Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 363
  • 2 507

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No kerrottiinhan siinä muita lähtötietoja, ja niiden perusteella Virgin on kyllä aika ujo ehdotus. Mä häpeän.
En ole käynyt, mutta minulle on suositeltu Naturaa, Iso Robertinkatu 11. "Superhyvä ruoka, ei silti pipertelyä". Toki paikka on aika pieni, eli jos tulevasta perjantaista on kyse niin voi olla hankalaa.
Mulla olikin lähtökohtana perjantai-ilta ja äijäporukka. Siksi unohdin kaikki nuo murut, olot ja muut oikeasti hyvät ravintolat ihan suosiolla. Sen sijaan hyviä vinkkejä tullut itselle tässä muilta, joten kiitos niistä.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Mahtavaa unohtaa suosiolla oikeasti hyvät ravintolat. Menee jo ihan trollauksen puolelle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtavaa unohtaa suosiolla oikeasti hyvät ravintolat. Menee jo ihan trollauksen puolelle.
Paljon riippuu siitä kysytäänkö paikkaa seuraavalle tai sitä seuraavalle perjantaille. Vai joskus määrittelemättömälle tulevaisuuden perjantaille? Oikeasti hyviin ravintoloihin ei ilman vähintään kuukautta ennen tehtyä varausta kannata edes haaveilla.

Ja joissakin on vielä rajallinen aika mahdollista saada varattua, jolloin koko ilta jää aika lyhyeksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mahtavaa unohtaa suosiolla oikeasti hyvät ravintolat. Menee jo ihan trollauksen puolelle.
Kuten @heavy tuossa jo vastasikin, on pari hyvää syytä miettiä hiukan tarkemmin strategiaa tällä varoitusajalla. Tai mistä oikeastaan tiedän, puhutaanko tästä vai jostain muusta tulevaisuuden perjantaista. En ole tarkistanut esim. Murun paikkatilannetta, kun ei oikeasti niin paljon kiinnosta, mutta about jokainen ravintola, joihin veisin itse pari kaveria syömään hyvin, vaativat hiukan pitemmän valmisteluajan. Farang voisi muuten olla hyvä, mutta mitä isompi porukka, sitä varmemmin sieltä löytyy se nirso, joka ei vaan suostu astumaan edes lähelle em. tyyppisiä mestoja. Jos siellä siis sattuu olemaan tilaa. Eli ei tehdä asiasta vaikeaa, vaan tehdään siitä helppo.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Ei mun pointti ollut mikään täsmällinen ravintola, vaan se, että, miksi ihmeessä jotain Virgineitä edes suositellaan. Ihan validi pointtihan tuo, että jos on kyseessä nyt tuleva perjantai, niin tuskin Oloon pääsee. Mutta siinä välimaastossakin on ihan helvetisti vaihtoehtoja, joista S-ryhmän ravintolan jättäisin itse kyllä sinne aivan pahnanpohjimmaiseksi, jos kysyjä esittää niinkin vienot speksit kuin "menukokonaisuus" ja "muutama tunti" toiveissaan.

Ja Björckillä on muuten muitakin kuin tuo iänikuinen Farang. Bronda/Gaijin/Boulevard Social, kaikki ihan kelpo kamaa olleet jokaisella käyntikerralla.

E: Niin ja hinnallakaan ei ollut väliä. Vai haluatteko bonusta?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei mun pointti ollut mikään täsmällinen ravintola, vaan se että, miksi ihmeessä jotain Virgineitä edes suositellaan. Ihan validi pointtihan tuo, että jos on kyseessä nyt tuleva perjantai, niin tuskin Oloon pääsee. Mutta siinä välimaastossakin on ihan helvetisti vaihtoehtoja, joista S-ryhmän ravintolan jättäisin itse kyllä sinne aivan pahnanpohjimmaikseksi, jos kysyjä esittää niinkin vienot speksit kuin "menukokonaisuus" ja "muutama tunti" toiveissaan.

Ja Björckillä on muuten muitakin kuin tuo iänikuinen Farang. Bronda/Gaijin/Boulevard Social, kaikki ihan kelpo kamaa olleet jokaisella käyntikerralla.
Onhan se VO rimanalitus, jos ihan suurennuslasilla katsotaan. Enpä sitä kyllä erikseen kehunutkaan. Vaikka kysymyksessä pohjustettiinkin, ettei ole ruokarajoitteita eikä hinta ole este, niin silti mulle tuli päällimmäisenä mieleen vain tuo äijäporukka. Mites Zetor?

Björckistä sen verran, että laitoin äijän boikottiin, vaikka Farangista tykkäänkin. Mutta se on toinen tarina. Ja se on Gaijinin syy.

Mites Roster, jos ja kun Zetorkaan ei oletettavsti käy?
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
mulle tuli päällimmäisenä mieleen vain tuo äijäporukka

Ja mulle taas pistää silmään "menukokonaisuus" ja "maksaa mitä maksaa", jotka jotenkin sotivat omassa päässäni "hyvä pihvi ja pullo punkkua" -äijäporukkaa vastaan. No, menukokonaisuuksia ja äijäporukoitakin on varmasti monenlaisia.

Zetorista ja Rosterista ei ole (ajantasaisia) kokemuksia.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ainakin on tullut paljon hyviä ehdotuksia, josta @karate Mauri pystyy jo hyvinkin mieleisen valitsemaan. Eihän näistä kannata alkaa sen laajemmin kiistelemään. Minä ainakin käyn kavereiden kanssa ihan kaikenhintaisissa ja tasoisissa paikoissa syömässä. Riippuu täysin fiiliksestä ja millaisella porukalla ollaan liikkeellä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Virgin Oil on kyllä ihan paska, se on mun käsitys kun muutaman kerran olen sinne ennen rokkikeikkaa eksynyt. Ruoka ollut parhaimmillaan välttävää, muunmuassa perus broilerit mitä seurueessa haluttiin oli täysin ylikypsää ja kuivaa. Toivottavasti ovat petranneet mutta itsekin skippaisin s-ryhmäläiset oli kriteerit mitkä tahansa, syön mieluummin vaikkapa Kampin Pippurissa.

Hyviä ehdotuksia tullut ketjuun, itsekin poimin ne tuohon listalle ja hinnaltaankin ihan järkeviä, niin harvoin käyn että se 40-50€ menu on ihan sopuhinta jos saa erilaista herkuteltavaa ja riittävästi.

Mitäs mä ehdottaisin, yks out of the box valinta ihan ytimessä on Tavastian viereinen legendaarinen Ilves, eli klubin viereinen ovi.
Simppeli menu mutta tekevät huolella perusruoat ja löytyy erinomainen marmorifilekin jonka viimeksi söin jollain bataattiranuilla. Kursailematonta ruokaa, tyylikäs ja ajaton mesta. Hintalaatu kohdillaan sijaintiinsa nähden.
À LA CARTE

Linkki vie Ravintola Ilveksen a la carte listaan

_
 

scholl

Jäsen
Björckistä sen verran, että laitoin äijän boikottiin, vaikka Farangista tykkäänkin. Mutta se on toinen tarina. Ja se on Gaijinin syy.

Sama juttu, mutta syynä se, että hän on tatuoitu portsari plus se ruokamyrkytyscase. Enkä pidä sitä, ettei käytetä paikallisia raaka-aineita, vaan hankitaan jotain ihmekalaa Aasiasta. Joutuuks hänen rafloissa muuten käyttämään syömäpuikkoja? Sen verran oon "rasisti" että jos mulle ei anneta haarukkaa ja veistä Euroopassa, niin en syö ollenkaan. Kiinalaiset saavat tehdä mitä haluavat, mutta meidän ei tarvitse kumarrella.

Jos minä menisin perjantai-iltana ystävien kanssa syömään niin menisin italialaiseen ravintolaan. Joku negroni alle, pari ruokalajia, hyvää punaviiniä, kenties vielä Nastro Azzurroa, gelatoa tai tiramisua ja espresso sekä grappa. Hyvin simppeliä kuten Italiassakin tulee aina tehtyä. Yksi ruotsalainen kollega opetti joskus 2002, että kantsii käydä katsomassa keittiössä, onko kokki italialainen. Jos on, paikkaa voi kokeilla. Jos ei ole, kannattaa kävellä ulos. Diggaan muutenkin siitä, että syödään hyvää ruokaa reilummin kuin hifistellään jollain gine dining menuilla. Ainakin kavereiden kanssa. Itse tarvitsen muutenkin todella suuria kalorimääriä, joten sekin pitää huomioida.

Joku hyvä pihviravintola on toinen vaihtoehto. Esim. El Lazo Bolkerstraßella Düsseldorfissa on sellainen, jonne olen vienyt ystäviä. Siellä on huikea henkilökunta ja loistava ruoka.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Sama juttu, mutta syynä se, että hän on tatuoitu portsari plus se ruokamyrkytyscase. Enkä pidä sitä, ettei käytetä paikallisia raaka-aineita, vaan hankitaan jotain ihmekalaa Aasiasta. Joutuuks hänen rafloissa muuten käyttämään syömäpuikkoja? Sen verran oon "rasisti" että jos mulle ei anneta haarukkaa ja veistä Euroopassa, niin en syö ollenkaan. Kiinalaiset saavat tehdä mitä haluavat, mutta meidän ei tarvitse kumarrella..

Minä en tuota Farang ravintolaa oikeastaan varsinaisesti Aasialaisena ravintolana edes pidä, vaan se edustaa enemmänkin cross-kitchen/fusion-kitchen osastoa, toki kuitenkin enemmän (Kaakkois-Aasian suuntaan kumartaen. Mulla ei ole myöskään sellaisia rajoitteita, minkänäköinen röllipeikko omistajana/keittiössä häärää, jos ruoka on hyvää ja ammattitaitoa löytyy. Toki huono palvelu - jos sellaista on saanut - rajoittaisi allekirjoittaneenkin intoa kantaa rahoja paikkaan josta huonoa palvelua on saanut. Olen käynyt kolme tai neljä kertaa Farangissa ja palvelu on ollut joka kerralla hyvää. Ei erinomaista, mutta hyvää.

Eiköhän siellä haarukan ja veitsenkin saa pyytäessä, jos hienomotoriikka ei mahdollista syömäpuikkojen käyttöä tai niiden käyttö kasvattaa tattia tarpeettomasti otsaan. Saattoivat olla valmiiksi pöydässäkin - en jaksa muistaa.

Mikäs Helsingissä on tätänykyä paras Italialainen ravintola? Kohtuullisen hyviä on kyllä muutama, mutta erinomaista en ole vielä löytänyt. Jätetään ne pizzat tässä tapauksessa huomioimatta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pjazza: Virgin Oilin hintataso, mutta parempi ruoka, juomat ja tunnelma.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Wino tai Werner. Wino on Kalliossa ja vitun kova. Werner avotulineen miehekäs, mutta bulevardi-sijainnista maksaa jonkun verran extraa.

Wino oli kyllä hassu kokemus. Oltiin n. 10 hengen porukalla syömässä, ja ensimmäisenä valittu viini olikin päässyt loppumaan. Sellaista sattuu, saatiin oikein hyvää viiniä tilalle. Mutta illan päätteeksi teki portviiniä mieli, ja sitä tilattiinkin koko seurueelle. Noh, kohta tarjoilija tulee ja toteaa että heillä oli tasan kaksi lasia portia, mitäs lopuille laitetaan? Viinibaarissa!

Safka oli oikein hyvää, joskaan ei loistavaa. Palvelukin oli hyvää, ja visiitistä jäi hyvä mieli. Portviiniepisodi hieman vain ihmetytti - valikoimissa ilmeisesti vain yhtä portia, ja sekin loppu.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Rodolfo Kruununhaassa on ihan kelpo italialainen ravintola myöskin. Minulle nyt jostain syystä äijäporukka, perjantai-ilta ja juomaa sen ruoan kanssa, että nyt ei välttämättä haeta mitään gourmeeta. Siksi heitän ihan villinä ajatuksena aiemmin mainitun Zetorin lisäksi Rymy-Eetun. Ei varmasti ole mitään laadukkainta sapuskaa, mutta syötävää kuitenkin ja riittävästi. Ja tuolla uskaltaa sen oluen jos toisenkin sitten siinä samalla ottaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Bronda on kyllä hintalaadultaan valitettavan heikko. Yritystä puuttuu tekemisestä.

Passion ja Murun lisäksi Juuri on mainio, mutta ei toki kovin äijä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ja jos aloituksessa kysytään menukokonaisuutta, se kyllä ohjaa mahdollisimman kauas näistä ketjupaskoista sekä Virgin Oileista tai Rymy-Eetuista. Jos on tarkoitus syödä snagaritason ruokaa paljon, se on sitten eri asia, mutta harvemmin silloin mietityistä menuista puhutaan.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Roster, Passio, Pastis ja Copa y Tapas ovat viime aikoina tarjonneet stadissa ne parhaat elämykset. Viisi parasta frendiä ehkä veisin tällä hetkellä perjantaina Rosteriin.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Pitkästä aikaa tarkoituksena suunnata Tukholmaan. Porukalla heittää hyviä vinkkejä missä kannattaisi päivällä käydä puolison kans syömässä ?
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Pitkästä aikaa tarkoituksena suunnata Tukholmaan. Porukalla heittää hyviä vinkkejä missä kannattaisi päivällä käydä puolison kans syömässä ?

Viime reissulla tuli käytyä Nosh and Chowssa syömässä, ja ruoka oli erinomaista. Tosin kyseessä silloin illallinen, lounasta ei ole tullut kokeiltua mutta menun osalta näyttäisi aikalailla samaa tavaraa olevan silloinkin tarjolla.

Sijainniltaan varsin keskeisessä paikassa mm. Swedish Matchin lippulaivamyymälä naapurissa jos ne kuviot kiinnostaa.

Linkki raflan nettisivulle.
Welcome to Nosh and Chow
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös