HIFK:ssa muutoksia lähiviikkoina

  • 82 386
  • 1 008
Tila
Viestiketju on suljettu.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä niität, mitä kylvät.

Menestyvä pelaaja haluaa yleensä päästä menestyvään seuraan ja toimivaan organisaatioon. HIFK ei ole tällä hetkellä kumpaakaan. Eikä tilannetta ainakaan helpota Penan hinta-laatu politiikka. Tämä ehkä selittää osaksi Penan pöydällä olevat heppoisat ehdotukset mistä Moberg mainitsi.

Kauden 96-97 katastrofin jälkeen Kekäläinen teki huippupelaajille (esim. Timonen, Rafalski) sellaiset tarjoukset, että huippu vahvistuksia saatiin. Jos menestystä olisi pystytty viime vuosina pitämään yllä, olisi niiden todellisten vahvistusten hankkiminen nyt helpompaa.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Vastuunkantajat???

Mälkiä peräänkuuluttaa kokeneemmalta kaartilta vastuunkantoa mutta jos ja kun niistä ei näytä siihen olevan niin yhtälö on mahdoton. Jos IFK:n kokeneiden pelaajien kaartia tarkastelee niín ei siellä näytä olevan edes kovin paljon maajoukkue- saati NHL -kokemusta. Sellaisia "liideri" -tyyppejä, kuten '98 joukkueessa, Timonen, Ruuttu, Ruutu, ei ole yhtään. On aika utopista kuvitella, että tästä nyky-IFK:n kokeneesta kaartista joku nousisi kantamaan vastuuta kun eivät ole sitä ikinä missään joukkueessa tehneet. Kaverit ovat olleet täytemiehiä sivurooleissa ja muutos johtohahmoksi ja vastuunkantajaksi näyttää olevan liian vaikeata. Eli OSTOKSILLE MATIKAINEN!! JOUKKUEESI SEILAA ILMAN JOHTAJIA KUN ET SUOSTU JOHTAJATASON PALKKAA MAKSAMAAN KUIN ITSELLESI!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Sitä niität, mitä kylvät.

Viestin lähetti Metukka
Menestyvä pelaaja haluaa yleensä päästä menestyvään seuraan ja toimivaan organisaatioon. HIFK ei ole tällä hetkellä kumpaakaan. Eikä tilannetta ainakaan helpota Penan hinta-laatu politiikka. Tämä ehkä selittää osaksi Penan pöydällä olevat heppoisat ehdotukset mistä Moberg mainitsi.

Kauden 96-97 katastrofin jälkeen Kekäläinen teki huippupelaajille (esim. Timonen, Rafalski) sellaiset tarjoukset, että huippu vahvistuksia saatiin. Jos menestystä olisi pystytty viime vuosina pitämään yllä, olisi niiden todellisten vahvistusten hankkiminen nyt helpompaa.

-Presiis! Menestys synnyttää luontaista imua seuraan. On naurettavaa ajatella nykypäivänä, että "kyllä HIFKin punainen paita kiinnostaa aina". Varmaan kiinnostaakin esim. Ahma Tuomista ja Paappasta, mutta Peltonenkin menetettiin Narreihin todennäköisesti kaikkein eniten siksi, että Ville punnitsi Jokerit paremmaksi näyttöpaikaksi NHL:ään. Näin myös Banham, jonka tunnen henk.kohtaisesti. Ja jota ei edes kysytty meille. Eli jos säästät väärään aikaan väärässä paikassa -ja sen HIFK osaa- joudut nielemään katkeraa kalkkia myöhemmin. Eikä tämä koske pelkkää pelaajapolitiikkaa. Surkuhupaisin koko viime kauden sotkuista oli se vaihe, kun Lehkosen kenkäämisen jälkeen ei otettu uutta valmentajaa VAAN ANNETTIIN LEHKOSEN KAKKOSÄIJIEN Blomqvist-Kaarela yrittää. Vähän sama kuin heittäisi tiiliskiven katolta toivoen että kyllä se oppii lentämään matkalla....Money talks, bullshit walks. Tästä ei päästä ylöspäin kuin taaloja pöytään latomalla. Omat junnut ovat kovia, mutta vasta vuoden-kahden kuluttua. HIFKillä ei kerta kaikkiaan ole varaa välikausiin, ei tää HIFKi mikään Joensuun kiekkopojat ole, joka voi asettaa liigan kärkisäminät tavoitteekseen vaikka kaudelle 09-10.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pieni vihje HIFK:lle:

Otteluita ei voiteta jäähyaitiosta. Hifkillä on jäähypörssin kärkipäässä useita pelaajia. Jos tuo pelaajaluettelo siirtyisi esim. pistepörssin top 25:n, olisi mahdollisuuksia parantaa otteita.

Harvoin voittaa otteluita alivoimamaaleilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Ande
Pieni vihje HIFK:lle:

Otteluita ei voiteta jäähyaitiosta. Hifkillä on jäähypörssin kärkipäässä useita pelaajia. Jos tuo pelaajaluettelo siirtyisi esim. pistepörssin top 25:n, olisi mahdollisuuksia parantaa otteita.

Harvoin voittaa otteluita alivoimamaaleilla.

-Ei aivan näinkään. 97-99 HIFK mallia Westerlund-Summanen on hyvä osoitus että kovat jäähyminuutit eivät välttämättä merkitse pientä pistemäärää. Turhat jäähyt ovat toki turhia, mutta HIFKin tämän kauden ongelmat ovat ihan muut: ei ole tarpeeksi taitoa hyökkäyksessä, puolustus nippa nappa ok, veskarit keskiarvoltaan 7,5 -tasoa vanhoilla kouluarvosanoilla. Tästä keitoksesta ei synny pisteitä. Vaikka lusittaisiin vähemmän jäähylläkin.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti JHag


-Ei aivan näinkään. 97-99 HIFK mallia Westerlund-Summanen on hyvä osoitus että kovat jäähyminuutit eivät välttämättä merkitse pientä pistemäärää.

Aivan, mutta tuolloin HIFK:lla oli kuitenkin huomattavasti parempi joukkue kaikinpuolin. Tuolloinen HIFK kesti kovankin jäähyilyn.

Nykyisellä HIFK:lla ei todellakaan ole varaa ottaa näitä tyhmiä jäähyjä (tai jäähyjä yleensäkään) samaan malliin, kuin Hifkin loppuotteluvuosina. Nöyrään työntekoon vaan ja kunnon meininki päälle! Turhan imagon ylläpitäminen ja ylimielisyys toissijalle, niin tulosta tulee!

Tyhmät jäähyt pois, av-peli kuntoon.
Monet ottelut ratkeavat erikoistilanteisiin nykypäivänä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jeps, kyllähän ystävämme Pentti lukee myös näitä sivuja. Ja kuten Tiki10 jo tietää, varmasti tapahtuu, muttei varmaankaan pariin viikkoon. Ellei sitten tule Bluesilta (meinasin sanoa Blyys kuten Radio Suomen toimittaja, mutta en sano) turpiin 0-8, jota sinänsä en pidä mahdottomanakaan.
Mutta kyllä me mamman kanssa silti lauantaina istutaan F2:ssa, siitä on lyhyt matka vaikka olisi itku silmässäkin...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Ande


Monet ottelut ratkeavat erikoistilanteisiin nykypäivänä.

-Tästä olen samaa mieltä, mutta vaihtaisin vielä monet-sanan paikaille useimmat. Näinhän se Pelle Viltonenkin kommentoi kun kysyttiin SM-liigan eroa farmisarjoihin, että täällä erikoistilanteilla on paljon suurempi painoarvo. Se ei ole mielestäni mukavaa eikä yleisöystävällistä, niinpä olenkin pohjoisamerikkalaisen pelityylin vankkumaton kannattaja.
No, jos minun pitäisi valita siististi pelaava epäfyysinen HIFK, joka pärjää hyvin vai ei-sikaileva, mutta fyysinenHIFK joka pärjää vähän huonommin, valitsisin jälkimmäisen. Minkäs sitä mielipiteilleen voi.
Nythän meillä on versio 3: siististi (ainakin eilen) pelaava pikkunätti HIFK, joka ei pärjää ollenkaan. Karmivaa.
Sellaista yleisöön menevää värikästä lätkää, mitä HIFK esitti kausilla 97-98 ja 98-99 ei ole tässä maassa koskaan nähty. Se on minun mielipiteeni, vaikka joku saattaa funtsia ihan toisin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä koko ketju on ollut alusta loppuun asti silkkaa PASKAA. Sehän on ollut alusta asti ihan selvää, että mitään muutoksia EI tulla tekemään, vaan näillä mennään hamaan loppuun asti.

Tottakai sitä ollaan. ns. antennit ylhäällä, mutta tuskin sieltä mitään Paappasta merkittävämpää (Paappasta yhtään väheksymättä) on tulossa.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti JHag


-Tästä olen samaa mieltä, mutta vaihtaisin vielä monet-sanan paikaille useimmat. Näinhän se Pelle Viltonenkin kommentoi kun kysyttiin SM-liigan eroa farmisarjoihin, että täällä erikoistilanteilla on paljon suurempi painoarvo. Se ei ole mielestäni mukavaa eikä yleisöystävällistä, niinpä olenkin pohjoisamerikkalaisen pelityylin vankkumaton kannattaja.
No, jos minun pitäisi valita siististi pelaava epäfyysinen HIFK, joka pärjää hyvin vai ei-sikaileva, mutta fyysinenHIFK joka pärjää vähän huonommin, valitsisin jälkimmäisen. Minkäs sitä mielipiteilleen voi.
Nythän meillä on versio 3: siististi (ainakin eilen) pelaava pikkunätti HIFK, joka ei pärjää ollenkaan. Karmivaa.
Sellaista yleisöön menevää värikästä lätkää, mitä HIFK esitti kausilla 97-98 ja 98-99 ei ole tässä maassa koskaan nähty. Se on minun mielipiteeni, vaikka joku saattaa funtsia ihan toisin.

Silti HIFK ottaa eniten jäähyjä, vaikka pelaakin tuolla kertomallasi versiolla 3!
Nämä eivät voi olla käsikädessä menestyvässä joukkueessa, eikä ainakaan HIFKin tämänkautisella porukalla. Nöyrä työnteko on kaiken a ja o!

Ehkä näkemyksemme eroavat runsaasti, mutta juuri siksihän asioista on mielenkiintoista keskustella. En vain ymmärrä, miten arvostat jotain imagoa menestystä enemmän?!?

Taklauspeli ja fyysisyys kuuluvat jääkiekkoon ja piste. Turhat jäähyt ja tappelut eivät auta joukkuetta. Meikäläinen nauttii suunnattomasti fyysisestä, ei-sikailevasta TAITOkiekkoilusta.
Jatkuva mailahäirintä, sikailu ja taitokiekkoilun estäminen saavat minut voimaan lähinnä pahoin. SM-liiga sallii tällaisen pelin valitettavasti, vaikka julkisuudessa toki jeesustellaan joka vuosi kahvauksen kitkemisestä.
Nyt voisinkin antaa HIFK:lle neuvon jatkuvaan kiekottoman miehen estämiseen ja rajun kahvauspelin lisääminen, sillä näin hieman heikompikin ryhmä saa helposti huippujoukkueen pelisysteemin täysin sekaisin. Olen kuitenkin periaatteessa sitä vastaan, joten en sitä tee.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: Malttia...

Viestin lähetti tiki10
Kukaan ei täällä välttämättä usko minua, mutta katsotaan...

Tietolähteeni on kuitenkin hyvä, ja pysyn vieläkin sanojeni takana.

Olen tänään saanut lisätietoja näistä asioista, mutta valitettavasti en enää näistä saa, enkä voi puhua...

Se, että Frank ym. kieltävät kaiken, on täysin selvää. Ei kai kukaan myönnä mitään sellaista, mitä eivät saa tehdä....

Lähiviikkoina tapahtuu....

tiki10:

Uskon sinua ja itsekkin odottelen,sillä korvat hörössä olen minäkin ollut.Kaksi ulkomaalaista lähtee+yksi kotimainen.Eikös se jotakuinkin näin mennyt,turha täällä on salailla mitään.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Taitokiekkoilua

"Ande" onko taitokiekkoilu = surffailua??
Jos IFK mene taitokiekkoiluun niin minä pakenen vuorille.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Tiki10...malttia;)

Reds....Oletko tulossa lauantaina peliin?? tarjoan bissen:)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Andelle

Joo, ihan mielenkiintoista keskustella. Olen itse pelannut lätkää -en tosin HIFKissä- ja ollut HIFK-fani ihan pikkuskloddista 70-luvun alkupuolelta lähtien. Tykkäsin paitsi pelipaidan ulkonäöstä (!) myös taklaavasta värikkäästä pelistä.'

Minun värikkyyskäsitykseni on varmaan laveampi kuin sinun. En mimittäin vastustaja reiluja face-to-face tappeluitakaan. Kuten sinä, inhoan mailahäirintää ja mailalla hakkaamista yli kaiken ja jos HIFK joskus tosiaan panostaa taitokiekkoon tarkoittaen oikeasti kahvausta ja neitimäistä pyörimistä, lopetan HIFKin matseissa käymisen. HIFK-faniuttahan ei voi lopettaa, se on elinkautinen.

Arvostan imagoa ja pelityyliä, mutta totta mooses myös menestystä. Ihanteena se 97-98 HIFK, joka tarjosi balsamia haavoille oikein urakalla. Se on vaikea yhtälö: haluan molemmat eli värikkään fyysisen HIFKin + menestyksen. Ja kyllä HIFK-tyylillä on aavistuksen suurempi merkitys minulle kuin menestyksellä, mutta ei HIFK nyt saa herranjumala pudota pleijareista pois. Jos peli on viihdyttävää ja mennään lisäksi 4:n joukkoon ja mielellään tappiin asti niin a´vot! Mutta en haluaisi nähdä HIFKin menestyvän esim. TPS-reseptillä, jolle kaikki kunnia. Mielipiteistähän tässä on kysymys. TPS-reseptillä tarkoitan pienikokoista hurjasti liikkuvaa ja ultravähän jäähyjä ottavaa ryhmää. Ihan ok, mutta ei minun eikä HIFKin juttu!

Näinhän se menee, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja Juha Föhr isästä. Remun sanoin: pääasia että homma toimii ja tossu nousee!
 

BigReds#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu,juu.

viestin lähetti reds 1897
"Uskon sinua ja itsekkin odottelen,sillä korvat hörössä olen minäkin ollut.Kaksi ulkomaalaista lähtee+yksi kotimainen.Eikös se jotakuinkin näin mennyt,turha täällä on salailla mitään."

Ja kukas kotimainen olisi kyseessä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hakeeko Reksa poikansa pois?
Vai Ahmat? Tai kutsuuko rullakiekko...?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tilalle?

2 ulkomaalaista lähtee + 1 kotimainen, mutta mitä tilalle?
Pena on tosiaan viime aikoina kunnostautunut exit-oven näyttäjänä. Se ei ole vaikeaa. Kunnon vahvistusten palkkaaminen on.
Ettei vaan kävisi niin, että osalle ulkomaalaisista näytetään ovea jonka jälkeen Pentti toteaa että näillä mennään ja kovaa kotimaista hyökkääjää päivystetään faxin ääressä antennit pystyssä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: Juu,juu.

Viestin lähetti BigReds#22


Ja kukas kotimainen olisi kyseessä?

Bigreds#22:

Siinä saatte käyttää ihan omaa rusinaanne,nimiä en täällä tule ilmoittamaan,vaikka haukkuisitte miksi.Annoin tikille vain hieman taustatukea koskien juuri näitä huhuja.Itse siis olen kuullut samansuuntaisia juttuja ja nyt vaan odottelen,odottelen ja odottelen.

Tiki10 puhuu kuitenkin asiaa ja tulette sen itsekkin huomaamaan.

Ps:Korakille vain tosta bizze hommasta,sorry en pääse tulemaan.Vaimollani on keuhkokuume ja minä vietän kaiken vapaa aikani kotona.Tällä hetkellä hän tarvitsee lepoa joten pidän taloutta ja muksuja pystyssä vähän aikaa.

Maybe later Korak!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
No, okei. vitsailin. Kertokaa nyt keitä tänne on tulossa!! Ei tuollaisessa ole mitään, että puhutaan, että "tiedän kuka tänne tulee, mutten kerro" ja sitten kun joku tulee niin sanotaan "no niin, haahaa, olinpa oikeassa". Jos tietäisit niin kertoisit.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti Potaichuk #67
No, okei. vitsailin. Kertokaa nyt keitä tänne on tulossa!! Ei tuollaisessa ole mitään, että puhutaan, että "tiedän kuka tänne tulee, mutten kerro" ja sitten kun joku tulee niin sanotaan "no niin, haahaa, olinpa oikeassa". Jos tietäisit niin kertoisit.

Ei kai niitä nimiä kannata tänne laittaa. Joku HIFK:ssa kerkeää kuitenkin mokata nämäkin jutut, joten parempi vain toivoa parasta.

Matikaiselle voisi vinkkinä kertoa, että tässä vaiheessa puhuu raha! Sitä pitää olla käytettävissä...
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Ryökäle kun on kiusallista!! :)
Mutta jos sanoisit ne jotka EHKÄ tulevat IFK:hon?? Me ymmärretään sua kuitenkin vaikkeivät ne tulisikaan.

Vihjaa edes, onko monta ulkomaalaista? Onko kovan luokan pelimiehiä? Onko pelannut ennen Suomessa..

Siis nuo niistä jotka SAATTAVAT tulla IFK:hon..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pistä sellaista Uugemaista vihjailua kiertäen ja kikkaillen.. Olisi kiinnostavaa.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Valitettavasti...

...en voi sanoa enää tästä aiheesta mitään. Olisi pitänyt jättää alkuperäinenkin viesti kirjoittamatta. Siitäkin tuli hiukka ongelmia...

Miettikää nyt kuitenkin fiksusti. Lukekaa Mobergin haastattelu Snickersin sivuilta. Virallisesti ei Kekäläisen nimeä saa yhdistää HIFK:n. Piste.

HIFK:n joukkue muuttuu lähiaikoina. Piste.

Pahoitteluni kaikille joidenka yöunet olen vienyt...

Ps. Jatkossa taidan vain kirjoitella näistä nykyisistä pelimiehistä tänne. Mahdollinen vaihtokauppa joka on käynyt mielessä on, että
Kimmo Kuhdan voisi vaihtaa johonkin toiseen alisuorittajaan... Tämä on siis minun mielipiteeni. Maisemanvaihdos voisi tehdä hyvää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös