Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 246 382
  • 13 706
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Luin perinteiseen tapaan pelikieltoviestit läpi. Hieman näin neutraalina tarkkailijana pisti silmään seuraava:

- viestissä 1 rinnastetaan ammattiliitot terroristijärjestöihin
- viestissä 2, joka vastaa viestiin 1, todetaan EK:n harjoittavan terroria työntekijöitä kohtaan

Viestistä 1 tulee viikon pelikielto. Toki osana kahden viestin kokonaisuutta, joista jälkimmäinen lähinnä huono, mutta sinänsä harmiton kuitti.

Viestistä 2 ei anneta edes rikepistettä.

Ohessa Wikipedian ja Kotuksen aineistoa:

Wikipedia:
Terrorismi (latinankielisestä sanasta terror, ’kauhu’) on yksilön tai ryhmän harjoittamaa suunnitelmallista väkivaltaa, jonka tarkoitus on viranomaisten uhkaamisen ja yleisöön kohdistuvan pelon avulla vaikuttaa päätöksentekoon.

Kotus:
Terroristi on terrorin harjoittaja, poliittinen väkivallantekijä, ja ruotsissa sana on tässä merkityksessä ollut käytössä jo noin vuonna 1800. Aikaisemmin sana viittasi hirmuvallan kannattajaan.

Mielestäni tällainen kielenkäyttö* ei ole asiallista kumpaakaan osapuolta kohtaan. Ja asiallista kieltähän täällä pitäisi käyttää.

*terroristijärjestöksi nimittely, huomaa: elinkeinoelämä on järjestäytynyt, terroristijärjestö on terrorin harjoittaja, joten kyllä viestissä nimitetään terroristijärjestöksi
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hivenen hymähdytti nähdä muistaakseni toisten ”diagnooseja” niin kovin asiattomina kauhistelleita tykkäämässä Purran ja kokoomuksen sekä persujen äänestäjät empatiakyvyttömiksi luokittelevasta viestistä.

Itse en näe tuollaista niin kauhistuttavana tabuna kuin eräät keskustelijat mutta kaksinaismoralismi huvittaa aina. Pelikielto ei kuitenkaan onneksi tainnut johtua vain tuosta viestistä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vaikka peleissä voi käydä, niitä seurata ja joukkueen mukana myötäelää myös ilman Jatkoajan foorumia, niin miusta nihkeätä väen vängällä taikoa itselleen pelikieltoja, kun oma jengi on aloittamassa pleijarit. :) Itsellähän sitä vaaraa ei ole.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se on osa jatkiksen uutta, kuukausimaksullista versiota. Maksamalla 18,97€/kk saa näkyville myös pelikieltoilmoitukset kokonaisuudessaan. Ilmaisversiossa osa saattaa katketa kesken kaiken.
Niin toi on se halpisversio. Platina-versiossa aukeaa tähän alalaitaan videoruutu, jossa alaston Iina Kuustonen lukee kaikki viestit ääneen. TJTJTJTJTJTJTJ. Haha, nyt se hokee toimitusjohtajaa tuossa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin toi on se halpisversio. Platina-versiossa aukeaa tähän alalaitaan videoruutu, jossa alaston Iina Kuustonen lukee kaikki viestit ääneen. TJTJTJTJTJTJTJ. Haha, nyt se hokee toimitusjohtajaa tuossa.

Ja koittakaapa tavan pulliaiset vaan arvailla, että miltä tämä palsta mahtaakaan näyttää meidän vuoden jatkoaikalaisten silmin!
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin toi on se halpisversio. Platina-versiossa aukeaa tähän alalaitaan videoruutu, jossa alaston Iina Kuustonen lukee kaikki viestit ääneen.
Minä en ole vissiin maksanut tarpeeksi. Mulla se on alaston Mikko Kuustonen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulin vain kertomaan, että tehtiin käyttäjän @Metukka kanssa sovinto. Hänen aloitteestaan ja arvostan hänen elettään suuresti. Ja tämä tapahtui jo ennen kuin hän joutui jäähylle. Uskon, että kykenemme jatkossa harjoittamaan rinnakkaiseloa palstalla aiempaa paremmin.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tulin vain kertomaan, että tehtiin käyttäjän @Metukka kanssa sovinto. Hänen aloitteestaan ja arvostan hänen elettään suuresti. Ja tämä tapahtui jo ennen kuin hän joutui jäähylle. Uskon, että kykenemme jatkossa harjoittamaan rinnakkaiseloa palstalla aiempaa paremmin.
Ihanan söpöä.
Mulla ei muuten näy muuta kuin ysi koko ajan alareunassa ja kun menen seisomaan käsilleni (tirsk) alkaa fullhoodeelesbopoke koska (69) hih.
 

444

Jäsen
Niin toi on se halpisversio. Platina-versiossa aukeaa tähän alalaitaan videoruutu, jossa alaston Iina Kuustonen lukee kaikki viestit ääneen. TJTJTJTJTJTJTJ. Haha, nyt se hokee toimitusjohtajaa tuossa.
No mulla on joku special diamond -versio, jossa alastomat moderaattorit kertaa kymppipykälää keskellä kuvaruutua. Ja väliin toteavat yhteen ääneen, että asiallista kieltä pitää käyttää.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on osa jatkiksen uutta, kuukausimaksullista versiota. Maksamalla 18,97€/kk saa näkyville myös pelikieltoilmoitukset kokonaisuudessaan. Ilmaisversiossa osa saattaa katketa kesken kaiken.
Maksamalla 65,65€ saa auki moderaattoreiden OF-tilin. Saa katsella miten pelikieltoja päätetään ja kuinka raippaa annetaan oikein isän kädestä!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mulla on vaan helvetin isona taustakuvana ManUn triplavoittajien joukkuekuva. En tiedä mitä sit modet sillä meinaa.
Mä häksäsin jokaisen moden tilin ja heitin taustakuvaksi: Liverpool - Manu 7-0
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Maksamalla 65,65€ saa auki moderaattoreiden OF-tilin. Saa katsella miten pelikieltoja päätetään ja kuinka raippaa annetaan oikein isän kädestä!
Mode Turengissa alasti perskarvat kameraan päin. Mode vetää hanskaa... käteen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Se on osa jatkiksen uutta, kuukausimaksullista versiota. Maksamalla 18,97€/kk saa näkyville myös pelikieltoilmoitukset kokonaisuudessaan. Ilmaisversiossa osa saattaa katketa kesken kaiken.
Onko kuukausimaksullisessa versiossa Oinosen tekstit korvattu jonkun vielä huonomman journalistin teksteillä eli samassa logiikalla kuin Maikkarin MM-kisalähetyksissä Anu ja Mertsi selostavat?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kuukausimaksullisessa versiossa Oinosen tekstit korvattu jonkun vielä huonomman journalistin teksteillä eli samassa logiikalla kuin Maikkarin MM-kisalähetyksissä Anu ja Mertsi selostavat?

Mun mielestä Oinosen tilalla kirjoittaa joku Boris Majorov junior jonka teksti sisältää venäläistä aksenttia. Esim. Marlboro kirjoitetaan mjalboro ja Helsinki on Hjelsinki. Jonkun henkilön esim Harryn nimi on Hjallis tjms.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hieno Jokeri-edustus uusimmissa pelikiellossa, mutta he onkin Jokerifaneja!!
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno Jokeri-edustus uusimmissa pelikiellossa, mutta he onkin Jokerifaneja!!

Olipa aikamoista menoa ollut. Harvoin kuukausi tuntuu kevyeltä kakulta mutta tuossa kuitenkin maalitettiin todella alatyylisesti ihan todellisia ja tavallisia keskustelijoiden tiedossa olevia ihmisiä. Ironian huippu että syynä ”passi pois ja rajalle” -toivotuksille käytettiin lojaliteettia omille. No sitäpä tuli itse osoitettua vetämällä omat somehuhujen perusteella täysin kölin ali…

Muutenhan tuolla oli isolta osin varsin fiksua ja sovittelevaa kirjoittelua. Ja tunnekuohut toki kuuluu asiaan mutta jotain rajaa…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös