Jatkoajan leffakerho

  • 2 308 833
  • 11 986

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Spring breakers, Arvosanaksi 3/10. En tiennyt elokuvasta mitään muuta kuin imdb arvosanan joka oli 6,4.

Elokuva oli täyttä kuraa alusta loppuun. Paljasta pintaa enemmän kuin missään leffassa olen nähnyt. Toiset tykkää, minä en. Tissejä näkee halutessaan muualtakin.
Ei ollut käsikirjoittajalla kovin vilkas mielikuvitus. Juoni oli mitä oli, tai ei oikeastaan ollut ollenkaan. Rahan ja ajan tuhlausta.
 

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tulipa tuossa katseltua Warm Bodies niminen zombie/draama/"komedia". Lähtökohtanahan oli tottakai helvetinmoiset ennakko olettamukset ja halusinkin oikein sydämeni kyllyydestä vihata koko höttöä. Ensin meni uskottavuus vampyyreistä, sitten ihmissusista ja nyt tätä yritetään oikein kunnolla erinäistenkin elokuvien toimesta. No nyt vastaan eksyi yhdistelmä jotain niin kuvottavaa, että pakkohan tuo oli nähdä. Vaikka käytänkin paljon periaatetta "näkemättä paskaa!". Ensimmäisistä sekunneista lähtien minua alkoi suunnattomasti kyrpimään. Alussa on täysin selkeät viittaukset nykynuoren saamattomuuteen ja elämän hukkaanvalumiseen, kun asialle ei tee mitään. Niin selkeät ja alleviivaavat, että sen varmasti tyhmempikin tajuaa ja saa ajattelemaan, että minkätakia en itse tee elämälläni mitä haluan. Liika itsestäänselvyys ärsyttää aina. Ja mitä HELVETTIÄ! Lentokoneessa asuva, musiikkia kuunteleva, tavaroita hamstraava, autolla ajava, ajatteleva ja puhuva nössö teinizombi rakastuu niin "verisesti" (täysin väärä termi tässä kohtaa) hehkeään blondityttöseen, jolla on militantti kovis-faija. Tosi rakkauden edessähän tietenkin myös elävän kuolleen lihanhimo jää kakkoseksi. Tottakai tässä täytyy olla vielä kolmiodraamakin, kun tämän rakkauden kohteen poikaystävä on mukana kuvioissa. Siis hyi helvetti millaista paskaa tuosta saakaan aikaiseksi.

Kuitenkin... Eihän tämä edes ollut paska elokuva. Niin ärsyttävää kuin kaikki tuossa aiemmin mainitsemani asiat ovatkin, Warm Bodies oli ihan ok. Ei läheskään niin ärsyttävä kuin odotin. Tästä ei myöskään oikein ottanut selvää oliko tämä nyt tehty tosissaan vai parodiaksi. Enkä edes tiedä kumpi olisi parempi. Warm Bodies oli ihan kelpo ihmissuhdedraamahöttö, ehkä vähän turhaan puettuna vereen, smegmaan ja suolenpätkiin. 2,5/5.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Warm Bodies oli piristävä elokuva. Siinä oli sopivasti komediaa ja mustaa huumoria, mutta se ei ollut kyynisen ironinen satiiri tai mikään yhteiskunnallinen analyysi vaan rehdin romanttinen zombie-rakkausdraama

Tarinan runko ja esikuvahan nyt tietysti oli kaikille itsestään selvä ja ihan suoraan päin naamaa heitetty jo roolihahmojen nimissäkin, eli omanlaisestaan Shakespeare-tulkinnasta kahden erilaisen nuoren tuomitussa rakkaudessa oli. Loppu vain oli onnellisempi. Tosin toinen osapuoli oli jo kuollut alun perinkin.

Niin, ne roolihahmojen nimet? R ja Julie. Romeo ja Julia. Tälläkään kertaa ei Julian isä hyväksynyt vihollisporukkaan kuuluvaa kosija-Romeota eli R:ää, ja Romeon hyvän ystävän nimi alkaa M-kirjaimella (pelkkä M, ei Mercutio). Tosin lopputulos on tietysti vähän eri, koska Warm Bodies on romanttinen komedia, ei tragedia. Ja kuolettavan kaksintaistelun sijasta R syö Julien poikaystävän aivot.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
A Good Day To Die Hard

Ei tuo nyt niin huono ollut, mitä monet ovat haukkuneet. Aikalailla samaa tasoa nelosen kanssa, toki siitäkään eivät useat tykänneet. Bruce Willis on kuitenkin saakelin kova jätkä ja kyllä John McClane toimi edelleen. Ei tätä useasti katso, mutta tälläisenä kertaluontoisena äktiön pläjäyksenä kyllä.

Bruce Williksen ja John McClanen takia kuitenkin enemmän tähtiä kun olisi saanut jos vain Jack McClanea olisi pitänyt katsella.

2,5 tähteä leffalle. Ei mikään mestariteos, mutta katsoo kerran.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Katsoin The Man with the Iron Fists. Kerrassaan upea mestariteos. Ruumiita tuli kilokaupalla ja kuvaus oli hyvää. Taistelukohtaukset taattua kungfu -tyyliä. Lopputaistelu olisi saanut olla pitempi, mutta tykkäsin. Suosittelen, jos tykkää tappeluelokuvista, kuten The Raid: Redemption. ****
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuli mieleen RIP-ketjusta ja Yrjö Parjanteen poismenosta suomi-elokuvat. Vaikka Uunot on saanut vuodet paskaa niskaan kaikki tietäviltä elokuva-alan harrastajilta niin oma suhde Uunoihin on ehdottoman positiivinen, katson suomi-elokuvista useampaan kertaan ainoastaan A.Kaurismäen elokuvia ja Uunoja, täysin eri syistä mutta ne antavat mulle paljon. Mites porukka täällä näkee Uunot?

Vasta 2000-luvulla Dome Karukoski on ohjannut muutaman elokuvan mitä elokuvallisesti pidän todella hyvänä aiheesta riippumatta.

Aleksi Mäkelät ja Louhimiehet on mun mielestä aika huttua, Louhimies on ihan ok tarinankertoja mutta toimii paremmin Irtiottoja tyylisessä elokuvallisessa-sarjassa, tarinat hyviä mutta ohjaustyö paljon esimerkiksi Domea jäljessä mun mielestä. Makuasioita toki.

Jostain syystä suomi-elokuvat noin isossa kuvassa varsinkin leffalevitykseen tarkoitetut kaatuvat mun mielestä omaan nokkeluuteensa ja yritykseen olla jotain muuta kuin mitä tuotantorahoilla saa, niillä rahoilla olisi saanut ehkä paremman tv-sarjan/tv-elokuvan aiheesta kuin teatterilevityselokuvan. Yllämainittujen Uunojen ja Kaurismäen jälkeen itselle mieluisimmat tuottokset löydän YLEn Kotikatsomosta. Tulevaisuutta ajatellen odotan mihin suuntaan Domen elokuvat jatkossa menee.

Laitetaan nyt vielä muutama linkki missä mun mielestä yllä mainitut suosikit esiintyvät edukseen.

Uuno tarjoilee
uuno turhapuro tarjoilija - YouTube

Suomalainen mies saa potkut
Aki Kaurismaki - Drifting Clouds - Kauas pilvet karkaavat - YouTube

Suomalaisella miehellä on töitä ja osaa olla ylpeä pienistä asioista mikä on yksi hienoin asia Akin leffojen tarinoissa.
Drifting Clouds . - YouTube

Laitetaan nyt vielä hieno kohtaus Domen leffasta Kielletty hedelmä
Kielletty hedelmä (Fruto Prohibido) - Unicornio de Silvio RodrÃ*guez - YouTube

Linkit YouTube

_
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tuli mieleen RIP-ketjusta ja Yrjö Parjanteen poismenosta suomi-elokuvat.
Ah, Suomi-elokuvat. Näkemättä paskaa ja niin edelleen? Aiheesta on varmaan täälläkin jauhettu monet kerrat, ja täytyhän se kaikesta avoimuudesta huolimatta todeta, että kyllä kotimainen elokuvaviihde on paria poikkeusta lukuunottamatta melko tasapaksua höttöä. Uunot ovat luonnollisesti oma lukunsa ja sellaisenaan hauskaa ajanvietettä junttihuumoria kaipaaville. Lisäksi kummatkin Tuntemattomat ovat erittäin hyviä elokuvia, vaikka Laineen versiossa on toki hyvin voimakkaasti nähtävissä tuotanolliset ja ajankuvaan liittyvät taustavaikuttimet. Talvisota on sekin eeppisyydessään yksi elokuva-alan merkkipaaluja ihan pohjoismaalaisessa mittakaavassakin.

Mutta kyllä sieltä massasta on välillä tullut vastaan muitakin onnistuneita elokuvia ja kuulisinkin mielelläni muiden kirjoittajien hakuja suomifilmin monenkirjavasta tarjonnasta. Tässä muutama poiminta omista suosikeistani...

[Varasto] Hauska ja osuva duunarikomedia, jossa on mukavasti myös sanomanpoikaakin. Muutama räjäyttävän hauska kohtaus. Hieman kompastelevaa dialogiohjausta, mutta etenkin kokeneemmat näyttelijät harjaavat homman rutiinilla. Aku Hirviniemi on huikea.

[Häjyt] Hieman syvällisempi Selin/Mäkelä -kaksikon aikaansaannos jossa kuitenkin tuttua rymistelyä á la Solar Films. Sanoma toimii ja näyttelytyö loistavaa.

[Prinsessa] Arto Halosen ensimmäinen suuren yleisön pitkä elokuva aukeni paremmin toisella katselukerralla. Mielenkiintoinen ja harvoin käsitelty aihe mielisairauksien hoidosta sotien jälkeisessä Suomessa. Paikoin hieman hapuilevaa ja kankeaa ohjausta, mutta tarinankaari on kiinnostava loppuun asti. Jättää kysymyksiä sopivasti auki.

[Skavabölen pojat] Synopsis ei lupaa paljoa, mutta sen taakse kätkeytyy oiva tarina suomalaisperheen vaiheista 70-luvun mattavärien ja samettihousujen Suomesta. Näyttelytyö on lapsista aikuisiin todella mahtavaa ja kakun kirsikkana Leea Kleemolan roolisuoritus raunioituneena perheenäitinä.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Itse pidän paljon juuri tämän tyyppisistä selviytymistarinoista, joten kysynkin, tuleeko palstaveljillä vastaavia mieleen?

Täällähän onkin käyty survival-genreä läpi oikein urakalla. Vähän tuoreemmista tapauksista tulee mieleen Van Diemen´s land - imdb. Ja jos kiinnostaa tämän tositarinan loppu, niin kannattaa katsoa myös The Last Confession of Alexander Pearce - rottentomatoes. Kaksi täysin erillistä leffaa, mutta keskiössä sama hemmo. Suosittelen katsomaan tekstityksillä, yritin itse katsoa aluksi ilman, mutta aika sanoisinko groovaavaa englantia tuossa Van Diemen´s landissa ainakin puhuttiin.

Mites porukka täällä näkee Uunot?

Jostain syystä suomi-elokuvat noin isossa kuvassa varsinkin leffalevitykseen tarkoitetut kaatuvat mun mielestä omaan nokkeluuteensa ja yritykseen olla jotain muuta kuin mitä tuotantorahoilla saa, niillä rahoilla olisi saanut ehkä paremman tv-sarjan/tv-elokuvan aiheesta kuin teatterilevityselokuvan.

Sehän noissa Uunoissa on aina viehättänytkin, että ne ovat hömppäviihdettä suomalaiseen makuun. Juostaan pitkin manskua ja vedetään voikkaria autokorjaamolla. Ei yritetä olla enemmän kuin ollaankaan. Lisäksi Uunoista tulee vahvat assosiaatiot lapsuuteen jolloin niitä sahattiin VHS-kaseteilta loputtomasti. Vieläkin osaisi varmaan ulkoa muutaman pätkän.

Niinhän se on, että Uunoista joko tykkää tai ei, ymmärrän kyllä niitäkin joita se ärsyttää.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Suomalaisia elokuvia on kovin vaikea käsitellä subjektiivisesti jo sen takia että suomenkieli kuulostaa näyteltynä aika usein typerältä ja kornilta. Aiankin omaan korvaani usein kielenkäyttö on se mikä alkaa ensimmäisenä tökkiä, vaikka muuten elokuva ihan katseltava olisikin. Tekee kaikesta teennäistä, jolloin immersio särkyy.

Ulkomailla pidempään oleillessani tuli katseltua muiden ulkomaalaisten kanssa aika paljonkin suomalaisia elokuvia, kun kiinnostusta niitä kohtaan löytyi. Muistini mukaan ainakin Tummien perhosten koti ja Paha Maa keräsi kehuja sekalaiselta eurooppalaisyleisöltä. Sen sijaan Pahat Pojat, Häjyt ja Varekset eivät oikeen maistuneet - lienevät liian "suomalaisia".

Ehkä yllättävänä havaintona huomattiin että varsinkin tsekkiläiset "uudemmat", eli kommunismin jälkeiset elokuvat vaikuttivat varsin samankaltaisilta kuin suomalainen elokuvatuotanto. Tsekkiläisessä komediassakin on paljon yhtymäkohtia suomalaiseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomalaisia elokuvia on kovin vaikea käsitellä subjektiivisesti jo sen takia että suomenkieli kuulostaa näyteltynä aika usein typerältä ja kornilta. Aiankin omaan korvaani usein kielenkäyttö on se mikä alkaa ensimmäisenä tökkiä, vaikka muuten elokuva ihan katseltava olisikin. Tekee kaikesta teennäistä, jolloin immersio särkyy.

Tämähän on perisuomalainen syy miesten jurouteen, eihän me sanota(ainakaan tarpeeksi usein) sille valitulle rakastan sua, koska se kuullostaa typerämmältä ja kornimmalta kuin Je t'aime, Te amo, i love you jne. Vakavasti puhuen elokuviin tämä liittyy juuri niin kun me monet olemme nähneet ne parhaimmat elokuvat jollain muulla kielellä esitettynä ja pidämme sitä luonnollisena tapana ilmaista asioita laadukkaissa elokuvissa. Kun taas suomi ainakin puhekielinen tai slangi-suomi kuullostaa kaverilliselta jutustelulta ja pilaa tunnelman.

Osittain tästä syystä Kaurismäen Akin elokuvat juuri toimivat mulle, koska se kieli ei ole liian tuttavallista/tuttua vaan jokaisella sanalla on merkitys, eikä ole sitä turhaa löpinää mitä Aki vihaa. Tarinaa kerrotaan paljon hienoilla kuvilla, kuvauspaikoilla, musiikilla, valoilla ja varjoilla, se on sitä oikeaa klassista elokuvaa.

Uunot taas ovat Spede-sketsejä monesti tutussa miljöössä puettuna elokuvaformattiin ja toimii siinä missä SpedeShow.

_
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tuli katsastettua Fast & Furious 6. Pakko sanoa, että uskomatonta miten tämä saaga edelleen toimii. Justin Linin ei ilmeisesti enää ohjaa seiskaa, joten uskon siinä kohdin tason tippuvan. Kuitenkin loistava leffa ja katseltava. Hienoa aivot narikkaan viihdettä.

Nyt kun katselin, niin seiska ilmeisesti tulossa jo vuoden päästä. Sitä odotellessa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Suomalaisia elokuvia on kovin vaikea käsitellä subjektiivisesti jo sen takia että suomenkieli kuulostaa näyteltynä aika usein typerältä ja kornilta. Aiankin omaan korvaani usein kielenkäyttö on se mikä alkaa ensimmäisenä tökkiä, vaikka muuten elokuva ihan katseltava olisikin. Tekee kaikesta teennäistä, jolloin immersio särkyy.
Syynä taitaa olla enemmänkin todella heikot käsikirjoitukset ja mukana olevat heikot näyttelijäsuoritukset. Suomesta ei löydy riittävästi laadukasta näyttelijäpohjaa etteikö sinne pääsisi aina pari hahmoa merkittäviin rooleihin vetämään ihan kesäteatteritasolla. Jasper Pääkkönen nyt ainakin erityisenä esimerkkinä. Onhan noita ihan kohtuullisiakin elokuvia tehty, mutta kyllä suuri enemmistö vaan kärsii äärettömän heikosta sisällöstä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tuli katsastettua Fast & Furious 6. Pakko sanoa, että uskomatonta miten tämä saaga edelleen toimii. Justin Linin ei ilmeisesti enää ohjaa seiskaa, joten uskon siinä kohdin tason tippuvan. Kuitenkin loistava leffa ja katseltava. Hienoa aivot narikkaan viihdettä.

Nyt kun katselin, niin seiska ilmeisesti tulossa jo vuoden päästä. Sitä odotellessa.

Jees, hyviä uutisia siis. :) Itse olen kans digannut näistä ja aikomuksena on hommata sitten boxina kaikki osat. Leffojen hauskanpito, autot, vauhti ja naiset vaan toimii. Tämä viimeisin osa on saanut myös parhaimmat arvosanat joka on vähän kyllä yllättävää kun puhutaan jo part 6.

Korjasin eilen pienen mokani kun olin jättänyt aikoinaan katsomatta 1999 vuoden scifin eXistenZ. Leffa alkoi vähän tunnustellen mutta kasvoi loppua kohti mielenkiintoiseksi kokonaisuudeksi. Leffasta voisi myös käyttää sanaa: Outo. Hyvä leffa, kannattaa katsoa ja itse antaisin tälle arvosanan 8.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuli katsastettua Fast & Furious 6. Pakko sanoa, että uskomatonta miten tämä saaga edelleen toimii. Justin Linin ei ilmeisesti enää ohjaa seiskaa, joten uskon siinä kohdin tason tippuvan. Kuitenkin loistava leffa ja katseltava. Hienoa aivot narikkaan viihdettä.

Nyt kun katselin, niin seiska ilmeisesti tulossa jo vuoden päästä. Sitä odotellessa.

Ihmeen hyvin toimiva saaga kyllä, mutta itse olen huomannut katsovani näitä lähinnä Jordana Brewsterin vuoksi. Laittoman kaunis ja seksikäs nainen. Joka muuta väittää, puhuu paskaa.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Katselinpa tossa taas This Is Englandin ja tuli paha mieli. Minkähän takia sitä pitää kiusata itseensä tällä tavalla?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Katselinpa tossa taas This Is Englandin ja tuli paha mieli. Minkähän takia sitä pitää kiusata itseensä tällä tavalla?

Parasta tv-draamaa mitä lähivuosina on tullut on nämä This is England '86 ja '88, tuo mainitsemasi elokuvakin on loistava. Vaikken britti olekaan niin näihin tarinoihin on samat vuodet teininä eläneenä helppo samaistua ja kyseisinä vuosina vielä neljä reissua englantiin tehneenä.

Olen erittäin iloinen huomatakseni IMDB:stä että tulossa on This is England '90.
Kannattaa pitää Shane Meadows mielessä:
Shane Meadows - IMDb

Lisätään vielä että jos haluat vähän hyväntuulisempaa ja yhtä taidokasta brittidraamaa katsastaa ja vielä loistavan musiikin kera niin tsekkaa Commitments, edelleen mun top10:ssä kaikkien aikojen elokuvissa, kestää katsomista kerta toisensa jälkeen.
The Commitments (1991) - IMDb


_
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kävin katsomassa uusimman Hangoverin ja kyllä odotuksiin nähden petyin pahasti. Joo, kyllä elokuva nauratti, mutta jotenkin jäi semmoinen samanlainen loistokkuus uupumaan kuin kahdesta ensimmäisestä osasta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Compliance - IMDB:ssä 6,4 tähteä. Itse antaisin max 3 tähteä ja elokuva menikin syvään huokaillessa. Elokuva kertoo lähinnä amerikkalaisesta tyhmyydestä. Ei mistään muusta. Juoni liikoja paljastamatta menee niin, että pikaruokaravintolaan soittaa henkilö, joka esittäytyy poliisiksi ja alkaa pyytämään työntekijöiltä apua asiakkaan laukusta varastetun rahan löytymiseksi ja syyllisen kiinniottamiseksi.

Inspired by true events.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli viimeinkin hobitti katseltua. En kyllä erityisemmin tykännyt. Ei nyt mikään paskakaan. Kaikki kunnia Tolkienille, mutta tarina ei ainakaan leffana erityisen hyvin toiminut. Lisää spoileritagin takana.

Kävi vähän jo ärsyttämään kun etukäteen kääpiöiden joutuessa pulaan arvasi velhon tulevan kohta pelastamaan. Näin taisi käydä kolme kertaa.

En tiedä miten toimi kirjan lukineille, mutta itsenäisenä leffana heikko esitys. Katsotaan josko jatkot olisivat parempia.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
En tiedä miten toimi kirjan lukineille, mutta itsenäisenä leffana heikko esitys. Katsotaan josko jatkot olisivat parempia.

Kirjan lukeneille, ainakin minulle, vielä heikompi esitys. Ärsytti suunnattomasti kun elokuva olisi voinut yhtä hyvin olla ihan itsenäinen tekele ilman mitään sidettä ko. kirjaan. Niin vähän niissä oli samoja asioita. Kaikenlisäksi kun ne asiat mitkä elokuvasta puuttuivat olisivat minun järjenkäytöllä ollut ihan hyvin toteutettavissa valkokankaalle. Nyt ne oli korjattu jollain muovisilla korvikkeilla.

Kun aikanaan puhuin samasta asiasta jossain ketjussa muutama kirjankin lukenut väitti silti pitäneensä elokuvasta. Ihmettelin suuresti.

Kuten sinäkin sanoit, ei se elokuva nyt ihan täyttä sontaa minustakaan ollut mutta sai silti enemmän ärtyneeksi kuin iloisen kiinnostuneeksi.
 

Rambonator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Porin Ässät
Katsoin tuossa eilen päivemmällä kaverin kanssa Van Dammen leffan, joka oli niin paskaa että se oli illalla nollattava jollain hyvällä elokuvalla. Katsoin että mitä digiboksista löytyy ja sieltä valikoitui Rita Hayworth - Avain pakoon. Tiesin kyllä leffan maineen, mutta ajattelin että leffan on oltava yliarvostettu, kun noin suurta suosiota on saanut. Tyhmä ajattelutapa, kyllä. Mutta olipa hieno elokuva kyllä. Elokuva oli koko ajan mielenkiintoinen, ja näyttelytyö oli aivan loistavaa. Tim Robbins sekä Morgan Freeman olisivat kyllä ansainneet Oscarit rooleistaan (vaikka ei se Tom Hankskään huono Forrest Gumpissa ollut) Annoin leffalle IMDB:ssä 10/10. Olen antanut täyden kympin vain 12 leffalle melkein 600:sta. Eli minun kirjoissani helvetin hyvä leffa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Alien-elokuvien suurena ystävänä uskaltauduin viimein katsomaan RScottin Prometheus tekeleen ja loppujen lopuksi olen positiivisesti yllättynyt. Yhtymäkohtia jo tiedossa olevaan tarinaan oli riittävästi, mutta ei liikaa, eli leffa pysyi pystyssä ihan omilla avuillaan. Myös elokuvaan olennaisena osana kuuluvat mölliäiset olivat sopivan karmivia, etenkin se kohdusta poistettu "tursas" ja lopussa nähty kartiopäinen vekkuli ei sitten enää jättänyt mitään arvailujen varaan. Jatko-osaa kerrankin odotellessa, eikä pelätessä. Lähinnä harmittaa nyt, että en aikanaan mennyt leffaan tätä katsomaan.

Noomi Rapace on kyllä edelleen ihana nainen, mutta kaksi oleellista asiaa häneltä puuttuu.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Eilen katsastin Nicolas Cagen uuden Stolen -leffan joka oli ihan jees viihdettä, veijari meininkiä ja Josh Lucas vetää hienosti oman roolinsa. Arvosana 7.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Stoker (IMDB).

Ohjaajana Oldboysta tuttu Chan-wook Park, käsikirjoittajana Prison Breakin päänäyttelijänä tunnettu Wentworth Miller ja soundtrackista vastaa Clint Mansell. Siinä on kyllä erikoisin kombinaatio vähään aikaan. Upea elokuva. Parasta katsoa tietämättä mitään etukäteen, joten en kehtaa alkaa tässä elokuvaa sen tarkemmin kuvailemaan.

Ei ollut ihan niin tyly kun Parkin aikaisemmat leffat, mutta näemmä aika monelle silti liikaa:

"I remember how everybody walking out of this movie looked really disturbed and somber. Like they were in a state of shock. I saw these two people on a date, walk out of the theater, down the street, get into their car and drive away...without looking at each other or saying a single word to each other."
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rita Hayworth - Avain pakoon. Tiesin kyllä leffan maineen, mutta ajattelin että leffan on oltava yliarvostettu, kun noin suurta suosiota on saanut.
Vähän samoilla fiiliksillä tuo tuli itsekin aikanaan katsottua, usein nuo överisuositut klassikkoleffat tuppaavat jättämään hienoisen pettymyksen maun suuhun. Tämän kanssa ei ollut kyllä sitä ongelmaa, leffa pitää otteessaan alusta loppuun ja kuten sanoit, näyttelysuoritukset ovat loistavia. Sen sijaan tuo suomenkielinen nimi ei ole kyllä ihan loppuun asti mietitty monestakin syystä. Jos leffan nimeä ei voi luontevasti suoraan kääntää suomeksi, pitäisi jättää kääntämättä. Varsinkin jos lopputulos spoilaa leffan loppuratkaisun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös