Jääkiekon MM-turnauksen arvostus?

  • 34 618
  • 314

Kuinka paljon arvostat jääkiekon MM-turnausta?


  • Äänestäjiä
    121
  • Poll closed .

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Lajiin sisälle tuleva raha tippuisi ihan oleellisesti. Niin A-tasolla kuin alemmilla tasoilla. Näkyvyys vähenisi huomattavasti myös kaikilla tasoilla. Ja ei, se että mukana olisi parempia pelaajia ei nostaisi kiinnostavuutta niin paljoa, että se tuon kattaisi. Myöskään takeita ei ole, että parempia pelaajia saisi sen enempää jos ajankohta sama.
En osta näistä väitteistä oikeastaan yhtäkään, mutta mennään eteenpäin.
 

Glove

Jäsen
Eipä nämä hohhoijaa krooh nollanollat kyllä sitä innostusta ainakaan nosta. Olisi pitänyt katsoa aikaisempi peli ja mennä nukkumaan kun Suomen peli alkoi.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Hienosti ainakin perustelit väittämäsi.
No heitetään muutama lyhyt perustelu:

Lajin sisälle tuleva raha tippuisi ihan oleellisesti. Tippuisiko? Pohjois-Amerikan kiinnostusta ja arvostusta olisi mahdollista lisätä sillä, että turnauksessa olisi mukana parempia pelaajia ja se otettaisiin vakavemmin myös NHL-pelaajien keskuudessa. Ja tähän oleellisin keino olisi se, ettei niitä pelattaisi joka vuosi ehdoin tahdoin jalkeille saatavilla joukkueilla. Tämän olen kuullut suoraan useamman kisoissa pelaanneen pelaajan (Euro- ja NHL-taustaisen) suusta. Kun P-Amerikan kiinnostusta saataisiin kasvatettua, nostaisi se myös TV- ja mainostuloja. Eli olen täysin eri mieltä siitä, etteikö parempien pelaajien mukana oleminen ja harvempi turnaustahti nostaisi kiinnostavuutta riittävästi.

Ja ainakin niistä, joiden kanssa olen keskustellut asiasta (8-10 pelaajaa) voin sanoa, että parempia pelaajia saisi nimenomaan tuolla keinolla mukaan. Totta kai osa jää pois NHL:n pudotuspelien vuoksi, mutta aikamoinen määrä laatulohia jää vuosittain saapumatta kisoihin, vaikka kausi onkin päättynyt.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eipä nämä hohhoijaa krooh nollanollat kyllä sitä innostusta ainakaan nosta. Olisi pitänyt katsoa aikaisempi peli ja mennä nukkumaan kun Suomen peli alkoi.
Olen ehkä täysin väärässä, mutta minun silmiini tuo oli kyllä intensiivinen ja korkeatempoinen peli, mentiin sangen haipakkaa ja hyvin tasaisesti taistellen.
 

Glove

Jäsen
Olen ehkä täysin väärässä, mutta minun silmiini tuo oli kyllä intensiivinen ja korkeatempoinen peli, mentiin sangen haipakkaa ja hyvin tasaisesti taistellen.
Oli toki hyvä peli, mutta maalit puuttuivat. Ne ovat kuitenkin pelin suola, ainakin minulle. Ja luultavasti peli olisi ollult vieläkin intensiivisempi jos toinen olisi johtanut jossain vaiheessa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
No heitetään muutama lyhyt perustelu:

Lajin sisälle tuleva raha tippuisi ihan oleellisesti. Tippuisiko? Pohjois-Amerikan kiinnostusta ja arvostusta olisi mahdollista lisätä sillä, että turnauksessa olisi mukana parempia pelaajia ja se otettaisiin vakavemmin myös NHL-pelaajien keskuudessa. Ja tähän oleellisin keino olisi se, ettei niitä pelattaisi joka vuosi ehdoin tahdoin jalkeille saatavilla joukkueilla. Tämän olen kuullut suoraan useamman kisoissa pelaanneen pelaajan (Euro- ja NHL-taustaisen) suusta. Kun P-Amerikan kiinnostusta saataisiin kasvatettua, nostaisi se myös TV- ja mainostuloja. Eli olen täysin eri mieltä siitä, etteikö parempien pelaajien mukana oleminen ja harvempi turnaustahti nostaisi kiinnostavuutta riittävästi.

Ja ainakin niistä, joiden kanssa olen keskustellut asiasta (8-10 pelaajaa) voin sanoa, että parempia pelaajia saisi nimenomaan tuolla keinolla mukaan. Totta kai osa jää pois NHL:n pudotuspelien vuoksi, mutta aikamoinen määrä laatulohia jää vuosittain saapumatta kisoihin, vaikka kausi onkin päättynyt.

Väännetään nyt rautalangasta. Jos kisat olisivat joka toinen vuosi ja oletettaisiin että tulisi parempia pelaajia enemmän mistä ei takuita ole niin tuplaisiko se tv/sponssirahat että siis päästäisiin tasatulokseen vuotuisten kanssa? Ei sitten niin millään. Tuplaisiko se yleisön? Ei ole edes mahdollista, koska kisoissa väkeä käy varsin hyvin.

P-Amerikan kiinnostus taitaa se suurin ahdistuksen aihe näissä olla ja siksi näitä on kiva dissata. Kuitenkin lajin kannalta nykyinen ratkaisu on paras. Jos joskus näiden suosio romahtaa ja sponsseja ei löydy niin sitten toimenpiteitä, nyt härkkiminen "mitä ne siellä ameriikoissakin ajattelee" -hengessä on jo ajatuksena hullu. Bisnestä tuo on siinä missä NHL ja se raha kehittää lajia.
Pohjois-Amerikan kiinnostus olisi tietysti hyvä, mutta vaikea saavuttaa ajankohdan vuoksi ja hankala näitä siirtää NHL-kauden jälkeiseen aikaan vaikka olisi joka toinen vuosi. Kesken kauden toki, mutta ei NHL siihen suostuisi.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kuitenkin lajin kannalta nykyinen ratkaisu on paras.
Tämän takia laji- ja lajikeskustelu polkee paikallaan, kun omia mielipiteitä esitetään faktana. Ei minulla ole mitään varmaa tietoa siitä, että harvempi rytmi olisi absoluuttisesti parempi ratkaisu, mutta uskon vahvasti siihen ja kuulemani perusteella niin uskovat myös pelaajat ja muutamat merkittävät kumppanit. Haluaisin nähdä rohkeutta ja kokeilua, mutta kökötetään mieluummin poteroissa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tämän takia laji- ja lajikeskustelu polkee paikallaan, kun omia mielipiteitä esitetään faktana. Ei minulla ole mitään varmaa tietoa siitä, että harvempi rytmi olisi absoluuttisesti parempi ratkaisu, mutta uskon vahvasti siihen ja kuulemani perusteella niin uskovat myös pelaajat ja muutamat merkittävät kumppanit. Haluaisin nähdä rohkeutta ja kokeilua, mutta kökötetään mieluummin poteroissa.

Minä en esittänyt omia mielipiteitäni faktoina vaan faktoja. Ei asioita pidä muuttaa sen takia, että "mitä ne nyt Amerikassakin ajattelevat". Yksinkertaisesti tälle mallille ei ole parempaa ratkaisua näillä korteilla kuten yllä kirjoitin. Uskotko oikeasti siihen, että rahamäärät ja kiinnostavuus tuplaantuu harventamalla rytmiä? Se ei ole mahdollista. Ottaisinko mallin jossa kisat olisi 2 tai jopa 4 vuoden välein jolloin kaikki sarjat mukaanlukien NHL tauolla? Ottaisin ehdottomasti. Se on vaan valitettavasti utopiaa. Todennäköisesti tuossakin taloudellisesti tulisi takkiin, mutta tuolla mallilla uskoisin jo kiinnostavuuden todella suureen nousuun. Mutta vastaavat kisat harvemmalla rytmillä olisi hölmöyttä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Minä en esittänyt omia mielipiteitäni faktoina vaan faktoja.
Eli on 100 % fakta, että nykyinen ratkaisu on paras. Selvä. Sitten varmaan sen pystyt aukottomasti todistamaan. Tämän takia en alun perin viitsinyt tähän keskusteluun lähteä, koska vänkääminen ja joustamattomuus paistoi kohtuullisen kauas.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Uskotko oikeasti siihen, että rahamäärät ja kiinnostavuus tuplaantuu harventamalla rytmiä? Se ei ole mahdollista.
Uskon, että se on täysin mahdollista. Mutta keskustelu on kohtuullisen hedelmätöntä, kun toinen osapuoli esittää omat mielipiteensä aukottomina faktoina. Joten annetaan olla ja nautitaan kisoista.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Uskon, että se on täysin mahdollista. Mutta keskustelu on kohtuullisen hedelmätöntä, kun toinen osapuoli esittää omat mielipiteensä aukottomina faktoina. Joten annetaan olla ja nautitaan kisoista.

Perustele missä yhtälössä se jääkiekkoon tuleva rahamäärä ja kiinnostus tuplaantuu jos kisoja joka toinen vuosi? Sitten voidaan jatkaa tuosta kyllä, mutta minä en näe että se on mahdollista. Se että joku pelaaja sanoi että näin voisi olla ei ole peruste. Tämä ei ole vittuilua vaan matikkaa hyvin pitkälle. Jos kisat kiinnostavat sponsoreita, katsojia ja pelaajiakin niin missä se ongelma on? Mielenkiinnolla kuulen miten se kaikki voisi tuplaantua jos kisat joka toinen vuosi.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Perustele missä yhtälössä se jääkiekkoon tuleva rahamäärä ja kiinnostus tuplaantuu jos kisoja joka toinen vuosi? Sitten voidaan jatkaa tuosta kyllä, mutta minä en näe että se on mahdollista. Se että joku pelaaja sanoi että näin voisi olla ei ole peruste. Tämä ei ole vittuilua vaan matikkaa hyvin pitkälle. Jos kisat kiinnostavat sponsoreita, katsojia ja pelaajiakin niin missä se ongelma on? Mielenkiinnolla kuulen miten se kaikki voisi tuplaantua jos kisat joka toinen vuosi.
Eli esität omat mielipiteesi aukottomina faktoina ja perään pyydät keskustelun toiselta osapuolelta perusteluita sen jälkeen, kun et itse ole tuonut keskusteluun mitään kättä pidempää. Käyn tätä keskustelua erittäin mieluusti ja laajan argumentoinnin kera, mutta vänkääjien kanssa ei ole mitään mieltä hakata päätä seinään.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Eli esität omat mielipiteesi aukottomina faktoina ja perään pyydät keskustelun toiselta osapuolelta perusteluita sen jälkeen, kun et itse ole tuonut keskusteluun mitään kättä pidempää. Käyn tätä keskustelua erittäin mieluusti ja laajan argumentoinnin kera, mutta vänkääjien kanssa ei ole mitään mieltä hakata päätä seinään.

Ei hyvää päivää :D Olen sanonut saman asian muutamaan kertaan ja kysynyt muutamaan kertaan heti alusta, että millä ne sponssirahat ja yleisömäärät tuplaantuisivat jos kisat olisivat joka toinen vuosi. En ole tähän mitään järjellistä vastausta saanut tai oikeastaan mitään vastausta. Jotkut jargonit "laji ei voi kehittyä kun mitään ei voi kokeilla" ja "pena kylillä sano, että kyllä sit tulee pelaajia ja rahaa" ei oikein toimi.
Ihan järjen köyhää lähteä muuttamaan toimivaa ja isossa kuvassa kiinnostavaa yhtälöä sen vuoksi, että Pohjois-Amerikassa ei kiinnostuta tai on jotenkin noloa tjsp kun ei ole kaikki parhaat. Monelle Suomalaiselle nämä ovat ainoat jääkiekot mitä he seuraavat, Euroopassa on myös porukkaa mikä karnevaalimeininkiin lähtevät, tätä kuitenkin pelataan isolle yleisölle. Se harventaminen harventamisen ilosta voisi olla täysi katastrofi kaikinpuolin. Hauskaa puhua vänkäämisestä kun et pysty perustelemaan tuota asiaasi millään tavalla vaan heittelmään jotain fraaseja väliin. Mutta tosiaan antaa olla, varmasti mielikuvitusmaassa ne rahat ja näkyvyys tuplaantuvat kun kisoja järjestetään harvemmin.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan ensimmäisenä pitäisi saada NHL pitämään 2-3 viikon tauko kesken pudotuspelien tämän vuoksi, jotta saataisiin kaikki parhaat mukaan. Onnea vaan tähän yritykseen. Riskit on liian isot, siinä olisikin ihmettelemistä kun McJeesus tai joku muu supertähtikategorian pelaaja menisi telakalle MM-höntsissä ja jäisi paluu pleijareihin tekemättä.

NHL ei ole edes Olympialaisten takia herkästi taipunut, ja ne ovat yleensä kesken runkosarjan. Nyt on sopu seuraaviin löytynyt ja ensi vuonna on se 4 ison turnaus. Ei taida olla halu kovin korkealla löytää tilaa MM-kisoille enään, kun kalentereissa näitä isoja tauon aiheuttajia on jo monia.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Waqu

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ei hyvää päivää :D Olen sanonut saman asian muutamaan kertaan ja kysynyt muutamaan kertaan heti alusta, että millä ne sponssirahat ja yleisömäärät tuplaantuisivat jos kisat olisivat joka toinen vuosi. En ole tähän mitään järjellistä vastausta saanut tai oikeastaan mitään vastausta. Jotkut jargonit "laji ei voi kehittyä kun mitään ei voi kokeilla" ja "pena kylillä sano, että kyllä sit tulee pelaajia ja rahaa" ei oikein toimi.
Ihan järjen köyhää lähteä muuttamaan toimivaa ja isossa kuvassa kiinnostavaa yhtälöä sen vuoksi, että Pohjois-Amerikassa ei kiinnostuta tai on jotenkin noloa tjsp kun ei ole kaikki parhaat. Monelle Suomalaiselle nämä ovat ainoat jääkiekot mitä he seuraavat, Euroopassa on myös porukkaa mikä karnevaalimeininkiin lähtevät, tätä kuitenkin pelataan isolle yleisölle. Se harventaminen harventamisen ilosta voisi olla täysi katastrofi kaikinpuolin. Hauskaa puhua vänkäämisestä kun et pysty perustelemaan tuota asiaasi millään tavalla vaan heittelmään jotain fraaseja väliin. Mutta tosiaan antaa olla, varmasti mielikuvitusmaassa ne rahat ja näkyvyys tuplaantuvat kun kisoja järjestetään harvemmin.
On jotenkin huvittavaa, että sama kaveri, joka huutelee järjellisten vastausten perään ja kritisoi väliin heitettyjä fraaseja, tuo pöytään faktana todettuja mielipiteitä.

lajin kannalta nykyinen ratkaisu on paras

Yksinkertaisesti tälle mallille ei ole parempaa ratkaisua näillä korteilla kuten yllä kirjoitin.
Lähdetään siitä, että todsita nämä esittämäsi kaltaisiksi aukottomiksi faktoiksi, niin jatketaan siitä eteenpäin.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaisi aluksi vaikka kokeilla järjestää kisat vaihteeksi Pohjois-Amerikassa. Quebec-City ja Hamilton kisakaupungeiksi, sillä molemmissa suuret areenat (+17,000) ilman NHL/AHL joukkuetta. Kanukeilla tällä hetkellä NHL/AHL playoffeissa jatkossa yhteensä kolme joukkuetta eli varmasti löytyisi porukkaa täyttämään hallit.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä nyt tietysti on hyvä muistaa perinteiden merkitys kehitykseen. Pohjois-Amerikkalainen palloilukulttuuri on aina ollut joukkuevetoista niin, ettei maajoukkueet oikein ole mikään juttu. Heidän kulttuurissaan ei ole hopea-, ja pronssimitaleita mutta taas meidän näkökulmasta aivan merkityksettömiä divisioona-, ja konferenssivoittoja arvostetaan ihan helvetisti.

Eurooppalaisessa kulttuurissa taas moderni olympialiike näkyy hyvin taustalla, kolmen parhaan palkitsemisineen jne. Eurooppalaisessa palloilukulttuurissa maajoukkue on pyhä ja tärkeä asia ja vaikka jalkapallossa johonkin majun harkkamatseihinkin osallistuu kaikki ja lehterit on täynnä yleisöä. Futisväki ihmettelisi suuresti, mikä idea on kritiikissä NHL:n järjestämää muutaman maan turnausta kohtaan vaikka sillä ei mitään world cup -titteliä olekaan.

Olympialiikkeen tausta näkyy lätkän mm-historiassa. Amatööriurheilun ihanne, minkä seurauksena nykyinen scoda cup oli pitkään amatöörien turnaus. NHL pyöri samaan aikaan, mutta sillähän ei ollut väliä kun se oli ammattilaisten sarja. Ja tottakai eurooppalaisten sarjojen muututta ammattilaissarjoiksi MM-skaboihin otettiin ammattilaiset mukaan.

Ja MM-kisat jatkoivat perinnettä eurooppalaisen kiekkoilun kevään huipennuksena. Valtameri oli iso aikanaan ja siellä toisella puolen asiat kaukaisia. Ja toisaalta eurooppalainen kiekkoilu on varmasti saavuttanut senkään aseman sisäisesti missä on erityisesti mm-tradition myötä.

Suomalaisuuteen kuuluu huono itsetunto, omien perinteiden vähättely ja amerikkalaisuuden ihannointi. Ilman näitä kolmea piirrettä vaikkapa Liigaa ei varmasti olisi koskaan suljettu mutta kun amerikkalaisuuden apinoinnissa suljettu Liiga on ihan fine. Mitä suurempi Amerikka-fani, sitä enemmän kaikkea omaa kulttuuria täytyy morkata. Ja kun muutenkin tyyliin kuuluu, ettei sitä voida pitää arvostettavana jos meillä on jotain omaa.

Ei sillä että lätkän MM-kisat mikään maailman tärkein turnaus olisi, tai maailman vakavin asia. Nykyinen alkulohkoformaatti on muuttanut alkulohkot aika tylsäksi vaiheeksi eikä niitä pelejä oikein muista edes katsoa. Mutta semmosta se on, en mä silti näe miksi perinnettä suoranaisesti tarvitsee dumatakaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Waqu

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
No sehän vain pitäisi saada ne MM-kisat kalenteriin sopivaan aikaan. Katsoin, että ne Koripallon MM-kisat olleet elo-syyskuussa jolloin sen pitäisi sopia NHL:llekkin. Toki sekin antaisi enemmän pelivaraa jos SM-liiga ja muut euroliigat täsmäisi kalenterinsa NHL:n kanssa enemmän yhteneväiseksi. (=Kausi alkaisi kaikkialla esim syyskuun viimeisellä viikolla..)
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Eihän MM-kisoissa töki mikään muu kuin että parhaat eivät ole mukana. Ei kyllä nämäkään kisat jaksa viime vuoden tapaan kiinnostaa, ei tullut edes Suomen peliä katsottua eilen.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
On jotenkin huvittavaa, että sama kaveri, joka huutelee järjellisten vastausten perään ja kritisoi väliin heitettyjä fraaseja, tuo pöytään faktana todettuja mielipiteitä.




Lähdetään siitä, että todsita nämä esittämäsi kaltaisiksi aukottomiksi faktoiksi, niin jatketaan siitä eteenpäin.
Olen jo useamman kerran kirjoittanut miksi nykyiselle mallille ole parempaa vaihtoehtoa. Tottakai sen ottaisin, että NHL on tauolla ja parhaat pelaa, mutta se on täysi utopia tällä hetkellä, mutta mitään vastinetta ei tule vaan ilmeisesti olet nyt minulle suuttunut jostain tai koet hyökkäyksenä mikä ei ole tarkoitus. Voin minäkin sanoa, että NHL:ää voitaisiin pelata joka toinen kausi, miksi ei testattaisi? Laji kehittyy ja tämä nyt vain on tällainen mielipide, todistappa vääräksi! Kiinnostavuus nousee ja rahavirrat kasvaa. Ei voi tietää jos ei koiteta.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tässä nyt tietysti on hyvä muistaa perinteiden merkitys kehitykseen. Pohjois-Amerikkalainen palloilukulttuuri on aina ollut joukkuevetoista niin, ettei maajoukkueet oikein ole mikään juttu. Heidän kulttuurissaan ei ole hopea-, ja pronssimitaleita mutta taas meidän näkökulmasta aivan merkityksettömiä divisioona-, ja konferenssivoittoja arvostetaan ihan helvetisti.

Eurooppalaisessa kulttuurissa taas moderni olympialiike näkyy hyvin taustalla, kolmen parhaan palkitsemisineen jne. Eurooppalaisessa palloilukulttuurissa maajoukkue on pyhä ja tärkeä asia ja vaikka jalkapallossa johonkin majun harkkamatseihinkin osallistuu kaikki ja lehterit on täynnä yleisöä. Futisväki ihmettelisi suuresti, mikä idea on kritiikissä NHL:n järjestämää muutaman maan turnausta kohtaan vaikka sillä ei mitään world cup -titteliä olekaan.

Olympialiikkeen tausta näkyy lätkän mm-historiassa. Amatööriurheilun ihanne, minkä seurauksena nykyinen scoda cup oli pitkään amatöörien turnaus. NHL pyöri samaan aikaan, mutta sillähän ei ollut väliä kun se oli ammattilaisten sarja. Ja tottakai eurooppalaisten sarjojen muututta ammattilaissarjoiksi MM-skaboihin otettiin ammattilaiset mukaan.

Ja MM-kisat jatkoivat perinnettä eurooppalaisen kiekkoilun kevään huipennuksena. Valtameri oli iso aikanaan ja siellä toisella puolen asiat kaukaisia. Ja toisaalta eurooppalainen kiekkoilu on varmasti saavuttanut senkään aseman sisäisesti missä on erityisesti mm-tradition myötä.

Suomalaisuuteen kuuluu huono itsetunto, omien perinteiden vähättely ja amerikkalaisuuden ihannointi. Ilman näitä kolmea piirrettä vaikkapa Liigaa ei varmasti olisi koskaan suljettu mutta kun amerikkalaisuuden apinoinnissa suljettu Liiga on ihan fine. Mitä suurempi Amerikka-fani, sitä enemmän kaikkea omaa kulttuuria täytyy morkata. Ja kun muutenkin tyyliin kuuluu, ettei sitä voida pitää arvostettavana jos meillä on jotain omaa.

Ei sillä että lätkän MM-kisat mikään maailman tärkein turnaus olisi, tai maailman vakavin asia. Nykyinen alkulohkoformaatti on muuttanut alkulohkot aika tylsäksi vaiheeksi eikä niitä pelejä oikein muista edes katsoa. Mutta semmosta se on, en mä silti näe miksi perinnettä suoranaisesti tarvitsee dumatakaan.

Tässä kyllä loistava kiteytys. Kyllähän se MM-turnaus tosiaan vahvasti Eurooppalaista kiekkoa on palvellut ja kehittänyt, tekee sitä edelleen. Jos aina mennään Pohjois-Amerikka keihäänkärkenä niin se ei Eurooppaa palvele pahemmin. Turnauksen arvostus kuitenkin pienemmissä kiekkomaissa suhteellisen kovaa ja auttaa siihen näkyvyyteen. Ei sen pitäisi olla hirvittävä ongelma, jos Pohjois-Amerikassa kiinnostus on pienempää, tottakai jos siellä kiinnostaisi enemmän olisi sekin hyvä juttu.
Internet aikakauden hommiahan se MM-turnauksen dissaus vahvasti on. Missähän suomalainen kiekkoilu olisi nyt ilman tämän kaltaista MM-turnausta saati kiinnostavuus kansan keskuudessa? Jotenkin tuntuu, että Suomen menestys näissä on pahentanut vain tilannetta, pakko olla perseestä kun mekin tässä pärjätään.

Ja ei näitä liian vakavasti kannata ottaa. Perinteikäs kiekkokarnevaali tottakai, mutta nimenomaan karnevaali. Tällainen yhdestä poikki meininki tarkoittaa sitä ettei paras edes aina voita. Alkusarjan merkitys on mitä on. Itse pidän jääkiekosta niin mukavahan näitä katsella, tuleepa joskus youtubesta katseltua divarienkin MM-pelejä.
 

Holy Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & AVS
En osaa edes sanoa mistä johtuu, mutta ennen olin intohimoinen mm-kisa seuraaja mutta nykyään ei kiinnosta oikeastaan pätkääkään. Nyt käynnissä olevien kisojen suomen avauspelin aikana katsoin pesäpalloa ja tämä oli ensimmäinen tv:tä katsottu pesispeli. Kertoo aika paljon arvostuksesta skoda cuppia kohtaan.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikuttaa itsellä suoraan kiinnostukseen MM-kisoja kohtaan, kun Suomessa lajin ympärillä tapahtuu pelkkää negatiivista. Perseilyt sarjajärjestelmien ja otteluohjelmien suhteen, suljetut sarjat, kahden edellisvuoden rahantekokisat Onnisineen... Vaikea enää ladata itseään innostuneeksi.

Unohtamatta sitä, että verrattuna reilun 10 vuoden takaiseen tätä alkusarjavaiheen ottelumäärää on kasvatettu yhdellä, eli lisää turhia pelejä.

Joskus reilu 10v sitten saattoi jopa ottaa töistä lomaa ihan että kerkesi rauhassa katsoa pelejä telkusta. Jääkiekkoa elävän ja hengittävän ihmisenkin kiinnostus kyllä onnistutaan tuhoamaan, kun tarpeeksi perseillään.
 
Eurooppalaisessa palloilukulttuurissa maajoukkue on pyhä ja tärkeä asia ja vaikka jalkapallossa johonkin majun harkkamatseihinkin osallistuu kaikki ja lehterit on täynnä yleisöä.

Siksi onkin perverssiä että kiekossa pelataan harkkamatsit höpöhöpöjoukkueilla ja kisat höpöjoukkueilla, motiivina pelkästään raha.

Vielä hullummaksi asian tekee se että jos halutaan oikeat pelit tarvitaan niitä järjestämään pohjois-amerikkalaiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös