Hip Hop pukeutumistyylin muutokset, mihin tämä vielä kehittyy?

  • 6 714
  • 36

Minkä vuosikymmenen hip hop pukeutumistyyli miellyttää eniten?

  • 1980's

    Ääniä: 33 47,8%
  • 1990's

    Ääniä: 24 34,8%
  • 2000's

    Ääniä: 3 4,3%
  • 2010's

    Ääniä: 9 13,0%

  • Äänestäjiä
    69

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiinnostaisi tietää mikä hip hop tyyli noin niinkuin pukeutumisen osalta on se eniten miellyttävä? Linkeistä käy ilmi 1980-2010 välinen kehitys ja ainakin itse itken verta viimeisen kuvan kohdalla.

1980-luvun tyyli
1990-luvun tyyli
2000-luvun tyyli
2010-luvun tyyli

Pakko kysyä, pukeutuuko täällä joku tuolla swag-tyylillä? Oma rehellinen ja objektiivinen kantani on, että ei voisi enempää enää homolta näyttää. Jos et suosi hip hop tyyliä missään muodossa, niin sitten voisit miettiä mikä sinun silmääsi näyttää parhaimmalta kun nyt kerta on pakko vastata.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Rupesin miettimään, kumpaa äänestän: 1980- vaiko -90-luvun pukeutumistyyliä ja päätin äänestää jälkimmäistä. Se tuntuu luontevimmalta ja näyttävimmältä.
2000-luvulla ollaan menty todella pahasti metsään pukeutumisessa sekä myös musiikissa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Itse ostin ensimmäiset lökäpöksyt tai miksi niitä sitten haluaakaan kutsua, niin varmaan joskus kasiluokalla. Tai paremminkin äitini osti. Eli siitä on nyt joku 4-5 vuotta aikaa. Edelleen käytän saman mallisia housuja. Ei siitä tyylistä vaan pääse eroon. Itse ei tulisi mieleenkään vaihtaa niitä tuollaisiin housuihin joissa pallit kiristyy. En oikein tiedä mitä tuosta uusimmasta edes pitäisi sanoa.

Vastaan tähän kuitenkin tuon 80-luvun mallin.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Mulle on aina ollut ihan täysi arvoitus, että mitä tuolla liian isoihin vaatteisiin ja etenkin housuihin pukeutumisella oikein halutaan viestittää?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mulle on aina ollut ihan täysi arvoitus, että mitä tuolla liian isoihin vaatteisiin ja etenkin housuihin pukeutumisella oikein halutaan viestittää?

Itse en varsinaisesti ainakaan sillä ole halunnut mitään viestittää vaan se on aikanaan miellyttänyt silmää enemmän ja tuntuu paremmalta päällä kun on hieman väljemmät housut ja huppari tai joku muu paita.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mulle on aina ollut ihan täysi arvoitus, että mitä tuolla liian isoihin vaatteisiin ja etenkin housuihin pukeutumisella oikein halutaan viestittää?

Alunperin kyseessä oli vankila-kulttuuriin liittyvä viesti:housut alhaalla tarkoitti että persettä tarjolla. En muista kuinka vapaa-ehtoisesta tarjoamisesta oli kyse vai oliko kyseessä merkki siitä että lökäpöksy on raiskattu eli ns. väylä on auki.
Väittäisin että raiskauksesta oli kyse mutta varma en ole ja minä en kuulu niihin jotka tarkastavat kaiken sanomansa etukäteen...
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ostin ensimmäiset lökäpöksyt tai miksi niitä sitten haluaakaan kutsua, niin varmaan joskus kasiluokalla. Tai paremminkin äitini osti. Eli siitä on nyt joku 4-5 vuotta aikaa. Edelleen käytän saman mallisia housuja. Ei siitä tyylistä vaan pääse eroon. Itse ei tulisi mieleenkään vaihtaa niitä tuollaisiin housuihin joissa pallit kiristyy. En oikein tiedä mitä tuosta uusimmasta edes pitäisi sanoa.

Melkein voisin sanoa, että Jess! En siis ole ainut joka on "jäänyt" 90-luvulle. Hienoa. Itse olen lökapöksyjä käyttänyt jostakin vuodesta 1995 saakka. Hieman on ehkä kaventunut lehkeitten leveydet joissakin housuissa mitä mulla on, mutta silti vaatteista on havaittavissa ysärin tyyli. Ja tuntuu, että olen kaupungin ainoa joka löysiä housuja käyttää, tuntuisi tuo oksennus-swag-tyyli olevan enemmän muotia täällä susirajallakin näiden hiphoppareiden joukossa.

Midnight Rambler: Itse en viestitä kuin yhtä asiaa; mulla on niin iso kulli ettei pillifarkkuihin pysty yksinkertaisesti pukeutumaan.
 

penzwei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Adidaksen verkkapuku, Kangol lätsä, jalkaan superstarit ja bb-boy pose. Aitoa.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulle on aina ollut ihan täysi arvoitus, että mitä tuolla liian isoihin vaatteisiin ja etenkin housuihin pukeutumisella oikein halutaan viestittää?
Luulen, että se liittyy varasteluun. Nuo hipetihopetikulttuurin vesathan on tätä kaupoista kähveltämistä harrastavaa rupusakkia. Helppohan se varastettua kamaa on sulloa niihin ylisuuriin housuihin. Samoista taskuista löytyy möyhyä hiisaamista varten. Paljoltihan nuo lökäpöksyt on myös diilereitä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
HipHop-tyyli voi olla ihan näyttävää ja sopii hyvin pikkukundeille ja ehkä vielä nuorille miehille, joilla kaikki teini-iän uhma ei ole kadonnut..

Itse kyllä vähän tunnen myötähäpeää, jos satun näkemään jonkun aikuisen miehen vetävän ns. "täysissä releissä"..

Toisaalta pakko sanoa, että olen nähnyt monta hyvääkin esimerkkiä vähän vanhemmista hiphopin ystävistä, jotka pukeutuvat jo asiallisesti, mutta taidokkaasti (esim. kenkävalinnalla) vielä ottavat rennosti ja nuorekkaasti.
 

Patamies#72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuo kaksi ekaa vaihtoehtoa miellyttävät minua, jälkimmäiset täyttä roskaa. Äänestin kuitenkin 1990-luvun tyyliä, kun siltä ajalta omat suosikki hiphop kappaleet ovat peräisin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Luulen, että se liittyy varasteluun. Nuo hipetihopetikulttuurin vesathan on tätä kaupoista kähveltämistä harrastavaa rupusakkia. Helppohan se varastettua kamaa on sulloa niihin ylisuuriin housuihin. Samoista taskuista löytyy möyhyä hiisaamista varten. Paljoltihan nuo lökäpöksyt on myös diilereitä.

Tämä on itselle ruvennut ärsyttämään vuosien varrella. Olet jossain kaupassa tai kiskalla, niin myyjät tuijottaa kuin olisi pahemmankin gangsterin näköinen. Todella vittumaista ollut välillä.

Mitä tulee siihen, että pukeutuu noin vanhempana, niin itsekin olen sitä miettinyt paljon. En halua varmaan 10 vuoden päästä vetää samalla tavalla, mutta tosiasia on myös se, että tuosta tyylistä on vaikea päästä eroon, koska se on muodostunut jo osaksi omaa persoonaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Run DMC tyyli oli kyllä siisti. Mitä nyt ne kaulukorut ehkä oli hieman liikaa. Onneksi eivät pitäneet niitä aina. Eniten tykkään muutenkin '80 luvun hiphop tyylistä. En ole juurikaan 13-vuotiaasta asti muita kenkiä käyttänyt kuin superstarsseja. Sopii puvunkin kanssa niin mainiosti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse kyllä vähän tunnen myötähäpeää, jos satun näkemään jonkun aikuisen miehen vetävän ns. "täysissä releissä"..
Jos näen tuollaisen joskus harvoin, niin tulee helposti mieleen että tyyppi on joku seurakunnan nuoriso-ohjaaja, jengilähetyssysteemin vapaaehtoistyöntekijä tai muu, joka koettaa pukeutumisellaan päästä lähemmäksi kohderyhmäänsä. Tai joku tosi nuorena istumaan joutunut, jonka pukeutumistyyli ei ole linnakierteen aikana ehtinyt päivittyä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jos näen tuollaisen joskus harvoin, niin tulee helposti mieleen että tyyppi on joku seurakunnan nuoriso-ohjaaja, jengilähetyssysteemin vapaaehtoistyöntekijä tai muu, joka koettaa pukeutumisellaan päästä lähemmäksi kohderyhmäänsä. Tai joku tosi nuorena istumaan joutunut, jonka pukeutumistyyli ei ole linnakierteen aikana ehtinyt päivittyä.

Niin kuin sanottua, niin tästä kyseisestä tyylistä on paljon vaikeampi päästä eroon kuin jostain lyhyestä muotivillityksestä. Varsinkin nykyään, koska perinteinen hoppari pukeutuminen ei ole enään muodissa. Ketkä pukeutuu löysiin housuihin ja vastaavaan, niin ei tee sitä muodin takia, vaan sen takia, että se on jo osa itseään siinä vaiheessa kun joku 20 menee rikki. Itse olen kohta 20 ja en vaihtaisi tyyliäni mihinkään. En halua itsekään pukeutua enään 30 noin, mutta ei tyylin vaihto missään vaiheessa tule helppoa olemaan.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Alunperin kyseessä oli vankila-kulttuuriin liittyvä viesti:housut alhaalla tarkoitti että persettä tarjolla. En muista kuinka vapaa-ehtoisesta tarjoamisesta oli kyse vai oliko kyseessä merkki siitä että lökäpöksy on raiskattu eli ns. väylä on auki.
Väittäisin että raiskauksesta oli kyse mutta varma en ole ja minä en kuulu niihin jotka tarkastavat kaiken sanomansa etukäteen...

Vartijoiden vangeille antamat vaatteet oli joskus liian isoja eikä vöitä ollut tarjolla (hirttäytymisten ehkäisemisen vuoksi), joten jotkut vangit joutui roikottamaan housujaan ja pitämään päällään ylisuuria paitoja. Siitä se myös levisi ulkomaailmaan.

Omaa silmää miellyttää eniten 90-luvun tyyli.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin kuin sanottua, niin tästä kyseisestä tyylistä on paljon vaikeampi päästä eroon kuin jostain lyhyestä muotivillityksestä. Varsinkin nykyään, koska perinteinen hoppari pukeutuminen ei ole enään muodissa. Ketkä pukeutuu löysiin housuihin ja vastaavaan, niin ei tee sitä muodin takia, vaan sen takia, että se on jo osa itseään siinä vaiheessa kun joku 20 menee rikki. Itse olen kohta 20 ja en vaihtaisi tyyliäni mihinkään. En halua itsekään pukeutua enään 30 noin, mutta ei tyylin vaihto missään vaiheessa tule helppoa olemaan.

Sain aikoinani kuulla kun eräs lähisukua oleva vahva herra kuoli ja oli hautajaiset edessä (olin silloin 'bout 20v). Eno eukkoineen oli sitä mieltä, etten saa osallistua hautajaisiin koska käytän hopparihousuja. En olisi sellaisissa luultavammin edes mennyt paikalle, mutta alkoi vituttamaan tuo syrjiminen, niin meinasin paukauttaa paikalle housut puolitangossa. Jätin kuitenkin väliin, koska ajattelin, että olen se fiksumpi osapuoli tässä. Samainen eukko oli myös sitä mieltä, että mikäli vielä 30v pukeudun samanlailla, on minun päässäni pahasti vikaa enkä ole missään nimessä terve ihminen. No nyt olen 30v ja pukeudun samanlailla, hieman lahkeet toki kaventuneet niinkuin ylempänä totesin, mutta tästä tyylistä on VITUN VAIKEAA päästä irti kun 18v on ollut osa persoonaani. Lippis ei ole enää vinossa eikä huivi like Tupac (en kyllä käytä huivia muutenkaan enää), mutta isot vaatteet varmaan monen mielestä edelleen. Ei voi mitään, olen sitten vissiin seinähullu tai muuten mielenterveydeltäni epävakaa ihminen, mutta kun joku asia on ollut osa minua 18/30v niin ei oo helppoa ei.

Tuosta iästä muuten vielä, eikös nämä rap-tähdet kuten LL Cool J käyttänyt isoja housuja vaikka ikää lähes 40v? Ja moni muukin 80-luvulla pintaan noussut stara myös? Että sikäli jo tuohon peilaten ei mielestäni ole outoa käyttää lökäpöksyjä 30-vuotiaana.

Ilokseni kuitenkin huomaan äänestysprossat noin päin. Luulin nimittäin, että juuri päin vastoin menisi, mutta onneksi näitä tolkuissaan olevia vielä on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Tuosta iästä muuten vielä, eikös nämä rap-tähdet kuten LL Cool J käyttänyt isoja housuja vaikka ikää lähes 40v? Ja moni muukin 80-luvulla pintaan noussut stara myös? Että sikäli jo tuohon peilaten ei mielestäni ole outoa käyttää lökäpöksyjä 30-vuotiaana.

Mielestäni se, että räp/hiphop-tähdet käyttävät vanhempinakin saman tapaisia löysiä kamoja ei ole ihan suoraan verrannollinen siihen, miten me nk. "tavikset" pukeudumme.. ja onhan tuosta vähän erilaisiakin esimerkkejä, esimerkiksi joku P Diddy nykyään lähinnä hyvin leikatussa puvussa, pientä blingiä ehkä käsissä tms..

Itse en muuten millään lailla tuomitse sinua, jos kerran edelleen koet mukavaksi pukeutua "isosti".. olen suurinpiirtein sinun ikäisesi ja itselläni tuo homma vaan meni toisin päin: jossain vaiheessa en enää tuntenut oloani luontevaksi noissa releissä..
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse en varsinaisesti ainakaan sillä ole halunnut mitään viestittää vaan se on aikanaan miellyttänyt silmää enemmän ja tuntuu paremmalta päällä kun on hieman väljemmät housut ja huppari tai joku muu paita.

Vähäsen sama juttu itselläni sweetsixteeninä vuonna 2003. Tuli kokeiltua miten tyylikäs olo oli vetää housut puoleen perseeseen ja ehdottomasti lahkeet sukkaan. Pari numeroa liian iso huppari sekä joku merkkilätsä kruunaamaan kokonaisuuden. Talviaikana piti olla myös Northbrookit jalassa. Tämä sairaus parani kuitenkin varsin pian ihan itsestään.

Reilun neljännesvuosisadan jälkeen ei tulisi mieleenkään pukeutua vastaavasti. Aikuisuuden mittarihan tämä ei toki ole, mutta ei silti jatkoon aikuisilla miehillä tällaiset.

Itse äänestykseen ehdottomasti kasari.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Luulen, että se liittyy varasteluun. Nuo hipetihopetikulttuurin vesathan on tätä kaupoista kähveltämistä harrastavaa rupusakkia. Helppohan se varastettua kamaa on sulloa niihin ylisuuriin housuihin. Samoista taskuista löytyy möyhyä hiisaamista varten. Paljoltihan nuo lökäpöksyt on myös diilereitä.

Niinkö? Itse olen siinä käsityksessä, että tuo tyyli on peräisin samasta paikasta kuin itse musiikkikin, eli jenkkien ghetoista. Köyhien mustien perheiden vaatteet kulkeutuivat isoveljiltä pikkuveljille, eikä siinä paljon vaikuttanut oliko isoveli aikuinen mies ja pikkuveli 12v. Tästä sitten kehittyi muoti, jonka mukana näitä lainapeitteitä alettiin valmistaa ja ostaa uusinakin.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Run DMC tyyli oli kyllä siisti. Mitä nyt ne kaulukorut ehkä oli hieman liikaa. Onneksi eivät pitäneet niitä aina. Eniten tykkään muutenkin '80 luvun hiphop tyylistä. En ole juurikaan 13-vuotiaasta asti muita kenkiä käyttänyt kuin superstarsseja. Sopii puvunkin kanssa niin mainiosti.

Run DMC ei pahemmin käyttänyt lökäpöksyjä, vaan kireitä farkkuja. Verkkarit olivat sitten eri juttu. Superstarit ovat klassikko.

Tosin kyseisen genren naispuolisten esiintyjien vaatetus on vähentynyt koko ajan. Seuraava trendi on esiintyä neonteipit silikonitissien nännien peittona ja bling bling-timanteilla koristeltu Cristal-pullon korkki tungettuna toosaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niin kuin sanottua, niin tästä kyseisestä tyylistä on paljon vaikeampi päästä eroon kuin jostain lyhyestä muotivillityksestä. Varsinkin nykyään, koska perinteinen hoppari pukeutuminen ei ole enään muodissa. Ketkä pukeutuu löysiin housuihin ja vastaavaan, niin ei tee sitä muodin takia, vaan sen takia, että se on jo osa itseään siinä vaiheessa kun joku 20 menee rikki. Itse olen kohta 20 ja en vaihtaisi tyyliäni mihinkään. En halua itsekään pukeutua enään 30 noin, mutta ei tyylin vaihto missään vaiheessa tule helppoa olemaan.
Kukaan meistä ei tiedä tai ei tiennyt parikymppisenä ihan tarkkaan miten seuraavat 10 vuotta tulevat vaikuttamaan omaan pukeutumiseen. Siinä mielessä asiasta on turha potea mitään angsteja, tai et varmaan podekaan.

Jossakin vaiheessa ihmiset ryhtyvät yleensä tekemään muita asioita kuin mitä ovat tehneet joskus 15-20 -ikäisinä. Tavallisesti tuon jälkeen tapahtuu yksi tai useampia seuraavista: mennään opiskelemaan ja valmistutaan, saadaan vakiduuni, perustetaan perhe, luovutaan joistakin teiniaikojen harrastuksista ja kiinnostutaan joistakin uusista harrastuksista. Ainakin vapaa-ajan määrä vähenee useimmilla. Noiden tapahtumien pyörteissä hiljalleen huomaa, että pentuvuosien vaatteet ovat muuttuneet hiljalleen toisenlaisiksi. Omat kiinnostuksen kohteet ovat varmaan hivenen muuttuneet. Ihmiset joiden kanssa olet pääasiassa tekemisissä ovatkin aikuisia, eivät enää koulu- tai harkkakavereita. Aikuisena aikuisten keskuudessa toimiva ihminen ei yleensä ilkene kulkea enää missään teinikledjuissa. Jotain miellyttäviksi koettuja nuoruuden ajan pukeutumispiirteitä voi jäädä aikuisiällekin, mutta jokin muuttuu varmasti ja yleensä muutos on lopulta aika iso.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aikuisena aikuisten keskuudessa toimiva ihminen ei yleensä ilkene kulkea enää missään teinikledjuissa. Jotain miellyttäviksi koettuja nuoruuden ajan pukeutumispiirteitä voi jäädä aikuisiällekin, mutta jokin muuttuu varmasti ja yleensä muutos on lopulta aika iso.
Poikkeus tähän kaavaan on tietysti erinäiset ikämiesrokkarit. Kuuluisatkin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Poikkeus tähän kaavaan on tietysti erinäiset ikämiesrokkarit. Kuuluisatkin.
Sitten on tietysti eri, jos rokkarius liittyy suoraan tai välillisesti omaan ammattiin. Hiphoppari-putkimies tai -pankinjohtaja on toinen case.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi helevetissä nimenomaan hip hop -ihmiset vetävät kieliopillisesti eniten vihkoon, vaikka varsinkin Suomi-rap on suhteellisesti eniten suomen sanoja käyttävä musiikkisuunta?

Kysyisin rap-väeltä myös mitä mieltä olette siitä ennakkoluulosta tai ennakkotiedosta että rap-musiikin ja etenkin Suomi-rapin kuuntelijat ovat vaarallisin ryhmä noin väkivaltatilastollisesti iskelmän kuuntelijain ohella? Tosin tämä tilasto on luotu virallisesti vain minun tykönäni, mutta kanssaihmiset ovat olleet samaa mieltä.

Esimerkiksi heavy metal -piireissä on pelottavan näköisiä ihmisiä, mutta turpiinsa ei saa sitten millään hevareilta. Vittuilu on kovatasoista kyllä, se kuitenkin kuuluu asiaan. Rapin kuuntelijalle jos vaikka vahingossakin vittuilee niin on syytä pelätä kostoa. Olenko oikeassa? Rap-ihmiset, haluan tietää.

Minäkin käytin Bronx-housuja 2000-luvun alussa, koska ne olivat tyylikkäät ja erittäin miellyttävät etenkin perseen ja nivusten kohdalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös