Jatkoajan KesäMies -kisa

  • 3 137
  • 43

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Otetaanpa ehdokaskilpaan mukaan musta hevonen, todellinen mies.

Eric Perrin.

Ei miehen tarvitse olla 190-senttinen ollakseen mies. Pienissä on voimaa ja (tulen)palava katse viimeistelee paketin. Hän rakastaa perhettään ja on mies, joka hurmaa kaikki charmillaan.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Vastaus on itsestäänselvä:

Ykkösehdokas on tietysti ainoa oikea Pelimies ja valtakunnanmacho; mies, joka on saanut ihailijoiltaan kymmeniätuhansia pikkuhousuja; mies, joka on yksinkertaisesti 80 kiloa silkkaa testosteronia.

Voilá

(hymiö)
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Arnold puhuu vähän mutta asiaa , mahtaako olla porilainen ollenkaan .

Ainoa oikea KESÄMIES on todellakin Vintiöitten kesämies .
Hän on kesän ja kesäleikkien ruummiillistuma .
Hän osaa olla todellisen miehen tapaan kunnolla päättämätön.
Hän tietää mitä hän ei saa tehdä .
Hänen siis täytyy olla kaikkien naisten mieleinen kesämies .

Ei ole muita kesämiehiä .

Kaikki muut ehdotetut kesämiehet ovat rienausta ja todellisen kesämiehen panettelua .

Mikäli Kesämiesäänestyksen voittaa joku muu niin katson että tämä äänestys on rinnastettavissa Superpesikseen .
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ehdottomasti The Pentin kannalle kisaan mukaan. Pentti oli laivallakin naisten ympäröimä ja hallitsee tilanteet luontaisella charmillaan. Miehekäsmies, joka ei jätä ketään kylmäksi. kuvitelkaa naiset syksyinen ilta ja päivystät Pentin sylissä faksin ääressä, Joe Sacikin, ja muiden starojen tulossa olevia fakseja. Lisäksi näitä etuja, ette saa muilta ehdokkailta. Näillä mennään.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tomi Kallio!

Tomi antoi paskat kaikille tuomiopäivien profeetoille ja tuli takaisin pohjolaan. Hän sai koko Göteborgin puhumaan itsestään otettuaan paikan suoraan ykkösketjusta, luistelemalla, ampumalla ja tekemällä maaleja. Scandinavium myytiin sen jälkeen joka kerta loppuun. Pisteenä iin päälle Tomi laukoi viimeisessä finaalissa kaksi maalia, joista viimeinen merkitsi kultaa Frölundalle 38 vuoden odotuksen jälkeen.
Kultaa Tomi juhli kampauksen kanssa, joka kasteli jokaisen piikkikikin pikkupökät ja sai lehdistöltä nimen: Kuin huonosti pedattu sänky...
Tomissa on karismaa ja agressiivisyyttä.

Tosi kesämies Tomi Kallio!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti sopuli
Remontti-Reiska. Se on näppärä käsistään.
Sitä paitsi jos oikein muistan, niin kyseinen Piisinen on pelannut junnuna kiekkoa Jari Kurrin ketjussa. voiko joku vahvistaa?
 

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sauli

Jihuu, vihdoin asiallinen ketju!!
Mukana pitää aina olla yksi kiintiöpoliitikko, joten ehdokkaani on Sauli Niinistö.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Otetaanpas ehdokkaita vastaan vielä kiirastorstai, jonka jälkeen piiiitkänäperjantaina katson parhaiten perustellut ehdokkaat ja teen listan, josta voi äänestellä. Ehdokkaita on jo aika riittämiin, mutta niitä kaipaamiani loistavia ja huumaavia perusteluita hyvin vähän. Eihän kukaan nimeä äänestä...eihän....
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti vlad
Koskapa Preda niin minäkin tungen apajille omine ehdotuksineni. Ajattelin ensin ehdottaa kisaan mukaan ÄTPPOMK-veli Seniorin mutta koska Hän tuolloin voittaisi kisan ylivoimaisella äänivyöryllä päätänkin ehdottaa kisaan mukaan...

... Teppo Nummisen. Hän on pelaaja joka on ansainnut arvostuksen teoillaan ei puheillaan. Tämän paremmin en osaa perustella koska hänessä yhdistyvät juuri ne puolet joita itse ihmisissä arvostan kuten mm. rauhallisuus, asenne, varmuus.

Teppoa jo eilen ehdottelin mutta josko nyt koettaisin hivenen paremmin perustella miksi juuri Teppo olisi paras kesämieheksi.

Teppo ei lienee sen suurempia esittelyjä kaivanne, kaikkihan tälle palstalle kirjoittavat tietävä kuka Teppo Numminen on mutta miksi hän olisi juuri sovelias kesämieheksi, siihen koetan nyt antaa perusteluja.

Teppo on perisuomalainen mies, ei pidä itsestään turhan suurta ääntä, hänen mottonsa lienee "Ei ne puheet vaan teot", jo tämä yksin kävisi oivalliseksi perusteluksi mutta kovin huteraltahan se tänä aikana tuntuu. Jotain syvällisempää on saatava aikaan.

Kukaan tuskin voi parhaalla tahdollakaan väittää Teppoa uskottomaksi, joten eikö tässäkin ole eräs oivallinen peruste sille miksi juuri Teppo olisi sopivin ja samalla myös pätevin kesämieheksi. Hän on lojaali työnantajalleen, hoitaa tonttinsa paremmin kuin hyvin. Laatu on ilta illan jälkeen tasaisen hyvää. Jos hän on kyennyt hoitamaan tonttinsa yli vuosikymmenen ajan maailman kovimmassa kiekkoliigassa, eikä jo tuo osoita, että hän kykenisi mitä parhaimmalla tavalla hoitamaan Jatkoajan Kesämieskisan voittajan vastuullisen tehtävän. Painiotan, että Tepon ollessa kyseessä puhumme miehestä emme mistään biitsillä kimuleita naurattavasta pojasta tai terassilla notkuvasta vastuunpakoilijasta.

Kun kesämies on valittava, eikö ole viisainta unohtaa ulkoiset seikat ja katsoa ulkokuoren taa. Sieltä löytyvät ne todellisen kesämiehet jotka hoitavat tehtävänsä vastuullisesti ja oikealla asenteella. Asenteettomia imagonkiillottajia tähän tehtävään ei mielestäni kaivata vaan miestä jolla on asennetta ja joka vastaa teoistaan.

Mikä onkaan parempi tapa hoitaa kesämiehen "virka" kuin olla esimerkillinen juuri sillä oikealla tavalla. Olla esimerkki kaikille, hoitaa hommansa niin, että voi ylpeänä (vaatimattomana Teppo ei toki turhia rehvastele) kesän päätyttyä sanoa suoriutuneensa tehtävästä erinomaisesti. Siinä sitä olisi tuleville kesämiehille sopivasti haastetta.

Siispä, Teppo Numminen kesämieheksi!

vlad#16.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö jatkoajasta löydy kesämiehiä ollenkaan ? Yhtään ehdotusta ei ole vielä tullut meille jatkoaikalaisille. Jään odottamaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti dana77
Sitä paitsi jos oikein muistan, niin kyseinen Piisinen on pelannut junnuna kiekkoa Jari Kurrin ketjussa. voiko joku vahvistaa?

Samaan juttuun olen minäkin törmännyt. Olen kyllä törmännyt Piisiseen ihan fyysisestikin Messukeskuksessa. Huono tasapainokyky sillä on ilman luistimiakin :-) Huhujen mukaan ei muuten ole näppärä käsistään, vaan itse asiassa täysi käsi remonttihommissa.
 
Viimeksi muokattu:

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Everton
Samaan juttuun olen minäkin törmännyt. Olen kyllä törmännyt Piisiseen ihan fyysisestikin Messukeskuksessa. Huono tasapainokyky sillä on ilman luistimiakin :-) Huhujen mukaan ei muuten ole näppärä käsisättän, vaan itse asiassa täysi käsi remonttihommissa.
Mikäli nyt en täysin väärin muista, sama jamppa on käynyt punttiksella Järvenpäässä. Vaikka eihän mun tosta mitään pitäisi tietää, kun käyn kaupungin halpissalilla. Kaverit kertoivat. Ja onhan se ihan iso äijä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Rok
Ja onhan se ihan iso äijä.

Kyllä. Reiska on urbaani tosielämän taitaja eikä mikään uusavuton narukäsi, jolla roikkuu housut puolitangossa. Sillä on hyvä perse. Äänestetään Reiskaa!
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakkohan nyt Saku Koivun on tähän kisaan päästä! Saku on maaginen kiekkoilija ja ei siinä naamassakaan mitään haukkumista ole. Ja jos Sakussa niin kenessä on "sitä jotain", ainakin jäällä. Sitä paitsi, Koivun ansioksi voisi lukea sen, että Chip-tyttönen on tämmönen lätkäimmeinen...

Ei pysty enempää perustelemaan, niin sanaton olen :)
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiistaton kesämies # 1, naapurini Pentti

Henkilökohtainen mielitiettyni vuoden kesämieheksi, vuodenajasta riippumatta, on tietenkin rakas riippakiveni ja ikuinen kiusani, naapurini Pentti.

Pentti on avulias, iloluontoinen, positiivisen perusluonteen omaava kainuulainen perusmies, joka puhkeaa täyteen kukkaansa aina näin kesän kynnyksellä. Ilman Penttiä ei kesä oikeastaan edes olisi kesä, vain jokin valoisampi ajanjakso kaiken muun kiireen keskellä. Pentti saa minut kesämielelle - vaikka hermo vereslihalla. Pentitön kesä olisi kuin savolaismallinen soutuvene ilman kitiseviä airoja.

Näin keväisin Pentti jaksaa päivittäin raportoida kevään edistymisestä. Kesä ei pääse yllättämään varkain. Pentti kiusaa kursailematta naapureitaan jaarittelemalla joutavuuksia maan sulamisasteesta. Pitää perhettäni pihdeissään arvuuttelemalla perunoiden istutusajankohdasta vuokrapuutarhapalstalleen. Yllyttää vedonlyöntiin suunniteltujen lajikkeiden lukumäärästä taikka nimikkeistä. Iskee tarinaa jo tässä vaiheessa odotettavissa olevasta sadonkorjuusta. Pentillä on aina kesä kynsiensä alla, sillä lyhyt talvemme ei kerkeä karkottamaan mustaa kerrostumaa niiden alta.

Kun tässä näemmä haetaan myös ulkoisia avuja kesämiehesi, niin Pentti pärjää tuossakin mielessä mainiosti. Pentsy vierastaa kaikkia kevyt-tuotteita mauttomina, ja senpä vuoksi rasvainen perinnemöyhde onkin muokannut Pentin keskivartalon hyvinkin kesämiehelle vaadittuihin mittoihin. Messeän ihran turvottama masu ei oikein tahdo kestää sen Mallorcalta ostetun oranssin t-paidan alla, vaan velloo vaaksan verran paljaana kuin vastaantulijoita ilkkuen. Vartalonsa heitteille jättäneitä vähäpukeisia naisia hän toki paheksuu periaatteesta – itse kyllä mielellään esiintyy kepardiostoksillaan yläkroppa paljaana.

Pilvisellä säällä Pentti puuhastelee aina Sonkajärven Pahkan edustusverkkareissa. Hän on näet voittanut vuonna -78 maastojuoksun piirinmestaruuden kotikonnuillaan alle 14-vuotiaiden sarjassa, ja on näin velvoitettu edustamaan seuran värejä palstallaan. Kuokkiessa tai kitkiessä verkka-pöksyt eivät oikein tahdo pysyä lonkkien lomassa, vaan persvako hymyilee veikeästi koko ahterin leveydeltä katsojalle hyvää kesää toivottaen.

Vetoan teihin, siskot ja veljet! Maailmaan mahtuu monenlaisia miehiä, mutta vain yksi kesämies, ja se on naapurini Pentti. Äänestäkää sydämiinne kesä!

…ei tartte kyllä mitään!
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti Black Adder
Hä-häh! Olen samalla linjalla:

Ron Jeremy!

Tottakai Iso-R. Ajattelin saman tien tämän ketjun nähdessäni, ettei muita vaihtoehtoja voi olla.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää on vaikea rasti. Melkein liiankin vaikea. Pitäisikö todellakin pystyä valitsemaan vain yksi? Minulla olisi useampiakin mielessä...

Pitkän arpomisen jälkeen päädyn Jere Karalahteen. Girlzilla15 sanoi periaatteessa kaiken oleellisen, mutta ennen kaikkea Jerellä on jotakin, mitä miehisellä miehellä tulee olla. Nimittäin särmää, tietynlaista terävyyttä, voimaa ja asennetta. Lukekaa vaikka tästä
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän nyt ehdokkaana pitäisi olla sellainen suomalainen rotumies kuin Kai Lehtinen. Tuollainen parransänkinen ja hyväntuulinen ja työteliäs rehdin oloinen kaveri joka kaiken lisäksi tappaa sekä talossa että puutarhassa. Eikös mies joku luomuviljelijä nimittäin ole, näyttelemisen lisäksi? Oikein luomumies vielä, mielestäni tärkeä meriitti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös