HPK kaudella 2014–2015

  • 425 269
  • 1 351

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Boldaukset omat, voin tietysti olla väärässä mutta tuntuu että nyt on hieman otettu vapauksia lainatessa muiden puheita. Jos tietysti nämä tekstit jostain löytyvät niin selvä. Uskon myös, että positiiviseen sävyyn kirjoitetut oletukset ja ennakko-odotukset voi täysin samalla lailla kääntää yltiöoptimismiksi halutessaan, mutta kukaan ei sitä tee, koska se ei edistä keskustelua.

Kun lainaan, merkitsen lainaukset kuten yllä. Teksti johon viittasit, ja johon aivan oikein mainitsit itse boldanneesi tiettyjä kohtia, olivat minun tulkintojani negatiivisimpien kommenttien asiasisällöstä - ne eivät siis olleet lainauksia.

Jos esimerkiksi kolmesta viimeisimmästä Jokereista tulleesta pelaajasta on käytetty sanaa jokerijämä ja mahdollisesti siltä myöhemmin tulevat pelaajat ovat oletusarvoisesti jokerijämiä, ja karkeampana esimerkkinä nimimerkki BlackWolf on käyttänyt jopa ilmaisua Hjalliksen huora, kyllä minä näen jo pienen yleistämisen mahdolliseksi. Ritziä taas kutsuttiin ennen ensimmäistäkään peliä sanoilla "ritsa" ja "patonki", jotka käyttöyhteyksissään olivat varsin negatiivisia, jonkun mielestä jälkimmäinen jopa rasistinen.

Eli, perusteltu kritiikki ja arvostelu on aivan ok, mutta jonkinlainen tyyli tulisi säilyttää. Toivoisin kuitenkin, ettei esimerkiksi meille sopimuksen ja tryoutin kautta tulevia pelaajia teilata taustansa vuoksi ennen kuin he ovat ehtineet pelata ensimmäistäkään peliä - ellei sitten ole kyse jostain aiemmasta negatiivisesta tapauksesta (esim. case Levokari-Suutarinen, jonka jälkeen en olisi koskaan hyväksynyt Levokarin ottamista meille, vaikka mies rehdisti anteeksi tekoaan pyysikin). Kyseessä on usein nuoret jätkät, jotka lukevat näitä juttuja. Osa osaa ottaa huumorilla, osa ei.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kun lainaan, merkitsen lainaukset kuten yllä. Teksti johon viittasit, ja johon aivan oikein mainitsit itse boldanneesi tiettyjä kohtia, olivat minun tulkintojani negatiivisimpien kommenttien asiasisällöstä - ne eivät siis olleet lainauksia.

Jos esimerkiksi kolmesta viimeisimmästä Jokereista tulleesta pelaajasta on käytetty sanaa jokerijämä ja mahdollisesti siltä myöhemmin tulevat pelaajat ovat oletusarvoisesti jokerijämiä, ja karkeampana esimerkkinä nimimerkki BlackWolf on käyttänyt jopa ilmaisua Hjalliksen huora, kyllä minä näen jo pienen yleistämisen mahdolliseksi. Ritziä taas kutsuttiin ennen ensimmäistäkään peliä sanoilla "ritsa" ja "patonki", jotka käyttöyhteyksissään olivat varsin negatiivisia, jonkun mielestä jälkimmäinen jopa rasistinen.

Eli, perusteltu kritiikki ja arvostelu on aivan ok, mutta jonkinlainen tyyli tulisi säilyttää. Toivoisin kuitenkin, ettei esimerkiksi meille sopimuksen ja tryoutin kautta tulevia pelaajia teilata taustansa vuoksi ennen kuin he ovat ehtineet pelata ensimmäistäkään peliä - ellei sitten ole kyse jostain aiemmasta negatiivisesta tapauksesta (esim. case Levokari-Suutarinen, jonka jälkeen en olisi koskaan hyväksynyt Levokarin ottamista meille, vaikka mies rehdisti anteeksi tekoaan pyysikin). Kyseessä on usein nuoret jätkät, jotka lukevat näitä juttuja. Osa osaa ottaa huumorilla, osa ei.
Nyt laitat sellaisia sanoja muiden suuhun että olisin kiitollinen jos vaikkapa laittaisit linkkejä kehiin tai tarkentaisit hieman omia väittämisiäsi, kiitos. Minä olen sanonut että miksikään Hjalliksen huoraksi ei pidä alkaa, seurana, mutta ketään pelaajaa en ole moiseen liittänyt millään tavalla. Nyt sidot myös kommentillasi minut varsin vahvasti kaikkien näiden asioiden taaksen, mikä ei pidä edes paikkaansa.

Jokeri jämä termin avasinkin jo tuossa aiemmin, kyllä se vaan on ihan osuva termi pelaajalle joka sieltä tulee kun ei Jokereihin mahdu. Varsinkin kun samaan aikaan on vellonut puheita Jokerien farmista jne. Minä en ymmärrä mikä ihme siinä on muka niin karmeaa, jos sä meet Mestikseen Liigasta, kun et mahdu kokoonpanoon, niin ihan hyvin joku voi olla onnellinen "HPK:n jämistä", aika monikin Mestis kannattaja on ollut. Minä en näe miksi näistä ex-Liiga joukkueeseen mahtumattomista pitäis hirveästi hurrata. Varsinkin siis silloin kun pelattiin vielä samaa sarjaa. En usko että kukaan tuollaisella millään tavalla lyttää ko. pelaajaa vaan sitä ajatusta että otetaan sellaisia pelaajia jotka on toisten palkkalistalla ja eivät siellä mahdu kokoonpanoon. Itse pelaajaa ei tuolla kyllä mielestäni lokeroida paskaksi tms.

Minä en ole Ritziä haukkunut patongiksi, sen on tehnyt joku muu, en ole rasistinen persoona. Lisäksi Ritzistä aika luontevasti tulee ritsa, joka on helskutisti helpompi kirjoittaa ja lausua suomeksi ja jos sinä tulkitset tuon negatiivisena niin sen kus, minä en pysty siitä löytämään negatiivista, voisin jopa kuvitella että moinen olisi ihan lempinimenä kaverilla.

Patonki hakusanalla ei kyllä löytynyt kuin sinun viestisi, ja yhden viestin löysin missä puhuttiin osapuilleen että "Guttig olisi vapaana jos olisi toimisto patonkia vailla". Yksi viesti myös Mielosesta ja patongin syömisestä löytyi nopeasti etsien. En siis kauheasti löytänyt rasismia.

Ritziäkään en muista kenenkään haukkuneen ennen ekaa peliä, aika odottavaisia oltiin sen suhteen että miltäköhän kaveri näyttää, että annetaan pojalle mahdollisuus ja tuskin on kallis tryout.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ja mitä ilmeisimminkin on jolla kulla väärä kuva minun suhteestani HPK:hon. Minä rakastan seuraa ja logoa, aika saamarin monta vuotta on tullut elettyä tuon seuran kanssa, mutta ei se tarkoita sitä että minun pitäisi sokeana rakastaa sitä johtoporrasta tai hymyillä herttaisesti, kun siellä tuhotaan tuota rakastamaani seuraa ja toivotaan minun käsi ojossa silti juoksevan antamaan rahojani heille. Kuten olen monasti sanonut tuollainen ajattelumalli sponsoroinnista jne. on mennyttä maailmaa. Nykyaikana se tuote pitää myydä myös niille sponsoreille ja siellä pitää olla jotain mitä kanssa silloin myydään. Sama pätee niihin hallille tuleviin ihmisiin.

Itse kannatan seuraa en johtoporrasta siksi käyn peleissä ja tuon oman rahani kekoon, jotta antaisin joukkueelle mahdollisuuden tulevaisuudessa taistella niistä kirkkaimmista mitalleista. Itsekkin vaihtaisin osan nykyisestä toimiston kokoonpanosta, mutta en silti jätä tuomatta rahaani pottiin, koska mitä sillä voitan. Pitää aina muistaa, että mikään ei ole ikuista ei edes HPK:n johto joten siksi en vie sitä rahaa pois seuralta.

Ja omasta mielestäni toimisto on onnistunut tänä kesänä sponssimyynnissä ihan kohtuullisesti kun saivat tehtyä sellaisen sopparin joka vastaa 1/3 meidän viime kauden liikevaihdosta.

HPK on muuten ilmoittanut ensi kauden tulostavoitteeksi 273 000 euroa joka on toiseksi kovin koko Liigassa.

Boldaus oma.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse kannatan seuraa en johtoporrasta siksi käyn peleissä ja tuon oman rahani kekoon, jotta antaisin joukkueelle mahdollisuuden tulevaisuudessa taistella niistä kirkkaimmista mitalleista. Itsekkin vaihtaisin osan nykyisestä toimiston kokoonpanosta, mutta en silti jätä tuomatta rahaani pottiin, koska mitä sillä voitan. Pitää aina muistaa, että mikään ei ole ikuista ei edes HPK:n johto joten siksi en vie sitä rahaa pois seuralta.

Ja omasta mielestäni toimisto on onnistunut tänä kesänä sponssimyynnissä ihan kohtuullisesti kun saivat tehtyä sellaisen sopparin joka vastaa 1/3 meidän viime kauden liikevaihdosta.

HPK on muuten ilmoittanut ensi kauden tulostavoitteeksi 273 000 euroa joka on toiseksi kovin koko Liigassa.

Boldaus oma.
Niin minä mielestäni jatkoin myöhemmin että kuitenkin teen juurikin niin kuin sanoin etten tekisi, tai no en tee kun täällä "kitisen ja kiukkuan" tämä lapsellinen tapani ulista jatkoajassa on kai tapani purkaa sitä potutusta mitä tuo boldaamasi kohta minussa aiheuttaa, joten en "sokeana juokse anatamaan rahojani", vaan kiukkuan täällä sitten kun en muutakaan keksi.

Ja en ole missään sanonutkaan etteikö homma olisi mennyt eteenpäin, on mennyt ja sehän on suorastaan loistava asia, nyt vaan pelkään että taas kerran kun "on kehitytty niin paljon jo kerralla" niin siellä jäädään makoilemaan. Tämäkin kun on jo monesti nähty, että ollaan niin tytyväisiä omaan tekemiseen että sitten unohdetaan ettei ollakkaan maailman parhaimpia ja kauneimpia. Ja ennen kuin joku lukee tuon kirjaimellisesti, niin ei sen tarvi olla tavote, mutta jos nyt oltaisiin edes melkein, jookosta.

Tehtävää olisi mielestäni vielä melkoisesti ihan jokaisella osa-alueella, enkä nyt puhu siis siitä keskiöstä eli itse pelistä. Sen saa hoitaa Arvonen&co ja pelaajat, enkä edes vahvistuksista kun niiden kanssa mennään sen mukaan miten rahaa on. Jos minulta kysytään niin jostain pitäisi HPK:n repiä reilut miljoonan verran lisää liikevaihtoa seuravilla 2-3 kaudella, sekä yhtiöittää itsensä niin että 30% osakkeista tulisi suoraan kannattajien lunastettaviksi ja se mistä se liikevaihto revitään onkin isompi kysymysmerkki. Tuo siis oli minun mielipiteeni, eikä liitynyt niihin epäkohtiin vaan tuohon tulos tavoitteeseen. + 273 000€ = 1-2 kovanluokan vahvistusta... paljonkos 0 tulos ja kova pelimies toisi lisää katsojia ja pinnoja jne.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Ensiksi BlackWolfille anteeksipyyntö. Hjalliksen huora tosiaankin viittasi Kerhon mahdolliseen farmiseura-asemaan.

Sitten muutamia lainauksia asenteista, vaikka sekä Ritzin että Salmisen osalta vastaanotto oli suurelta osin hyvinkin positiisista.

Samaan aikaan kun nämä kaverit, joiden avulla se olisi mahdollista laittaa nimeensä pahimpien kilpailijoiden papereihin, niin HPK julkistelee ranskanperuna ritsoja.

[...]

Jussih:n hauskan listauksen jälkeen voikin kai todeta että minä uskon sen kärkikenttien jätkän tai jopa kahden tuloon tasan ja tarkkaan sitten kun se nimi sieltä sopparista löytyy ja se meille paljastetaan. Pätkääkään en usko että sieltä enää ketään tulee, varsinkaan ketään pätevää, johan nää HPK:n haut on tässä tulleet männä vuosina selväksi. Vili läks ja käteen jäi tyhjä arpa, näillä mennään ja tästä tuohon ja niin edelleen muka hassun hauskasti.

Ja kustaan samalla omien junnujen kintuille oikein urakalla. On pöyristyttävää, että Rautiainen ja Leino pelaavat muualla ja tänne haetaan kaiken maailman patonkeja ja jokerijämiä.

HPK on Liigan amatöörimäisin seura. Ensi kaudella ollaan lähellä viimeistä sijaa, ellei Saros seiso päällään ja nosta joukkuetta paria pykälää ylöspäin. Ei siinä mitään, viimeiseksi seura toimiston takia kuuluukin.

-ic

Ei kai tämäkään kaveri ilmaseks koeaikaa pelaa? Jos nyt sitten taas hävitään Pelicansille tarjouskilpailu niin ehkä laittamalla patongin tryoutkorvauksen profiilihankinnan liksaan voitettaisiin tuo tarjouskilpailu.

Nyt puhutaan koeaika kaverista, joten havittavaa ei sinansa ole. Tosin olisi kai Mestiksestakin loytynyt isomman kokoinen ja parempi Anthony Guttig jos toimisto oli patonkia vailla.

En selittele enempää.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
BlackWolf; kirjoitti:
+ 273 000€ = 1-2 kovanluokan vahvistusta... paljonkos 0 tulos ja kova pelimies toisi lisää katsojia ja pinnoja jne.
Kuten tässä on aiemmin tullut todettua, niin Kerhon on harkittava niiden riskien ottamista ja tässä esimerkki siitä. Joo, voidaan hitaasti raahata sitä taloutta ylöspäin tai sitten panostaa ja saada sama aikaiseksi nopeammalla aikataululla, jolloin voidaan kasvattaa pelaajabudjettia lisää ja tehdä tuotteesta vielä kiintoisampi yleisölle.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse kannatan seuraa en johtoporrasta siksi käyn peleissä ja tuon oman rahani kekoon, jotta antaisin joukkueelle mahdollisuuden tulevaisuudessa taistella niistä kirkkaimmista mitalleista. Itsekkin vaihtaisin osan nykyisestä toimiston kokoonpanosta, mutta en silti jätä tuomatta rahaani pottiin, koska mitä sillä voitan. Pitää aina muistaa, että mikään ei ole ikuista ei edes HPK:n johto joten siksi en vie sitä rahaa pois seuralta.

Santsulta hyvä pointti tuo seuran kannattaminen. Näin sen itsekin koen, kuten varmasi monet muutkin, jotka joukkuetta kannattavat. Seurahan pysyy aina vaikka johtoporras, valmentajat ja pelaajat siellä vaihtuvatkin. Eihän tuosta kannattamisesta eroon pääse enkä kyllä haluaisikaan, sen verran monta vuotta on tullut mukana oltua. Ja mukana ollaan jatkossakin oli sitten ylä- tai alamäkiä. Viime viikolla kausikorttia hakiessa tiedostin kyllä senkin mahdollisuuden, että kausi voi olla täys katastrofi ja sijoitus viimeinen. Toki yhtä hyvin voidaan yllättää ja ollaankin pleijareissa. Mutta tässähän tämä kannattamisen ydin juuri on, ikinä ei voi varmasti tietää mihin suuntaan kausi etenee.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
valkosulka kirjoitti:
Yhdellä kirjoittajalla sosiaalisessa mediassa ei sinänsä ole niin suurta vaikutusta. Mutta suurempana kokonaisuutena paikallinen jääkiekkoyleisö saa sellaisen joukkueen jonka se ansaitsee. Syy-yhteyksiä tässä tarkemmin avaamatta.

Avaa nyt ihmeessä kun se palvelee sitä keskustelemista huomattavasti enemmän kuin tälläinen epämääräinen provokatiivinen lause, kiitos.

Minä luullakseni palvelen HPK:n toimintaa parhaiten kantamalla heille rahaa. Loppu on käsittääkseni sitä mitä he myyvät minulle, eli viihdettä, tunteita jne. vastineeksi siitä rahasta. Minulta nyt ehkä jotenkin jää ymmärtämättä että miten minun tai kenenkään muun täällä tai muualla sosiaalisessa mediassa kritisoimat asiat muuttavat tuota minulle tarjottua tuotetta tai sen hintaa. Toki ne vaikuttaa varmasti osittain brändiin, mutta ovat aika marginaalinen hiekanjyvänen saharassa. Yhtään parempaa pelaajaa ei sillä että minä täällä meuhkaisin lasit silmillä ja kehuisin kaiken maasta taivaisiin, taatusti tule. Toki teoriassa minä voisin saada jopa itseni uskomaan siihen että joukkue on hyvä, rahaa on jne. valehtelemalla itselleni, mutta en nyt kyllä näe siinä kauheasti pointtia, kun todellisuus on aika kaukana tuosta.

Kyllä yleisö saa tasan sellaisen joukkueen jonka kilpaurheilun päätoimialakseen listaava yritys, no yhdistys, mutta yritys kuitenkin, sinne omilla toimillaan ja tekemisellään saa aikaiseksi. Siihen ei paikallisella yleisöllä ole mitään muuta osaa eikä arpaa kuin lappaa rahaa pohjattomaan kaivoon ja toivoa parasta. Näin kärjistäen toki. Kyllä se vaan vähän menee niin päin että ensin pitää olla tuote jota myy, jotta sitä voi myydä, tai no jotkut toki voi myydä pelkkää tolppaa pellolla (anteeksi mutta tämä on niin huikee case että ei vaan voi olla sutkauttelematta siitä), mutta noin yleensä ensin tuote -> markkinointi -> myynti. Sitten ostaja miettii että kannattaako tuotteesta maksaa se hinta.

Enkä minä nyt puhu itsestäni, vaan ihan siitä suuresta yleisöstä. Minä vaan huudan että "shut up and take mah money".

Mitä muuten rkitiikistä puhuit, niin esimerkiksi tuolla tein vähän duunia noiden liikevaihtojen kanssa toisessa ketjussa. Aika laihaksi jäi keskustelu, vaikka en edes kritisoinut ja yritin saada ne ihan luettavaan muotoon. Kai se vaan ajoi ihmiset pois, että foorumilla on hankala saada kauniita taulukoita ja se että kuinka karusti se paljastaa sen mihin suuntaan muut joukkueet on menossa talouden kanssa, suhteessa HPK:hon. Mutta kyllä siellä oli ihan sitä perustetta keskustelulle, en minä(kään) jaksa haukkua ihan syyttä kuitenkaan.

Ensinnäkin, en millään muotoa karsasta kaikkea kirjoitteluasi, nähdäkseni kirjoitat monista asioista varsin asiantuntevasti. Tosin pitkän ajan linjasi näyttää olevan että HPK:n hallinnossa ei osata mitään ja kaikki laitetaan pipariksi.

Siitä voidaan keskustella loputtomiin että tuleeko ensin muna vai kana, hyvä tuote vai hyvä kannatus.

Nythän meillä on ”tuote”, eli useamman vuosikymmenen liigassa pelannut oman kaupungin joukkue. Joko Rinkelillä nähtävään liigakiekkoon ollan tyytyväisiä tai sitten ei olla. Menestys vaihtelee vuosittain. Isompien talousalueiden joukkueilla on potentiaalinen etulyöntiasema palkanmaksukyvyn suhteen. Niin se vain on. Pienemmät alueet voivat pärjätä korkeamman paikallisen kannatusprosentin ja innostuksen kautta. Jos joka matsissa olisi vaikkapa 4500-5000 katsojaa, HPK:lla olisi paremmat edellytykset pitää ja hankkia hyviä pelaajia. Paikallinen jääkiekkoyleisö saa siten sellaisen joukkueen, jonka se ansaitsee. Odotukset realistiseksi. Tuotteen jatkuva mollaaminen esim. sosiaalisessa mediassa ei auta myönteistä kierrettä. Pahimmillaan siitä voi tulla itsensä toteuttava ennustus.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Miettinen

Kerhon seurajohto voisi huomenna räjäyttää pankin kausikorttilaisten tapahtumassa ja julkistaa seuralegenda Antti Miettisen sopimuksen. Tee se tapahtumaan Korpela!
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Ja monelta tämä tapahtuma nyt alkoikaan? Mieli tekisi olla paikanpäällä jos Mietsu julkistetaan, mutta Leken lomakuvien katselukin käy.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kyllähän HPK Miettisen ottaa jos sellainen mahdollisuus on olemassa, mutta kun tämä asia ei ole Kerhosta kiinni. Antille on kyllä kerrottu, että ovi on auki jos siltä tuntuu, mutta vielä tuo ilmeisesti haikailee ulkomaille. Ja kuulemma Antilla on vieläkin polven kanssa jotain pientä vaivaa joten ihan täydessä pelikunnossa ei vielä olisi muutenkaan.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Sain tänään luettavaksi tuon UrheiluSanomien kausiennakon ja ajattelin pistää muutamia pääpointteja HPK:sta tännekkin niille jotka eivät viitsi kyseistä lehteä käydä ostamassa.

Eli US veikkaa HPK:ta sijalle 13 runkosarjassa. Toteavat, että HPK kyllä kääntää peliä hyvin kuten myös karvaa, mutta kärkipelaajien taso on ratkaisupaikoissa liian heikko. Kertovat myös, että HPK on hyvin organisoitu ja luisteluvoimainen joukkue. Lehden mukaan HPK:n pukukopista puuttuu johtajuutta ja kaukalosta käsiä.

Alla US:n lista jossa verrataan jokaista osa-aluetta Liigan keskiarvoon.

Ensin HPK ja suluissa Liigan keskiarvo:

Maalivahtipeli: 10 (9)
Puolustus: 7 (8)
Hyökkäys: 6 (8)
Ydinpelaajien laatu: 6 (8)
Materiaalin syvyys: 5 (8)
Erikoistilanteet: 6 (8)
Valmennus: 8 (8,5)


Lehdessä annettiin myös pelaajille tähtipelaaja, ydinpelaaja ja tuleva tähti statuksia.

Tähti: Kansainvälisen tai lähes kv-tason(EHT, MM) pelaaja.
Ydinpelaaja: Luottopelaaja, jonka varassa joukkue joko menestyy tai ei.
Tuleva tähti: Pelaaja, joka voi kehittyessään nousta tähtiluokkaan.

Tähtpelaajia oli US:n mukaan HPK:ssa vain Saros. Ydinpelaajia olivat Schira, Somervuori, Vihko, Saarinen ja Hamill. Tulevia tähtiä HPK:ssa ei US:n mukaan tällä hetkellä ole.

Kausikortit, tavoite/viime kausi: 1200/1100
Yleisötavoite: 3700
Kokonaiskulut: 5 689 000(+70 000)
Pelaajapalkkiot: 1,8 milj.(+-0)
Työsopimukset: 2 427 000(+70 000)
Pitkäaikaisen velan suuruus: 482 000

Muistaakseni vuosi takaperin tuon pitkäaikaisen velan suuruus oli jotain 550K joten pikkuhiljaa sitäkin ollaan saatu lyhennettyä.

Näin. Muutamat asiat itseäni hieman hämmästyttivät kuten esim se, että Viedenskyä tai Vänttistä ei luokiteltu tuohon ydinpelaaja porukkaan, mutta aina ei voi olla samaa mieltä toisten kanssa. Toivottavasti joku saa tästä tekstistä jotain irti.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Pitkäaikaisen velan suuruus: 482 000

Muistaakseni vuosi takaperin tuon pitkäaikaisen velan suuruus oli jotain 550K joten pikkuhiljaa sitäkin ollaan saatu lyhennettyä.

Jännä homma, sillä kesäkuussa tulosjulkistuksen yhteydessä puhuttiin Korpelan suulla miljoonasta. Toisaalta kuten olen aikaisemminkin todennut, osa velasta on tuolle HPK:n kiekkoilun tuki Oy:lle, joten saattaa olla, että tuo puoli miljoona on juurikin se "aito velka".
 

TJ MACKEY

Jäsen
Kyllähän HPK Miettisen ottaa jos sellainen mahdollisuus on olemassa, mutta kun tämä asia ei ole Kerhosta kiinni. Antille on kyllä kerrottu, että ovi on auki jos siltä tuntuu, mutta vielä tuo ilmeisesti haikailee ulkomaille. Ja kuulemma Antilla on vieläkin polven kanssa jotain pientä vaivaa joten ihan täydessä pelikunnossa ei vielä olisi muutenkaan.
Näin olen itsekin tämän ymmärtänyt. Ja kun nyt on tullut annettua seurajohdolle kritiikkiä, niin olen ymmärtänyt, että tämän kanssa on yritetty kyllä ihan tosissaan, käännetty niitä kiviä ja etsitty rahoitusta. HPK haluaa Mietsun kipeästi riveihinsä, Miettinen auttaisi kuitenkin niin moneen asiaan. Hyvä pelaaja edelleen, liideri, seuran oma poika, pitkä ura ja kokemus etc. Ongelmana vaan, että itse Miettinen itse tähyilee vielä ulkomaille.

Ja sitten se mikä usein unohtuu näiden Kapasten, Hahlien ja Miettisten kanssa, nämä edellä mainitut ovat viimeisen päälle kilpaurheilijoita. Ison liksan lisäksi haluavat pelata joukkueessa, jolla ainakin lähtökohtaisesti olisi mahdollisuus voittaa jotakin, pelkkä kotiseuturakkaus ei riitä. HPK:lla se voi vielä pari kautta olla aika haastavaa. Miettinen esimerkiksi ei ole hirveästi vielä voittanut mitään ja uraa ei nyt kuitenkaan enää monia vuosia ole jäljellä. Oli upeaa luettavaa lock out-kaudella Kerhoon tullessaan kun Miettinen kertoi, että vieläkin korpeaa hemmetisti, kun silloin HPK:n supervuosina 2001-2003 ei voittanut mitään isoa Kerhossa, eli haluaisi kovasti voittaa HPK:n kanssa jotakin. Hieno pelaaja!
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jääkiekkolehti arvioi HPK:n ensi kauden osalta seuraavanlaisesti:

Valmennus: 9
Maalivahdit: 10-
Puolustus: 7,5
Hyökkäys: 6+

Arvio: Sijat 7-10. Taistelu, huippuvahti, pitävä puolustus ja kärjen terävyys pitävät playoff -jahdin hengissä. Jos yhtälöstä jokin nitkahtaa, Kerho pullahtaa kympin sakista.

Koko Liigan top50 listalle pääsivät siis Saros sijalle 1 ja Schira sija 24.

Hamill ei kerennyt lehteen mukaan.

Urheilulehteä lueskelin myös, mutta lopetin heti kun luin pelaajakohtaisista arvioista Otto Paajasen ja Craig Schiran arvostelut. Paajasta lehden toimittajat Samuel Savolainen haukkui "HMV-pelaajaksi" jolla ei ole pelaajaidentiteettiä ja Craig Schiran kohdalla oli teksti missä luki, että "Ansaitsee parempaa ja liian hyvä HPK:lle".
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Jääkiekkolehti arvioi HPK:n ensi kauden osalta seuraavanlaisesti:

Valmennus: 9
Maalivahdit: 10-
Puolustus: 7,5
Hyökkäys: 6+

Arvio: Sijat 7-10. Taistelu, huippuvahti, pitävä puolustus ja kärjen terävyys pitävät playoff -jahdin hengissä. Jos yhtälöstä jokin nitkahtaa, Kerho pullahtaa kympin sakista.

Koko Liigan top50 listalle pääsivät siis Saros sijalle 1 ja Schira sija 24.

Hamill ei kerennyt lehteen mukaan.

Urheilulehteä lueskelin myös, mutta lopetin heti kun luin pelaajakohtaisista arvioista Otto Paajasen ja Craig Schiran arvostelut. Paajasta lehden toimittajat Samuel Savolainen haukkui "HMV-pelaajaksi" jolla ei ole pelaajaidentiteettiä ja Craig Schiran kohdalla oli teksti missä luki, että "Ansaitsee parempaa ja liian hyvä HPK:lle".

Vai on Schira meille liian hyvä. Tämä vain osoittaa että kerholla taitoa löytää uusia taitavia pelaajia mutta eivät ole nimekkäitä.
Uskon että Hamill on taas samanlainen löytö kuin Schira. Hamill pelas torstaina jo hyvin ja väläytteli kynää.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Vuotikin näköjään sitten hakee peliaikaa Kajaanista. Ihan hyvä ratkaisu näin, pelaamalla oppii paremmin, kun tuppea pureskellessa. Nostetaan porukkaan takaisin, kunhan tarvetta tulee.

Joko sen Laineen kohtalosta on päätös tullut? Vaikkei kaveri juuri mitään ole esittänytkään ainakaan niissä peleissä, mitä minä olen nähnyt, niin noilla raameilla Kerhon mikkihiiri-hyökkäyksessä pitäisi kyllä olla käyttöä alaketjuissa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Loukkaantuminen alla, olkapäävamma muistaakseni. Ollut pitkälle kesälle loukkaantuneena, joten parempi hakea tuntuma takaisin ensin Mestiksestä.

Ok. Olisin ollut yllättynyt, jos peliajasta olisi jäänyt kiinni, sen verran pirteästi pelasi viime kauden lopulla.
 

Ralph

Jäsen
Hei kausi alkaa 20 tunnin kuluttua! Kuka korvaa Petteri Nikkilän puolustuksessa, jatkaako Joni Tuulola siinä? Eikö Zach Hamill tosiaankaan saa Joonas Vihkoa laidalleen? Saako Juhani Jasu enemmän roolia kuin Otto Paajanen?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vähän on kyllä hiljaista, onko kaikki HPK kannattajat Turenkilaisia modeja, joilla on kiire palstan uusien toimintojen kanssa, vai miten täällä nyt on tälleen hiljentynyt tää touhu.
Pitäisi olla kiimaa kovimmillaan, vai pitääkö arvoselle laittaa potkuketju pystyyn että tulee ees vähän tohinaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös