HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 881 480
  • 3 409

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie ja @-Kantor- , itse näen joukkueen kokoamisen niin suurena palapelinä, että joukkueen onnistumista tai epäonnistumista on väärin laittaa yhden tai kahden henkilön ansioksi tai syyksi. Ymmärtääkseni Salmelainen ja valmennus ovat yhdessä päättäneet mm. jatkosopimuksen saaneista pelaajista, jolloin vastuunsa on myös valmennuksella. Se, että Salmelainen on pelaajasopimukset allekirjoittanut, ei vähennä valmennuksen vastuuta, jos joku pelaaja epäonnistuukin. Sitten, jos valmennus on halunnut jotain muita pelaajia ja Salmelainen on kategorisesti kieltäytynyt näiden pelaajien kanssa edes neuvottelemasta, tilanne on totaalisen toinen. Mutta ymmärtääkseni näin ei juurikaan enää Liigassa toimita, eikä ole nytkään toimittu, vaan joukkue on kasattu yhdessä valmennuksen kanssa.

Kuten olen aiemmin todennut, mulla ei ole tarvetta etsiä syyllisiä, koska en mitenkään usko Salmelaisen ja valmennuksen tarkoituksella koonneen heikosti suorittavaa tai vajaata joukkuetta, vaan siihen on ihan varmasti jotkut perusteet, miksi nykyiset pelaajat on päätetty kiinnittää ja miksi joukkue on jäänyt vajaaksi. Mä en vain myöskään osta "Salmelainen ei osaa"-selitystä. Mun on vaikea nähdä, että se olisi Salmelaisen vika, että joidenkin pelaajien taso vrt. viime kausi on tippunut todella paljon. Osa on jo tasoaan nostanut, mutta osan kohdalla odotellaan vielä. Eikö nämä asiat kuitenkin kuulu pelaajalle itselleen ja valmennukselle? Mitä sillä valmennuksella tekee, jos UJ vastaa ihan kaikesta?

Esim. kolmen viime kauden joukkueet ovat kuitenkin olleet riittävän hyviä vaikka mestaruuteen asti, mutta sattuneista syistä, bensa loppui liian aikaisin. Viime kaudella Garteigin loukkaantumisellakin oli varmasti oma merkityksensä. Nämä ovat syitä, miksi itse en edelleenkään pysty juuri Salmelaisen piikkiin viime kausia laittamaan. Parhaimmillaan ne Salmelaisen hankkimat pelaajat kuitenkin pelasivat voittavaa lätkää ja olivat Liigan kuumimpia jengejä, joten itse katson, että tietyistä puutteistaan huolimatta, joukkue suoritti korkealla tasolla. Ja siitä toki kiitos myös valmennukselle, nykyiselle ja entiselle. Se, että joukkueet ovat olleet ihan oikeasti Liigan kovimpia jengejä kunnes sairastelut katkaisivat liidon, ei minusta täytä huonon ja huonosti kasatun joukkueen määreitä. Jos koronaa ei olisi ollut ja tulos olisi ollut samanlainen, kyllä mäkin luultavasti olisin kriittisempi.

@Hokipedia , kiitos tiedosta. Olet ensimmäinen nimimerkki, joka on täällä esittänyt Peltosen olleen nimenomaan Salmelaisen oma valinta. Useampi nimimerkki taas on väittänyt päinvastaista, minä mukaan lukien. Mielenkiintoista tämäkin.

Se on tietysti ihan selvää, että ei Salmelainen erityisen onnistunutkaan ole, mutta mielestäni hän nyt ei vain vielä potkuja ansaitse. Hän ansaitsee työrauhan, riittävät työkalut ja kaiken mahdollisen tuen, jotta voi hoitaa oman hommansa nykyistä paremmin. Se on sitten eri asia, onko kukaan oikeasti tällaisista asioista kiinnostunut. Kenenkään aika ei riitä ihan kaikkeen, jolloin tarvitaan apuja. Kuvitteleeko joku, että kaikista maailman apusilmistä Salmelainen olisi itse valinnut esim. Rindellin? Harrista on varmasti ollut apua Ruotsin suuntaan ja hänen suhteitaan kannattaa ehdottomasti hyödyntää, mutta tarvittaisiinko kuitenkin vähän jotain muutakin? Nämä tällaiset ovat niitä "pieniä" asioita, jotka HIFK:ssa tökkii.

Ongelmallista on se, että kukaan ei tietenkään kesken kauden kommentoi mitään, kuten ei kuulukaan, ja täällä meikäläisten keskustelu menee juupas-eipäs-väittelyksi, eikä se johda mihinkään, eikä näillä meidän höpinöillä ole edes mitään merkitystä. Mutta täällä me vain päivästä toiseen soitellaan samoja levyjä ja biisejä. Vaikka kaikki osaa ne jo ulkoa :D. Osa on ikävä kyllä jättänytkin jo bändin, kun eivät enää jaksa esittää vanhaa tuotantoa ja bändikavereiden kanssa riidellään ihan typeristä asioista.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mitä sillä valmennuksella tekee, jos UJ vastaa ihan kaikesta?
Ajattelen monesta asiasta ihan samalla tavalla ja osassa asioista, etenkin Salmelaisen rooliin liittyen, meillä on selkeä näkemysero. Katsantakantoja on hyvä syventää, mutta jossain vaiheessa voidaan olla tilanteessa, jossa hyvätahtoinenkin keskustelu muuttuu "rikkinäiseksi levyksi", puolin ja toisin.

Tuohon yo. lainauksessa esittämääsi kysymykseen vastaan, että samasta syystä kuin organisaatioihin yleensäkin palkataan jostain osa-alueesta vastaavia tulosvastuullisia johtajia, joilla on alaisia. Päävalmentajan lähimpänä esimiehenä ja urheilujohtajana Salmelainen tietenkin vastaa viime kädessä siitä miten organisaation urheilulliset tavoitteet täyttyvät. Tulosvastuullisuuteen kuuluu, että jos et itse onnistu täyttämään vastuualueellesi asetettuja tavoitteita, niin joku muu tulee yrittämään. Jos tulosvastuulliselta johtajalta, joka asemansa edellyttämää palkkaa nauttii, poistettaisiin tulosvastuu, niin kyseessä ei todellisuudessa olisi johtajatason virka tai sitten puhuttaisiin suojatyöpaikasta.

Jos omistaja on päättänyt, että tämä nyt nähty on organisaation urheilullinen tavoitetaso, niin fine, sitten se on niin. Epäilen tätä kuitenkin vahvasti. Jos ja kun näin ei ole, niin sopii ainakin pohtia, että mikä on riittävä aikajänne odottaa, että joukkue alkaa menestymään resurssiensa edellyttämällä tasolla. Ei epäonnistumisia voi kerta toisensa kaataa valmentajien, pelaajien tai huonon tuurin piikkiin. 5 vuotta, vaikka sekin rikkinäiseksi levyksi julistettiin, on oikeasti yritysmaailmassa aika pitkä aika kun arvioidaan johtajatason statuksella toimivan henkilön onnistumista vastuualueellensa asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelen monesta asiasta ihan samalla tavalla ja osassa asioista, etenkin Salmelaisen rooliin liittyen, meillä on selkeä näkemysero. Katsantakantoja on hyvä syventää, mutta jossain vaiheessa voidaan olla tilanteessa, jossa hyvätahtoinenkin keskustelu muuttuu "rikkinäiseksi levyksi", puolin ja toisin.

Tuohon yo. lainauksessa esittämääsi kysymykseen vastaan, että samasta syystä kuin organisaatioihin yleensäkin palkataan jostain osa-alueesta vastaavia tulosvastuullisia johtajia, joilla on alaisia. Päävalmentajan lähimpänä esimiehenä ja urheilujohtajana Salmelainen tietenkin vastaa viime kädessä siitä miten organisaation urheilulliset tavoitteet täyttyvät. Tulosvastuullisuuteen kuuluu, että jos et itse onnistu täyttämään vastuualueellesi asetettuja tavoitteita, niin joku muu tulee onnistumaan. Jos tulosvastuulliselta johtajalta, joka asemansa edellyttämää palkkaa nauttii, poistettaisiin tulosvastuu, niin kyseessä olisi suojatyöpaikka.

Kyllä, samaa mieltä, oikeastaan ihan kaikesta. Usko tai älä, en mä ole Salmelaiselle ajamassa mitään ikuista kiintiö- tai suojatyöpaikkaa, koska en usko sellaisiin. Mun ajatusteni taustalla vain on se, että toistaiseksi Salmelaisella on ollut niin paljon kantoja kaskessa, että mun on vaikea arvioida, onko hän oikeasti epäonnistunut vai onko se joukkue, joka on näistä aiemmin mainituista syistä epäonnistunut. Missään nimessä tulokset eivät minua tyydytä, en vain pysty ajattelemaan, että se olisi vain yhden henkilön syytä tai panoksesta kiinni. Ellei sitten ole diktaattori, mutta HIFK:ssa Salmelaisella ei tällaista valtaa taida kuitenkaan olla. Ja tuskin hän sellaista edes haluaisi.

Urheilu on aina jossain määrin arpapeliä ja yhdellä huonolla ratkaisulla väärällä hetkellä yksi pelaaja voi vesittää koko muun joukkueen duunit tuloksellisesti. Mutta pidemmässä juoksussa ei se tehty duuni varmastikaan täysin hukkaan ole mennyt. Joukkueen rakentamisessa otetaan aina riskejä ja joskus ne realisoituvat ja joskus eivät. Jossittelulle jää melkein aina jossain kohtaa tilaa. Ja ihmisen mieli käsittelee ne usein niin, että se toinen vaihtoehto olisi automaattisesti ollut parempi ja onnistunut, vaikka oikeasti kaikki olisi voinut mennä vieläkin huonommin.

Mä olen kiinnostunut ennen kaikkea siitä, että HIFK:ssa hommat kehittyy ja mennään oikeaan suuntaan. Itse arvostan sitä, että HIFK:ssa on panostettu nyt junnuihin. Sitähän olisi voitu tehdä jo paljon aiemminkin, koska resursseja oli, mutta niin ei kuitenkaan toimittu. Se oli mun mielestäni aivan äärimmäisen huono ja väärä valinta ja siitä ollaan maksettu hintaa isosti. Mun vika ja samalla vahvuus on se, etten oikein enää osaa elää hetkessä. Katson kaikessa niin paljon suurempaa kuvaa kuin vain nykyhetkeä, että yksittäisillä virheillä ei siinä isossa kuvassa ole niin suurta merkitystä, koska kun kokonaisuus toimii, se palkinto saadaan kyllä. Tavalla tai toisella. Mutta tämä ei suinkaan tarkoita sitä, ettenkö haluaisi joka kausi voittaa mestaruutta tai että tappiot eivät mua harmittaisi. Mä vain en usko, että onneen on oikotietä. HIFK:ssa on organisaationa edelleen asioita, joiden pitäisi muuttua, jotta pitkäkestoiselle menestykselle olisi oikeasti paremmat edellytykset. Mutta ei se oikeasti ole mitään huonoa tuuria tai sattumaa, että HIFK:ssa kipuillaan samojen asioiden kanssa aina säännöllisin väliajoin. Ja siihen pitäisi saada muutos. Vaadittaisiin sitä peiliin katsomista jossain muuallakin kuin vain urheilupuolella. Eikä sekään riitä, että siihen peiliin katsotaan, jos siitä itsensä tuijottelusta ei seuraa käytännössä mitään.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urheilulehden juttu NHL-kasvattajakorvauksista.


IFK:n kassaan arvioidaan kilahtavan 253 750 dollaria Hirvosen, Lambertin ja Rindellin NHL-sopimuksista sekä Salinin ja Kaskimäen varauksista.
Sillä varmaan sais jonkun sentterin/pakin?
UTJ:n?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin tuossa lippuja Pet Shop Boysin konserttiin ja huomasin, että siellä olikin VIP-lippujen taustalla HIFK live. Toki yhdistin sen välittömästi janssonin kiusaukseen joten tyydyin perusettiin. Mutta toivottavasti tällaisesta tulee lisätuloja.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tässä viestissä olevat luvut pitävät paikkaansa, niin vähän herää kysymyksiä.
Liigan pienimmällä budjetilla operoi todellisuudessa SaiPa. Sen jälkeen häntäpäässä ovat KalPa ja Ässät noin kahden miljoonan euron kerhossa. KalPa on ylittänyt pelaajabudjettinsa tässä vaiheessa noin 50 000 eurolla. Sport on niukasti tämän kaksikon edellä. Pelicans on ilmeisesti myös tässä samassa kastissa. Jukureiden käyttämä pelaajabudjetti on noin 2,2 miljoonaa, vaikka eivät ole halunneet sitä ilmoittaa.
Ilmeisesti HIFK:n pelaajabudjetti ei ole 3 miljoonaa, vaan se on jotain median hömpötyksiä ja siis alempi. Jos Kalpa, Ässät, Sport ja Jukurit voivat operoida 2 miljoonan pelaajabudjetilla, miten vitussa HIFK ei saa kasaan neljää miljoonaa? Katsojia HIFK:n kotiotteluissa on tuplat noihin (pois lukien Ässät, joiden kotiotteluissa 4k katsojia, joka on sekin 2,8k vähemmän kuin HIFK:lla). Lisäksi HIFK operoi ylivoimaisesti suurimmalla talousalueella, joten mainostulojen pitäisi olla reippaasti isommat. Epäilen, että HIFK:n lippujen keskihinnat ovat myös suuremmat kuin noilla joukkueilla.

Toki Garden -hanke vie fyrkkaa, mutta se ei selitä sitä, miksei HIFK pysty parempaan. Joku viisaampi voi avata mulle tätä matematiikkaa, mulle ei nyt aukea.
Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
miten vitussa HIFK ei saa kasaan neljää miljoonaa?
Hyvä kysymys ja olen kysynyt samaa jo aiemmin. Vaikea käsittää miten HIFK:n pelaajabudjetti on laahannut läpi viime vuosikymmenen ilman sen suurempaa nousua. Jotain on pahasti pielessä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ei kai niitä rahoja pidä pelaajille mennä maksamaan, kun ne voi itsekin nostaa kokouspalkkioina".
Sanos entinen hallituksen jäsen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Näin sitä jossakin muualla touhuillaan. Huh huh.
Näinpä. Jostain IFK:n on muuten taiottava myös lisää rahaa jostain, vaikka homma sakkaa. Vai lähdetäänkö enskaudellakin selkeältä takamatkalta materiaalissa. Ei hirveästi houkuttele ajatus.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ensin pitäis olla strategia ja sitten hillot. Valitettavasti tässäkin pidän omistus/hallituspohjaa asian jarruna.

Olihan se joku LIVE konsepti mutta kuoliko se heti alkumetreille.
Näinpä, milläs nämä meidän huikeat business-makerit tekee sitä hilloa kunnolla (mikä näkyisi tai pitäisi näkyä myös pelaajabudjetissa), kun jo pelkkä fanituotemyyntiin vaikuttaa olevan aika hankalaa nurkkamyyntiä, isommista kaupoista puhumattakaan. Tuo fanituotemyynti nyt vaan pikkuesimerkkinä, ei ratkaisuna.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Näinpä, milläs nämä meidän huikeat business-makerit tekee sitä hilloa kunnolla (mikä näkyisi tai pitäisi näkyä myös pelaajabudjetissa), kun jo pelkkä fanituotemyyntiin vaikuttaa olevan aika hankalaa nurkkamyyntiä, isommista kaupoista puhumattakaan. Tuo fanituotemyynti nyt vaan pikkuesimerkkinä, ei ratkaisuna.
Kävin viime viikonloppuna Lappeenrannassa, ja bongasin Saipan fanimyymälän paikkakunnan
suurimmassa kauppakeskuksessa, en käynyt sisällä koska se oli kiinni, mutta katselin ikkunasta
ja siellä näytti olevan koko fanituotteiden valikoima.

Pk-seudulla on törkeän kalliit vuokrat pitää sellaista vaikkapa Triplassa, mutta meillähän
pitäisi olla sellainen, kun nyt ollaan pk-seudun ainoa liigajengi.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Ensin pitäis olla strategia ja sitten hillot. Valitettavasti tässäkin pidän omistus/hallituspohjaa asian jarruna.

Olihan se joku LIVE konsepti mutta kuoliko se heti alkumetreille.
Ilmeisesti konsepti on olemassa, mutta tuoko tuo nyt oikeasti jotain kovin isoa rahallista tuottoa, kun myydään aitioita tapahtumiin:

 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämäkin pirun hyvä kirjoitus siitä, misksi IFK tulee tippumaan kelkasta ja isosti, ellei ala tapahtumaan siellä kulisseissa hissukseen. Paskajauhamiseksi kun osoittautui tuohon halliinkin palaaminen IFK:n osalta...tai siis Everin osalta, joka siihen paluuta lupaili jo syksysllä, vaan mitään ei ole tapahtunut, kuin että vaietaan visusti kaikesta.

IFK:llakaan ei ole juurikaan enää kasvatettavissa tuota yleisöstä irti ruuvattavaa tuottoa. Yleisömäärän mahdollisesti kasvaessa -jos uusi halli tulee - on lippujen hintaa tarkistettava todennäköisesti alaspäin, jotta täyttöastetta saadaan lisättyä. Toki muutamat ydinmatsit myynee ihan kivasti vastustajan fanienb muodossa, mutta muuten olen kirjoittajan kanssa ssamaa mieltä siitä, että hissukseen on yleisöstä kupattu kaikki mikä on irti saatavissa, eikä sponssejakaan enää jakelussa ole, joten tulot on kaivettava muualta, ja IFK on kyllä toivottoman jäljessä tällä saralla, koska siellä on tunnuttu mukavoidutun vallitsevaan statukseen.

 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks

Näin sitä jossakin muualla touhuillaan. Huh huh.
Tähän hyvänä jatkumona jatkoajan juttu:


Tämän tapaisesta toiminnasta HIFK:nkin pitäisi ottaa mallia. En tiedä oliko Gardenin osaltaan tarkoitus olla tällaista toimintaa vai ei mutta olisihan tässä voinut jotain muutakin matkan varrella keksiä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän hyvänä jatkumona jatkoajan juttu:


Tämän tapaisesta toiminnasta HIFK:nkin pitäisi ottaa mallia. En tiedä oliko Gardenin osaltaan tarkoitus olla tällaista toimintaa vai ei mutta olisihan tässä voinut jotain muutakin matkan varrella keksiä.
Eikä olisi vain voinut, vaan nimenomaan olisi pitänyt keksiä. Tällä hetkellä totisesti näyttää siltä, että IFK:lla on sellainen seinä kiivettävänä, jos meinaa pysyä mukana kilpailussa. Edes uusi halli ei ole ratkaisu, ellei IFK:lla ole seillä paljon vahempi asema tulorakenteen suhteen, kuin mitä juuri nyt kuvittelen. Kukaan kun ei kerro yhtään mitään asiasta. Vuodet vierii, rahaa palaa, mitään ei tapahdu.
IFK tulee tällaisella puuhastelulla jäämään kauaksi näistä asiansa isommalla ulottuvuudella hoitaneiden seurojen kohdalla, ellei siellä aletaa äkkiä herämään siihen, miten sitä "brändiä" voidaan hyödyntää muussa liiketoiminnassa. Fanituotemyyntikään ei tule ikinä olemaan niin suurta , että vain sen ja yleisötulojen varassa voitaisiin lentää.

Nähtävissä juuri nyt on se, että muutamat seurat tullevat lähivuosina kasvattamaan liikevaihtoaan, mutta ennenkaikkea tuota pelaajabudjettiaan noin 50-100% IFK:n tämän hetkiseen verraten, joten siinä alkaa olemaan jo paha kilpailla. Ihan ei enää kestä pelkillä lipunhintojen nostolla tuota eroa paikkamaan.

Siellähän jo nyt alkaa moni ns "kyläseura" ajamaan kiinni budjettieroa, ja kun IFK:ssa tuntuu jokin ihme karma leijuvan vuodesta toiseen, niin suurta urheilujuhlaa ei eurooppalaisen suurseuran (ainakaan menestyvän sellaisen) muodossa tulla jatkossakaan näkemään, ellei tuota mahdollisesti kasvavaa eroa saada kirittyä kiinni ja menemään jopa edelle.

Ja tässä ei tarvitse olla edes negasiiven edustaja, vaan se näyttää olevan lukujenkin muodossa melko kylmää faktaa tulevaisuudessa ilman selkeitä muutoksia toiminnassa.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämäkin pirun hyvä kirjoitus siitä, misksi IFK tulee tippumaan kelkasta ja isosti, ellei ala tapahtumaan siellä kulisseissa hissukseen. Paskajauhamiseksi kun osoittautui tuohon halliinkin palaaminen IFK:n osalta...tai siis Everin osalta, joka siihen paluuta lupaili jo syksysllä, vaan mitään ei ole tapahtunut, kuin että vaietaan visusti kaikesta.

IFK:llakaan ei ole juurikaan enää kasvatettavissa tuota yleisöstä irti ruuvattavaa tuottoa. Yleisömäärän mahdollisesti kasvaessa -jos uusi halli tulee - on lippujen hintaa tarkistettava todennäköisesti alaspäin, jotta täyttöastetta saadaan lisättyä. Toki muutamat ydinmatsit myynee ihan kivasti vastustajan fanienb muodossa, mutta muuten olen kirjoittajan kanssa ssamaa mieltä siitä, että hissukseen on yleisöstä kupattu kaikki mikä on irti saatavissa, eikä sponssejakaan enää jakelussa ole, joten tulot on kaivettava muualta, ja IFK on kyllä toivottoman jäljessä tällä saralla, koska siellä on tunnuttu mukavoidutun vallitsevaan statukseen.

Kun Salmelaista kritisoidaan näistä "eurooppalainen suurseura" puheista, niin olisi hyvä muistaa, että hänellä ainakin on yritystä sillä saralla mutta ei lienee hänen vika jos muu organisaatio ei tavoittele samaa.

Mutta siis samaa mieltä siitä mitä kirjoitit!
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ilmeisesti konsepti on olemassa, mutta tuoko tuo nyt oikeasti jotain kovin isoa rahallista tuottoa, kun myydään aitioita tapahtumiin:

Voisi kuvitella että nyt startataan ja sitten Gardenin myötä tarkoitus aloittaa isosti, eli nyt vielä opetellaan ja kehitetään konseptia. Toivottavasti Garden saataisiin kuitenkin pian.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
IFK tulee tällaisella puuhastelulla jäämään kauaksi näistä asiansa isommalla ulottuvuudella hoitaneiden seurojen kohdalla, ellei siellä aletaa äkkiä herämään siihen, miten sitä "brändiä" voidaan hyödyntää muussa liiketoiminnassa. Fanituotemyyntikään ei tule ikinä olemaan niin suurta , että vain sen ja yleisötulojen varassa voitaisiin lentää.
Väittäisin että johtoportaassa ollaan osittain liian vanhoollisia, ja kuvitellaan vieläkin että Nordiksen yleisöllä
ja fanituotemyynnillä eletään ihan niin kun viimeiset 40 vuotta on tehty. Pahimmat dinosaurukset on jo
eläkkeellä, mutta heidän jatkumoaan taitaa vielä löytyä.

HIFK:n jos jonkun pitäisi olla edelläkävijä , ja olla ensimmäinen joka tekee vastaavanlaisia kuvioita kun
Kärpät ja Lukko, eikä elää vaan menneisyyteen tuudittautuen.
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän hyvänä jatkumona jatkoajan juttu:


Tämän tapaisesta toiminnasta HIFK:nkin pitäisi ottaa mallia. En tiedä oliko Gardenin osaltaan tarkoitus olla tällaista toimintaa vai ei mutta olisihan tässä voinut jotain muutakin matkan varrella keksiä.
Tunnetusti helpoin tapa menettää paljon rahaa on ravintolan perustaminen (urheiluseuran ostaminen voidaan lisätä tähän). Sanotaan vaikka näin: en hirveästi hihkuisi riemusta, jos HIFK:n johto päättäisi lähteä ravintolaketjuja ostelemaan. Toisekseen Garden vie tällä hetkellä HIFK:n taustajoukkojen resurssit täysin, joten siinäkin mielessä muut projektit saavat luvan odottaa, kunnes Gardenin projekti saadaan johonkin loppupisteeseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En minäkään ravintolaketjuun välttämättä sijoittaisi, mutta kyllä HIFK:lla voisi olla yksi fani-pubi, kun on fani-klubikin. Sellainen urheilumesta, missä näkisi kaikenlaista urheilua, kävisi vanhoja staroja tarinoimassa muistoja ja laulettaisi ja heitettäisi tikkaa tai pelattaisi biljardia.
Ja josta saisi ostaa krääsää ovella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös