HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 867 248
  • 3 274

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vähän rivienvälistälukutaitoa, arvon BOL. Kyseessä oli noin niin kuin satavarmasti tämän "ongelman" muotoon tehty mainos Skechersin kanssa, eikä mikään oikea ongelma.

Ja sitä aikaa tuon postauksen ja lähdön välillä oli tunti ja 40 minuuttia, ei 40 minuuttia. Se on jo riittävän iso vinkki mainoksen suuntaan.

Olipa tyhmä mainos, kun kerran mainoksesta kysymys. Olen noin niin kuin satavarma, että paremmankin mainoksen olisi saanut tehtyä :). Kellonajan kohdalla oli rillit jo niin huurussa, että tunti sinne tai toinen tänne.

Saa kyllä aika laput silmillä lukea tuota twiittiä jos mielensä pahoittaa ja tulkitsee puuhasteluksi. Ihan hauska tapa maknostaa ko. puljun lenkkareita.

En pahoittanut mieltäni, mutta en pidä amatöörimaisesta puuhastelusta. Kuten yllä todettua, mainoksesta olisi voinut tehdä erilaisenkin, eli paremman. Tämän kauden aikana on ollut näitä aiemmin mainitsemiani "pikkujuttuja" vituralleen ja kyse on lopulta niin pienistä asioista, jotka kuitenkin ovat suuria esim. sille pienelle fanille, joka sen pelaajan nimmarikorttia on jonottanut, että tämä hassunhauska mainos meni siihen jonon jatkoksi ja mun olisi ollut hyvinkin helppo uskoa, että joku on vain yksinkertaisesti unohtanut hakea ne lenkkarit. Kun joku oli unohtanut tilata suosituille pelaajille ne nimmarikortitkin. Berglundiltakin puuttui kokonaan kortit, vaikka oli ollut jo kuukauden päivät Suomessa. HIFK:lla on sentään eräskin Pitäjänmäessä sijaitseva painotalo kumppaninaan, joten tuskin olisi ollut ylitsepääsemätön homma saada niitä tsettejä kuukaudessa painatettua. Vaikka niitä ei jaettaisi ikinä ensimmäistäkään, kustannukset ovat niin pienet, ettei sellaisia pidä edes laskea.

Ja saivarrellaan nyt ihan kunnolla. @BOL laittoi viestissä että kiekko putoo 17.00. Ei putoa vaan 18.30.
Ja tottahan tossa viestissä oli noi pikkujutut. Kun vedetään vasemmalla kädellä, anteeksi kaikki vasurit, on touhu kokonaisuudessaan sitten tätä samaa paskaa.

Mä vielä omasta kalenterista tarkastin, että moneltako peli alkaa ja siellä luki 17.00, vaikka mulla oli sellainen hunch, että ottelu alkaisi 18.30. Olen joskus kauden alussa kaikki matsit imuroinut Liigan sivuilta, mutta niihin sivuihin ei tunnetusti ole luottamista.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseessä oli noin niin kuin satavarmasti tämän "ongelman" muotoon tehty mainos Skechersin kanssa, eikä mikään oikea ongelma.

Ihan hauska tapa maknostaa ko. puljun lenkkareita.
Ei kai tuollaisia mainoksia saa nykyisin enää tehdä ellei tuo esiin selvästi että kyseessä kaupallinen yhteistyö? Eli en usko siitä olleen kysymys.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kenkää mainoksen tekijälle, vaikka lenkkarit eivät olleetkaan hukassa.
Ja vaikka ei olisi mainos ollutkaan.
Monoa prkl!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai tuollaisia mainoksia saa nykyisin enää tehdä ellei tuo esiin selvästi että kyseessä kaupallinen yhteistyö? Eli en usko siitä olleen kysymys.

Niin, kyllähän näihinkin säännöt on. Itse ostan sen kyllä, että kysymyksessä oli mainos, mutta ei tämä nyt ihan putkeen silti mennyt. Jokainen ammattimainen organisaatio tietää säännöt ja niitä myös noudattaa. Varsinkin, kun niiden merkitseminen ei ole kovin monimutkaista tai muutenkaan raskasta.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai tuollaisia mainoksia saa nykyisin enää tehdä ellei tuo esiin selvästi että kyseessä kaupallinen yhteistyö? Eli en usko siitä olleen kysymys.

Niin, kyllähän näihinkin säännöt on. Itse ostan sen kyllä, että kysymyksessä oli mainos, mutta ei tämä nyt ihan putkeen silti mennyt. Jokainen ammattimainen organisaatio tietää säännöt ja niitä myös noudattaa. Varsinkin, kun niiden merkitseminen ei ole kovin monimutkaista tai muutenkaan raskasta.

Mulla on sellainen hunch tästä asiasta, että tuo kaupallisen yhteistyön pakollinen esiintuominen koskee mediaa. Toisin sanoen tilannetta, jossa mainos tuodaan julki riippumattoman uutisen yhteydessä, jolloin uutinen ja mainos voivat sekoittua keskenään. Tai joillekin voi harhaanjohtavasti jäädä kuvitelma, että kaupallinen yhteistyö jonkun uutisen välissä tarkoittaa samaa kuin toimittajan kirjoittama juttu.

HIFK:n lähtökohta ja tavoite kaikessa tekemisessä on tuoda julki itseään sekä yhteistyökumppaneitaan. Koko HIFK:n tekemisen ydin on pelkkää markkinointia. Ja silloin se ei voi minkään kanssa sekoittua. Joten sitä ei tarvitse erikseen mitenkään painottaa.

Toki tämä on vain omaa pohdintaa, eikä sinänsä perustu mihinkään lakipykäliin, joten saa korjata mikäli olen väärässä tässä asiassa.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki tämä on vain omaa pohdintaa, eikä sinänsä perustu mihinkään lakipykäliin, joten saa korjata mikäli olen väärässä tässä asiassa.
Ainakin Twitterin omat säännöt (ja ymmärtääkseni myös kaikki muut isot somet) vaativat sitä että kaupalliset yhteistyöt tuodaan esiin selvästi: Overview on Twitter's rules and account behavior best practices

Uskon vahvasti että tässä on ihan vilpitön avunpyyntö koska syystä X toimistolta ketään ei ole päässyt hakemaan (kenties etäpäivä tms?)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin Twitterin omat säännöt (ja ymmärtääkseni myös kaikki muut isot somet) vaativat sitä että kaupalliset yhteistyöt tuodaan esiin selvästi: Overview on Twitter's rules and account behavior best practices

Uskon vahvasti että tässä on ihan vilpitön avunpyyntö koska syystä X toimistolta ketään ei ole päässyt hakemaan (kenties etäpäivä tms?)

Niin, ensimmäisessä lauseessa jo toin esille, että mielestäni tuo sääntö koskee mediaa. Mediaa se on sosiaalinen mediakin.

HIFK ei ole media, vaan sen koko homman ydin on myynti ja markkinointi. Koskee myös "kaupallista yhteistyötä".
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
100% kaupallinen yhteistyö REDin, Skechersin ja HIFK:n välillä.
Huvittaa kun sitä hiffata heti niin sitten se onkin tyhmä mainos.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, ensimmäisessä lauseessa jo toin esille, että mielestäni tuo sääntö koskee mediaa. Mediaa se on sosiaalinen mediakin.

HIFK ei ole media, vaan sen koko homman ydin on myynti ja markkinointi. Koskee myös "kaupallista yhteistyötä".

HIFK on myös aiemmin tuonut esille kaupalliset yhteistyöt, kuten nyt vaikkapa tässä postauksessa pyörii ”maksettu kumppanuus”. Tai mulla ainakin se näkyy, kun klikkaan linkin auki ja päädyn IG:hen. Upotuksessa se ei mulla näy.





Itse olen ymmärtänyt, että HIFK on urheiluseura, jonka tosin täytyy rahoittaa toimintansa myynnillä ja saadakseen myyntiä, tarvitaan usein markkinointia. HIFK myös tekee itse mm. ottelustudioita, joten niiden nyt voisi arvella ehkä jossain määrin kuuluakin luokkaan ”media”, kun ovat kai kaikille avoimia hifk.fi:n linkin kautta. Mutta en ala vääntämään tästä, koska en ole asiantuntija. Tässähän ei ollut kysymys ottelustudiosta, vaan kaupallisesta yhteistyöstä, jota ei oltu mitenkään mainittu. Käsitykseni on, ettei näitä saa Suomessa jättää ihmisen oman ymmärryksen varaan, vaan niitä varten on olemassa säännöt.

100% kaupallinen yhteistyö REDin, Skechersin ja HIFK:n välillä.
Huvittaa kun sitä hiffata heti niin sitten se onkin tyhmä mainos.

Edelleen, jos kyse oli kaupallisesta yhteistyöstä eikä pelaajan akuutista tarpeesta saada uudet matkamenokkaat, siitä olisi ollut hyvä mainita. Olen melko varma, etten ole ainoa, joka ei tätä heti ymmärtänyt kaupalliseksi yhteistyöksi, kun asiaa lähestyttiin niin, että pelaaja tarvitsisi nopealla aikataululla kengät. Mielestäni ei ollut onnistunut mainos, mutta sillä ei kaiketi ole mitään väliä, vaikka kohderyhmään monessa mielessä kuuluunkin.

Hieno asia on se, että kumppaneita on ja niitä tuodaan esille.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on myös aiemmin tuonut esille kaupalliset yhteistyöt, kuten nyt vaikkapa tässä postauksessa pyörii ”maksettu kumppanuus”. Tai mulla ainakin se näkyy, kun klikkaan linkin auki ja päädyn IG:hen. Upotuksessa se ei mulla näy.




Tuossa varmaan ihan ymmärrettävää liittää mukaan maininta siitä, kuka maksanut ja mitä. Itse tuosta Royn uutisesta kun on mahdotonta tietää kyseessä olevan kahvipuljun mainos. Onko kaikissa HIFK:n IG-postauksissa samanlainen maininta kuin tuossa? Kysyn, koska en käytä Instagramia.

Sen sijaan eilisestä lenkkariuutisesta ei voinut jäädä mitään epäselvyyttä, mitä siinä mainostetaan.

Samaa mieltä siitä, että hienoa kun HIFK:lla on kumppaneita ja niitä tuodaan esille. Enkä myöskään eilisestä mainoksesta ole suinkaan sitä mieltä, että se kaikkein onnistunein olisi ollut. Ei todellakaan. Yritin vain tuoda esille oman näkemykseni siitä, miksi siinä ei tarvitse mielestäni olla mainintaa kaupallisesta yhteistyöstä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, ensimmäisessä lauseessa jo toin esille, että mielestäni tuo sääntö koskee mediaa. Mediaa se on sosiaalinen mediakin.

HIFK ei ole media, vaan sen koko homman ydin on myynti ja markkinointi. Koskee myös "kaupallista yhteistyötä".
Mitä ihmettä?

Luulis että Suomessa nyt medialukutaito olis jollain tasolla.

Tietysti HIFKn kanava eri alustoilla on media. Ja yhteistyöt on ilmoitettava, jos viesti on maksettu. IfK on ig:ssä samalla viivalla näitten perse- ja tissigimmojen kanssa (ja miksei muutenkin!), jotka markkinoivat siellä poskipuuteria, ripsareita ja paljuöitä Lapin revaritaivaan alle. Kuten perinteisessä lehtitekstissä, jos viesti on maksettu, siitä pitää mainita. Nää sosiaalisen median persoonamediat eivät toki itsekään rooliaan aina tiedä ja päätyvät suosittelemaan kanavillaan mm. vedonlyötiyhtiöitä, joka on Suomessa kiellettyä. IFKn vois kuvitella tietävän, että sen somekanavat on medioita.

Eli jos viranomaiset ei puutu, kyse ei ollut mainoksesta - tai oli epärehellisestä sellaisesta.

Lisätietoa esim. tässä:

Nyt jatkossa osaat tuijottaa ööganegut pitkänä sekä IFK:n viestintää että fitness-gimman persvideoita ig:ssä. Sen sijaan niitä jenkkiläistä youtubelänkyttäjiä - heitä ei koske nää, ja siitä, kuka hänenkin näennäislupsakoiden juttujensa rivien välistä esiin nouseva nra-maailmankuvansa on maksanut, me voimme vaan arvailla.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä ihmettä?

Luulis että Suomessa nyt medialukutaito olis jollain tasolla.

Tietysti HIFKn kanava eri alustoilla on media. Ja yhteistyöt on ilmoitettava, jos viesti on maksettu. IfK on ig:ssä samalla viivalla näitten perse- ja tissigimmojen kanssa (ja miksei muutenkin!), jotka markkinoivat siellä poskipuuteria, ripsareita ja paljuöitä Lapin revaritaivaan alle. Kuten perinteisessä lehtitekstissä, jos viesti on maksettu, siitä pitää mainita. Nää sosiaalisen median persoonamediat eivät toki itsekään rooliaan aina tiedä ja päätyvät suosittelemaan kanavillaan mm. vedonlyötiyhtiöitä, joka on Suomessa kiellettyä. IFKn vois kuvitella tietävän, että sen somekanavat on medioita.

Eli jos viranomaiset ei puutu, kyse ei ollut mainoksesta - tai oli epärehellisestä sellaisesta.

Lisätietoa esim. tässä:

Nyt jatkossa osaat tuijottaa ööganegut pitkänä sekä IFK:n viestintää että fitness-gimman persvideoita ig:ssä. Sen sijaan niitä jenkkiläistä youtubelänkyttäjiä - heitä ei koske nää, ja siitä, kuka hänenkin näennäislupsakoiden juttujensa rivien välistä esiin nouseva nra-maailmankuvansa on maksanut, me voimme vaan arvailla.

Olihan viesti. Ilmeisesti aikuiselta ihmiseltä...?

Luepas nyt ensinnäkin itse linkkaamasi juttu ja sieltä tämä kohta:

"Kuluttajalla on oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa kaupallisesti."

Kenellekään, ei vittu kenellekään, voi olla yllätys, että kyse on mainoksesta tässä tapauksessa. Urheiluseura, joka elää käytännössä yhteistyöfirmojen mainosrahasta, julkaisee ilmoituksen, jossa pyydetään hakemaan tietyn kauppakeskuksen liikkeestä tietyt kengät. Ja siitä saa palkinnon se, joka sen tekee. Jos tässä ei huomaa mitään kaupallista vaikutusta, niin saa olla melko uuvatti.

Että kenellä siinä medialukutaidossa on hiomista? Kuten itse sanoit, niin luulis, että medialukutaito Suomessa olis jollain tasolla. Näköjään ei ole. MOT
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan viesti. Ilmeisesti aikuiselta ihmiseltä...?

Luepas nyt ensinnäkin itse linkkaamasi juttu ja sieltä tämä kohta:

"Kuluttajalla on oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa kaupallisesti."

Kenellekään, ei vittu kenellekään, voi olla yllätys, että kyse on mainoksesta tässä tapauksessa. Urheiluseura, joka elää käytännössä yhteistyöfirmojen mainosrahasta, julkaisee ilmoituksen, jossa pyydetään hakemaan tietyn kauppakeskuksen liikkeestä tietyt kengät. Ja siitä saa palkinnon se, joka sen tekee. Jos tässä ei huomaa mitään kaupallista vaikutusta, niin saa olla melko uuvatti.

Että kenellä siinä medialukutaidossa on hiomista? Kuten itse sanoit, niin luulis, että medialukutaito Suomessa olis jollain tasolla. Näköjään ei ole. MOT
Sori, mut näin on, vaikka ehkä tosiaan kirjoitin turhan kärjekkäästi. Olin vaan aidosti ihmeissäni, että vielä jollekin on suomessa epäselvää, että mainokset on merkittävä niin printissä kuin somessa. Ei se siitä miksikään muutu, että yhteys on oletettava. Ainoastaan printissä on katsottu, että täysin selvissä tapauksissa ei tarvii skrivaa ilmoitus-sanaa kulmiin. Somessa tällaista ei ole. Se että kukaan ei liiku risteyksessä mihinkään ja on ilmeistä että autoilija ei ajaisi kenenkään päälle ei oikeuta ajamaan punaisia päin (vaikka itse olen sitä mieltä, että pitäisi saada ajaa / liki kaikki valot kaupungista pois).

No, sama se mulle on, kunhan kirjoittelin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Kuluttajalla on oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa kaupallisesti."

Kenellekään, ei vittu kenellekään, voi olla yllätys, että kyse on mainoksesta tässä tapauksessa. Urheiluseura, joka elää käytännössä yhteistyöfirmojen mainosrahasta, julkaisee ilmoituksen, jossa pyydetään hakemaan tietyn kauppakeskuksen liikkeestä tietyt kengät. Ja siitä saa palkinnon se, joka sen tekee. Jos tässä ei huomaa mitään kaupallista vaikutusta, niin saa olla melko uuvatti.

Että kenellä siinä medialukutaidossa on hiomista? Kuten itse sanoit, niin luulis, että medialukutaito Suomessa olis jollain tasolla. Näköjään ei ole. MOT

No, minulle, siis vittu, minulle, se tuli yllätyksenä ja siksi minä asian nostin esillekin. Ja olen ihan oikeustoimikelpoinen ihminen, joka pärjää arjessa ja töissä hyvin ja olen minä yleisesti ottaen melko nopeaälyinenkin. Ja siltikään mä en tajunnut.

Listaan alle asiat, jotka tekivät minulle vaikeaksi ymmärtää siinä tilanteessa/hetkessä, kun postauksen näin, että kysymyksessä on mainos:
1. Satuin tietämään, että Skechers on HIFK:n yhteistyökumppani, tiedän myös, että pelaajilla on yhtenäiset matka-asut ja kengät.
2. Tiesin kokemuksesta, että HIFK lähtee Vaasaan jo edellisenä päivänä ja sitä ennen tietysti on kaikki matkapäivän kommervenkit ja muut, joten joukkue kokoontuu hallille hyvissä ajoin ennen lähtöä.
3. Postaus, eli mainos oli tehty "avunpyyntö"-muotoon ja kuvissa oli surumielisen näköinen Roy, jolta puuttui matkakengät. Haluttiin siis vedota tunteisiin ja mukana oli ehkä vähän myös "the struggle is real"-tyyppistä johdattelua. Ellei joku jeesaa, Kevin ei saa lenkkareitaan…
4. Koska HIFK todennäköisesti saa pelaajien lenkkarit suoraan Skechersin omasta eikä esim. jonkun jälleenmyyjän myymälästä, kenkiä ei voi hakea esim. Stockalta, vaan sieltä, minne ne kengät on toimitettu ja jos se paikka on REDissä, sieltä ne pitää sitten hakea.
5. Itse en muistanut, että HIFK tekee yhteistyötä REDin kanssa tällä kaudella, vaikka seuraan HIFK:ta hyvin aktiivisesti eri medioissa ja olen käynyt kaikissa kotiotteluissa

Jos postaus olisi ollut vaikkapa sellainen, jossa olisi kerrottu, että ”vartti sitten huomattiin, että Keviniltä puuttui omat Skechersit, mutta saatiin hoidettua ne supernopeasti REDin Skechers-myymälästä ja hyllystä löytyi onneksi sopiva kokokin ja saatiin kiireessä aivan mahtavaa palveluakin”, olisin ymmärtänyt, että kysymys on mainoksesta. Jo lyhyt "toimitusaika" ennen lähtöä (about 1,5 h), jonka tosin luulin vieläkin lyhyemmäksi, sai aikaan minun päässäni sen, että ne kengät nyt ihan oikeasti tarvitaan ja jonkun pitäisi ne tuoda. Mutta, kun noi kaikki viisi kohtaa yhdistyivät aivoissani, en totta tosiaan ymmärtänyt, että kyseessä on mainos eikä avunpyyntö. Tässä kohtaa siis minun kaikki muu HIFK:hon liittyvä ennakkotieto sai minut päätymään lopputulemaan, että kyseessä on aito ”tilanne päällä”. Mutta ehkä mä vaan sitten olen niin vitun tyhmä.

Siihen on ihan syynsä, miksi kaupallisista yhteistöistä pitää ilmoittaa. Ei niissä mitään salattavaa olekaan. Eikä kyseessä ole edes iso vaiva, joten en edelleenkään ymmärrä, miksi merkintöjä ei tehty.

Mun mokani oli sitten alkuperäisessä postauksessa se, että katsoin kellonajan väärin (maailmanluokan virhe ja kadun sitä varmasti vielä pitkään ja hartaasti) ja sen takia koko asiaa alunperin kommentoinkin.

Ps. Yrittäkää nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä edes jotenkin toista ihmistä kunnioittavasti. Ei tällaisten asioiden takia pidä olla tympeä tai vittuileva toisia kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori, mut näin on, vaikka ehkä tosiaan kirjoitin turhan kärjekkäästi. Olin vaan aidosti ihmeissäni, että vielä jollekin on suomessa epäselvää, että mainokset on merkittävä niin printissä kuin somessa. Ei se siitä miksikään muutu, että yhteys on oletettava. Ainoastaan printissä on katsottu, että täysin selvissä tapauksissa ei tarvii skrivaa ilmoitus-sanaa kulmiin. Somessa tällaista ei ole. Se että kukaan ei liiku risteyksessä mihinkään ja on ilmeistä että autoilija ei ajaisi kenenkään päälle ei oikeuta ajamaan punaisia päin (vaikka itse olen sitä mieltä, että pitäisi saada ajaa / liki kaikki valot kaupungista pois).

No, sama se mulle on, kunhan kirjoittelin.

No, minulle, siis vittu, minulle, se tuli yllätyksenä ja siksi minä asian nostin esillekin. Ja olen ihan oikeustoimikelpoinen ihminen, joka pärjää arjessa ja töissä hyvin ja olen minä yleisesti ottaen melko nopeaälyinenkin. Ja siltikään mä en tajunnut.

Listaan alle asiat, jotka tekivät minulle vaikeaksi ymmärtää siinä tilanteessa/hetkessä, kun postauksen näin, että kysymyksessä on mainos:
1. Satuin tietämään, että Skechers on HIFK:n yhteistyökumppani, tiedän myös, että pelaajilla on yhtenäiset matka-asut ja kengät.
2. Tiesin kokemuksesta, että HIFK lähtee Vaasaan jo edellisenä päivänä ja sitä ennen tietysti on kaikki matkapäivän kommervenkit ja muut, joten joukkue kokoontuu hallille hyvissä ajoin ennen lähtöä.
3. Postaus, eli mainos oli tehty "avunpyyntö"-muotoon ja kuvissa oli surumielisen näköinen Roy, jolta puuttui matkakengät. Haluttiin siis vedota tunteisiin ja mukana oli ehkä vähän myös "the struggle is real"-tyyppistä johdattelua. Ellei joku jeesaa, Kevin ei saa lenkkareitaan…
4. Koska HIFK todennäköisesti saa pelaajien lenkkarit suoraan Skechersin omasta eikä esim. jonkun jälleenmyyjän myymälästä, kenkiä ei voi hakea esim. Stockalta, vaan sieltä, minne ne kengät on toimitettu ja jos se paikka on REDissä, sieltä ne pitää sitten hakea.
5. Itse en muistanut, että HIFK tekee yhteistyötä REDin kanssa tällä kaudella, vaikka seuraan HIFK:ta hyvin aktiivisesti eri medioissa ja olen käynyt kaikissa kotiotteluissa

Jos postaus olisi ollut vaikkapa sellainen, jossa olisi kerrottu, että ”vartti sitten huomattiin, että Keviniltä puuttui omat Skechersit, mutta saatiin hoidettua ne supernopeasti REDin Skechers-myymälästä ja hyllystä löytyi onneksi sopiva kokokin ja saatiin kiireessä aivan mahtavaa palveluakin”, olisin ymmärtänyt, että kysymys on mainoksesta. Jo lyhyt "toimitusaika" ennen lähtöä (about 1,5 h), jonka tosin luulin vieläkin lyhyemmäksi, sai aikaan minun päässäni sen, että ne kengät nyt ihan oikeasti tarvitaan ja jonkun pitäisi ne tuoda. Mutta, kun noi kaikki viisi kohtaa yhdistyivät aivoissani, en totta tosiaan ymmärtänyt, että kyseessä on mainos eikä avunpyyntö. Tässä kohtaa siis minun kaikki muu HIFK:hon liittyvä ennakkotieto sai minut päätymään lopputulemaan, että kyseessä on aito ”tilanne päällä”. Mutta ehkä mä vaan sitten olen niin vitun tyhmä.

Siihen on ihan syynsä, miksi kaupallisista yhteistöistä pitää ilmoittaa. Ei niissä mitään salattavaa olekaan. Eikä kyseessä ole edes iso vaiva, joten en edelleenkään ymmärrä, miksi merkintöjä ei tehty.

Mun mokani oli sitten alkuperäisessä postauksessa se, että katsoin kellonajan väärin (maailmanluokan virhe ja kadun sitä varmasti vielä pitkään ja hartaasti) ja sen takia koko asiaa alunperin kommentoinkin.

Ps. Yrittäkää nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä edes jotenkin toista ihmistä kunnioittavasti. Ei tällaisten asioiden takia pidä olla tympeä tai vittuileva toisia kohtaan.

Pahoittelut ensinnäkin molemmille. Olin turhan kärkäs vastaamaan minulle osoitettuun viestiin.

Mutta yritin kyllä olla ketään erityisesti nimeämättä omassa viestissäni. Pahoitteluni nimimerkille @BOL jos koit että tuo oli hyökkäys sinua kohtaan. Ei missään nimessä ollut.

Olen ehkä turhan kyyninen tämän asian suhteen, kun ajattelen, että minuun yritetään aina vaikuttaa kaupallisesti. En siis erottele mainontaa (tai muita julkaisuja) sen mukaan, onko niissä mainintaa tuosta kaupallisuudesta. Siksi ehkä tämä asia ei ole niin lähellä sydäntäni.

Silti, edelleen, pahoitteluni molemmille nimimerkeille. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa mitään riitaa tällä asialla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Vaakuna , en ottanut missään nimessä itseeni, etkä ollut lainkaan asiaton ainakaan minua kohtaan. Närkästyin yleisesti ottaen viestien ilkeästä sävystä ja siksi kirjoitin toisen kunnioittamisesta. Mutta en osoittanut sitäkään vain sinulle.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Vaakuna , en ottanut missään nimessä itseeni, etkä ollut lainkaan asiaton ainakaan minua kohtaan. Närkästyin yleisesti ottaen viestien ilkeästä sävystä ja siksi kirjoitin toisen kunnioittamisesta. Mutta en osoittanut sitäkään vain sinulle.

Mozel tov.

En voi tietenkään toisen nimimerkin puolesta puhua, mutta itsellä on tapana hieman sivaltaa, kun mahdollisuus on. Toki hetki aina määrittää sen, kuinka kova sivallus on. Mutta silti yritän pysyä asiallisen rajoissa. Nyt näköjään epäonnistui.

Muuten olen vain kyyninen, ironinen ja sarkastinen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mutta valtakunnassa kaikki hyvin heikosta urheilullisesta menestyksestä huolimatta;
Runkosarjassa yleisökeskiarvo reilu 300 silmäparia parempi kuin tavoite. Täyttöasteen ollessa vajaa 87%.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee ja mitään ei muutu.

Toki saletisti budjettiin on laskettu myös muutamat kevään kotiottelut eli vielä ei olla plusmiinus nollassa etenkin jos tohon jengiin on oikeesti ton verran fygyä laitettu (johon en kyllä usko).
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi olla edelliseen tilinpäätökseen kirjattu, että pyritään tekemään vahvasti voitollinen tulos. Nyt jos oikeasti tehdään niin kuin puhutaan niin joukkueen budjetti on ehkä 2,5 miljoonaa, katsojakeskiarvo 300 yli tavoitteen niin tilikauden tulos pitäisi olla yli 500k plussaa. Mielummin lähempänä miljoonaa.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta valtakunnassa kaikki hyvin heikosta urheilullisesta menestyksestä huolimatta;
Runkosarjassa yleisökeskiarvo reilu 300 silmäparia parempi kuin tavoite. Täyttöasteen ollessa vajaa 87%.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee ja mitään ei muutu.
Jos jengi olisi kasattu paremmin heti kesällä ja peli olisi viihdyttävää, niin täyttöaste olisi lähempänä sataa kuin tuota 87 %. Ensi kautta ajatellen tämä kuitenkin toivottavasti enteilee hyvää. Tai ei ainakaan voi katsojamääriin vedota, jos jää taas aukkopaikkoja rosteriin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Taisi olla edelliseen tilinpäätökseen kirjattu, että pyritään tekemään vahvasti voitollinen tulos. Nyt jos oikeasti tehdään niin kuin puhutaan niin joukkueen budjetti on ehkä 2,5 miljoonaa, katsojakeskiarvo 300 yli tavoitteen niin tilikauden tulos pitäisi olla yli 500k plussaa. Mielummin lähempänä miljoonaa.
Yleisö on tukenut ainakin riittävästi tällä kaudella joukkuetta ja seuraa, siitä ei jää kiinni. Nyt odotan että kaukalossa, penkin takana ja toimistolla hoidetaan oma osuus, loppukaudella ja ensi kaudelle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirsin tuolta huhu-ketjusta tänne, kun ainakin mun vastaukseni sopii tänne paremmin.

Mistä johtuu että IFK ei pääse tuohon lukuun? Numeroita kiva pyöritellä millä kukin maksaa ja pelaa, todelliset syyt ovat ammattitaidossa. Ei ole sattumaa että kärpät pystyi (mahdollisesti mälläämään enemmän rahaa kuin esim IFK) tällä kaudella.
Voihan sitä lällätellä että raha joukkue ja siinäs näitte taas, mutta se kertoo taustoista aika paljon että on liitua millä kirjoittaa.

Tämä on ihan validi kysymys. Mutta tämä kysymys pitää esittää ennen kaikkea HIFK:n hallitukselle. Ei se sattumaa tietenkään ole, että joillain on enemmän rahaa kuin toisilla. Kärpät saa huomattavia lisätuloja muualta, mutta se sama resepti ei toimi suoraan sellaisenaan HIFK:n toimintaympäristössä. Alueelliset erot ovat huomattavia tässäkin kohtaa.

Se, että HIFK on tilanteessa, ettei se automaattisesti ole Liigan suurin joukkue enää edes taloudellisesti, on seurausta paljon pidemmän aikavälin päätöksistä ja toimista. Tai pikemminkin toimimattomuudesta. Siitä vastuu kuuluu HIFK:n silloisille hallituksille ja edelliselle toimitusjohtajalle. Se, mitä tapahtuu/on tapahtunut viime keväästä lähtien, kuuluu nykyhallitukselle ja nykyiselle toimarille. HIFK teki aikanaan ison virheen siinä, että jäivät aivan liian pitkäksi aikaa odottamaan Gardenia ja käytännössä kaikki kasvupaukut laitettiin odottamaan sen valmistumista. Viimeistään kaksi vuotta Garden-hankkeen starttaamisen jälkeen olisi pitänyt ymmärtää, että asiassa tulee kestämään todella paljon suunniteltua pidempään ja siirtyä elämään enemmän hetkessä, seuraavassa kaudessa ja kehittää toimintaa siitä lähtökohdasta, että Garden valmistuu, sitten kun valmistuu jos valmistuu. Mutta näin ei toimittu. Se ei todellakaan ole HIFK:n vika, ettei Garden vieläkään ole pystyssä, mutta se on HIFK-johdon vika, että monta vuotta meni hiljaa hissutellen ja Gardenia odotellen. Vähän sama kuin istuisi himassa odottamassa sitä elämänsä suurta rakkautta, toivoen, että joku päivä ovikello soi. Voi se soidakin, mutta aika monta vuotta siinä menee hukkaan ihan vain odotellessa.

Everin kahdella pallilla istuminen (HIFK ja Garden) on tässä vaikuttanut nimenomaan HIFK:n toiminnan kehitystä heikentävästi. Eikä mulla ole mitään henkilökohtaista Everiä vastaan, asiat pitää vain ottaa asioina. Ja minä ajattelen asiaa nyt HIFK:n näkökulmasta. Garden itsessään on HIFK:lle erinomainen asia, tietenkin, mutta kun sitä ei vieläkään näy eikä kuulu. Kyllä vuosikymmen pelkkää paremman huomisen venaamista on aivan poskettoman pitkä aika. Ja nyt sitä hintaa maksetaan, kun ei ole uutta hallia ja elämysbisnekseenkin ollaan lähdetty takamatkalta.

Meistä jokainen voi toki kuroa Kärppien ja Tampereen jengien taloudellista etumatkaa kiinni käymällä kotipeleissä ja ostamalla fanikamoja. Ei niillä yökerhobusinesta haasteta, mutta jokainen HIFK:hon käytetty euro on himaan päin. Ei tässä oikein muutakaan yksittäinen fani voi tehdä. Toki, jos vastaa duunissaan kumppanuuksista ja sponsoroinneista, kannattanee varmaan viimeistään nyt selvittää, olisiko HIFK just teidän yrityksellenne hyvä kumppani. Mutta tämäkin joukko taitaa olla aika marginaalinen.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jenkeissä yliopistot käyttävät pelaajarekrytointitiimeissään yms. nuoria kauniita opiskelijatyttöjä houkutellakseen ison profiilin lahjakkuuksia yliopiston esim. jefujengiin. IFK:n pitäisi panostaa siihen, että näille nuorille löytyy aina joku kiva helsinkiläistyttö – joka ei lähtökohtaisesti sitten suostu esim. Turussa asumaan – rinnalle.

Nyt löytyi IFK:lle vihdoin se tuottava sivubisnes. Ei ravintolatoimintaa, ei siivousfirmaa, ei kesäfestareita, vaan paritusta. Löytyykö firmasta riittävästi lakimiehiä?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Nyt löytyi IFK:lle vihdoin se tuottava sivubisnes. Ei ravintolatoimintaa, ei siivousfirmaa, ei kesäfestareita, vaan paritusta. Löytyykö firmasta riittävästi lakimiehiä?
Eikö organisaatiossamme ole väitetty olevan jo kokemusta asiasta? Hovioikeus tosin oli lopulta sitä mieltä, ettei ole.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt löytyi IFK:lle vihdoin se tuottava sivubisnes. Ei ravintolatoimintaa, ei siivousfirmaa, ei kesäfestareita, vaan paritusta. Löytyykö firmasta riittävästi lakimiehiä?
No eikös tämä ole ihan hyvää jatkumoa eräänkin TJ:n (huhujen mukaan) bisneksiin? Tässähän nyt olisi sitä kuuluisaa jatkumoa. Ja tiedä vaikka se Salmelainen olisi juuri tätä tarkoittanut, että IFK:n pitää kilpailla ihan muilla alueilla kun rahat ei kerran riitä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös