Hip Hop pukeutumistyylin muutokset, mihin tämä vielä kehittyy?

  • 6 712
  • 36

Minkä vuosikymmenen hip hop pukeutumistyyli miellyttää eniten?

  • 1980's

    Ääniä: 33 47,8%
  • 1990's

    Ääniä: 24 34,8%
  • 2000's

    Ääniä: 3 4,3%
  • 2010's

    Ääniä: 9 13,0%

  • Äänestäjiä
    69
Mulle on aina ollut ihan täysi arvoitus, että mitä tuolla liian isoihin vaatteisiin ja etenkin housuihin pukeutumisella oikein halutaan viestittää?

Ainakin vankiloista on lähtöisin tapa, jossa housuja pidetään alhaalla roikkumassa. Tällä haluttiin viestittää muille vangeille, että on valmis anaaliseksiin.

Tällaisia henkilöitä tuntuu olevan liikenteessä vielä aika paljonkin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ääni ehdottomasti viimeiselle vaihtoehdolle, koska Se on ainoa, joka näyttää jollekin muulle kuin naurettavalle. Kuuntelen hip hopia ja räppiä, mutten ole vittu ikinä ymmärtänyt sitä tyyliä. Se on ehkä maailman kamalin tyyli. Edes hipit eivät näytä yhtä hirveälle. Viimeisen vaihtoehdon hahmotelma tosiaan näyttää jo suht normaalille.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Esimerkiksi heavy metal -piireissä on pelottavan näköisiä ihmisiä, mutta turpiinsa ei saa sitten millään hevareilta.

Moni yritti kuitenkin.

Kyllä minä muistan ajan jolloin dorkan näköiset farkkurotseihin verhoutuneet siimatukat naureskeli minulle. Huvittuneisuus oli molemmin puolista. Välillä sai nyrkitkin heilua, mutta kyllä silti ensisijaisesti syyttäisin näiden tyyppien ikää heidän käytöksestään enkä niinkään musiikkimakua.

Räppi on usein aika maskuliinista musiikkia ja se kun yhdistyy teinin identiteetin etsimiseen niin usein seurauksena on ylilyöntejä. Itse olen kuitenkin räppikemuissa käynyt lähes 20 vuotta, mutta koskaan en ole joutunut hankaluuksiin keikoilla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Esimerkiksi heavy metal -piireissä on pelottavan näköisiä ihmisiä, mutta turpiinsa ei saa sitten millään hevareilta. Vittuilu on kovatasoista kyllä, se kuitenkin kuuluu asiaan. Rapin kuuntelijalle jos vaikka vahingossakin vittuilee niin on syytä pelätä kostoa. Olenko oikeassa? Rap-ihmiset, haluan tietää.
Tämän olen huomannut itsekin. Vaikka metallimusiikki onkin aggressiivista, niin metalliväki on keskimäärin varsin lunkia ja tilanteen tasalla olevaa porukkaa. Sen sijaan hiphop-porukka on sieltä väkivaltaisimmasta päästä ja yleensä ekana uhoamassa ja vetämässä turpaan jos näkevät jotain toisentyyppistä jengiä.

Ainoastaan suomirokkia diggailevat takatukkajehut on kenties sellasta, joka on väkivaltahenkisyydessään samaa luokkaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Moni yritti kuitenkin.

Kyllä minä muistan ajan jolloin dorkan näköiset farkkurotseihin verhoutuneet siimatukat naureskeli minulle. Huvittuneisuus oli molemmin puolista. Välillä sai nyrkitkin heilua, mutta kyllä silti ensisijaisesti syyttäisin näiden tyyppien ikää heidän käytöksestään enkä niinkään musiikkimakua.

Minä muistan lähinnä tietynlaisiin kenkiin ja takkeihin pukeutuneet nahkapäät tuollaisina tapauksina. Tai lähinnä niistä surkuhupaisista huudoista mitkä kohdistettiin isolla porukalla esimerkiksi reilu kymmenkesäiselle tyttölapselle joka ei ollut samaa kunniakasta väriä. Harvemmin ko. reppanat uskalsivat käydä kokoistensa tai isompiensa kimppuun edes sanallisella tasolla.

Hevimiehet minä sen sijaan olen aina mieltänyt leppoisiksi tapauksiksi.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä muistan lähinnä tietynlaisiin kenkiin ja takkeihin pukeutuneet nahkapäät tuollaisina tapauksina. Tai lähinnä niistä surkuhupaisista huudoista mitkä kohdistettiin isolla porukalla esimerkiksi reilu kymmenkesäiselle tyttölapselle joka ei ollut samaa kunniakasta väriä. Harvemmin ko. reppanat uskalsivat käydä kokoistensa tai isompiensa kimppuun edes sanallisella tasolla.

Niin, Saksa ja silleen. Huvittaviahan nämä oli/on. Kerran yksi huusi kadulla hirveessä tuiskeessa, että "kattokaa, valkone neekeri!!11!". Huuto kohdistui muhun, mutta mitäpä tuosta. Tosin yhden tälläisen häiskän kanssa ihan tapeltiin koulussa (amis) ja se joutuikin sitten korvaamaan mulle takin, ylihinnalla tietenkin. Ja tästä vähän aikaa eteenpäin niin mun ulkomaalaistaustaiset kaverit pisti sitten tämän koulukiusaajan (se uhkailu kesti 1,5v ennenkuin meni hermo) kirjaimellisesti levyksi baarin eteen. Ei sen jälkeen näkynyt tätä hienoa herrasmiestä ei koulussa, ei käräjillä, ei missään.

Hevityypeistä ei mullakaan mitään pahaa sanottavaa vaikka en ymmärräkään heidän meininkiään. Ihan leppoisia kaikki olleet kehen törmännyt elämän aikana.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Helsingissä asuneena ainakaan meidän lähiöistä ei löytynyt näitä nahkapäitä. Olivat yleisesti kaikkien keskuudessa halveksittu porukka joka todennäköisesti näkyi kyllä jossakin päin Helsinkiä, mutta oli tunnettu lähinnä Joensuun vitsauksena.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helsingissä asuneena ainakaan meidän lähiöistä ei löytynyt näitä nahkapäitä. Olivat yleisesti kaikkien keskuudessa halveksittu porukka joka todennäköisesti näkyi kyllä jossakin päin Helsinkiä, mutta oli tunnettu lähinnä Joensuun vitsauksena.

No täältähän ne lähti sinne stadiin kun huomasivat, että ovat "yksin" aatteittensa kanssa. Olihan täällä Joensuussa kovat sodat juuri ennenkuin itse tänne muutin, silloin joskus 96-98 vuosina, hieman rauhallisempaa oli kun muutin vuonna -99, mutta kyllä sitä kytevää sotaa silti oli. Meininki yleisesti ottaen rauhoittui vasta joskus 2001 ehkäpä. Siihen saakka aika hullua paikoittaen ja kun itsellä oli oikeastaan kolme suomalaista kaveria ja liuta ulkomaalaisia niin kyllähän sitä väkisinkin itsekin sotkeutui kaikenlaiseen, tai ainakin oli näkemässä. Kuulin kyllä sitten myös juuri tuon tapaista, että jengi suurin piirtein nauraa näille nahkapäille siellä stadissa, mutta itselle oli pääasia, että ne lähti menee täältä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi heavy metal -piireissä on pelottavan näköisiä ihmisiä, mutta turpiinsa ei saa sitten millään hevareilta. .

Aggressiot purkautuvat musiikin kautta?

Mutta taisin lukea pari vuotta sitten tutkimuksesta jossa todettiin, että hevimusiikkia kuuntelevilla oli tilastollisesti korkeampi älykkyysosamäärä. Kyseisen musiikin ymmärtäminen tahtilajien muutoksineen, harmonioineen jne vaativat älykkyyttä. Tunnen itse aika lailla hevareita ja kyllä pakko sanoa, että suuri osa on ihan paukapäitä. Leppoisia sellaisia kylläkin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vartijoiden vangeille antamat vaatteet oli joskus liian isoja eikä vöitä ollut tarjolla (hirttäytymisten ehkäisemisen vuoksi), joten jotkut vangit joutui roikottamaan housujaan ja pitämään päällään ylisuuria paitoja. Siitä se myös levisi ulkomaailmaan.

Omaa silmää miellyttää eniten 90-luvun tyyli.

Monta teoriaa näistä on. Minä taas olen antanut itseni ymmärtää, että löysiin huppareihin ja niiden sivutaskuihin saa jemmattua tuliaseita kätevämmin, koska ne eivät pullota samalla tavalla kuin kunnon vaatteista.

Persvakoa esitteleviin löysiin housuihin en ole muuta selitystä keksinyt kuin sen, että näiden housujen käyttäjillä on krooninen ripuli ja että hädän tullessa housujen on oltava mahdollisimman alhaalla, jotta ei käy vahinko.

Minun silmääni miellyttää syntyperäisten hiphop-kulttuurien edustajien kohdalla kaikkein parhaiten ns. raitakerrasto tai oranssit haalarit, joita saa vankeudenhoitolaitoksesta kunhan virkavalta on gangstan korjannut talteen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Swag seepra, swag riikinkukko, swag kolibri, swag kameleontti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös