Ilves-Kärpät 2.3.2004 Hakametsä

  • 18 452
  • 170

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Viestin lähetti Torsti

5+prk Stepanekille. Hmm. Tuomion oikeudenmukaisuudesta ei tietoa, mutta hyvin Kärppäpuolustajat sitoivat Ilveshyökkääjien kädet riparin tullessa sektoriin. Huomioni kiinnittyikin näihin kahteen painivaan pariin ja näin ainoastaan, että Rinne jotenkin möyri loukkaantuneen Ilvespelaajan päällä. Kruus ei tilanneta nähnyt yhtään ja kävi katsomassa jäässä makaavan pelurin kuntoa. Tämän jälkeen hän otti raitapaitakolmikon kokoon ja kyseli linjureilta heidän mielipiteitään. Tämän jälkeen vasta passitti Kärppäpakin suihkuun.

Ja toivottavasti hra. Torsti katselee vielä niitä hidastuksia! Eli eli eli.. Stepanek on noin 5 metrin päästä koko tilanteesta.. Ilvesläinen saa kiekon suoraan kuuppaan ja silmäkulma auki! Rinne torjui yhden laukauksen ja lähtee (maalivahdin alueella) ryömimään riparia kohti! Eikä maalivahti saa enää työskennellä alueellaan ollenkaan? Mielestäni saa ryömiä, pomppia jne. yli, välistä tai vaikka alta torjumaan seuraavaa kiekkoa?

Mutta eipä voi mitään.. me hwättiin tää peli. Ei voi mitään. Loistava taistelu molemmilta joukkueilta.

Kiitos.

- Thund.
 

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin ja onko se nyt ihme, että Kärpissä aikoinaan mm. mestaruuden voittanut kommentaattori on ehkä jonkin verran Kärppien puolella?

Kysympä tämän nyt täälläkin (Kiekko-Kalevan nettisivustosta):

Ilves ja Kärpät eivät ole pelanneet Tampereella tasan sitten lokakuun 1980, jolloin ottelu päättyi 3-3. Eilinen jää tilastoihin tasapelinä...
Vääntääkö joku rautalangasta ja kertoo minulle mitä tuo tarkottaa? Oliko peli 'virallisesti' sitten muka tasapeli, vaikka Ilves voitti?
Rautanlangasta siis väännettynä, kiitoksia.
 

#69

Jäsen
Jos aletaan Kruusia haukkumaan niin täytyypä mainita, että jäi viheltämättä Kärppäläisen korkea maila, joka osui Luomalaa kasvoihin ennen Laamasen tasoitusmaalia. Yhtä surkee se oli molemmin puolin eikä se tätä peliä ratkassu.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti dude
Sitähän ei saa katsoa videolta, oliko summeri soinut vai ei.

Ei vai?

Mä olen luullut että tuo on aivan perus asioita joita siellä videolla näkyy? Ja ei kai se kellonaika nyt niin vaikeaa ole siihen ruudulle saada? Ja käsittääkseni NHL:ssä tämä mahdoton tehtävä pystytään tarkistamaan, mutta samapa se kun tuo hull16 tuossa sanoo että tv2:n lähetyksen perusteella ei ole epäselvää että oliko se maali yliajalla vai ei niin luotan tässä omiin. Onnittelut tärkeistä pisteistä.

Ja ei tuo nyt vielä mitään, mä olen kuullut sellaisenkin hurjan tarinan jossa pudotuspeli-sarjassa hyväksyttiin jatkoajalla kädellä tehty maali vaikka se tarkistettiin videoltakin, mutta ei tuollainen liene mahdollista, eihän?
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Viestin lähetti #69
Jos aletaan Kruusia haukkumaan niin täytyypä mainita, että jäi viheltämättä Kärppäläisen korkea maila, joka osui Luomalaa kasvoihin ennen Laamasen tasoitusmaalia. Yhtä surkee se oli molemmin puolin eikä se tätä peliä ratkassu.

Entäs Kärpiltä vastaavaa tilannetta Tapparaa ja Ipaa vastaan? Olikohan toisessa erässä kun tärähti niin täysillä päin näköä (suoraan 9:n minuutin jäähytappamisen jälkeen) Ipan maila (en muista oliko Pyörälä vai kuka) kuuppaan!!! Ei mitään! Ei yhtään mitään! Prkl! **ttu **tana!

Aivan sama.. Dumari ei ratkaissut, mutta !%&#"&/(#" oikeasti.. Kännipäissään nousin jo kantakuppilassa seisomaan (kuten kaikki muutkin) ja -657487495 kulmasta Pekka imaisi sitten tämän viimeisen. kele!
 

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti flintstone


Ja ei tuo nyt vielä mitään, mä olen kuullut sellaisenkin hurjan tarinan jossa pudotuspeli-sarjassa hyväksyttiin jatkoajalla kädellä tehty maali vaikka se tarkistettiin videoltakin, mutta ei tuollainen liene mahdollista, eihän?
Mitä, koskeeko tämä Arvoisaa Jumalan Kättä :)?

Kun katsoi tuon kiekkoyön lähetyksen tavalliselta puolelta, niin se summeri kuului ainakin minun korvissani ainakin sekunnin ennen sitä maalia.
Mutta oli miten oli, me hävittiin siltikin.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti thUNDer
Voisiko hra. nimim. dude olla vähän vähemmän puusilmäinen? Noi hel***in pelit on juuri Kärppäfaneille tehty! Että siltä pohjalta.


Öh.. No ei kai siitä olekaan kysymys, mutta kun sen play off-paketin on kaiketi ostanut joku muukin kuin minä ja oululaiset..

Itsehän en tarvitsisi selostusta ollenkaan. Kaksi silmää riittää kyllä pelin havainnoimiseen. Ilman ääntä on vain tyhmä katsoa, kun ei tiedä koska pilli soi jne.
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Viestin lähetti HN
Kuka tahansa ottelua Hakametsän D-päädystä seurannut näki, että kiekko oli selvästi maaliviivan yli siinä vaiheessa, kun summeri pärähti soimaan. Saman havaitsi myös loistavasti tilanteessa sijoittunut Markku Kruus, joka näytti epäröimättä maalia summerin soidessa.

Ilves oli tänään niin paljon Kärppiä aktiivisempi, hyökkäävämpi ja voitontahtoisempi, että mikä tahansa muu tulos kuin kotivoitto olisi ollut oikeusmurha.

Ethän sinä voi uskoa tuohon itsekkään.. Ok minulla on Käppälasit (ja arvostan Ipaa kovasti), mutta oikeasti, peli oli viihdyttävä, kaksi hyökkäävää ja hyvin karvaavaa joukkuetta, mutta älä ole noin puusilmä! Ansaitsitte 2 pistettä, mutta yhtä hyvin Kärpät olisivat ansainneet 2 pistettä. Sen verta hyvän pelin molemmat esittivät. Per***! Riisuin jo lasini ja kehuin Ipaa moneen otteeseen.. sinun kommentistasi saa sellaisen käsityksen, että Ipa vei Kärppiä kuin legendaarista litran mittaa, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.

Onneksi olkoon voitosta, mutta tuolla pelillä olette yhtä heikoilla jäillä kuin mekin (tulevaisuutta ajatellen).
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti thUNDer
Ja toivottavasti hra. Torsti katselee vielä niitä hidastuksia! ...

Näin sen kuten kirjoitin. En kole katsellut minkään sortin hidastuksia. Paikanpäällä huomio kiinnittyi tilanteeseen vasta silloin kun Rinne möyri Ilveshyökkjän päällä. En siis mielestäni ole syyttänyt Rinnettä mistään, koska enhän minä nähnyt mikä Suvantoon (?) osui.

Edit: Eikös kellon pysähtyessä päätyjen vihreät "maalivalot" syty automaattisesti? Tästähän voi asian tarkistaa hän, joka ei maalin syntymistä usko.
 
Viimeksi muokattu:

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Viestin lähetti dude
Öh.. No ei kai siitä olekaan kysymys, mutta kun sen play off-paketin on kaiketi ostanut joku muukin kuin minä ja oululaiset..

Itsehän en tarvitsisi selostusta ollenkaan. Kaksi silmää riittää kyllä pelin havainnoimiseen. Ilman ääntä on vain tyhmä katsoa, kun ei tiedä koska pilli soi jne.

Juu, mutta älä arvostele sitten tämän pilottikokeilun pohjalta. Kyllähän tämä meidän salibandy-juontaja on jo kannuksensa ansainnut aikaa sitten. Kaijansinko ja kump. niistä ei sen enempää.. ei se siihen puollueellisuuteen oikeasti kaadu tuossa vaiheessa. Toivottavasti ;)

Eikö kommentaattorit vaihdu kuitenkin mtv3+:n "tosipeleissä"? Ja jos ei, niin ei se Kärppäkiekkkoa enää siinä vaiheessa ole!
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Viestin lähetti Torsti
Näin sen kuten kirjoitin. En kole katsellut minkään sortin hidastuksia. Paikanpäällä huomio kiinnittyi tilanteeseen vasta silloin kun Rinne möyri Ilveshyökkjän päällä. En siis mielestäni ole syyttänyt Rinnettä mistään, koska enhän minä nähnyt mikä Suvantoon (?) osui.

Ok. Itse katsoimme hidastuksen hidastuksia ja totesimme noin 4,X promillen kännissä että kiekko tuli kuuppaan. Rinne kävi vielä kysymässä Ipan pelaajan vointia tilanteen jälkeen. Mutta, näitä sattuu ja se tekee jääkiekosta niin mukavan lajin seurata ja kannustaa.

Vielä kerran, hyvä peli ja onneksi olkoon tampesteriin.

Toivottavasti nämä joukkueet (HYÖKKÄÄVÄT SELLAISET) jatkavat vielä pitkälle!

- Thund.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Lare
Voihan vitulan Kruus. Täysin käsittämätön tuomio antaa Stepanekille vitonen, joka käänsi pelin kulun täysin. Toivottavasti pikkupedot pitävät pintansa.
Ihmeellistä kitinää. En nähnyt ottelua, mutta tulee mielikuva, että aluksi kitistään kahvakiekosta ja kiekottoman pelaajan estämisestä ja sitten kun asialle tehdään jotain, alkaa märinä liiallisesta jäähymäärästä.

Tietysti on selvää, että jos rikkeitä halutaa kitkeä kaukalosta pois, tulee tässä siirtymävaiheessa runsaasti jäähyjä. Pian pelaajat kuitenkin oppivat uuden linjan ja tilanne normalisoituu jäähyjen osalta. Tällöin näemme rikkeettömämpää kiekkoa, joka on paitsi viihdyttävämpää, antaa mahdollisuuksia myös taitopelaajille kehittyä, kun virveli ei ola jatkuvasti kainalossa.

Mielestäni valittu linja onkin aivan oikea. Nykyisessä mailaviidakossa viihtyvät lähinnä härkämäiset puurtajat. Jos tämä mailaviidakko saadaan karsittua, tulee tilaa myös taitopelaajille ja ehkäpä ajan kanssa NHL:ään lähtee jälleen myös suomalaisia taitopelaajia kiekollisiin rooleihin, eikä vain näitä päätykiekkojen nakkelijoita.

Tuliko deja-vu ilmiö, Lare?
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Sergei_Krivokrasov :

Juu, ei siinä mitään, mutta edelleen mietitään mitä tilanteessa oikeasti sattui. Stepanek oli oikeasti pihalla kuin lintulauta haastattelussa. Häneltä kysyttiin tapahtunutta ja vastaus oli, että saurasi omaa miestään, piti miehensä, maalin edessä jotakin hässäkkää ja mies ulos! Kaveri ei tietääkseni ollut lähelläkään tilannetta (kun tapahtui).

Se aiheutti kovastikkin ihmetystä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Ihmeellistä kitinää. En nähnyt ottelua, mutta tulee mielikuva, että aluksi kitistään kahvakiekosta ja kiekottoman pelaajan estämisestä ja sitten kun asialle tehdään jotain, alkaa märinä liiallisesta jäähymäärästä.

No kunpahan ne mailahäirinnät ja huitomiset olisikin vihelletty pois, mutta ei. Mun laskujeni mukaan Suvantoa osui maila kaksi kertaa päähän ja kerran siis kiekko. Vai saiko joku jonkin muun tuloksen?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ristiriitaako????

Viestin lähetti thUNDer
...mutta oikeasti, peli oli viihdyttävä, kaksi hyökkäävää ja hyvin karvaavaa joukkuetta...

Onneksi olkoon voitosta, mutta tuolla pelillä olette yhtä heikoilla jäillä kuin mekin (tulevaisuutta ajatellen).


Tuosta tekstistäsi löytyy jotain mielestäni ristiriitaista. Ensin sanot, että oli hyvin pellavat porukat, mutta sitten molemmat onkin heikoilla jäillä. Mitä tarkoitat???

Itse pelistä sen verran, että Rinteellä tuplaten torjuntoja ja ainakin yksi tolppaveto Ipalla. Kyllä Kärppien pärjääminen oli tänään Rinteen ja parin loistavan yksilösuorituksen varassa. Peliä nimittäin vei Ipa melkein mielin määrin pelatessaan tasakentällisin. Kärppien onneksi Ipalla oli tänään vaan niin paljon ylivoimaa.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti HN
Ilves oli tänään niin paljon Kärppiä aktiivisempi, hyökkäävämpi ja voitontahtoisempi, että mikä tahansa muu tulos kuin kotivoitto olisi ollut oikeusmurha.

Lisäksi Ilves on paljon Kärppiä legendaarisempi.
 

apo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Wild
Viestin lähetti Viima
Vääntääkö joku rautalangasta ja kertoo minulle mitä tuo tarkottaa? Oliko peli 'virallisesti' sitten muka tasapeli, vaikka Ilves voitti?
Rautanlangasta siis väännettynä, kiitoksia.

Jepp, näin olen ymmärtänyt. Jatkoaikavoittoja ei ole nykyään olemassakaan, vaan jos peli on varsinaisen peliajan päättyessä tasan, tulos on tasapeli, vaikka toinen osapuoli voi sitten jatkoajalla maalin tekemällä tienata ylimääräisen pisteen.

En kyllä ole eläissäni lukenut sääntökirjaa, mutta tällaisessa käsityksessä olen elänyt. Mukava nähdä, että joku muukin on. :)
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Re: Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Torsti
No kunpahan ne mailahäirinnät ja huitomiset olisikin vihelletty pois, mutta ei. Mun laskujeni mukaan Suvantoa osui maila kaksi kertaa päähän ja kerran siis kiekko. Vai saiko joku jonkin muun tuloksen?

Itse laskin (saa korjata) Suvantoa tuli kerran kiekko ja kerran maila päähän. Kuten myös meidän leirissä.. kerran maila suoraan päin pläsiä, mutta ei jäähyä. Tässä kohti kärsittiin, mutta ei rangaistusta. Itse pidin joitain kärppätilanteita ikävinä, kuten myös ipan aiheuttamia. Ottelu oli mielestäni hyvä ja estämisiä tuli puolin jos toisinkin ihan yhtälailla..

Dumari selvisi hyvin, jos ei lasketa tätä Stepanekin tilannetta.

- Thund.
 

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Re: Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Torsti
No kunpahan ne mailahäirinnät ja huitomiset olisikin vihelletty pois, mutta ei. Mun laskujeni mukaan Suvantoa osui maila kaksi kertaa päähän ja kerran siis kiekko. Vai saiko joku jonkin muun tuloksen?

kohta väität varmaan että kärpät hyötyi enemmän tuomarin linjasta kuin ilves et varmaankaan huomannu Pyörälän päähän saamaan mailaan tietenkään myöskään ja olihan se 5 minuuttinen tämän kauden pohja noteeraus ja hyvä osoitus sm-liigan tuomaritasosta!
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Re: Ristiriitaako????

Viestin lähetti Artsi
Tuosta tekstistäsi löytyy jotain mielestäni ristiriitaista. Ensin sanot, että oli hyvin pellavat porukat, mutta sitten molemmat onkin heikoilla jäillä. Mitä tarkoitat???

Itse pelistä sen verran, että Rinteellä tuplaten torjuntoja ja ainakin yksi tolppaveto Ipalla. Kyllä Kärppien pärjääminen oli tänään Rinteen ja parin loistavan yksilösuorituksen varassa. Peliä nimittäin vei Ipa melkein mielin määrin pelatessaan tasakentällisin. Kärppien onneksi Ipalla oli tänään vaan niin paljon ylivoimaa.

Siis, tarkoitan sitä, että tuolla materiaalilla mitä Ipalla oli tänään käytettävissään (oliko jos oikein muistan 4 hyvää pelaajaa ((Tinke mukaanlukien)) pois?) kapeampi materiaali.. Meiltä puuttuu tällä hetkellä jo moneen otteeseen aikaisemmissa otteluketjuissa mainostamani Bäcks. Siihen nähden joukkueet esittivät kivaa (Hox! yleisöön menevää kiekkoa) peliä. Valmentajat varmasti purivat ne viimeisetkin kyntensä jämät väärään kurkkuun, mutta peli oli mielestäni silti hyvätasoinen. Tästä loppukaneetista saa olla montaa mieltä, mutta näin minä sen koin.

Jos oli ristiriitaista, niin anteeksi siitä. Halusin vain osaltani kiittää mukavasta illanvietteestä molempia joukkueita. En muista henk. kohtaisesti vastaavaa loppukliimaksia.

Semmoista.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti chewmeister
kohta väität varmaan että kärpät hyötyi enemmän tuomarin linjasta kuin ilves et varmaankaan huomannu Pyörälän päähän saamaan mailaan tietenkään myöskään ja olihan se 5 minuuttinen tämän kauden pohja noteeraus ja hyvä osoitus sm-liigan tuomaritasosta!

No kyllä se Kruus melko tasaisesti jätti viheltämättä. Mutta jos hyötyjä pitää valita, oli se vierailija. Suvantoa osui siis kiekko naamaan, kerran viheltämättä jäänyt korkea maila ja kerran vihelletty korkea maila. Olin näkevinäni kaverin naamassa aikas paljon paikkauksia/laastareita.
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Äh, ja edelliseen siis se vastaus.. "heikoilla jäillä" tarkoitin sitä, että Ipalla miehiä sairastuvalla (tärkeitä sellaisia). Kuten siis myös Kärpillä.

Jos Peksi jatkaa vielä pitkään (anteeksi Kärppäfanit) niin meillä ei ole saumoja maalintekokilpailuissa kovin pitkälle. Siis puolustuspeli on ollut se kaiken A ja O viime kausilla.. tai ainakin parilla viimeisellä. Molemmat joukkueet siis pelasivat mukavan pelin, mutta tämä ei ollut missään nimessä sitä legendaarista "play-off kiekkkoa" mitä monessa muussa ketjussa on mainostettu pelejen jälkeen. Tuolla puollustuspelaamisella mitä tänään esitettiin -> tie on meille molemmille lyhyt!
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Re: Re: Re: Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Torsti
Olin näkevinäni kaverin naamassa aikas paljon paikkauksia/laastareita.

Kaksi tikkiä muistaakseni oli erätaukohaastattelussa kaverilla silmässä.. Ei ollut millänsäkkään.. mukavia jutteli pelistä ;) jne.

Se oli kiekko päähän tilanne, se siis mistä noi tikit tuli. Muista en osaa kommentoida..

Edit: **ttu mä osaa mistään kommentoida, mutta hauskaa on! ;)
 
Viimeksi muokattu:

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Re: Re: Re: Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Torsti
No kyllä se Kruus melko tasaisesti jätti viheltämättä. Mutta jos hyötyjä pitää valita, oli se vierailija. Suvantoa osui siis kiekko naamaan, kerran viheltämättä jäänyt korkea maila ja kerran vihelletty korkea maila. Olin näkevinäni kaverin naamassa aikas paljon paikkauksia/laastareita.

Tuota en millään kyllä sulata anteeksi nyt vaan meinaan moni kärppä-jäähykin tuli juuri yleisön huudoista ja jatko-aika maalikin ikävä kyllä vaikutti paitsiolta ja harvinaisen selvä ei ollu myöskään se että summeri ei ollut soinut jo 3-3 tasotuksessa joten harvinaisen epäselvä peli tuomareiltakin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Re: Laren jalanjäljissä

Viestin lähetti Torsti
No kyllä se Kruus melko tasaisesti jätti viheltämättä. Mutta jos hyötyjä pitää valita, oli se vierailija.

Heh, näinkin sen kai voi nähdä vaikka vierailijan pakki ajetaan ulos tilanteesta jossa kaveri ei edes ole lähellä sitä tapahtumapaikkaa. No onneksi nuo 5 minuutin jäähyt ei juu ole jääkiekossa mitään. Eipä ihan heti tule mieleen vastaavanlaista oikeusmurhaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös