Jesse Niinimäki, JYP

  • 42 291
  • 176

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pee kirjoitti:
Päinvastoin. Filppulan (oletan, että häntä tarkoitit) paluuhan oli elisten sopimusuutisten ylivoimaisesti paras anti, vaikka sen nyt vähän väärässä ketjussa ilmoitankin. Uskon, että Ilarista on JYPille ensi kaudella todella paljon hyöytyä!

Off-topic, mutta väärin oletettu.

Itse olen edelleen kahden vaiheilla Jessen kanssa. Jatkosopimus kelpaa, mutta hinta on oltava sopiva.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse muotoilisin Niinimäen jatkon niin päin, että jos kaverinsa Kimi maksaa Seppäselle siitä, että Jesselle tehtäisiin jatkosopimus, niin sitten voisin moista harkita. Mutta sitäkin vain sillä ehdolla, että Räikkösen maksama summa on suuri ja että Niinimäki pysyy kaukana joukkueen tekemisistä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pee kirjoitti:
Itse muotoilisin Niinimäen jatkon niin päin, että jos kaverinsa Kimi maksaa Seppäselle siitä, että Jesselle tehtäisiin jatkosopimus, niin sitten voisin moista harkita. Mutta sitäkin vain sillä ehdolla, että Räikkösen maksama summa on suuri ja että Niinimäki pysyy kaukana joukkueen tekemisistä.

Ja kerropas nyt vielä, että mihin tämä faktasi tästä Niinimäen joukkuehengen tuhoamisesta ja riitaisesta hahmosta perustuu. Minulle ei ole vaan se vielä selvinnyt, tuskin kenellekään muullekaan.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pesänlikaaja-juttuihin en nyt jaksa kommentoida. Pee olkoon tässä asiassa minun puolestani oikeassa ja kaikki muut väärässä. Hymiö.

Mutta itselleni Jessen jatko kelpaa, jos vaan nimi saadaan paperiin lähiaikoina. Jos Jesse taas "harjoittelee" kesän Tampereella ja katselee syksyllä pelipaikkaa, niin ei kiitos. Kaverin kyvyt omatoimiseen treeniin taitaa olla kaikkien tiedossa, joten univaje iskee hyvin nopeasti päälle, jos tulee omien harjoitusten jälkeen tämän pehmo-Alatalon treeneihin.

Uskoisin, että Niinimäki-Piispanen-duo kahden ensimmäisen ketjun keskellä riittäisi, vaikka ainakin Köpin peräänkuuluttamaa kokenutta sentteriä ei taustatueksi saataisikaan. Huippurutiinia ei tosiaan löydy, mutta saahan siellä kuka tahansa sentteri välillä pelata heikommankin jakson, kun keskelle on jo nyt tarjolla myös Hytönen, Koponen, Niemi ja Tenkanen. Tarvittaessahan keskelle sopivat myös Männikkö, Vänttinen ja Filppula, eikä Riskan tai Asplundin jatko Jyväskylässä ole poissuljettua, joten kyllä siellä taustatukea riittäisi.

Itseasiassa uskoisin Niinimäenkin olevan kiinnostunut jatkosta. Kuitenkin Jessestä kuultiin tänä keväänä pitkästä aikaa jotain positiivista, joten eiköhän hänkin mielellään jatka, ellei mukavuudenhalu iske päälle. Ja silloin sopiikin lähteä.

Lisäksi missään huippujoukkueessa Niinimäelle tuskin on tarjolla ykkössentterin roolia kiistattomien pelillisten puutteittensa vuoksi. Ja jonain neloslaiturina kaverista ei ole kuin haittaa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Ja kerropas nyt vielä, että mihin tämä faktasi tästä Niinimäen joukkuehengen tuhoamisesta ja riitaisesta hahmosta perustuu. Minulle ei ole vaan se vielä selvinnyt, tuskin kenellekään muullekaan.

Eikä edes minulle, sillä joukkuehengen tuhoamista en ole suoranaisesti missään väittänyt.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Pee kirjoitti:
Eikä edes minulle, sillä joukkuehengen tuhoamista en ole suoranaisesti missään väittänyt.

No miten Jesse sitten pilasi mitään, hän kuitenkin oli joukkueen parhaimmistoa pisteiden valossa? Onko sekin kiellettyä nykyään sillä perusteella että se ei Sinua miellytä?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä nyt on jo aika turhaa väittelyä, kun perusteluni Niinimäen turhuudelle olen jo aiemmin sekä tässä että tässä ketjussa maininnut.

Mutta koska kertaus on opintojen äiti, niin todetaanpa taas kerran tämän: se on aivan sama, oliko Niinimäki joukkueen parhaimmistoa pisteiden valossa (ei muuten pudotuspeleissä ainakaan...), koska jääkiekko on joukkuepeli ja koko joukkueen käyrä lähti välittömästi Jessen tulon jälkeen jyrkkään laskuun. Erityisesti muistutan siitä suuresta erosta, mikä joukkueen tekemisessä oli viimeisessä pelissä, jolloin Niinimäki ei ollut vielä jyppiläinen (hieno 2-0 -kotivoitto kärkipäähän kuuluneesta HIFK:sta), ja ensimmäisessä pelissä, jossa hän pelasi hurrikaaninuttu päällään (hengetön räpellys Lahdessa ja 2-5 turpiin kellarikerroksen Pelicansilta).

Itse asiassa Niinimäen voittoprosentti JYPissä oli vielä surkeampi kuin koko joukkueen hänen Jyväskylässä-oloaikanaan. Yksi Niinimäen ajan harvoista voitoista kun tuli Raumalla 7.3., jolloin Jesse poti kotona uniongelmiaan. Tuo voitto Lukosta oli JYPille ensimmäinen toinen perättäinen voitto sitten vuodenvaihteen, jolloin siis Niinimäki ei vielä täällä ollut, ja optimistisimmat kannattajat ehtivät varmasti elätellä jo toiveita siitä, että joukkue on löytämässä syksyistä iskuaan sopivasti pudotuspelien alla.

Muttamutta, Jesse palasi kehiin heti parin yön päästä pelattuun seuraavaan matsiin, ja kas kummaa, niin vain sitä kahden voiton jatkeeksi tulikin heti kolme perättäistä tappiota (TPS, Jokerit ja Ässät). Sattumaa toki - kunhan kerron vain Niinimäen kannalta aika karua tilastofaktaa. Mutta olihan hän toki mukana mm. kahdessa KalPa-voitossa, että eihän tuo nyt niin huonosti mennyt...

Muokkaus: "Surkeampi" on tässä tapauksessa osuvampi sana kuin "pienempi".
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Mutta koska kertaus on opintojen äiti, niin todetaanpa taas kerran...

Suosittelen herra Peetä lukaisemaan tämän ketjun sivun 5 ja sieltä 17.3.2006 lähetetyt viestit. Luitko niitä silloin kun ne kirjoitettiin? Mutta koska kertaus on opintojen äiti, niin todetaanpas taas kerran. Se, että löydät tilastoista faktoja, jotka sinun mukaan näyttäisivät Niinimäen tuovan JYPille jonkinlaista negatiivista suorittamista, eivät ole merkittävästi yhteydessä keskenään. Sitäpaitsi ne eivät ole suinkaan kaikki tiedot, mitä käytettävissä on. On olennaista ymmärtää, että tilastoista pitää tehdä objektiivisia tulkintoja eikä ennakkokäsityksen mukaisia sovelluksia.

Jesse Niinimäen jatko olisi erittäin ilahduttava asia. Varsinkin nyt kun Antti Virtanen ei jatka JYPissä.
 

Nypsi

Jäsen
Pee kirjoitti:
Mutta koska kertaus on opintojen äiti, niin todetaanpa taas kerran tämän: se on aivan sama, oliko Niinimäki joukkueen parhaimmistoa pisteiden valossa (ei muuten pudotuspeleissä ainakaan...), koska jääkiekko on joukkuepeli ja koko joukkueen käyrä lähti välittömästi Jessen tulon jälkeen jyrkkään laskuun.
.

Sanot, että jääkiekko on joukkepeli (mitä se onkin), mutta silti väität, että Jypin huono menestys johtui ainoastaan yhdestä pelaajasta, Jesse Niinimäestä?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nypsi kirjoitti:
Sanot, että jääkiekko on joukkepeli (mitä se onkin), mutta silti väität, että Jypin huono menestys johtui ainoastaan yhdestä pelaajasta, Jesse Niinimäestä?

Hyvä, että tuo kysymysmerkki oli tuolla perässä, sillä tuollaistakaan en ole suoranaisesti missään väittänyt. Se on kuitenkin fakta, että välittömästi Niinimäen tullessa alkoi JYPin romahdus, ja siksi on aivan sama, mitä Hän itse teki kentällä hurrikaaninuttu päällään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pee kirjoitti:
Hyvä, että tuo kysymysmerkki oli tuolla perässä, sillä tuollaistakaan en ole suoranaisesti missään väittänyt. Se on kuitenkin fakta, että välittömästi Niinimäen tullessa alkoi JYPin romahdus, ja siksi on aivan sama, mitä Hän itse teki kentällä hurrikaaninuttu päällään.

Et ole suoranaisesti väittänyt joukkuehengen tuhoamista, etkä sitä että jääkiekko on joukkuepeli? Mitähän nyt mahdat ajaa takaa tällä Jesse-vihallasi?
Sen sijaan väität aiemmin tässä ketjussa, että Jessen hankinta vaikutti negatiivisesti Koposeen ja Männikköön, eli ajat takaa, että joukkuehenki särkyi tästä?

Ja edelleen, olivatko marras-joulukuun kehnot esitykset myös Jessen vika? Tähänkään et ole vastannut..

Pee kirjoitti:
Ainakin minun mielestäni kun jääkiekko on joukkuepeli..

Entäs mitä tämä tarkoittaa sitten? Löytyy tästä samaisesta ketjusta..

Puhut nyt vähän ristiin, sori vaan.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Puhut nyt vähän ristiin, sori vaan.

En suinkaan, vaan sinä tulkitset vastaustani "Nypsille" väärin ja lauot muutenkin väitteitä, joita en ole sanonut - varsinkaan tässä ketjussa.

Lainaamasi vastaukseni Nypsille tarkoitti sitä, etten ole väittänyt, "että Jypin huono menestys johtui ainoastaan yhdestä pelaajasta, Jesse Niinimäestä", kuten Nypsi ounasteli. Sen sijaan sitä en ole missään vaiheessa - ainakaan tarkoituksenmukaisesti - kiistänyt, etteikö jääkiekko olisi joukkuepeli. Ikävää, jos vastauksestani Nypsille sai tällaisen käsityksen, mutta sitä en siis tarkoittanut, sillä jääkiekko todellakin on joukkuepeli.

Mitä sitten muuten tuohon viestiisi, "Köpi", tulee, niin tässä ketjussa olen jo aiemmin sanonut, etten vihaa ihmisiä, joita en ole ikinä tavannut. Ja Niinimäkeä en - edelleenkään - ole tavannut, joten en - edelleenkään - ymmärrä noita "Jesse-vihasi" -puheitasi, joita toistit tässä ketjussa jo tasan neljä viikkoa sitten.

Sen sijaan tässä ketjussa en ole puhunut esilleottamistasi Koposesta ja Männiköstä yhtään mitään, vaikka väitätkin minun väittäneen, että "Jessen hankinta vaikutti negatiivisesti" näihin kahteen mieheen. Männiköstä en ole Niinimäen yhteydessä puhunut muutenkaan sanallakaan, mutta Koposesta olen toki maininnut. Mutta en siis hänestäkään tässä ketjussa, vaan täällä.

Mitä myös esilleottamiisi marras-joulukuun kehnoihin esityksiin tulee, niin eivät ne varmasti Jessen vika olleet, mutta eivätpä otteetkaan olleet läheskään yhtä kehnoja kuin tammi-helmikuussa. Marras-joulukuussa koettiin vain viiden ottelun tappioputki, jossa kahdesta pelissä saatiin vieläpä "tasuripiste", kun taas heti Niinimäen tullessa käynnistyi kuuden matsin häviösarja, missä pisteitä kertyi plakkariin vain yksi. Eikä tuokaan tappioputki katkennut kuin yhdeksi, vieläpä selvää jumboa (!!!) vastaan pelatuksi otteluksi, jonka jälkeen otettiin taas turpiin viidesti peräkkäin. Sen sijaan marras-joulukuun tappioputken jälkeen napattiin peräkanaa kaksi voittoa, eikä niitä seurannessa neljässä taistossakaan jääty pisteittä kuin kerran. Kunnes tuli Jesse ja pisteettömyys alkoi olla enemmän sääntö kuin poikkeus.

Tiivistettynä: minusta JYPin kurimus ei ennen Niinimäkeä ollut lähellekään samaa luokkaa kuin hänen tulonsa jälkeen, joten tässä mielessä marras-joulukuun kehnojen esitysten vertaaminen tammi-helmikuun sukelluukseen on mielestäni ontuva.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPillähän on vuosittain perinteisesti ollut niitä tappioputkia.. Kukahan niinä vuosina on ollut se "riidankylväjä"? Pee varmaan osaa kertoa...
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kai niitä tappioputkia ollut ihan kaikilla joukkueilla. Mutta ihan joka kausi ei Jyväskylässäkään ole nyt nähdyn kaltaista romahdusta koettu, eikä varsinkaan heti sen jälkeen, kun joukkueeseen on hankittu uusi pelaaja. Siksi päättyneestä kaudesta on helppo osoittaa syyttävä sormi Niinimäen suuntaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pee kirjoitti:
En suinkaan, vaan sinä tulkitset vastaustani "Nypsille" väärin ja lauot muutenkin väitteitä, joita en ole sanonut - varsinkaan tässä ketjussa.

Se nyt tuskin merkkaa mitään, oletko sanonut sen tässä ketjussa.
Olet kuitenkin sanonut, että Tero Koposelle otti henkisesti koville Jesse Niinimäen hankinta. Ja tämä aiheutti sitten JYPin romahduksen, kun Koposen huono fiilis tarttui muihinkin.
Voi luoja, luuletko oikeasti että joku uskoo tuohon teoriaasi? Mihin sinä tämän oikeasti perustat?

En ole vieläkään nähnyt sille faktoja. Ja jos jatketaan tuosta, niin minusta Jessen saapumisen jälkeenkin JYP pelasi monia hyviäkin otteluita. Esim. aiemmin mainitsemasi Tappara - JYP 19.1 (oliko J.Niinimäen kolmas peli JYP-paidassa) oli JYPiltä hyvä peli. Olitko katsomassa tämän? Et tunnu ottavan huomioon sitä, että JYPillä oli Jessen tulon aikaan varsin mittava loukkaantumissuma. Tämä ei vaikuta huonoihin otteisiin yhtään mitään?

Jesse ilmeisesti aiheutti nämä loukkaantumisetkin. Tuomalla negatiivisella energiallaan heikensi JYPin pelaajien fysiikkaa, tai jotain..
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarviiko tästä nyt enää täällä vääntää, jos Peellä on tuollainen käsitys asiasta, jokainen voi olla siitä mitä mieltä tahansa, mutta miksi ruokkia enää väittelyä, josta on nähty, ettei se enää muutu mihinkään, vaikka kuinka rautalangasta asiaa vääntäisi kenelle tahansa asianomaiselle. PISTE.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taas "Köpi" tulkitsee kirjoituksiani vähän väärin ja pistää perään vieläpä omia analysejään, jotka kertoo sitten minun teorioinani. Itse kun en ole missään väittänyt, että "Koposen huono fiilis tarttui muihinkin" ja "tämä aiheutti sitten JYPin romahduksen". Pidä nämä vaan omina päätelminäsi, jos näin haluat, mutta älä syötä niitä minun suuhuni!

Mitä sitten esilleottamaasi, 19.1. pelattuun Tappara-JYP -peliin tulee, joka tosiaan oli Jessen kolmas hurrikaaninutussa, niin olen ehdottomasti eri mieltä siitä, että se oli JYPiltä hyvä peli. Olin katsomossa, ja minusta JYP - kuten toki kotijoukkuekin - pelasi todella hengettömästi. Kaukana oli se kiima ja intohimo, jolla syksyllä jyrättiin kärjessä.

Eikä noita elementtejä löytynyt myöskään viikkoa aiemmin pelatusta Niinimeän ensimmäisestä JYP-pelistä, jossa tuolloin vielä tukevasti hännillä tarponut Pelicans nöyryytti vieraitaan 5-2. Sen sijaan edellisessä ottelussaan JYP oli napannut väkevällä esityksellä kotivoiton kärkipäähän kuuluneesta HIFK:sta. Tämän matsinhan jälkeen Jessen JYP-kontrahdista sitten ilmoitettiin...

Haluan myös muistuttaa tuon esilleottamasi Tappara-JYP -matsin ainoasta maalista. Harvoin näet jääkiekossa joku maali menee niin selkeästi kenttäpelaajan piikkiin, kuin tuon ottelun ainokainen meni Niinimäen piikkiin.

Ensin hän hävisi oman pään aloituksen puhtaasti Tappara-sentteri Quinn Hanckockille, joka vain paria sekuntia myöhemmin sai sörkkiä kiekon Wallinheimon suojuksista maaliin, kun vastapuolen sentteri - elikä siis Niinimäki - jäi 0-100 hävityn aloituksen jälkeen tumput suorana seisoskelemaan b-pisteelle sen sijaan, että olisi vartioinut Hanckockia. Jesselle siis kaksi jättikokoista virhettä - eli puhtaasti hävitty oman pään aloitus ja toisen sentterin vartioimattomuus - peräkanaa, ja seurauksena ottelun voittomaali - ei enempää, ei vähempää.

Toki Niinimäki pelasi tuossa(kin) matsissa ihan näyttävästi ja toi mm. ylivoimissa kiekon hienosti alueelle. Vastapainona teki kuitenkin myös monta kertaa pari veiviä liikaa, joihin jo hyvältä näyttäneet tilanteet kuivuivat.

Jessen individualismi voisi toimia jossain joukkueessa, mutta päättyneen kauden JYPiin, jonka suurin vahvuus syksyn yllätyksissä oli lähes hämmästyttävän tasaisella massalla jyrääminen (viimeisenä lukkonaan toki erinomainen maalivahti), se ei sopinut ollenkaan.

Niinimäen tullessa iskenyt loukkaantumissuma ei kelpaa romahduksen syyksi, koska olihan niitä poissaoloja syksylläkin, mutta niin vain homma toimi ja voittoja tuli niistä huolimatta. Esimerkkeinä voin mainita vaikkapa 20-vuotisen liigataipaleen juhlapelin tuolloin piikkipaikkaa pitänyttä HPK:ta vastaan (29.10.), joka voitettiin vajaamiehityksestä huolimatta, sekä ensimmäisen runkosarjamatsin voiton Oulussa lähes neljään vuoteen (19.11.), jolloin myös oli monta äijää sivussa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pee kirjoitti:
Taas "Köpi" tulkitsee kirjoituksiani vähän väärin ja pistää perään vieläpä omia analysejään, jotka kertoo sitten minun teorioinani. Itse kun en ole missään väittänyt, että "Koposen huono fiilis tarttui muihinkin" ja "tämä aiheutti sitten JYPin romahduksen". Pidä nämä vaan omina päätelminäsi, jos näin haluat, mutta älä syötä niitä minun suuhuni!

Älä jauha paskaa, tätähän sinä haet. Takerrut pilkunviilaamiseen ja sivuat asioita, koska et osaa esittää Jesse-angstillesi mitään perusteluja.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Pee kirjoitti:
Näytäpä sitten se teksti, jossa olen väittänyt, että "Koposen huono fiilis tarttui muihinkin".

Kelpaako tämä:

Pee kirjoitti:
"Koposen huono fiilis tarttui muihinkin"

Tuo on otettu tästä ketjusta, itseasiassa tältä samalta sivulta.
Tuosta vain vähän ylempää.

Järkevää? Ei. Tarkoituksenmukaista paskanjauhamista? Kyllä.

Sitä saa mitä tilaa.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pee kirjoitti:
Näytäpä sitten se teksti, jossa olen väittänyt, että "Koposen huono fiilis tarttui muihinkin".

Ei jumalauta, ihan oikeasti..tämä on osaltani viimeinen viesti tähän ketjuun.

Vastaa näihin kysymyksiin sitten mahdollisimman selkeästi ja tarkasti, ettet pääse sanomaan jälkikäteen, että en sanonut noin.

Väität siis, että Jesse Niinimäki tuhosi JYPin hyvin alkaneen kauden? Mikä tähän on peruste? Mitä Niinimäki siellä sitten teki, että JYP romahti?

Olet siis sitä mieltä, että JYPin loukkaantumissuma ja varsinkin alkukauden parhaimman pelaajan, Sinuhe Wallinheimon astetta heikompi vire, ei vaikuttanut JYPin loppukauden alavireeseen mitenkään? Tässä asiassa sietää painottaa tosiaan tuota Wallinheimon loukkaantumista.

Miksi painotat tuota IFK-peliä kauheasti? Se oli hyvä peli, mutta sitä edellinen hyvä kotipeli taitaa olla juuri tuo mainitsemasi juhlaottelu. Bleg-voittoa joulukuussa en nähnyt, mutta ainakin minä näen että kyllä alavireisesti ja ailahdellen mentiin jo hyvin pitkään ennen Jessen hankintaa.

EDIT: Ja niin, eihän se Jesse tänne itsekseen tullut, kai sen joku tänne hankki..?

Näin. Hyvää pääsiäistä, Pee.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Väität siis, että Jesse Niinimäki tuhosi JYPin hyvin alkaneen kauden? Mikä tähän on peruste?

Joukkueen tulokset ennen ja jälkeen Niinimäen ja silmiinpistävä hengettömyys Jessen kahdessa ensimmäisessä vieraspelissä.

Köpi kirjoitti:
Mitä Niinimäki siellä sitten teki, että JYP romahti?

Harrasti individualismia (liikaa harhautuksia jo hyvien jatkeeksi jne.), mikä ei ainakaan viime kauden, todella tasaiseen ja harmooniseen JYP-ryhmään, sopinut lainkaan. Lisäksi tosiaan tyri itse pisteet Tapparalle kolmannessa JYP-pelissään häviten ensin oman pään aloituksen 0-100 ja laiminlyömällä sen jälkeen vastapuolen keskushyökkääjän varjostustehtävänsä. Seurauksena Tappara-sentteri Hancockille ottelun ainoa ja samalla näin ollen myös voittomaali.

Köpi kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että JYPin loukkaantumissuma ja varsinkin alkukauden parhaimman pelaajan, Sinuhe Wallinheimon astetta heikompi vire, ei vaikuttanut JYPin loppukauden alavireeseen mitenkään?

Varmasti jotenkin vaikutti, mutta ratkaisevana en sitä osaa pitää, koska kuten jo sanoin, oli niitä loukkaantumisia syksylläkin, mutta siitä huolimatta napattiin todella komeita päänahkoja mm. kärjen HPK:sta ja Kärpistä.

Köpi kirjoitti:
Tässä asiassa sietää painottaa tosiaan tuota Wallinheimon loukkaantumista.

Mikä ei suinkaan tapahtunut heti Niinimäen tullessa, vaan vielä muutamassa Jessen ensimmäisessä pelissä Sinkku oli maalilla. Sikäli painotus on minusta hyvin ontuva, koska tappioputkeen oli ehditty ajautua jo ennen Wallinheimon lasarettikauttakin.

Köpi kirjoitti:
Miksi painotat tuota IFK-peliä kauheasti?

Ihan siksi, koska se oli tämän vuoden harvoja, voittoon päättyneitä otteluita. Vähän niin kuin kainolla muistelen sitä...

Köpi kirjoitti:
ainakin minä näen että kyllä alavireisesti ja ailahdellen mentiin jo hyvin pitkään ennen Jessen hankintaa.

Näen korkeintaan ailahtelun samana, mutta alavireiseksi ennen JYPiä ennen Niinimäen tuloa sanoisi. Esimerkiksi kelvatkoon vaikkapa seitsemän viimeistä peliä ennen Jesseä, joissa pisteittä jäätiin vain yhden kerran - nyt jo finaaliin edennyttyä Ässiä vastaan. Sen sijaan Niinimäen seitsemässä ensimmäisessä ottelussa tuli pisteitä vain yhdestä ottelusta, joten käännös oli aika karmea.

Köpi kirjoitti:
Ja niin, eihän se Jesse tänne itsekseen tullut, kai sen joku tänne hankki..?

Tämäkin on totta, ja tästä pitää antaa kritiikkiä ennen kaikkea seurajohdolle, mutta myös faneille ja vähän mediallekin.

Kritiikkini kannattajille perustan ennen kaikkea tähän ketjuun, vaikkakaan en vielä sen ensimmäiseen sivuun, jonka tähän nyt linkitin.

Joka tapauksessa tuossa ketjussa kinuttiin jatkuvasti uusiä äijiä JYPiin, vaikka joukkue jyräsikin hienosti kärkipäässä. Jos pelkästään tuota ketjua olisi syksyn ja alkutalven aikana seurannut, olisi saanut käsityksen, että JYP tarpoo aivan toisessa ääripäässä taulukkoa ja kaipaa kipeääkin kipeeämmin uutta voimaa porukkaan. Minulle tuli hyvin vahva tunne, että "eikö meille mikään kelpaa".

En tiedä, seurattiinko Voionmaankadulla tuota ketjua tai tunsiko JYP-johto muuten kannattajien tai median (Keskisuomalaisen utelut hankintoihin, vaikka - edelleen - sarjataulukossa oltiin kärkipäässä) puolesta painetta uusiin hankintoihin. En kuitenkaan pidä ollenkaan mahdottomana, että ainakin jonkinlaista painetta oli ja paineen purkamiseksi oli sitten joku saatava. Ja kun Jokereista sattui sitten eräs hankalan maineen saanut ja täten muualle kenties (?) kelpaamaton keskushyökkääjä potkut saamaan, niin hankinta päätettiin - ikään kuin kannattajien (ja median) hiljentämiseksi - tehdä.

Vanha sanonta sanoo, että "ahneella on paskainen loppu". JYPin kaudesta tuli minulle täsmälleen samanlainen tunne mieleen.

Köpi kirjoitti:
Näin. Hyvää pääsiäistä, Pee.

Sitä samaa, Köpi. Ryypätään, kun tavataan. :)

Muokkaus: Muoto "viime kausihan" tarkoittaa tässä yhteydessä vielä meneillään olevaa, mutta JYPin osalta jo viikkoja sitten päättynyttä kautta. Selvennykseksi vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös