Jalkapallo – yleinen keskustelu

  • 1 102 524
  • 7 381

Barney

Jäsen
Kuinka monennen kerran tää pitää sanoa: En fanita Kloppia tai Poolia.
Jostain syystä useammalle (todennäköisesti jopa enemmistölle) jalkapallokeskusteluun osallistuvista on jäänyt sellainen kuva. Mistäköhän se voisi johtua?

Ja ihan samalla tavalla väitän vastaan, jos joku kirjoittaa ten Hagista, Ancelotista, Xavista jne. jotain, josta en ole samaa mieltä.
Jostain syystä vain tunnut hyppäävän puskista loukkaantumaan Pool-kannattajien puolesta toistuvasti, kun seuraa kritisoidaan tai siitä heitetään leikkimielisesti jotain vitsiä. Jos loukkaantuisit samalla intohimolla esimerkiksi Unitedin puolesta, niin saisit olla päivittäin täällä kommentoimassa @mikko600 laittamia meemejä ja virheellisiä väittämiä.
 

Fordél

Jäsen
Jostain syystä useammalle (todennäköisesti jopa enemmistölle) jalkapallokeskusteluun osallistuvista on jäänyt sellainen kuva. Mistäköhän se voisi johtua?
En tiedä. Varmaan siitä, että kirjoitan Paljon Poolista (toki kirjoitan paljon myös ManU:sta, Barcasta jne.). Ihan samalla tavalla on käynyt Liiga-keskusteluissa, joissa olen olen ollut mm. Pelsujen fani, kun olen kirjoittanut aikanaan heidän asioista, niin risuja kuin ruusuja. Ja lätkän puolella sentään ilomielin totean, että kannatan Ilvestä ja KooKoota. Futiksen puolella mulla ei ole vastaavaa seuraa, jota kannattaisin tai fanittaisin. On vain Huuhkajat ja die Mannschaft.

Jostain syystä vain tunnut hyppäävän puskista loukkaantumaan Pool-kannattajien puolesta toistuvasti, kun seuraa kritisoidaan tai siitä heitetään leikkimielisesti jotain vitsiä. Jos loukkaantuisit samalla intohimolla esimerkiksi Unitedin puolesta, niin saisit olla päivittäin täällä kommentoimassa @mikko600 laittamia meemejä ja virheellisiä väittämiä.
Ensinnäkin, kerrotko mikä tässä on ollut multa loukkaantumista?

Toiseksi, olen puolustellut mm. @mikko600 vadtaan monesti myös ManU:a, joten sivalluksesi ei uppoa.

Kolmanneksi, miten tämä meneekin teidän ManU-fanien kanssa lopulta aina tähän kuka fanittaa mitäkin -keskusteluun ja henkilökohtaisten asioiden ruotimiseen sen sijaan, että keskustellaan itse aiheesta. Kettuilin takaisin ja sen jälkeen esitin näkemykseni Kloppista. Jos haluat kettuilla takaisin tai olet eri mieltä siitä, mitä olen kirjoittanut Kloppista, ole hyvä, keskustelen mielelläni. Sen sijaan en nyt sadatta kertaa jaksaisi vääntää jostain Pool- tai Klopp-faniudesta.

Monelle jotain seuraa fanittavalle näyttää olevan vaikeaa ymmärtää, että joku voi vain digata huippufutiksesta ilman, että fanittaa jotain seuraa. Ja jos on eri mieltä asiasta, se voi olla ihan muusta syystä kuin faniudesta, kuten siitä, että on ihan vain aidosti eri mieltä.

Raskaaaksi menee tämä keslustelu kanssanne. Kohta alan jo oikeasti loukkaantumaan.
 

Fordél

Jäsen
Nyt on kyllä yksi kaveri täysin väärässä seurassa kun puhutaan saavutuksista.
Niin, tuossahan ei nyt verrattukaan saavutuksia. Arvostan sitä työtä, jota ten Hag teki Ajaxissa ja mitä hän siellä saavutti. Myös ManU:ssa pesti on lähtenyt alun vaikeuksien jälkeen vakuuttavasti liikkeelle. Siksi arvostan häntäkin valmentajana ja jos hänkin saa jotain aiheetonta scheissea niskaan niin mieluusti "hyppään puskista puolustamaan" häntäkin.
 

Barney

Jäsen
Kolmanneksi, miten tämä meneekin teidän ManU-fanien kanssa lopulta aina tähän kuka fanittaa mitäkin -keskusteluun ja henkilökohtaisten asioiden ruotimiseen sen sijaan, että keskustellaan itse aiheesta.
Voisiko syynä olla esimerkiksi se, että SINÄ nostit jälleen kerran Unitedin mukaan keskusteluun, vaikka ainakaan itse en kirjoittanut siitä mitään? Jostain syystä sinulla oli tarve tulla vastaamaan yhteen hauskaan huumorikuvaan vittuilemalla Unitedille ja puolustelemalla Poolia, vaikka et kuitenkaan seuraa kannata.

Eikä tämä ole todellakaan ensimmäinen kerta. Olen joskus aiemmin myös kritisoinut melko kattavasti perustellen jotain Poolin toimintaa, minkä jälkeen olet myös ihan samalla tavalla nostanut Unitedin mukaan keskusteluun. En tiedä huomaatko sinä itse sitä, että nostat toistuvasti Unitedin mukaan keskusteluun, kun Poolista keskustellaan negatiivisen sävyyn tai siitä heitetään jotain vitsiä. Minä keksin tälle vain kaksi motiivia:

a) sinua harmittaa Poolin kritisointi (=olet joukkueen kannattaja) ja haluat vittuilla takaisin Unitedista (vaikka kritiikki Poolia kohtaan olisi aiheellista ja perusteltua)
b) nostat Unitedin mukaan keskusteluun provosointi/vänkäysmielessä

Toki, jos syy on joku muu, niin se olisi mielenkiintoista kuulla, kun itse en ainakaan keksi muita syitä. Aiemmista kerroista viisastuneena omalta osaltani tämä keskustelu on kuitenkin tässä. Muuten me jauhettaisiin tästä samasta asiasta vielä viikon päästä ja käytän itse mieluummin aikani johonkin järkevämpään.
 

Fordél

Jäsen
Voisiko syynä olla esimerkiksi se, että SINÄ nostit jälleen kerran Unitedin mukaan keskusteluun, vaikka ainakaan itse en kirjoittanut siitä mitään? Jostain syystä sinulla oli tarve tulla vastaamaan yhteen hauskaan huumorikuvaan vittuilemalla Unitedille ja puolustelemalla Poolia, vaikka et kuitenkaan seuraa kannata.
Eikä tämä ole todellakaan ensimmäinen kerta. Olen joskus aiemmin myös kritisoinut melko kattavasti perustellen jotain Poolin toimintaa, minkä jälkeen olet myös ihan samalla tavalla nostanut Unitedin mukaan keskusteluun. En tiedä huomaatko sinä itse sitä, että nostat toistuvasti Unitedin mukaan keskusteluun, kun Poolista keskustellaan negatiivisen sävyyn tai siitä heitetään jotain vitsiä. Minä keksin tälle vain kaksi motiivia:

a) sinua harmittaa Poolin kritisointi (=olet joukkueen kannattaja) ja haluat vittuilla takaisin Unitedista (vaikka kritiikki Poolia kohtaan olisi aiheellista ja perusteltua)
b) nostat Unitedin mukaan keskusteluun provosointi/vänkäysmielessä
Kannattaa lukea, mitä tänne kirjoitetaan. Juurihan tuolla ylhäällä kirjoitinkin, että nostin ManU:n esiin ihan vain vittuiluna, koska pelin avasi ManU-fani. Jos se olisi tullut Spurs-fanilta, olisin vittuillut ihan samalla tavalla. Sen sijaan esim. City- tai Real-fanille en olisi voinut tuolla tavalla vittuilla, koska ko. seurat ovat menestyneet. Olisi pitänyt keksiä joku toinen aihe.

Ja enpä kuule jaksa uskoa, ettet itse olisi sortunut vastaavaan eli nostanut jostain seurasta keskusteltaessa esiin toisen seuran. Veikkaanpa, että esim. @mikko600 kohdalla on sultakin saattanut nousta ManU-keskusteluissa joitain kertoja esiin Newcastle. Mutta voin toki olla täysin väärässä...

Toki, jos syy on joku muu, niin se olisi mielenkiintoista kuulla, kun itse en ainakaan keksi muita syitä. Aiemmista kerroista viisastuneena omalta osaltani tämä keskustelu on kuitenkin tässä. Muuten me jauhettaisiin tästä samasta asiasta vielä viikon päästä ja käytän itse mieluummin aikani johonkin järkevämpään.
Mitäs jos itse lopettisit tuomasta esiin näitä henkilökohtaisia asiota ja keskustelisit itse asiasta tai vittuile sitten vaikka edes takaisin. Sut "tuntien" molemmat jutut hallitset erinomaisesti. Tällaista jauhantaa vaan ei jaksa kuukauden välein.
 

Barney

Jäsen
Ja enpä kuule jaksa uskoa, ettet itse olisi sortunut vastaavaan eli nostanut jostain seurasta keskusteltaessa esiin toisen seuran. Veikkaanpa, että esim. @mikko600 kohdalla on sultakin saattanut nousta ManU-keskusteluissa joitain kertoja esiin Newcastle. Mutta voin toki olla täysin väärässä...
Olenko muuta väittänyt? Se johtuu siitä, että a) olen United-kannattaja ja b) halveksun ihmisoikeusrikoksia. Ne sinun motiivit edelleen kiinnostaisivat, mutta niitä tuskin saamme koskaan kuulla.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Onko tämä tosiaan niin toksinen yhteisö, että täällä ihmiset joutuvat valehtelemaan omasta suosikkiseurastaan? En minä ainakaan tuomitse, eikös täällä joku kannata Hull Cityakin.
 

Fordél

Jäsen
Ne sinun motiivit edelleen kiinnostaisivat, mutta niitä tuskin saamme koskaan kuulla.
Juurihan kerroin motiivin täysin avoimesti: vittuilu takaisin ManU-fanille. Aika harvoin täällä olen itse jakamassa mitään vittuiluja, kun en esim. somea seuraa, mutta jos joku vittuilee, on joskus ihan kiva vittuilla takaisin.

Mutta sitten toiseen asiaan, joka tuli mieleen ihmisoikeusrikkomuksista. Olipahan hauska tv-mainos Yleltä liittyen Qatarin MM-kisoihin. Mainoksessa Rive on opettajana ja Ylen futispoppoo oppilaina. Vaikka itse kisoja ei varmaan viitsi seurata, luvassa lienee taas todella tuhti paketti poppoon tuottamaa viihdyttävää ja asiantuntevaa ennakkoa, jota täytynee seurata.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Piti oikein laskeskella kuinka paljon PSG on saanut kun nuoret tähtensä ovat lähteneet:

- Kingsley Coman, ilmainen siirto
- Xavi Simons, ilmainen siirto
- Moussa Diaby, 15 miljoonaa
- Christopher Nkunku, 13 miljoonaa
- Arnaud Kalimuendo, 20 miljoonaa

Ei nyt niin loistavasti ole mennyt.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Piti oikein laskeskella kuinka paljon PSG on saanut kun nuoret tähtensä ovat lähteneet:

- Kingsley Coman, ilmainen siirto
- Xavi Simons, ilmainen siirto
- Moussa Diaby, 15 miljoonaa
- Christopher Nkunku, 13 miljoonaa
- Arnaud Kalimuendo, 20 miljoonaa

Ei nyt niin loistavasti ole mennyt.
Kyllähän tuolla maksaa Mbappen kuukausipalkan, ainakin melkein.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eihän siitä kovin kauan ole, kun @VilleLeino jeesusteli Real Madridille seuraikonien kohtelusta.

Nyt omista yksi pakotetaan lopettamaan kesken kauden. Melkoista
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eihän siitä kovin kauan ole, kun @VilleLeino jeesusteli Real Madridille seuraikonien kohtelusta.

Nyt omista yksi pakotetaan lopettamaan kesken kauden. Melkoista

No joo, eihän tosta pakottamisesta taida mitään näyttöä kuitenkaan olla? Ja Piquehan kuitenkin ilmoitti palaavansa seuraan vielä jossain roolissa. Hieno ura kyllä takana ja hattua päästä herralle. Pique kyllä todella osoitti välittävänsä seurasta useampaankin otteeseen ja se on tietysti arvostettava asia.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tämä ketju on välillä raskasta luettavaa. Manu-mafia määrää kuka on ollut yliarvostettu ja kuka ei. Ihmettelen myös kyseisen porukan Liverpool ja Klopp vähättelyä. Eikö se pitäisi olla kiva, kun ei enempää ole voitettu. Ja on se tosi, ettei kukaan Liverpoolin mestarijoukkueesta pääsisi Valjun tähdistöön, mutta eikö juuri tuo osoita Kloppon osaamista. Kakkosluokan porukalla ylivoimainen mestaruus. Ihmettelen, että joillekin tämä on mennyt niin ihon alle. Aikanaan Mane-Firmino-Salah oli Valjun paras. Ei se ole pois edellisiltä hyviltä. Kevyt kenttävittuilu on paikallaan, mutta jatkuva vähättely osoittaa ymmärtämättömyyttä.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Tämä ketju on välillä raskasta luettavaa. Manu-mafia määrää kuka on ollut yliarvostettu ja kuka ei. Ihmettelen myös kyseisen porukan Liverpool ja Klopp vähättelyä. Eikö se pitäisi olla kiva, kun ei enempää ole voitettu. Ja on se tosi, ettei kukaan Liverpoolin mestarijoukkueesta pääsisi Valjun tähdistöön, mutta eikö juuri tuo osoita Kloppon osaamista. Kakkosluokan porukalla ylivoimainen mestaruus. Ihmettelen, että joillekin tämä on mennyt niin ihon alle. Aikanaan Mane-Firmino-Salah oli Valjun paras. Ei se ole pois edellisiltä hyviltä. Kevyt kenttävittuilu on paikallaan, mutta jatkuva vähättely osoittaa ymmärtämättömyyttä.
Näin Arsenal kannattajana on vaan oppinut jo vuosia, että ei jaksa välittää ihan kaikista "provoista". Tai no ei välttämättä puhtaasti mistään provoista aina ole kyse, mutta nahka on jonkin verran parkkiintunut tässä matkan varrella. Osalla kirjoittajista on selvästi antipatioita tiettyä seuraa kohtaan ja se suotakoon heille. Ja voin tunnustaa, että Spursia ylistävää viestiä ette koskaan allekirjoittaneelta tule näkemään (ja tähän hymiö perään). Toiset ottavat asiat helposti todella vakavasti ja toiset taas naureskelevat ilmiselville rapaloille. Ja onhan se välillä aika raskasta luettavaa kun tietyt nimimerkit "asiantuntijoina" antavat omat tuomionsa ja näkemyksensä vaikka itse ajattelee eritavalla. Tosin aika hemmetin tylsää keskustelua olisi jos kaikki olisivat joka asiasta täysin samaa mieltä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Piti ihan lukaista läpi mitä tänne on tullut kirjoitettua, ja huomaan, että ainakaan minuun @Unkka tai @Daro ei viitanne. Tuli väännettyä lähinnä siitä, että media ja osa median johdattelemasta katsojakunnasta on menettänyt täysin kosketuksensa todellisuuteen ja tehnyt sen ilmeisen tietoisesti.

Kloppoa pidän Valioliigan yhtenä parhaimmista valnentajista, vaikkei managerina olekaan onnistunut voittamaan niin paljon kuin olisi pitänyt. Eli alleviivataan nyt oikein erikseen: en dissannut Poolia sinänsä, kuten ehkä viestihistorianikin kokonaisuudessaan näyttää, vaan sitä, minkälaisena tätä Poolin aikakautta pidetään.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Piti ihan lukaista läpi mitä tänne on tullut kirjoitettua, ja huomaan, että ainakaan minuun @Unkka tai @Daro ei viitanne. Tuli väännettyä lähinnä siitä, että media ja osa median johdattelemasta katsojakunnasta on menettänyt täysin kosketuksensa todellisuuteen ja tehnyt sen ilmeisen tietoisesti.

Kloppoa pidän Valioliigan yhtenä parhaimmista valnentajista, vaikkei managerina olekaan onnistunut voittamaan niin paljon kuin olisi pitänyt. Eli alleviivataan nyt oikein erikseen: en dissannut Poolia sinänsä, kuten ehkä viestihistorianikin kokonaisuudessaan näyttää, vaan sitä, minkälaisena tätä Poolin aikakautta pidetään.

Poolia pidän itse yhtenä parhaiten johdetuista seuroista. Brighton kuuluu ainakin samaan kategoriaan myös, kuten Leicesterkin vaikka heillä on nyt hieman vaikeaa. Pool on kyllä ansainnut ihan omalla toiminnallaan sen aseman minkä ovat seurajohdossa onnistuneet rakentamaan. Fanit eivät tähän kategoriaan kyllä välttämättä kuulu.

Nyt on hankala kausi menossa, mutta kunnioitus sille työlle mitä seurajohto on tehnyt jo vuosia on kova. Arsenal voi tulla olemaan tulevaisuudessa uusi Pool, mutta siihen ollaan vasta alkumatkassa menossa. Ja tuurikin voi näytellä isoa roolia miten asiat menevät tulevaisuudessa. Toki se tärkein eli raha ratkaisee myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös