Jere Karalahti vielä kerran?

  • 307 803
  • 665

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Menin nostamaan Jere-ketjua ylös ja huomasin, että modet ovat lukinneet sen todeten suunnilleen näin: "Tätä on käsitelty tarpeeksi. Kun on uutta asiaa, joku avatkoon kokonaan uuden ketjun". No, avataan sitten, kun vanhaa ei voi elvyttää.

Tämä on tieto:

HIFK ei päästänyt Maraa pois ilman backup-plania ja se plan on "paluumuuttaja" takalinjoillemme. Samaan aikaan Petu on ilmaissut halunsa saada Jere joukkueeseen ja asiaa käsitellään. Pallo on loppupeleissä Bluesilla. Mutta kyllä tätä ainakin yritetään. Lähteisiin kuuluu mm. Jere itse. Saas nähdä. Ja siis, pidelkää hevosianne: en todellakaan sano, että Jeren paluu HIFK:hon on varma. Mutta se on varmaa, että Jeren paluusta keskustellaan painokkaasti juuri nyt ja nyky-HIFK:ssa pätee se, että valmentaja on tärkein henkilö joukkueen kokoamisessa. Koutsille halutaan hankkia ne pelaajat, jotka hän haluaa. Tätä kutsutaan alan piireissä ammattimaiseksi toiminnaksi.

Mulle #10 kelpaa aina. Elämme jännittäviä aikoja..
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Njaa...en minäkään olisi Jereä pitämässä Bluesissa hinnalla millä hyvänsä. Loistava pelinlukutaito ja muutenkin erinomainen pelimies toki. Kääntöpuoliakin on, esim. Blues-JYP -välieräsarjassa about puolet Bluesin kaikista jäähyistä taisi olla Jeren ottamia. Hidastuminen näkyy vuosi vuodelta enemmän jäähymäärissä.

Eiköhän Bluesin kannalta hommassa ole kaksi ehtoa, joiden toteutuessa Jerestä voidaan luopua. Sopimuksen purusta täytyy saada kunnollinen korvaus ja puolustukseen on löydyttävä riittävän kovatasoinen paikkaaja.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Toivottavasti ei.

Mielellään näkisin pelipaikan menevän jollekin nuorelle kaverille, kuin Jerelle. Toki jos Jere pelaa tosissaan niin on toki selkeä vahvistus, mutta silti on ehkä riski jota en itse ottaisi.

Toki jos tämä vanha juoppo meille takaisin roudataan niin parasta hänelle toivon, kuten olen toivonut Jeren pelatessa muuallakin ja saatan heittää vanhan Jeren paidankin päälle muutamaan matsiin.

Joukkueessa on kuitenkin jo aika lailla vanha ja kokenut puolustuksen runko, joten mielelläni näkisin mahdollisuuden Tuohilammelle tai Melartille. Tai jos taso ei riitä niin uutta matoa koukkuun.

Hejsan Bönder!
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin kuulun siihen osastoon, jonka HIFK:n Jere tulee aina mahtumaan. Tämä johtuu varmaan nuorehkosta iästäni, jonka seurauksena Jere edustaa minulle sitä HIFK:ta johon aikoinani ihastuin, tiedä häntä. Toiselta kantilta taas ymmärrän miksi osa ei Jereä enää kelpuuttaisi HIFK:n, kun hän on niin monta kertaa kussut nilkoillemme, mutta kuten sanoin niin minulle kelpaisi...

Vielä kerran!
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ilman muuta!

Jos on mahdollista saada Jere kilpipaitaan, ottaisin vastaan ilomielin. Aina on olemassa riskejä, mutta onhan Jere pelannut jo muutaman vuoden ilman ongelmia, joten en mä niitä riskien laukeamisia pidä kovin todennäköisinä. Sitä paitsi, olihan viime kaudella meillä eräs H.H., joka hänkään ei ole ongelmattoman pelaajan maineessa, mutta ei hänkään saanut junaa raiteiltaan. Nythän tässä sitten tietysti mitataan mahdollisesti Bluesin suuruus. HIFK osoitti suuruutta päästämällä Maran Ipaan, mutta pystyykö Blues samaan. Epäilen, että ei, koska nousukkaat harvoin ymmärtävät tyylikkyyden päälle. Näin ollen tuo kuvio saattaa kaatua.

En olisi myöskään huolissani Melartin tai Tuohilammen peliajasta. He tulevat sitä saamaan loukkaantumisten ym. poissaolojen vuoksi, joita joka tapauksessa tulee.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ei oikein innosta... Jos Jere olisi hankittu Vallinin paikkaajaksi, en olisi lainkaan pahoillani, mutta nyt etsitään korvaajaa Järventielle. Siihen hommaan Jerestä ei ole.

Nopea ja sekava hahmotelma:

Tilanne A: Vallin ulos, Jokela sisään = win
Tilanne B: Vallin ulos, Jere sisään = win
Tilanne C: Vallin ja Järventie ulos = Jokela ja "nopea kiekollinen" sisään = win
Tilanne D: Vallin ja Järventie ulos = Jere ja "nopea kiekollinen sisään" = win
Tilanne E: Vallin ja Järventie ulos = Jokela ja Jere sisään = lose

...ja nyt pohditaan näistä tilanteen E toteutumista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
mutta kuten sanoin niin minulle kelpaisi...

Mun mielestäni tässä on olennaisinta se, että valmentaja haluaa. Tästä meuhkasin jo viime kaudella: HIFK:ssa valmentajalla kuuluu olla valtaa ja faneja ei kannata läheskään aina kuunnella. Pääasia, että koutsilla on visio, joka johtaa voittoisaan joukkueeseen. Valta tuo mukanaan tietenkin valmentajalle (tulos)vastuunkin.

Mitä Jereen ja Petuun tulee, niin yksi asia on 120% varma: Petu Matikainen tietää ja tuntee Jeren nykykunnon ja yleisen luotettavuuden noin miljoona kertaa paremmin kuin yksikään tänne kirjoittava vanhojen muistelija. Valoja päälle, nyt on 2011 ja Jere oli viime kaudella eräs liigan parhaista pakeista ilman asiattomia poissaolopäiviä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei mitään pakkomiellettä Jerestä ole, mutta kyllä mä hänet ottaisin takaisin ihan viime kauden näyttöjen perusteella. Jere pelasi Bluesissa aivan mahtavan kauden, ja oli isossa roolissa Bluesin sensaatiossa (sääleistä finaaleihin). Eli pistän peliesitykset nimen edelle, ja toivotan Jeren tervetulleeksi takaisin, jos/kun paluu mahdollista on.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mitä Jereen ja Petuun tulee, niin yksi asia on 120% varma: Petu Matikainen tietää ja tuntee Jeren nykykunnon ja yleisen luotettavuuden noin miljoona kertaa paremmin kuin yksikään tänne kirjoittava vanhojen muistelija. Valoja päälle, nyt on 2011 ja Jere oli viime kaudella eräs liigan parhaista pakeista ilman asiattomia poissaolopäiviä.

Sinänsä aika mielenkiintoista, koska HIFK-puolustus alkaisi muistuttamaan aika paljon jotain JYPin vastaavaa, yksi pakki jolta löytyy jalat ja loput ovat sitten hitaita. Kyllä mä mielummin näkisin Maran korvaajana jonkun samantyyppisen pelaajan. Mutta kai tuo Jerekin kelpaisi, jos valmentaja niin haluaa? Siinä on vain suurempi vastuu hyökkääjillä, koska hyökkäyksiinlähdöistä tippuu yksi variaatio pois, kun puolustuksessa ei ole kunnollista kiekon ylöstuojaa Kousan lisäksi.

Ja jotta Jere pysyisi aisoissa myös HIFK:ssa pelatessaan, hänelle voisi rakentaa häkin Nordikselle, jossa viettäisi vapaa-aikansa.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos mahtuu/sopii joukkueeseen (ei ole itsestäänselvyys), niin mikä ettei. Parhaimmillaan kuitenkin tässä liigassa huippupakki, mutta hitaus näkyy selkeästi. Varsinkin siinä, että ajaa itsensä helposti ulos tilanteista, jos lähtee kunnon pommia yrittämään (kädet ylhäällä toki). Järkeä on ilmeisesti tosin tullut lisää viime vuosina monessakin suhteessa, että siinä mielessä on puolestani tervetullut, edellyttäen, että pelaa viisaasti.
Mulle #10 kelpaa aina. Elämme jännittäviä aikoja..
#3 kelpaisi minulle paremmin.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Nythän tässä sitten tietysti mitataan mahdollisesti Bluesin suuruus. HIFK osoitti suuruutta päästämällä Maran Ipaan, mutta pystyykö Blues samaan. Epäilen, että ei, koska nousukkaat harvoin ymmärtävät tyylikkyyden päälle.

Blues osoitti jo jotain hommatessaan Jeren viime kaudelle. Nytkö Jere sitten kelpaa IFK:hon? Rotsit.
 

#76

Jäsen
Nythän tässä sitten tietysti mitataan mahdollisesti Bluesin suuruus. HIFK osoitti suuruutta päästämällä Maran Ipaan, mutta pystyykö Blues samaan. Epäilen, että ei, koska nousukkaat harvoin ymmärtävät tyylikkyyden päälle. Näin ollen tuo kuvio saattaa kaatua.
Mikä olisi Bluessin motivaatio vapautta Jere sopimuksestaan? Järventien tapauksen ymmärrän, koska pelaajan arkielämä Tampereella, mutta pk-seudulla moni asuu jossain toisessa kaupungissa kuin missä työskentelee.

Saisiko Blues rahaa, pelaajia, säästöjä pelaajabudjettiinsa tai jotain muuta?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta kai tuo Jerekin kelpaisi, jos valmentaja niin haluaa? Siinä on vain suurempi vastuu hyökkääjillä ja hyökkäyksiinlähdöistä tippuu yksi variaatio pois, kun puolustuksessa ei ole kunnollista kiekon ylöstuojaa Kousan lisäksi.

Ja jotta Jere pysyisi aisoissa myös HIFK:ssa pelatessaan, hänelle voisi rakentaa häkin Nordikselle, jossa viettäisi vapaa-aikansa.

Päinvastoin hyökkäyksiinlähdöt järkeistyvät huomattavasti. Jerellä kuitenkin on malttia ja taitoa pitää kiekkoa viimeiseen hetkeen asti ja etsiä avauspaikkaa keskialueelle. Syöttö keskialueelle vapaalle hyökkääjälle oman sinisen ja punaisen väliin tuottaa poikkeuksetta paremman tuloksen kuin pakin kuskaus punaviivalle ja siitä yleensä veto päätyyn.

Nythän Jergus on viettänyt jo vuoden pk-seudulla sen kuuluisan kaveripiirin lähettyvillä, ja hyvin on homma toiminut. Tai ainakin ulospäin näyttää siltä. Tuskin sitä apinahäkkiä tarvitaan.

JHag kirjoitti:
Mutta se on varmaa, että Jeren paluusta keskustellaan painokkaasti juuri nyt ja nyky-HIFK:ssa pätee se, että valmentaja on tärkein henkilö joukkueen kokoamisessa.

Heti tuli mieleen, että Pena olis tokaissut Maralle et "No lähe meneen, mua ei kiinnosta." Sitten samalla rahalla faxi olisi tuottanut tilalle 130-kiloisen konsonanttihirviön Extra-liigasta, joka ei osaa luistella kuin etuperin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Päinvastoin hyökkäyksiinlähdöt järkeistyvät huomattavasti.

No mitäs vittua, olinko kirjoittanut, että niissä ei olisi mitään järkeä? Jos pakki avaa suoraan keskialueelle, niin siinä hyökkääjien vastuu kasvaa huomattavasti, jotta pahoja syötönkatkoja ei pääse syntymään vastustajan toimesta. Hyökkääjien pitää osata hakea vapaata paikkaa ja liike pitää olla kunnossa. Sitä en kiellä, etteikö Karalahdella olisi tuo avauspelaaminen kondiksessa, mutta siihen tarvitaan myös hyökkääjiä. Ei tuo kiekon kuskaus keskialueelle ollut viime kaudellakaan mikään yleinen asia tai jota yritettäisiin järjestäen, sitä tehtiin sopivan paikan tullen ja Järventie toteutti sitä vielä hyvällä prosentilla. Nyt kun hän poistui joukkueesta, on meillä enää Kousa, joka sitä voisi toteuttaa samalla tavalla.
 
Itse kuulun siihen ryhmään, joiden HIFK:hon Jere ei ole tervetullut. Jos mies HIFK:ssa ensi kaudella kuitenkin pelaa, niin pidän Jeren taklauksiaan puhtaina ja huudan kuin hullu Jeren tehdessä maalin.

Jere on huippupelaaja, ja mahtuu taitojensa puolesta helposti pakistoon. Liike on jopa surkeaa, mutta pelisilmä ja sitä kautta sijoittuminen loistavaa. Jos Matikainen todella haluaa Jeren joukkueenseensa Matikaisen pitää Jere joukkueeseensa saada. Päävalmentajan tahto on tärkein asia joukkuetta kootessa, tästä olen JHagin kanssa ehdottoman samaa mieltä.

Olen kuitenkin vanhojen muistelija. Jos Jere olisi kussut seuran kintuille vain kerran olisin valmis ottamaan herran takaisin ilman varauksia. Mutta kun Jere kusi kintuille monta kertaa en pysty enää unohtamaan sitä kaikkea. Samalla tavalla kuin Nikita Fougantine ei kuuluu mielestäni vapauteen Jere Karalahti ei kuulu mielestäni HIFK:hon. Jos Maran tilalle todella katsellaan paluumuuttajaa, niin minun suussa nimi Teemu Laakso maistuu paljon paremmalle.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni tässä on olennaisinta se, että valmentaja haluaa.

Ihan totta ja hieno homma, että HIFK:ssa toimitaan vihdoinkin niin kuin ammattiurheilussa tulisi toimia.

Minä diggasin Maran tyylistä pelata ihan älyttömästi ja suoraan sanottuna kummoksuinkin monen meidän leiriläisen tapaa dumata äijän pelityyli. Hän oli kuitenkin ajoittaisista hasardeistaan huolimatta erittäin varma kiekollinen puolustaja hyvällä liikkeellä höystettynä. Mutta vaikka me nyt ensi kautena häviämmekin nopeudessa niin kyllähän minä ainakin ihan yhtälailla diggaan tuommoisesta lihapitoisesta puolustuksesta, yhtään nopeutta väheksymättä.

Kousa - Kankaanperä
Söde - Kurvinen
Jere - Jokela

Ihan sama miten nuo asettelee niin ainoa mikkihiiri on, joka tapauksessa Kousa, joka ei kaihda hänkään fyysistä peliä. Kuten sanoin niin minulle kelpaisi Jeren kotiin palaaminen ja vielä, kun meidän nykyinen koutsimmekin tahtoisi Jeren mukaan remmiin niin mikäs sen parempi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kommentoidaan täälläkin.

JOS tilanne on niin, että Jere haluaa hinnalla millä hyvänsä HIFKiin, niin good riddance. HIFK maksaa silloin asiaankuuluvat korvaukset ja kaikki ok. Kyllä tässä maailmassa pelaajia riittää. Mitään tekemistä jonkun kuvitteellisen "Bluesin suuruuden" kanssa tällä ei ole. Kyseessä on urheilubisnes, jossa tähdätään aina voittoon. Kun kyseessä on viime kauden joukkueen tärkeimpiin pelajiin lukeutuva sopimuksenalainen mies, on luonnollista, ettei sitä päästetä tosta vaan lähtemään, jotta joku nettipalstan kirjoittaja saa paremman mielen siitä, että seura toimii kuvitteellisen oikeamielisesti.

JOS tilanne on niin, että Jere toivoisi pääsevänsä vielä kerran HIFKiin, mutta on ammattimiehen etiikalla varustettu pelaaja, joka on silti valmis kunnioittamaan tekemäänsä sopimusta, niin hyvä niin. Jere sitoutuu pelaamaan täysillä vielä yhden kauden Bluesissa ja siirtyy sitten vaikka vuoden päästä Matikaisen leipiin naapuriin.

Ei tässä mitään sen kummempaa ole: jos Jere siirtyy HIFKiin, seura maksaa Bluesille tukevan korvauksen. Jos ei, on myrsky vesilasissa ollut taas täysin turha.

Tietty tässä voi jälleen miettiä mikä on Jere Karalahden ymmärrys syistä ja seurauksista elämässä yleensäkin jos on valmis iskemään nimensä soppariin ja kiittää sitten joukkuetta joka oli valmis antamaan miehelle tilaisuuden - mm. HIFKin perseennäytöstä huolimatta - perseilemällä tilaisuuden tullen. Jos nämä jutut pitävät täysin paikkansa, voinee kysyä onko Jere sittenkään kasvanut miehenä ollenkaan?
 
Viimeksi muokattu:

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jaa-a

Aika sekavat ajatukset...
kerran kussut pesään, aina kussut?
Huikeat viime kauden esitykset, jatkuuko?
Villen johtajuus pitää Jeren aisoissa tilanteessa kuin tilanteessa?
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin... mutta parempi jatkaa hiljaiseroa ja seurailla kaukaa...

Ainoa minkä voin luvata on:
Fanitan Jereä täysillä, josko herra palaa HIFK-paitaan ja annan vanhat synnit anteeksi, josko seuran johto päätyy tähän ratkaisuun! Jos Jere ei päädy HIFK-paitaan, niin en ala perään ruikuttamaan.

Aurinkoista ja lämmintä kesää kaikille!
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Pelityyliltään paras Suomalainen puolustaja, jos joukkue pelaa 90-00 alkupuolelle ominaista aluepuolustusta ja hyökkäyspäässä viivan kautta.

Tätä nähtiin Petun toteuttamana myös leijonissa tällä kaudella EHT-turnauksissa ja jokainen tietää kuinka tuottavaa se on nykykiekossa. Vastavetona maailmanmestaruus nykyaikaisella puolustuksella.
 

Carlos

Jäsen
Joo-o, kaikki varmaan jo tietääkin mitä haluan sanoa. Ei vaan kiinnosta, luuseri mikä luuseri. Jos Petu haluaa ja saadaan kohtuuhinnalla niin tulkoon, mutta parempi kyllä ilman kuin hillman.

Toivottavasti löytyisi joku edes vähän asiallisempi pakki. Jos nyt sitten ketään edes tarvitaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Erääseen aikaan euroopassa pelaavista pakeista paras. Nykypäivänä en ottaisi enää HIFK:hon. Karalahden hankintaan kuuluu liikaa riskejä vaikka on vielä erinomainen pelaaja.

-Tinke-80
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Blues osoitti jo jotain hommatessaan Jeren viime kaudelle. Nytkö Jere sitten kelpaa IFK:hon? Rotsit.

HIFK on antanut Jerelle niin monta kertaa anteeksi toilailuja, että sitä ei enää tarvitse tehdä. Mutta jos näistä lukuisista ohareista huolimatta seuran johto katsoo, että Jere kelpaa takaisin, oon tosi tyytyväinen.

Nyt vertasin tilannetta Järventie-caseen, jossa Järventie päästettiin kasvattajaseuraan ja muuttamaan ns. kotiin. Tässähän ei asuinpaikka vaihtuisi, mutta itse nyt satun pitämään tyylikkäänä sitä, että ei roikuta kenessäkään väkisin ja vastoin toisen tahtoa.

Joku Blues-fani siellä jo lämpesikin siitä, että Bluesin pitäisi päästää Jere vapaasti siirtymään, jotta jonkun nettikeskustelijan (ilm. minun) mieli tulisi paremmaksi. Tähän vastaan, että ei pitäisi. Nimenomaan sen vuoksi ei pitäisi, vaan kuten sanoin, se osoittaa tyylikkyyttä ja etenkin suurta itsekunnioitusta. Ja espoolaisille taas tiedoksi, että tämä ei nyt sitten ole ainut tapa osoittaa itsekunnioituksen olevan kohdallaan, vaan yksi tapa. Ihan vaan, ettei tarvi repiä shortsejaan...
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti kyllä! Jere on loistava pelaaja ja mielestäni olisi oikein muutamien mokauksien jälkeen päästää mies päättämään ura IFK:ssa kunniakkaasti. Olen 100% varma, että näin Jerekin haluaa ja on pahoillaan sekä katuu aikaisempia tekosiaan. Hän rakastaa IFK:ta ja on vielä aivan ainutlaatuinen pelaajana. Ei tälläisiä joka puusta kasva.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on antanut Jerelle niin monta kertaa anteeksi toilailuja, että sitä ei enää tarvitse tehdä. Mutta jos näistä lukuisista ohareista huolimatta seuran johto katsoo, että Jere kelpaa takaisin, oon tosi tyytyväinen.

Mielipiteeni on, että Karalahden palkkaaminen ensi kauden HIFK:iin olisi melkoista penailua ja myös muuttuneen organisaation liikahtamista epäammattimaisempaan suuntaan. Karalahti on saanut mahdollisuuksia HIFK:ssa tarpeeksi ja jos herra ei ole osannut käyttäytyä pelipaidan vaatimalla arvokkuudella ja organisaatiota kunnioittaen, niin miksi seuran tarvitsisi tulla vastaan. Nykyinen HIFK:n organisaatio ei ole sama, josta Karalahti lähti ja urheilullisuuden taso on aivan eri, mitä se oli 3-5 vuotta sitten.

Karalahden pelillisiä ansioita en kiistä, mutta kun joukkueessa on ihan oikeitakin johtajia tällä hetkellä ja kun viime kausi osoitti, mitä hyvällä yhteishengellä, sitoutumisella ja toisten pelikavereiden kunnioittamiselle saadaan aikaan, niin eiköhän etsitä muuta vaihtoehtoa. Matikainen voi luonnollisesti haluta, mutta toivon joukkueen johtohenkilöiltä nopeaa ja suoraviivaista linjanvetoa, että ykköskorin profiilipakki on joku muu.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös