Hiihdon harrastajat Jatkoajassa

  • 234 997
  • 1 391

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
No perskeles, pari kertaa itsekin käynyt Malmin kierroksella luistelutyylillä tänä talvena. On kyllä mukava, eikä mun silmiin ole tällä kertaa osunut kuin yksi vastapalloon hölkkääjä.
 

penis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vimpelin Veto
Kyllä hiihto vaan on loistava liikuntamuoto. Kesät ku hölkkää nii kyllä talvella on kiva lyödä sukset jalkaan. Se lumen narina ja sauvojen ääni, hämärässä metsässä! Eikä tarvitse edes syntikalla soittaa niitä ääniä!

Hiihdossahan parasta on se kun ylämäen jälkeen on se alamäki yleensä palkintona, juostessa alamäessä ei juuri kovin paljoa nopeampaa pääse.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ai että, ensi kaudella ainakin Hakunilassa pääsee varmuudella hiihtämään marraskuusta toukokuulle. Lämmittää tällaisen Sotungin kasvatin sydäntä.

 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hiihdossahan parasta on se kun ylämäen jälkeen on se alamäki yleensä palkintona, juostessa alamäessä ei juuri kovin paljoa nopeampaa pääse.
Alamäkijuoksussa joutuu lisäksi lihakset aika koville, vaikka aerobisesti vähän helpottaakin. Hiihdossahan tuo on melkein täyttä lepoa, jos ei nyt ihan hurja mäki ole vaativin mutkin.

Itselle semmoiset pitkät alas viettävät pätkät ovat parasta. Vaikka välillä joutus vähän hiihtämäänkin, niin pitkiä pätkiä kevyesti sujutellen ja vauhtia hieman lisää sauvoen.
 

Shakey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On ollut kohtuu hyvä talvi hiihtäjälle. Tänään taas 18 km pertsaa hyvässä ja luistavassa kelissä vedetty. Viime vuonna ostin Fischerin ykköskorin karvapohjat, nyt en oikeastaan haluaisi muilla hiihtääkään. Luisteluhiihtoa tule harrastettua aika pitkään, mutta nyt lapsuus/nuoruus ajan pertsahiihto tuntuu hyvältä. Tekniikan kun aikanaan oppi, niin nyt on helppo hiihtää kun suksi pitää ja luistaa. Hiihto on kyllä hyvä laji tällaiselle yli 60 vuotiaalle, ei tunnu niin pahalle kropassa kuin esim. lenkkeily.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
On ollut todella hyvä talvi hiihtäjille etelässä. Ei montaa ainakaan parempaa tule mieleen siltä ajalta (talvesta 08-09 eteenpäin) kun olen täällä asunut. Lunta on riittävästi siten, että lähes kaikki pitkätkin reitit ovat auki, mutta siten että nuo sankimmat lumisateet ajoittuivat lopulta aika lyhyelle ajalle. Tammikuun alun kovat pakkaset toki pitivät muutaman päivän poissa laduilta samoin kuin lauhimmat päivät tammikuun puolen välin jälkeen, mutta noiden lauhojen jaksojen jälkeen on sopivasti aina tullut hieman lunta, jolloin reitit ovat taas puhdistuneet. Eilen esim. Petikon ja Keimolan alueiden ladut aivan priimakunnossa.

Noista pidemmistä reiteistä puheenollen on ollut jo vuosikausia tarkoitus käydä hiihtämässä Pirttimäki-Luukki väli, mutta Espoon latutilanteen mukaan on kunnostamatta. Toivottavasti mahdollisuus tulee vielä tänä talvena.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On ollut todella hyvä talvi hiihtäjille etelässä. Ei montaa ainakaan parempaa tule mieleen siltä ajalta (talvesta 08-09 eteenpäin) kun olen täällä asunut. Lunta on riittävästi siten, että lähes kaikki pitkätkin reitit ovat auki, mutta siten että nuo sankimmat lumisateet ajoittuivat lopulta aika lyhyelle ajalle. Tammikuun alun kovat pakkaset toki pitivät muutaman päivän poissa laduilta samoin kuin lauhimmat päivät tammikuun puolen välin jälkeen, mutta noiden lauhojen jaksojen jälkeen on sopivasti aina tullut hieman lunta, jolloin reitit ovat taas puhdistuneet. Eilen esim. Petikon ja Keimolan alueiden ladut aivan priimakunnossa.

Noista pidemmistä reiteistä puheenollen on ollut jo vuosikausia tarkoitus käydä hiihtämässä Pirttimäki-Luukki väli, mutta Espoon latutilanteen mukaan on kunnostamatta. Toivottavasti mahdollisuus tulee vielä tänä talvena.

Kyllä se näin on... mahtava talvi hiihtolajien puolesta täällä pk-seudulla. Välillä sitä miettinyt että ***kele kun pitää olla joko plussaa tai sitten -15 C mutta isossa kuvassa ladut ovat olleet jiirissä.

Viime talvena esim. tammikuu oli muistaakseni todella vetinen kunnes helmikuussa talvi taas palasi.

Etätöitä kun tulee paljon tehtyä niin tässäkin juuri tunti sitten kävin lyhyen "lounaslenkin" painamassa tossa Lepuskissa kun melkein takapihalta lähtee siirtymäladut sinne suuntaan. Vähän huomaamatta tullut itselleni se vajaa 500 km tähän mennessä vaikka tuntuu että illat olleet enemmän pallopelejä ym. aktiviiteettia täynnä.

ps. sitä ehti jo vähän tottua jäisiin latuihin viime viikolla ja joku 15-20 km meni "tostanoin" mutta nytkun tuli taas lisää lunta ja pääsi latukoneen perässä hiihtelemään niin ei se enää ihan niin kevyttä ollutkaan;D
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Etätöitä kun tulee paljon tehtyä niin tässäkin juuri tunti sitten kävin lyhyen "lounaslenkin" painamassa tossa Lepuskissa kun melkein takapihalta lähtee siirtymäladut sinne suuntaan. Vähän huomaamatta tullut itselleni se vajaa 500 km tähän mennessä vaikka tuntuu että illat olleet enemmän pallopelejä ym. aktiviiteettia täynnä.

Multa lähtee kans Lepuskin ladut tosta 700m päästä, mutta jotenkin itsensä raahaminen ladulle on silti välillä hankalaa :D

Lepuskin laduista, kävitkö niillä pelloilla? Oliko missä kunnossa, kun edellisen kerran ajettu 4 päivää sitten.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Multa lähtee kans Lepuskin ladut tosta 700m päästä, mutta jotenkin itsensä raahaminen ladulle on silti välillä hankalaa :D

Lepuskin laduista, kävitkö niillä pelloilla? Oliko missä kunnossa, kun edellisen kerran ajettu 4 päivää sitten.

Joo, ne pellot siinä ”hevostallin” ympäristössä aivan viimeisen päälle. Suurimman osan matkaa hiihdin niin että mun ja latukoneen välissä ei ollut mennyt kukaan ennen mua. Oikeastaan paremmassa kunnossa ne ei voi enää olla. Siinä Lepuskin pellolla missä se mormonikirkko ja lasten päiväkoti ehkä vähän jäisempää, hyvä silti.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo, ne pellot siinä ”hevostallin” ympäristössä aivan viimeisen päälle. Suurimman osan matkaa hiihdin niin että mun ja latukoneen välissä ei ollut mennyt kukaan ennen mua. Oikeastaan paremmassa kunnossa ne ei voi enää olla. Siinä Lepuskin pellolla missä se mormonikirkko ja lasten päiväkoti ehkä vähän jäisempää, hyvä silti.

No perkele, aamulenkki aamusta sitten siellä hevostalleilla!
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Pistä ainakin pitkät kalsarit, siellä on näköjään joku -20 C pakkasta aamulla :-)

Itse raahaudun usein siinä puolen päivän paikkeilla ulos kun kroppa palautunut edellisen päivän hurjastelusta.

No niinpä näyttää... ei se auta, sen verran vähiin jääny hiihdot, että sinnehän mennään :D
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
On ollut todella hyvä talvi hiihtäjille etelässä. Ei montaa ainakaan parempaa tule mieleen siltä ajalta (talvesta 08-09 eteenpäin) kun olen täällä asunut. Lunta on riittävästi siten, että lähes kaikki pitkätkin reitit ovat auki, mutta siten että nuo sankimmat lumisateet ajoittuivat lopulta aika lyhyelle ajalle. Tammikuun alun kovat pakkaset toki pitivät muutaman päivän poissa laduilta samoin kuin lauhimmat päivät tammikuun puolen välin jälkeen, mutta noiden lauhojen jaksojen jälkeen on sopivasti aina tullut hieman lunta, jolloin reitit ovat taas puhdistuneet. Eilen esim. Petikon ja Keimolan alueiden ladut aivan priimakunnossa.

Noista pidemmistä reiteistä puheenollen on ollut jo vuosikausia tarkoitus käydä hiihtämässä Pirttimäki-Luukki väli, mutta Espoon latutilanteen mukaan on kunnostamatta. Toivottavasti mahdollisuus tulee vielä tänä talvena.

2010-2011 edelleen ylivoimaisen hyvä ja pitkä hiihtotalvi, mutta nyt on liikuttu lähellä. Aika samoissa kuin 2011-12 ja 2021-22, riippuu tietysti kevään kauden kestosta. Tuota ekaa tuskin ylitetään ihan helposti (tosin siitä ajasta tietysti ulkokausi de facto on mm. Vihdin säilölumien myötä pidempi, ensi vuonna Hakunilan lumitehtaan myötä, mutta luonnonlumikautena).
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hieman ärsyttää, kun hiihtokäsineitä kuluu kaudessa useita pareja. Menevät aina rikki peukalon sisäpuolelta, eli siitä kohdasta, jolla sauvasta pidetään kiinni.

Onko tämä ns. "gilla läget" -ongelma, johon nyt vain pitää sopeutua, vai onko olemassa kestäviä hiihtosormikkaita? Toki tässä on vielä sekin, että minun on vaikea löytää sopivia, kun sormet ovat todella lyhyet.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Hieman ärsyttää, kun hiihtokäsineitä kuluu kaudessa useita pareja. Menevät aina rikki peukalon sisäpuolelta, eli siitä kohdasta, jolla sauvasta pidetään kiinni.

Onko tämä ns. "gilla läget" -ongelma, johon nyt vain pitää sopeutua, vai onko olemassa kestäviä hiihtosormikkaita? Toki tässä on vielä sekin, että minun on vaikea löytää sopivia, kun sormet ovat todella lyhyet.
Mitä hanskoja olet käyttänyt?

Ainakin itsellä nuo Lillsportin eri mallit toimii, taitaa olla nahkaa nuo kämmenpuolet niissä. Toki en mikään himohiihtäjä ole, mutta kestää kyllä pitkään.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä hanskoja olet käyttänyt?

Ainakin itsellä nuo Lillsportin eri mallit toimii, taitaa olla nahkaa nuo kämmenpuolet niissä. Toki en mikään himohiihtäjä ole, mutta kestää kyllä pitkään.
Olen viime aikoina käyttänyt Rukkan huokeita Basic-käsineitä. Lillsportia en ole kokeillut, mutta esim. Haltin eri malleja kyllä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hieman ärsyttää, kun hiihtokäsineitä kuluu kaudessa useita pareja. Menevät aina rikki peukalon sisäpuolelta, eli siitä kohdasta, jolla sauvasta pidetään kiinni.

Onko tämä ns. "gilla läget" -ongelma, johon nyt vain pitää sopeutua, vai onko olemassa kestäviä hiihtosormikkaita? Toki tässä on vielä sekin, että minun on vaikea löytää sopivia, kun sormet ovat todella lyhyet.
Kannattaa kuitenkin mukavuuteen ehkä enemmän panostaa kuin kestävyyteen. Itselle sopii Haltin perushanska hyvin, ja kun ei paljoa pari maksa, niin menen niillä. Alkaa niissä kuitenkin ne muutkin ominaisuudet laantua käytössä, vaikka ei puhki kuluiskaan.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kahvat menee parissa vuodessa, ainakin yhdet hanskat kaudessa. Kulutustavaraa, jos kilsoja tulee yhtään enemmän.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse pidän hihnat aika tiukalla, ei kahvaa oikeastaan tarvitse pahemmin puristaa kun sauva palaa työnnön jälkeen ”oikein”. Jyrkemmässä mäessä kuokassa tulee jonkin verran puristettua kahvasta.

Korkkikahvoissa enemmän kitkaa, kuluttaisiko se sitten? Itse ostin tälle kaudelle Rex R1 sauvat Exel:n rinnalle, no niillä vasta reilu 300km joten ei ole pahemmin kulumia. Erinomaiset sauvat.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse pidän hihnat aika tiukalla, ei kahvaa oikeastaan tarvitse pahemmin puristaa kun sauva palaa työnnön jälkeen ”oikein”. Jyrkemmässä mäessä kuokassa tulee jonkin verran puristettua kahvasta.

Korkkikahvoissa enemmän kitkaa, kuluttaisiko se sitten? Itse ostin tälle kaudelle Rex R1 sauvat Exel:n rinnalle, no niillä vasta reilu 300km joten ei ole pahemmin kulumia. Erinomaiset sauvat.

Korkki myös kastuu eri tapaan kuin muoviset ja kuluu sen myötä. Melkeinpä niitä tosiaan vuodessa pari menee, mutta kulutustavaraa eivätkä kovin hintavia. Sauvastahan ei sinänsä kuulu puristaa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meinasi käydä pahasti eilen illalla, kun hiihtelin Puolarmaarilta Oittaalle. Laskettelin Kasavuorelta alaspäin Ikean suuntaan, ja latu kaartoi oikealle. Pian tuli risteys, jossa olikin nuori nainen koiran kanssa. Latu oli hieman jäinen, ja vauhtia oli todella paljon, enkä pystynyt pitämään itseäni kontrollissa. Kaaduin juuri ennen tätä koiranulkoiluttajaa niin, että pysähdyin about vajaan metrin ennen koiraa. Vauhtia oli itsellä tosiaan varmaan lähemmäs 40 km/h, ei onneksi sattunut pahemmin, mutta vastapuoli taisi säikähtää enemmän.

En tiedä mikä aivopieru oli lähteä ykkösparilla tuolle reitille, kun siellä on niitä huonompia kohtia, mutta kun oli vihreäksi merkitty niin ajattelin kokeilla. Hyvä muistutus itselle, että tuntemattomalla reitillä tuollaisiin kohtiin voisi mennä varovaisemmin. Samalla toki koiranulkoiluttajien hyvä muistaa, että jos ladulle lähtee seikkailemaan niin kannattaa myös katsoa ympärille. Onneksi ei käynyt mitään, ja Rossignolin S2:setkin pysyivät kunnossa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siinä olisi toki koiranulkoiluttajalle pamahtanut kohtalainen korvausvaade, jos olisit törmännyt tai jotain hajonnut. Aivan yksiselitteisesti kiellettyä mennä koiran kanssa hoidetulle ladulle pl. erikseen sallitut koiraladut, ja niillekin vain suksilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös