Jere Karalahti vielä kerran?

  • 307 800
  • 665
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Karalahti sai HIFK:lta rukkaset.

"Mun rakas kasvattajaseura HIFK sanoi ei ensi kaudesta. Ihan mielenkiintoista. Vuonna 2010 HIFK ilmoitti mulle, että kaikki vanhat hommat on vielä liian lähellä ja siksi mun paluu Nordikselle ei käy. Silloin menin Bluesiin ja se olikin kaikin puolin hieno kausi. Vuonna 2013 mut olis otetttu takaisin parin Minskin kauden jälkeen, mutta valitsin kuitenkin Jokerit. Tänä keväänä kävi selväksi, että en pääse lopettamaan uraani sinne mistä kaikki alkoi. Olis ollut hienoa."

Vähän outoa minusta Jereltä vedota tunteisiin HIFK:n osalta. Käsittääkseni hän itse heitti kaiken sellaisen menemään siirtyessään Jokereihin. Ja nyt yht`äkkiä HIFK:lla olisi jonkinlainen velvollisuus antaa hänen päättää uransa Nordiksella?
 
Viimeksi muokattu:

Bromse

Jäsen
Ei se mikään "jännä" tai "ihan mielenkiintoista" ole, kun Karalahti sanoi heti perään itsekin syyn miksi ei tule saamaan enää kutsua takaisin.

"Vuonna 2013 mut olis otetttu takaisin parin Minskin kauden jälkeen, mutta valitsin kuitenkin Jokerit."

Tuossa vaiheessa IFK:n ja Jokereiden viha/rakkaus-suhteesta oli rakkaus jäänyt aika rajusti pois laskuista, ja Jere oli jonkunasteisen seuraikonin asemassa kaikista uransa aikana käydyistä töppäyksistä huolimatta. Niin makaat kuin petaat, ja eiköhän Karalahtea parempi pakki saada sisään ensi kaudeksi jos niin on tarve.
 

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Säikähdin, kun näin ketjun otsikon, onneksi syy nostolle oli mieluinen. Kiitokset IFK-johdolle tästä päätöksestä, saman lailla kun tehtiin j.ruudun kanssa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Tässä(kin) asiassa iso peukku ifkn toimistolle, ja samalla pari lammasta Jerelle. Kehtaa vielä ihmetellä koko kuviota.

Sekin täytyy sanoa, että nykyisestä puolustuksesta löytyy vähintään kuusi parempaa vaihtoehtoa nelikymppiselle Karalahdelle. En myöskään usko Törmäsen ja Jeren olevan paras työpari, joten Karalahti voi rauhassa mennä fiilistelemään mikkeliläistä kiekkokulttuuria.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä kyllä tykkään tarinoista, kun vanhat omat kasvatit tulevat kotiin ja kaiken alun keskipisteeseen päättämään uraansa. Paikkaan, mistä välittävät. Se on nättiä ja nostalgista, mutta Jere on kyllä itse valinnut nyt sellaisen tien, ettei tähän tarinaan ja Jeren uraan saa millään muotoa happy endingiä. En kuitenkaan epäile, etteikö IFK merkkaisi Jerelle paljon, vaikka "järkisyyt" aikoinaan narreihin veivätkin.

Olen kuitenkin iloinen, että IFK:hon ei narreista poiketen noin vaan tulla. En tiedä oliko päätös helppo vai vaikea, mutta oikea se kuitenkin oli.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Karalahti olisi tehnyt loikkauksensa ennen syyskuuta 2012 tai Jokerien KHL-siirron jälkeen, sen olisi ehkä voinut antaa anteeksi. Ei unohtaa, mutta antaa anteeksi, kuten Ville Peltosen tai Tuomo Ruudun vastaavat. Nyt olen erittäin onnellinen, ettei tarvitse nähdä miestä Nordiksella punaisessa paidassa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan törkeän hieno päätös Tom Nybondakselta ja officelta. Ei voi kun hattua nostaa. Jere teki niin monta kusista temppua tälle seuralle, että ei ansaitse enää ikinä vetää punaista paitaa päälle. Viimeisimpänä tämä "Jokerit vai IFK" ja valitsi kuitenkin pahimman paikallissodan aikaan naapurin.

Nordiksen ovi on nyt suljettu lopullisesti sinulta Jere! Ja hyvä niin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä kyllä tykkään tarinoista, kun vanhat omat kasvatit tulevat kotiin ja kaiken alun keskipisteeseen päättämään uraansa. Paikkaan, mistä välittävät. Se on nättiä ja nostalgista, mutta Jere on kyllä itse valinnut nyt sellaisen tien, ettei tähän tarinaan ja Jeren uraan saa millään muotoa happy endingiä. En kuitenkaan epäile, etteikö IFK merkkaisi Jerelle paljon, vaikka "järkisyyt" aikoinaan narreihin veivätkin.

Olen kuitenkin iloinen, että IFK:hon ei narreista poiketen noin vaan tulla. En tiedä oliko päätös helppo vai vaikea, mutta oikea se kuitenkin oli.

Jeps, ja noilla vanhoilla meriiteillä halutaan yleensä aika rajua liksaa myös. En tiedä kuinka paljon narrit maksoivat esim. Jarkko Ruudulle, mutta jos saa arvata, niin "1-korin liksalla" mentiin ja mitä saivat vastineeksi?

En yhtään ihmettelisi Jerenkään kohdalla sitä, etteikö hän olisi pistänyt jotain älytöntä palkkatoivetta IFK:n officelle, ja sitten nakellut niskojaan kun sille ei lämmetty :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole käyttöä, lähe menee kuten joku Suuri Ajattelija on joskus sanonut. Valitettavasti liike hidastunut jo sen verran että niillä rahoilla joita Karalahti pyytää saa paljon paremmankin pelaajan ja se kovuuskin hänen kohdallaan enää pelkkä myytti. Tietysti jos suostuu pelaamaan halvalla niin kyllä Karalahdesta ehkä jonkun rotaatiopakin saa Sebastian Mobergin kaveriksi. Aikansa kutakin.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
...Jere on kyllä itse valinnut nyt sellaisen tien, ettei tähän tarinaan ja Jeren uraan saa millään muotoa happy endingiä.

Jos Karalahti olisi tehnyt loikkauksensa ennen syyskuuta 2012 tai Jokerien KHL-siirron jälkeen, sen olisi ehkä voinut antaa anteeksi.

Iris ja KwutsNI tiivistivät aika hyvin omat fiilikseni.

Olen tiennyt tämän kauden ajan, että Jerellä olisi ollut aikomuksia palata lähtöpisteeseen, mutta se totaalinen pyllistys IFK:n suuntaan Jokerit siirron aikaan kaikkine strip-tease esityksille Pave et. co:lle ei unohdu koskaan.

Jere menee samaan läjään mr. Kyykkypaskan kanssa. Molemmat aikanaan suuria IFK-ikoneita, joille Hjalliksen rahat veivät voiton ja kuitenkin muka sydän sykkii edelleen...? (Ha-ha-haaaaa...) Sydän on luotu käytettäväksi, ei myytäväksi.

Samasta syystä, V. Peltosen paluu oli henk. koht. vaikea pala nieltäväksi 2010, mutta kyllähän koko homma menee näin jälkikäteen ajatellen todella paljon silloisen toimarimme piikkiin. Sama pätee T. Ruutuun, joka tosin tekikin pikaisen comebackin.

Summa summarum: Jere EI ole IFK-ikoni. Tervemenoa Turkkussee! Varmasti monella ko. pelaajaa IFK-aikana vihanneella töpselifanilla on hirvee stondis tästä huhusta. Siitä vaan. Pääasia on, ettei (huom!) KARALAHTI ole ikinä minkään paidan selässä IFK:n joukkueessa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
No, älkää nyt olko liian tiukkoja. "Ei ikinä Nordikselle" on vähän turhan jyrkästi sanottu. Jerelle aukeaa ovet siinä kuin muillekin, kunhan kulkee Ticketsmastersin kautta. Paikankin saa itse valita.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
No, älkää nyt olko liian tiukkoja. "Ei ikinä Nordikselle" on vähän turhan jyrkästi sanottu. Jerelle aukeaa ovet siinä kuin muillekin, kunhan kulkee Ticketsmastersin kautta. Paikankin saa itse valita.

**reps**

Ihan tarpeeksi herra on siellä aition puolella istunutkin vuosien varrella. Ei tainnu olla edes Lippupalvelun tai Ticksun kautta liput.

Target, olet kyllä oikeassa, kyllä sydän saa olla kenen puolella tahansa ja yksilö kenen tahansa katsomossa istua. Mutta J. Ruudun ja J. Karalahden tapauksissa on vähän siinä ja siinä, onko uskottavuus kunnossa...maybe?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsekin olen romantikko omien kasvattien paluun suhteen.

Mutta.

Perhe antaa aina anteeksi päihteiden väärinkäytön. Sitä ei helposti enää anteeksi saakaan, kun ääneen kieltää rakkautensa ja siteensä perheeseensä miellyttääkseen jotain muuta ja pelastaakseen oman nahkansa. Jere tietää varsin hyvin itsekin, että mikäli parikyt tonnia pienempi sopimus rakkaassa seurassa olisi aikanaan kelvannut, ei tässä tilanteessa nyt oltaisi.

Jos sun sydän oikeasti sykki ja sykkii vain ja ainoastaan IFK:lle, sä olisit tullut silloin tänne. Silti, kaikkea hyvää jatkoon.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Joopa joo, tulee mieleen ihan Penan kiukuttelu kun viimeinkin sai potkut eikä ymmärtänyt syytä. Ei kyllä ole yhtään mitään mielenkiintoista näissä rukkasissa. Ainoa oikea ratkaisu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itsekin olen romantikko omien kasvattien paluun suhteen.

Sama.

Mutta.

"Viha heikentää sydämistä voimakkaimmankin ja ennen kuin huomaat olet itsesi vankina murheittesi kahleilla kytkettynä katkeruuteen."
- Pekka Myllykoski

Paljon paskaa on ollut, mutta.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Juuri noin sen pitikin mennä. Jere on aivan tarpeeksi toilaillut meillä ja muualla. Keskittyisi nyt vain niiden elatusmaksujen hoitamiseen ja sotkujensa selvittelyyn.

"Nyyh, mua ei otettu takasin" Vittu mikä vinkuja!
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Jos sittenkin.

One more time anteeksi omalle pojalle. Olisi sekin jatko tälle tarinalle. No ehkei.

Tunteellinen teksti, mutta ei sitä vaan voi enää anteeksi antaa. Huumeet ja muu sekoilu menee edariuden piikkiin. Narreissa voi käydä mutta ajoitus ja tapa tekevät tästä tapauksesta poikkeuksen. Poikkeuksen, jota Jere kyllä on aina ollut. Poikkeuksellinen pelaaja, poikkeuksellinen suhde tähän poikkeukselliseen seuraan.

Mun mielestä kaunis jatko tälle tarinalle olisi, että Jere kun Jukurit-paidassa tulee Nordikselle. Jonkilainen muistovideo, kiitokset urasta, ehkä standing ovation ja se on sit siinä. HIFK-taustaa ei Jereltä voi pyyhkiä, mutta vaikea sitä on ikoniksi sanoa, vaikka vielä pari vuotta sitten tämä status oli kaikesta huolimatta vahva.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Organisaatio on ottanut hyviä askeleita ammattimaisempaan suuntaan ja tämäkin kielii siitä. Vanha, hidas puolustaja, jonka palkkanauha ei todennäköisesti edes voi olla kohdallaan.

Lisäksi Karalahti on kussut IFK:ta linssiin niin monesti, että ne viimeiset mahdollisuudet on annettu jo aivan tarpeeksi monesti.

Muistuu mieleen Sheddeninkin kausi kun loukkaantunut Karalahti oli kuukauden päivät kadoksissa ja tuli takaisin aivan surkeassa kunnossa. Kyllä työnantajan ja työntekijän välillä tulee olla luottamus. Sen luottamuksen kun tahallaan rikot useamman kerran, niin on aivan sama mitä marttyyrinviittoja päälle vedellään. Oikea vastaus on ei kiitos.

Kovasti on mies sekoillut, arvostus käytännössä nollassa. Mutta toivotaan kuitenkin kaikkea hyvää hänelle ja tervetuloa Nordikselle...vierasjoukkueen paidassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"HIFK:n urheilujohtaja Tom Nybondas , pitääkö Karalahden väite paikkansa?
– Näin se on.

Eli mikä oli vastauksenne Karalahdelle?
– Ei.

Haluatko perustella kielteistä vastausta jotenkin?
– En. Ei sitä tarvitse perustella."


Nybari tylyttää. Aloin kyllä kovasti hymyilemään, kun Karalahden ulostuloa luki. Jere kaivoi itse kuoppansa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Näin unta, että Jere on tatuoinut Hjalliksen kuvan perseeseensä. Vaadin Hymy-lehteä julkaisemaan todistuksen ettei näin ole.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hienoa! Jeren mahdollisuus pelata IFK:ssa meni sillä hetkellä kun teki sopimuksen narreihin. Kiitos ja hei hei.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan törkeän hieno päätös Tom Nybondakselta ja officelta. Ei voi kun hattua nostaa. Jere teki niin monta kusista temppua tälle seuralle, että ei ansaitse enää ikinä vetää punaista paitaa päälle. Viimeisimpänä tämä "Jokerit vai IFK" ja valitsi kuitenkin pahimman paikallissodan aikaan naapurin.

Tämä.

Asiallista toimintaa Nybarilta ja muulta Officen väeltä. Narri-visiitin jälkeen paluuta kotiin ei enää ole. Kiitos 90-luvun ja 2000-luvun puolivälin palveluksista, mutta itsepä tiensä valitsi, joten turha valittaa, jos ovi pysyy kiinni. Matkalle mahtui monia hyviä hetkiä, mutta ymmärrettävästi just nyt ei - eikä tulevaisuudessakaan - ole enää käyttöä.

Toki, jos ovi olisi auennut, olisin miestä kannattanut siinä missä ketä tahansa punaista, mutta erittäin ristiriitaisia tunteita se olisi herättänyt, joten tämä oli kyllä parempi päätös.


Pääasia on, ettei (huom!) KARALAHTI ole ikinä minkään paidan selässä IFK:n joukkueessa.

Kyllä mä periaatteessa olen valmis antamaan mahdollisille jälkipolville reilun mahdollisuuden, jos joku Karalahti-niminen juniori haluaa joskus alkaa pelata lätkää IFK:ssa ja etenee liigajengiin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma kanta tähän on aika neutraali. Olisin hiljaisen hyväksynnän paluulle antanut, mutta tämä ratkaisu käy itselleni erittäin hyvin. Tätä tapausta ei mitenkään voi verrata T.Ruutuun tai Peltoseen. HIFK teki kilpailukykyisen sopimustarjouksen kaudelle 2013-14, mutta Jere päätti valita narrit, vaikka seurojen välit olivat tuolloin erityisen tulehtuneet case Peltosen jäljiltä. Lisäksi HIFK:lla oli Summasen alaisuudessa vaikea kausi tulossa ja tämä oli kaikkien tiedossa. HIFK olisi kerrankin tarvinnut enemmän Karalahtea, kuin Karalahti HIFK:ta. Karalahden markkina-arvo oli palautunut ja kun hän pääsi kilpailuttamaan tilanteensa, niin Jere käänsi selkänsä HIFK:lle juuri silloin. Tätä ei vain ole HIFK:ssa osattu antaa anteeksi ja that´s it, end of story. Ja kyllä ne hyvät ajat Jeren kanssa aika vähissä olivat 1998 mestaruuden jälkeen. Enemmän perseilyä, kuin menestystä. Pienen peukunnoston kuitenkin annan, kun ura päättyy. Ei käyttäytynyt ala-arvoisesti kyykkypaskan tavoin narripaita päällään entistä seuraansa vastaan, eikä varmasti käyttäydy jatkossakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös