Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 412
  • 4 678

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Noni... hautasin pudotuspeliprojektin tämän ensimmäisen kauden osalta, ja satsasin nuoren, lahjakkaan sekä uskollisen rungon rakennukseen. Veteraanien dumppauksella säästetyt rahat luonnollisesti käytetään harjoitteluolosuhteiden jne parantamiseen.

Miljoonajunnuja ei ole vieläkään yhtään, mutta kyllä tuolta aina välillä löytyy helmiä oikeasti halvalla. Kun vaivautuu sorvin ääreen sellaisiin aikoihin, jolloin muita ei ole niin paljon paikalla, pelaajahankinta on huomattavasti helpompaa kun budjetti on pieni.

Esim. MM-kisojen huippupelien aikana sai edukkaita kaappauksia :P Satoja tai kymmeniä tuhansia pelaajista, joista ruuhka-aikoina saa maksaa jopa miljoonia.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Täältäkin lähtee mahdollisia pudotuspelivahvistuksia pari kappaletta kauppatavaraksi:

Radi Lukanov, puolustaja, LAH 95, POT 12, TI 275.

Tero Vanne, hyökkääjä, LAH 96, POT 24, TI 252.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Runkkarin loppu lähestyy ja taistelu tiukkenee. Itse heilun pisteellä viivan yläpuolella, onneksi vastustajat eivät ole enää pahimpia mahdollisia loppukaudesta. Toivottavasti nyt säilyn, tippuminen olisi kova takaisku.

Haasteita saa lähettää, joukkue löytyy nimellä Pro-Hockey!
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Neljällä tähdellä varustettu Bonifác Vlach lähti juuri myyntiin, takaraja lauantaina. LAH 99, POT 0, TI 311. Sopimusta jäljellä 140 päivää. Lähtöhinta perus 10 000.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
On se jännä kun mielenkiinto tätä peliä kohtaan aaltoilee nollasta lähes sairaalloiseen kiintymiseen asti. Tällä hetkellä taas kiinnostaa.

Olen joukkueeni kanssa melko erikoisessa tilanteessa, sillä pelkään että kehitykseni jumittuu tuonne kasidivarin kärkeen. Eli jatkuvasti olen kasidivarin kärjessä, mutta nousua tuskin tulee. Se johtuu pitkälti rahasta, sillä tili on käytännössä koko ajan kymmenen miljoonaa pakkasella koska päivitän joukkueeni hallia ahkerasti. Ja tämähän estää huippupelaajien ostelut. Toisaalta ei se välttämättä ole huono juttu jos tuonne kasidivarin huipulle "jumittuu" sillä bonusrahoja tulee ja voittojakin tippuu ja samalla joukkueen halli kehittyy (tosin hitaasti). Halua kyllä olisi kovempiinkin kehiin, mutta eiköhän kärsivällisyys myöhemmin palkita.

Tällä hetkellä parhaalla harjoittelijalla harjoitusprosentti on 35. Ja tämä kaveri on muuten viime kertainen juniorinosto. Ikää 19 ja lahjakkuus 91, potentiaali 67?. Kaveri on sentteri ja onkin kiva nähdä saako tuosta minkäänlaista pelimiestä, koska harjoitustilat on tällä hetkellä 76.

Sellanen kysymys olisi että mistä teille pidempään pelanneille sitä rahaa tulvii vai jääkö sitä vaan yli kun ei enää tarvi hallia kehitellä? Lipputulot, varsinkin pleijareissa, ovat ilmeisesti iso tulonlähde? Itse saan runkosarjapeleistä korkeintaan 4,5 miljoonaa. Pudotuspeleissä sitten melkein 6.

EDIT. Ostakaas joku tällaiset "superjunnut" pois?!

Aarno Ryssy

Eevert Krekola
 
Viimeksi muokattu:

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Jaa, täältä löytyi Hockey Arenaa käsittelevä ketju. Noin kuukausi sitten tuonne rekisteröidyin. Aluksi ei oikein löytynyt intoa, mutta pari kertaa on nyt tullut käytyä ja vaikuttaa melko mielenkiintoiselta peliltä. Joukkueen nimi on Helsinki Rockers, ja divisioona on VIII.37. Runkosarjassa sijoitus on 3.viimeinen, mutta eipä minulta löydy ainakaan toistaiseksi mielenkiintoa nousta, vaan kehittelen hallia (ja pelaajia) kaikessa rauhassa. Jos joku haluaa antaa vinkkejä pelaamisen suhteen, niin kuuntelen.

Nostin tänään junnuista pari kaveria, ja toinen vaikutti melko lupaavalta: hyökkääjä Panu Verhonen jonka potentiaali on 90 ja lahjakkuus 88. Toinen oli vähän "heikompi" lupaus. Toivottavasti Verhosesta kasvaisi minulle se ykköstykki, sillä minun mielestäni nuo saldot ovat melko hyvät.

Näillä mennään. Saa lähettää ystävyysotteluhaasteita!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Keksitkö aivan itse? Mulla oli kerran Jukka Tammi maalissa.

Itsellä pelaa jopa Raimo Helminen :)

Tällä hetkellä parhaalla harjoittelijalla harjoitusprosentti on 35. Ja tämä kaveri on muuten viime kertainen junihttp://keskustelu.jatkoaika.com/newreply.php?do=newreply&p=3247979orinosto. Ikää 19 ja lahjakkuus 91, potentiaali 67?. Kaveri on sentteri ja onkin kiva nähdä saako tuosta minkäänlaista pelimiestä, koska harjoitustilat on tällä hetkellä 76.

Kai sä peluutat tuota junnuasu myös ykkösyv:ssä sekä ykkös av:ssä ja ykköskentässä? Noilla saa vielä isommat harkkaprosentit. Kai myös parannat lepotiloja. Niin ja jos olet sarjassasi korkealla, saat ihan mojovat bonukset. Ykkönenkin saa ainakin jotain 30 milj

Nostin tänään junnuista pari kaveria, ja toinen vaikutti melko lupaavalta: hyökkääjä Panu Verhonen jonka potentiaali on 90 ja lahjakkuus 88. Toinen oli vähän "heikompi" lupaus. Toivottavasti Verhosesta kasvaisi minulle se ykköstykki, sillä minun mielestäni nuo saldot ovat melko hyvät.

Sulla kun on nuo harjoitustilat vielä erittäin huonot harjoittelun suhteen niin kannattaa ilman muuta myydä tuo pelaaja koska saisit ison kasan rahaa jolla pystyisit ostelemaan hyviä pelaajia ja olisi rahaa kehittää hallia
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Kai sä peluutat tuota junnuasi myös ykkösyv:ssä sekä ykkös av:ssä ja ykköskentässä? Noilla saa vielä isommat harkkaprosentit. Kai myös parannat lepotiloja. Niin ja jos olet sarjassasi korkealla, saat ihan mojovat bonukset. Ykkönenkin saa ainakin jotain 30 milj.

Tällä hetkellä tuo juniorini ei mahdu neljään ensimmäiseen kenttään, mutta koetan ensi kaudeksi räätälöidä hänelle roolin junnukentästäni. Ja tosiaan ystävyysotteluissa olen hänelle erikoistilannevastuuta antanut. Eikös se kuitenkin ole niin että paikka ykköskentästä ei yksinomaan tuo lisää harjoitteluun vaan se peliaika. Esim. jos peliajat on 60/60/60/60. Ja parannan kyllä harjoitustilojen ohella lepotiloja, junnutiloja ja osin myös markkinointia. Tällä hetkellä olen sarjassani tukevasti toisena.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tällä hetkellä tuo juniorini ei mahdu neljään ensimmäiseen kenttään, mutta koetan ensi kaudeksi räätälöidä hänelle roolin junnukentästäni. Ja tosiaan ystävyysotteluissa olen hänelle erikoistilannevastuuta antanut. Eikös se kuitenkin ole niin että paikka ykköskentästä ei yksinomaan tuo lisää harjoitteluun vaan se peliaika. Esim. jos peliajat on 60/60/60/60. Ja parannan kyllä harjoitustilojen ohella lepotiloja, junnutiloja ja osin myös markkinointia. Tällä hetkellä olen sarjassani tukevasti toisena.

Tuo se aika paljon lisää. Tuossa menee juniorisi hukkaan, kannattaapi vaikka myydä se, ihan hyvät rahat voisi tulla :).
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mulla loppuu kausi runkosarjaan, jos löytyy kohtalotovereita ja on kalenterissa tyhjää niin haasteita tuleen vaan. Bonuksena se että pelistä saat selkeän murskavoiton.

Campbell Conference ™
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Olen joukkueeni kanssa melko erikoisessa tilanteessa, sillä pelkään että kehitykseni jumittuu tuonne kasidivarin kärkeen. Eli jatkuvasti olen kasidivarin kärjessä, mutta nousua tuskin tulee. Se johtuu pitkälti rahasta, sillä tili on käytännössä koko ajan kymmenen miljoonaa pakkasella koska päivitän joukkueeni hallia ahkerasti. Ja tämähän estää huippupelaajien ostelut. Toisaalta ei se välttämättä ole huono juttu jos tuonne kasidivarin huipulle "jumittuu" sillä bonusrahoja tulee ja voittojakin tippuu ja samalla joukkueen halli kehittyy (tosin hitaasti). Halua kyllä olisi kovempiinkin kehiin, mutta eiköhän kärsivällisyys myöhemmin palkita.

Eiköhän se ole ihan hyvä tuossa joukkueen kehitysvaiheessa vähäksi aikaa "jumiutua" sinne aladivareihin. Harkkatilat (ja muut) kannattaa ensin saada mahdollisimman hyviksi. Myös hallia kannattaa yrittää laajentaa johonkin 10000 paikkeille, ja kannattaa sitten kehittää kerralla mahdollisimman paljon, koska kehittämisen hinta nousee mitä isompi halli on. Itsellä maksoi hallin kehittäminen 5000:sta 9500:een 12M per 1000 ja nyt vastaava maksaisi reilu 22M.

Minä jumituin juuri edellämainituista syistä pitkäksi aikaa seiskadivariin, jossa tosin 2-3 viimeistä kautta pysyin ns. väkisin, kun en halunnut nousta. Nyt sitten hallitsen ekalla kaudella kutosessa liigaa ihan suvereenisti. Eroa kakkoseen 18 pistettä.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kuukautta olen tätä pelaillut ja ihan mukavaa näpertämistä kieltämättä. Alussa tuli ostettua vähän turhaan muutama kallis veteraani, mutta toisaalta niiden ansiosta olen tukevasti kolmantena divisioonassani.

Jos jotain kiinnostaa lahj 92 maalivahti, joka on muuten erittäin nopea (30), niin tarjouksia alla olevan linkin kaverista saa tehdä. Tarvitsen rahaa harjoittelutilan päivityksiin. Joka mahdollisella hetkellä olen parantanut harj. ja lepotiloja, mutta ei vielä riitä noin lahjakkaan ja nuoren pelaajan kehittämiseen, ei millään.

Sami Pelto-Timperi
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo täälläki ois alottelija. Jotain vinkkejä ois ihan kiva kuulla.

Kuten mico tuossa aikaisemmin sanoi, treeni/lepotilat kehitykseen tappiin asti heti alkuun eikä menestyksestä kannata välittää. Mikäli junnukoulutuksesta tulee jotain päälle 90 % lahjakkaita janttereita, niin myyntiin vain samantien. Liian pienillä treenitiloilla menee helposti hukkaan, vaikka peluuttaisit kuinka paljon tahansa. Muutama kausi pienellä ringillä ja kaikki irtoavat rahat hallin kehittämiseen, niin siitä se lähtee.

Hallin istumapaikkoja en rakentaisi enempää, kuin katsojia peleihin vaivautuu. Paikkojen rakentaminen ja ylläpito vievät ihan turhaan rahaa, mikäli niitä tekee kovin paljon etukäteen.

Sitten kun se halli alkaa olla tikissä, kannattaa koota kehityskelpoinen runko joukkueeseen, jolle kerrytetään mahdollisimman paljon kokemusta antamalla tärkeimmille ukoille eniten peliaikaa. Hyväpotentiaaliset ja lahjakkaat junnut vain pelaamaan YV:lle ja AV:lle, jotta sieltä napsahtaa tilille hyvät treenit ja kokemukset joka yö.

Rungoksi riittää reilut pari kenttää ihan hyvin alkuun, kunhan äijät ovat mahdollisimman nuoria projektin alkuun. Lahjattomia on melko turha pitää ringissä, koska niistä ikinä tule riittäävän kovia pelimiehiä, vaikka peliaikaa siunautuisi maksimimäärät joka yö. Mielestäni ~75 lahjakas on jo siinä rajalla, mutta max potentiaalilla ja parempien puutteessa, noita voi pari siihen runkoon ympätä. Hyvällä peluutuksella pääsevät lähemmäs 300 TI:tä uransa aikana. Mielellään se lahjakkuus pitäisi tietysti olla lähempänä sataa kuin seitsemääkymmentä, mutta lahjakkaiden ukkojen saaminen on usein liki mahdoton tehtävä. Varsinkin, mikäli seuran kassavaranto on jossain nollan kieppeillä.

Sitten kun se runko alkaa olla lähempänä parhaita vuosiaan, niin jengiin voi hankkia muutaman kokeneen palkkasoturitäsmähankinnan, jotka laittavat porukan uuteen lentoon tärkeimpiin peleihin. Runko+palkkasoturit+ynnämuut osasto=kohtuukova nippu ja kai se hissiliike ylöspäin alkaa ennen pitkää.

Sinänsä täytyy nyt dissata peliä, että scoutatusta junnusta näkee samantien, että onko siitä pelimieheksi vai ei. Homma on vähän turhan suoraviivaista tuon pelaajien kehittymisen kannalta.
 

moge

Jäsen
Jep, kiitosta. Miten nämä lippujen hinnat, paljon kannattaa pistää hinnaksi ystävyysottelussa tsekkiläistä seiskadivariporukkaa vastaan? Entäpä omaan liigaotteluun? Ei harmainta aavistusta noista.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jep, kiitosta. Miten nämä lippujen hinnat, paljon kannattaa pistää hinnaksi ystävyysottelussa tsekkiläistä seiskadivariporukkaa vastaan? Entäpä omaan liigaotteluun? Ei harmainta aavistusta noista.
Scouttaus-linkki antaa suuntaa-antavan lukeman.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Scouttaus-linkki antaa suuntaa-antavan lukeman.

Tosin voi joskus kusta pahastikkin, muutaman kerran käynyt niin että laittaa parikymppiä alemman lipun hinnan mitä scouttausosasto suosittelee, ja sitten itse pelissä about. puolet paikoista tyhjiä. Toisaalta useimmiten luku on melko hyvä ja tarkka.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Se voi silti olla ollut maksimituotto, vaikka puolet paikoista on tyhjiä. Mutta, kyllä, ei niihin sokeasti kannata luottaa. Jos lukemaa ei vielä tosin ole asettanut kertaakaan, se scouttausosaston arvio on paras käytettävissä oleva arvio.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Sain ilmeisesti tuon puhumani Panu Verhosen kaupattua 80 miljoonalla. Pitääkö olla tyytyväinen vastineeseen, vai kaivanko pelihousut kaapista?

Hyvin on ainakin oma "urani" lähtenyt liikkeelle, ja olen nyt kehitellyt hieman strategiaa että miten tästä eteenpäin. Kiitoksia Hiilelle vinkeistä, tulivat todellakin tarpeeseen. Mitään kiirettä ei menestyksellä ole, vaan kehittelen nyt hallia kaikessa rauhassa. Jokainen on nyt tasolla 20, joten ilmeisesti puuhaa riittää? Talous on muuten 13 miljoonaa pakkasella, mutta em. myynti varmaan helpottaa. :)
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Sain ilmeisesti tuon puhumani Panu Verhosen kaupattua 80 miljoonalla. Pitääkö olla tyytyväinen vastineeseen, vai kaivanko pelihousut kaapista?

Ohhoh, vaikken tiedä tarkalleen minkälainen peluri tuo Verhonen oli, niin uskallan väittää että saamasi vastine oli vähintäänkin kohtuullinen. Aika onnekas olet ollut jos vain hetken olet HA:ta pelannut ja jo tuollainen kultakimpale nousi junnuista. Oma toistaiseksi paras nostoni, josta hetki sitten ylemmässä viestissä jo infosinkin, meni 17 miljoonalla.

Ja mitä tulee tuohon saamaasi rahasummaan, niin tässä pelissä on aina rahalle tarvetta joten harkittuja ratkaisuja sinnepäin! Hallia kannattaa kehittää ja laajentaa.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Babu kirjoitti:
Ohhoh, vaikken tiedä tarkalleen minkälainen peluri tuo Verhonen oli, niin uskallan väittää että saamasi vastine oli vähintäänkin kohtuullinen. Aika onnekas olet ollut jos vain hetken olet HA:ta pelannut ja jo tuollainen kultakimpale nousi junnuista. Oma toistaiseksi paras nostoni, josta hetki sitten ylemmässä viestissä jo infosinkin, meni 17 miljoonalla.

Ja mitä tulee tuohon saamaasi rahasummaan, niin tässä pelissä on aina rahalle tarvetta joten harkittuja ratkaisuja sinnepäin! Hallia kannattaa kehittää ja laajentaa.

Lahjakkuus oli 92 ja potentiaali 88, joten ihan kelpo kaverista oli kyse. Melkoinen munkki tosiaan kävi, ensimmäinen juniorinostoni ja löytyi jo tuollainen helmi. Mutta eipä noilla luvuilla paljon mitää tee, jos halli on vielä huonossa kunnossa. Panostankin siis halliin nyt kaiken rahan mitä löytyy. Huomasin että myös kauppani oli ihan kelpo ainakin omalta kannaltani, sillä katselin että vapailta markkinoilta vietiin 93/90 tason kaveri 45 miljoonalla. Onneksi joku slaavi tarttui syöttiin. :) Lievää ylihintaa omasta mielestäni tuo 80 milliä.

Seuraavat juniorinostot tulee tässä melko lyhyen ajan sisällä, saas nähdä minkälaista pukkaa ulos koneesta. Epäilen ettei toista ison lahjakkuuden omaavaa jätkää ihan heti löydy, mutta eipä siitä mitään haittaakaan olisi.

Miten ois ystävyysotteluja joskus?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös