Jatkokertomus jääkiekosta?

  • 3 275
  • 49

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Niin, tuolla Predatorin (loistavan) novellin threadissa syntyi ajatus jonkinlaisesta jatkokertomuksesta, joka toteutettaisiin siten, että kirjoittajia olisi useampia, (luonnollisestihan halukkaita kirjoittajia on lukematon määrä) jotka sitten kaikki kirjoittaisivat tarinalle jatkoa omalla vuorollaan.

Ja niinhän siinä kävi, että yksissä tuumin päätimme IRCnetin puolella pistää vettä myllyyn ja laittaa tällainen idea seuraavalle tasolle.

Tuloksena oli, että päätimme pyytää Predatoria, tuota Jatkoajan novellikirjallisuuden pioneeria, pistämään tarinan alkuun. Häneltä ei ole vielä vastausta tullut, mutta luotto on kovaa :)

Pyysimme siis Predatoria luomaan alkuperäiset henkilöhahmot, tapahtumaympäristön ja perimmäisen juonen, joita kaikki tietenkin vuorollaan pääsevät kehittämään eteenpäin.

Tarkoitus oli, että ensimmäinen luku, jonka Predator toivottavasti kirjoittaa, saisi olla juuri sellainen ja juuri niin pitkä, kuin hän haluaa, ainoana kriteerinä vain toivomus, että se liittyisi edes jotenkin (kaikille?) Jatkoaikalaisille yhteiseen aiheeseen, jääkiekkoon.

Seuraavien kirjoittajien tekstien pituus olisi hyvä rajoittaa n. 20 riviin / kirjoittaja, ettei tämä aivan sooloiluksi mene :D Ehdottaa saa tietty muitakin rajoituksia / vapauksia.

Ja tähän viestiketjuun voivat myös kaikki halukkaat ilmoittautua jatkamaan kertomusta siitä, mihin edellinen tuleva novellisti jäi.
Eli ei muuta kuin nimiä pöytään, ja katsotaan päteekö vanha sananlasku: "Mitä useampi kokki, sitä... .... soppa."

Minä olen ainakin mukana :D
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Aina valmis.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Aina valmis..

Myös täällä halukkuutta ko. jatkariin.:D
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Sääntöjä

Novellia jatkaessa viestiin on aina lainattava edellinen pätkä !!! Homma kuitenkin repeää käsistä kun useampi kirjoittaja taiteilee omat jatko-osansa samanaikaisesti, ja juoni alkaa haarautua. Mutta nyt omat oksat voivat jatkaa elämäänsä kun on taustatkin tiedossa.

Lähtölaukausta odotellen...
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Pate 00..

Siis sehän menee siten, että joko edellinen kirjoittaja määrää seuraavan kirjoittajan, tai sitten kirjoitetaan ilmoittautumisjärjestyksessä, jolloin ei noita samanaikaisuuksia ja päällekäinkirjoittamisia tapahdu, joten lainauksiakaan emme tarvitse, vai kuinka? :D
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Jaa, voisi kai sitä osallistua tällaiseenkin hupailuun... Eli olen mukana kuin kapteeni uppoavassa laivassa.
 

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
Ihan kiehtova idea- mukana.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Noh, jospa minä aloitan sitten tarinan...

Kohtalokas Turun reissu...


Tammikuinen sunnuntain keskipäivä ja kireä pakkaskeli.
Kireät olivat myös jäähallin parkkipaikalla seisovan Penan fiilikset. Hän katseli tupakka suupielessään pelaajia, jotka tunkivat isoja ja värikkäitä varustekassejaan bussin kyljestä avautuviin säilytystiloihin.
- Eikö kukaan todellakaan tiedä, missä se jätkä taas luuhaa? Pena huusi kysymyksen bussin etuoven kynnykseltä.
Bussissa soi vauhdikas rock ja penkeissä istuvat pelaajat kohauttelivat hämmästyneen oloisina olkapäitään.
Bussin keskivaiheilla istuva Sakke, joukkueen maalivahti, nousi ylös ja talsi käytävää pitkin bussin etuovelle.
- Koutsi hei, mennääs takaisin tonne ulos, mulla olis vähän asiaa, Sakke sanoi.
Pena nakkasi tupakkansa lumihankeen kävellessään Saken kanssa bussista pois päin, kohti pakkasenhuuruista jäähallia.
Sakke nykäisi Penaa toppatakin hihasta ja sanoi: - Tota, tää on vähän arkaluontoinen juttu... kuten tiedät, niin mun vaimo on sairaanhoitajana Tilkassa.
- No niin on, mitä sitten, Pena ihmetteli.
- No sitä sitten vaan, että kun se oli ajamassa yövuorosta meille himaan, siis viime yönä siinä neljän ja viiden välillä aamulla, niin se oli nähnyt Vladimirin seisovan Mannerheimintiellä yhdellä taksitolpalla jonkun lyylin seurassa. Ja vaimo sanoi että Vladimir näytti olevan... tota noin... aikamoisessa kännissä.
Pena tuijotti typertyneenä Sakkea ja kaivoi uuden tupakan esiin vapisevin sormin.
- Ei jumalauta! Aamuyöllä ja täydessä seilissä, vai? Pena kysyi.
- No näin vaimo kertoi, Sakke varmisti.
- Minä tiesin että siitä ei hyvää seuraa, kun se Vladimirin vaimo lähti kalppimaan. Mutta ei se muijan menetys tuollaisella jatkuvalla bailaamisella kompensoidu! Tämä on jukoliste jo kolmas kerta kun Vlado myöhästyy vieraspeliin lähdöstä!
- Näinhän se on, ikävä kyllä, Sakke myötäili.
- Noh, menes nyt takaisin bussiin, ettet vilustu, Pena sanoi. - Me ehkä jotenkin pärjätään ilman Vladoa, mutta sinä et nyt saa tulla kipeeksi.
- Jep. Toivotaan, että asiat hoituu, Sakke sanoi ja lähti juoksemaan takaisin bussille.

Pena sneppasi sytyttämättömän tupakan hankeen, kaivoi kännykän taskustaan ja alkoi näpelöidä numeroita.
Saa jukoliste olla viimeinen kerta kun tähän joukkueeseen hankitaan tsekkivahvistuksia, Pena mietti nostaessaan kännykän korvalleen....

..... JATKUU .... mutta miten, sitä en minä tiedä, se on muiden kirjoittajien päänvaiva....
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ehti jo alkaa, mutta kai vielä pääsee mukaan? Kuka jatkaa Predatorin juttua?
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mukaan...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti theLock
Mukana.

Predator, heitä nyt vaikka sinä että kuka jatkaa tarinaa seuraavaksi.

>>> Noh, kai se seuraava kirjoittaja olisi sitten nimim. acidjam, koska hänhän tämän idean isä on... niin ja sitten vaan siinä ketjussa näkyvässä ilmoittautumisjärjestyksessä tekstiä kehiin. Järjestys se olla pitää, ettei tule "päällekkäisiä" jatkotarinoita...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
iik, mahdunko minä vielä mukaan iloiseen joukkoon turinoimaan?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli järjestys:

acidjam
Tj
M@arko77
Pate 00
Viikate
Woland
Designer
teemu_s
Pitkä
theLock
vilpertti
rapster
Predator (aloittaja ja TarinaGuru)

Acidjam, the field is all yours :)

[edit]
Editoin rapsterin tuonne listaan mukaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
acidjam, HERÄTYYYS!

Pena saa siellä parkkipaikalla pakkasessa seistessään kuolemantaudin, jos ei juttu rupea pikku hiljaa etenemään! Puhumattakaan siitä että se joukkue ehtisi Turkuun ajoissa? Malttamattomia odotamme "pelin avausta"...
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Mäkin voin jossain vaiheessa turoilla rivin tai pari, jos mun annetaan. Alku on ainakin lupaava... :)
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
chapter 2

- "Helvetin Vladimir.. nyt olisi parempi vastata", kirosi Pena ja jäi kuuntelemaan asiaankuuluvia tuuttauksia. Ei vastausta.
Pena sytytti vanhasta tottumuksesta tupakan kiivastuessaan.
- "Nyt mennään. Ja älkää kysykö mitään Vladosta", tiuskaisi Pena puhaltaen samalla viimeiset savut.

Matka Turkuun käynnistyi apeissa, harmaissa tunnelmissa. Kaikkia jäi kaivamaan Vladon kohtalo. Niin eilisillan, kuin jatkonkin osalta. - "Hyvä. Nyt nähdään löytyykö joukkueesta muita vastuunkantajia", totesi Pena lakonisesti. Bussikuski käänsi volyymia kovemmalle ja rockin täyttäessä linja-auton alkoi takapenkin korttirinkikin heräillä ja bussiin alkoi syntyä asiaankuuluva tunnelma.

"Kyllä tämä tästä", uskotteli Pena itselleen miettiessään aseita Turun ylpeyden kaatoon. "Aggressiivisesti... liikettä... taklauksia... liikettä... paljon laukauksia... enemmän liikettä", teroitti Pena itselleen. "Kokoonpano.. hmm.. kuka korvaa Vladon?". Ennenkuin Pena ehätti luomaan yhtään ketjua, alkoi hänen taskunsa piipata... "Kuka helvetti siellä nyt...", aprikoi Pena ja vastasi puhelimeen....
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
(Jahas, jatketaanpas sitten tästä)

Ääni luurin toisessa päässä oli hyvinkin tuttu Penalle. Mieshenkilö esittäytyi tuttuun tapaansa:

"No Make Jatkoaika.comista moro. Olisko sulla Pena aikaa vähän antaa kuulumisia?"

"Kuule on nyt vähän kiire, kun tullaan just tohon Salon Shellille ja mun pitäs käydä kusellakin. Asiat kato tärkeysjärjestykseen, you know."

"No joo. Jos mää sit myöhemmin soittelen."

"Kuule voi olla et mun kännykästä loppuu akku ja multa jäi laturi kotiin et jos soittelet vaikka sit ens vuonna uudestaan. Moro!"

Pena haki Shellin kassalta vähälaktoositonta broileria ja pyysi bussin hengenluojalta Pasilta lounaskassaa. Pasi meni vaikeaksi ja kuiskasi jotain Penan korvaan muiden pelaajien punastellessa vieressä. Pena laittoi käden naamalleen ja huokaisi syvään.

"Eli antakaas kun mä selvitän. Me ollaan ajettu puol tuntia ja jätkät on jo tuhlannu koko lounaskassan PAJATSOON??? Ääähhh teidän kanssa. Saatte sit syödä sitä samaa tillilihaa mitä mun muija tänään laitto mulle evääks duuniin."

"Aina sitä!"

"Älkää mussuttako!"

Ja niin karavaanin matka jatkui edelleen kohti Turkua...

(ja Marko77 jatkaa.)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tunnelma bussissa ei ollut kaksinen. Penan muijan tilliliha haisi pitkin bussin käytäviä ja pelaajat yksi toisensa jälkeen kävivät vessassa "puhdistamassa elimistönsä". Ainoastaan Penan vointi oli kohdallaan: hänen mussuttama purukumiklöntti auttoi häntä pysymään hyvävointisena muiden jonottaessa bussin epäkuntoiseen vessaan.

Bussin vauhti ei todellakaan ollut mikään päätähuimaava, vain 20 km/tunnissa. Pelaajien voinnin jo parantuessa, hieman ennen Turkua, otti Pena bussin mikrofonin ja aloitti pelaajiensa tsemppaamisen illan koitokseen.

"Muistakaa, että MINÄ olen tämän kalkkilaivan todellinen kapteeni. MINÄ olen joukkueen kantava voima. MINÄ voitan, ette te. MINÄ voitan ja te häviätte. Onkos muuten kenelläkään lainata harjaa ja fööniä, jotta MINÄ olisin edustavan näköinen", tiedusteli Pena. Kukaan ei vastannut ja niin Pena jatkoi mässyttelemistään.

Äkkiä takapenkiltä kuului karmaiseva karjahtus...

(Pate 00 jatkaa)
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Re: Kohtalokas Turun reissu

..."PENA !! Vlado soita!! " huuteli Cipruss Siemensiään heiluttaen. Vihdoin kuuluu siitäkin äijästä, tuumi Matikainen ja viittoili kännykän itselleen. Kapula lähti kiertämään läpi bussin pelaajien pudistellessa päitään antaessa puhelimen eteenpäin. Liike pysähtyi ainoastaan Jan Kobezdan kouraan, joka rähjäisesti höröttäen kuunteli edellisen yön tapahtumia.

Lopultakin puhelu tavoitti Matikaisen, joka oli pistänyt purkkansa talteen viiksiensä suojaan keskustelun ajaksi. "Vlado perkele, MITÄ sä taas oot touhunnu?? Joka jätkä joka jengissä pelaa on täsmällisesti paikalla siihen aikaan kun mä oon sanonu !! Nyt sulta jää matsi väliin, kun mä päätin että kurinpidollisista syistä mä en käänny hakemaan sua."
-"Da da, siksi mä soitta", vastasi Vladimir. "Mä hjalua purka sopimus, sä käyttä sitä pjaskapjaperina njut. Mun rakkas löytty eilen, njut mä lähte Helsinkki pois. Me viettä ihana jyö Hanna Jortikan kanss, Hanna tosi hjieno nainen. Yhtä karvainen kuin Tamara Siperiasta, oikke hjieno. Anta vain takaa pelkkä kjakkoseen, mutta hjieno sekin"

-"Juujuu, kiva että ollut antoisa ilta, mutta miksi se liittyisi sun pelisopimukseen??" ihmetteli Pena. "Saatanaako sä nyt oot keksinyt?"
Vlado paljasti kuvionsa: "Mjina ei pelaa enää HIFK. Hanna luvata mjulle rakkus ja hjieno paikka Sjuomen parhain peliseura. Njut me vaihta mun sopimus vastaan Hagman ja Niko Kapanen hjuvat, kjäyttämättömät sopimukset. Ja sekä Njurmisen murtunut rjöntgenkuva ex-IFK tahallisen lämärin."

-"Ai perhana, nyt mä sitten keksin mitä ne kummat faksit oli mitä katselin aamukahvilla", ilahtui Matikainen. "Mutta tämähän kuulostaa hienolta, sopimukset NHL:lään lähteneiden pelaajien kanssa osoittaa miten täydellinen scoutti mä olen. Ja sitten mä voisin näyttää kuinka hyviä pelaajia IFK:hon ei tule mun tekemien sopimusten takia.. Mutta mä olen myös loistava toimitusurheilunpuheentoiminnanjohtaja, joten ei tämä niin halvalla selviä. Sanot niille turkulaisille, että niiden pitää maksaa 1/3 - ei vaan enemmän, 1/5 - sun palkastakin!!"
-"Da da, sjelva homma" hyväksyi Vladimirkin. "Mjinun agentti faksa heti kun Smorgdobiskissä taas sjähkö. Njut lopetta puhelu, mä halua Hanna vielä kerra."

Pena sulki puhelimen ja lähti itse palauttamaan sitä takapenkille. Keskellä bussin käytävää Matikainen pysähtyi ja sanoi äänekkäästi: "Äijät hei, mulla on tärkeä ilmoitus IFK:n muutoksista lähiviikkoina !!!"

(Viikate jatkaa)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tähän väliin vaan ihan pikku huomio...

Toivoisin että se Vladimir tulee kuvioihin jossakin muodossa, ja yleensä minä kirjoitan AINA scifiä tai kauhua. Joten laittakaas nyt vähän jotakin repäisevää kehiin. Minä aloitin tuon jutun mahdollisimman helposti, että siitä voi lähteä kehittelemään vaikka minkälaista tarinaa. En viitsi vihjata enempää...
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Mahdollinen scifi ja kauhu saavat jäädä seuraavien huoleksi, mutta voin minä sen Vladimirin tähän palauttaa... Seuraava teksti on reilusti yli 20 rivin mittainen, mutta juoni ei etene sen enempää kuin muillakaan...

- - - - -

Pena teki koko bussilastilliselle selväksi, että Vladimiria ei enää nähtäisi tässä joukkueessa kiukuttelemassa harjoituksissa ja kaartelemassa punaviivalla kultakypärä takaraivollaan. Vlado ei ollut erityisen pidetty pelaaja joukkueen sisällä, joten tieto sai aikaan innostunutta supinaa ja laskelmia siitä, kenen hulmuavilla kutreilla kultakypärä saisi tulevassa ottelussa levätä.

Pena istui alas omalle paikalleen ja kaatoi termospullosta kahvia kuppiinsa, jonka kyljessä irvisti punainen kissapeto. Hän tiesi, että liika kahvinjuonti yhdessä tuittuilevien tsekkitähtien tempausten kanssa ei tekisi sydämelle hyvää. Kahvinjuonnin avulla hän pystyi kuitenkin ajattelemaan jotakin muuta. Penan mieleen virtasivat muistot lapsuudesta Pohjois-Karjalassa. Hän muisti viljavat vainiot, mummolan mansikkapaikat, kuumat kesät ja heinäsirkat. Äidin leipomat herkut ja ankarat käskyt. Karkkia sai syödä vain lauantaisin, ja silloinkaan se ei saanut olla purukumia. Äiti painotti, kuinka se on hammaspeikkojen herkkua...

Kuljettajan äkkijarrutus palautti Penan tylysti tähän päivään. Hän ei ollutkaan samoilemassa mummolan tuoksuvissa lähimetsissä vaan bussissa kolmenkymmenen hikisen äijän kanssa matkalla Turkuun. Jarrutus johtui siitä, että alettiin olla perillä. Oli pysähdytty ensimmäisiin liikennevaloihin.

Turku-hallin pihassa kävi kova tuuli, ja Penan viikset huurtuivat pian harmaiksi. Ne muistuttivat tasaista jäkälämattoa. Pena oli onnellinen, ettei nyt oltu poronhoitoleveyksillä.

Cipruss touhotti taas ympäriinsä kännykkä kädessään. Viime aikojen koettelemusten jälkeen venäläisittäin murretun suomenkielen kuuleminen ei tehnyt hyvää Penan verenpaineelle, mutta hän alistui kuuntelemaan, mitä asiaa latvialaisella oli.

- No njut se Vlado tas soita, toimitti Cipruss ja työnsi puhelinta Penan kouraan. Tämä murahti haloota ja jäi kuuntelemaan.
- Vlado taala, ne ei tarjoa minulle pjesukone, kuvittele, ei tarjoa tarpeksi hjuva pjesukone! Jurittivat anta joku vanha romu. Mina halua takas iijefkoo, mina jo matkala. Teilä sentän usi hjuva Upo, oikein hjuva!

Pena ymmärsi solkkauksen keskeltä, että Vladimir oli todella muuttanut mielensä ja oli tulossa omalla työsuhdeautollaan Turkuun. Hän mietti, miten Vladon agentti mahtaa pysyä mukana suojattinsa mielenmuutoksissa. Vlado jatkoi puhelimessa vuolaiden anteeksipyyntöjen litanjaa ja kehui HIFK:n maasta taivaaseen.

Yhtäkkiä Pena muisti Saken kertomuksen ja tajusi, että Vladolla saattaa olla vielä promilleja veressään. Samassa toisesta päästä kuuluikin kova kolahdus.

- - - - - - -

Tästä jatkaa itse saatana eli Woland...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
No voi saamari! Ei kai se Vladimir lähtenyt kännissä ajamaan? Jaa mutta voihan sillä tietenkin olla kuski matkassa... jännitys tiivistyy...
 

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
-Vlado!Vlado kuuluuko?
Ei kuulunut:Toisessa päässä vallitsi hiljaisuus. Pena sulki puhelimen ja palautti sen Aigarsille. Pesukone..Upo...Takas IFK...Kyllä, hyvä Upo pitää hankkia, Pena ajatteli ja sanoi valmentaja Mälkiälle:
-Mälli, pistä pojat verryttelylenkille. Mä käväsen keskustassa.
Niin lähtivät pelaajat Elyseen maastoon ja Pena kaupungille.

Omaa autoa ei ollut mukana, joten täytyi käyttää bussia. Puolen tunnin kuluttua Pena oli löytänyt tiensä Veikon koneeseen. Hän tutkiskeli pesukoneita aikansa ja kysyi sitten:
-Tämä näin, paljonko maksaa?
-3500 alennuksessa.
-Joo, mä otan sen.
Pena antoi luottokorttinsa myyjälle hieman harmistuneena, mutta ajatteli sitten:No joo, fanit saa maksaa. Kuljetuskin tietenkin maksoi. Samalla kyydillä pääsi Pena takaisin hallille. Pesukone rahdattiin keskelle pukukopin lattiaa.

Pelaajat olivat palailemassa verryttelylenkiltä. Silmät pyöreinä he istuutuivat paikoilleen nähdessään pesukoneen keskellä lattiaa ja sen vieressä pomonsa: Lasittunein silmin Pena kasteli koneen päällä seisovaa orvokkirypästä ja tuijotti sitä näkemättä tai kuulematta mitään muuta.
-Vlado, Vlado tulee...Upo...Vlado palaa...
Kukaan ei ottanut selvää, mitä Pena oikeastaan tarkoitti. Eivätkä välittäneetkään, sillä Mälli oli jo aloittanut ottelupalaverinsa. Sen jälkeen pelaajat saivat 15 minuutin hengähdystauon, jonka jälkeen mentiin ottamaan kevyt jääverryttely. Koko tämän ajan kasteli pena orvokkiaan ja mutisi jotain epämääräistä.

Kun pelaajat lähtivät jäälle, päätti Pena kokeilla löytöään. Hän ehti selvittämään johdot ja käynnistämään koneen, kun Ciprussin kännykkä soi. Pena vietti viiden sekunnin moraalisen hetken, kunnes päätti vastata. Vladohan se oli.

-Njo nii, puol tuntii, mjinä peril.
-Hyvä, hieno juttu. Mulla on sulle täällä se pesukone valmiina oottamassa.
-Mjitä ihmettä sä selitä?Pjesukone sjiellä?Miks hjelvetis sää se sine raahat?Sinä tehdä tyhmä teko.
-Ihan vaan sinun parastasi minä ajattelin. Muuten, mihin se edellinen puhelu katkesi?
-Sje on pikku juttu...Ei tjarvii tietää...
-Vlado kuule, et kai sinä ole kännissä?
-Mjinä?Kännissä?Mjinä en tunte kjänni...Mjinä ole urheilija.

Vladon selitykset jäivät kesken, kun Pena sulki puhelimen. Syynä oli pesukone. Se alkoi rahisemaan ja yskimään kummallisesti. Tuo outo ääni jatkui muutaman minuutin, eikä Pena tiennyt lainkaan mitä tehdä. Yhtäkkiä koneesta alkoi nousemaan savua. Rahina voimistui: Tuntui kuin jokin olisi alkamassa palamaan. Kone sylkäistessä ensimmäisen liekin Pena kaappasi orvokkinsa ja lähti juoksemaan kaukaloa kohti.



Ja nyt on Designerin vuoro näyttää kyntensä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös