Jatkoajan ilmiöt eli meemit

  • 112 847
  • 472

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän tuo häviä Roposelle cooperin testissä ettei voi ainakaan paras olla.

Mitenhän maailmanhistorian parhaan urheilijan titteli oikein valittaisiin jos se olisi valittava?
Ei tietenkään voi verrata, mutta jos vaikka joku kymmenottelun tyyppinen skaba pidettäisiin, niin luulen, että koripalloilijat noin yleensä olisivat aika korkealla. Kobe oli koripalloilijoista paras.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ei tietenkään voi verrata, mutta jos vaikka joku kymmenottelun tyyppinen skaba pidettäisiin, niin luulen, että koripalloilijat noin yleensä olisivat aika korkealla. Kobe oli koripalloilijoista paras.

Kyllä Kobe menee NBA-pelaajien TOP-10:een kautta aikain, ja 2000-luvun pelaajien osalta kilpailee LeBronin kanssa ykköspaikasta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka se olisi itselle kuinka selvää, että ei olisi tarkoitus vähätellä, niin ihminen joka kokee sillä hetkellä voimakasta surua tai vihaa ihailemansa ihmisen poismenosta johtuen ei välttämättä ajattele kirjoituksestasi samalla tavalla kuin sinä.

No, jätetään tuo minun viestini sikseen, koska olen jäävi kommentoimaan sitä. Mutta minusta on käsittämätöntä, jos esimerkiksi nimimerkin @Punamusta ansiokas viesti kyettäisiin tulkitsemaan vähättelyksi.

Minusta se on vain ja ainoastaan kunnianosoitus kuollutta kohtaan, että henkilö, jolle tuo kuollut onkin ollut tuntematon, tulee kuitenkin kirjoittamaan surunvalittelut. Ja usein henkilö saa kuollessaan valtavasti medianäkyvyyttä, jolloin joillekin tuntemattomasta henkilöstä tulee samassa hetkessä tunnettu.

Ymmärrän toki, että surussa ei asioita osaa välttämättä ajatella selkeästi, mutta kyllä minä olen ainakin tähän ikään mennessä ymmärtänyt, että on paljonkin ihmisiä, jotka ovat omalla sarallaan erittäin merkittäviä, vaikka en olisikaan heistä kuullut. Kuolinuutisessa saa heidän urastaan yleensä hyvän käsityksen, ja jo tuon perusteella voi hyvin tulla sellainen olo, että haluaa kunnioittaa henkilön muistoa, vaikka hänen uransa aikana ei olisikaan muodostunut henkilökohtaista suhdetta hänen tekemisiinsä.

Eri asia on sitten sellaiset tapaukset, joissa tullaan vain vittuilemaan, että "en tuntenut, ei kiinnosta". Ne voi jättää omaan arvoonsa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Punamustan viestissä "ansiokasta" oli se aloitus että hän tiedosti itsekkin että nyt hän tuli aiheuttamaan "närää" vaikkei halua mutta pakko oli tulla. Eikä se mitään närää aiheuttanut ja mistään vähättelystä en tätä ketjua nostanut vaan ihmistyyppien hakeutumisesta rip-ketjuun kun siellä on vilskettä. Älkää ottako sitä liian henkilökohtaisesti, kuten sanoin sitä tapahtuu aina kun joku isompi tähti lähtee ja aina eri nimimerkkien toimesta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Punamustan viestissä "ansiokasta" oli se aloitus että hän tiedosti itsekkin että nyt hän tuli aiheuttamaan "närää" vaikkei halua mutta pakko oli tulla. Eikä se mitään närää aiheuttanut ja mistään vähättelystä en tätä ketjua nostanut vaan ihmistyyppien hakeutumisesta rip-ketjuun kun siellä on vilskettä. Älkää ottako sitä liian henkilökohtaisesti, kuten sanoin sitä tapahtuu aina kun joku isompi tähti lähtee ja aina eri nimimerkkien toimesta.

Minusta Punamusta taas tiesi, että joku saattaa pahoittaa turhaan mielensä, ja siksi joutui noin toteamaan pehmentääkseen reaktiota.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei itseäni ainakaan häiritse vaikka RIP-ketjussa mainittaisiin että ei ollut itselle tuttu henkilö kunhan siinä on jonkinlainen sisältö nimenomaan RIP-ketjuun annettavaksi. Puhtaat ihmettelyt taas kuuluu ihmettelyketjuun, RIP-ketjuun kirjoitettuna ne ovat todella junttimaisia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Avicii oli itellekin täysin ennenkuulumaton. Tusinakamaa, oman aikansa ja genrensä tähti, mutta ei millään mikään oikea klassikko. Kobe on sen sijaan yksi maailmanhistorian parhaista urheilijoista, ellei paras.

Avicii tusinakamaa. Ok?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avicii tusinakamaa. Ok?
Minulle hän oli täysin tuntematon. En nytkään pysty nimeämään mitään hänen tuotostaan. Näin jonkun dokkarin sivusilmällä missä hänestä puhuttiin, mutta siinä kaikki. Tiedän Paula Koivuniemen biisejä enemmän. Toisaalta, en ole mikään musiikin suurkuluttaja, toisin kuin penkkiurheilun.
 

Barney

Jäsen
Tusinakamaa, oman aikansa ja genrensä tähti, mutta ei millään mikään oikea klassikko.
Tuo on vähän kuin joku kuvailisi esimerkiksi Gretzkya tusinakamaksi ainoastaan sen takia, että ei vain jääkiekko kiinnosta. Se, että sinun tietosi ja ymmärrys musiikin suhteen on rajallista ei tee Aviciista "tusinakamaa". Alle 30-vuotiaana kuollut kaveri ehti kuitenkin nousemaan yhdeksi maailman suurimmista artisteista ja on kenties suurin yksittäinen henkilö, jonka ansiosta hänen edustamansa musiikkigenre nousi valtavirtaan ja on nykypäivänä aika vahvasti edustettuna lähes kaikilla maailman isoimmilla musiikkifestivaaleilla.

Itsekään en hirveästi kuuntele Aviciin musiikkigenreä, mutta sen verran mitä olen kuunnellut, niin pakko on todeta hänen olleen ihan oman genrensä parhaimmistoa. Taitava lyyrikko, joka onnistui yhdistämään eri musiikkigenrejä ja luomaan siten tarttuvia melodioita. 2000-luvun suurimpia musiikkituottajia, jonka vaikutus näkyy nykypäivänäkin aika selvästi monen muun artistin tuotannossa. Harvassa ovat ne muusikot, jotka ovat vaikuttaneet koko globaaliin musiikkikenttään niin paljon kuin Avicii.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on vähän kuin joku kuvailisi esimerkiksi Gretzkya tusinakamaksi ainoastaan sen takia, että ei vain jääkiekko kiinnosta. Se, että sinun tietosi ja ymmärrys musiikin suhteen on rajallista ei tee Aviciista "tusinakamaa" ...

Pitäisi olla joku absoluuttinen mittari. Ehkä minulla ei ole oikeutta sanoa tästä muusikosta mitään, kun en tunne varsinaisesti tapausta, mutta Gretzkysta voin sanoa, kun olen sitä ihaillut ja livenäkin nähnyt muutaman kerran. Veikkaan toki, että jos koko maailman ihmisiltä kysytään, niin sekä laulaja, että 99 jäävät kauas oikeista superkuuluisuuksista kuten nyt vaikka Elvis, Messi, Pele tms. Hehän olivat staroja jo ennen instagramia.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitäisi olla joku absoluuttinen mittari.

Google-haun tuloksia voi ainakin jossain määrin käyttää:

Avicii - noin 215 000 000 hakutulosta
Kobe Bryant - noin 443 000 000 hakutulosta

Jos noista lukemista nyt pitäisi jotain sanoa, niin ainakin se, että molemmat ovat/olivat aika pirun tunnettuja sällejä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mutta kumpikaan näistä ei ole tunnetumpi kuin Jeesus.

About 1 630 000 000 results (0,60 seconds)
Mutta tohon on laskettu kaikki meksikolaiset ja puerto ricolaiset etsintäkuulutetutkin. Ei oo validi.
 

Barney

Jäsen
Veikkaan toki, että jos koko maailman ihmisiltä kysytään, niin sekä laulaja, että 99 jäävät kauas oikeista superkuuluisuuksista kuten nyt vaikka Elvis
Elvis oli hyvä nosto, sillä Avicii teki EDM:lle käytännössä saman kuin Elvis rock-musiikille aikoinaan. Jos EDM jatkaa nousukulkuaan, niin eiköhän parinkymmenen vuoden päästä Aviciita muistella samalla tavalla kuin Elvistä nykypäivänä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Elvis oli hyvä nosto, sillä Avicii teki EDM:lle käytännössä saman kuin Elvis rock-musiikille aikoinaan. Jos EDM jatkaa nousukulkuaan, niin eiköhän parinkymmenen vuoden päästä Aviciita muistella samalla tavalla kuin Elvistä nykypäivänä.

Olin Aviciin Tribute Concertissa ja ei tule kyllä hirveästi montaa nimeä mieleen, joille voisi tuon kokoisen muistokonsertin järjestää. Aivan uskomaton tapahtuma ja vain ainoastaan yhdelle muusikolle. Huhhu.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näyttää olevan joillakin nimimerkeillä tapana urheilijan kuollessa verrata urheilusaavutuksia RIP-ketjussa ja kuitata mauttomat ja asiaankuulumattomat viestin tyyliin "anteeksi off-topic". Olisi kyllä kiva kurkistaa joidenkin nimimerkkien päänsisään ja vertailla aivokäyriä normaalin ihmisen vastaaviin. Jotain eroa niissä täytyy olla. Etenkin empatia puolella pakko lyödä tyhjää.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Näyttää olevan joillakin nimimerkeillä tapana urheilijan kuollessa verrata urheilusaavutuksia RIP-ketjussa ja kuitata mauttomat ja asiaankuulumattomat viestin tyyliin "anteeksi off-topic". Olisi kyllä kiva kurkistaa joidenkin nimimerkkien päänsisään ja vertailla aivokäyriä normaalin ihmisen vastaaviin. Jotain eroa niissä täytyy olla. Etenkin empatia puolella pakko lyödä tyhjää.

Pikaisella haulla rip-ketjussa on offtopiciaan pahoitellut tämän vuoden puolella vain meikäläinen(vain muutama tunti sitten) mutten kylläkään vertaillut kuolleen urheilijan urheilusaavutuksia kehenkään ja arvostin kuolleen urheilijan merkitystä urheilulle ja lajilleen korkealle joten jos viestisi oli sitikin meikäläiselle tarkoitettu niin räikeitä henkilökohtaisia hyökkäyksiä vain sinulle ilman että niitä tähän sen enempää avaan. Haista oikein hyvän hajuinen kukkanen!! Jos jotain jyviä jäi vielä vakoseen niin yyveellä vaan.

Jos taas en ollutkaan viestisi kohde niin olen niin pahoillani että hyökkäsin noin rajusti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei itseäni ainakaan häiritse vaikka RIP-ketjussa mainittaisiin että ei ollut itselle tuttu henkilö kunhan siinä on jonkinlainen sisältö nimenomaan RIP-ketjuun annettavaksi. Puhtaat ihmettelyt taas kuuluu ihmettelyketjuun, RIP-ketjuun kirjoitettuna ne ovat todella junttimaisia.

Juurikin näin sen pitäisi mennä. Kyllähän kuolema voi tuntua koskettavalta, vaikka kyseessä olisikin itselleen tuntemattomasta henkilöstä. Minä olen joitain kertoja rehellisesti myöntänyt sen, että nyt on aukko minun yleissivistyksessäni, mutta sitten kuitenkin ainakin yrittänyt perustella, miksi olen kirjoittanut tästä huolimatta R.I.P.-ketjuun. Aviciin osalta kirjoitin ketjuun siksi, että jo kuolinuutisesta selvisi, kuinka merkittävä henkilö on ollut omassa genressään. Lisäksi kiinnitin uutisessa huomiota siihen, että kyse oli minua nuoremmasta henkilöstä, ja nuorena kuolleesta merkittävästä muusikosta, jonka kuolema oli surullinen osoitus siitä, kuinka musiikkimaailman raadollisuus ja nuorena tullut menestys ovat joskus raskaita taakkoja kannettavaksi.

Tuota "en tuntenut henkilöä" voi toki käyttää vittuiluunkin, mutta kaikki tuollaiset viestit eivät sellaista todellakaan ole. Kyllähän ihmisiä koskettavat usein uutiset, joissa itselle tuntemattomat henkilöt, jotka eivät ole millään muotoa julkkiksia, kuolevat onnettomuuksien tai väkivallantekojen seurauksena. Eikä näissä yhteyksissä tätä tuntemattomien muistamista ihmetellä. Tai no, on täällä niissäkin yhteyksissä nähty näitä kirjoituksia, jotka olisi ollut parasta jättää kirjoittamatta. Ne on kirjoitettu tällöin samasta syystä kuin nämä vittuilumielessä kirjoitetut "en tuntenut henkilöä, sori"-viestit.

Loppukevennyksenä, kun täällä käytiin jo vertailua Aviciin ja Elviksen kuuluisuuksien välillä: olen minä kerran tavannut ihmisen, joka ei tiennyt, kuka oli Elvis Presley. Eikä siinä vielä mitään, mutta kun tämä tapahtui Memphisissä, ja kyseessä oli taksikuski. No, lieventävänä asianhaarana olkoon se, että kaveri oli Lähi-Idästä tullut maahanmuuttaja, ja asunut vasta muutaman vuoden tuolla. Oli jo kotiutunut hyvin, kun ajoi taksia ja puhui sujuvaa englantia. Ilmeisesti hän ei vain ollut aiemmin joutunut viemään turisteja Gracelandiin. Mutta ei siinä mitään, ihmiset oppivat aina uutta. Nyt tuo kaveri tietää, kuka oli Elvis Presley. Ja minä tiedän nykyään, kuka oli Avicii.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pikaisella haulla rip-ketjussa on offtopiciaan pahoitellut tämän vuoden puolella vain meikäläinen(vain muutama tunti sitten) mutten kylläkään vertaillut kuolleen urheilijan urheilusaavutuksia kehenkään ja arvostin kuolleen urheilijan merkitystä urheilulle ja lajilleen korkealle joten jos viestisi oli sitikin meikäläiselle tarkoitettu niin räikeitä henkilökohtaisia hyökkäyksiä vain sinulle ilman että niitä tähän sen enempää avaan. Haista oikein hyvän hajuinen kukkanen!! Jos jotain jyviä jäi vielä vakoseen niin yyveellä vaan.

Jos taas en ollutkaan viestisi kohde niin olen niin pahoillani että hyökkäsin noin rajusti.
Se oli juuri sinulle ja @Roger Moore lle tarkoitettu, kun vertailitte urheilijoiden markkina-arvoa lajeilleen. Tyylitöntä, mautonta ja asiaankuulumatonta ajankohta ja paikka huomioiden. Jyviä ei ole vakosessa, ainoastaan sormi. Hyvää päivänjatkoa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Se oli juuri sinulle ja @Roger Moore lle tarkoitettu, kun vertailitte urheilijoiden markkina-arvoa lajeilleen. Tyylitöntä, mautonta ja asiaankuulumatonta ajankohta ja paikka huomioiden. Jyviä ei ole vakosessa, ainoastaan sormi. Hyvää päivänjatkoa.

Se olikin vähän epäselvää aluksi kun puhuit urheilusaavutusten vertailusta joten ajattelin että ymmärsit jotain väärin mutta ymmärsitkin väärin toisen kohdan. Pahoittelut mielesi pahoittamisesta.

Edit. Otankin tuon mielesi pahoitamisen takaisin. Minä tässä mieleni pahoitin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se olikin vähän epäselvää aluksi kun puhuit urheilusaavutusten vertailusta joten ajattelin että ymmärsit jotain väärin mutta ymmärsitkin väärin toisen kohdan. Pahoittelut mielesi pahoittamisesta.
Kiitos. Yritän selvitä eteenpäin, vaikka helppoa se ei tule olemaan. Tämä yö menee ainakin valvoessa ja miettiessä ihmisten kylmyyttä
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos. Yritän selvitä eteenpäin, vaikka helppoa se ei tule olemaan. Tämä yö menee ainakin valvoessa ja miettiessä ihmisten kylmyyttä

Ei ole helppoa ihmisen elämä. Mäkin oon monta yötä nyt miettinyt ihmisten kylmyyttä, mutta sitten heitin sen raadon ulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös