Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 412
  • 4 678

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Itselläni on ollut tiimi vasta pari kuukautta, joten veteraaneille olisi yksi kyssäri; vaikuttaako lahjakkuus treenin kohdentumiseen, kuten olen kuvittelevinani?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Tulipa EHKÄ ostettua hyvä pelaaja halvalla. Saa nähdä mitkä arvot ovat

Johannes Paappanen

Halpuus on enemän kuin suhteellinen käsite tuolla, näemmä... Oma tiimini on noussut ¨n. 7000 pykälää 6M nettokuluilla, mutta olenkin vasta kasidivarissa. Kun katselee noita isompien liigojen poikien tuloja ja menoja, meikäläisen koko budjetilla ei pääse edes vähää alkuun... Herääkin kysymys, että onko tuossa finanssipolitiiikassa mitään järkeä. Mutta mutta... uskon että on, koska homma on noinkin pitkään pyörinyt.

Itse yritän jäsentää asiaa seuraavasti pelaajien osalta:

0-99 divarit+kuraliigat
100-200 Euroopan pääsarjat + SM-liiga
200-300 KHL
300-> NHL + Maajoukkue

Sopimukset ja niiden raukeaminen on vähän omituista oikeaan maailmaan verrattuna, mutta tietenkin sama kaikille, joten ei auta valittaa, vaan skarpata tässäkin asiassa.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Vaikuttaa. Myös harjoitus/lepotilat vaikuttaa.

Jep... näin olin kuvittelevinani, koska asetukset/toteutuneet/lahjakkuus ei ihan korreloinut. Tämä oli tosin vain nopea perstuntuma, enkä edes harkinnnut asian todentamista millään exceleillä tms... näytti sen verran ilmeiseltä.

Kaikki todellakin vaikuttaa kaikkeen tuossa pelissä, ihan niin kuin oikeassakin elämässä, joten siinä mielessä pelin tekijöiden jälki on hyvää. Toistaiseksi ehkä paras/monipuolisin simu, mihin olen törmännyt jääkiekon piirissä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Halpuus on enemän kuin suhteellinen käsite tuolla, näemmä... Oma tiimini on noussut ¨n. 7000 pykälää 6M nettokuluilla, mutta olenkin vasta kasidivarissa. Kun katselee noita isompien liigojen poikien tuloja ja menoja, meikäläisen koko budjetilla ei pääse edes vähää alkuun... Herääkin kysymys, että onko tuossa finanssipolitiiikassa mitään järkeä. Mutta mutta... uskon että on, koska homma on noinkin pitkään pyörinyt.
Silloin kun mä alotin, vähän alle vuosi sitten, markkinat olivat kyllä huomattavasti mukavammat aloittelijalle. Nyt kun katson noita pelaajien hintoja, niin ei olisi tullut hankittua varmaan puoliakaan niistä veteraaneista joita silloin tarttui haaviin...
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli muuten helkkarin positiivisia uutisia HA:sta, kun putoamista vastaan taisteleva joukkueeni meni ja otti voiton sarjan 7. En valita ollenkaan! =)

Nyt näyttääkin jo säilymisen kannalta hyvältä, täytyy ottaa vain muutama rutiinivoitto alapuolella olevista. Ensi kaudeksi jos saisi pari kovan luokan vahvistusta niin voitaisiin tosissaan pelata playoff-paikasta.
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Pari kautta sitten kesken sarjan kiinnostus HA:n pelaamista kohtaan lopahti pahasti. Olin ehtinyt pelata muutaman kauden ja olin noussut seiskadivariin. Pappoihin kyllästyneenä myin kaikki pelaajat ja ostin tilalle 80-90 lahjakkaita ja 50-80 potentiaalisia pelaajia rosterin täyteen. Rahaa pappojen myynnin jälkeen oli vain hiukan yli 100 miljoonaa, joten ainuttakaan todellista superjunnua ei ollut varaa ostaa. Tyypillisin osto oli lahjakkuudeltaan hiukan päälle 90 ja potentiaaliltaan 50-60. Joissain tapauksissa ostin 80/70 tai 70/80 -pelaajia. Harjoitus-ja lepotilani oli projektin alussa 85%. Älykästähän tämä ei varmaan ollut, mutta halusin kokeilla jotain uutta. TI oli jokaisella pelaajalla todella alhaalla, joten tipahdin kasidivariin. Sain kuitenkin nopeasti harjoittelu-ja lepotilat 100% ja treenitulos on alkanut näkyä. Parhaan pelaajan TI on tällä hetkellä 170 ja joukkueeni kokonais-TI taitaa olla parempi kuin silloisella pappajoukkueella pelatessani.

Kokemusta joukkueella on todella vähän, joten menestystä korkeimmista divisioonista on turha lähteä hakemaan. Jos myisin jälleen kaikki pelaajat, saisin reilusti moninkertaiset rahat kuin pappajoukkueesta 2,5 kautta sitten.

Junnunostot ovat myös onnistuneet hyvin ja muutama 90/80 -tasoinen junnu on läsähtänyt juniorijoukkueesta.

Hallikustannukset ovat kovat tälle sarjatasolle, joten pakkasella ollaan jatkuvasti 20 miljoonan korvilla. Suht omillaan kuitenkin pysyy, jos ei osta mitään. Sarjanousu on kuitenkin luvassa ja ensi kaudelle muutama hyvän kauppa-arvon sälli lähtee lihoiksi ja tilalle hankin kokeneita, korkean TI:n omaavia pelaajia, joilla potentiaalia mieluusti muutaman kauden verran.
 

V. Filppula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, KPV
osaatteko sanoa minkälaisia harjoitusprosentteja teillä on pelaajilla? Kun itsestä tuntuu että aika vähän saavat treeniä. Ja kannattaako harjoitella montaa taitoa samalla kertaa vai keskittyä ensin esim hyökkäykseen?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
osaatteko sanoa minkälaisia harjoitusprosentteja teillä on pelaajilla? Kun itsestä tuntuu että aika vähän saavat treeniä. Ja kannattaako harjoitella montaa taitoa samalla kertaa vai keskittyä ensin esim hyökkäykseen?

Itsellä liigapelissä parhaimmillaan 55-70%, tietysti lahjakkuus on 90-100.
Itse ainakin keskityn yhteen, kun kuitenkaan koko prosentti ei mene siihen tiettyyn vaan jakautuu pelipaikan mukaan.

Mites sulla noi harjoitus/lepotilat?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
osaatteko sanoa minkälaisia harjoitusprosentteja teillä on pelaajilla? Kun itsestä tuntuu että aika vähän saavat treeniä. Ja kannattaako harjoitella montaa taitoa samalla kertaa vai keskittyä ensin esim hyökkäykseen?
Perusreenit sellasilla 70-85lah kavereilla 17-22-vuotiaina on siinä 30-35% tienoilla, pientä vaihtelua tietty suuntaan tai toiseen. Sitten kun tarjoaa kunnon peliaikaa, nousee 40-60% välille. Harjottelu- ja lepotilat 100%. Noita huippulahjasia ei oikeen oo näkyny meikäläisen tiimissä...
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän helvetti mättää kun joukkue vetää automaattisella kokoonpanolla jossa on maalivahteja kenttäpelaajina yms, vaikka olen asettanut nuo kokoonpanot kuntoon manuaalisesti, ja kaikki tarpeellinen noista löytyy? Hivenen kummastuttaa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mikähän helvetti mättää kun joukkue vetää automaattisella kokoonpanolla jossa on maalivahteja kenttäpelaajina yms, vaikka olen asettanut nuo kokoonpanot kuntoon manuaalisesti, ja kaikki tarpeellinen noista löytyy? Hivenen kummastuttaa.

Sattuuko olemaan loukkaantuneena joku? Onko sulla varapelaajissa ketään?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ei ole loukkaantuneita, ja varapelaajiakin löytyy. Ja näillä samoilla kokoonpanoilla tämä on ennen toiminut, nyt vasta muutama viikko sitten alkoi kenkkuilla.

Kenties joku tyyppi lähteny hiljattain joukkueesta?

Käyppä katsomassa sieltä Ketjut osiosta mitä siellä on vikana, ja meet ihan tarkallseen myös jokaisen ketjun läpi
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nimeäppä mut ihan hetkeksi aikaa apulaiseksi. Nimimerkki HA:ssa myös Baloun, käyn katsomassa mistä kiikastaa, ilmoitan täällä sulle ja poistat mut apulaisista.

Sun nimimerkki Ha:ssa?

Ei näemmä pysty lisäämään avustajaksi, kun olet jo jonkun toisen joukkueen avustaja. Ja nimimerkki on jartsa.

Edit. Noinhan se nimimerkki menikin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös