HIFK:n peliesitykset kaudella 2011-2012

  • 744 173
  • 2 462
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Redenbach on esiintynyt viime aikoina edukseen, mutta pari maalinsylkijää tuonne hyökkäykseen tarvitaan lisää. Kuhta skulaa ilmeisesti jo huomenna ja Pesonenkin alkaa kuntoutua. Tämä on erinomainen asia. Samoin Wirtasen paluu toivottavasti terävöittää alivoimapeliä, joka on takkuillut.

Kuhta oli jo tänään kehissä ja hyvin näytti paloposti sotkevan, vielä oli kuitenkin ajoitukset hakusessa ja ajatus ei pysynyt ihan mukana tekemisessä. Jokela tekee paluun kaukaloihin huomenna Pelicansia vastaan ja Pesonen ensi viikolla.

Alivoima on kyllä tällä hetkellä aika luokatonta, siinä ei tee neliö tarpeeksi duunia ja tämän takia passivoituu, antaen ylivoima viisikolle turhan paljon aikaa ratkaisuihin. Se oli positiivista, että ylivoima poiki pitkästä aikaa maaleja, peräti kaksi kappaletta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petri Matikaisen pelityyli on kyllä sellainen, että kun vähänkään HIFK löysää kaasua, niin peli katoaa täysin. Paskansyöjän pelitapa vaatii kovaa luistelua ja kaksinkamppailupelaamista koko ajan. Toki jokainen pelitapa sitä vaatii, mutta HIFK:n pelitavassa tämä vielä korostuu. Kiekkokontrollissa voit johtoasemassa vähän tiputtaa intensiteettiä ja kuitenkin kontrolloida tapahtumia, jos teet sen tarpeeksi hyvin. HIFK luuli tänään pääsevänsä pelissä helpolla, kun pääsi 2-0 johtoon. Vastustajan maalivahti oli epävarma ja Saipa otti todella paljon jäähyjä. Kaikki annettiin hopeatarjottimella ja HIFK teki vain 2 maalia ja alkoi pelailemaan jo 5 minuutin jäähyn aikana. Vaikeata oli sen jälkeen.

Erkki Rajamäki otti sitten mahtavan jäähyn ensimmäisen erän loppuun. Oikein oppikirjajäähy: Näin otetaan vastustaja mukaan peliin. Petri Matikaisen huulilta: "Vittu mikä jäähy saatana". Sen jälkeen Ekiä ei kentällä näkynytkään. Enemmän haittaa kun hyötyä koko ukosta tällä hetkellä.

Redebach on ihme jätkä. Uskomattomia hasardeja ja kuumana käymistä, mutta silti tänään 1+1 ja 2 rankkaria sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Rajamäki & MaG & Piiparinen aivan törkeen huonoja, Kousa tod.näk. kännissä, Dennarille yksi "otettavissa ollut", siinäpä tämä ilta tiivistettynä.

Niin ja Redari syöttää kalkit meikäläisellekin => olin laittamassa ukkoa luiskaan (toki pelasikin alkuun aivan päin swiddua), mutta niin vaan kundi on noussut kovaan rooliin! Vielä kun nuo linjurit antaisi sen aloittaa edes kerran pelissä...

Sairastupaa tyhjäksi, kiitos!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Petri Matikaisen pelityyli on kyllä sellainen, että kun vähänkään HIFK löysää kaasua, niin peli katoaa täysin.

Ei tää ole ainoastaan Petun IFK:n ongelma, vaan se on ollut punaisten ongelma ainakin ööö, niin-kauan-kuin-mä-muistan vuotta. KJ sai kitkettyä tän perisynnin aika hyvin pois viime kaudella, mutta nyt se on tosiaan hiipinyt takaisin ja maksaa paljon arvokkaita pisteitä.

Tosin IFK:n pelityyli on yleensä aina perustunut kovaan luisteluun ja kaikkinaiseen mouhoamiseen poislukien Erkan ja Ramin aikakausi ja ehkä jossain määrin Aran visiitti, jolloin oikein pelattiinkin eikä vain tutistu ja tötisty.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alivoima on joo todella kökköä, mutta lieventäväksi asianhaaraksi lasken sen, että ykkös-kakkos-av puuttuu periaatteessa kokonaan. Piiparisen paikka ei mielestäni ole av:ssa ollenkaan. Kyllä mä laittaisin vaikka Kiben sinne polkemaan ja katkomaan syöttöjä, tosin nyt ymmärrän senkin, että sairastelun jälkeen ei sekään olisi ollut fiksua.

Omissa käsissä oli taas, mutta kun peli ei pysy lapasessa täyttä 60 min. näitä saipoja (joo, SaiPa on tällä kaudella ollut todella vahva IFK:ta vastaan) vastaan, vaan pitää olla joku JYP, että ollaan riittävän nöyriä ja pysytään systeemissä. Yv ja av ovat tällä hetkellä todella huonossa hapessa, mutta uskon niidenkin paranevan, kun saadaan saikkulaiset takaisin.

Huomenna jättäisin Melartin himaan ja pitäisin Salmen kokoonpanossa, kun Jokela kerran tekee paluun. Taitaa kuitenkin olla niin, että Salmi keskittyy Kollien välieriin ja Lädä vetää hernettä nenään Lahessa huomenna.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Noniin. Ryssittiin sitten ihan vapaaehtoisesti piste ja vielä huominenkin. Meillä avainpelaajat kellottivat tänään 30-40 minuuttia, kun Pelsujen avainmiehet pelas jopa alle kahtakymmentä minuuttia. Suikkanen katsoi huomiseen. En ymmärrä miksei esimerkiksi Huhtasta olisi voinut peluuttaa enemmän ja säästää ykkösmiesten jalkoja vaikka alivoimalla?
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vissiin unohtunut taas sekkarit päälle peliaikojen ottajille, kun Söderholm kellottanut reippaat 51 min, Peltonen 44 min, Fernholm 38 min ja Liivik 35min. Paljonhan kaikki nämä pelasivat, mutta ehkeivät nyt kuitenkaan noin paljoa.

Joo, ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Lisäksi Kuhdalla taisi olla jotain 3-4 minuuttia ja Kousalla noin 8 minuuttia peliaikaa. Paljonhan nuo uurastivat, mutta ei mitenkään noin paljoa. Kukaan ei jaksa pelata 44 minuuttia hyökkääjän paikalla. Ei kyllä löydy luottoa enää noihin peliaikoihin yhtään...

Muutoin hankala peli. IFK:lla oli huono päivä ja erikoistilanteissa näkyy avainsenttereiden puuttuminen. Toivottavasti saadaan ukkoja takaisin pikaisesti, niin voidaan alkaa ratkomaan näitä karvaperse-pelejä tylysti yksilöillä.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Piiparinen ja Rajamäki filaan, kiitos.
Mitenkään Piiparista puolustelematta.. Itsekin olen sitä mieltä että kaveri on melko toivoton tapaus, mutta kenet sinä sitten haluaisit hänen tilalleen kun sekä Mikke että Wirtanen ovat sivussa? Piiparinen nyt vaan joutuu pelaamaan vähän pakosta, kun vaihtoehdot ovat melko vähissä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitenkään Piiparista puolustelematta.. Itsekin olen sitä mieltä että kaveri on melko toivoton tapaus, mutta kenet sinä sitten haluaisit hänen tilalleen kun sekä Mikke että Wirtanen ovat sivussa? Piiparinen nyt vaan joutuu pelaamaan vähän pakosta, kun vaihtoehdot ovat melko vähissä.
Voiko joku A-junioreiden Salmivirta olla huonompi kuin Piiparinen? Kuten sanoit, niin täysin toivoton tapaus. Kun katsoo Piiparisen peliä ja ratkaisujen nopeutta, niin välillä funtsii onko joku vienyt meidät aikakoneella 60-luvulle.

IFKlla tuntuu olevan vaikea asennoitua näihin Saipa matseihin, kun joka perkeleen kerta ollaan aivan jyrän alla. Tänään oltiin hyviä Kiben ylärimalaukaukseen asti 2-0 tilanteessa, jonka jälkeen alkoi perinteinen läpsyttely. Kai se on tuo Saipan materiaalin kapeus, kun joukkue ei ole varmemmin kiinni paikassa 10 sakissa. Ainakin Blues ja Lukko ovat mielestäni olleet paljon hengettömämpiä ja huonompia jengejä kuin Saipa.

Voiton kannalta oli hyvä, että Melart oli vaihtopenkillä Aarnion taklauksen aikana, sillä suurella todennäköisyydellä meidän 2-0 maali ja 5 min YV olisi jäänyt näkemättä, jos Melart olisi ollut kentällä. Kanki hoisi homman mielestäni ihan hyvin, ja Aarnio tapojensa mukaan luikki karkuun.

Redenbach pelasi yhden parhaimmista ellei parhaan ottelunsa meillä, josko Kanukki alkaisi vertyä tärkeiden pelien lähestyessä. Endrasista on kaikki ylistyssanat jo sanottu, huikea äijä.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkään Piiparista puolustelematta.. Itsekin olen sitä mieltä että kaveri on melko toivoton tapaus, mutta kenet sinä sitten haluaisit hänen tilalleen kun sekä Mikke että Wirtanen ovat sivussa? Piiparinen nyt vaan joutuu pelaamaan vähän pakosta, kun vaihtoehdot ovat melko vähissä.

No vaikka Kankaanperä heti, kun saadaan Jokela tai Kurvi takaisin. Vitsinä tietysti heitin, mutta ei se kauhesti huonomminkaan voisi mennä. Paremmat kädet, paljon nopeampi, jne. Pipparinen tuhoaa laiturien pelin hyökkäyspäässä. Ilmeisesti saa pelata, koska on omassa päässä vahvempi kun "junnusentterit".
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Yksi syy Piiparisen saamaan luottoon löytyy yli vuoden takaa. Jalosella oli selvä kehitys suunnitelma luotuna ja odotukset kovat, mutta luokkaantuminen tuhosi tämän etenemisen. On hyvä aikaa annetaan paikkaukseen, mutta ainakin minulla alkaa mitta jo täyttyä tämän kauden osalta.

Jäähyt häiritsevät minua tällä hetkellä kaikkein eniten. On käsittämätöntä, että vieläkään sitä ei olla saatu kuriin. Joukkueessa on käytännössä alle viisi nimeltä mainitsematonta pelaajaa, joista ainakin itse näen jo joukkueen luistellessa kentälle, että lataus on jälleen mennyt överiksi ja ongelmia on tulossa heti ensimmäisestä vaihdosta alkaen. Tämä on yksi suurimpia syitä, mihin meidän 'momentumimme' kaatuvat illasta toiseen.

Toinen asia, mikä minua häiritsee on omanpään aloitukset. Tällä hetkellä niihin ei saisi laittaa kuin Tylerin, Villen tai Markuksen. Piiparinen ja Simo häviävät järestään kaikki aloitukset.

Omaa mielirauhaani rauhoitti eilisessä pelissä se, yv:n ylöstuontiin oli kehitelty pari uutta variaatiota. Itse juttelin tästä muutama peli takaperin ja vittuuntuneena haukuin puolet joukkueesta, mutta nyt oli hienoa nähdä, että valmennus oli reagoinut tähänkin asiaan ja heti tuotti tulosta. Ja vaikka mielestäni joukkueen yv on edelleen liian passiivinen niin uskon, että tässä vaiheessa ei vielä kaikkea ole tuotu peliin mukaan ja pleijareissa saammekin nähdä hienoja kiertoja ja kuuden syöttöketjun maaleja, kuten viime keväänäkin. Luotto on kova.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin ja Redari syöttää kalkit meikäläisellekin => olin laittamassa ukkoa luiskaan (toki pelasikin alkuun aivan päin swiddua), mutta niin vaan kundi on noussut kovaan rooliin! Vielä kun nuo linjurit antaisi sen aloittaa edes kerran pelissä...

Kohta mä käyn deletoimassa Tyllerön alkumollaukseni ja jätän tekstit siitä alkaen, kun olen ehdottanut hänelle jatkoa ensi kaudeksi - näin saan fiksun maineen : D. Nyt lakki päästä ja kiitokset Tyllerölle yksin siitä toisesta pisteestä. Kyllä kaveri osaa rankkarit. Lisäksi diggasin siitä, että hän tuuletteli aika avoimesti ex-joukkueelleen. Huonoin puoli Tyllerössä on edelleen kaksinkamppailut. Miten voi tuon kokoinen sälli olla niin pehmeä? No, jos Reddis olisi taitojensa lisäksi kova kamppailupelaaja, hän pelaisikin jossain muussa sarjassa. Jatkosopparia käteen ja turha miettiä, kuka on ykkös-, kakkos- tai kolmossena. Mun tietääkseni jokaisessa ketjussa on myös kaksi laitahyökkääjän paikkaa ja joukkue, jossa on paljon senttereitä / sentterin pelipaikkaan kykeneviä, on vahvalla pohjalla.

Olen käynyt katsomassa pari vierasmatsia suht. lähiaikoina ja on pakko sanoa, että HIFK:n pelaaminen vieraissa on kurinalaisempaa. Melart pelaa miljoonasti varmemmin, kun ei ole Nordiksen paineissa. Mulla on sellainen fiilis, että Melart, Kanki, Märkä ja kumppanit pelaavat himassa suitset suussa "nyt ette ota turhia jäähyjä" -meiningillä ja nämä kaverit eivät oikein osaa käsitellä tilannetta. Niinpä HIFK on ollut ikävällä tavalla hieman nössö himassa. Kyllä se oli eilenkin Saipa, joka haastoi ja HIFK, joka otti taka-askelia. Eilen Saipa otti 37 minuuttia jäähyjä, HIFK 10 min. HIFK ei voinut kaatua jäähyihin, kun sai itse minuuttikaupalla Saipaa enemmän ylivoimaa. En mä halua siihenkään mennä, että HIFK on nollan minuutin joukkue täysin varman päälle -pohjalta. Olen 3112:n eri mieltä eilisestä. Jäähyihin ei kaaduttu. Oltiin kiltimpi ja vähemmän jäähyilevä joukkue ja paremmalla yyveellä ei olisi ollut mitään hätää. HIFK on edelleen maailman huonoin 5 vs.3 -joukkue, vaikka eka maali muodollisesti olikin kahden miehen ylivoimalla. Avutonta kiekon ja vastuun siirtelyä. Loppuun vielä klassikko: Saipa oli aidosti helvetin hyvä ja satuin näkemään senkin matsin, jossa Saipa nousi Ilmalassa 0-3 -tappiosta jatkoaikavoittoon. Nyt nämä miesie -mussuttajat ovat nousseet lähiaikoina Stadissa 0-3 ja 0-2 -takamatkoilta. Olisiko pientä asennevammaa täällä kuitenkin kehissä?

Eilen säästeltiin niin ilmiselvästi tälle päivälle, että toivotaan tulosta Lahdesta! Helsingfors ShitProject 2012 on kaikesta huolimatta tällä hetkellä pirun vaikeasti voitettava joukkue, siksi eilenkin napsui 2 tervetullutta pistettä.
 

HIFK Keiju

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäin pohtimaan eilisessä pelissä tuota Saipan luisteluvoimaa kolmannessa erässä. Olisiko Petulla sittenkin pohdinnan paikka siinä, että Ykkösäijiä ei voi peluuttaa loppuun ekassa erässä. Vaikkakin vaihtoehtoja ei taida nyt tässä sairastelusumassa olla? Saipa tuli "polkien" ohi. Endras piti meitä aika pitkään mukana.

Asennevamma voi tulla myös kyllä helposti jos johtaa 2-0 ekassa erässä..?

Mutta peli-ilo tuntui säilyvän kyllä liki loppuun asti.

Tyllerölle pisteet viileistä rankkareista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jäin pohtimaan eilisessä pelissä tuota Saipan luisteluvoimaa kolmannessa erässä. Olisiko Petulla sittenkin pohdinnan paikka siinä, että Ykkösäijiä ei voi peluuttaa loppuun ekassa erässä.

Mun mielestäni HIFK laitteli tietoisesti liinoja kiinni johtuen tämän päivän pelistä ja varmasti yrityksenä oli rusentaa 2-1 -voitto. Tällä kertaa ei onnistunut minimoinnin jalo taito. Edelleenkin mua vituttaa se, että Saipa tarjosi HIFK:lle miljoonasti ylivoimaa ja meiltä puuttuu 1- ja 2-sentteri : /. Ykkösäijistä ainakin Villellä tuntuu luistin kulkevan, kyllä se jaksaa vetää isot minuutit. Tyllerökin tarvitsee peliaikaa. Somervuori on pelottavan kujalla - toistan itseäni, koska niin Eerokin toistaa.

Asennevamma voi tulla myös kyllä helposti jos johtaa 2-0 ekassa erässä..?

Ei siinä kyllä saisi tulla mitään asennevammaa ja aika kovasti HIFK yrittikin 3-0 -maalia. Mun mielestäni siinä tuli yksi ylärima ainakin? Eilen en nähnyt kauheasti asennevammaa, Saipa vaan jaksoi painaa rinnalle hullunraivolla ja tämä on altavastaajalle aina helpompaa kuin ennakkosuosikille. HIFK ei ollut huono, ennemminkin keskinkertainen ja sehän on tavallaan paljon rasittavampaa kuin silkka huonous...Jo koulussa 7- oli huonoin mahdollinen numero, nelonen ja kymppi ovat parempia ja viihdyttävämpiä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piiparinen ja Rajamäki filaan, kiitos.

Tästä Rajamäestä kirjoitin muutama päivä sitten tähän samaan ketjuun ihan samoilla ajatuksilla. On vaan aivan turha ja hyödytön kentällä, ja kun ei ole edes plusmiinusnolla-tyyppinen ratkaisu vaan pelkkä miinus-merkkinen. Kun ei kerkee mihinkään, ja ottaa tyhmiä jäähyjä. Mieluummin vaikka niitä junnuja tilalle, kiitos.

-S
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Stigu

Jäsen
Somervuori on pelottavan kujalla - toistan itseäni, koska niin Eerokin toistaa.
Jos jotain negatiivista ennen pleijareita hakee, niin näitä useamman ottelun ajan tai ajoittain kujalla olevia pelaajia on hieman liikaa:Somervuori, Melart, Nyholm, Liivik, Piiparinen, Rajamäki. Vastaavasti pakisto (pl Melart) ja Dennis ovat osoittaneet suunnatonta suoritusvarmuutta.

Tuohon vielä päälle fakta, että vaikka saikkulista tyhjensikin, menee pelaajilla luultavasti min. 5 matsia aikaa saada kuntonsa takaisin. Tämä taas merkitsee sitä, että pleijareiden ekan kierroksen vastustajalla ON väliä. Kunhan tuo ensimmäinen ottelusarja selvitetään, uskon että IFK voi hyvinkin mennä tappiin asti.

Eilen muuten hallissa aisti selkeästi pleijarin odotustunnelman ja yleisön vaativat odotukset IFK:ta kohtaan. Veikkaan, ettei jengille enää riitä mikään ryminäpronssi.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen muuten hallissa aisti selkeästi pleijarin odotustunnelman ja yleisön vaativat odotukset IFK:ta kohtaan. Veikkaan, ettei jengille enää riitä mikään ryminäpronssi.

Näin se pitää mennäkin. Minulle HIFK-kiekon, brändin tai miksi kukin asiaa haluaa kutsua, kivijalka on palava tahto voittamiseen ja häviämisen vihaaminen. Tämä tarkoittaa, että ryminäpronssi-ajattelu on häviäjille - jo sana pronssi viittaa häviöön aiemmassa vaiheessa - ja tuollaisten teesien eteen pelaamisesta Brewer kääntyisi haudassaan.

Ylivoimapeli 5 vs. 3. Eilisen jälkeen oli pakko tarkastaa liigan sivuilta joukkueemme suoritus tällä saralla ja tämä tilasto on hauskaa luettavaa. Meillä on läjäpäin taitoa joukkueessa ja 12 minuutin 8 sek. aikana on HIFK tehnyt yhden YV2-maalin. Ok, mitä se kertoo? Ehkä ei välttämättä mitään, koska otanta on loppujen lopuksi aika pieni. Kalpa on samassa jamassa, se on tehnyt myös yhden YV2-maalin ja aikaa on mennyt 15.26. Menestykseen ei siis kahden miehen ylivoimapelin hyödyntäminen juurikaan vaikuta tämän perusteella. Muutenkin tilastoa tutkiessa kannattaa unohtaa se ikivanha hokema:"Näistä pitää tehdä maali.". Kaiken järjen ja tilastojen mukaan ko. tilanne on kaikkea muuta kuin varma maali.

Eilisestä pelistä odotin tiukkaa. Meiltä puuttui edelleen kaksi maajoukkuetason kärkisentteriä ja laituri kehistä pakkien ohella ja Saipan esityksiä useammankin tältä kaudelta nähtynä tiesin joukkueen pystyvän pelaamaan tasaisesti mitä tahansa joukkuetta vastaan tässä sarjassa. Saipa on mielestäni sääleihin joutuvista sijojen 8-10 joukkueista, mikäli sinne pääsee, tasapainoisin ja suurin suosikki yllättämään. Olihan se vienyt meiltä pisteitä vahvemmiltakin miehistöiltä. HIFK oli kuitenkin saanut ennen loukkaantumisia pelin rullamaan jo pitkällä aikavälillä ja nousujohteisesti, joten prosentit Saipan voittamiselle olisi ollut paljon pienemmät eilen, mikäli loorassa olisi esiintynyt vähintään Granlund ja Wirtanen. Eilen ei siis tapahtunut mitään kummallista tai asioita, jotka tiputtaisivat HIFK:n osakkeita minun silmissäni mestaruutta ajatellen. Tänään tulee kehiin useampi potilas ja sen on ihan vidun jees, mutta edelleen vedetään siis rampana ja odotusarvo voitolle tältä päivältä on taas jonnin verran pienempi mitä se olisi muutaman pelin alle saaneen Kurvisen, Jokelan, Wirtasen ja Granlundin kanssa ja lisätään tietty Pesonenkin. Mitään pelkotiloja tämän päivän häviökään ei aiheuta, sillä käytännössä säälit on jäänyt jo meidän junan taakse - sen verran jo noi alempana pelaa keskenään vastakkain, että todennäköisyys sääleihin tippumiselle on minimaalista luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Project Shit 2012 etenee! Ja Liivik on löytänyt pois kujalta. Hyvä meininki. Kakkaa kaikille!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Project Shit 2012 etenee! Ja Liivik on löytänyt pois kujalta. Hyvä meininki. Kakkaa kaikille!

Paskaa on nyt tarjolla niin paljon, että heikompia hirvittää. Jos/kun HIFK pelaa tuollaista lätkää pleijareissa johtoasemassa, niin eihän meillä ole hädän päivää. Täydellinen vastustajan nollaus viimeisessä erässä ja kiva että pappa-peltonen osui tyhjiin, seuraavaksi sitten kiekko verkkoon niin, että veskari on siellä myös (siis ei maalivahtia tarvitse laittaa verkkoon). Tästä on hyvä jatkaa ensi viikkoon.

edit. tässä on vielä orastava mahikset kakkospaikkaan runkosarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipas saatanan hyvä matsi. Ai että oli siistiä nähdä pitkästä aikaa kaikki parhaat puolustajat kehissä.

Aika paljon kertoo tuo, että IFK:lle ei ole nyt 15(?) erään tehty ainuttakaan 5v5 maalia. Puolustus- ja maalivahtipeli toimii älyttömän hyvin. Ei Pelsuilla ollut mitään palaa tänään ja ne vähäisetkin paikat Norja otti hyvin.

Eilinen meni Kibellä vielä tuntuman haussa, mutta kyllähän Kibe oli taas maaginen. Peran paluu kokoonpanoon oli myös loistojuttu ja taas nähtiin kuinka helvetin tärkeästä pelaajasta on kyse.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella hieno ja tärkeä vierasvoitto! IFK pelasi järkevästi ja raatoi tunnollisesti - matsi oli hallussa niin jäällä kuin katsomossakin. Ainoa miinus tulee heikosta yv:stä. Peltonen-Redari-Eero ei vain tomi, mutta saavat hirveästi yv-vastuuta. Kakkosyv:lle enemmän yv-aikaa! Mika Norja taas viileän varma. Hyvää suorittamista.

Jokerit ja Kärpät eivät enää voi ohi nousta, joten paikka kuuden parhaan joukossa on varma, mutta katse on oltava runkosarjan kakkostilassa!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ainoa miinus tulee heikosta yv:stä. Peltonen-Redari-Eero ei vain tomi, mutta saavat hirveästi yv-vastuuta. Kakkosyv:lle enemmän yv-aikaa!

SaiPa-matsissa tekivät kaksi maalia, tänään oli taas monta napsua parempi alivoima vastassa, niin pelaamisesta tulee vaikeampaa. Ihan sama juttu oli JYP-ottelussa. Kyllähän tuossa on paljon merkitystä vastustajallakin, ei se ole ainoastaan heikkoa ylivoimaa, vaan alivoimaa pelaavalla joukkueella on myös suuri merkitys näissä asioissa. Tänään oli jälleen vaikea saada kiekkoa alueelle ja se johtui Pelsujen tiiviistä oman sinisen pidosta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on pelannut tällä kaudella 13 matsia ilman Mikkeä ja niistä on jäänyt käteen 7 voittoa, 2 vml-voittoa ja 4 tappiota. P/p -keskiarvo on siis ollut komea 1,92 ilman MG:tä eli IFK ei ole riippuvainen yksittäisistä pelaajista ja se antaa luottoa kevättä kohden.

Pessi ja Mikke tuohon vielä Eki ja Piiparisen tilalle, niin IFK on valmis kevään koitoksiin. On kyllä hieno jengi kasassa!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle HIFK-kiekon, brändin tai miksi kukin asiaa haluaa kutsua, kivijalka on palava tahto voittamiseen ja häviämisen vihaaminen. Tämä tarkoittaa, että ryminäpronssi-ajattelu on häviäjille - jo sana pronssi viittaa häviöön aiemmassa vaiheessa - ja tuollaisten teesien eteen pelaamisesta Brewer kääntyisi haudassaan.

No kun tuon noin esität, niin kukapa tuollaista voisi edes kannattaa :)? Antaa Callen levätä.

Minulla asia vain kääntyy niin, että voittamista tärkeämpää on voittaa omalla identiteetillä. Fyysis-aggressiivisen ja lyhytpinnaisen IFK:n ilmentymiä myöhempinä aikoina ovat olleet mm. Marek ja nykyään esimerkiksi Toni ja Simo. Olen valmis osin antamaan anteeksi 'typerät jäähyt' ja tappelut - joista väistämättä seuraa joskus se, että voittoa ei tule - koska se on mun IFK. Saatanpa joskus kirotakin, mutta syvällä sisimmässäni olen myös ylpeä, koska IFK on mielestäni täysin uniikki. Hyvine ja huonoine puolineen :)

Jalosen kaksi ekaa kautta meni kärvistellessä, kun tuntui että IFK:ta ajettiin kuin käärmettä pyssyyn - tehtiin pikkukärppiä tai pikkutepsiä, jossa voittaminen ajoi joukkueen identiteetin ohi. Ja koska hindsight on 20/20 niin paljon muuta hyvää ja suorastaan välttämätöntä olen noissa kausissa nähnyt :)

Olen museotavaraa, tiedän.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Pleijarit voi alkaa, olemme valmiita.

Peli näytti hyvältä, etenkin puolustuspäässä. Jokela kirmasi kuin kevään varsa. Pakkipari holm on jäätävän hyvä, myöskin Kousa.
Onneksi pelsujen vedot menivät pääsääntöisesti kohti maalivahtia.

Hyvää meteliä piti meidän fanit paikan päällä, hyvln toimittu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös