Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

  • 3 286 587
  • 7 387

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on jo yhdys sanojen runoutta.
Tuo lainaamasi taideteos on kuin suoraan yllättävän monen facebook-kaverini päivityksestä. Tyypit on muuten ihan fiksuja mutta mikä vittu siinä on ettei vahingossakaan mene yksikään yhdyssana oikein.

Välillä tulee mieleen, eikö nämä kyseiset runoilijat ole kuullut koko yhdyssanojen käsitteestä, onko tosiaan voinut tuolla yli 10-vuotisella koulutaipaleella mennä tällainen pieni yksityiskohta äidinkielestämme täysin ohi ja kaikki laitetaan tylysti erikseen? Pitääkin alkaa seurata, osuuko sinne kirjoituksiin koskaan onnistuneita yhdyssanoja vai menevätkö ihan systemaattisesti vituiksi.

Mutta se siitä tässä ketjussa, tulee vaan aika usein tässä vaimon kanssa noita ihmeteltyä kun hänellä on osa samoja kavereita ja kiinnittää tähän myös usein huomionsa.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ollaan käyty mielenkiintoista keskustelua cosmic_rodeon kanssa kalsarikänniketjussa ja tuo cosmic_rodeon viimeisin kirjoitus kuuluu kyllä tähän ketjuun.


Minä olen kyllä osaliistunut Hippo-hiihtoihin. Ehkä juuri sen takia osaan arvostaa hippoja eri tavalla kuin monet muut. Haluan kuitenkin korostaa vielä sitä, että Hippo ja Hippi ovat täysin eri eläimiä, vaikka niiden kirjoitus- ja ääntämisasu ovatkin kovasti samanlaisia. Monet sotkevat nuo kaksi jaloa ja upeaa eläintä toisiinsa.

Olet reipas ja rohkea nuori, kun toit tämän epäkohdan esille!

Yritin nimittäin nuorena olla hippi ja makoilin lähijoessa sieraimeni vedenpinnan yläpuolella. Välillä kävin rannikolla viilentävissä muta- ja savikylvyissä, sekä syömässä jopa kymmeniä kilogrammoja kasviksia. Opettelin uimaan ja kaikkea, kunnes äitini toi minulle Led Zeppelinin ykkösen sekä hamppua ja kertoi minulle, että olin ollut koko ajan väärässä.

Vaikeaa oli se.
 
Schollin muistolle, yksi parhaista kirjoituksistaan hänen viimeisimpinä viikkoinaan.

RIP In Peace
scholl 2003-2012

Kerran olin tosiaan yön yhden naisen asunnossa ja hän onneksi lukitsi makuuhuoneen oven, joten kissat jäivät ulkopuolelle, mutta kerran yksi nainen oli niin juubassa, että minun oli pakko saattaa hänet himaan. No siellä en voinut mennä koko yönä nukkumaan, kun se kissa väijyi koko ajan jossain. Istuin keittiön pöydän ääressä ja yritin pysyä valveilla niin siellä se vain käveli jossain niiden kaappien päällä. Aina yritti mennä just selkäni taakse, jotta en pystyisi valvomaan mitä se tekee eli jouduin alttiiksi yllätyshyökkäyksille. Sitten vähän väliä kuului jotain rapinaa, kun se hyppi jonnekin. Eikä mulla ollut mitään tennismailaa tms. millä olisin hätistellyt sitä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Syksyllä taas scholl tulee kuin sade. Luuleeko joku, että mies malttaa pysyä poissa, esim jos Matikainen saa kenkää marraskuussa? Kirjoittaa ehkä aluksi vain jääkiekkopuolelle, mutta muistiin merkittäköön, hän on vielä vapaan kansankin pariin laskeutuva.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei kai se scholl nyt kuitenkaan kuollut ole? Linkkiä?

3 kuukautta bannissa ja Jatkoaika on paljon tylsempi paikka. Kukaan ei muistuta HIFK-ketjuissa Matikaisen kaikenkattavasta paskuudesta ja Taikaviitta Jalosen ylimaallisista kyvyistä. Puhumattakaan Vapaan ketjuista. Väijyvä kissa oli kaunis tarina. Samoin tykkäsin siitä, että Petu Matikaiselle pitäisi antaa kenkää jo pelkän ulkonäön takia, sillä hän on aivan pakettiautokuskin näköinen!

Kaikkiaan scholl on eräs suosikkikirjoittajistani - syksyllä hän on taas täällä kynä teroitettuna!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Väijyvä kissa oli kaunis tarina.

Naisasiat-ketju ei kyllä ole enää entisensä. Ensin lähti HIFK ja sitten scholl pitää pakollista kesätaukoa. Jutut ruotsinopettajista ja väijyvistä kissoista olivat mielenkiintoisia ja omassa kastissaan, nykyisin ketjussa saa lukea vain niitä tavallisia tarinoita kun naista ei joko ole, naisia on enemmän kuin yksi tai jotain vastaavaa.
 
Rest in peace in peace?

"Rip In Peace" on väännös latinankielisestä ilmaisusta "Requiesta in Pace", joka lyhennetään RIP. Variaatioita on useita, kuten "Rip In Piece" tai "Rip In Peas". Uushomot huomauttavat usein virheellisestä kirjoitusasusta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
In peace on englantia ja tarkoittaa rauhassa. Samalla kielellä rip tarkoittaa repimistä. Revi rauhassa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
"Rip In Peace" on väännös latinankielisestä ilmaisusta "Requiesta in Pace", joka lyhennetään RIP. Variaatioita on useita, kuten "Rip In Piece" tai "Rip In Peas". Uushomot huomauttavat usein virheellisestä kirjoitusasusta.

Mä käyttäisin sinuna jatkossa termiä "Lepää rauhassa."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
@ T. Selänne

surufuu fuu onko schollista tullu RIPPI? D:

RIBS IN BEACES SWEET PRINSE

tajuajat gonna taju
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Toi Coldplay-läppä oli City-lehdessä aikanaan.

It's funny 'cause its true bwahahahah! Hohhoh, melkein yhtä hyvä läppä kuin se että Adam "panensaulia" Lambert korvaa legendaarisen Freddien Queenissa. Onneksi se oli aprillia, vähän myähäistä mutta sellasia me suomilaiset ollaan!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Squit ottaa osaa jalkapalloilijoiden ulkonäköä koskettelevaan keskusteluun:

Ei siinä mitään, ihan ok juttu. Joillakin se raja on korkealla, toisella matalalla. Minulla raja menee jossain Wayne Rooneyssa, joka näyttää ihan down syndrooman omaavalta kaverilta. Jos näkisin Väinön kadulla, niin menisin kyselemään josko voisin auttaa kadun yli, tai että missä vanhemmat tai huoltajat ovat. Toki käyttäisin kovaa ja selkeää puhetta ja ehkä hieman tehostaisin eleitäni käsin. Ribery taas jos tulisi vastaan pimeällä kadulla, niin puukottaisin heti naamaan kysymyttä. Oikeuslaitoskin varmaan armahtaisi ja sanoisi että itsepuolustusta, mitäs Fränki liikkuu kadulla tuon näköisenä. Ja olisihan se luonnollinen reaktio, sillä nuo arvet naamassa todistavat että Fränkin naaman puukottaminen on ihan naturaali juttu.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Squit ottaa osaa jalkapalloilijoiden ulkonäköä koskettelevaan keskusteluun:

Call me a "tosikko", mutta meikäläiselle tuollainen kommentointi aiheuttaa lähinnä myötähäpeää... Downin Syndroomat ja onnettomuuden uhrit niputettuna niin humoristiseen pakettiin, että!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös