Jokerien mediaketju

  • 2 133 777
  • 8 710

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos pitää kerran olla joku parempi ehdotus tilalle, että saa kritisoida tuota täysin aukeamatonta "YES"-mainosta, niin miten olis jos eivät olisi laittaneet sitä sinne? Siis mainos, jossa olisi Jokereiden logo, hymyilevä poikabändiläinen ja kivoja värejä, mutta jossa ei lukisi "YES". Kyllä ne teiniböönat ottaisi sen selfien Reginin tisseistä ilmankin sitä.

Koska, ihan oikeasti, mikä helvetin YES?

Tässähän se on täydellisesti sanottuna. Mikä helvetin YES? Jo pelkästään mainos ilman tuota väkinäistä kolmikirjaimista mitääntarkoittamatonta sanaa tuossa asiayhteydessä olisi ollut huomattavasti parempi kuin ton YES-tekstin kanssa.

@Jeffrey En muutenkaan ymmärrä miksei saisi kritisoida jotain, jos ei itse keksi parempaa. Se on niiden markkinointi-ihmisten tehtävä ja siitä niille Jokerit käsittääkseni maksaa. Jos mä keksisin aina paremman mainoskampanjan kuin Jokereiden palkkaama markkinointitiimi, niin hyvin todennäköisesti mä olisin silloin markkinointialalla ja nostaisin palkkaa niistä ideoista. Mutta kun en ole. Mä voin myös ihan suoraan sanoa, että Scooterin musiikki on aivan järjetöntä paskaa, vaikken varmasti osaa tehdä vastaavaa euroteknopoppia yhtään sen paremmin. Myös monet vaatteet on aivan helvetin rumia (myös Jokereitten nettikaupassa) ja otan täyden oikeuden arvostella niitä, vaikka mä en osaa ommella kuin hädintuskin napin takaisin paidan kaulukseen.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Olen jo kolmatta kautta ihmetellyt miksi jääkiekkojoukkuetta Suomessa pitää mainostaa englanniksi? Varsinkin kotisivulla tämä näkyy minulle eniten. KHL:n omat mainokset ehkä ymmärtää, mutta nekin voisi olla joukkueen kotimaan kielellä niin halutessa.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Vaikkakin uusien mainosten kohderyhmä olisikin naiset ja tytöt, on se epäonnistunut jos se mieskatsojissa saa aikaan lähinnä myötähäpeää. Ja kyllä, vaikka parempaa ideaa ei omasta takaa löydy, kyllä tuota saa arvostella. Mainoksista, jossa on pelaajia, pitäisi hehkua pelajaajien taistelumentaliteetti, oman kaupungin kunnioitus ja historia. Tää on halinalle tavaraa.
 

Jeffrey

Jäsen
@Jeffrey En muutenkaan ymmärrä miksei saisi kritisoida jotain, jos ei itse keksi parempaa. .

Tottakai saa arvostella, mutta keskustelussa olisi mielekästä jos oman mielipiteensä pystyisi perustelemaan johonkin. Tuollainen kaiken dumaaminen vaan on ylipäänsä niin perseestä. Ei kenenkään tarvitse kertoa minkälainen olisi parempi, mutta kertoisi edes minkätakia ei tykkää. Voisin kuvitella, että jokaisella on joku syy olla jostain pitämättä, tai toisaalta taas jonkun toisen tykkäämisestä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mainoksista, jossa on pelaajia, pitäisi hehkua pelajaajien taistelumentaliteetti, oman kaupungin kunnioitus ja historia. Tää on halinalle tavaraa.
Näin! Verta, hikeä ja kyyneliä. Suuria tunteita!
 

Tartu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KHL
Tässähän se on täydellisesti sanottuna. Mikä helvetin YES? Jo pelkästään mainos ilman tuota väkinäistä kolmikirjaimista mitääntarkoittamatonta sanaa tuossa asiayhteydessä olisi ollut huomattavasti parempi kuin ton YES-tekstin kanssa.

@Jeffrey En muutenkaan ymmärrä miksei saisi kritisoida jotain, jos ei itse keksi parempaa. Se on niiden markkinointi-ihmisten tehtävä ja siitä niille Jokerit käsittääkseni maksaa. Jos mä keksisin aina paremman mainoskampanjan kuin Jokereiden palkkaama markkinointitiimi, niin hyvin todennäköisesti mä olisin silloin markkinointialalla ja nostaisin palkkaa niistä ideoista. Mutta kun en ole. Mä voin myös ihan suoraan sanoa, että Scooterin musiikki on aivan järjetöntä paskaa, vaikken varmasti osaa tehdä vastaavaa euroteknopoppia yhtään sen paremmin. Myös monet vaatteet on aivan helvetin rumia (myös Jokereitten nettikaupassa) ja otan täyden oikeuden arvostella niitä, vaikka mä en osaa ommella kuin hädintuskin napin takaisin paidan kaulukseen.
Jos pitää kerran olla joku parempi ehdotus tilalle, että saa kritisoida tuota täysin aukeamatonta "YES"-mainosta, niin miten olis jos eivät olisi laittaneet sitä sinne? Siis mainos, jossa olisi Jokereiden logo, hymyilevä poikabändiläinen ja kivoja värejä, mutta jossa ei lukisi "YES". Kyllä ne teiniböönat ottaisi sen selfien Reginin tisseistä ilmankin sitä.

Koska, ihan oikeasti, mikä helvetin YES?
Eikö se ole YES - We are Back. Siis se ajatus. Muistutetaan taas niitä ihmisiä, jotka eivät ole vielä kesäkuussa kiimassa ostamassa kausaria, että kohta mennään ja Jokerit on taas takaisin kaupungissa. Ymmärrän, että toi YES yksinään ei tunnu kovinkaan toimivalta mutta ehkä kampanja kehittyy syksyn mittaan.

Ja ainakin itselleni on päivän selvää, että kohteena on nimenomaan ne satunnaiset "ei lätkäfanit", jotka pitäisi saada hallia täyttämään. Mitä helvetin järkeä teille on Jokereita manostaa, kun kaikki, ainakin omien puheidenne mukaan, olette olleet jo vuosikymmeniä fanina.
 

Tartu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KHL
Mielestäni vähän niin kuin vieraspaidat. Todella pelkistetysti ja logo helvetin isolla. Mahdollisesti jotain ennestään tuttua tekstiä kuten "Minä, Me, Jokerit". Näitä sitten vähän eri värisillä taustoilla.

Yksityiskohtaisempia versioita on sitten vaikeampi kuvailla koska yksi kuva on tuhat sanaa. Mahdollisesti jotain "game faceja" ja kuvia otteluista.
Ja oletko sä oikeasti sitä mieltä, että se "Minä, Me, Jokerit" on yhtään parempi ja vähemmän muovinen mainostoimistoslogan kuin nää nykyiset? Siihen on vaan jo jengi tottunut ja se tuo jotain vanhoja liigamuistojakin mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ja oletko sä oikeasti sitä mieltä, että se "Minä, Me, Jokerit" on yhtään parempi ja vähemmän muovinen mainostoimistoslogan kuin nää nykyiset? Siihen on vaan jo jengi tottunut ja se tuo jotain vanhoja liigamuistojakin mieleen.

Olen tietenkin. Fanit ovat tuon omakseen ottanut ja siten laajalti hyväksytty. Muovisuuden tulkinnan jätän jokaisen punnittavaksi omalla tahollaan. Nähtäväksi jää alkaako fanit huutamaan YES, YES, YES!
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö se ole YES - We are Back. Siis se ajatus. Muistutetaan taas niitä ihmisiä, jotka eivät ole vielä kesäkuussa kiimassa ostamassa kausaria, että kohta mennään ja Jokerit on taas takaisin kaupungissa. Ymmärrän, että toi YES yksinään ei tunnu kovinkaan toimivalta mutta ehkä kampanja kehittyy syksyn mittaan.

Ja ainakin itselleni on päivän selvää, että kohteena on nimenomaan ne satunnaiset "ei lätkäfanit", jotka pitäisi saada hallia täyttämään. Mitä helvetin järkeä teille on Jokereita manostaa, kun kaikki, ainakin omien puheidenne mukaan, olette olleet jo vuosikymmeniä fanina.

We are back tai We're back olisi ollut ihan riittävä mainoslause tuohon ajamaan asiaa. YES on väkinäinen, turha ja mitäänsanomaton. Ja ei toki mulle tarvii Jokereita mainostaa. Mä käyn tai oon käymättä peleissä riippumatta mainoksista bussipysäkillä. Mutta olishan se nyt silti mukavampi nähdä hyviä mainoksia sen sijaan, että niistä tulee lähinnä myötähäpeää. Ja sitä myötähäpeää aiheuttaa lähes jatkuvasti toi väkinäinen englannin kielen käyttö. Sujuva mainonta englanniksi on sekin ihan ok, mutta Jokerit on erikoistuneet jatkuvaan rallienglannin viljelyyn markkinoinnissa.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi herrajestas miten vaikeaa taas kaikki on. Kahden pelin tappioputki, paskat hankinnat, Jaakolalta puuttuu parta ja mikä pahinta poikabändibussipysäkkimainokset! Aika repiä kausarit ja muuttaa Ruotsiin, Yes? Vai oisko enempi "YES, kohta se alkaa! Tätä on venattu taas puoli vuotta!"

Onnistunut kampanta, näin se pitää tehdäkin. Herättää selvästi tunteita ja keskustelua, ja jää ihmisten mieleen, toisin kuin tylsä "logo ja joku-hurrilainen-slogan" -konsepti. Tai kuva pelaajasta kädet puuskassa sotailme kasvoilla, onpa originaalia! Kuka muistaa millainen oli Jokereiden bussipysäkkikampanta vuosi sitten? Ei tainnut paljoa puhetta herättää.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Reginin mainoksesta tuli ensimmäisenä mieleen, että uuteen kauteen lähdetään rotsi auki. Siltähän se on toisaalta alkukauden perusteella näyttänytkin.

Jos luovia ideoita ei ole, niin pelkkä logo ja listaus syyskauden kotimatseista olisi ihan riittävä katumainos.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rautatieasemalla noita taisi olla kuusi vierekkäin kun nopeasti ne mainostaulut siinä pyörähtivät. Hyvin toimi ainakin itselle, ei tää niin vakavaa oo.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin aikaisemmin Jokerit käytti markkinointiviestintätoimistona Republicia ja heidän sivuiltaan löytyy ainakin maininta "minä, me Jokerit" - ja I AM -kampanjoista sekä videoista. Olisiko sama firma edelleen asialla? Omasta mielestäni nuo eivät niin huonoja ole. Itseasiassa ensivaikutelma oli positiivinen kun näitä pysäkeillä näin. Jokainen varmasti osaa ostaa lippunsa, vaikka mainoksessa ei siihen varsinaisesti isolla lukevia ohjeita olisikaan. Tärkeintä on, että Jokerit näkyy ja muistutetaan kauden alkamisesta.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Antaudu @Tshekki77 ,me tiedetään missä sä asut. Tällä puolen voit olla aidosti oma itsesi.

Ei!

Mutta kun sitä alkujärkytyksestä selvisi ja pohti asiaa hetken, niin kyllähän se sitten selvisi, miksi olin tällaiselle listalle joutunut. Viime talvena yksi Jokereita kannattava kaveri kertoi, ettei ole kertaakaan KHL peliä käynyt hallilla katsomassa, vaikka seuraa siis pelejä säännöllisesti viasatin kanavilta. Kaverilla oli siinä sitten synttärit vähän sen jälkeen, joten ei ollut hankala keksiä lahjaa. Ilmeisesti oma virhe on ollut se, että ostin liput, lippu.fi palvelun kautta, enkä esim. anonyymisti r-kioskilta.

Mutta tää on siis joku ilmeisesti alennusläpyskä ja kun näitä lähetellään IFK:kin kannattajille, niin ei nämä varmaan mitään valtiosalaisuuksia ole. Eli ensimmäisiin kolmeen otteluun olisi ilmeisesti 30% alennuksia tarjolla ja nyt kun katsoo lippu.fi kautta hinta tilannetta, niin näyttäisi seuraavalta.

LA 17.9 Avangard Omsk alkaen 22,50€ -> -30% = 15,75€
MA 19.9 Sibir Novosibirsk alkaen 17,50€ -> -30% = 12,25€
KE 21.9 Metallurg Novokuznetsk alkaen 12,50€ -> -30% = 8,75€

Kampanjakoodi: YESWEARE
Kampanjakoodi lastenlippuihin: yesweare

Eli siitä vaan käyttöön kaikille sellaisille, joille näistä on käyttöä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Kyllä on näköjään Pietarin trollitehtaalla kova pöhinä päällä, kun löytyy nimimerkkejä, jotka kehuvat tälläkin saralla tätä nykymeininkiä. Koko Suomen ihq-poikabändi, joka pyörii venäläisellä rahalla, onpas hienoa hei! Kieltämisvaihe on monilla, kyllä pyörinyt jo ainakin vuoden yliaikaa. Jokainen edes kohtuullisen älyllinen yksilä on tässä vaiheessa myöntänyt tosiasiat ja laittanut boikotin päälle. Nyt näköjään pitää lippujen hintojen polkemisella ja poikabändimainoksilla houkutella populaa, joka ei Jokereista niin välitä, että saadaan halli näyttämään täydemmältä.

Nykyisen Jokerit-nimeä käyttävän venäläisjoukkueen yleisö tuntuu vahvasti koostuvan tällä hetkellä suurinpiirtein 90% turistit, janarit ja älypuhelimia räpläävät teinit-osastosta ja sitten päälle muutama viimeinen lammas ''Eteläpäädyssä'' ja old chiefs joille Jokerit nyt ei muutenkaan niin merkitse. Tärkeintä on, että voi kiskoa kallista bisseä muovituopista koko matsin ajan käymättä ollenkaan katsomossa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Mä fanitan vain Maxia! Ei oo ketään muuta! Se on niin raju ja ihqu! Se uskaltaa sanoa ihan samaa juttua kerta toisensa jälkeen, vaikka kukaan ei kuuntele! Oot ihana! Pussaisin, jos olisit tässä, ainakin Reginin navan jälkeen! <3 @Max Power
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa tosiaan olla onnistunut mainoskampanja kun tästä riittää näin paljon juttua. Työpaikalla ainakin puhuttiin positiiviseen sävyyn. Joku tosin ihmetteli että miten joukkueen väri on välillä keltainen, välillä turkoosi, välillä sininen...?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Taksin kyljessä näkyi tänään YES (Jokeri-logo) TAKE ME TO GAME.
Itsekin näitä pari nähneenä täytyy todeta, että sanojen asettelu ja koko on vähintäänkin kummallinen. Jos kyljen näkee nopeasti, kuten liikkeessä olevan taksin yleensä näkee, esiin nousevat vain isoimmalla fontilla olevat sanat "YES GAME"... Itse olen samaa mieltä siitä, että tämä YES on kyllä yksi typerimmistä korostettavista asioista tässä kampanjassa..
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
old chiefs joille Jokerit nyt ei muutenkaan niin merkitse.
Tämä on kyllä kummallisin lukemani kommentti hetkeen. Osa OC:n porukasta on käynyt matseissa lähes seuran perustamisesta lähtien, kiertänyt ympäri Suomea ja Eurooppaa joukkueen perässä ja uhrannut melkoisen määrän vapaa-aikaansa ja rahaa Jokereiden tukemiseen. Ja joku vielä väittää, ettei Jokerit merkitse heille mitään.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tämä on kyllä kummallisin lukemani kommentti hetkeen. Osa OC:n porukasta on käynyt matseissa lähes seuran perustamisesta lähtien, kiertänyt ympäri Suomea ja Eurooppaa joukkueen perässä ja uhrannut melkoisen määrän vapaa-aikaansa ja rahaa Jokereiden tukemiseen. Ja joku vielä väittää, ettei Jokerit merkitse heille mitään.
Joo, eihän esim. Pavelle Jokerit merkitse mitään. Suht uskomatonta skeidaa, taas.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tämä on kyllä kummallisin lukemani kommentti hetkeen. Osa OC:n porukasta on käynyt matseissa lähes seuran perustamisesta lähtien, kiertänyt ympäri Suomea ja Eurooppaa joukkueen perässä ja uhrannut melkoisen määrän vapaa-aikaansa ja rahaa Jokereiden tukemiseen. Ja joku vielä väittää, ettei Jokerit merkitse heille mitään.

Max kolme vee on ainoa oikea jokerifani. Ennen häntä ei ole ollut olemassa minkäänlaista fanitoimintaa ja hänen mukanaan se myöskin kuolee. Maxin jokerisilmin on nähty kaksi kautta lätkää, jona aikana joukkueessa pelasi mm. ERIK KARLSSON!! <3 ja vierasmatsissa näytettiin janarille kerran persettä ja käytiin kerran bussilla oulussa asti. Kukaan ei ole koskaan ollut yhtä true kun Max ja sen trueposse.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tämä on kyllä kummallisin lukemani kommentti hetkeen. Osa OC:n porukasta on käynyt matseissa lähes seuran perustamisesta lähtien, kiertänyt ympäri Suomea ja Eurooppaa joukkueen perässä ja uhrannut melkoisen määrän vapaa-aikaansa ja rahaa Jokereiden tukemiseen. Ja joku vielä väittää, ettei Jokerit merkitse heille mitään.

En mä väittänytkään etteikö näin olisi. Kyseisen porukan ''kannatus'' on kuitenkin perustamisesta asti ollut lähinnä dokaamista ja kitinää evoluutiohengen mukaisesta vaihdunnasta katsomossa, jossa nuoret syrjäyttävät vanhat.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
En mä väittänytkään etteikö näin olisi. Kyseisen porukan ''kannatus'' on kuitenkin perustamisesta asti ollut lähinnä dokaamista ja kitinää evoluutiohengen mukaisesta vaihdunnasta katsomossa, jossa nuoret syrjäyttävät vanhat.

Entäs sitten? Minä ainakin olen saanut sen kuvan, että ilmeisen kännissä sinäkin täällä kitiset kaikesta tästä uudesta ja ihmeellisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös