Jatkoajan ravintolaopas

  • 534 312
  • 2 507

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Jeffrey Tsekkaa ainakin nämä läpi:

Kuu on mainio, mainio, mainio! Mutta onko liian hintava? Joka tapauksessa yksi ehdottomia lemppareitani Töölössä. Samassa hintaluokassa nämä loputkin.
Seahorse eli Sikala ei petä koskaan!
Bellevuessa kävin keväällä, ja sanoisin sen olevan parempi venäläisrafla kuin muut joissa olen käynyt (Tallinnassa, Riiassa, Pietarissa tai Helsingissä (Saslik))
Saslik jos haluaa vaikka vähän hurtisti dokailla siinä ruuan yhteydessä
Kosmos on tosi hyvä ja klassinen myös, mutta älä ota kateenkorvaa siellä, ihan nugettia. Tekevät sen väärin. Itse ovat taatusti eri mieltä.
Elite on hyvä, mutta älä ota muuta kuin Tauno Palon sipulipihviä. Kadut kuitenkin. Itse olen muutaman kerran yrittänyt mennä kaloilla ja aina on tullut annoskateus.
Lehtovaara jos sellainen miljöö viehättää. Ei ole yhtä kiva kuin nämä aiemmat mutta kyllä siellä silti varsin hyvin viihtyy.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Jeffrey Comassa on sitten omistaja vaihtunut, mutta muistaakseni vanha omistaja jäi kokiksi, mutta tiedä näistä että miten pitkäksi aikaa.

Ravintolasuosituksista, Muru tulee vain mieleen kun olen itse tipahtanut kanssa aivan kyydistä ravintolamaailmasta.

Uusi hampparisuositus, Vallila Bites! Aivan törkeen hyvä hamppari, meni ihan listan kärkeen.
 

Jeffrey

Jäsen
@V-G- kiitos näistä suosituksista! Listalla olikin tuttuja nimiä ja nuo venäläiset keittiöt vielä kartetaan kun se edellinen epämukavaksi alkanut neiti oli noita neuvostoneitejä. Listalta kuitenkin valikoitui nyt se Kuu. Listä oli hyvä ja viinejä oli aika rutosti. Laskeskelin, että jos nätisti syö ja juo, niin noin 40€/henkilö on ihan kyllä kohtuullinen summa. Hirveästi halvemmaksi jos menisi niin alkaisi jo epäilyttämään.*

@Tekila Kiitos uutisista! Katselin Coman listoja tossa, ja jotenkin ei herätellyt mitään aisteja. Pikkasen oli Kuuta halvempi, mutta sitten ne kalliimmat raaka-aineet melkein jopa kalliimpia.

*Tuo Kuun 40€ ateria siis sisälsi kalleimman pääruoan (poroa), ja kalleimman 12cl punkkua. Eli ei nyt mielestäni mikään paha hinta. Lähinnä tuon hintavuuden tuntui aiheuttavan se, ettei listalla ollut mitään arkisia raaka-aineita joita olisi voinut myydä edullisesti .
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
*Tuo Kuun 40€ ateria siis sisälsi kalleimman pääruoan (poroa), ja kalleimman 12cl punkkua. Eli ei nyt mielestäni mikään paha hinta. Lähinnä tuon hintavuuden tuntui aiheuttavan se, ettei listalla ollut mitään arkisia raaka-aineita joita olisi voinut myydä edullisesti .
Jos saa antaa vinkkiä, niin Kuun siika- ja maksa-annokset ovat silkkaa eliittiä. Niistä kyseinen ravintola on erityisen tunnettu. Toki uskon, ettei poron kanssa voi pieleen mennä, mutta silti.

Ja kun on mukavan neidin kanssa menossa treffaamaan illallisaikaan, niin suositan muistamaan, että hyvä jälkiruoka on aina paras käyntikortti seuraavaa yhteistä illallista varten.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos saa antaa vinkkiä, niin Kuun siika- ja maksa-annokset ovat silkkaa eliittiä. Niistä kyseinen ravintola on erityisen tunnettu. Toki uskon, ettei poron kanssa voi pieleen mennä, mutta silti.

Ja kun on mukavan neidin kanssa menossa treffaamaan illallisaikaan, niin suositan muistamaan, että hyvä jälkiruoka on aina paras käyntikortti seuraavaa yhteistä illallista varten.

Siikaa voisi kyllä ottaa... Maksasta olen pitkään ajatellut, että pitäisi opetella syömää. Oli ukin lempiherkku, ja siirtynyt osaan suvusta eteenpäin. Omalla kohdalla vain tuosta muodostui melkoinen kynnys, kun Ukki veteli maksat valuraudalla kalvot päällä ja kypsäksi tottakai. Suotakoon herkkunsa kullekkin, mutta olisi omalla kohdalla myös kiva jos pystyisi tällaisia "perinneherkkuja" viedä eteenpäin. Kuu voisi olla ihan sopiva paikka opetella maksan syömistä, mutta seura lienee siihen tällä kertaa väärää?

Tuon jälkkärikikan ajattelin kyllä myös käyttää. Vähän ajattelin etukäteen niin, että neiti saa oman ruokailunsa maksaa, mutta sitten jos mennään toiselle kierrokselle viiniä ja jälkiruokia niin eikai se auta muu kuin laittaa kättä taskuun.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nyt tulee vähän nopealla aikataululla, mutta kokeillaans. Ex-tempore -retkelle perheen kanssa Turkuun tarkoitus lähteä ja iltapäivällä pitäisi varmasti jotain ruokaa tuolla saada. Kukas osaisi neuvoa Turusta jonkun ok-ravintolan, mistä löytyisi kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle kelvollista sapuskaa. Varsinkin nuorempi (6 v.) on vähän kranttu ja hän valikoi ravintoloissa ruokaansa vahvasti. Plussaa siis siitä, jos ravintolasta saa myös pizzaa, jonkunmoista burgeria tai tortillasipsejä. Ehkä myös erilaiset pastat voisivat upota. Ei siis mitään finediningia, vaan perushyvää järkevällä hinnalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@MacRef Pippurimylly tuli ekana mieleen, turkulainen klassikko.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
@MacRef Rantakerttu on ihan jees ja Pippurimylly aika sellainen varma valinta. Itse kuitenkin burgerien perässä käyn yleensä Aussie Barissa tai Pikku-Torressa. Jos taas haluaa monipuolista ja hemmetin hyvää rahan arvoista safkaa, niin Foija on aika huikea paikka. Meikäläisen ylivoimainen suosikkiravintola Turussa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onkos O`Learys -sporttiravintolat Espoossa (Iso-Omena, Sello) niin huonoja kuin mitä tripadvisorin arvostelut antavat ymmärtää? Mennään loppuviikosta pojan (15 v) kanssa kattomaan leffaan "Se" ja ajattelin että poikettais samalla syömässä. Kovasti tuntuu jengi haukkuvan palvelun hitaudesta, tarjoilijoiden sekoilusta ja ylihinnoittelusta. Olisko kenelläkään parempia kokemuksia vai katotaanko suosiolla joku toinen paikka?
 

Undrafted

Jäsen
Onkos O`Learys -sporttiravintolat Espoossa (Iso-Omena, Sello) niin huonoja kuin mitä tripadvisorin arvostelut antavat ymmärtää? Mennään loppuviikosta pojan (15 v) kanssa kattomaan leffaan "Se" ja ajattelin että poikettais samalla syömässä. Kovasti tuntuu jengi haukkuvan palvelun hitaudesta, tarjoilijoiden sekoilusta ja ylihinnoittelusta. Olisko kenelläkään parempia kokemuksia vai katotaanko suosiolla joku toinen paikka?
Sellossa käynyt pari kertaa, keskustassa useammin mutten Omenassa kertaakaan. Hintataso ollut minusta perus paikallista tasoa. Yksikään tilaus ei ole mennyt sekaisin ja nopeudesta en ole huomannut valittamista. Muksut tykkäävät kun tulee poppareita alkupaloiksi. Lentokentilläkin tuohon ketjuun törmännyt ja kaikkiaan 12-15 kertaa ketjun paikoissa syönyt eri maissa. Tainnut joka kerta vetää jonkun burgerin ja perussettiä laadullisesti. Ei valittamista tai mikään ylimaallinen elämys, minkä vuoksi matkustaisin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jaa no ehkä tuo on kokeiltava. Sopivasti mulle tuli kotiin joku mainoskuponkikin jolla jonkun chiliburgerin saa sieltä kympilllä. Pihinä miehenä otan sellaiset mielelläni vastaan.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Mihinkäs mennään syömään Helsingissä, kun:

- On perjantai-ilta

- Meitä on noin puolenkymmenen hengen kaveriporukka, kenelläkään ei ole sen kummempia ruokavaliorajoitteita. Kaikki miehiä

- Syöntiin saisi tärväytyä muutama tunti, eli siis ei ole hoppua vaan syöminen (ja siinä samalla juominen) ovat illan pääasiallinen ohjelma, joten joku menukokonaisuus voisi olla ihan jees

- Paikan sijainti voisi olla jossain ytimen lähistöllä, että saa halutessaan käydä vielä yömyssyllä jossain ruokailun jälkeen

- Maksaa sen verran kuin maksaa

Olisiko hyviä ehdotuksia?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisiko hyviä ehdotuksia?
Hyvästä tiedä, mutta Virgin Oil on aika ytimessä. Tosin perjantaina tuolla on näköjään elävää musiikkia. Ei ole kyllä muistikuvaa, missä artistit esiintyvät. Kerran piti käydä keikalla ja piletitkin oli ostettu netistä hyvissä ajoin, mutta vanhus ei enää jaksanut, kun aloitusaika oli 01.00.

E. Linkki korjattu, kiitän palautteesta
 
Viimeksi muokattu:

Undrafted

Jäsen
Virginin keikkatila erikseen ruokailupuolesta, joten keikat ei sikäli häiritse ruokailua. Suosittu keikka voi toki tuoda ruokailijoita ennen keikkaa, mutta perjantaina pöytävaraus muutenkin suositeltava. Keskustassa useampi eri tyylinen ketjuravintola, missä ihan ok taso. Itse olen muutaman kerran käynyt Mayssa ja kyllä tykännyt ruuasta. Hieman erilainen tyyli kuin perus burger/pihvilinja.
 

scholl

Jäsen
Puolenkymmentä miestä ei sano yhtään mitään. Voivat olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, joten kenenkään on mahdotonta suositella yhtään mitään. Kysymys herää tietysti sen suhteen, että jos joku haluaa jonkun menun syödä, niin miksi hän menisi ketjuravintolaan.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Puolenkymmentä miestä ei sano yhtään mitään. Voivat olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, joten kenenkään on mahdotonta suositella yhtään mitään. Kysymys herää tietysti sen suhteen, että jos joku haluaa jonkun menun syödä, niin miksi hän menisi ketjuravintolaan.

Mihin sinä veisit 5 hyvää ystävääsi? Sellaisia, jotka ajattelevat asioista samoin kuin sinä?
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
- Syöntiin saisi tärväytyä muutama tunti, joku menukokonaisuus voisi olla ihan jees

- Paikan sijainti voisi olla jossain ytimen lähistöllä, että saa halutessaan käydä vielä yömyssyllä jossain ruokailun jälkeen

- Maksaa sen verran kuin maksaa

Jos speksit on nämä, niin miksi edes harkita jotain virgineitä... Oloon vaan ja elämä risaiseksi. Tai vaikka edellä mainittuun Passioon tai Muruun tai vaikka johonkin björckilään tai ihan mihin tahansa paitsi johonkin tusina-ketjukuppilaan...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos speksit on nämä, niin miksi edes harkita jotain virgineitä... Oloon vaan ja elämä risaiseksi. Tai vaikka edellä mainittuun Passioon tai Muruun tai vaikka johonkin björckilään tai ihan mihin tahansa paitsi johonkin tusina-ketjukuppilaan...
Kamoon, kun seurueesta ei kerrota muuta kuin sukupuolijakautuma, lähdetään alhaalta liikkeelle. Todennäköisesti toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kamoon, kun seurueesta ei kerrota muuta kuin sukupuolijakautuma, lähdetään alhaalta liikkeelle. Todennäköisesti toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.
No kerrottiinhan siinä muita lähtötietoja, ja niiden perusteella Virgin on kyllä aika ujo ehdotus. Mä häpeän.
En ole käynyt, mutta minulle on suositeltu Naturaa, Iso Robertinkatu 11. "Superhyvä ruoka, ei silti pipertelyä". Toki paikka on aika pieni, eli jos tulevasta perjantaista on kyse niin voi olla hankalaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Jos tekee mieli kokeilla eksoottisempaa Aasialaisvaikutteista fine-diningia, niin minä olen käyttänyt ystäviä ja perheenjäseniä muutamana otteeseen http://farang.fi/ ravintolassa. Ainakin ennen heillä oli sellainen set-menu kokonaisuus jossa sai useamman pienen annoksen eteen niin pystyi testaamaan useampia erilaisia makuja eri puolilta Aasiaa. Ruokaa oli lopulta vähintäänkin riittävästi, vaikka ensimmäisen annoksen eteen saatua hiipikin pieni epäilyys mieleen, että niinköhän täältä pitää poistua kotiin nakkikiskan kautta. Mielestäni hinta-laatu suhde oli ainakin muutama vuosi takaperin ihan kohdillaan, vaikkei mikään kaikkein edullisin paikka olekaan.

Edullisemmista paikoista yksi iki-suosikki on ravintola Kolme Kruunua. Ei ihan ytimessä, mutta siellä on sellainen kivan rento lähiöravintolan tunnelma ja mielestäni tietyt annokset oikein hyviä.

Molempiin tarvinnee perjantaisin pöytävarauksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös