFK:ta tai mitään muutakaan joukkuetta pidä yhtään minään uhkana fyysisesti. Silti haluaisin teurastajan joukkueeseen, en kenenkään joukkueen takia, vaan ihan itseni.
Tuo teurastaja ei kuitenkaan voi olla Pasi Nielikäinen, koska hän on hyökkääjä ja veisi paikan esim. Tomekilta, Laineelta tai Bergenheimiltä ja siinä vaiheessa kuka tahansa tosifani repisi perseensä. Minä siedän ylipäätään Summasta ja peluutustaan sen takia, että hän on voittaja. Jos Nielikäinen veisi paikan omalta junnulta joita Sumo valitettavasti junttien kustannuksella sorsii, niin vati menisi siitä huolimatta nurin.
Maalta muuttaneiden vati on varmaan sitten eri juttu.

Tämmöiseen adressiin en em. syiden takia laittaisi ikinä nimeä.

Pakiksi kävisi kuka vaan. Terror on pelkkä vitsi, joka on jopa huonompi kuin Darren Stolk, mikä on todella paljon vaadittu. Se mistä tämä kuka vaan saadaan ja kuka hän on en tiedä, mutta semmoiseen adressiin laitan nimeni.

Edit. Itseasiassa keksin oivan ratkaisun asiaan. Jokerit voisivat palkata minut, joskin vaadin liksaa n. 3500-eerikkiä kuussa, mutta ei se kai tuolla missään tunnu. Lupaan näytöksi pudottaa Terroristin ihan milloin vaan ilman luistimia ja vaikka pelkillä jaloilla. Lisäksi voin sanoa, että osaan olla luonteeltani vastustajia kohtaan vittumaisempi kuin yksikään SM-liigakiekkoilija on koskaan ollut. Mä olen täysin häikäilemätön ja korni kun sille päälle satun. Luistellut en ole kymmeneen vuoteen, mutta palkatkaa mut ni opettelen uudestaan! :D
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Miken hyvä pointti

Minulla ei olisi myöskään mitään kunnon sikailijaa vastaan. Mieluiten haluaisin sellaisen jolla vain kädet käyvät, ei niinkään suu. Mitään verbaalivirtuooseja ei Jokereissa tarvita, näyttöjä pitää olla huomattavasti puheita enemmän. Juuri tämän seikan takia toivotin Terranille menoa jo Ärrä Cupin jälkeen, koska meni Ruudun taklauksen jälkeen lässyttämään Tuomolle ja kovistelemaan, kun ainoa oikea ratkaisu olisi ollut lyödä välittömästi hampaat kurkkuun. Näin viesti olisi välitetty.

Nielikäinen on minulle ristiriitainen persoona. Ihan pelkästään siitä syystä, että olen nähnyt hänen tappelevan vain kerran, haastavan pari kertaa ilman tulosta ja luikkinut karkuun kerran. Mutta räiskyvä persoona on ilmiselvästi kyseessä, jonka takia Jokereihin sopisikin. Nielikäisella on se hyvä ominaisuus, että hänellä myös jalat toimii ja pystyy ajelemaan miehiä pystyyn hirveällä vauhdilla ja voimalla. Mutta ongelma on, kuten Mike tossa edellä totesikin, pelipaikka. Jos Nielikäinen olisi pakki, toivottaisin hänet tervetulleeksi heti, mutta kyllä sinne ennemminkin pakistoon pitäisi saada tämä kovanaama.

Paras vaihtoehto olisi rahdata rapakon takaa joku puoliverinen jonka kädet käy kunnes vastustaja on tajuton. Tällainen pelaaja on ainoa todellinen pelote.

Minä lähtisin siis ennemminkin Miken palkkaamista tukemaan, mutta kyllä sun pitäisi enemmänkin treenata käsiä, jaloilla ei saa mitään aikaiseksi jäällä. Luistelu ei ole tärkeätä. Siis tappeluissa.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Miken hyvä pointti

Viestin lähetti Gags
Minä lähtisin siis ennemminkin Miken palkkaamista tukemaan, mutta kyllä sun pitäisi enemmänkin treenata käsiä, jaloilla ei saa mitään aikaiseksi jäällä. Luistelu ei ole tärkeätä. Siis tappeluissa.

Älä ny!
Kyllä mulla kädetkin käy ihan riittämiin, mutta en ole voinut pitkään aikaan treenata kun tuo nukuttava oikea oli ihan katki poikki ja paraneminen on helvetin hidasta kun kaikki lihakset ja koordinaatio katosi sen painajaisen keskellä. Täältä mä kuitenkin tuun vielä. Jahka kipu hellittää kokonaan, niin olen salilla hakemassa siihen ruudin takaisin ja sitten lepää Sämpylät!

Voin luvata, että pleijareihin olen jo iskussa. Jos en kädellä pysty, niin potkin luistimilla tai hankin aseen!

Edit. Ja voin luvata, että tässä olisi pelaaja jonka sydämen paikalla sykkii itä ja jokerilogo :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Miken hyvä pointti

Viestin lähetti Gags
Minä lähtisin siis ennemminkin Miken palkkaamista tukemaan, mutta kyllä sun pitäisi enemmänkin treenata käsiä, jaloilla ei saa mitään aikaiseksi jäällä. Luistelu ei ole tärkeätä. Siis tappeluissa.

Sopii mullekin. Tulisitko Mike käymään, voisin vähän neuvoa tuota käsityöskentelyä joitakin matseja kehässä ottaneena -;)

Paras olisi varmasi rahdata rapakon takaa joku riittävän kova kaveri. Mutta on ihan turha väittää sitä, etteikö sekin veisi paikan junnulta. Jos nyt heitettäisiin Terran helmmettiin, Kaltevahan sen paikan saisi. Joten ollaanpa rehellisiä, jookos?

En tiedä sitä, kuka raahaisi rapakon takaa tämän rooliepelaajan. Virmanen on yrittänyt muutaman agentin avustuksella tätä hoitaa useamman kerran kesken kauden ja aina lopputulos on ollut sama: pannukakku. Osittain menee agenttien piikkiin, osittain myös sen, että hyvät roolipelaajat ovat suhteellisen innottomia lähtemään Suomeen ilman asiallista korvausta heittämään ns. pitkän keikan.

Sen takia ihmettelen sitä, että miksi Pasille ei voisi antaa vaikkapa viiden ottelun try outtia? Jos hommeli ei toimi, se siitä ja uutta kaveria tilalle!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Miken hyvä pointti

Viestin lähetti cobol
Sopii mullekin. Tulisitko Mike käymään, voisin vähän neuvoa tuota käsityöskentelyä joitakin matseja kehässä ottaneena -;)

Paras olisi varmasi rahdata rapakon takaa joku riittävän kova kaveri. Mutta on ihan turha väittää sitä, etteikö sekin veisi paikan junnulta. Jos nyt heitettäisiin Terran helmmettiin, Kaltevahan sen paikan saisi. Joten ollaanpa rehellisiä, jookos?


Ei mun tarvii. Kyllä sitä kehässä ollaan oltu itsekin :)

Kalteva ei ainakaan mulle ole sama asia kun Laine, Valtonen tai Bergenheim. Kalteva ei ole vielä pelannut liigassa ja voi odottaa ensi kauteen. Hänen edellään on myös Jalkanen, ehkä kohta Kanteekin. Sen sijaan varsinkin Lainetta ja Tomea on Raato potkinut niin paljon päähän, että ei tarvi yhtään enää. Kumpikaan ei olisi enää aikoihin ollut meillä, jos toisella ei sykkisi rinnassa sama elin kuin minulla ja toisella se on hyvää vauhtia kehittynyt semmoiseksi. Nielikäisen try-outtikin maksaisi heille minuutteja ja sitä en soisi koskaan.

Jos Nielikäinen tulisi try-outille niin pelatkoon pakkina Sämpylän tilalla. Jos ei osaa, niin ei osaa. Hyökkääjänä ei vitussa meille!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mike, mun lähtökohtani on vain se, että yksikään Jokereiden tähdistä ei puutu ns. vääristä syistä kun tosipelit alkavat ja jatkuvat Jokereiden osalta 1. playoff-kierroksen jälkeenkin. Jos jollakulla on parempi - todellinen - ratkaisu kuin Nielikäinen, hyvä niin. Todella hyvä. Siinä kaikki.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti cobol
Mike, mun lähtökohtani on vain se, että yksikään Jokereiden tähdistä ei puutu ns. vääristä syistä kun tosipelit alkavat ja jatkuvat Jokereiden osalta 1. playoff-kierroksen jälkeenkin. Jos jollakulla on parempi - todellinen - ratkaisu kuin Nielikäinen, hyvä niin. Todella hyvä. Siinä kaikki.

Meillä on ihan sama lähtökohta. Paitsi että minä pelkää vahingoittamisia ja luotan meidän pelaajien osaavan pitävän itsestään huolen, mutta haluan sikaporsaan lahtamaan vastustajia ja tuomaan minulle henkilökohtaista euforiaa hakkaamalla kaikkea liikkuvaa ja telomalla niitä vastustajia lasarettiin ihan vaan sen takia, kun matseissa ei 2000-luvulla enää muutakaan tapahdu.
Ice Hockey is very fucking dead, welcome to brutal planet.

Edit. Niin huono kielioppi, että piti muokata vikaa sivulausetta.
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Itse tuossa jokin aika sitten otin kannan, että hankitaan vaan Nielikäinen. Ei nyt ehkä siksi, että häntä vastustajan leirissä kukaan sen kummemmin pelkäisi. Pelle mikä pelle, mutta tapahtuisi edes jotain kotipelissä. Missään tapauksessa en kuitenkaan mitään adressia allekirjoita kahdesta syystä. Ensinnäkään en ole ollenkaan varma, että Nielikäisen hankkimisessa olisi mitään järkeä. Toisekseen siksi, että luotan valmennusjohtoon, vaikka en kaikin ajoin olekaan tyytyväinen tyyliin, jolla pisteitä otetaan. Värikkäämpää saisi olla, etenkin siis kotipeleissä.

Ehkä paras ajatus, jos jotain muutoksia vielä halutaan tehdä, on ottaa kunnon ulkomaalainen roikalepakki Terranin tilalle. Mies, joka osaisi tarvittaessa myös edes hieman pelata. Tästä voisi olla eniten hyötyä.

Jos se Nielikäinen jostain syystä otettaisiin, en ole ehkä niinkään huolissani siitä, että hän veisi paikan junnuiltamme, sillä hänet voitaisiin laittaa Hannuksen tilalle. Toisaalta, jos joskus vielä tulee tilanne, että kaikki hyökkääjät ovat terveitä, on lähes mahdotonta saada peliaika riittämään Mäelle ja Bergenheimille, valitettavasti.

Sekava kirjoitus, mutta en siis allekirjoita cobolin adressia.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti Vakio
Ehkä paras ajatus, jos jotain muutoksia vielä halutaan tehdä, on ottaa kunnon ulkomaalainen roikalepakki Terranin tilalle. Mies, joka osaisi tarvittaessa myös edes hieman pelata. Tästä voisi olla eniten hyötyä.

Niin, luistelu- ja pelitaitoinen roikale olisi kieltämättä OK. Mutta kun jo Terranin oli tarkoitus olla se roikale ja silloinkin jo etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Ja tuommoinen saatiin.

Jos niitä roikaleita olisi tuosta vaan saatavissa muualtakin kuin farmin farmista tai Saksasta tai Britannian sarjoista, niin kai sellainen olisi jo joukkueessa. Ei siis välttämättä lainkaan helppo tehtävä. Jossain vaiheessa Ivan Droppaa huhuttiin, mutta jäi epäselväksi oliko häntä edes tosissaan scoutattu. Itselleni Terran ja hänen koko kauden sopimuksensa on edelleen täydellinen mysteeri. Miksi tälle kaverille maksetaan palkkaa ?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kangaroo

Niin, ajatukseni oli tuoda ilmi juuri se sama asia, jonka sanoit tuossa; miksi me maksamme palkkaa Terran Sandwithille? On vaikea kuvitella, että mistään löytyy "ammattijääkiekkoilijaa", joka olisi pelitaidoiltaan huonompi kuin Terran. Kun Terranin muistakaan avuista ei ole saatu kuin kauden avausmatsissa jokin orastava häivähdys, en ymmärrä senkään vertaa. Nykyisin tämä lutukka ei taida edes saada peliaikaa.

Kuka tahansa ulkomaalainen "roikalepakki", joka osaa edes vähän pelata, on siis vahvistus Terraniin verrattuna. En tarkoittanut edellisessä kirjoituksessani edes mitään Ivan Droppa tasoa, vaan yksinkertaisesti ketä tahansa fyysistä pakkia, joka liikkuu luistimilla edes sen verran, että ehtii taklata.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti kangaroo
Mutta kun jo Terranin oli tarkoitus olla se roikale ja silloinkin jo etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Ja tuommoinen saatiin. (...) Jos niitä roikaleita olisi tuosta vaan saatavissa muualtakin kuin farmin farmista tai Saksasta tai Britannian sarjoista, niin kai sellainen olisi jo joukkueessa. Ei siis välttämättä lainkaan helppo tehtävä.

Tämähän se on se ongelma. Pohjois-Amerikan alaliigoista kyllä saa roikaleita edelleenkin, mutta näille roikaleille on tyypillistä se, että on olemassa joku syy siihen, miksi he ovat tässä vaiheessa kautta vielä saatavilla. Käytänössä kaikki sopivat roikaleet ovat jo sopimuksenalaisia johonkin seuraan. Erilaiset fyysisesti tai henkisesti loukkaantuneet tai piiloloukkaantuneet roikaleet ovat vielä vapaana, mutta eikös nyt niistä ole jo riittävästi aiemmilta kausilta kokemusta... Tämän asian Vakio ja Mike tietävät kyllä yhtä hyvin kuin minä ja Virmanenkin -;)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin, Terran on tällä hetkellä liigan suurin vitsi Ilveksen ohella, ihmettelin miehen hankintaa heti kun se tuli ilmi ja olen ollut valmis heittämään hänet ulos joukkueesta heti sen jälkeen kun näin hänet ensi kerran tositoimissa ärrä-cupissa.

Terranin kaikenkattava huonous lähtee ennenkaikkea luistelusta, mies on täysin onnettoman hidas, kuvaavaa on, että eräässä tämä kauden ottelussa hänellä oli vaikeuksia ehtiä vaihtoaitioon pelikatkolla! Laukauksesta ei voi sanoa mitään, kun en sellaista ole vielä nähnyt pelissä... kyllähän mies varmaan osaisi pelata kovaa, mutta kun ei tunnu ehtivän edes vastustajan iholle.

Sandwithin ainoa työnäyte oli tappelu Roman Vopatia vastaan avauspelissä, harva uskaltaa haastaa Vopatin ja antoihan Terran hänelle siinä ihan kelvollisen vastuksen.

Virmanen! Heivaa Terran vittuun ja joku kovaluinen -ja nyrkkinen kaveri tilalle, mutta kyllä hänellä pitäisi olla myös jonkinnäköiset pelitaidotkin... tyyppiesimerkkiä Sean Gagnon.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Erilaiset fyysisesti tai henkisesti loukkaantuneet tai piiloloukkaantuneet roikaleet ovat vielä vapaana, mutta eikös nyt niistä ole jo riittävästi aiemmilta kausilta kokemusta... Tämän asian Vakio ja Mike tietävät kyllä yhtä hyvin kuin minä ja Virmanenkin -;)

No, pakko kyllä myöntää, että minä en tuollaisia oikeasti tiedä. Toisaalta minä en tällä kertaa ollut peräänkuuluttamassa mitään muutoksia. Sanoin vain, että JOS jotain muutoksia halutaan tehdä...niin helvettiin se Terran. Löydetäänkö hänen tilalleen paremmin rooliin sopiva mies vai ei lienee sekundääristä. Jo hänen poislähtönsä vahvistaa joukkuetta.

Miken tavoin toivotan tervetulleeksi jonkun kaistan show-miehen ihan vain siksi, että jotain tapahtuisi. Sellaista ei tietenkään tarvitsisi enää ratkaisupeleissä peluuttaa. Viihdearvosta runkosarjassa olen todella huolissani, en meidän avainpelaajista, jotka kyllä pärjäävät.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Re: niin...

Viestin lähetti liigajyrä
Jokereissa ei todellakaan ole liikaa fyysisyyttä Valtonen,Kankaanperä sekä joukkueen kovanyrkki Soosi Sihvonen...Kun vielä muistellaan viime kauden finaaleja oli Gary Haakanalla todella suuri ja tärkeä rooli.....Sandwithistä ei todellakaan ole siihen! NIELIKÄISELLE DIILI !!!VIRMANEN!!

Kyllä Soosi, Terran,Tomek ja Mikko Ruutu riittää minun mielestäni tällä kaudella ihan hyvin, jos ISO-PASIA ei päästetä johonkin muuhun liigajengiin. Mäkiaho on varjo entistään ja Vopat on sipoon parhaita maalintekijöitä. Voi kyllä sikailla pleijariessa, jos ne sinne pääsee. Mutta tuskin tällä kaudella mitään poliiseja tarvitaan.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Re: niin...

Viestin lähetti liigajyrä
Jokereissa ei todellakaan ole liikaa fyysisyyttä Valtonen,Kankaanperä sekä joukkueen kovanyrkki Soosi Sihvonen...Kun vielä muistellaan viime kauden finaaleja oli Gary Haakanalla todella suuri ja tärkeä rooli.....Sandwithistä ei todellakaan ole siihen! NIELIKÄISELLE DIILI !!!VIRMANEN!!

Kyllä Soosi, Terran,Tomek ja Mikko Ruutu riittää minun mielestäni tällä kaudella ihan hyvin, jos ISO-PASIA ei päästetä johonkin muuhun liigajengiin. Mäkiaho on varjo entistään ja Vopat on sipoon parhaita maalintekijöitä. Voi kyllä sikailla pleijariessa, jos ne sinne pääsee. Mutta tuskin tällä kaudella mitään poliiseja tarvitaan.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti kangaroo
Niin, luistelu- ja pelitaitoinen roikale olisi kieltämättä OK. Mutta kun jo Terranin oli tarkoitus olla se roikale ja silloinkin jo etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Ja tuommoinen saatiin.

Terranille etsitään uutta seuraa mutta mikä joukkue hänet suostuu ottamaan? Tuskinpa yksikään Suomessa. Entäpä Euroopassa? Taitaa nekin olla vähissä. Seura pitäisi siis löytää Pohjois-Amerikan pienistä kaukaloista joissa kenttä on Terranille sopivamman kokoinen. Mutta mikä Pohjois-Amerikan alasarjojen joukkue suostuu ottamaan ylipalkatun "kovaa pelaavan" puolustajan, vieläpä Euroopasta? Taitavat nekin vähissä olla. Saamme siis odottaa korvaajaa, toivottavasti ei kuitenkaan liian pitkään...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mielipuoli Nielikäistä ei Jokereihin. 20 + 2 per matsi ei tee ketään onnelliseksi. Myöskään Ifki uhkakuvana ei paljon pelota, ihan vaikka vaan tilastojen perusteella. Kotona saattavat jopa voittaakin, mutta meillä tekee tiukempaa. Eilinen matsi oli sen verran vakuuttavaa näyttöä, että Jokereita ei pysäytä keväällä kukaan, koska Jokerit on KONE.
Taitopakki, joka saa olla myös peloite, voidaan vielä jengiin hankkia ja sitten dörtsit poseen.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin...

Terranille löytyisi seura...esim irlannista...tai belgia...tai.... sillä kuten Tuomas kirjoitti ei kukaan joka näkee miehen otteet palkkaa kaveria...joten todellakin ihmetyttää...Jokerien johto näki ja palkkasi silti...Sillä kuten tuolla jo aikaisemmin kirjoitettiin Stolk oli pelillisesti kaikkien aikojen huonoin ennen tätä kautta...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jääkiekko on muuttunut, Vakio ja Mike

Viestin lähetti PeteX
Myöskään Ifki uhkakuvana ei paljon pelota, ihan vaikka vaan tilastojen perusteella. Kotona saattavat jopa voittaakin, mutta meillä tekee tiukempaa.

Itse kirjoitin kyllä Jokereiden jatkavan tästä parista, jos näistä joukkueista pari tulee. Ei tästä ollut kysymys, PeteX. Vaan siitä, pitääkö varautua myös siihen, että vaikkapa IFK ei pelaisikaan sääntöjen mukaan, vaan jotkut pelaajat pyrkisivät vaikkapa ajelemaan Jokereiden tärkeimpiä pelaajia.


Viestin lähetti Handzus11
Vaikka olenkin fyysisen kiekon ystävä, taitokiekon lisäksi, ja myös haluan kunnon kovanyrkin jengiimme niin ei se Ifk nyt sentään ihan pelkällä fyysisyydellä Jokereita tule voittamaan seitsemän ottelun sarjassa, se on varma.

Itse kirjoitin kyllä Jokereiden jatkavan tästä parista, jos näistä joukkueista pari tulee. Ei tästä ollut kysymys, Handzus11. Vaan siitä, pitääkö varautua myös siihen, että IFK ei pelaisikaan sääntöjen mukaan, vaan jotkut pelaajat pyrkisivät vaikkapa ajelemaan Jokereiden tärkeimpiä pelaajia.


Viestin lähetti Vakio
Viihdearvosta runkosarjassa olen todella huolissani, en meidän avainpelaajista, jotka kyllä pärjäävät.

Viestin lähetti Mike
Paitsi että minä pelkää vahingoittamisia ja luotan meidän pelaajien osaavan pitävän itsestään huolen

Tässä on se asia, josta olen eri mieltä Vakion ja Miken kanssa. Voin olla väärässä, ei siinä mitään. Ei olisi ensimäinen eikä varmasti viimeinen kerta. Mutta olen sitä mieltä, että tällainen ajatus "kyllä meidän pojat pärjäävät" on hurskaan naivi ja edustaa sitä aikaa, jolloin osassa Suomea ei lukittu talojen ovia edes silloin, kun isäntäväki oli poissa -;)

Minun käsitykseni mukaan ne turvalliset ajat ovat takana. Jos jääkiekosta puhutaan, jääkiekko muuttui paljon raaemmaksi kun siitä tuli bisnestä kahdella tavalla myös SM-liigassa. Sekä seurojen osalta että pelaajien osalta. Pelaajien omaksi tavoitteeksi tuli vieläkin kovempi bisneksen tekeminen kuin seurojen. Pelaajien pitää pelata niin, että se mahdollistaa rahakkaan NHL-sopimuksen. Kukin sitten hakee sen roolin, jonka katsoo itselleen parhaiten sopivan.

Kun HIFK kohtasi finaaleissa TPS:n, esimerkiksi Jarkko Ruutu ajeli surutta TPS:n maalivahtia. Keskustelin tästä asiasta Summasen kanssa ja hän kertoi, että vaikka suuri yleisö muuta luulee, käskyä ajeluun ei tullut. Se oli Jarkko Ruudun oma ratkaisu ja hän uskalsi sen tehdä, koska kostoa ei tarvinnut pelätä... Vain hyvä onni esti esimerkiksi tuossa tilanteessa vakavan loukkaantumisen.

Olen keskustellut tästä asiasta myös useamman Jokereiden pelaajan kanssa. Samoin valmennusjohdon (eli myös muiden kuin Summasen kanssa) ja toimitusjohtajan eli Virmasen kanssa. Jokainen heistä on ollut samaa mieltä. Tietyn roolipelaajan hankkiminen estää osaltaan tehokkaasti Jokereiden tähtipelaajien loukkaantumisia ja turvaa pelissä muutenkin tietyn rauhan.

Pelaajien mielestä tietty roolipelaaja luo myös tilanteen, jossa muut pelaajat voivat keskittyä paremmin pelaamiseen ja pelaamaan paremmin ja tehokkaammin ilman sitä, että tarvitsee koko ajan vilkuilla vielä yhden ylimääräisen kerran ettei joku luupää tule ja pyri ajelemaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Olen samaa mieltä siitä, että kovuutta tarvitaan sekä puolustuksessa että hyökkäyksessä. Tarviiko kuitenkaan roolipelaajan olla täysi zombie? Jos asiat ovat lätkässä niin huonosti, että mistään ei löydy fyysistä pakkia joka osaa myös pelata, niin johan on kumma. Nimiä? No vaikka Rob Blake. Roudataan se tänne katsomaan joulupukkia ja annetaan mökki Saimaan rannalta. Kyllä lähtee.

TRuutu oli kova menetys meille nimenomaan kevättä ajatellen ja en pane hanttiin jos jostain löytyy samanlainen taistelija. Hyökkäykseen ei tosin mielestäni tarvita enää ketään ja puolustukseenkin mahtuu enää vain yksi iso ja ruma, joka on toivottavasti varustettu myös aivoilla.
 
K

kangaroo

Tämä juttu alkaa kiertää kehää. Toiset ovat tätä mieltä ja toiset tuota. Roolipelaaja-asian näen ikään kuin vakuutuksen hankkimisena: se on kaukaa viisasta, vaikka rahaa joutuukin latomaan tiskiin. "Oikeassakin" elämässä ihmisillä on vakuutusten suhteen eriäviä näkemyksiä: jotkut haluavat olla varovaisia ja maksaa tietynlaisesta mielenrauhasta, toiset ajattelevat ettei mulle nyt mitään satu. Kunnes sitten kenties sattuukin.

Paras vakuutus on se, jota ei joudu koskaan käyttämään. Se vain on siellä taustalla. Cobolin adressin allekirjoitin mielihyvin. Halpakin vakuutus on parempi kuin ei vakuutusta ollenkaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tuomas
Terranille etsitään uutta seuraa mutta mikä joukkue hänet suostuu ottamaan.....?

Huoh. Koetas arvata....ei saa pelotella tällaisilla visioilla:D

Kyllähän Mike ja Vakiokin haluaisivat nähdä värikkään pelaajan sekoilemassa ja niittailemassa kaukalossa, sehän tuli selväksikin.
Kumpaakaan herroista en ole livenä tavannut, mutta uskaltaisin melkein väittää, että olisitte viihtyneet Kiekko-Vantaan Nielikäis-showssa. 4 maukasta pommia, joista kahdesta jäähy. Kaikki olivat puhtaita, mailaa ei Pasi käytä telomiseen, kun ei ole tarvis. Kauhea vauhti + 100 kiloa massaa tulemassa päälle pistää joka jannun SM-liigassakin varomaan. Ja niin ne otteluiden pienet erot saattavat kääntyä sille joukkueelle, minkä ei tarvitse pelätä. Moni sanoo, että Nielikäinen on turha hankinta hyökkäykseen, koska hän ei tee pisteitä. Ei teekään. Mutta Nielikäisen remellyksen ansiosta Peltonen, Nemirowsky (hyvä alku muuten) ja kumppanit voivat sitten tehdä nykyistä enemmänkin pisteitä.

Tämän kysymyksen voisi kääntää niinpäin, että mihin on SM-liiga mennyt, kun Nielikäiselle olisi sosiaalista tilausta joukkueessa kuin joukkueessa? Eilen katselin HIFK-Ässät matsissa Korpisalon älämölöä nostalgian kyynel lähes silmäkulmassani. Ennen muinoin jokaisessa joukkueessa oli ainakin yksi Korpisalo. Joissain oli vielä Nielikäinen tai parikin sellaista päälle. Nyt? Virkamiehiä duunissa. Nälkäisiä junnuja korkeintaan 3-4 kentällisissä ottamassa muutaman vaihdon matsia kohti. Onneksi meillä on Tuomo Ruutu ja Vopat, jotka tarjoavat lähes aina vastinetta rahalle.

SM-liiga on kuolettavan tylsä jääkiekkosarja nykyisin. Nielikäinen tuo/toisi siihen edes jonkunlaisen arvaamattomuuselementin, pelaa sitten missä pelaa.

Jos tilanne jatkuu tällaisena; parhaat lähtevät yhä aiemmin NHL:ään ja vanhemmat tähdet puolestaan Sveitsiin rahastamaan, meillä itketään 5 vuoden päästä, että missä ovat kaikki räiskyvät pelaajat? Sellaiset kuin Ilkka Mikkola ja Niclas Hedberg.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti JHag
Jos tilanne jatkuu tällaisena; parhaat lähtevät yhä aiemmin NHL:ään ja vanhemmat tähdet puolestaan Sveitsiin rahastamaan, meillä itketään 5 vuoden päästä, että missä ovat kaikki räiskyvät pelaajat? Sellaiset kuin Ilkka Mikkola ja Niclas Hedberg.

Parhaat, kuten Nielikäinen? Taas samaa väittelyä jo vanhasta aiheesta onko Oliwa kiekkoilija vai mielipuoli luistimilla. Jos halutaan verta jäille, niin otetaan kyllä suuri riski siinä, että tavalliset pulliaiset perheineen eivät käy enää matseissa. Voidaanhan tietysti sammuttaa hallista valot ja antaa jätkien ottaa matsia. Ei taatusti ole tylsää ja bisset päälle. Jotain realismia kuitenkin pitäisi olla näillä verta jäälle janoavilla jääkiekon ystävillä.
Lähdenpä tästä sovittelemaan mekkoa päälle:)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt luit, PeteX, kirjoitustani kuin Piru Raamattua. Ymmärtänet, että tarkoitin parhailla nimenomaan parhaita pelaajia, värikkäitä tähtiä. Vanhemman polven värikkyydet menevät puolestaan Sveitsiin rahastamaan. Värikkyyshän on laaja käsite; se pitää sisällään taitoniekat a´la Caloun, sikapelaajat a´la Nielikäinen ja junnutähdet a´la T.Ruutu.

Siis väriä katoaa liigasta parhaiden pelaajien huvetessa yhä tiheämmässä tahdissa muualle. Samaa mieltä tästä?
Joten meille jäävät jäljelle jämät pöydältä eli kaverit jotka eivät voi haaveilla NHL:stä. Ja sitten meille jäisivät nämä fyysisen osaston kaverit kuitenkin jotain väriä tuomaan. Niinpä pitäisin kiinni edes niistä harvoista värikkyyksistä, kuten Nielikäinen ja Korpisalo, joita meillä vielä on. Muuten on aika tylsää.

Ennen saattoi joukkue näyttää tältä: J.Ruutu - Rafalski - Davidson - Karalahti - Tom Laaksonen. Nyt näyttää siltä, että ainoastaan pelaajat mallia Tom Laaksonen jäävät jäljelle. Ja se on mielestäni hyvä asia. Tätä tarkoitin kirjoituksellani.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin..

todellakin toivon että Nielikäis -juttu nytkähtäisi eteenpäin..nyt keskustelu käy niin puolesta kuin vastaan..Jos/kun esim Jokerit tarjoaisi try-outtia..esim 7.12 alkaen ...jolloin sattuu olemaan paikallispeli..olisi sähköä ilmassa muutama watti enemmän...itse haluaisin nähdä nielikäisen jokeri -nuttu yllä..ja vasta sen jälkeen olisi arvostelun aika....no toivossa on hyvä elää sanoi....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös