Jatkoaika Music Awards 2008

  • 18 757
  • 125

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulokset

Vuoden albumit:

1. Guns N' Roses - Chinese Democracy 82 p. (6 ykköstilaa)
2. Stam1na - Raja 77 p. (9)
3. Metallica - Death Magnetic 61 p. (7)


4. AC/DC - Black Ice 44 p. (2)
5. Oasis - Dig Out Your Soul 30 p. (4)
6. Disco Ensemble - Magic Recoveries 28 p. (1)
7. Opeth - Watershed 27 p. (1)
8. Disturbed - Indestructible 26 p. (2)
9. Coldplay - Viva La Vida 25 p. (1)
10. Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Kauko Röyhkä & Riku Mattila 24 p. (2)

Tämän vuoden äänestys oli todella tiukka. Äänestys ratkesi Guns N' Rosesin eduksi vasta toiseksi viimeisen äänestäjän 5 pisteen myötä. Kaikkiaan ääniä sai yhteensä 163 levyä. Eniten äänestäjiä (26) taakseen sai Guns N' Rosesin Chinese Democracy ja eniten ykköstiloja (9) keräsi Stam1nan Raja.


Vuoden biisit:

1. Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti 37 p. (5 ykkössijaa)
2. Slipknot - Psychosocial 34 p. (2)
3. AC/DC - Rock 'N Roll Train 31 p. (0)


4. Stam1na - Lääke 30 p. (4)
5. Guns N' Roses - Better 27 p. (2)
6. Coldplay - Viva La Vida 23 p. (1)
7. Metallica - All Nightmare Long 21 p. (2)
8. Stam1na - Muuri 20 p. (2)
9. Bullet For My Valentine - Hearts Burst into Fire 16 p. (2)
10. Danko Jones - Code of the Road 15 p. (1)
Metallica - That Was Just Your Life 15 p. (1)

Kaikkiaan ääniä sai yhteensä 239 biisiä. Eniten biisimainintoja (8 kpl) sai Guns N' Roses. Eniten yhteisääniä (68 ääntä) keräsivät Guns N' Rosesin (8 biisiä) ja Stam1nan (5 biisiä) biisit, joten tässäkin kategoriassa jatkoaikalaisten mielestä vuoden kaksi parasta levyä olivat eniten esillä.


Vuoden kotimainen tulokas:

1. Haloo Helsinki 10 p.
2. Chisu 3 p.
Kypck 3 p.
Pariisin Kevät 3 p.


5. Automatic Eye 2 p.
Huoratron 2 p.
Revolution Renaissance 2 p.

Loput saivat yhden pisteen. Ääniä saivat yhteensä 17 artistia/yhtyettä.


Vuoden ulkomainen tulokas:

1. Katy Perry 8 p.
Scars on Broadway 8 p.
3. Airbourne 3 p.
M. Pokora 3 p.
The Dø 3 p.
The Ting Tings 3 p.


7. Adele 2 p.
Alestorm 2 p.
Cavalera Conspiracy 2 p.
Glasvegas 2 p.

Loput saivat yhden pisteen. Ääniä saivat yhteensä 18 artistia/yhtyettä.


Vuoden moka:

1. Ari Koivunen / Ari Koivunen Amoraliin 7 p.
2. Anna Abreu / Anna Abreun elämäkerta / Anna Abreu Linnan juhliin 6 p.
3. Idols-formaatti 4 p.


4. Raumanmeren Juhannus 3 p.
Radio Rock Finlandia / Negative Radio Rock Finlandian pääesiintyjänä 3 p.
Metallica - Death Magnetic / Death Magneticin masterointi 3 p.
Timo Tolkki / Revolution Renaissance / Tolkki - Saana - Warrior of Light 3 p.

Ääniä saivat yhteensä 31 mokaa (samaa henkilöä/tapahtumaa tms. käsittelevät mokat ryhmitelty yhteen).


Vuoden keikka
1. Bruce Springsteen @ Olympiastadion 3 p.
Iron Maiden @ Olympiastadion 3 p.


3. Paramore @ Provinssirock 2 p.
Leonard Cohen @ Hartwall Areena 2 p.
The Sounds @ Provinssirock 2 p.
Foo Fighters @ Provinssirock 2 p.
Kiss @ Hartwall Areena 2 p.
Deep Purple @ Jäähalli 2 p.
Interpol @ Ruisrock 2 p.

Loput saivat yhden äänen. Ääniä keräsi yhteensä 50 eri keikkaa, joista neljä oli pidetty kotimaan rajojen ulkopuolella.
---


Kiitos kaikille osanottajille, toivottavasti ensi vuonna uudestaan!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulokset aika pettymykselliset minulle, verrattuna vaikka viimevuotisiin. Vaan sellaista se on ja jos musiikkimaut poikkeaa. En nyt halua tietenkään osoitella kenellekään, että paskaa kuuntelette, mutta olisin ehkä vähän yllätyksellisempänä halunnut nähdä nuo listat. Ei siis välttämättä mitään omia suuria suosikkejanikaan, mutta jotain... yllättävää.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulokset aika pettymykselliset minulle, verrattuna vaikka viimevuotisiin. Vaan sellaista se on ja jos musiikkimaut poikkeaa. En nyt halua tietenkään osoitella kenellekään, että paskaa kuuntelette, mutta olisin ehkä vähän yllätyksellisempänä halunnut nähdä nuo listat. Ei siis välttämättä mitään omia suuria suosikkejanikaan, mutta jotain... yllättävää.

No, tänä vuonna oli kolme isoa rock-maailman julkaisua, joten kyllähän se Jatkiksen kaltaisen palstan äänestyksessä näkyy. Toisaalta oliko viime vuoden kärki Amorphis - Mokoma - Nightwish nyt yhtään sen poikkeavampi kuin tämän vuoden Guns N' Roses - Stam1na - Metallica? Sitä paitsi melkein veikkaisin, että aika korkealla tuo kärkikolmikko on jonkun Rumbankin kaltaisen rock-lehden äänestyksessä (en tiedä onko Rumba jo äänestyksensä pitänyt ja mitkä olivat tulokset).
 
Vuoden biisit:
1. Kauko Röyhkä & Riku Mattila - Helvetti 37 p. (5 ykkössijaa)

Hienoa nähdä, että tämä laulu voittaa täysin ansaitusta, vaikkei olekaan massasuosikkiyhtyeen single tai radiosoittoa kerännyt ralli - mykistävän hieno raita jopa Röyhkä-mittarilla punnittuna. Äänestyksen positiivinen yllätys.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika jännä että kukaan muu kuin minä ei kokenut Herra Ylppö & Ihmiset orkesteria vuoden tulokkaaksi, vaikka yhtye sai muuten kuitenkin ääniä...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten ihmeessä minulta on päässyt menemään täysin ohi tuo Röyhkän biisi? Ehkä siksi että en ole koskaan erityisemmin välittänyt Röyhkän musiikista mutta tuo on kyllä perkeleen hieno biisi!
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Aika jännä että kukaan muu kuin minä ei kokenut Herra Ylppö & Ihmiset orkesteria vuoden tulokkaaksi, vaikka yhtye sai muuten kuitenkin ääniä...

Sata vuotta on loistava albumi, mutta mielestäni olisi oudohkoa äänestää yhtyettä vuoden tulokkaaksi. Ylppö on kuitenkin ollut kuvioissa Maj Karman kanssa niin kauan, ettei voida todellakaan puhua mistään keltanokasta. Sama pätee Scars on Broadwayhyn, joka tosin näyttää saaneen mukavasti pisteitä.
 
Hienoa nähdä, että tämä laulu voittaa täysin ansaitusta, vaikkei olekaan massasuosikkiyhtyeen single tai radiosoittoa kerännyt ralli - mykistävän hieno raita jopa Röyhkä-mittarilla punnittuna. Äänestyksen positiivinen yllätys.

Kauhean paljon kehuttu vähän joka puolella tuota Helvettiä. Nyt sitten yritän sitä parhaillaan tässä kuunnella Röyhkän ja Mattilan myspace-sivuilta, enkä ymmärrä tästä yhtään mitään. Akkarit helkkäävät kivasti, urku soi ja Kauko räppää päälle synkemmänpuoleista tarinaa. Häh?

Pitää nyt silti ainakin julkisilla paikoilla väittää biisiä diggailevansa, etteivät pidä ihan junttina.

Siis aivan taatusti tuo on hyvä biisi ja menestyksensä ansainnut. Vika on tod.näk. minussa, vaikka minulla muuten onkin ihan hyvä musiikkimaku. Voisiko joku silti ystävällisesti kertoa, että miksi tuo biisi on hyvä? Tässä kun tuntee itsensä ihan helvetin tyhmäksi, kun jätkät ovat tehneet tyyliin vuosituhannen kovimman biisin ja meikä ei tajua..

Niin, ja Vteichille propsit vuosiäänestyksen järjestämisestä! Nää on aina kivoja.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siis aivan taatusti tuo on hyvä biisi ja menestyksensä ansainnut. Vika on tod.näk. minussa, vaikka minulla muuten onkin ihan hyvä musiikkimaku. Voisiko joku silti ystävällisesti kertoa, että miksi tuo biisi on hyvä? Tässä kun tuntee itsensä ihan helvetin tyhmäksi, kun jätkät ovat tehneet tyyliin vuosituhannen kovimman biisin ja meikä ei tajua..

Älä välitä. Itse diggailen Kaukon musiikista kovastikin, mutta tuo biisi ei vaan mitenkään ihmeemmin kolise. Et siis ole yksin.
 
Älä välitä. Itse diggailen Kaukon musiikista kovastikin, mutta tuo biisi ei vaan mitenkään ihmeemmin kolise. Et siis ole yksin.

No hyvä. Tässä ehti jo hieman huolestua.

On tämä yksi yllätysten ja hirmumystiikan ilta. Ensin en tajua jotain muiden hehkuttamaa huippubiisiä ja sitten saan vielä oppia, että ihan huikeusmahtavan Boys of Summer -biisin takana oleva heppu onkin aivan törkeän sysipaskan Eagelsin jäsen! Sairasta.
 

Miguel

Jäsen
Voisiko joku silti ystävällisesti kertoa, että miksi tuo biisi on hyvä?

Se kuuluisa perustelu: kylmät väreet selkäpiissä eivät valehtele. Kuulin biisin ensimmäistä kertaa kaveriporukan levyraadissa, ihmettelin aluksi että kukas tässä nyt on räppäämään tullut synkkien sävelten päälle, mutta kun tarina eteni ja helvetistä "laulamisen" jälkeen ujeltava taustasoundi täytti huoneen, tuli väristykset saman tien. Veikkaan, että loppuajan kuuntelusta olin kivestä veistetyin kasvoin suu auki. Huh. Vaikuttava kokemus, joka ei unohdu. Ja siksi loistavaa, että Kauko sai ykköspaikan tässä äänestyksessä.

Aika jännä että kukaan muu kuin minä ei kokenut Herra Ylppö & Ihmiset orkesteria vuoden tulokkaaksi, vaikka yhtye sai muuten kuitenkin ääniä...

Ei tullut edes mieleen äänestyshetkellä. Ylppö on sen verran veteraani ja niin ovat myös monet bändin muista muusikoista, ettei noita tahdo tulokkaiksi mieltää. Toisaalta, voittihan Scars on Broadway ulkomaalaisten tulokaskatergorian, vaikkei siinäkään ihan eilisen teeren poikia soita...

Upea levy muuten. Jos suomirockin käsite olisi vielä hengissä, sanoisin, että juuri tältä sen pitää tällä vuosikymmenellä kuulostaa, Happoradiot sun muut kun eivät yritteliäisyydestään huolimatta vakuuta. Kaupallista muttei liian kaupallista, tarttuvia melodioita, hienoja tekstejä ja vähän vanhaa ylppömäistä äkkivääryyttä. Toimii paremmin kuin uusi Maj Karma, joka osaa tehdä hittejä muttei enää ehjiä pitkäsoittoja.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kiitokset Vteichille äänestyksen järjestämisestä.

Tuo tulokasosasto on aina hieman hankala. Itse jätin suosiolla vastaamatta kyseisiin osioihin, sillä en miellä Scars on Broadwayta, Ylppöä tai Revolution Renaissancea tulokkaaksi, kun Ylpöt, Tolkit ja kumppanit nyt ovat tahkonneet sen verran pitkään. Ihan uusista en sitten enää hyviä keksinytkään.

Onhan tuo albumilistan kärki aika odotetunlainen. Muutama rock-maailman isoimmista nimistä kun julkaisee pitkän odotuksen jälkeen albumin, vieläpä yleisesti hyviä arvosteluja saaneita, niin onhan se selvä, että kyseiset albumit tälläkin listalla ovat kärjessä. Revolution Renaissancelle olisin toivonut isompaa näkyvyyttä. Loistolevy, joka Stratovarius-nimellä olisi takuulla päässyt listalle, melkein uskaltaisin väittää näin.

Ja hienoa muuten, että joku muukin äänestäjistä oli todistamassa Leonard Cohenin huikeaa keikkaa Hartwallissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aika jännä että kukaan muu kuin minä ei kokenut Herra Ylppö & Ihmiset orkesteria vuoden tulokkaaksi, vaikka yhtye sai muuten kuitenkin ääniä...
Kyllähän se tulokkaaksi tiedostettiin, mutta kun tämä "Ylppö" on vastenmielisyysasteikolla Putro potenssiin 9, ei sitä viitsi äänestää paitsi jos on kyseessä musiikin Heikoin Lenkki.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei minua tuo kärki yllätä. Mutta edelleen naurattaa ne äänet, missä koko top5 vedetään sukkahoususankareille. Ihan kuin muuta musiikkia maailmassa ei olisikaan. Saahan siitä tykätä, en minä sitä sano. Mutta kertoo aika paljon enemmän palstalaisten musiikkimausta kuin noista levyistä. Meni kertauksen puolelle, mutta menköön.

Tuli sitten tänään ostettua tuo Röyhkä&Mattila. Pitää tseketa varsinkin tuo Helvetti. Tykkään tai en, mutta odotan koko levyltä kuitenkin aika paljon. Mattilan aikainen Narttu se kuitenkin oli minulle se Juttu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuli sitten tänään ostettua tuo Röyhkä&Mattila. Pitää tseketa varsinkin tuo Helvetti. Tykkään tai en, mutta odotan koko levyltä kuitenkin aika paljon. Mattilan aikainen Narttu se kuitenkin oli minulle se Juttu.
Siinä tapauksessa ihmettelen suuresti ellet tykkää. Ei uusi levy ihan Maa On Voimaa -mestariteoksen tasolle nouse, muttei paljoa häviäkään. Musiikin henki on kuitenkin samantyyppinen kuin vanhalla Nartulla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se tulokkaaksi tiedostettiin, mutta kun tämä "Ylppö" on vastenmielisyysasteikolla Putro potenssiin 9, ei sitä viitsi äänestää paitsi jos on kyseessä musiikin Heikoin Lenkki.

Erikoistahan siinä kai olikin se että ilmeisesti Ylppö sai muissa kategorioissa ääniä mutta sitten tulokasäänestyksessä häntä ei noteerattu.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Mutta edelleen naurattaa ne äänet, missä koko top5 vedetään sukkahoususankareille. Ihan kuin muuta musiikkia maailmassa ei olisikaan. Saahan siitä tykätä, en minä sitä sano. Mutta kertoo aika paljon enemmän palstalaisten musiikkimausta kuin noista levyistä. Meni kertauksen puolelle, mutta menköön.

Niin, itse olen kyllä suhteellisen kattavasti musiikkiin viime vuosina perehtynyt, enkä todellakaan ajattele etteikö maailmassa muuta musiikkia olisi, kuin "sukkahousuhevi" ja muut samanhenkiset materiaalit. Voi olla, että mm. allekirjoittaneen musiikkimaku on monen mielestä totaalisen perseestä, mutta ainakin naputtelin rehellisesti omat mielipiteeni viime vuoden musiikkiannista.

Sehän vasta naurattaisikin jos joku iskisi äänet massasuosikeille vain sen takia, ettei kehtaa omia mielipiteitään tuoda julki, vaan pitää peesailla. Näitäkin löytyy.

Minä voin ainakin sanoa, että äänestyksessä pärjänneistä (top10 albumit) olen tutustunut suurimpaan osaan, niistä erityisesti pitämättä. Sitten on omat lukunsa näiden bändien kohdalla, mitkä on tuttuja aiempien levyjen osalta, mutta eivät ole koskaan toimineet. Niihin ei jaksa edes paneutua, kun tulos on lähes varmasti tiedossa etukäteen. Näin varmasti ajattelee moni sankarihevistäkin, en sitä sano :)

Pointtina on se, että yksipuolinen tarjonta suosikkilistalla ei aina tarkoita täyttä laput silmillä -meininkiä, vaan sitä että juuri tuollainen materiaali iskee, pitivät siitä muut tai eivät. Ensi vuonna voi taas olla aivan eri meininki, mikä toki epätodennäköistä, mutta kuuntelinhan vielä muutama vuosi sitten aktiivisesti eurodanceakin (luoja armahtakoon minua). Niin se maailma muuttuu, tällä hetkellä se on kuitenkin melodinen metalli / sankarimetalli / hard rock, miksi ikinä sitä haluattekaan kutsua, joka napsuu. Ja kovaa napsuukin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se tulokkaaksi tiedostettiin, mutta kun tämä "Ylppö" on vastenmielisyysasteikolla Putro potenssiin 9, ei sitä viitsi äänestää paitsi jos on kyseessä musiikin Heikoin Lenkki.
Tämä on jännä ilmiö, että ihmiset ovat niin pinnallisia, että ulkomusiikilliset seikat (esittäjän ärsyttävyys, liiallinen/vähäinen suosio, tms.) vaikuttaa siihen mistä voi tykätä ja mistä ei. Hölmöä itsensä kahlitsemista tuollainen, minä en anna tuollaisen ikinä vaikuttaa. Esim. joku Axl Rose on täysi kusipäämulkku, mutta silti Better on aivan uskomattoman hieno kappale ja koko Chinese Democracy levy viime vuoden parhaimmistoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä on jännä ilmiö, että ihmiset ovat niin pinnallisia, että ulkomusiikilliset seikat (esittäjän ärsyttävyys, liiallinen/vähäinen suosio, tms.) vaikuttaa siihen mistä voi tykätä ja mistä ei. Hölmöä itsensä kahlitsemista tuollainen, minä en anna tuollaisen ikinä vaikuttaa. Esim. joku Axl Rose on täysi kusipäämulkku, mutta silti Better on aivan uskomattoman hieno kappale ja koko Chinese Democracy levy viime vuoden parhaimmistoa.
Saatan olla hölmö, sovitaan niin. Tämän "Ylpön" vastenmielisyys kattaa kuitenkin muutakin kuin näätämäisen habituksen; niputin saman sanan alle myös sävellykset, sanoitukset, "laulu"äänen... koko paketti yksinkertaisuussyistä kiteytettynä, koska koko systeemi ärsyttää. Olisi toki pitänyt kirjoittaa tämä yksilöity raportti jo aiemmin, koska arvelin että joku ei-hölmö siihen kuitenkin tarttuu.

JOS tämä "Ylppö" joskus vielä tekee biisin josta pidän, myönnän sen toki. En dissaa tyyppiä periaatteesta. Vielä ei ole tehnyt.


T. Pinnallinen Miles Davis-, Motörhead- ja Duran Duran -diggari. Listakama on in.
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Vai että Katy Perry. Äkkikuulemalta vähän kuin Alanis Morissette ja Tori Amos nuotiokitaratunnelmissa, mutta kyllähän näis...tässä kuv...äänessä jotakin hrm...vetoavaa on. Pitääpä perehtyä täh...tämän kantripop-singer-songwriterin olem...tuotantoon vähän paremmin.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Erikoistahan siinä kai olikin se että ilmeisesti Ylppö sai muissa kategorioissa ääniä mutta sitten tulokasäänestyksessä häntä ei noteerattu.

Jossain ylexin tai muun humppakanavan vastaavassa äänestyksessä Ylppö ja Ihmiset oli noteerattu tulokkaaksi. Olisikos Maj Karmakin ollut sitten tulokas 2004..

Ylppö, Zen Cafe ja vaikka Viikate yms. menee mulla niin että kun niitä on kuullut ennen kuin suosio ylitti uutiskynnyksen ei sitä osaa olla ärsyyntynyt jostain persoonasta, "tuollaisiahan ne on aina ollut". Ylpön ulkomusiikillisesta meiningistä tosin itse pidän, samaa henkeä kuin ystävässään Röyhkässä.

Top-levylistasta jotenkin välittyy vanhoilla meriiteillä ratsastaminen. Ne mitä olen tuolta listalta kuullut ovat järjestään artistin muihin tuotoksiin nähden vaisumpia. No, ehkä se kertoo kuluneesta vuodesta.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Enhän mä jaksa uutta ketjua Alestormille availla, mutta ne jotka (1-2 mun lisäksi) äänestivät Alestormia, niin uusi EP julki NYT:

"Leviathan" (2008 EP)

Leviathan
Wolves Of The Sea
Weiber And Wein
Heavy Metal Pirates

Hieno meininki taas, ja suorastaan uskomattoman komeaa kännimusaa. Ainoastaan 3 uutta biisiä, koska "Weiber Und Wein = Wenches & Meat/Wheat.

Ohan aika saatanan kova bändi. Jumalauta! Varsinkin "Wolves of the sea":
With a hii hii hoo and a hii hii hey!
We're hoisting the flag to be free
We will steal the show, Jolly Rogers go
We are wolves of the sea..

On lol. Huhuhuhu. Tämä on vuoden tulokas.
 
Viimeksi muokattu:

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Hieno meininki taas, ja suorastaan uskomattoman komeaa kännimusaa. Ainoastaan 3 uutta biisiä, koska "Weiber Und Wein = Wenches & Meat/Wheat
Ja "Wolves of the sea" on cover Latvian viime vuoden euroviisusta. Itse löysin Alestormin vasta viikko sitten youtubea selaillessani, ja iski kyllä heti. Albumi ja EP menevät ehdottomasti tilaukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös