HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 113 595
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Huomenna missaan kaksi ensimmäistä erää. On lähtö työmatkalle Tornioon (se on se kaupunki, jossa EI ollut olympialaisia 2006), eikä sinne lennetä kuin iltaisin.

Voi olla kusinen hetki koneen laskeuduttua kun nappaa puhelimesta offline-tilan pois...
Jaaha, lennolla onkin välilasku Kokkolassa. Peliä lienee siinä vaiheessa pelattu jonkin aikaa. Siinä voi sitten kirota, kun kotijoukkue on livahtanut 3-0-johtoon alkuminuuteilla ja Hovinen on pommitettu vaihtoon...

Jotenkin tässä on päivän mittaan minulle epätyypillinen optimismi väistynyt ja se vanha kunnon realismiksi kutsumani pessimismi vallannut alaa.

Onneksi tuolla joukkueella pää toimii paremmin kuin meikäläisellä. (hymiö)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Hiljainen hetki luonnollisesti ennen matsia päivän tapahtumien vuoksi.

 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Paljon punaista hallilla. Hyvälle näyttää
Jos tulee lähtö kesälomille niin pidetään käytös yhä kunnossa.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea kuvitella että IFK klaaraisi vielä yhtä voittoa Lahdesta. Sen verran oltu alakynnessä tällä kaudella ja tilastollisesti aika mahdottoman tehtävän edessä. Rosterien perusteella IFK laadukkaampi mutta ei taida riittää tämän pidempään.

Vähän harmi että tuo kunnon taisteluilme saatiin niin myöhään käyntiin tässä sarjassa. Nyt näkyy se kun runkosarjaa ei pelattu täysillä loppuun asti kum kotietu Pelsuilla.
Lisäksi uusi yv kuvio on paljon toimivampi mutta miksi vasta nyt se saatiin jiiriin. Nyt kaksi ketjua saanut paikkoja aikaiseksi ja uhkaa ja variaatioita löytyy paremmin.

Sitten näitä pieniä vastoinkäymisiä.., Sundin loukki pakotti nostamaan Kotkansalon roolia pelaamaan enemmän eikä ole vakuuttanut sitten yhtään. Komarovin perseilyt oma lukunsa, mutta ei vakuuta yhtään odotuksiin nähden.

No, ainakin me yritettiin!
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitoin itse tänään pitkävetoon kympin Pelicansin voiton puolesta, kun kerroin oli 1,72, joten saa siinä hieman pientä lohturahaa armottomaan vitutukseen, vaikka eipä kyllä noin pieni summa sitä mitenkään korvaa. Mutta jos tämä veikkaukseni menee väärin, niin siitä olen paljon tyytyväisempi.

Katsotaan miten käy.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Prosentit siihen, että tämä kääntyy on jotain luokkaa 1, jos edes sitä. 2022 Turussa ja 2018 Oulussa tulevat mieleen. Game 7 ja saman näköistä kuin silloin eli hyvin tarkkaa, hyvin tiukkaa peliä ja kotijoukkue vie 2-1. Ehkä vika tyhjiin.

Kaikissa näissä sarjoissa IFK on voittanut kutospelin.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
No sepä oli ihan helvetin antiklimaattinen päätös. Kyllähän tuollainen maali syö, kun tämäkin peli oli jo hallussa ja voitettavissa. Surettaa, ja jotenkin ikävästi tuntuu että "väärä voitti", kun IFK:n tarina oli jo melkein valmiina ja kolmannen erän alku niin upea.

Mutta, Peltosen IFK. Ei kertaakaan kotietua runkosarjassa. Yksi voitettu playoff-sarja. 3-0 eteen Pelsuille. Koita siinä sitten. Nousu oli ihan kiva, mutta kiitos ja näkemiin.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
0-3 tilanteessa mä olin jo luovuttanut. Vittu, mä menin antamaan pikkurillin sille uskolle sarjan voittoon. Tänään illalla mä oikeasti uskoin siihen. Mä paukuttelin henkseleitä Martinin 2-3 osuman jälkeen ja purin kaukosäädintä "vittu me tehään historiaa".

Vartti siitä ja koko helvetin kausi on paketissa. Tää oli se fiilis mitä mä pelkäsin sen hyvänolon tunteen kurkkiessa voittojen kaventuessa 1-3:een.

Ei HIFK fanina nykypäivänä kannata edes asennoitua voittamaan - runkosarjassakaan. Salmelaisen aikakaudella tää on ollu aivan saatanan kauheeta kuraa. Rahaa palaa ja penkin takana seisoo haamu, jolla tuntuu ettei ole vittu mitään hajua pelistä nimeltä jääkiekko - valmentajana. Pahalta se aina tuntuu Villestä näin sanoa, 2011 never forget.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Sitkeä taistelu ja sitkeä nousu. Jee jee.

Oikea jääkiekkojoukkue kuitenkin jatkoon. Väärinhän se olisi ollut tällä epäkiekolla voittaa.

4-0 sarja tolpan ja yläriman päässä. Teho-osastolla oltiin letkuissa yliajalla oikeastaan koko ajan.

Melkeinpä positiivisinta koko sarjassa oli Bourque. Oikean valmennuksen alla varmasti vielä parempi ensi kaudella. Toivottavasti IFK:ssa. Niin ja Pappihan oli todella ammattilainen.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Tiedän, että tämä ei lohduta nyt yhtään.

Mutta olihan hieno sarja sivusta seurattuna. Lähes klassikko. Sellainen ei synny yhden joukkueen tekemänä.

Toivokaamme, että syksyllä kaikki on toisin. Jälleen kerran. Tämä näin JYPinkin kannattajana.
 

microugn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tästä ihmesekoilu kaudesta voinut odottaa mitään muuta lopputulosta. Peli niin hirveätä paskaa että ehkä parasta että loppuu.

En voi toivoa että hävitään, joten innostus tietysti lähti taas kasvamaan kun mentiin 3-1, 3-2 ja 3-3…

Nyt kun loppui taas pettymykseen, niin suurin pettymys on että taisi Peltonen pelastaa kesken jääneellä nousulla työpaikkansa. Oli taas kerran vaan ”yhdestä pompusta” kiinni. Ei tietty tarvii sitten miettiä että miksi helvetissä oltiin vasta kuudes runkkarissa ja vetämässä game 7 vieraskentällä.

Samaa paskaa jatkuu taas sitten ens syksyllä. Kiinnostus on ollut hyvin vähäistä koko kauden, joten ehkä on sitten puhdas nolla ensi syksyllä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
60 ottelun runkosarjassa saavutettiin sija kuusi. On esitetty näkemyksiä, että HIFK on rakennettu nimenomaan kevään pelejä ajatellen. Kovin vähän ja lyhyen aikaa on nähty jäällä joukkue, joka voisi voittaa mestaruuden. Ailahtelevia otteita on sen sijaan nähty kosolti. Kovasti toivon, että tämä nuhainen jakso päättyy kuin katkaisijasta kääntäen ja joukkue liitää mestaruuteen asti. Silti pahoin pelkään, että tästä kaudesta tulee kunnon mahalasku ja jäädään runkosarjassa saavutetulle sijalle.
Sinne päin meni oma ennakointi, vaikka joukkue kolme voittoa ottikin. Vielä tiputtiin yksi sija alaspäin eli sija 7 on lopullinen ”saavutus”. Tätä peltospaskaa on nyt nähty riittävästi. Kolmessa vuodessa yksi puolivälieräsarja voitettu ja muutenkin pisin voittoputki on vain neljän ottelun mittainen. Joukkue oli mielestäni VP:n ajan paras ja tulos heikoin. En näe edellytyksiä jatkaa. Toistan: tätä peltospaskaa on nyt nähty riittävästi. Ulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös