Jatkoajan KesäRinki osa 4 29.7.2023

  • 23 998
  • 178
Tila
Viestiketju on suljettu.

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tuli isäni kertoma tositarina -70-80-luvun taitteesta mieleen. Isän siskon mies oli tulossa kylään. Oli puhetta, että korkataan yhdessä kossu, pelataan korttia ja otetaan vähän kuppia. Siskon mies saapui, mutta isällä meni töissä vähän suunniteltua pidempään. Kun hän sitten saapui paikalle ehkä tunnin sovittua myöhemmin, keittiön pöydällä oli tyhjä kossupullo ja pöydän ääressä siskon mies jurrissa. Isäni siihen kysymään, että eikö ollut puhe, että kupitellaan yhdessä. Mitäs sinä olet sen kossun mennyt jo huitaisemaan? Ei osannut vieras sanoa siihen oikein mitään.

Pari vuotta tuosta lanko oli juonut itsensä hautaan.

***

Kävin ringissä viime vuonna ja olisin käynyt tsekkaamassa menot tänäänkin. Eipä tarvinnut.

Tsemppiä itse kullekin haasteisiinsa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onneksi sattui surkea kelikin niin ei harmita niin paljoa ringin peruuntuminen. Puolen yön jälkeen tapahtui jotain hyvin yllättävää ja ikävää, eikä rinkiin osallistumiseni (eikä vieraiden) ollut enää mahdollista.
Kiitos veli että avasit asiaa täälläkin.

Toivon, että nyt porukka ymmärtää. En sano tätä syyttäen, vaan vilpittömästi toivoen. Sen saatoin sanoa, että peruuntumiseen oli hyvä syy, mutta enempää en tietenkään voinut sanoa, koska asia liittyi muihin ihmisiin. En voi toisten asioita täällä lörpötellä. En myöskään voinut olettaa, että @Czescku tulisi asiaa tänne selventämään ainakaan kovin pian, mutta jotain piti silti sanoa.

Peace and love nyt kaikille. Jospa tästäkin selvittäisiin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Toivon, että nyt porukka ymmärtää.
En kyllä usko, että kovinkaan moni ymmärtää yhtään mitä tässä on tapahtunut.

Saattaa se vähän nostaa kynnystä osallistua tähän uutena tyyppinä ensi vuonna, jos edellinen kerta peruuntui, kun porukan kesken on tapahtunut jotain ikävää, jota ei kuitenkaan enempää avata.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kyllä usko, että kovinkaan moni ymmärtää yhtään mitä tässä on tapahtunut.

Saattaa se vähän nostaa kynnystä osallistua tähän uutena tyyppinä ensi vuonna, jos edellinen kerta peruuntui, kun porukan kesken on tapahtunut jotain ikävää, jota ei kuitenkaan enempää avata.
Ne, joita asia koskee, päättävät, miten paljon sitä avataan täällä. Mutta mielestäni minun ja vielä enemmän @Czescku'n viestejä lukemalla voi päästä siihen käsitykseen, että peruuntumisen syy on ollut jotain todella poikkeuksellista. Lisäksi kesäringit ja muut kokoontumiset ovat olleet aina hauskoja tapahtumia, siksihän niitä on järjestetty. Isossa kuvassa kaikki on mennyt hyvin, joten ihan hyvillä mielin voivat ensikertalaisetkin tulla, sitten kun taas jotain järjestetään.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ringit jatkuvat, koska siellä ei tule tapahtumaan ikinä mitään koska tarpeeksi ihmisiä paikalla. Etkot ja majoituspaikat luultavasti loppuivat nyt. Ja privaviestit toimivat että voi kysellä ja kerron, mutta julkisesti en.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Uteliaana kahlasin koko ketjun läpi ja vaikka ymmärrän niukan julkisen tiedottamisen, saattaa tämä aiheuttaa aiheettomia epäilyksiä myös syyttömiä nimimerkkejä kohtaan. Alla suppea analyysini tähän astisista julkisista viesteistä, koska yksityisviestejä en ole pyytänyt, kun en ketään osallistujistakaan tunne enkä Rinkiin ollut ilmoittautunut.

Riidatonta (tai siltä vaikuttavaa):
- etkot sujuivat hyvin vielä perjantai-iltana, mutta puolen yön jälkeen tapahtui jotain "yllättävää ja ikävää"
- etkoilla paikalla isäntä Czescku, isännän emäntä, nummenkallio, Skruf ja Glove
- joku etkoilla paikalla ollut perseili siinä määrin, että isäntä perui osallistumisensa Rinkiin

Epäselvää:
- oliko etkoilla paikalla lisäksi muita kuin em. nimimerkit ja emäntä (viestien perusteella perseilijä oli hyvin todennäköisesti kuitenkin varta vasten paikalle kutsuttu)
- perseilyn sisältö; huonoa käytöstä, omaisuuden rikkomista vai väkivaltaa tai sen uhkaa? (jälkimmäinen todennäköisin vaihtoehto, koska kaksi ensimmäistä olisi helpoiten sovittavissa)

Johtopäätökset:
- perseilijä ei ollut Czescku, tämän emäntä, eikä nummenkallio (pääteltävissä viesteistä)
- tilanne on jotenkin rauhoitettu/rauhoittunut puolen yön ja aamun välillä, mutta epäselvää on, onko siihen tarvittu ulkopuolisten esim. viranomaisten apua (todennäköisesti perseilijä on joko poistunut tai poistettu etkoilta)
- perseilyn uhrit ovat mahdollisesti saaneet joko henkisiä tai fyysisiä vammoja, joiden seurauksena Rinkiin osallistuminen peruttiin
- mahdollisesti syy tai ainakin osasyy perua tämän vuotinen Rinki on myös tilanteen uudelleen perkelöitymisen välttäminen

Asiahan ei kuulu minulle lainkaan, joten miksi kirjoitin tämän viestin? Koska Rinkiä edeltävistä tapahtumista on täällä avoimesti viestitelty, voi kai niistä muodostaa julkisesti myös analyysin. Lisäksi haluan tuoda ilmi miltä tuo ulkopuolisen silmin näyttää, kun paikalla olleiden voi olla vaikeaa muodostaa objektiivista käsitystä pelkkien viestien perusteella.

Loppukaneettina totean, että viina on viisasten juoma ja toivon, että mitään peruuttamattoman vakavaa ei päässyt tapahtumaan. Toivottavasti KesäRinki sujuu seuraavalla kerralla rauhallisemmin, vaikka tuskinpa tällaiset tapahtumat seuraavan vuoden ilmoittautuneiden määrää raketin lailla lisäävät.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan hyvin analysoitu.

Parasta olisi, että tämä eräs ilmoittautuisi nyt itse, koska epäilykset voivat kohdistua myös syyttömään henkilöön.

Minusta aika paljon on silti jo sekin, että @Czescku on luvannut kertoa asiasta tarkemmin YV:llä.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Ihan hyvin analysoitu.

Parasta olisi, että tämä eräs ilmoittautuisi nyt itse, koska epäilykset voivat kohdistua myös syyttömään henkilöön.

Minusta aika paljon on silti jo sekin, että @Czescku on luvannut kertoa asiasta tarkemmin YV:llä.
Toisaalta kuka perseili ja mitä KesäRingin etkoilla ei kuulu lainkaan meille ulkopuolisille, vaan selkkauksen jälkipuinti tulisi käydä vain osallisten ja paikalla olleiden välillä. Mutta vanha mukailtu viisaus "Mitä tapahtuu KesäRingin etkoilla, jää KesäRingin etkoille" toteutuu heikosti, kun asiasta on jo noin paljon kerrottu ulos.

Ihminen on luonteeltaan usein utelias ja niinhän itsekin kerroin olevani, kun jaksoin kahlata ketjun läpi ja näpytellä yksinkertaisen analyysini. Niin utelias en kuitenkaan ole, että pyytelisin yv:llä tietoja tapahtumienkulusta, kun eivät ne minulle kuulu ulkopuolisena lainkaan. En tiedä onko näin tapahtunut, mutta osoittaisi mielestäni huonoa harkintaa jos joku täysin ulkopuolinen saisi yv:llä tarkat speksit tapahtumienkulusta.

Jos tästä selkkauksesta voi jokainen ottaa jotain opiksi, niin kannattaa aina miettiä tarkkaan mitä netissä kertoo, koska pienistäkin jyvistä voi muodostaa kokonaisuuden ja mahdollisen töppäilyn yhteydessä kaikki voi yhdistyä juuri sinuun. Mitään isompaa "julkista" häpeärangaistusta ei minun mielestäni kukaan tästäkään ansaitsisi.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perjantaina klo 21.36 etkoilla ollut neljä henkilöä. Kaksi noista on ketjussa käynyt kertomassa ja pahoittelemassa tapahtuman peruuntumisesta. Kaksi ei. Onko tässä Nykäsen lanseeraama 50/60 tilanne käsillä?
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Itse sain somessa privana @Czescku lta tiedon siitä mikä etkoilla meni pieleen, ja sen tiedon nojalla ymmärrän täysin, miksi kesärinki jouduttiin perumaan. Toisaalta pystyn myös ymmärtämään täysin sen ihmetyksen ja hämmennyksen niitten ihmisten taholta, jotka eivät illan tapahtumista tiedä muuta kuin sen mitä tässä ketjussa on kerrottu. Valitettava tapaus yhtä kaikki.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juu. Eipä näistä viesteistä nyt ole kauhean vaikea päätellä kuka tai ketkä ovat jotain pösilöineet, vaikka kukaan ei mukamas kerrokaan julkisesti mitään. Ilmeisesti neljä palstalla tätä nykyä vaikuttavaa nimimerkkiä on olleet tekemisissä, näistä kaksi kertoilee täällä että oli yllättävää ja ikävää ja esti koko häppeningin, ja yksi sanoo että enää ei meille sitten tulla, eli ne kaksi muuta mukanaollutta tai toinen niistä siellä on varmaan jotain vähemmän viisasta tehnyt. Itse mistään mitään todellista tietämättä herää kuva että jotain väkivaltaa tai mitä lie paikkojen paskomista siellä olisi voinut tapahtua, syypäinä yksi tai kaksi niistä jotka tänne ei ole omia versioitaan kertoilleet.

Sehän tästä vielä puuttuisi että ne kaksi tulisivat tänne vielä jotain yhtä mukamas-ympäripyöreätä mutta silti toisia syyttelevää tekstiä pistämään. Sittenhän tässä olisi vaikea tulkita mitä siellä on käynyt ja kenen toimesta.

Jotenkin tässä voisi taas itse kukin pohtia sitä internetin anonymiteettiä ja että kantsuuko ihan kaikkea tänne kertoa ja kaikkia mahdollisia hessuja päästä tapaamaan. Ei oo pakko jos ei tahdo.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitä tästä opimme? Tuleviin Kesärinkeihin olisi hyvä kutsua nimimerkki @Moderaattorit mukaan niin vältytään tällaisilta ikävyyksiltä, kun veljet jakee vähe sakkoa ja kakkua reaaliaikaisesti!
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Jotenkin tässä voisi taas itse kukin pohtia sitä internetin anonymiteettiä ja että kantsuuko ihan kaikkea tänne kertoa ja kaikkia mahdollisia hessuja päästä tapaamaan. Ei oo pakko jos ei tahdo.
Minä myös vähän kyseenalaistaisin tällaisia internetin kautta masinoituja ryyppäjäisiä, joissa ryyppäys alkaa jo päiviä ennen tapahtumaa. Toki sitä voi sattua ja tapahtua tuttujenkin kesken, mutta ehkä se riski tällaisessa kasvaa. Kyllä minä vielä sen ymmärrän, että järjestetään joku tapaaminen, jossa halukkaat voivat tutustua toisiinsa. Tässä rinkikuviossa on kuitenkin omaan nenään vähän ikävä haju, joka puskee sen hyvävelikromeluurin alta esille.

Mutta mikä minä olen ketään arvostelemaan kun itsekin uteliaana tätä ketjua edelleen seuraan ja olen sivusta seuranneena kiinnittänyt huomioni jo aiemminkin. Toivottavasti porukka pitää oman elämänsä ohjakset käsissään, aina ei kannata laukata täysillä mutkaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minä myös vähän kyseenalaistaisin tällaisia internetin kautta masinoituja ryyppäjäisiä, joissa ryyppäys alkaa jo päiviä ennen tapahtumaa. Toki sitä voi sattua ja tapahtua tuttujenkin kesken, mutta ehkä se riski tällaisessa kasvaa.
Kun tapahtuneen on painotettu olleen hyvin poikkeuksellista, yllättävää ja ikävää, sivuhuomiona, että tilastollisesti ei ole mitenkään poikkeavaa tai yllättävää, että kostean yksityisasunnossa vietetyn illan jälkeen osa porukasta löytyy sairaalasta tai kalmistosta, osa putkasta ja osa vaikkapa vieraan emännän selästä. Suomessa 80 % henkirikoksista tehdään (puoli)tuttujen ryyppyringeissä ja tuosta siivusta aika iso osa useamman päivän benderin huipennuksena.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Noh, kyllähän tässä nyt asiat ovat riittävän selvillä, harmi kun tuollaista ikävää on näiden, tähän asti aina kovin mukavien palstatapahtumien ympärillä tapahtunut….

Itse olen osallistunut aktiivisesti JA Seniors-tapahtumaan ja aikanaan pari kierrosta järkkäsin FiftyEightin puolesta JA Golfiakin, mukavaa ja leppoisaa on ollut. Koitetaan ystävät kalliit pitää tästä kiinni!
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
On tapahtunut mitä on tapahtunut niin kyseisten asioiden puinti/arvailu/vihjailu ei ole millään tapaa soveliasta tällä palstalla.

Tästä olen kyllä eri mieltä. Tällä palstalla mainostettu tapahtuma/meeting peruuntuu tapahtumapäivän aamuna ilman kummempia perusteita, minusta spekulointi/puinti/arvailu on ihan normaalia, enkä ymmärrä miksi se ei olisi soveliasta.

Peruuntumisen syytä ei tietenkään tarvitse tänne avata.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
On tapahtunut mitä on tapahtunut niin kyseisten asioiden puinti/arvailu/vihjailu ei ole millään tapaa soveliasta tällä palstalla.
Ei kannattaisi sitten tehdä vapaan puolelle ketjua muutaman toisilleen ennestään tutun käyttäjän ryyppyillasta ja postata näistä kuvia tänne. Sitten kun itse mokaillaan, niin tämä onkin epäsoveliasta.

Kuten yllä sanottu, ei se mikään ihme ole, että asiaa puidaan kun kerran käyttäjät itse kertovat, että jotain tällaista on tapahtunut.

Toivon aidosti, että kenellekään ei ole sattunut mitään vakavaa mutta kyllä tämä on vähän sellainen itse keitetty soppa…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös