Hikka?

  • 7 031
  • 33

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tuli vaan mieleeniHIGGni kysyä, että onko muillaHIGGilla joskuHIGG ollut ongelmiaHIGG, hikan kanssa, HIGG?

higg

higg
higg

Siisajumalauta tämä HIGG hauskaa on HIGG. Kuuntelen tuosHIGG miten TaiskaHIGG väittää oleHIGGvansa olleensHIGG joksus 70-HIGGluvullla uimassa jossaHIGGin rantsulla jossaHIGGkin Mombasassa HIGG. HIGG.

Miten tämän helvetilli HIGG sen hikaamisen saa HIG loppu HIG maan?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Hikka on todellakin vittumainen asia. Varsinkin, jos se tulee jossain yleisessä tilassa missä on paljon ihmisiä ympärillä.
Itse pääsen yleensä hikasta eroon pidättämällä hengitystä n. 10 sekuntia, se tepsii yleensä aina. Paitsi joskus hikka estää tuon pidättämisen ja silloin pitää vaan jatkaa kärsivällisesti pidättämistä kunnes onnistuu. Jos ei muuta, niin juo muutama lasi vettä. Nämä ovat ainakin ne konstit joita itse yleensä käytän.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Itse kuulin joskus vinkin jonka mukaan hikasta pääsee eroon, kun nielaiset viisi (?) kertaa peräkkäin. Ei muuten ole helppo homma sekään, ku hikka puskee väkisin päälle...
 

Voittaja

Jäsen
Ota tuoppiin tai lasiin vettä tai jotain muuta helposti juotavaa. Kumarru eteenpäin ja juo siitä pari hörppyä ikäänkuin väärinpäin. Eli sieltä takareunan kautta..toimii ainakin itselleni.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Laske viitenkymmeneen hengitystä pidättäen (ei tartte laskea ääneen...). Jos ei auta, eikä vielä taju lähtenyt , toista kunnes tokenet. Mulla toimii yleensä jo ensimmäisen luvunlaskun jälkeen, jos alkoholilla on osuutta asiaan voin joutua toistamaan kuurin.

edit: merkityksellinen pilkku
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän ehdottomasti parhaan keinon, mutta tarvitset lähimmäisen apua siitä suoriutumiseen. Pyydä tätä toista tukkimaan sormillansa korvasi, ota itse nenästä kiinni ja juo lasillinen vettä.

Kuulostaa naurettavalta, mutta oikein suoritettuna tepsii pahimpaankin hikkaan. Tärkeää on tietysti olla myös hetki tempun jälkeen ihan relana, ei naureskelua tms., ettei pallea ala taas kouristella.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Viestin lähetti Voittaja
Ota tuoppiin tai lasiin vettä tai jotain muuta helposti juotavaa. Kumarru eteenpäin ja juo siitä pari hörppyä ikäänkuin väärinpäin. Eli sieltä takareunan kautta..toimii ainakin itselleni.
Kallista kuitenkin lasia taaksepäin tai voi olla hikan lisäksi vitutus päällä... =)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hengityksen pidätteleminen todellakin tehoaa. Pidättää vaan tarpeeksi kauan, niin taatusti hikottelu jossain vaiheessa loppuu. Tässä on riskinä, että lääkitys on vaarallisempi kuin itse tauti.

Ja joo, Hikka on perseestä.
 

Pioneer

Jäsen
Jopas sattui ajankohtainen ketju. Luulen nimittäin löytäneeni tänään kauan etsimäni pomminvarman parannuskeinon hikkaan. Eräs kaverini joskus aikanaan kertoi saaneensa äidiltään ohjeistusta, että hikan yllättäessä ripaus suolaa kielen päähän tappaa sen alta aikayksikön. Tänään sitten hikan yllättäessä tuo mehevä, jopa Pirkka-asteikolla erityisen oivaltava vinkki palasi mieleeni ja eihän siinä sitten muuta kuin keittiön kaapille ja suolasirotin kauniiseen käteen. Ja katso: hikka katosi samantien, kun tuota ihmeainetta lipaisin kieleni kärkeen!

Parhaimmillaan hikka voi olla lähes krapulaan verrattavissa oleva, päättymättömältä tuntuva riivaaja. Nyt olen kuitenkin löytänyt vihdoin aseen, jolla tätä kurimusta vastaan jatkossa käyn kontrolloimaan. Suola siis johdattakoon tieni autuuteen - hikkavapaaseen elämään.
 

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti Fosse
Kallista kuitenkin lasia taaksepäin tai voi olla hikan lisäksi vitutus päällä... =)

Sen verran on luottoa Predaan, että uskon hänen tajunneen tuon itsekkin..mutta hyvä tipsi kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muhun hikka iskee yleensä kännissä, kun tulee naureskeltua päättömästi jollekin hölmölle pissakakkajutulle tms. Kaveritkin on alkanu jo vittuilemaan meikäläisen hikanpoistorituaalille, on kuulemma niin törkeen typerän näköistä touhua.

Kuten moni muukin tuntuu tekevän, yritän pidättää hengitystä riittävän kauan hikan poistamiseksi. Eli kaikki röörit tukkoon (no joo, riittänee kun sieltä yläpäästä tukkii turvan ja tuulenhalkojan) ja hengitystä pidättämään. Homma on uusittava aina niin monta kertaa, että tehoaa. Itelläni tähän on menny pahimmillaan puolisen tuntia...

Täytyypä jatkossa testata noita muita keinoja, kuten veden juomista "väärin päin" ja suolaa kielelle(!). Kuitenki jotkut täällä vaan huvikseen vedättää porukkaa, tyyliin "tein Ior Bockin saunasolmun pari kertaa keittiön lattialla ja hikka hävis ku tuhnu Saharaan". Noh, toistaseks on ollu ihan suht inhimillisiä keinoja, tarvinnee kokeilla.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Sistis
Hengityksen pidätteleminen todellakin tehoaa. Pidättää vaan tarpeeksi kauan, niin taatusti hikottelu jossain vaiheessa loppuu. Tässä on riskinä, että lääkitys on vaarallisempi kuin itse tauti.

Mäkin luulin joskus että hengityksen pidättäminen on iänkaikkinen helpotus hikkaan, mutta vähämpä tiesin. Nykyään pidättämällä on turha edes yrittää. Hikka "puskee" väkisin pidättämisen läpi.

Nykyään ensimmäisenä keinona koitan niellä ikäänkuin vastapalloon. Eli kun hikka on juuri tulossa niin nopeasti nielaus ja toinen heti perään siltä varalta että oikea ajoitus on kusahtanut ensimmäisellä. Tämän jälkeen odotellaan seuraavaa hikotusta ja sama toistetaan kunnes ollaan varmoja että uutta ei enää tule.

Usein tämä ei kuitenkaan toimi tai ennen kuin se toimisi niin suu kuivuu :) Seuraava astetta kovempi ase on tehdä tuo edellinen jonkun nesteen kanssa. Eli juuri ennen hikotusta kunnon kulaus ja oikealla hetkellä nielaisu vastapalloon ja samaa toistetaan taas useita kertoja.

Muutamia kertoja tämäkään ei ole auttanut ja silloin alkaa olla jo aika epätoivoinen olo. Viimeksi kännissä tullut isompi hikka pääsi tähän kriittiseen vaiheeseen. Vahvan humalatilan johdosta päätin ottaa pienen silmälevon pussipysäkin penkillä (kaverit väittivät että oisin sammunut. Paskat, lepäsin vaan) ja katso, kun heräsin niin hikka oli kadonnut. Eli jos hikka pääsee infernaalisen pahaksi, ota kunnon tiukka känni ja sammahda haluamaasi paikkaan ja luonto hoitaa loput.

Jos tämäkään ei auta niin sitten hamppukravatti kaulaan ja kohti hikatonta huomista...
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Itse kärsin hikasta noin kolmisen tuntia sitten, mutta nyt se on tipotiessään. Lääkeenä oli: olut. Tosin taitaa olla hyvin mahdollista, että olut myös aiheutti tuon hikan. Mutta, mutta. Jouminen lienee paras konsti voittaa tuo niin pirullinen tauti.
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Viestin lähetti Voittaja
Ota tuoppiin tai lasiin vettä tai jotain muuta helposti juotavaa. Kumarru eteenpäin ja juo siitä pari hörppyä ikäänkuin väärinpäin. Eli sieltä takareunan kautta..toimii ainakin itselleni.
Tässä käsittääkseni toimivuus perustuu siihen, että kun keskittyy oikein johonkin asiaan niin keskittyminen siirtyy hikasta pois jolloin se häviää. Ja tuo kyseinen operointihan vaatii jopa selvinpäin äärimmäistä tarkkuutta.

Tosin, ei sillä mitään väliä ole mihin se perustuu. Kunhan lähtee. Ja tuolla se on omalta osaltani lähtenyt jos on ollut piinaava hikka. Tuollainen perushikka lähtee aika helposti kokemuksen tuomalla oikeanlaisella hengityksellä.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Cimo
Tässä käsittääkseni toimivuus perustuu siihen, että kun keskittyy oikein johonkin asiaan niin keskittyminen siirtyy hikasta pois jolloin se häviää.
Samaa mieltä. Itse saan hikan pois mietiskelemällä! Laitan silmät kiinni ja mietin mielessäni hikka-pois, hikka-pois jne. ja yleensä jo puolen minuutin vakaan mietiskelyn jälkeen hikka katoaa. Tämä temppu on toiminut aina, ja se on siitä hyvä ettei siihen tarvita vettä tai suolaa, sillä hikkahan voi iskeä missä vaan! Nieleskelyä ja hengityksen pidättämistä olen käyttänyt aiemmin, mutta niiden kanssa menee kauemmin, ennen kuin tulosta syntyy.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsekin kärsin aina välillä hikasta. Inhottava nikottelupaikka on esimerkiksi hiljainen luokkahuone, onneksi kamalasta kokemuksestani on jo vuosia.

Itselleni tehoaa kohtuullisesti tuo kolme tai viisi kertaa nieleminen tai sitten vesilasin juominen. Tuo kikka, että kaveri laittaa korvat tukkoon, itse nappaa nenun kiinni ja juo vettä toimii myöskin. Ainakin jos kykenee olemaan nauramatta...
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Pomminvarma konsti:

Jokin suuhunpantava juttu (esim. sokerinpala tms) suuhun kielen ja kitalaen väliin. Ota lasi juomaa, juo siitä hitaasti koko ajan imeskellen sokerinpalaa - hengittämättä nenän kautta - vähintään tuon aiemmin mainitun viisi kulausta.

Ja hikka häviää. Joka kerran.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Poison
Itsekin kärsin aina välillä hikasta. Inhottava nikottelupaikka on esimerkiksi hiljainen luokkahuone, onneksi kamalasta kokemuksestani on jo vuosia.

Joo toi kuullostaa epämukavalta paikalta. Toivottavasti selvisit ilman pahempia traumoja ;)
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Viestin lähetti ICE
Samaa mieltä. Itse saan hikan pois mietiskelemällä! Laitan silmät kiinni ja mietin mielessäni hikka-pois, hikka-pois jne. ja yleensä jo puolen minuutin vakaan mietiskelyn jälkeen hikka katoaa. Tämä temppu on toiminut aina, ja se on siitä hyvä ettei siihen tarvita vettä tai suolaa, sillä hikkahan voi iskeä missä vaan! Nieleskelyä ja hengityksen pidättämistä olen käyttänyt aiemmin, mutta niiden kanssa menee kauemmin, ennen kuin tulosta syntyy.

Tämä toimii. Hikkaan auttaa parhaiten tovi rauhallista hengittelyä, kutsutaan sitä sitten mietiskelyksi tai ei. Pallealihaksen kun saa rennoksi niin hikka lähtee. Tästä huolimatta aion kyllä kokeilla aiemmin mainittua suolakikkaa seuraavan kerran kun hikka iskee.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Saan muuten aina hikan kun syön ruisleipää niin ettei juo mitään samaan aikaan. Muilla ruoka-aineilla ei tuota tapahdu.

Joku voisi kertoa mistä se johtuu.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Omaa tuotekehitystä (tai oikeammin Vesilasin juonti -kikan jalostusta) on tämä ohjeeni: laita leuka kiinni rintaan (niin kiinni kuin saat) ja nielaiset. Kuten asiaan kuuluu, tämäkin on tottakai pomminvarma, kunhan vain vie kaikin keinoin sen leuan rintalastaan kiinni, eikä jätä liikettä puolitiehen kuin mummo jumpassa.

Eräs kaveri alkoi jo tekemään ristinmerkkejä, kun tällä konstilla vein hikan pojalta pois. Väitti, että sen hikkaan "ei mikään auta."
 

Aatos

Jäsen
Nikotus singultus eli hikka.
Hikka on refleksi, joka alkaa pallean supistelemisesta. Supisteleminen aiheutuu palleahermon ärsyyntymisestä, johon voi olla syynä muun muassa runsas syöminen tai viileän juoman nauttiminen. Myös laajentunut ruokatorvi voi oireilla hikkana. On ihmisiä, joilla hikka esiintyy sairaudenomaisena. Syynä saattaa olla munuaisten vajaatoiminta. Kroonista hikkaa voidaan hoitaa lääkkeillä, joilla keskushermoston ärsykekynnystä lasketaan, ja pallea ei pääse liian herkästi kouristelemaan. Hikka katoaa yleensä itsekseen, mutta sitä voi yrittää poistaa rentouttamalla palleaa. Syvä hengitys tai hengityksen pidättäminen voivat auttaa pallean rentouttamisessa. Kannattaa myös kokeilla pallean siirtämistä toiseen asentoon esimerkiksi kumartumalla syvään eteenpäin ja juomalla samalla. Joillakin hikka loppuu jo sillä, että juo kerralla kupillisen lämmintä juomaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Meinasi kiitos unohtua tykkänään...

Nimittäin se minun karmea lauantainen hikkani loppui kuin veitsellä leikatan nimimerkki Pioneerin vihjeen ansiosta.
Siis suolaa kielelle ja hikka hävisi kuin taikaiskusta! Eikä pallealihas edes tuntunut aristavalta seuraavana aamuna, niinkuin joskus oikein pitkään jatkuneen hikan jälkeen.
Aina näköjään oppii uutta.
 

Raimo H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Koitahan Predator hieman hillitä tahtiasi näiden uusien otsikoiden avaamisessa. Säännötkin sanovat, että turhat chattiviestit ovat kiellettyjä.

Muuten olen sitä mieltä, että hikka on helposti voitettavissa oleva setti, ja hetken aikaa ihan oikeasti mieltä piristävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös