Jatkoajan ravintolaopas

  • 538 237
  • 2 517

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Suositelkaas ruokapaikkoja Hämeenlinnassa. Huviretki kokeiltu ja eilen kävin Tawastia Bankissa. Suussa sulavaa härän sisäfilettä tuli maistettua.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mikäs Jatkoajan herkkusuiden mielestä olisi hinta-laatusuhteeltaan paras Helsingin keskustan fine dining - paikoista, Luomo, Ask vai Chef & Sommelier? Vai onko ns samassa hintaluokassa joku joka mielestänne olisi vielä parempi?
 

Tuamas

Jäsen
Pietarsaari

Eli otsikonmukaisesti matka johtaa Pietarsaareen perjantaina ja tarkoitus olisi käydä syömässä jossakin paikallisessa ravintolassa.

Onkohan palstalaisilla kokemuksia tai suosituksia?
Tarjontaa ainakin oli jonkin verran.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Eli otsikonmukaisesti matka johtaa Pietarsaareen perjantaina ja tarkoitus olisi käydä syömässä jossakin paikallisessa ravintolassa.

Onkohan palstalaisilla kokemuksia tai suosituksia?
Tarjontaa ainakin oli jonkin verran.

Käytiin kuun alussa. Tarjontaan aika vähän ja mielyttävimmät ravintolat oli vähän ytimen ulkopuolella:

- Vanhassa satamassa (?), ravintola Pavis. Meren rannalla, kivannäköinen ravintola josta sai hyvää kalaa ja perusruokaa isoilla annoksilla.

- Paviksesta vähän upgreidattuna Hestö Skata:n ravintola; myös merellinen, hyvää ruokaa järkevään hintaan. Tämä tosin on jo vähän kauempana. Lähempänä Kruunupyytä

- Lisäksi käytiin O'Learysissa. Perus jenkkiburgeria. Ei mitään valittamista
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikäs Jatkoajan herkkusuiden mielestä olisi hinta-laatusuhteeltaan paras Helsingin keskustan fine dining - paikoista, Luomo, Ask vai Chef & Sommelier? Vai onko ns samassa hintaluokassa joku joka mielestänne olisi vielä parempi?

Joku joka on käynyt kaikissa ravinteleissa voi toki ottaa tähän paremmin kantaa mutta itse kirjoittelin kuukausi sitten tänne Askista, olen ymmärtänyt monen lehtiarvostelunkin perusteella että Ask on tuonut jotain uutta ja raikasta tähän fine dining skeneen monen mielestä. Hintalaatukin on kohdillaan, monet tuntuvat kehuvan viinipaketteja ja jopa alkoholittomia paketteja mitä saa ruoan rinnalle. Tuollakin aika vuolasta hehkutusta.
Restaurant Ask, Helsinki: Arvostelut | Eat.fi

Mun vinkki on edelleen että tehkää itselle kalenteriin vapaata lounasaikaan ja lähtekää silloin tutustumaan näihin, saa monesti olla ihan rauhassa, tunnelma ei niin jäykkä ja safka ihan samalla pieteetillä tehty ja laatu ei eroa iltamenuista. Lounasaikaan hinta-laatu on ehdottomasti parasta mitä stadista on saatavilla.

Viimeisimmät omat tälläiset "paremmat" lounaat olen syönyt ravintoloissa Ask, Farang, Bistro 15.
Hintalaatu arvosanat:
Ask --------- 10
(Arvostelun kirjoitin aiemmin)
Bistro 15 ---- 9
(Sisälsi parhaan nieriä palan mitä olen ikinä syönyt, upeasti rapeaksi paistetulla nahalla)
Farang ------ 7
(Alkuruoan ribsit oli loistavia itämaisella twistillä mutta pääruoka joka oli joku aika perus "Korma" maistui samalta kuin normi inkkariravinteleissä, espresso ja itsetehdyt macaronsit oli maukas päätös aterialle. Omaa arvosanaa laskee mun mielestä aika mitäänsanomaton pääruoka ja kuitenkin tämän 3 ruokalajin lounas oli edellämainituista kallein noin 40€)

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mistäs saa stadin parhaat Ribsit?

En ole oikein ravintolaribseihin tutustunut ja kesällä kun kävin Tallinnassa niin sen ison ostoskeskuksen Rocca Al Maren jenkkimesta tarjosi todella hyviä ja suussa sulavia ribsejä, tuli ajatus että tälläistä on saatava lisää.

Eli tämä lafka:
Mack Bar-B-Que
Ja listalta se ensimmäinen ribsi-setti mikä on äänestetty maan parhaaksi.

_
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Hoi!

Lauantaina olisi tarkoitus matkata Olympiastadionille seuraamaan potkupalloa ja siitä sitten ottelun jälkeen keskustaan jatkamaan iltaa. Joku hyvä pihvi-/burgerpaikka olisi hakusessa, joten suosituksia kaivataan. Ei tarvitse fine diningia olla, mutta ketjuravintolatkaan ei suuremmin houkuta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hoi!

Lauantaina olisi tarkoitus matkata Olympiastadionille seuraamaan potkupalloa ja siitä sitten ottelun jälkeen keskustaan jatkamaan iltaa. Joku hyvä pihvi-/burgerpaikka olisi hakusessa, joten suosituksia kaivataan. Ei tarvitse fine diningia olla, mutta ketjuravintolatkaan ei suuremmin houkuta.
Oisko hotelli Simonkentän kupeessa (Kampin kauppakeskuksen reunalla siis) oleva Colorado teidän mieleen? Minusta täyttää kriteerit. Sen verran paljon asiakaspaikkoja, että kohtalaisella jonotuksella voisi saada mättöä pöytään. Ateneuminkujan Morrison's lienee aika täynnä tuohon aikaan. Se on varmaan edelleen aika suosittu mesta.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Oisko hotelli Simonkentän kupeessa (Kampin kauppakeskuksen reunalla siis) oleva Colorado teidän mieleen? Minusta täyttää kriteerit. Sen verran paljon asiakaspaikkoja, että kohtalaisella jonotuksella voisi saada mättöä pöytään. Ateneuminkujan Morrison's lienee aika täynnä tuohon aikaan. Se on varmaan edelleen aika suosittu mesta.

Menee vahvasti harkintaan, kiitos! Morrinson's olikin jo tiedossa, mutta sinne ei saanut tehtyä pöytävarauksia eikä mahdollinen tuntikausien jonotus innosta kokeilemaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Koko illan juomat viidelläkympillä.

Viihdekeskus Flamingo houkuttelee erityisesti "pohjia ottavia" asiakkaita tulemaan jo alkuillasta sisään, koska hinta on koko ajan sama. Ei paskempi idea.

Minulle tuollaisesta ei ole hyötyä koska en liiku tuollaisissa paikoissa ja jos käyn olen niin vähän aikaa ja juon sen verran vähän että minulla menee korkeintaan pari-kolmekymppiä. Mutta monille varmasti uppoaa. Minullekin noin 15 vuotta sitten.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Koko illan juomat viidelläkympillä.

Viihdekeskus Flamingo houkuttelee erityisesti "pohjia ottavia" asiakkaita tulemaan jo alkuillasta sisään, koska hinta on koko ajan sama. Ei paskempi idea.

Minulle tuollaisesta ei ole hyötyä koska en liiku tuollaisissa paikoissa ja jos käyn olen niin vähän aikaa ja juon sen verran vähän että minulla menee korkeintaan pari-kolmekymppiä. Mutta monille varmasti uppoaa. Minullekin noin 15 vuotta sitten.

Hassu sattuma, juuri pari viikkoa sitten oli puhetta tuollaisesta konseptista parin alan ihmisen kanssa. Vastaavaa on kuulemma kokeiltu Helsingissä aikanaan, mutta se kiellettiin. Mielenkiintoista on nähdä, saavatko nyt tuohon luvat, epäilen vahvasti.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hassu sattuma, juuri pari viikkoa sitten oli puhetta tuollaisesta konseptista parin alan ihmisen kanssa. Vastaavaa on kuulemma kokeiltu Helsingissä aikanaan, mutta se kiellettiin. Mielenkiintoista on nähdä, saavatko nyt tuohon luvat, epäilen vahvasti.

Kun tarkemmin pohdin, niin vahvasti epäilen ettei tuo toimi suomalaisessa humalahakuisessa juomakulttuurissa. Johan tuon näkee laivoillakin joissa hanat ovat buffetravintolassa auki sen ajan kun siellä saa olla, että jengi pyrkii maksimoimaan juomien kulutuksen. Jotkut tuovat varmuuden vuoksi pöytään (itselleen) useita lasillisia kerallaan. Varmaan peläten että se loppuu.

Toimii vain jos kyseisessä paikassa ollaan tarjoilun osalta keskivertoa tiukempia. Eli täysin naamat oleville ei tarjoilla (niin kuin laki edellyytääkin). Siinäkään ei varmasti kärhämiltä vältytä kun jengi alkaa uhoamaan oikeuttaan saada tarjoilua sillä perusteella että on maksanut koko illan juomat.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toimii vain jos kyseisessä paikassa ollaan tarjoilun osalta keskivertoa tiukempia. Eli täysin naamat oleville ei tarjoilla (niin kuin laki edellyytääkin). Siinäkään ei varmasti kärhämiltä vältytä kun jengi alkaa uhoamaan oikeuttaan saada tarjoilua sillä perusteella että on maksanut koko illan juomat.

"Mä oon maksanut koko illasta, mulla on oikeus!" Ei tuu toimimaan, ei. Muutenkin yllättävän moni ei hyväksy sitä anniskelun lopettamista, tuollaisessa tapauksessa se olisi aivan katastrofi. Keväällä asiakas hyökkäsi mun kimppuun kun anniskelu lopetettiin, painin jälkeen poliisit kävivät noukkimassa. Erilaisia loukkauksia ja uhkailuja saa kuunnella paljon tiheämmin. Ja nyt puhutaan aikuisista ihmisistä eikä teineistä.
 
Eikös lainpuitteissa olisi kuitenkin mahdollista varata etukäteen summalla X pöytä täyteen viinaa ja olutta? Ei toki sama kuin "juo niin paljon kuin haluat", mutta kohtuuhintaisena settinä voisi houkutella porukkaa ajoissa mestoille.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös lainpuitteissa olisi kuitenkin mahdollista varata etukäteen summalla X pöytä täyteen viinaa ja olutta? Ei toki sama kuin "juo niin paljon kuin haluat", mutta kohtuuhintaisena settinä voisi houkutella porukkaa ajoissa mestoille.

On mahdollista, tuotahan käytetäänkin joissain yökerhoissa tietyllä tapaa, VIP-pöydän varaukseen kuuluu brenkut ja mikserit sisäänpääsyn lisäksi. Mitään estettä en näe etteikö touhua voisi laajentaa enemmänkin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mihin raja muuten vedetään happy hourien suhteen, jos ajatellaan asiaa toisinpäin? Eli siis ihan sisäänheittomielessä persnetolla myytävien halpojen juomien kohdalla. Kaksi euroa oli aikanaan seduloiden standardi, mutta muistan että joskus vuosina ~ 2005/2006 oli esim. Helsingin Baarikärpäsessä 10 snt:n ja 50 snt:n iltoja muutamaan otteeseen.
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Hei kertokaas joku kuopiolainen tai ihan sama joku muukin, että minne Kuopiossa kannattaa mennä syömään? Ei nyt mitään ökykallista ravintolaa mutta ei todellakaan mitään ketjulafkoja tyyliin Rosso, ne eivät itseä nappaa ollenkaan. Nainen olisi tarkoitus viedä syömään jonnekkin mutta ei kyllä ole mitään havaintoa Kuopion ravintoloista.
 

Egonomic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Mestis KalPa
Hei kertokaas joku kuopiolainen tai ihan sama joku muukin, että minne Kuopiossa kannattaa mennä syömään? Ei nyt mitään ökykallista ravintolaa mutta ei todellakaan mitään ketjulafkoja tyyliin Rosso, ne eivät itseä nappaa ollenkaan. Nainen olisi tarkoitus viedä syömään jonnekkin mutta ei kyllä ole mitään havaintoa Kuopion ravintoloista.

En kauhean usein käy ulkona syömässä mutta koitetaan nyt antaa joitain vinkkejä paikan valintoihin..

Äkkiseltään voisin suositella Introa Kauppakadulla tai Kings Crownia Kuninkaankadulla mikäli esim. burgerit kolahtaa. Mikäli haluaa välimeren makuja maistella niin Ravintola Kreeta Maaherrankadulla tai Trattoria Sorrento Snellmaninkadulla on hyviä vaihtoehtoja. Kreetassa olen tosin itse käynyt vain kerran mutta silloin annos oli hyvä, pitäisikin käydä testaamassa uudestaan joku kerta. Trattoriasta ei itsellä ole henkilökohtaista kokemusta mutta paikasta on omiin korviini kantautunut ainoastaan kehuja. Kyseessä on pieni, kaupungin ainoa oikea italialainen ravintola, joka on ilmeisesti etenkin viikonloppuisin suosittu paikka.

Lisäksi kaupungista löytyy niin kiinalaisia (mm. Canton Hin, Kauppakadulla ja Sunny's Noodle, torin alla), nepalilainen (Mount Sherpa, torin alla) että intialainen ravintola (Ravintola Shalimar, Ajurinkadulla). Näistä Shalimar, Mount Sherpa ja Sunny's Noodle ovat uusia vähän aikaa sitten avattuja ja ainoastaan Shalimarissa olen itse ennättänyt käymään. Valitsimme kesämenun kahdelle, joka sisälsi alkuruoan, 2 pääruokaa ja jälkiruoan sekä naan-leivät. Hintaa menulla oli vaivaiset 50 euroa, joten ei todellakaan kallista. Ruoka oli mielestäni hyvää ja tulee taatusti käytyä jossain vaiheessa uudestaan.

Mainitaan lisäksi vielä ketjuravintoloista uusi S-ketjun Rustik Kauppakadulla (sisäänkäynti Kauppahallin nurkalta). Kyseisessä ravintolassa ruoat valmistetaan lähialueen raaka-aineista eikä menua tarkastellessa hinnatkaan näytä olevan pilvissä.

Toivon mukaan näistä sepustuksista on edes jotain apua.
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Toivon mukaan näistä sepustuksista on edes jotain apua.
Isokin apu, kun tosiaan olen kerran elämässä käynyt Kuopiossa ja sekin oli tällä viikolla. Tässä nyt ilmeisesti kuitenkin tai ainakin toivottavasti tulen käymään useamminkin siellä niin ajattelin, että joku ruokaravintola olisi hyvä tietää ja tuossa on sen verran listaa, joista on varaa valita. Kiitos näistä!
 
Shalimarissa olen itse ennättänyt käymään. Valitsimme kesämenun kahdelle, joka sisälsi alkuruoan, 2 pääruokaa ja jälkiruoan sekä naan-leivät. Hintaa menulla oli vaivaiset 50 euroa, joten ei todellakaan kallista. Ruoka oli mielestäni hyvää ja tulee taatusti käytyä jossain vaiheessa uudestaan.
Kolme ruokalajia intialaisessa ravintolassa viidelläkympillä ei mielestäsi ole kallista? Googlasin random artikkelin helsingin 5 parhaasta fine dining -ravintolasta, ja tsekkasin heidän kotisivuiltaan, niin neljässä näistä (Ask, Olo, Chef & Sommelier, Atelje Finne) hinta ruokalajia kohden on tuota sinun etnopaikkaasi edullisempi.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä saa Helsingin parhaat pizzat tällä hetkellä, jos on yhden päivän vierailulle sinne suuntaamassa?
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Mistä saa Helsingin parhaat pizzat tällä hetkellä, jos on yhden päivän vierailulle sinne suuntaamassa?

Rivoletto saa ääneni. En ole tosin käynyt puoleen vuoteen. Älä ainakaan Virginiin mene, pakastepohjat ja valmiit soosit vaikka monet niistä pitävätkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös