Johan Motin, HIFK

  • 131 286
  • 803

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Päästäiskö joku tämän kaverin saman tien pirkkalan kentältä ruotsiin? Ei ole käyttöä. Ei enää tällä kaudella, ei koskaan.
Näinhän se on ja olisi jotenkin huojentavaa että sopimus purettaisiin yhteisymmärryksessä. Paluu kotimaahan? Voisi kuvitella että siellä olisi viellä joku kahden vuoden suora soppari täysin mahdollinen.
 

Incognito

Jäsen
Vuosi sitten TPS-sarjan käännekohtana pidettiin Motinin pelikieltoa. Häntä pidettiin niin tärkeänä palasena IFK:n puolustusta. Vuotta myöhemmin heikosti menneiden pudotupelien jälkeen pitäisi ihan sopimus purkaa. Ymmärtäisin ettei tehdä jatkoja, mutta että oikein purkaa sopimus, eli maksaa siitä, että pelaa muualla. Ymmärrän sen, että näitä fiiliksissä heitellään samalla lailla, kun Peltoselle taas kerran kenkää juttuja toisessa ketjussa.

Lätkä on enemmän ja enemmän menossa siihen, että puolustajat ne määrittelvät hyökkäyksiin lähtöjen rytmit. Ei ole Motinin suurin vahvuus ollut koskaan, mutta ennen tätä kevättä on pystynyt kuitenkin ns. fyysiseksi puolustajaksi kohtalaisen hyvin avaamaan peliä. Voisiko kuitenkin olla nyt puolikuntoisuutta taustalla. Miettii niin tämän Tappara sarjan perusteella voi kyllä melkein koko jengin Taposta lukuunottamatta laittaa bussin alle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Vuosi sitten TPS-sarjan käännekohtana pidettiin Motinin pelikieltoa. Häntä pidettiin niin tärkeänä palasena IFK:n puolustusta. Vuotta myöhemmin heikosti menneiden pudotupelien jälkeen pitäisi ihan sopimus purkaa. Ymmärtäisin ettei tehdä jatkoja, mutta että oikein purkaa sopimus, eli maksaa siitä, että pelaa muualla. Ymmärrän sen, että näitä fiiliksissä heitellään samalla lailla, kun Peltoselle taas kerran kenkää juttuja toisessa ketjussa.

Lätkä on enemmän ja enemmän menossa siihen, että puolustajat ne määrittelvät hyökkäyksiin lähtöjen rytmit. Ei ole Motinin suurin vahvuus ollut koskaan, mutta ennen tätä kevättä on pystynyt kuitenkin ns. fyysiseksi puolustajaksi kohtalaisen hyvin avaamaan peliä. Voisiko kuitenkin olla nyt puolikuntoisuutta taustalla. Miettii niin tämän Tappara sarjan perusteella voi kyllä melkein koko jengin Taposta lukuunottamatta laittaa bussin alle.
Itse en laittaisi ketään bussin alle. Ei varsinaisesti meidän kukaan parhaista ollut mitenkään super huono. Ei tullut voittavia maaleja, mutta vastustaja oli vain selkeästi parempi, ei ylivoimaisesti mutta selkeästi. Kuusi vuotta sitten huudeltiin että halutaan olla Euroopan suurseura. No tänään oli vastassa sellainen ja asia jäi haluamisen tasolle. Tylyä niin vitun tylyä
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei sillä ole oikein merkitystä, mitkä ne syyt siihen tason putoamiseen on. Jos kasetti ei kestä tuomarilinjaa ja kyvyt ei anna muuhun periksi, niin sit ollaan väärässä sarjassa. Jalkanopeus ei riitä, pelikäsitys ei riitä, syöttötaidot ei riitä, kiekkovarmuus ei riitä eikä laukauskaan riitä. Silloin jäljelle jää ainoastaan se fyysisyys, mut jos kasetti ei kestä tai siinäkään taito pelata kovaa, kuten esim. kemiläisellä, jürgensillä ja seppälällä, niin ei vaan ole käyttöä.

Hyvin kuvaavaa on se, että jopa kankeanpönäkkä seppälä pääsi nokikkain Taposen kanssa ja sai vielä suoritettua melko pahan kudin. En näe Motinin kykenevän vastaavaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai tuo jotain kertoo, että Motin pelasi tänään 20+ minuuttia ja Rantakari vielä isommalla vastuulla. Tapparalla vastaavanlaista vastuuta kantoi... ei yksikään puolustaja. Motin oli ihan väärässä, johtavan pelaajan, roolissa Tappara-sarjassa.

Noista pääiskuista sanottava, että jos suoritustaso romahtaa sellaisen takia tuolla tavalla, että yksinkertaisten perussuoritteiden (syötöt paineettomana, kiekkojen purkaminen jne.) kanssa on ongelmia, niin silloin pitää asiaan puuttua pelaajan omasta, valmennuksen ja/tai lääkärin toimesta. Siis jo ihan pelaajan oman edun ja pidemmän aikajänteen hyvinvoinnin vuoksi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jättäisin nyt ne tekosyyt pois. Niitä ei huippu-urheilussa tarvita, jos halutaan menestyä. Motin oli meidän heikoin pakki tänä keväänä. Aivan sama mitä ne syyt ovat taustalla, koska Motin on tasan yhden kauden ajan suorittanut hyvin ja ne muut kaudet ovat olleet tätä itseään. Jos Motinin sopimusta ei lähdetä purkamaan, niin se rooli pitää lähtökohtaisesti olla siellä ns. nelosparissa taistelemassa seiskapakin paikasta ja tuomassa leveyttä. Tämän kun tekee Motinille selväksi, niin voi löytyäkin halua purkaa se sopimus ja lähteä pelaamaan muualle.

Vittu tästä tule yhtään parempaa ensikään kaudella, jos samoja epäonnistujia vain roikotetaan kaudesta toiseen samoissa rooleissa. Motin ei tuosta vauhtia lisää enää saa ja tuskin löytää kesällä käsiäkään pelata ensi kaudella kiekolla. Peliälykin on mitä on ja se tuskin muuksi muuttuu.

Niitä isoja raskaita päätöksiä on vain osattava tehdä. Tässä on nyt yksi sellainen. Ihan kaikki sen näkivät, että ei riitä ei sitten millään alkuunkaan.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Aloitin Motinin uloshuutelun jo hyvissä ajoin. Ei riitä, niin ei vain riitä. Sain hieman rapaa niskaani, kun otin aiheen esille, MUTTA näitten poffien perusteella EI MITÄÄN ARMOA! Tack och adjö! Ei millään lailla voi kuulua mestaruutta tavoittelevan jengin pelaavaan pakistoon. Vaikka olisi kuinka henkinen liideri ja jengin paras kundi ja pikkujoulu-toimikunnan ylipappi ja jengin palvottu isähahmo, niin EI, EI, EI. Vuosi tohon lisää, niin ei se luistin ainakaan liukkaamaksi muutu. Ruotsin divari oikea sarjataso skulailemaan uran loppuvuodet.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tämähän on aivan identtinen tilanne case Finley-Miklik 13.1.2017





Tuossa käydään hyvin läpi tuo tilanne ja todetaan että Finley oli täysin syytön siihen ettei Miklik ollut ymmärtävinään että pakki on tulossa ja Kanninen vielä syötöllään varmisti että Miklik keskittyy vain syötön vastaanottamiseen.

Kyllä tuossa eilisessäkin tilanteessa olisi HPK-pelaajan pitänyt ymmärtää että sieltä tulee pakki vastaan. Motinilta täysin oikea pelaaminen!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Upea taklaus ja muutenkin Motinilta fyysistä peliä eilen. Kiekollisesti Motin olikin sitten myös oma itsensä. Huono.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhdas taklaus, mutta ehkä Motinina miettisin noita kahteen kertaan, koska hän on niin moninkertainen rikoksenuusija, että seuraukset ovat kovat, jos käy huonosti tai hän myöhästyy ihan vähän itse. Motin on niin kokenut pelaaja, että oppirahoja hän ei enää maksele.

Ja selvyyden vuoksi, mä diggaan noista puhtaista pommeista enkä vastusta niitä sinänsä. Vastustan voimakkaasti sitä, että Liiga on päästänyt itsensä sellaiseen tilanteeseen, että kentällä voi hillua pelaajia, jotka voivat pelata, kuten Toivola pelasi. Liigan linjasta kärsii kaikki muut paitsi Liiga itse.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näin kerho-kirjoittelijan näkökulmasta taklauksessa muuta vikaa kun se, että osui Toivolaan, joka on pelannu pirun hyvin :).

Eli siis täysin puhdas töötti, jonka kaltaisesta ei vain yksinkertaisesti voi eikä pidä antaa jäähyä.

Kyllä siellä täytyy myös ympärilleen katsella ja olla mm. antamatta tuollaisia kamusyöttöjä, jonka Ketola pisti Toivolalle.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhdas taklaus, mutta ehkä Motinina miettisin noita kahteen kertaan, koska hän on niin moninkertainen rikoksenuusija, että seuraukset ovat kovat, jos käy huonosti tai hän myöhästyy ihan vähän itse. Liigan linjasta kärsii kaikki muut paitsi Liiga itse.
Niinpä... ja rikoksesta tuomittu syytttömänä ja sen takia saa korkeampia mahdollisia tuomioita. Liigan pitäisi pikaisesti herätä ja tehdä uusia linjauksia, mutta se on toiveunta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Puhdas taklaus, mutta ehkä Motinina miettisin noita kahteen kertaan, koska hän on niin moninkertainen rikoksenuusija, että seuraukset ovat kovat, jos käy huonosti tai hän myöhästyy ihan vähän itse. Motin on niin kokenut pelaaja, että oppirahoja hän ei enää maksele.

Ja selvyyden vuoksi, mä diggaan noista puhtaista pommeista enkä vastusta niitä sinänsä. Vastustan voimakkaasti sitä, että Liiga on päästänyt itsensä sellaiseen tilanteeseen, että kentällä voi hillua pelaajia, jotka voivat pelata, kuten Toivola pelasi. Liigan linjasta kärsii kaikki muut paitsi Liiga itse.

Varmasti näin, mutta oman toimintavan muuttaminen tässä vaiheessa uraa tulee olemaan haastavaa. Itse pidän positiivisena kun Motin näihin tilanteisiin ajaa. Keväällä hiipii mieleen oliko jotain asioita hiipinyt takaraivoon kun ei nähty sitä perusvarmaa Motinia. Kunhan pitää kädet alhaalla niin selviää varmasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti näin, mutta oman toimintavan muuttaminen tässä vaiheessa uraa tulee olemaan haastavaa. Itse pidän positiivisena kun Motin näihin tilanteisiin ajaa. Keväällä hiipii mieleen oliko jotain asioita hiipinyt takaraivoon kun ei nähty sitä perusvarmaa Motinia. Kunhan pitää kädet alhaalla niin selviää varmasti.

Mun mielestäni Motinin ei edes pitäisi joutua muuttamaan mitään, mutta rehellisyyden nimissä kyseessä ei nyt ole mikään uusi asia. Hänhän aloitti viime kauden pelikiellossa, joten kyllä hänen on pitänyt sopeutua Liigan linjaan ihan riittävän pitkän aikaa sitten.

Vaikka mä tykkään noista pommeista, ei ne mitään täysin välttämättömiä kuitenkaan ole. Ei niitä tule välttämättä edes kerran pelissä, joten kyseessä on ennen kaikkea ”korvien välistä” ja pelin lukemisesta. Pitää vain miettiä vielä vähän tarkemmin, milloin niitä harrastaa. Enkä todellakaan ole poistamassa taklattavan omaa vastuuta, peräänkuulutan vain vielä tarkempaa harkintaa.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin kerho-kirjoittelijan näkökulmasta taklauksessa muuta vikaa kun se, että osui Toivolaan, joka on pelannu pirun hyvin :).

Eli siis täysin puhdas töötti, jonka kaltaisesta ei vain yksinkertaisesti voi eikä pidä antaa jäähyä.

Kyllä siellä täytyy myös ympärilleen katsella ja olla mm. antamatta tuollaisia kamusyöttöjä, jonka Ketola pisti Toivolalle.
Eihän tässä oikeastaan edes taklattu, vaan luisteltiin eteen ja pidettiiin linja. Propsin Motiinille siitä, että jätti sen varsinaisen iskemisen pois. Jos olisi kunolla kropalla iskenyt vastaan, niin olisi voinut käydä Toivolalle huonosti.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos olisi kunolla kropalla iskenyt vastaan, niin olisi voinut käydä Toivolalle huonosti.

Jep. Ei tuossa vedetty millään Scott Stevens-tyylillä teloitus mielessä ja pyritty saamaan paareja kentälle.

No, Toivolalle muikkari ja toivottavasti varovaiset hallitonttujen huhut pitää paikkansa, että kunnossa on ja pelaa pian.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, Toivolalle muikkari ja toivottavasti varovaiset hallitonttujen huhut pitää paikkansa, että kunnossa on ja pelaa pian.
Ei tuo nyt niin kova ollut ja päähän ei mielestäni osunut laisinkaan. Uskon, että Toivola on kunnossa. Sattuuhan nuo, kun ei ole yhtään valmiina, kun tömähtää. Olisi tosi ikävää, jos heti kauden alkuun harkkapelissä kaveri hajoaisi. Meillähän tästä on kokemusta: muistaakseni Leskinen törmäsi oman pelaajan kanssa vaihtoon menessään ja koipi paskaksi... eikä ole ainoa tapaus.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Ollaan nyt korrekteja ja sanotaan tämä tällä tavalla: Olen nähnyt Muuttinilta parempiakin pelejä punaisessa.
Jos otteet eivät parane, Sundin ja Kotkansalon tervehdyttyä katsomo kutsuu. Toki luulen, ettei Kotkansalo tervehdy.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Itävalta vs Tanska
  • 3.90
  • 4.35
  • 1.70
Puola vs Latvia
  • 9.00
  • 6.90
  • 1.22
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.26
  • 6.30
  • 8.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös