(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 198 225
  • 7 951

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pitää vain vastata heti oikein jos on eka! Ei tää oo niin vaikeet, hei.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No höh, nyt ihan unohduin toisaalle. Takaatulevat hengittävät tässäkin tapauksessa niskaan, pitkässä sarjassa pitäisi joka tunti olla hereillä ja jättää kaikkensa palstalle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan se nyt ihan vitusta että voit tietää kaiken, mutta et pärjää kun et koko aikaa kyttää netissä sormi näppäimellä. Tämä on tietokilpailujen Frederik.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Andorra!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onhan se nyt ihan vitusta että voit tietää kaiken, mutta et pärjää kun et koko aikaa kyttää netissä sormi näppäimellä. Tämä on tietokilpailujen Frederik.

Ei vaan Ismo Alanko. Koskaan et tiedä mitä sieltä tulee. Eikös Frederik ole kuitenkin ollut yhtä ja samaa junttidiskoa jo sen 40-50 vuotta?
 

MegaForce

Jäsen
Tässä tosiaan saisi päivystää jatkuvasti mikäli haluaisi että on mahdollisuuksia.


Yllä olevassa linkissä pystyy jokainen testaamaan omaa lipputietouttaan. 18min aikaa nimeltä kaikki maailman valtioiden liput. Itse olen saanut tuon pelin läpi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nopeat syövät leivät. Hitaat eivät.
Sepe ja Valtteri veteli pässiä
nyt ne vetelät tahtoo vaan hässiä

Ei vaan Ismo Alanko. Koskaan et tiedä mitä sieltä tulee. Eikös Frederik ole kuitenkin ollut yhtä ja samaa junttidiskoa jo sen 40-50 vuotta?
Pitääkö tästäkin nyt lähteä vääntämään? Vittu kun ei jaksais...
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pitääkö tästäkin nyt lähteä vääntämään? Vittu kun ei jaksais...

En väännä vaan oikaisen väärää mielipidettä oikeille raiteille.
 

redpecka

Jäsen
Tässä tosiaan saisi päivystää jatkuvasti mikäli haluaisi että on mahdollisuuksia.


Yllä olevassa linkissä pystyy jokainen testaamaan omaa lipputietouttaan. 18min aikaa nimeltä kaikki maailman valtioiden liput. Itse olen saanut tuon pelin läpi.
Täytynee kokeilla joku päivä.

Pienenä osasin hyvin lippuja kun ostin sellaisia levypurkkia joissa oli aina joku lippu. Nyttemmin sellaisia valtioita tuskin on enää olemassakaan ja uusia tulee kymmenen vuodessa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olet nyt joko puoli tuntia ajoissa tai myöhässä. Kerkesit siis erinomaisesti, tai sitten kävi niinku Kälviällä.
Niinpä, palttiarallaa puolessa välissä eli ehkä voitin, ehkä en (no en voittanut). Todennäköisesti seuraava kysymys on huomenna eikä klo 24:00. Kyllä harmittaa.

Asiasta toiseen, kuinka siellä Kälviällä kävi (mun kuuluu kysyä tätä)?
 

MegaForce

Jäsen
Täytynee kokeilla joku päivä.

Pienenä osasin hyvin lippuja kun ostin sellaisia levypurkkia joissa oli aina joku lippu. Nyttemmin sellaisia valtioita tuskin on enää olemassakaan ja uusia tulee kymmenen vuodessa.
Täytyy osata englanniksi, lisäksi itseäni hämäsi että mukana on yksi Lähi-idän valtio, jonka itsenäisyyden vain osa maailmaa on tunnustanut. Itsellä jäi uupumaan yksi Etelä-Amerikan valtio.

Guyana
 

Liitteet

  • Screenshot_20201219-233954_Chrome.jpg
    Screenshot_20201219-233954_Chrome.jpg
    299,8 KB · kertaa luettu: 86
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Niinpä, palttiarallaa puolessa välissä eli ehkä voitin, ehkä en (no en voittanut). Todennäköisesti seuraava kysymys on huomenna eikä klo 24:00. Kyllä harmittaa.

Asiasta toiseen, kuinka siellä Kälviällä kävi (mun kuuluu kysyä tätä)?
No siellä ei päästy toivottuun lopputulokseen, eli protagonisti epäonnistui tavoitteessaan.

E: Nyt kun asiaa tuumailen, niin Kälviällä ei siis lopulta tapahtunut yhtään mitään. Jäi saamatta/tapahtumatta.

E2: Maantiedepäissäni myöskin ihmettelen, missä se Kälviä mahtaa olla?
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eihän tämä asiaan liity, mutta sanon kun nyt tuli nuo mielipiteet puheeksi.

Olen elänyt tällä planeetalla nyt 47 vuotta ja risat. Olen nähnyt ihan kaiken, ainakin niin paljon että olen muodostanut mielipiteeni. Kaikesta. Tiedän ihan saatanan tarkkaan mikä on hyvää ja mikä huonoa. Beatles on hyvää, Elton John on huonoa. Kummisetä on hyvää, Titanic on huonoa. Olavi Virta on hyvää, Isto Hiltunen on huonoa.

Voitte tulla väittelemään ihan milloin vaan, jos olette eri mieltä.
 

MegaForce

Jäsen
Itselläni liput jääneet mieleen lähinnä kesäolympialaisia seuratessa. Pikamatkoilla tulee paljon vastaan Karibian- ja Länsi-Afrikan valtioita kun taas kestävyyslajeissa Itä-Afrikka, heittolajeissa Eurooppa, painonnostossa ja kamppailulajeissa Keski-Aasia ja entiset Neuvostotasavallat. Oseania taas karttakirjaa lukemalla.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tämä asiaan liity, mutta sanon kun nyt tuli nuo mielipiteet puheeksi.

Olen elänyt tällä planeetalla nyt 47 vuotta ja risat. Olen nähnyt ihan kaiken, ainakin niin paljon että olen muodostanut mielipiteeni. Kaikesta. Tiedän ihan saatanan tarkkaan mikä on hyvää ja mikä huonoa. Beatles on hyvää, Elton John on huonoa. Kummisetä on hyvää, Titanic on huonoa. Olavi Virta on hyvää, Isto Hiltunen on huonoa.

Voitte tulla väittelemään ihan milloin vaan, jos olette eri mieltä.
Järki sanoo, että älä mene sinne. Lainatun maine on tunnettu, niin hyvässä kuin pahassa. Eikä sen lisäksi liity lainkaan aiheeseen.
Tunne sanoo jotain muuta eli kohti haasteita.

Mitä mieltä olet pihassani törröttävästä havupukista?
Titanicia en ole koskaan nähnyt, olenko hyvä vai huono äijä tai muu sukupuoleltaan epämääräinen?

Aloiteenpa näillä triviaaleilla mielipidekysymyksillä alkuun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Järki sanoo, että älä mene sinne. Lainatun maine on tunnettu, niin hyvässä kuin pahassa. Eikä sen lisäksi liity lainkaan aiheeseen.
Tunne sanoo jotain muuta eli kohti haasteita.

Mitä mieltä olet pihassani törröttävästä havupukista?
Titanicia en ole koskaan nähnyt, olenko hyvä vai huono äijä tai muu sukupuoleltaan epämääräinen?

Aloiteenpa näillä triviaaleilla mielipidekysymyksillä alkuun.
Hieno on varmasti pukki. Ainakin jos sie itse siitä tykkäät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös