Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 121
  • 1 664

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ulkopuolisen silmin Jokerit ei ole Jokerit enää, vaan joku muu. Ei siinä mitään ymmärrän hyvin niidenkin näkökulman, ketkä uuden jokerien kelkkaan lähtee. Mutta ensi kauden tai siitä edespäinkään jokereilla ei ole mitään tekemistä sen Jokerien kanssa, minkä minä olen oppinut tuntemaan.

EDIT. Aimo Mäkinen pyörähti taas, kovin on levottomat unet...

Onko Lukko Tepsi? Miten sulatat Numelinin ja Vahalahden?

Ei tämä koko kesän rumba ole ollut helppoa sulatella. Lisäksi Jerekin vielä bändiin skulaamaan. Olen funtisinut ottaa kaiken vastaan mitä tullakseen on, enkä valita myöhemmin. Vanhalle ukolle tämmöinen on aika hankalaa ymmärtää. Jengiä en vaihda kuitenkaan koskaan.

-duud-
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mua vituttaa toi jatkoajan otsikkokin. Mikä vitun kaappaus on lähes sata vuotias kokkelifossiili joka on leimannut itsensä naapurin logolla ja on vakuutellut ettei koskaan pelaa Jokereissa? Paljonpa taas painoi Jeren omat lausunnot. No alkoholisteja ja nistejä tuntevat tietävät kyllä paljonko näiden sanoilla on painoarvoa, valehtelu kun on näiden toinen luonto. Pidin Jereä äijänä, en pidä enää. Olkoot kuinka hyvä pelaaja tahansa niin on silti sataprosenttisesti huti hankinta. Ja Hjalliskin söi sitten sanansa Jerestä, joka herättää kysymyksen kuka niitä lankoja oikeasti Jokereissa vetelee. Ei vittu Hjallis, sinuun olen vielä pettyneempi kuin Jereen.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ei Jereä mitään vastaan mutta turha hankinta mielestäni. Pakisto olisi ollut kunnossa ilman tätä julli-ikoniakin :) Mutta toivottavasti olen väärässä. Ei kiinnosta missä ukot ovat pelanneet. Jos pelaaja on hyvä ja auttaa joukkuettani niin ei todellakaan kiinnosta palaakaan vaikka olis pelannut jossain 20v. putkeen. Tekevät vain työtänsä ja haluavat tietysti itselleen mahdollisimman hyvä työympäristön ja palkan. Tekeekö tämä minusta sitten huonomma fanin? Ihan v***n sama.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Parasta tässä on katsoa näitä jullien itkupotkuraivareita. Ei puutu viihdettä perjantai-illasta... :)
Kyllä ne itkupotkuraivarit tuntuvat ainakin tämän ketjun perusteella tulevan ihan jostain muusta leiristä kuin "julleista"... Enkä mä sillä, ymmärrän tämän kyllä täysin. Vähän niin kuin Peltose Pasi olisi tullut aikanaan Lukkoon.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hjalliksen aika toi Jokereille menestystä, oman hallin ja muuta kivaa mutta on kyllä täyttää paskaa, että mies muka loi Jokerit. Aimo Mäkinen ''loi'' Jokerit ja seuralla oli jo oma historiansa ennen Harkimon tuloa. Tiesit varmasti tämän mutta kyllä toi tyhjästä-väite särähti pahasti korvaan.

Kyllä, tiesin.

Viestini oli kritiikki nimimerkki Simonin väheksyvään asenteeseen Hjallista kohtaan. Ja tosiasiahan on myös se, että ilman Hjalliksen rahoja, Jokerit olisi todennäköisesti päästetty konkurssiin. Eli, kyllä mä myöskin näkisin Hjalliksella olevan aika suuri merkitys sille, että Jokerit löytyy Suomen kiekkokartalta.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Kieltämättä sattuu

. Synkkiä meriä seilaa Jokerit-laiva, toivottavasti ei kohdata Venäjällä jäävuorta..
Ollos huoleti, ratapihan tsuhna. Peräsintä kääntelee jo kertaalleen tyrskyt punapaita päällään kokenut kamraatti..

Mitä Jereen tulee, niin kiitos menneistä. Tulevaisuutta ei sitten olekaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ei kyse ollut "viihtymisestä" vaan siitä, että jokerilegendoilla, kuten Kurrilla ja Selänteellä, oli enemmän kysyntää Suomea paremmissa lätkäympyröissä. Siksi jokerilegendoista tulee myös Hockey Hall of Fame -tasoisia maailmanluokan lätkälegendoja.

24 vuoden Jokeri-vihaamisen perusteella uskallan väittää, että oikeita Jokeri-legendoja ovat Otakar Janecky, Keijo Säilynoja, Waltteri Immonen, Mika Strömberg, Ari Sulander etc.. En väitä etteikö Selänne ja Kurri Jokeri-taustaisina maailmantähtinä ole ansainneet nimensä Jokeri-folkloreen, mutta jumalauta nyt, Kurri teki uransa Edmontonissa ja Selänne Duckseissa, ei tässä saatana puhuta mistään Jokereille mielettömiä urotekoja tehneistä pelaajista.

Karalahti on hyvä vahvistus Jokereille KHL-taustaa ajatellen, mutta niin surullinen hankinta kun miettii niitä aikoja, jotka Jokereillekin olivat niin rakkaita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hevonvitut. Lampaan puhetta. Ei fanin tarvitse kumartaa kun joukkueenjohto pyllistää fania kohti.

Johan siellä on kumarrettu kun Venäjän mestaruussarjaan hyppääminenkin on hyväksytty. Sehän Karalahden siirron mahdollisti, ei Jere olisi siirtynyt sm-liigassa Jokereihin pelaamaan. Nyt toki sit toi "välikausi" tulee miehelle pallisena pahana, mutta Hjalliksen Venäjän seikkailuja tästä saa itse kukin kiittää/syyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
24 vuoden Jokeri-vihaamisen perusteella uskallan väittää, että oikeita Jokeri-legendoja ovat Otakar Janecky, Keijo Säilynoja, Waltteri Immonen, Mika Strömberg, Ari Sulander etc.. En väitä etteikö Selänne ja Kurri Jokeri-taustaisina maailmantähtinä ole ansainneet nimensä Jokeri-folkloreen

Viestini oli vastaus johonkin ipalaisen höpinään ettei Jokereista ole muka tullut naapurin hagmania legendaarisempia pelaajia. Sen virhekäsityksen ystävällisesti korjasin. Selänne on muuten jokeritekojensakin puolesta jokerilegenda siinä missä Ottokin. Sen verran merkittävässä asemassa Teme oli kun Jokerit pohjamudista nousi mestariksi. Parhaat eivät jää SM-liigaan, sekin pitää muistaa.

Mutta eiköhän jätetä off topic ja pyhitetä tämä ketju varmasti erittäin asiapitoisena pysyvälle keskustelulle Jere Karalahden jokeriseikkailuista.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Jos Jere olisi esim. 5 vuotta sitten tullut Jokereihin, niin mielipiteeni olisi varmasti ollut kielteisempi. Rehellisyyden nimissä tuskin mies olisi harkinnut Jokereihin tuloa edes niihin aikoihin mistään hinnasta. Pikku hiljaa kuitenkin on IFK-leima mun mielestä karissut. On ollut Kärppiä, Hampuria, Bluesia ja Minskiä tässä välissä.

Oikeestaan yllättävän myönteiset fiilarit, kun pari vuotta ollaan valiteltu joukkueen pienuudesta yms. Nyt siellä on fyysistä pelotetta vähän lisää ja sitä kokemusta. Ja kaksi rightin pakkia!

Olen Jokeri-fani kolmannessa polvessa ja valmis antamaan Jerelle mahiksen. Maailma muuttuu. Monet ei varmasti tätä sulata, eikä tarviikaan.
 

Slobo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Tampa Bay Lightning & Huuhkajat
Hahah ei voi muuta kuin nauraa. Seuraavina päivinä lehdet tulevat revittelemään otsikoita tästä siirrosta ja katalysaattorina toimii molempien puolien "raivostuneet" fanit. Hjallis nauraa partaansa.

Vielä kun tuo Melart olisi tullut kehiin niin olisin kyllä halunnut olla kärpäsenä katossa (tai katsomossa normaalisti) kun ensimmäiseen paikallispeliin Jokereilta tulee avausviisikkoon Karalahti-Väänänen-Ruutu-BenAmor-Melart... =)

Mistä lähtien avausviisikossa on pelannut kolme puolustajaa?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Karalahtea vastaan minulla ei ole mitään, mutta kun katsoo meidän rosteria, niin mihin väliin se Jere pitäisi tunkea? Siinä mielessä en oikein ymmärrä tätä hankintaa, ellei sieltä sitten joku Dehner ole lähtemässä johonkin.
 

Gemondo

Jäsen
Tämä on viesti #115 tähän ketjuun ja taidan olla 6. tai 7. kirjoittaja joka suhtautuu positiivisesti tähän siirtoon. Tai olin. En taida olla enää, minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään Karalahtea vastaan Jokereissa mutta kun on saanut lukea 5 sivua siitä kuinka raskas pala tämä on muille Jokerifaneille (...ja ymmärrän kyllä miksi) niin olisi saanut jäädä huhun asteelle, varsinkin näissä vallitsevissa olosuhteissa.
Olisi todella mielenkiintoista tietää kenen hankinta Jere on? Jos ja kun Jokereiden seuraava UTJ on jo Hjalliksen tiedossa ja odottaa vain julkaisua niin ei kai Hjallis itse tässä vaiheessa lähde sopimuksia ominpäin rustaamaan? Olettaen että sopimus on heinäkuussa allekirjoitettu.

Palatakseni viestin alkuun niin minulla henk.koht. ei ole ongelmia nähdä Karalahtea Jokeripaita yllään, luulen jopa nauttivani siitä ja ainakin itse näen hänet mieluummin meillä laittamassa maalinedustalla poikkaria Fatan ja Puustisen selkään kuin Hifkin paita päällä lanaamassa teräväisiä ja eavesseja kumoon ensi kaudella. Uskon myös että Karalahdella on paljonkin annettavaa pelillisesti meille ja tulee vahvistamaan puolustusta huomattavasti. Mutta kuten sanottu, koska tulee tämä aiheuttamaan TODELLA paljon närää varsinkin EP:n porukoissa niin olisin toivonut Hjallikselta sen verran pelisilmää tässä muutenkin herkässä tilanteessa että olisi torpannut (taas?) tämän siirron.

Ja sitten vielä loppuun eräs skeenario jota kelailin: Jere on varmasti saanut myös Hifkiltä tarjouksen ja tuntee varmasti ifk:n "omaksi seurakseen". Jere ja Semir ovat tunnetusti hyviä frendejä keskenään, mitäpä jos Semir on kertonut Jerelle miten syyskuun tapahtumiin johtaneet asiat ovat oikeasti menneet*, ja Jere ei yksinkertaisesti suoraselkäisenä miehenä halua mennä pelaamaan enää kyseiseen seuraan? Ei siis olisi kyse rahasta, kyykyttämisestä tai mistään muustakaan "palstatotuudesta"? Who knows?
*En väitä itsekään tietäväni mutta uskoisin asianomaisten tietävän paremmin kuin kukaan täälä palstalla kirjoittava.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Taisin juuri lukea viisi sivua kuraa ja oksennusta. Ei näköjään pitäisi tunnekuohuissa ja kännipäissään kommentoida asioita.

Itse lupaan huomenna yrittää kommentoida asiaa kuhan olen nukkunut kunnon yöunet. En kuitenkaan ymmärrä tätä hirveätä vastareaktiota Jokeri-kannattajien puolelta. Seurauskollisuus on kuollut ja kuopattu. Ei sitä enään ole. Se on huomattu jo monia vuosia sitten.

Palataan yöunien jälkeen uudestaan asiaan. Itse näen tämänkin asian eri tavalla kuin muut, koska olen pystynyt jo pari päivää sulatella sitä. Parin päivän jälkeen ehkä tekin näette sen kokonaiskuvan mitä minä tällä hetkellä.
 
K

kiwipilot

Voi vittu mikä pelle.

Narrivässykät. Ei ole omaa identiteettiä. Mestaruus yli 10 vuoden takaa. Hjalliksen huoria kaikki.

Onneksi kannatan IFK:ta. Onneksi ei tarvitse katsella oman suosikkiseuran lähtöä minnekään ryssäliigaan. Säälin jokerifaneja (niitä oikeita sellaisia). Hjallis on harvinaisen mulkku mies.

Jaahans, Simon says - again... Scholl voisikin jo pikkuhiljaa palata palstalle niin saataisiin yo perskärpänen länkyttämään vittuun Jokerit -osiosta. Sinänsä ihan mielenkiintoista lukea kuinka katkeraksi joku voi heittäytyä jääkiekon tiimoilta. Tiki10:n rooli täytetty?

Ulkopuolisen silmin Jokerit ei ole Jokerit enää, vaan joku muu.

Kyllä, kokemuksen syvällä rintaäänellä nämä; Lugullahan homma on ollut samaa jo viimeiset 10+ vuotta, jos ei enemmänkin: logo -pelleily sekä rahan perässä juoksevan muukalaislegioonan kasaaminen lisättynä olemattomalla menestyksellä. Onneksi kuitenkin saitte seuraikonit Nummelinin ja Vahalahden takaisin kotiin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
En ikinä olisi uskonut näkeväni päivää kun Kamalahti hankitaan Jokereihin.

-Papa-

Ottamatta sinänsä kantaa seurauskollisuuteen ihmettelen joidenkin tarvetta vedota vanhoihin virheisiin, joita tietenkään ei itsellään missään muodossa ole. Voisin väittää että aika monella näistä vanhoja "kamajuttuja" esille nostavista ei ole munakarvoja siinä määrin kasvanut että kykenisivät väitteensä Jerelle kasvotusten esittämään.

Minulle Karalahti edustaa huippukiekkoilijaa mahdollisista vanhoista "kamajutuista" huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ettei tälle kuitenkin olisi joku henkilökohtaisempi ja romanttisempi syy. Nyt vain odottelemaan, että Jere ja SBA virallistavat suhteensa. #tahdon2013.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Huvittavia nään jullifanien purkautumiset tässä ketjussa. Kyllähän se ottaa päähän jos raatokoiran alaisuuteen ei saada pelaajia tai no onhan Hauhtonen toteutuessaan vahvistus tohon jengiin. En olisi kyllä itsekään halunnut Jereä nähdä meillä. Ei kyllä ole ihan helposti sulateltavissa. Olisi kiva tietää mitä mieltä esim. Ossi oli kun kuuli tästä. Mutta tottahan se on, että seurauskollisuutta ei enään ole pelaajien keskuudessa. Ymmärrän sen koska se on heille ammatti. Jatkakaa ....
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huh, tällanen uutinen tällä kertaa aamupalaa syödessä. Sulateltavaa riittää kyllä hetkeksi tässä.. Onneks sentään tieto pelitaidoista vähän helpottaa verisuonien pullistelua otsassa mut se nyt ei todellakaan riitä kompensoimaan nimeä Karalahti samassa paketissa. Niin klisee kuin se onkin niin edes Karalahti ei ole suurempi ku Jokerit ja pakkohan tota on nyt sit vaan katsoa ja yrittää edes puoliksi hyväksyä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä väliä taustalla? En välitä vittuakaan kunhan oma maalin edusta pysyy mahdollisimman puhtaana ja ylivoimalla viivalta tulee muutakin kuin 2 metriä maalin ohi viuhuvia vetoja.
Kovia pommejakaan en kaihda, mutta niitähän Suomen sarjoissa on syytä välttää jos haluaa olla seuraavassakin pelissä mukana.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja sitten vielä loppuun eräs skeenario jota kelailin: Jere on varmasti saanut myös Hifkiltä tarjouksen ja tuntee varmasti ifk:n "omaksi seurakseen". Jere ja Semir ovat tunnetusti hyviä frendejä keskenään, mitäpä jos Semir on kertonut Jerelle miten syyskuun tapahtumiin johtaneet asiat ovat oikeasti menneet*, ja Jere ei yksinkertaisesti suoraselkäisenä miehenä halua mennä pelaamaan enää kyseiseen seuraan? Ei siis olisi kyse rahasta, kyykyttämisestä tai mistään muustakaan "palstatotuudesta"? Who knows?
*En väitä itsekään tietäväni mutta uskoisin asianomaisten tietävän paremmin kuin kukaan täälä palstalla kirjoittava.

Joo, ja ihan oikeasti ihminen ei ole koskaan käynyt kuussa, koko juttu on vain iso filmaus. Niin, tai sitten se on se mopoileva punakeltainen porukka sanonu Jerelle, että noi hjallislan jengin värit sopis paremmin meidän liivien kanssa kun toi toinen punapaita.

Tähän nyt tietysti olis ihan mukava saada ihan virallinen vahvistus ko osallisilta itseltään, tästä jos paljastuu uutisankka ni voi voi sentään.
Esmes, mikäli näin nyt sitten todellisuudessa on, olis aivan mielettömän hienoa saada Jerguksen ja Hjaliksen kommentit asiasta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Onnittelut Karalahden hankinnasta. Mukavaa nähdä Jere sm-liigassa pelaamassa, vaikka jopa Jokereissa. Pelaajille seurat ovat vain eri työpaikkoja, muistetaan se.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Olen lähinnä surullinen tästä hankinnasta, kohtahan meillä on täällä sala-HIFK joka pelaa jokeripaidassa. Olis ollut jäähyväiskausi mukavampi vetää hiukan jokeripohjaisemmalla jengillä. Varmaan Matti Hagmanin kanssa on jo salassa sovittu että seuraavaksi kaivaa hokkarit esiin ja ilmestyy ykkösketjuun. Pikku-Hakki tulee sitten kun vanhenee? Allu Lähteenmäki varmaan tulee samalla.

Tosin seuraavalla kaudella sitten tällä ei olisikaan kai ollut enää niin väliä kun koko maailma muuttuu seuralla kuitenkin. Silloin kai keskustelu on lähinnä että onkos se uusi pelaaja suomalainen vai venäläinen. Ja onks se selvinpäin, tietty.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen lähinnä surullinen tästä hankinnasta, kohtahan meillä on täällä sala-HIFK joka pelaa jokeripaidassa. Olis ollut jäähyväiskausi mukavampi vetää hiukan jokeripohjaisemmalla jengillä.

Nojoo vaikka toi nyt vituttaakin ni ei se Ruutu ja Karalahti yhdessä oo kuitenkaan muuta joukkuetta niin paljon merkityksellisempää et tota vois kutsua jonain sala-ifk:na. Siellä kuitenkin on vielä parikyt muutakin pelaajaa jäljellä ni ei se Jokeripohjainen leima nyt ihan noilla kahdella vaan poistu. Toki yleiskuva tolla joukkueella onnhyvinkin viimekauden mallinen, vauhdikasta kiekonhallintaa mutta vähän fyysisempänä versiona viime kaudesta. Tutinaa ja tötinää luulis tolla jengillä tulevan ens kaudella taitokiekon ohella, mikä toki myös on ifk-tyylistä (tutina ja tötinä - ei taito). Tosin ifk:n fyysinen tötinää peli ja brändi on jo niin menneen talven lumia monen vuoden takaa, mitä ei niitten nuoremmat fanit oo ikinä nähnytkään, ni en mä kyllä siitäkään lähtis vetämään linjoja sala-ifk juttuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös