HIFK:n mediaketju

  • 1 494 303
  • 5 968

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
olihan tuo selostaja vitsi? olihan?
Mitä Kehäkettuselle on käynyt?

Kyllä se on totisinta totta...
Pari lainausta tiedotteesta:
"J-P Jalo kuuluu valtakunnan ehdottomaan selostajaeliittiin ja hänellä on mittava kokemus Liigan selostuksista."
"Kuultuani mahdollisuudesta selostaa IFK:n koko kauden matsit radioon olin todella innoissani. Ensinnäkin HIFK on ollut aina seura, jossa on ollut sitä jotain. Kutsuttakoon sitä sitten luonteeksi, karismaksi tai miksi tahansa. IFK sytyttää. Radio taas on ollut mulle aina rakas väline. Ammatillisestikin on kerrassaan hauskaa palata juurille tv-vuosien jälkeen"

Itselläni aika neutraali suhtautuminen nykyään Jaloon, kyllähän se paremmin selostaa kuin moni Nelosen amatööriselostajista esimerkiksi.
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen jostain syystä aina pitänyt J-P Jalon selostuksesta. Välillä ehkä vähän lyö yli, mutta jotenkin luo kuitenkin tunnetta siihen selostamiseen. Harmi kyllä, että Kehäkettunen ei jatka. Oli kuitenkin aidosti HIFK:n miehiä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Jalo hyvä selostaja on, mutta ei oikein tunnu syttyvän enää mistään. Taisi olla vähän pumpussa ukolla vikaa ja lääkäri todennut, että voisi ottaa rauhallisemmin hommissa.
Varmasti hoitaa hommansa hyvin, mutta taitaa kuitenkin TPS:n miehiä olla sydämestään. Kehäkettusta oli kiva kuunnella, kun sydän oli täysin punainen ja kommentointi sen mukaista. Puolueellista kyllä, mutta omasta mielestä parempi niin kuin neutraali. Toki eiköhän Jalo hyvän siteen seuraan luo itselleenkin, kun kaikki pelit hoitaa.
Toki itse väijyn 90% peleistä televisiosta, mutta työn takia osa arkipeleistä pitää radion kautta hoitaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse olen jostain syystä aina pitänyt J-P Jalon selostuksesta. Välillä ehkä vähän lyö yli, mutta jotenkin luo kuitenkin tunnetta siihen selostamiseen. Harmi kyllä, että Kehäkettunen ei jatka. Oli kuitenkin aidosti HIFK:n miehiä.

Rehellisesti sanoen Kehäkettunen oli huono selostaja, en enää viime aikoina jaksanut kuunnella herraa yhtään kun peliä ei selostanut yhtään varsinkaan silloin kun Hakki oli studiossa. Jp-Jalo on hyvä selostaja, jotenkin jäänyt aina sellainen fiilis ettei kauheasti pidä IFK:sta, mutta tietysti IFK myönteisyys voi selittää myös kriittisyyden.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
J-P Jalo on ihan jees selostaja, mutta eikös se ole TPS:n miehiä, joten ei "ehkä" ihan täydellä sydämellä selosta meille pelejä...
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voi vittu. tottahan se on, että Ketun selostuksista ei kauheasti selvää pelitapahtumista saanut. Silti jo pelkästään niiden sydämestä tulevien "Ja sinne menee!"-huudahdusten takia sitä jaksoi kuunnella. No, ehkä Jaloonkin tottuu ensijärkytyksen jälkeen.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
City is yes, but J-P Jalo, WTF!?! Mun mielestä toi ukko on aina ollut Jokerien puolella. Vai muistaako vanha väärin?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jalo on Jokereiden mies ilman muuta minunkin mielestäni. Mutta silti: "olen aina halunnut pelata täällä..."
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Muistan hyvin yhden TPS - Lukko pelin, minkä katselin telkusta. Selostajana oli J-P Jalo ja kommentaattorina Tuomas Grönman. JP hehkutti jokaista turkulaista purkua,syöttöä tai jopa jäähyä että tämä jäähy jos mikä piti ottaa. Grönman heitti yhdessä lukon alivoima tilanteessa, kun lukkolaiset pääsivät purkamaan "Jes, meillä ei ole enää mitään hätää" tyylisen karjahduksen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jalo selosti Jokerien pelejä ysärin puolivälin silloiselle Radio Ykköselle. Ehkä siitä on jäänyt mielikuva joillekin, että Jalo olisi Jokerien miehiä? Mieshän on turkulainen ja olen aina itse mieltänyt hänet jonkin asteen Tepsin mieheksi.

Ysärillä hoiti Jokerihehkutukset innostuneesti ja ammattitaitoisesti, mutta noista ajoista alkaa olla jo useampi vuosikymmen aikaa. Munkin mielestä Jalo on ollut viime vuodet tv:n puolella vaisu, ehkä radion puolella syttyy vielä kerran?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jp-Jalo on hyvä selostaja, jotenkin jäänyt aina sellainen fiilis ettei kauheasti pidä IFK:sta, mutta tietysti IFK myönteisyys voi selittää myös kriittisyyden.

JP Jalo pelasi aikoinaan futista TPS:ssa ja sitä kautta hän ymmärtää perusasiat joukkuepelaamisesta. Futisura ei hääppöinen ollut, mutta sen jälkeen hänestä kouliutui selostaja Auran Aaltoihin. Moni turkulainen pitää häntä ainoana oikeana TPS:n kiekkopelien selostajana ja näistä hommista Jalo on muistani mukaan myös ansiomerkillä (tms) palkittu TPS:n toimesta. Aikanaan tein SM-liigasta juttuja ja siksi Jalonkin kanssa tuli joskus istuttua jossain hallissa kahvia juomassa odotellen ottelun alkamista, Kyllä Jalon väri on TPS ja jos jokin joukkue pitää länsirannikon ulkopuolelta sanoa, se on HIFK. Tietenkin se että Jokerit oli epäsuorasti yhdessä vaiheessa työnantaja painaa jossain, mutta en kyllä muista että Jalo olisi koskaan vapaaehtoisesti Jokereista puhunut. Siis muussa mielessä kuin tyyliin "miten Jokeritkin on noin huonosti pelannut" tms. HIFK tapa toimia silloin kauan sitten nautti laajaa suosiota median keskuudessa. En nyt vaivaa teitä asialla enempää mutta voisin kertoa monta juttua joilla HIFK erottui 80-90 luvulla myönteisesti ja joiden vuoksi HIFK sai paljon ystäviä toimittajien ja myös muiden seurojen pelaajienkin joukosta.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ei Jalossa mitään vikaa ole mutta Kettu on aito IFKn mies siinä missä Jalo on ammattimies. Minä olisin valinnut Ketun paljon mieluummin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
K-supermarketeissa ja Citymarketeissa noita laseja ainakin on ollut. Itäkeskuksen Citymarketista loppuivat tosin jo seuraavana päivänä ilmestymisestään. Ja Itä-Helsinkiläisessä K-supermarketissakin lasihylly oli tyhjä kolmantena päivänä myyntiin tulosta. Taitaa olla saatavuus jo aika heikkoa.

Sorry myöhäinen vastaus, tuli pitkä gäppi netin osalta. Niin, ostin pari sixpackiä tuoppeineen Espoosta, K-Malminmäki (Finnoontien ja Nöykkiönkadun risteyksessä).

Hinnoissa näköjään isojakin eroja, kun noita edellisiä postauksia lukee.

Hieman myöhässä, mutta kiitokset vinkeistä. Maanantaina tuli lounastauolla uusi erä Ruoholahden Citymarkettiin ja tuli samalla ostettua kaksi sixpackiä. Tiistaina lasit olivat jo loppuneet, mutta todennäköisesti näitä tulee lisää, kun itse hyllykkö oli edelleen paikallaan. Ensi tuntumalta suht. laadukas, kestävähkö ja tyylikäs lasi kylkijäiseksi. Tölkki myös mahtava, kuten moni muukin on todennut. Saisi kausi jo alkaa niin voi muutaman tölkin korkata sen kunniaksi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Jalo ole ihan tasan sen miehiä, mitä sopimuksessa sanotaan. Kuten joku edellä sanoi, Jalo on ammattimies, jolla on hyvä ääni. Vaikutti tosin TV:n puolella välillä kyllästyneeltä koko selostustouhuun, mutta ehkä "paluu juurille" ja radioon innostaa...

Pidän Ketusta, mutta homma meni välillä täysin amatöörimäiseksi valittamiseksi, jos IFK:lla meni huonosti. Siis usein valittamiseksi tuomareista jne.. Sitä en osaa sanoa, oliko taustalla ylempää tullut ohje vetää överisti värilasit päässä vai vetikö mies vain yksinkertaisesti liiaksikin tunteella. Hakin kanssa meininki olikin sitten lähes kuuntelukelvotonta.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman myöhässä, mutta kiitokset vinkeistä. Maanantaina tuli lounastauolla uusi erä Ruoholahden Citymarkettiin ja tuli samalla ostettua kaksi sixpackiä. Tiistaina lasit olivat jo loppuneet, mutta todennäköisesti näitä tulee lisää, kun itse hyllykkö oli edelleen paikallaan. Ensi tuntumalta suht. laadukas, kestävähkö ja tyylikäs lasi kylkijäiseksi. Tölkki myös mahtava, kuten moni muukin on todennut. Saisi kausi jo alkaa niin voi muutaman tölkin korkata sen kunniaksi.

Noista laseista sellainen havainto, että niitä menee kyllä muidenkin kärryihin kuin sellaisten jotka ostavat myös sen kuuden pakkauksen olutta. Olin tiistaina käymässä eräässä Citymarketissa ja edessäni olleet rouvat ottivat lasit ja juomaostoksina oli ainoastaan Coca-Colaa. Kesätyöntekijä ei kassalla ollut lainkaan tietoinen asiasta - meinasin sanoa, mutta sitten ajattelin että jos joku ilkeää noin käyttäytyä, tuskin hän pystyy asiasta kovin objektiivisesti keskustelemaan.

No, tulipahan tuokin mainittua. Vai että J-P Jalo alkaa selostaa HIFK:n matseja - herra oli joskus aikoinaan mahtava mm. Gladiaattorit televisio-ohjelmassa ja joissain urheilulähetyksissä - jo miehen näkeminen Nordiksella on jonkinasteinen "urheilusekularisaatioilmiö".
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mul on J-P antipatia jostain kanssa, mutta positiivisena asiana sitten se että jos selostaa radiossa ei enää istu siinä Nelosen kommentaattori penkillä meidän vieressä hallilla. Always look on the bright side jne.
Olihan Kettu ihan omia miehiä ja kyllä se minusta parani viime kaudella se selostaminenkin paljon siitä mitä se alkuaikoina oli Hakin kera. Olisivat nyt vaan antaneet jatkaa. Mutta onneksi Uuge jatkaa kuitenkin haastatteluissa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK:n CHL-esittelyvideo tullut toissapäivänä CHL:n sivuille. Corey Elkins toimii esittelijän roolissa ja pätkä oli ihan hauska. Moberg sai pientä kuittailua osakseen myös. Videon voit katsoa täältä.

Linkki vie Facebookiin CHL:n fb-sivulle.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
En nyt vaivaa teitä asialla enempää mutta voisin kertoa monta juttua joilla HIFK erottui 80-90 luvulla myönteisesti ja joiden vuoksi HIFK sai paljon ystäviä toimittajien ja myös muiden seurojen pelaajienkin joukosta.
DDR:n alakerran lehdistötiloissa sai HIFK:in peleissä juoda ilmaiseksi Koffia niin paljon kuin jaksoi ja ehti. Legenda kertoo että erätaukoennätys oli 11 pulloa gepardia kurkusta alas. Hakki (jo eläkkeellä pelihommista) muuten salakuljetti bisseä lehdistökatsomoon puolen litran Pepsi-mukissa. Oli kyllä hilpeitä aikoja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voi vittu. tottahan se on, että Ketun selostuksista ei kauheasti selvää pelitapahtumista saanut. Silti jo pelkästään niiden sydämestä tulevien "Ja sinne menee!"-huudahdusten takia sitä jaksoi kuunnella. No, ehkä Jaloonkin tottuu ensijärkytyksen jälkeen.

Eihän radiossa pelitapahtumista muutenkaan hirveästi saa selvää. Eikä pidäkään saada, maalit ja jäähyt riittävät jo pitkälle.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa käytyä katsomassa koripalloa Nordiksella ja siellähän se uusi medianeliö oli paikallaan. Ja kyllä, on erittäin asiallinen. Kuvan laatu näyttäytyi erittäin hyvänä yläriveille ja siinä alapuolella oleva tekstibanneriosio on hyvän kokoinen ja myöskin selkeä.

Eli kaiken kaikkiaan hyvä ostos ja selkeä parannus edelliseen, Muita merkittäviä muutoksia ei sattunut silmiin.
 

Stigu

Jäsen
Meitsi ei ole vielä noihin olueisiin törmännyt, mutta sain kesällä ystäväpariskunnalta lahjaksi IFK-viiniä. Ensimmäistä kertaa tuli sitä maisteltua, ja maistuihan se. Ja pullo on tallessa, oli sen verran herkistävän näköinen.

Ja sitten asiaan: Tänään bongasin ensimmäistä kertaa syksyn dösäpysäkkimainokset. "Skulataan Stadille" ei nyt ehkä ihan säväytä, mutta pienen maistelun jälkeen luulen ymmärtäväni markkinoinnin pointin. Kun Jokerit profiloituu yhä enemmän koko Suomen jengiksi Itäliigassa on IFK:lla nyt hyvä (ja ihan aito) tilaisuus profiloitua nimenomaan ainoaksi stadilaiseksi jengiksi Länsiliigassa. Ei tarvitse miettiä, mihin sporalinjat loppuu, ym.Eli ihan OK mainos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös