Jatkoajan ravintolaopas

  • 539 196
  • 2 522

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Laitetaan backupiksi melkein vastapäätä oleva ehkäpä stadin paras turkkilainen, kivan hämyinen miljöö ja loistava ruoka. Tuollakin syö 25 eurolla alku+pääruoan.
Antiokia Atabar, Helsinki: Arvostelut | Eat.fi

_

Olen tainnut tätä ravintolaa aiemmin jo kehua, mutta lisäkehuksi melkoisen auteettisen turkkilaisen ruoan lisäksi tuolta saa Efesiä, hyvää turkkilaista lageria. Jos vegepöperöistä tykkää niin suosittelen pyörtynyttä imaamia.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyisikö tuolta muuten esimerkiksi suositeltavaa malesialaista ravintolaa? Ylöjärvellä Ragu's Wok & Grill osui komeasti makuhermoon, joten jotain toistakin malesialaista voisi kokeilla.

Siinä on melkein vieressä Serai, joka on nimenomaan malesialainen ravintola. Itse olen tuolla käynyt vain lounaalla, ja silloinkin keskityynyt lähinnä sushiin. Hinnalla paikka ei taida olla pilattu iltaisinkaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Omien kokemusten perusteella voin suositella ainakin Osumaa ja Bistro Juliennea.
Osuma on sulkenut (luojan kiitos) jo ovensa. Samoin Julienne on kamalinta puolivalmispakastemassaa mitä mistään voi saada, en ymmärrä miksi kukaan siellä kävisi. Hinnatkin on erittäin suolaiset.

Kesäisin lauantaina löytyy Aula cafe:sta (eli Aboa Vetuksen ravintolasta) loistava jazzbrunssi. Sunnuntaisin siellä on perhebrunssi, ja jonkun verran huutavia lapsia, jolloin ehkä kannattaa suunnata Blankoon. Hyvä brunssi löytyy myös Fontanasta sunnuntaisin, lauantaisin sieltä saa runsaamman aamupalan. Fontana taitaa olla myös arkisin auki kohtuullisen aikaisin. Hotelli Centron aamupalaa on myös kehuttu, en tiedä mikä taso mahtaa olla.

Muuten kerrottakoon, että viimeinkin muistin käydä syömässä Di Trevissä, jonka Pulled Pork Burger nousi omalla listallani Turkulaisten ravintoloiden burgereiden ykköseksi, heittämällä. Aivan hemmetin hyvä setti.
 

Fordél

Jäsen
Laitetaas muutaman viime aikoina testatun helsinkiläisen ravintelin arviot.

Nepalilainen Ravintola Aangan (Hietalahdenkatu 8)

Tarkoituksena oli antaa muillekin kaupungin nepalilaisille mahdollisuus kuin hyväksi havaitulle Mountainille Töölössä. Paikaksi valikoitui Aangan, joka oli hyvin positiivinen kokemus. Ravintola oli sisältä ihan tyypillinen nepalilainen eli ei sinänsä mitään ihmeellistä. Perussiistiä menoa. Palvelu oli todella ystävällistä ja siitä ehdottomasti iso plussa. Asiakkaista pidettiin hyvää huolta. Toki ryysistä ei ollut siinä vaiheessa, joten huolenpidolle oli hyvin aikaa.

Ja se tärkein asia eli ruoka oli oikein hyvää ja sitä oli vähintään riittävästi. Söin kanaa ja taisi olla mukana myös lammasta. Kastikkeena taisi olla tomaattikermakastike. Toimi oikein hyvin, kuten myös riisi ja naanleipä. Hintalaatusuhteeltaan mainiota sapuskaa ja kilpailija Mountainille on löytynyt.

Kokonaisarvosana 9-.

Italialainen ravintola Rodolfo (Kirkkokatu 5)

Tällä kertaa oli tarkoitus testailla Helsingin italialaisia ravintoloita. Rodolfossa on jo pitkään pitänyt käydä ja nyt se vihdoin onnistui. Kokemus oli ihan hyvä, mutta ei mitään erityistä. Ravintelin miljöö oli oikein bueno. Palvelu oli todella hyvää ja ystävällistä. Ruoka oli kaikin puolin hyvää ja raaka-aineet vaikuttivat ihan laadukkaille, mutta joku viiminen juttu ruuasta puuttui.

Alkuruokana mulla oli parsaa, korvasienimuhennosta ja kylmäsavulohta. Pääruokana pizza, jossa oli pääraaka-aineina parmankinkkua ja rucolaa. Jälkiruoksi valikoitui aina varma tiramisu. Näistä eniten mielenkiintoa herätti pizza, joka ei kuitenkaan päässyt Suomen mittapuullakaan TOP3:een. Vähän oli kuivahko kokonaisuus, tomaatikastike jäi pikkasen liian taka-alalle ja pohja ei ihan miellyttänyt vaikka siihen oli saatu kyllä vähän sitkoa. Oikeastaan parasta setissä oli tiramisu.

Ei kokemuksena huono ja ihan hyvä fiilis jäi, mutta jos vertaa hintalaatusuhteeltaan esim. Aanganiin (vaikka ovatkin täysin eri ruokakulttuurin mestoja) niin kyllä Aangan tarjosi paremman makuelämyksen.

Kokonaisarvosana 8-.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mechessä tuli perjantaina käytyä illallisella. Paikka on avattu heinäkuussa ja kyseessä on eurooppalaista ruokaa tarjoava ravintola. Mulla ei missään nimessä ole mitään lähiruokaa ja luomua vastaan, puhumattakaan pohjoismaisesta keittiöstä, mutta onhan se piristävää, että näinä aikoina kun kaikki rossoista alkaen tarjoavat lähiruokaa sun muuta, niin joku rehellisesti tarjoaa eurooppalaista.

...

Viinit sopivat todella hyvin annoksiin ja tarjoilija (hovimestari?) esitteli ne todella hyvin, varsinkin kun ensimmäisen viinin kohdalla huomasi että olemme viineistä kiinnostuneet ja tiedämme niistä tavanomaista enemmän.

...

Noin yhteenvetona, ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Ei mitään erikoisia kikkailuja, vaan hyvin tehtyä ruokaa hyvistä raaka-aineista, selkeästi ammattilaisten toimesta. Palvelu oli erinomaista, ehkä parasta mitä olen kokenut ikinä ravintolassa. Todella tyylikästä, mutta silti sopivan rentoa. Missään vaiheessa ei tullut tunne että henkilökunnalla olisi kiire, vaan aina oli aikaa vaihtaa pari sanaa meidän kanssa ja kysellä kommentit.

Yksi elämäni parhaita ravintolakokemuksia. Suosittelen.
Osittain näiden kehujen takia varasin pöydän Mechestä, jossa kävimme siis eilen juhlistamassa merkkipäiväämme. Ja osittain siksi, että paikka oli vielä testaamatta. Täytyy myöntää, että odotin paikalta hiukan enemmän. Kaikki oli kyllä suurinpiirtein kohdillaan, mutta viimeinen vau-efekti jäi puuttumaan. Palvelu pelasi kyllä moitteettomasti ja viineistä kerrottiin auliisti. Mutta ruoka oli aika yllätyksetöntä, ja välillä jopa punainen lanka oli hiukan hakusessa.

Alkuruuaksi saimme gazpachoa, joka oli ryyditetty katkaravuilla. Ravut olivat kyllä hyvin valmistettuja, mutta jotain räväkämpää siihen olisi voinut laittaa. Lisäksi annos oli jopa alkuruuaksi todella pieni.

Seuraavaksi pöytään kannettiin naudan kieltä omppu- ja piparjuurisiivuilla höystettynä. Tässäkin olisin kaivannut hiukan rohkeampaa otetta makumaailmaan, vaikka ihan hyvää tämäkin oli (edelleen todella niukka annos).

Pääruuaksi saimme paistettua kuhaa. Itse pääartikkeli oli ihan priimaa eikä valmistus jättänyt toivomisen varaa. Höysteenä oli grillattuja vihanneksia ja chorizoa. Vihannekset toimivat erinomaisesti, mutta mitä hittoa se suolainen makkara siellä seassa teki? Ei oikein avaudu minulle. Plussana täytyy sanoa, että pienestä miinuksesta huolimatta tuo oli parhaiten valmistettu kala-annos, mitä olen ikinä syönyt.

Jälkkäri jatkoi tuttua ja turvallista linjaa ilman yllätyksiä ja ahaa-elämyksiä. Mansikkajäädykettä mascarponea kaverinaan. Makeaa ja hyvää, mutta ei muuta. Ruuan päälle otin irish coffeen, joka tarjoiltiin ilman pilliä. Mutta valitettavasti myös ilman fariinisokeria. Eipä ollut lusikkaakaan, joten en viitsinyt edes laittaa sokeria sekaan, vaikka se hiukan makeutta kaipasikin.

Negatiivissävytteisestä tekstistä huolimatta voin suositella Mecheä melko varauksetta, mutta ei kannata laittaa liikaa odotuksia paikalle, kuten itse tein. Ilta oli miellyttävä ja ruoka oli riittävän hyvää hintaisekseen. Erityismaininta pitää kyllä antaa alkuun tarjotulle tuoreelle leivälle, joka oli todella hyvää. Ehkä siinäkin voisi miettiä hiukan, mitä sen kanssa tarjoaa. Minusta ihan rehellinen maalaisvoi olisi toiminut nyt tarjottua aiolia paremmin. Viinit nostavat kokonaisarvosanaa hieman, mutta minusta tuo oli kokonaisuutena vain ihan kiva. Neljän ruokalajin yllätysmenu on muuten nykyään tuolla 52 €, eli hiukan on hinta pompsahtanut. Pistän Mechen omassa arvostelussani samaan lokeroon Groteskin kanssa. Yhteistä paikoille on se, että kummassakaan on varmaan turha odottaa mitään keittiömestarin tervehdyksiä. Minulla kärkipaikkaa pitää mailin erolla muihin edelleen Olo. Murukin on vielä aika paljon Mecheä edellä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuukausi sitten tuli testattua Ravintola Ask krunikassa. Aivan huippu, parasta mitä olen helsingissä syönyt, en nyt ihan kaikkia arvostettuja mestoja ole kiertänyt mutta kirkkainta kärkeä tämä on monen ravintolakriitikonkin(lehtijuttujen) mukaan.
Itse söin 2-3 ruokalajin lounaan 25€ joka piti sisällään alkusalaattia, linssejä, paahdettua punajuurta, lammasta, raparperivalkosuklaa moussea ja juuri mulle pavuista jauhettua brasilialaista suodatinkahvia ja suodatus tapahtui pöydässä tarjoilijan hitaasti kaataen veden siitä kahvin läpi.
Muutamia muita avainjuttuja oli mm loistava vihreä salaatti missä juju oli suolaheinää ja sitruuna, sekä karitsanpaistille vaahdotettu valkoviinikastike.
Kaikki ruoka-aineet luomua ja lihat suomesta.

Lounas hinta on mun mielestä sikahalpa ja kokemuksen perusteella maksan kyllä 4 ruokalajista illallakin tuon 55€ mielellään. Miettikääpä edelleen sitä mun edellisen sivun Chicos vertausta mihin saa menemään saman 50€. Toki makuasioita, mutta uskon myös että on ruoasta pitäviä henkilöitä jotka eivät hahmota tätä hintapolitiikkaa mikä ei itse asiassa ole edes kovin kallista jos sinne ravintolaan on päättänyt lähteä syömään hyvin.

Restaurant Ask

Ask oli myös Taste of Helsingissä. Taste oli myös loistava tapahtuma niin kuin viime vuonnakin, kun sen 50€ sijoitti niin söi sen 6-7 ruokalajia sellaisista ravintoloista kuten Demo, Luomo, C, Smör jne.

Voi olla ylpeä että Helsingin ravintolakulttuuri kukoistaa parempana kuin koskaan aiemmin ja lainatakseni yhden noiden ravintoloiden omistajan sanoja suomessa osataan nykyään olla ylpeitä omista raaka-aineista, osaamisesta jne. Ei enään kopioida maailmalta makuja ja tyylejä.

_
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Parin viikon kuluttua ollaan Joensuussa naisen kanssa Ilosaarirockissa ja maanantaina olisi tarkoitus jossain käydä murkinoimassa muutakin kuin festarisafkaa / kaupasta löydettyä perusgrillattavaa. Muutaman kerran ollaan pysähdytty syömässä Kiteen eläinpuiston raflassa mutta taso on ollu niin kehno, että tämä vaihtoehto ruksittiin suosiolla yli.

Onkos Joensuussa (maanantaina 11-13 aikaan) tarjolla mitään muuta kuin kebabrafloja, mäkkäriä tai dollya? Etniset ei oikein innosta, eikä kovin tyyristä ole mielessä. Tietysti hyvästä ruoasta maksetaan jos sopiva paikka kohdalle sattuu.

Pizza, burger toiminee myös jos ei muuta tarjolla ole mutta jotain "oikeaa" ruokaa tässä nyt haetaan.

En muuten osannut selittää yhtään. Oiskos kellään silti mitään ehdottaa Joensuun suhteen?
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Onkos Joensuussa (maanantaina 11-13 aikaan) tarjolla

Noniin, tervetuloa idän ykköskaupunkiin. Aika näpsäkästi näihin kriteereihin osuu Kerubin krapulamaanantai, jossa mättö on räätälöity juuri festariväen tarpeisiin.

Jos Suomen leppoisimman festivaalin yhteisöllisyyttä on tullut maistelua jo riittävästi, suosittelisin joko Hyve & Paheen wokkia/antipastia, jossa makuja löytyy kyllä moneen lähtöön tai sitten torilta Big D's bbq:ta, joka tarjottelee äärimaukkaita jenkkibögöjä, joilla pikku krabbis varmaan siirtyy ainakin Kiteelle saakka. Mennessään voi ostaa torilta myös vietnamilaista ruokaa tai sitten ihan niitä maailman parhaita piirakoita. Ja edelleen kauppakeskus Iso Myyssä löytyy Chinese Silver Dragon, joka on genressään erinomainen plus heti naapurissa on pizzakebabia ja kreikkalaista.

Hieman sivistyneemmistä lounaspaikoista löisin suositukseni italialaisravintola La Passionelle, jonka lounas on oikein napsakka.

Näiden lisäksi kannattaa huomioida kaupungissa kovasti karvaranteille kampoihin laittava Pizzapojat, jonka toimipisteitä löytyy äkkiseltään 6 kpl ympäri Joensuuta.

Näillä eteenpäin. :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mahtavaa karate Mauri! Big D's BBQ saa ainakin tarjoilla meille ribsit mutta jo perjantaiaamupäivällä, kun on ensimmäinen yö takana. Kerubin maanantai onkin ollut monena kertana ajatuksissa mutta jostain syystä jäänyt. Jokohan se nyt olisi aika.

Kiitoksia!
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Tuli tänään testattua Jossun grilli Äijä-burgerin muodossa. Eipä ole suotta kehuttu, ihan legendaarista settiä. Saa ketjupaikat haistaa pitkät tuon jälkeen.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Pitäisi löytää Helsingistä ja mielellään ydinkeskustasta ravintola kahdelle henkilölle. Mitkään michelintähtien saavuttamat paikat ei kiinnosta, vaan tunnelman pitää olla hyvä ja ruoka tietenkin syötävää. Jos sanon, että Viikinkiravintola Harald on yksi lempipaikoistamme, niin onko Helsingissä mitään muuta vastaavaa paikkaa, joka poikkeaa ns. "normaaleista" ravintoloista?
 
Pitäisi löytää Helsingistä ja mielellään ydinkeskustasta ravintola kahdelle henkilölle. Mitkään michelintähtien saavuttamat paikat ei kiinnosta, vaan tunnelman pitää olla hyvä ja ruoka tietenkin syötävää. Jos sanon, että Viikinkiravintola Harald on yksi lempipaikoistamme, niin onko Helsingissä mitään muuta vastaavaa paikkaa, joka poikkeaa ns. "normaaleista" ravintoloista?

Viikinkiravintola Harald löytyy myös Helsingin Aleksanterinkadulta. Zetor suomimeininkeineen poikkeaa normaalista meiningistä, safka on syötävää, mutta ei mitään erikoista. Ja halpaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Bistro Vilee Mikkelissä on piakkoin lounaspaikkana, kun porukoiden luokse kaupungin kautta ajelemme. Hieman itse asiassa jänskättää, koska niin paljon hyvää olen paikasta lukenut ja se natsaa tasan tarkkaan omaan ruokafilosofiaani, eli simppeliä ruokaa hyvistä lähiseudun raaka-aineista. Hinnoilla ei paikka ole pilattu, koska kolmen annoksen menu on 21 euroa. Oma vaatimustaso on kuitenkin noussut muutamien epäonnistuneiden ravintolakokemusten ja omien kotikokkailujen tasonnousun myötä, joten yritän pysyä housuissani. Toivottavasti voin palata ketjuun kehujen kera.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Bistro Vilee Mikkelissä on piakkoin lounaspaikkana, kun porukoiden luokse kaupungin kautta ajelemme.

-KLIPS-

Toivottavasti voin palata ketjuun kehujen kera.

Uskonpa että voit palata kehujen kanssa, ei ole ainakaan itse tarvinnut pettyä kertaakaan.
 

Fordél

Jäsen
Tuli testattua Kampin Orchid Thai-Viet Kitchen ja olin tyytyväinen sen tarjoamaan sapuskaan. Jotenkin tossa miljöössä ei uskoisi saavan edes tällaisia makuelämyksiä. Annos (porsasta) näytti ja myös maistui hyväle. Porsaan kastike piti sisällään paljon erilaisia makuvivahteita vaikkakaan ei ollut kovinkaan tulista (onneksi). Palvelu oli simppeliä, toimivaa ja kohteliasta. Kaikki toimi ja hintalaatusuhde oli kohdillaan. Täällä voisi käydä uudestaan tai mennä jopa ihan ko. ravintelin pääpaikkaan (Sahaajankatu).

Huomenna pitäisi löytää hyvä lounaspaikka Tampereelta. Täytyy selailla tätä ketjua taaksepäin tai sitten mennä ihan vain vetämään lounas kauppahalliin.
 
Tuli testattua Kampin Orchid Thai-Viet Kitchen...

Huomenna pitäisi löytää hyvä lounaspaikka Tampereelta...
Näistä kappaleista yhdessä tuli mieleen Tullintorin mikälie thai-kinkkipaikka, siinä pohjakerroksessa K-marketia vastapäätä. Huonoa sushia, valjua soijakastikkeessa uitettua lihaa sun muuta perussettiä, mikään ei ole hyvää tai erinomaista nähnytkään, ja miljöökin on tosi epämiellyttävä ahtauden ja halpuuden tuntua kiinasisustuksineen ja tietysti täynnä juntteja. Mutta jostain syystä käyn säännöllisen epäsäännöllisesti (useamman kerran vuodessa kuitenkin) enkä edes kovin pahasti pety. Selittämätön juttu. En suosittele, mutta pilke silmäkulmassa ehdotan kokeilemaan omalla vastuulla.

Ming Zhu Jiu Lou, Tampere: Arvostelut | Eat.fi
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uskonpa että voit palata kehujen kanssa, ei ole ainakaan itse tarvinnut pettyä kertaakaan.
Joo, ei tarvinnut minunkaan. Voin kyllä suositella ehdottomasti Vileetä Mikkelistä ruokapaikkaa etsiville, jos hakusessa on tuollainen mutkaton mutta silti varsin tasokas paikka.

Pöytävarauksella sinne siis menimme lauantaina ehti klo 12. Heti ei ollut täyttä, mutta yhden maissa lähtiessämme alkoi pöydät olla täynnä, eli kannattaa sinne varaus tehdä, kun käsittääkseni varsinkin arkisin se on aika suosittu lounaspaikka. Iltakattauksia siellä ei olekaan.

Sapuskana oli savukala-sosekeittoa alkuruoaksi, vaimo otti ylikypsää naudan rintaa kuten poikakin, itse kokeilin karitsan rilletteä ja salaattia, koska tiesin pojalta jäävän nautaa maistettavaksi. Jälkiruoaksi oli minttujäätelöä ja marinoituja mansikoita.

Alkuruoka oli ehkä makuuni paras, kala, jota epäilin siiaksi, oli todella savuinen ja maukas. Sopi sosekeittoon hyvin. Rillette oli jees ja siihen suositeltu punaviini natsasi omaan vaatimattomaan kokemukseeni hyvin salaatin kanssa. Vaimo kehui naudan taivaisiin, ja olihan se hyvää, kieltämättä. Minttujäätelössä yrtti maistui selvästi, muttei liian voimakkaasti. Mansikat olivat makuuni liian lämpimiä, johon jälkkäri hiukan lässähti, muttei pahasti.

Kahden aikuisen kolmen lajin menu, maukkaat alkuleivät (vaalea ja ruis), pojan pääruoka ja jälkkäri sekä yksi lasi viiniä maksoi kokonaista 60 euroa. Tuohon hintaan ehdottomasti suositeltava paikka, eikä pahaa ollut muutenkaan.

Pysähtykää ehdottomasti reissuillanne Vileessä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turusta voisi kehaista paria kesäistä paikkaa. Ensin tulee mieleen Pub Niska joen länsirannalla Kristiinankadun kulmassa. Käytiin siellä jo vappuna extempore brunssilla ja hintalaatu-suhde (19€) oli kyllä kohdillaan. Vähän myöhemmin kesällä käytiin vielä samassa paikassa pizzalla ja oikein hyvää oli. Terassin kalustus on hyvin yksinkertaista lankkusysteemiä, mutt kokonaisuus on hyvin toimiva.

Toisena vois mainita ravintolalaiva Espositon, josta ei ihan heti tule ruokapaikka mieleen. Näyttää ulospäin melko kerulta juottolalta, mutta totuus on toisenlainen. Ollaan pari kertaa käyty siellä salaatilla ja oikein hyvää on ollu. Lista on suppea, mutta isoon nälkään voi alkuun ottaa vaikka lämpimän leivän ja normi-ihmisen nälkä lähtee taatusti. Hinnatkin ovat kohdillaan. Em. salaatti-leipä - kombinaatio kustantaa parisen kymppiä ja siihen vielä 0,25 valkkaria 6€, suosittelen.

Miinuksia tulee näistä 50-60-vuotiaista, nahka-asuihin pukeutuvista motoristipelleistä, jotka pitävät baaria kantapaikkanaan. En vaan voi sille mitään, mutta tollaset aikuiset äijät nahkaliiveissään ovat melko koomisen näköisiä ilmestyksiä.

Lisäks vielä Tintåssa sekä Aula Cafessa on molemmissa erittäin tasokkaat salaattibuffetit lounasaikaan ja hintakin alta kympin.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jopas.. Minun haku-toiminto ei ainakaan löytänyt yhtään arvostelua Pastiksesta Helsingissä. Hintakeskustelua ravintelista oli toukokuussa käyty, mutta ruoasta kukaan ei sanonut mitään.

Eli millaisia kokemuksia paikasta on? Hinta/laatu-suhde? Suositeltavat/ei-suositeltavat annokset?

Pöytävaraus on vajaan kuukauden päähän olemassa, mutta vielähän tuota ehtii muuttamaan jos jostain parempaa löytää...
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Raumalla hyvää ruokaa

Raumalle avattiin kesäkuun alussa Goto niminen ravintola, jonka taustalta löytyy pari paikallista jääkiekon maailmanmestaria ja Top Chef kilpailun voittaja Teemu Laurell. Pari kertaa paikan testanneena voin suositella kaikille hyvän ruuan ystäville. Palvelu on erinomaista ja ruoka vieläkin parempaa. Lista on minimalistinen ja sen luvattiin vaihtuvan n.5 kertaa vuodessa sesonkien mukaan. Listalta löytyy niin kalaa, lihaa, kuin kasvistakin. Päivisin on tarjolla lounasta ja ala cartea saa arkisin klo 17 alkaen ja lauantaisin klo 12 alkaen. Paikka on ollut suosittu avaamisestaan lähtien ja siksi pitääkin varata pöytä.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Jopas.. Minun haku-toiminto ei ainakaan löytänyt yhtään arvostelua Pastiksesta Helsingissä. Hintakeskustelua ravintelista oli toukokuussa käyty, mutta ruoasta kukaan ei sanonut mitään.

Eli millaisia kokemuksia paikasta on? Hinta/laatu-suhde? Suositeltavat/ei-suositeltavat annokset?

Pöytävaraus on vajaan kuukauden päähän olemassa, mutta vielähän tuota ehtii muuttamaan jos jostain parempaa löytää...

Mikäli kyseessä oli tämä: Pastis, Helsinki: Arvostelut | Eat.fi (linkki eat.fi sivulle) ei muuta kuin lukemaan, itse en kyseisessä paikassa ole käynyt.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Rokista palattu ja kommentein tietysti.

Aika näpsäkästi näihin kriteereihin osuu Kerubin krapulamaanantai, jossa mättö on räätälöity juuri festariväen tarpeisiin.
Kerubin maanantaipäivän safka oli erinomaista. Mukavasti Kerubin Ilosaarirockin aikaisen safkan rääppiäiset sopi neljän juomapainoitteisen päivän jälkeen aamiaiseksi ja hinta oli all you can eat -buffetille halpa, muistaakseni 9,50e. Tarjolla oli (ainakin) luomuhärkäpihvejä, bbq-possua (my favorite), lihapullia, ranskalaisia, rehuja ja muuta sen semmoista.

Rokin aikana Pop up -Kerubi korjasi potin. Luomuhärkäburgeri (16e) salaatin ja maistuvien ranskalaisten kera oli hintansa väärti varsinkin kun edellisenä iltana erehdyttiin humalan noustessa ottamaan aiempina vuosina toimineen kiinalaisen/vietnamilaisen tms sörsselit. Helvetisti riisiä ja pari frittitaikinalta maistunutta lihapalaksi väitettyä käppyrää mukana.

torilta Big D's bbq:ta, joka tarjottelee äärimaukkaita jenkkibögöjä, joilla pikku krabbis varmaan siirtyy ainakin Kiteelle saakka.
Big D's BBQ tarjoili pienen pettymyksen sen suhteen, että ribsejä ei ollut saatavilla. En tiedä oliko koko viikonlopun aikana mutta torstaina ainakin tarjolla oli vain hampurilaisia. Ilmeisesti taitaa olla vähän sellainen "ilmoitellaan kun tehdään" -tyylisesti ylipäätään ribsejä tekeillä?

Hampurilaiset olivat oikein maistuvat. Miinusta markettisämpylöiden käytöstä, plussaa koosta ja erittäin maukkaista pihveistä.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin Maurin ohjeilla saatiin parhaat safkat vuosiin rokin aikana.
 

Fordél

Jäsen
Pysähtykää ehdottomasti reissuillanne Vileessä.

Otin tästä neuvosta onkeen ja tuli pysähdyttyä reissulla Vileessä. Eipä ollut hukkareissu! Aluksi Vileeta ei meinannut löytyä, koska ajattelin sen sijaitsevan jossain vähän hienommassa miljöössä eikä missään 70-luvun lättänässä liikerakennuksessa. Kun paikalle löysi niin 21 euron menu (tuorehernekeitto, possu ja jäätelö) oli hintansaa väärti. Mainioita erottuvia makuja, joita tarjottiin konstailemattomasti. Myös palvelu oli hyvää ja kohteliasta, joten paikasta jäi mainio fiilis. Olisi hienoa jos pääsisi osallistumaan joskus paikan ilallisiin, joita järjestetään vissiin pari kertaa kuussa. Muutenkin hienoa, että nykyisin taas löytyy tällaisia yksityisomisteisi paikkoja (ei esim. kuulu S-ryhmään), josta saa laadukasta suomalaista ruokaa kuitenkin kohtuuhintaisesti. Suosittelen siis ehdottomasti!
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kluuvin alakerran maatilatorin yhteydessä sijaitseva Armas tuli kokeiltua tällä viikolla. Todella maistuva kasviskebab tuli syötyä 7,5 euron hintaan. Suosittelen jos lounasaikana liikkuu lähistöllä.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Maisemareittiä ajettaessa eksyttiin nälän pinteessä Sysmässä Hotelli Uotiin lounaalle. Papusoppaa ja öriseviä paikallisia kello 10:30 arkiaamupäivänä.

Ajakaa ohitse. Say no more.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös