Jokerit 2002-2003

  • 358 915
  • 3 490

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti PeteX

Olisikohan Tappara yksi näistä jengeistä, sillä oudon kovaa kritiikkiä on kuulunut nimenomaan siltä suunnalta.

No katkaistaan jutulta heti siivet. Tapparaan häntä ei tarjottu. Syy juontaa ehkä siihen, että Tappara kerkisi tekemään sopimuksen Bissetin kanssa.

En haluaisi puuttuua teidän omaan ketjuun, muuta näen tarpeeliseksi puutua cobolin listaan kohtaan 2. Viime kauden Saipa episodista en tiedä, mutta case Nemo on tullut aika läheltä seurattua. Aivan oiken Jokereihin miestä ei tarjottu ensimmäiseksi. Saamieni tietojen mukaan, Nemoa tarjottiin muihin joukkueisiin Jokereiden osoitettua kiinostuksensa miehestä, ikään kuin kilpailuttamis mielessä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti cobol
Rebel, rebel, rebel... Älä nyt kiemurtele kuin onkimato koukussa. Tiedät asian aivan yhtä hyvin kuin minäkin. Vielä kerran: Hjallis tarjosi vuokrana lähes saman kuin eräät seurat Machuldan sopparin purkamisesta. Hjallis palautti Machuldan Saipaan, muut olisivat pitäneet itsellään. Miksi sinä niin kovin noita ahneita paskiaisia yrität puolustella ... -;)

Ei oikeastaan tarvitse kiemurella, koska sinun "versiosi" on seuraava:

Hjallis kuuli kuinka ilkeät rahaseurat olivat varastamassa SaiPan "Vallua" ja Hjallisman puki armahtajan viittansa päälle ja soitti I. Kaarnalle. "Ile, mulla on sulle ehdotus. Noi kaikki muut kun yrittää varastaa tota Vallua teiltä, niin minä pelastan sen niiden kynsistä ja pidän sen loppukauden piilossa täällä Ilmalassa. Rahaa minulla ei tietenkään paljoa ole pistää, mutta voin silti auttaa." Ilkka vastaa: "Hyvä että on tollasia kavereita kun sä Hjallis. Kaikenmaailman Matikaiset on soittaneet ja tarjonnut tuplat sun summasta, mutta kyllä mä kaverille halvemmalla annan."

Minun taas:

Muutama joukkue kyseli Kaarnalta, olisiko Machulda myynnissä. Joukkueet tarjoutuivat ostamaan Machuldan SaiPalta hyvää korvausta vastaan. Kaarna kävi kaikki läpi ja testasi, mikä on paras diili jonka hän tästä irti saisi. Pahin juttu olisi, että SaiPa menettäisi johtotähtensä seuraavaksikin kaudeksi, jolloin kannattajat ja sponsorit olisivat olleet seuraavaltakin kaudelta poissa Kisapuistosta. Kokeili kepillä jäätä ja ehdotti, että SaiPa vuokraa Machuldan jollekin näistä joukkueista ja saa miehen taas kauden päätteeksi takaisin.

Kukaan muu ei kuitenkaan ollut niin epätoivoinen, että olisi ollut valmis pistämään ostoon tarvittua summaa pelkästä vuokraamisesta likoon, edes Machuldasta. Hjallis oli. Rahat tilille ja mies Jokereihin.

Eli ei siitä kannata mitään pilvilinnoja siltikään rakentaa Hjalliksen laupeudesta, pisnis is pisnis. Se piirtää, jolla on liitua. ;)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Aika erikoista

Ehkäpä jokereitten pitää tästä lähin ruveta rankentamaan jengiä vasta joulukuussa.
Antasivat siihen asti luovutus voittoja muille.
Sitten joulukuussa ostettas pelaajat divarista ja muualta mistä saadaan kokoon kaavittua niin eipähän kateelliset ainakaan valita että jokerit vaan mällää rahalla.
Ja jos meinaa näyttää siltä että jokerit ei kuitenkaan jää liigan viimeiseksi niin jätetään taas pari peliä pelaamatta loppu kaudesta että ollaan varmasti viimesiä.
Ja HIFK fanit vois yrittää edes miettiä asioita objektiivisesti. Jos sana ei oo tuttu niin käyttäkää sana kirjaa.
Onhan HIFK:kin näitä osto pelaajia vaikka kuinka paljon joukkueessa. Vai onko Pärssinen, Vopat ja Kantor teidän omia kasvatteja?
Ite en jaksa ottaa selvää että kuinka paljon kummankin joukkueen kokoon panossa pelaa omia junnuja. Mutta kyllä jokereitten tärkein pelaaja on ainakin ihan jokereitten oma kasvatti.
Niin ja eihän se oo Hjalliksen vika että miehelle on pikkusen bisnes miehen vikaa luotu.
Ja että Matikaisen ainut vahvuus on jenkin mässyttäminen.
Ja että Apen ainut vahvuus on teatterissa istuminen.

Mutta jottei tämä nyt mene ihan täysin perseilyksi niin sanottakoon että minusta olisi hienoa jos Hifk ja muutkin joukkueet sais tasa vertaset mahdollisuudet taistella mestaruudesta.
Siihen vaan ei taida olla mitään yksi oikoista ratkaisua. Koska pääkaupunki seudulla tunnesti on rahaa enemmän kun keski suomessa tai ylipäänsä muualla suomessa.
Drafti järjästelmää tänne on turha tuoda koska siitä ei tule olemaan mitään hyötyä.
Kaikki lähtee kumminkin nhl:ään heti kun voivat.
Ellei sitten ruveta sm-liigassa draftaamaan 8v junnuja.
Tai sitten vois tehä semmosen draftin joka on mahdollista myös nhl peleissä. Elikkä joka kauden jälkeen seuroille annettaisiin varaus vuorot menestyksen mukaan ja huonoin aloittaisi ja ottaisi sen pelajaan jonka haluaa ja näin edetään parikyt kierrosta ja joukkueet on kasassa.
Mutta toisaalta tämän draftin huono puoli on se että silloin pelaajalla itellään ei ole mitään sanomista ensi kauden joukkueestaan. Ja mitenkäs palkat määrättäisiin?


Mutta kaikkein turhinta on kuitenkin keskittää energiansa toisen joukkueen musta maalaamiseen. Senkin ajan voi käyttää oman joukkueen asioitten ajamiseen ja oman joukkueen kannattamiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Rebel
Muutama joukkue kyseli Kaarnalta, olisiko Machulda myynnissä. Joukkueet tarjoutuivat ostamaan Machuldan SaiPalta hyvää korvausta vastaan.

Yksikään joukkue ei tietolähteeni (SaiPassa) mukaan tarjonnut hyvää korvausta. Itse asiassa korvaus oli kuulemma naurettavan pieni siitä, että Saipa menettäisi Machuldan.

Kukaan muu ei kuitenkaan ollut niin epätoivoinen, että olisi ollut valmis pistämään ostoon tarvittua summaa pelkästä vuokraamisesta likoon, edes Machuldasta. Hjallis oli. Rahat tilille ja mies Jokereihin.

Heh-heh. Hjallis oli ainoa, joka halusi auttaa joukkuettaan ennen kaikkea urheilullisesti. Muilla oli enempi taloudellinen hyötyminen mielessään... Muuten Rebel, miksi sinä niin kovasti kiistät tuota taloudellista hyötymistä -;)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti cobol


Heh-heh. Hjallis oli ainoa, joka halusi auttaa joukkuettaan ennen kaikkea urheilullisesti. Muilla oli enempi taloudellinen hyötyminen mielessään... Muuten Rebel, miksi sinä niin kovasti kiistät tuota taloudellista hyötymistä -;)


No etkö sinä cobol oo kuullu viimesintä huhua.
Meinaan että Saipa maksoi Jokereille siitä että ne ottaisivat Vallun siipiensä suojiin. Lähteitteni mukaan kyse ei ollut pikku summista.
Mielenkiintoista tästä jutusta tekeen sen että Jokerit sai ns. option kaikkiin Saipan pelaajiin. Elikkä jos Saipa ei ole pääsemässä play offeihin niin Jokerit saa ottaa ne pelaajat jotka tarviaa Saipasta. Ja Saipa on luvannut maksaa sitä enemmän per/pelaaja mitenkä paljon kyseinen pelaaja on tehnyt pisteitä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti cobol
Muutama joukkue kyseli Kaarnalta, olisiko Machulda myynnissä. Joukkueet tarjoutuivat ostamaan Machuldan SaiPalta hyvää korvausta vastaan.

Yksikään joukkue ei tietolähteeni (SaiPassa) mukaan tarjonnut hyvää korvausta. Itse asiassa korvaus oli kuulemma naurettavan pieni siitä, että Saipa menettäisi Machuldan.


Mun mielestä tässä sä nyt duunaat pilkkua. Hyvä korvaus on suhteellinen käsite, varmastikaan mikään ei paikkaa Machuldaa SaiPan kaltaisessa joukueessa. Voidaan perustaa oma ketju, jossa puhutaan siitä, mikä olisi sopiva hinta ostaa Machulda kesken kauden.

Viestin lähetti cobol
Kukaan muu ei kuitenkaan ollut niin epätoivoinen, että olisi ollut valmis pistämään ostoon tarvittua summaa pelkästä vuokraamisesta likoon, edes Machuldasta. Hjallis oli. Rahat tilille ja mies Jokereihin.

Heh-heh. Hjallis oli ainoa, joka halusi auttaa joukkuettaan ennen kaikkea urheilullisesti. Muilla oli enempi taloudellinen hyötyminen mielessään... Muuten Rebel, miksi sinä niin kovasti kiistät tuota taloudellista hyötymistä -;)

Koska en missään vaiheessa ole puhunut mistään taloudellisesta tai edes urheilullisesta hyötymisestä. Koko tarinahan lähti siitä, kun kirjoituksestasi sai lukea kuinka Hjallis ystävällisyyttään pelasti SaiPan palauttamalla Machuldan paluupostissa. Siitä eteenpäin olet vääntänyt tarinaa IFK:n ja Penan suuntaan vihjailevasti, vastaamatta itse asiaan.

Hjallis oli ainoa, joka oli valmis maksamaan mahdollisesta urheilullisesta menestyksestä kovan hinnan taloudellisesti. Riski kannatti tällä kertaa erittäin mainiosti.(Olisi voinut mennä paremminkin ;))

Eli sen verran vihjailevasti kirjoitat, että tarkoitat varmaan, että Penaa kiinnosti enemmän taloudellinen hyötyminen siinä, ettei lähtenyt hintakilpaan vuokraamisesta vaan sai rahat pidettyä seurassa tulevaa kautta varten? Koko juttu menee pahasti sivuraiteille alkuperäisestä aiheestaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Rebel
Hjallis oli ainoa, joka oli valmis maksamaan mahdollisesta urheilullisesta menestyksestä kovan hinnan taloudellisesti. Riski kannatti tällä kertaa erittäin mainiosti.

Tästä olemme yhtä mieltä. Hjallis on kaveri, joka on valmis sijoittamaan fyrkkaa urheilulliseen menestykseen. Joskus jopa isolla riskillä... Parempi näin kuin kääntäen -;)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Hjallis ei tee mitään hyvää hyvyyttään eikä pidäkkään. Jos joukkueessen tarvitaan valmentajan, sidosryhmien ja fanien mielestä vahvistuksia, niin ne hankitaan. Näin toimii jokainen järkevä yrityksen johtaja. Kovin on outoa ajattelu, että joukkueesen ei pitäisi hankkia vahvistuksia loukkaantuneitten tai muuaalle lähteneitten tilalle. Naurettavinta on, että muut jengit jotka toimivat samalla tavalla ja häviävät tarjouskilpailun pelaajista, valittavat pää punaisena asiasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Playoffit ja menestyminen

Jos noin playoffeja ajatellaan, niin mun käsitys on se, että liigasta ei löydy joukkuetta, joka voisi luistella ja pelata Jokereilta voitot pois ratkaisevissa peleissä. Kunnioitan todella paljon esimerkiksi HPK:n, Kärppien, Bluesin, Tapparan ja TPS:n joukkueita. Silti mulla on sellainen käsitys, että jos Jokerit on tikissä keväällä, Jokerit voittaa mitä todennäköisemmin pudotuspelisarjan näitä kaikki joukkueita vastaan.

Mutta kuten olen aiemmin kirjoittanut, Jokerit on mahdollista voittaa tai joukkuetta on mahdollista horjuttaa playoffeissa pelaamalla sellaista kiekkoa, jolla Jokerit saadaan haastajan asemaan. Moniko noista joukkueista pystyy siihen todella paras viidestä/seitsemästä systeemillä? Ei taida yksikään pystyä. Se ei tietenkään merkitse sitä, että Jokerit voittaa mestaruuden. Kyse on vain siitä, että Jokerit on ennakkosuosikki. Silti joukkue voi pudota vaikka ensimmäisellä kierroksella.

Kaikkein pahin vastus playoffeissa on kuitenkin HIFK. En tiedä kuinka moni Jokereiden kannattajista oli katsomassa DDR-hallissa 0-3 tappiota. Minä olin. Sillä pelillä jota HIFK silloin esitti, jokaisella joukkueella on ongelmia heidän kanssaan. Mutta homman ydin ei ole tämä. HIFK on sellaisessa tilanteessa tällä kaudella taas kerran, että heidän lottovoittonsa playoffeissa - jos nyt sinne pääsevät - on Jokereiden kohtaaminen. Se on sarja, jolla HIFK voi kääntää koko kauden loistavaksi menestykseksi ja voittaa jälleen fanien täydellisen kunnioituksen. Tässä pudotuspelisarjassa Jokereilla olisi vain hävittävää.

JOS nämä kaksi joukkuetta Jokerit ja HIFK kohtaisivat playoffeissa, HIFK:n halu voittaa ottelusarja tulee olemaan niin iso, että joukkueesta löytyy ihan ilman valmentajan kehoitustakin (tai jopa sitä vastaan) kavereita, jotka ovat valmiit ottamaan Peltosen, Lehtosen ja Ströban ulos esimerkiksi mailanhuitaisulla tai väärällä taklauksella. Olen sitä mieltä, että Vopat, TRuutu, Kantor ja IPikkarainen ovat esimerkiksi tällaisia kavereita. Pikkarainenhan sitä jo kokeili sarjapelissä täysin pelitilanteen ulkoopuolella ja onnistui... Totuus on se, että jos Jokereilta pelataan ulos ratkaisupeleissä vaikkapa kaksi pelaajaa kolmikosta Peltonen, Lehtonen, Ströba, niin pelilliset ongelmat ovat sitä luokkaa, että vain ihme nostaisi Jokerit enää mestarisuosikiksi. Toki Jokerit menisi todennäköisesti tästä Jokerit-HIFK parista jatkoon silti, mutta kuinka siipirikkoisena...?

Kun HIFK on The Ketjussa ja mediassa fanien pöllytyksen kohteena ja kun siellä kysellään sitä, että missä ovat ne urheilulliset saavutukset liigan 1-3. kalleimmalla rosterilla, niin kuinka moni kyseenalaistaisi enää mitään, jos HIFK parhaassa tapauksessa tiputtaisi Jokerit jatkosta tai antaisi ainakin todella tiukan vastuksen pelaamalla kovaa ja senkin yli? OK, vaikkapa Vopatille 2-3 ottelun pelikielto, mutta mitä sitten - jos sen vuoksi Jokereiden kaikkia tähtipelaajia ei enää kaukalossa nähtäisi ainakaan täydessä iskussa jatkopeleissä...

Mitä sitten Jokerit voi tehdä? Totta kai voidaan laittaa porukalla kirje Apelle ja pyytää häntä kiinnittämään huomiota siihen, että jääkiekkokaukalossa EI saa sikailla, se on tyhmää ja erityisen kulttuurivastaista. Varmasti auttaa!

Mun mielestä voidaan tehdä vain yksi asia. Kun meillä ei ikävä kyllä olekaan Sami Heleniusta tätä varten, olkaa nyt Harkimo, Virmanen ja Summanen edelleen kaukaa viisaita ja pestatkaa Pasi Nielikäinen Jokereiden kokoonpanoon. Se ei yksin ratkaise tätä asiaa, mutta se takaa sen, että HIFK:n luupäät pysyvät aisoissa.

Edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:
K

kangaroo

Re: Playoffit ja menestyminen

Viestin lähetti cobol
Mun mielestä voidaan tehdä vain yksi asia. Kun meillä ei ikävä kyllä olekaan Sami Heleniusta tätä varten, olkaa nyt Harkimo, Virmanen ja Summanen edelleen kaukaa viisaita ja pestatkaa Pasi Nielikäinen Jokereiden kokoonpanoon.


Saman toiveen olen lähettänyt sekä Joulupukille että Virmaselle. Toivotaan että Joulupukki kuulee, autodiilerillä on varmaan tässä asiassa vaikkua korvissa. Muuten hurja visio todellakin tuo keskinäinen playoff-kohtaaminen. Siinä olisi vuoden -83 talvisodan henkeä.
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen täysin samaa mieltä Nielikäisen palkkaamisesta Jokereihin. Terran voitas mun puolesta heittää siinä tilanteessa ulos ku ei oo kovin häävejä otteita esitttänyt.

Nielikäinen on just sellanen pelaaja jota Jokerit tarvitsisi, tosin Helenius olisi toki vielä parempi, mutta kyllä Nielikäinenkin hommansa osaisi hoitaa.

Lähetetään Virmaselle adressi jossa pyydetään Nielikäisen palkkaamista. Saatais just sitä värikkyyttä Jokereihin jota Nielikäinen toisi, taitopuolellehan sitä jo saatiin Nemosta.

Eipähän moni joukkue enää sikailis Jokereita vastaan, ku Nielikäinen tulis ja hoitas homman. Pasi muuten sano et Suomen sarjat on ämmäsarjoja ku sai just me´stiksessä kolmen ottelun pelikiellon selkääntaklaamisesta! :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Maflon
Lähetetään Virmaselle adressi jossa pyydetään Nielikäisen palkkaamista.

Aion toimittaa tuon "Jos playoffeja ajatellaan..." tekstin sekä Hjallikselle, Raadolle että Masalle. Siitähän saa adressin, joten jos ollaan samaa mieltä, kuitti tänne tai mulle ykstyisviestillä. Lisään jokaisen halukkaan nimen siihen. Muutama on jo ehtinyt ykstyisesti ilmoittautua!
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Täysin samaa mieltä, joukkueeseen täytyy hankkia joko Nielikäinen tai joku vastaava mutta kovempi.
Onpahan Virmanen pitäny sitten puheensa mitä tuli lörpöteltyä kauden alussa kun semmoinen kova kaveri oli. Sandwithista ei siihen rooliin ole.

Eli allekirjotan cobolin kirjoituksen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Cobol ja kumppanit

Kumpi Narreissa oikein lopulta tekee vaikkapa valmentaja sopimukset Hjallis vai Virmanen.Hjallis ainakin esiintyy jatkuvasti julkisuudessa tässä valmentaja kysymyksessä.viimeksi tänään iltiksessä.
Eli kumpaa voi haukkua kun narrit tasoittaa liigaa;)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Muutan kaikki nuo "mun mielestä" siten, että luovutettavassa tekstissä on "meidän mielestämme." Ensi viikon alussa se on jokaisella Jokereissa.

Nyt hoidetaan tämä homma loppuun, prk!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Playoffit ja menestyminen

Viestin lähetti cobol


Kaikkein pahin vastus playoffeissa on kuitenkin HIFK. En tiedä kuinka moni Jokereiden kannattajista oli katsomassa DDR-hallissa 0-3 tappiota. Minä olin. Sillä pelillä jota HIFK silloin esitti, jokaisella joukkueella on ongelmia heidän kanssaan. Mutta homman ydin ei ole tämä. HIFK on sellaisessa tilanteessa tällä kaudella taas kerran, että heidän lottovoittonsa playoffeissa - jos nyt sinne pääsevät - on Jokereiden kohtaaminen. Se on sarja, jolla HIFK voi kääntää koko kauden loistavaksi menestykseksi ja voittaa jälleen fanien täydellisen kunnioituksen. Tässä pudotuspelisarjassa Jokereilla olisi vain hävittävää.


Kun HIFK on The Ketjussa ja mediassa fanien pöllytyksen kohteena ja kun siellä kysellään sitä, että missä ovat ne urheilulliset saavutukset liigan 1-3. kalleimmalla rosterilla, niin kuinka moni kyseenalaistaisi enää mitään, jos HIFK parhaassa tapauksessa tiputtaisi Jokerit jatkosta tai antaisi ainakin todella tiukan vastuksen pelaamalla kovaa ja senkin yli? OK, vaikkapa Vopatille 2-3 ottelun pelikielto, mutta mitä sitten - jos sen vuoksi Jokereiden kaikkia tähtipelaajia ei enää kaukalossa nähtäisi ainakaan täydessä iskussa jatkopeleissä...


Juuri näin se menee. Ilman mitään laseja olen sitä mieltä, että vain HIFK ja vain sillä tyylillä, millä pelasi viimeksikin ja myös ensimmäisessä matsissa, voi pudottaa Jokerit. Ensimmäisessä matsissa Summasen viisas taktinen veto; Sämpylä Vopatin kimppuun, käänsi pelin, jonka Jokerit vei niukasti. Hallinta oli HIFKin siihen asti ja jokeripelaajilla kiekko poltti lapaa. Ja katse harhaili sinnetänne, että olisiko joku tulossa.

Näissä Jok/HIFK -matseissa ei ole koskaan tarvinnut tuijotella sarjasijoituksia. Ja tämä on myös HIFKin ja Penan suunnitelma kevättä kohti. Sijalle 8 mieluummin kuin sijoille 5-7. Miksi luulette, että Ape on käynyt johdon puhuttelussa jo pari kertaa? Miksi luulette, että nimenomaan Frank oli Hokinaitissa arvioimassa HIFKin taivalta tähän asti? Miksi luulette, että Frank antoi vahvan puoltolauseen Vopatille? Miksi luulette, että mikäli Jere jää saamatta, HIFK katselee jo Haakanan tai vastaavan suuntaan? Ja katselee siinäkin tapauksessa, että Jere pystyy pelaamaan. Siksi, että sikakiekko alkaa viimeistään pleijareissa. Ja hokkuspokkus. Poissa on kritiikki The Ketjusta ja ylistyksiä taikureille on luvassa. Vopat, Kantor, Zidlicky, Pikkarainen, Saarinen (jolla ei ole muuta duunia joukkueessa), Lehtonen, Ruutu, Karalahti, Haakana/vastaava...
jykevää kalustoa, liigan jykevintä. Siitä ei pääse mihinkään, vaikka Ape vielä sukkahousuneppailua peluuttaakin.

Apen neppailun taustalla on Vopat kuitenkin tehnyt omaa duuniaan vielä toistaiseksi poissa parrasvaloista. Runsaasti pisteitä ja yhdellä 5+20 -jäähyllä + helvetinmoisella määrällä kakkosia liigan jäähypörssissä top 5:ssa. Me aina valitetaan The Ketjussa, että Ape ei päästä Vopatia irti, mutta Vopat on siitäkin huolimatta eniten vierailukertoja jäähyaitoissa kerännyt - kakkosilla kärkipäähän. Eihän 50 minuuttiin tarvita SM-liigassa kuin kaksi hanskojen pudotusta ja 3 sekunnin "matsi". Sitten on 50 minsaa rekordissa ja maine fyysisenä pelaajana.:) Ei se ihan noin mene. Joten funtsikaa, jos Vopat puolivaloillakin menee pelkillä kakkosilla 50 minuutin pintaan, mitä hän tekee kun on lupa ja käsky olla oikeasti paha?

Yksi nimi on kuitenkin poissa HIFKin lihaosastosta niin kauan kuin Pena ja Alpoharrisakke meillä heiluvat. Hän on Pasi Nielikäinen ja hänellä on kovat näyttöhalut nimenomaan HIFKiin päin. Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että Pasin paikka Jokereissa on jo enemmän kuin mahdollinen. Malttia. Ja pahoittelut niille jokerifaneille, jotka eivät Nilviäistä kaipaa. Peltonen ja kumppanit kyllä kaipaavat.

Edessä on mielenkiintoinen kiekkokevät. Trust me.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
The Sandwitch

Joo... sen verran mitä olen teidän pelejä tällä kaudella seurannut, niin Sandwith tuntuu olevan teille vain pelkkä lisäpaino veneessä. Terran uskaltaa taklata ja ottaa miestä, mutta jos poliisia joukkueeseen haluatte, niin ei muuta kun Sandwith vaihtoon ja katseet uudelleen Änärin farmiin. Siellä on huomattavasti kovempia ja pelitaidoiltaankin parempia "kovia poikia" tarjolla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: The Sandwitch

Viestin lähetti douppi
...mutta jos poliisia joukkueeseen haluatte, niin ei muuta kun Sandwith vaihtoon ja katseet uudelleen Änärin farmiin. Siellä on huomattavasti kovempia ja pelitaidoiltaankin parempia "kovia poikia" tarjolla.

Tämä sopii! Ei kahta sanaa vastaan. Tiedän sen, että myös Mike kannattaa jonkun kovan kaverin hommaamista tältä pohjalta. Itse olen täysin valmis siihen, että jos Nielikäistä parempi kaveri tähän rooliin löytyy, se kannattaa todella ottaa. Iliman muuta.

Sen verran voin sanoa, että unohdetaan kaikki ajatus siitä, että Nielikäinen korvaisi pakkina Sandwithin. Jos Nielikäinen Jokereissa pelaa, niin pakkina hän ei sitä tee. Olen, tuota noin, asian tarkistanut -;)

Itse lähden siitä, että Nielikäinen tai vieläkin taitavampi roolipelaaja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: The Sandwitch

Viestin lähetti cobol
Itse olen täysin valmis siihen, että jos Nielikäistä parempi kaveri tähän rooliin löytyy, se kannattaa todella ottaa. Iliman muuta.


Iliman muuta olisi kannattanut lähteä KiVan matsiin, missä Nielikäinen teki juuri sen, mitä hän voisi tehdä teilläkin. Muutama hirmupommi, vastustajalle pelkoa puseroon ja itseluottamuksen menetys ja omalle joukkueelle helppo voitto. KiVa voitti jäähyboksista! Eivät ole lukeneet Apen ohjeita, aijai....

Joten miksi etsiä kauempaa, kun ratkaisu on ihan kotiovella? No, onhan se tietenkin hienoa, jos poliisi on pohjoisamerikkalainen, mutta silloin saa latoa juurojakin tiskin huomattavan paljon enemmän kuin Nivalan tapauksessa.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin...

ajatellaanpa...tilannetta Sandwithin tilalla Helenius..
Olisiko kentällä "KAUHUN TASAPAINO"? no kuitenkin tilanne on se että Helenius pelaa tämän kauden loppuun Dallasissa...jonka jälkeen....?
No se ei auta vaikka "Helge" pelaisikin vihdoin ja viimein Jokeri nutussa ensi kaudella....sillä tämäkin kausi on pahasti kesken.
Nyt Jokereilla on Hentunen,Peltonen,Nemirowsky....ja Sandwith.....pelotteena...heh heh..
En todellakaan halua nähdä puolivälierää jossa ifk tulee vastaan?...ja sitä tilannetta että ifk alkaisi pelaamaan sen aseilla eli fyysisyydellä...Kuka on antamassa takaisin?
Ki-Vassa pelaa muuan Pasi Nielikäinen...joka hoitaa juuri sen homman mihin hänet käsketään....niin tuskin hän maaleillaan pelejä ratkaisisi?...mutta vannon että on huomattavasti parempi nähdä pleikkareissa Nielikäinen Jokeri nutussa kuin punaisessa.......eli helpolla löytyisi Virmanen ja kumpp. kaveri joka osaa hommansa!
 

MÖrökölli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nielikäinen Ilmalaan ja heti! Noi kauhukuvat synkästä Jokerikeväästä eivät yksinkertaisesti saa käydä toteen. Kovaan pitää vastata kovalla ja etenkin meidän puolustusosasto on mielestäni tulilinjalla esim. ifk:ta vastaan. Suht kiekolliset kaverit kuten Mikkola, Vallin ja huti-Tukio ovat paperia ratkaisupeleissä. Eli joku Bannister 2 vois tehä ihan poikaa, vai...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin, kyllähän me tarvittaisiin joku kovaluinen pelaaja tähän joukkueeseen, koska tällä hetkellä meillä on suurinosa tästä joukkueesta melkoisia mikkihiirejä, hmm... meidän fyysiset pelaajamme? Valtonen pystyy tähän rooliin, mutta haluaa kehittyä enemmän pelaajana, Sandwith osaa taklata ja pelata kovaa, mutta on niin pirun hidas, ettei ehdi vastustajan iholle... siinä ne taisivat ollakin, pudotuspeleissä tämä ei tule riittämään! Joku on hankittava, Nielikäinen, Haakana, Gagnon(in my dreams) tai joku muu fyysinen pelaaja.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin...

Jokereissa ei todellakaan ole liikaa fyysisyyttä Valtonen,Kankaanperä sekä joukkueen kovanyrkki Soosi Sihvonen...Kun vielä muistellaan viime kauden finaaleja oli Gary Haakanalla todella suuri ja tärkeä rooli.....Sandwithistä ei todellakaan ole siihen! NIELIKÄISELLE DIILI !!!VIRMANEN!!
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Kyllä minun mielestä myös Jussi Pesosen voi laskea tuohon Jokereiden fyysisyysosastoon. Nielikäinen sopisi mielestäni kyllä muuten hyvin joukkueeseen, mutta kun siinä menisi taas yksi paikka nuoriltamme. Paljon parempi vaihtoehto olisi fyysinen puolustaja, jonka tieltä potkittaisiin Terrori pois. Vastaavasti olisin kyllä valmis luopumaan esimerkiksi Timo Vertalasta, jolla olettaisin olevan suht' kova palkka peliesityksiin nähden. Ainakin Laineelle ja Bergenheimille pitäisi ehdottomasti jättää tilaa pelaavaan kokoonpanoon, mutta kun hyökkääjiä on jo nyt (kaikkien ollessa terveinä, toiveajattelua?): Aalto, Pakaslahti, Sihvonen, Voutilainen, Peltonen, Nemirovsky, Hentunen, Pesonen, Valtonen, Turunen, Vertala, Ruutu, niin mihin ihmeeseen esimerkiksi Laine ja Bergenheim laitetaan? KiVaanko?
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka olenkin fyysisen kiekon ystävä, taitokiekon lisäksi, ja myös haluan kunnon kovanyrkin jengiimme niin ei se Ifk nyt sentään ihan pelkällä fyysisyydellä Jokereita tule voittamaan seitsemän ottelun sarjassa, se on varma. Kiekossa voittaa se, kumpi latoo byyrejä enemmän ja pelkällä taklailulla niitä ei tehdä. Ok, Ifk näytti edellisessä paikallismatsissa miten se parhaimmillaan pystyy pelaamaan mutta on toki muistettava että kyseinen peli ei Jokereilta sitä kauden parastakaan ollut.

Tämän hetkisen, huom tämän hetkisen kunnon huomioon ottaen on joukkueiden tasoero liian suuri yllätykseen. Kevääseen on kuitenkin pitkä matka ja molempien joukkueiden peli voi vielä kääntyä suuntaan jos toiseenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös