Hikka?

  • 7 030
  • 33

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ylivoimaisesti paras kikka jonka olen nähnyt:

Olimme parin kaverin kanssa ryyppäämässä mökillämme ja toisella oli kova hikka. Toinen tuumasi hänelle, että "Saat euron kun seuraavan kerran hikkaat!". Kaveri odotti seuraavaa hikkausta parikymmentä sekuntia ja alkoi sitten kiroamaan ja yritti huijata "feikki-hikalla". Oikea hikka katosi sen sileän tien.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Jii
Saan muuten aina hikan kun syön ruisleipää niin ettei juo mitään samaan aikaan. Muilla ruoka-aineilla ei tuota tapahdu.

Joku voisi kertoa mistä se johtuu.

Haa! Minulla on kohtalotoveri. Viimeksi tänään sain kunnon nikottelukohtauksen, kun pupelsin ruisleipäpalasta ensimmäisen palasen. Aiemminkin olen jollain tasolla tiedostanut, että ruisleipää syödessäni ja nimenomaan ensimmäistä palasta haukatessani noita hikkoja tulee, mutta vasta tänään aloin todella kummastella asiaa. Eikö kukaan todellakaan tiedä, mistä asia johtuu?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Viestin lähetti Aatos
Nikotus singultus eli hikka.
Hikka on refleksi, joka alkaa pallean supistelemisesta. Supisteleminen aiheutuu palleahermon ärsyyntymisestä, johon voi olla syynä muun muassa viileän juoman nauttiminen.
Nyt olet , Aatos, asian ytimessä. Tämä toimii minulla aina. Ja varsinkin, jos juon kylmää, hiilihappopitoista nestettä suoraan pullonsuusta. Tuloksena on takuuvarma hikkakohtaus. Monta kertaa on nolona joutunut kanssaihmisille selittämään tätä teoriaa, kun on juonut pullosta jääkaappikylmää kaljaa.
"Hei, vähänks sulla on huono viinapää", "pitäskö sun vähän rauhottua?". Näitä kommentteja mm. kuultu tuttujen ja vieraidenkin suusta joskus. No minkäs minä sille voin. Tätä nykyään keskitynkin lähinnä jäykempään juomapuoleen, joka taasen ei aiheuta pallean supistumista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy sanoa, että Aatoksen teoria vaikuttaa kaikin puolin uskottavalta. Vaan mihin sitten perustuu se, että kuivan leivän syöminen aiheuttaa hikkaa niin monille ihmisille. Onko tätä kunnolla tutkittu ?
 

IDA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karhulan Titaanit
Montreal Canadiens
Saipa
Brutaali, mutta varma, keino nikotuksen lopettamiseksi on työntää sormet kurkkuun ja oksentaa.
 

sak77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport,ManU,IK,
Hikka on kans ollu joskus vaivanaki mutta eniten ärsyttää elohiiret.

Joskus on tehny mieli ruveta hakkaan olkavartta puukolla ku ei meinaa loppua ollenkaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hikka on käsittääkseni vaivannut muitakin jatkoaikalaisia viime aikoina? Äsken oli hikka päällä minullakin, mutta olutta join niin kauan aikaa, että hikka katosi. Toki vesi lienee yhtä hyvä neste hikan karkoittamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hengityksen pidättäminen toimii ainakin täällä. Tosin hikka on aika harvinainen vieras itselläni, edellisestä kerrasta saattaa olla vuosia.

Tiukka keskittyminen, keuhkot täyteen ilmaa ja sitten vain pidättämään hengitystä. Vähintään minuutin ajan vain uloshengittäminen on sallittu, mielellään sopii jatkaakin pidättelyä jos kykenee. Sitten hengitellään taas, ja jos hikka vielä jatkuu niin toistetaan hoito.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joopa joo, viikko sitten riuduin hikan kourissa kaksi päivää. Sain sen rauhoittumaan muutaman kerran pää alaspäin vettä juomalla ja kerran hengittämällä rauhallisesti ja oikein syvään. Sitten oli näitäkin kertoja, kun pää punaisena pidätin henkeä tai kittasin kuppikaupalla vettä, mutta mikään ei auttanut. No, sitten se vain lopahti. Ei onneksi ole kovin yleinen vaiva mulla, mutta tuo kaksi päivää oli todellakin aika ahdistavaa, kun alkoi jo poltella kurkunpäässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös