HIFK:n mediaketju

  • 1 494 141
  • 5 968

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajan hermolla kannattaa aina olla. Hyvää tilannetajua HIFK:lta. Plus, että nyt jokainen meistä voi opetella ainakin yhden merkityksellisen lauseen vieraalla kielellä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Seuran kaksikielisyydestä saa ja pitää olla ylpeä. Sillä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.
Mutta mikä saa kaksikielisyydestä ylpeänä olevan vittuuntumaan ranskankielisestä mainoksesta? En keksi.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Hyvä veto IFK:lta.

Ei maan tunnetuimman joukkueurheiluseuran brändi tai perinteet mihinkään katoa tälläisillä tempauksilla, päin vastoin: osoittaa vaan hyvin sen kuinka vahva se brändi oikeasti on, kun voidaan tehdä näin perinteitä rikkovia ja joidenkin mielestä jopa provosoivia mainoksia, ja samalla luottaa siihen, että kyllä ne kaikki samat nahkatakkiset 60v fabut siellä hallissa taas kauden avauksessa silti on. Parhaassa tapauksessa siellä kauden avauksessa on myös uusia kasvoja.

Kunhan ei venäjäksi tai turuksi tule, niin ei tuossa ole muuta kuin positiivista näkyvyyttä tarjolla.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se, että kussakin julisteessa on vain yhtä kieltä (alalaidan suomenkielisen sloganin ohella), on minusta tyylikästä. Jos yhteen julisteeseen olisi upotettu useita kieliä, mainos olisi heti vähän nolo. Eri kielten ripotteleminen eri mainospaikoille toimii sen sijaan hyvin. Ja tietenkin pääosassa ovat punainen väri ja aina yhtä tyylikäs logo.

Kaunista, sanoisin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itse näin duuniin ajellessa ensimmäisen livenä, ihan jees omaan silmään. "Yks körd, alatid", tai jotain. Itse asiassa hieman hymyilytti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Keskustelu tämän mainoskampanjan hyvyydestä on kuvastaa hyvin nykyistä keskusteluympäristöä kokonaisuutena. Jos et pidä kampanjaa hyvänä olet tyhmä, jämähtänyt rasisti ja sinua ei minun seuran kannattajaksi haluta.

Toivottavasti ensi kaudella Nordiksen lehterit pullistelee parempaa väkeä, joille kampanja upposi. Ja käsi jo ennakkoon ylös sen merkiksi, että kaltaiselleni puritaanille narkkaavien narrien kuten lehterä ja hovinen joukkueessa olo on yksinään syy jättää tulematta peleihin. Ei mikään mainoskampanja sitä muuta, mutta tämä nyt ulkona oleva todentaa että brändiä ollaan tosissaan muuttamassa. Toivottavasti muutos onnistuu ja tulevaisuudessa uudet sukupolvet löytävät seuran merkitykselliseksi itselleen.

Omille lapsille (alakoululaisia) en ole IFK:ta elämään tuputtanut ja hyvin heillä tuntuu menevän ilman. Varmasti pysyy nuoruus tasaisempana, kun ei ole ulkopuolisia verenpaineen nostattajia elämässä.
 

zepHero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HIFK & HK Tiigrid Tallinn
Itse näin duuniin ajellessa ensimmäisen livenä, ihan jees omaan silmään. "Yks körd, alatid", tai jotain. Itse asiassa hieman hymyilytti.

OT: Mistä löytyy "üks kord, alati" ? Voisi ihan läpällä käydä napsimassa kuvan ja laittaa etelässä asuville tutuille, jotka jengiä kannattavat inaktiivisesti.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keskustelu tämän mainoskampanjan hyvyydestä on kuvastaa hyvin nykyistä keskusteluympäristöä kokonaisuutena. Jos et pidä kampanjaa hyvänä olet tyhmä, jämähtänyt rasisti ja sinua ei minun seuran kannattajaksi haluta.

Toivottavasti ensi kaudella Nordiksen lehterit pullistelee parempaa väkeä, joille kampanja upposi. Ja käsi jo ennakkoon ylös sen merkiksi, että kaltaiselleni puritaanille narkkaavien narrien kuten lehterä ja hovinen joukkueessa olo on yksinään syy jättää tulematta peleihin. Ei mikään mainoskampanja sitä muuta, mutta tämä nyt ulkona oleva todentaa että brändiä ollaan tosissaan muuttamassa. Toivottavasti muutos onnistuu ja tulevaisuudessa uudet sukupolvet löytävät seuran merkitykselliseksi itselleen.

Omille lapsille (alakoululaisia) en ole IFK:ta elämään tuputtanut ja hyvin heillä tuntuu menevän ilman. Varmasti pysyy nuoruus tasaisempana, kun ei ole ulkopuolisia verenpaineen nostattajia elämässä.

Tsemppiä uhriutumisesta selviämiseen!

Minusta on vain hienoa, että IFK lähtee tällaiseen tunteita herättävään kampanjointiin, eikä pelkää liikaa reaktioita. Osoittaa nimenomaan sitä että brändi on vahva, ja toteuttaa sitä minkä kokee itse hyväksi ja toimivaksi. Minulle IFK edustaa nimenomaan sitä, että brändin puolesta se ei ole liian ohjailtavissa, vaan pikemminkin vivahduksellisesti ylimielinen mutta tyylikäs suunnannäyttäjä.

Perinteitä seurassa on paljon, ja pidän siitä ettei seura lähde kaikkein kevyimpiin ”trendeihin” mukaan. Näissä ”passiivisissa” mainoksissa IFK mielestäni onnistuu huomioarvossa järjestään kun niitä toteutetaan aina uudella tavalla.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Keskustelu tämän mainoskampanjan hyvyydestä on kuvastaa hyvin nykyistä keskusteluympäristöä kokonaisuutena. Jos et pidä kampanjaa hyvänä olet tyhmä, jämähtänyt rasisti ja sinua ei minun seuran kannattajaksi haluta.

Toivottavasti ensi kaudella Nordiksen lehterit pullistelee parempaa väkeä, joille kampanja upposi. Ja käsi jo ennakkoon ylös sen merkiksi, että kaltaiselleni puritaanille narkkaavien narrien kuten lehterä ja hovinen joukkueessa olo on yksinään syy jättää tulematta peleihin. Ei mikään mainoskampanja sitä muuta, mutta tämä nyt ulkona oleva todentaa että brändiä ollaan tosissaan muuttamassa. Toivottavasti muutos onnistuu ja tulevaisuudessa uudet sukupolvet löytävät seuran merkitykselliseksi itselleen.

Omille lapsille (alakoululaisia) en ole IFK:ta elämään tuputtanut ja hyvin heillä tuntuu menevän ilman. Varmasti pysyy nuoruus tasaisempana, kun ei ole ulkopuolisia verenpaineen nostattajia elämässä.
Kyllähän HIFK:nkin täytyy pysyä maailman muutoksessa mukana. Eivät ne perinteet mihinkään häviä, mutta myös kannattajapohjaa täytyy yrittää laajentaa, mikäli aiotaan pysyä kilpailukykyisenä jatkossakin. Mun mielestä Nordikselle ovat tervertulleita ihan kaikki, jotka haluavat nauttia HIFK:sta sekä viihteestä ja aivan turha alkaa rajaamaan ketään paremmiksi tai huonommiksi ihmisiksi.

Noihin sun kommentteihin Lehterästä ja Hovisesta ei viitsi edes sanoa mitään. He pelaavat HIFK:ssa ja ansaitsevat kaiken mahdollisen tuen ja kannustuksen, kuten kaikki muutkin joukkueeseen kuuluvat.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
OT: Mistä löytyy "üks kord, alati" ? Voisi ihan läpällä käydä napsimassa kuvan ja laittaa etelässä asuville tutuille, jotka jengiä kannattavat inaktiivisesti.
Viikintiellä, about siinä eläinsairaalan kohdalla.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vantaalla näin vain "en gång - all tid".

Sitäkö niissä siis lukee vieraillakin kielillä?
Ainakin toi espanjankielinen versio oli käännös tosta sloganista (kuva julisteesta ylempänä ketjussa).

Ihan hauska keino herättää huomioita ja keskustelua tässä kauden alla. Ja myönteinen kannanotto ajankohtaiseen laajempaan teemaan på samma gång.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ainakin toi espanjankielinen versio oli käännös tosta sloganista (kuva julisteesta ylempänä ketjussa).

Ihan hauska keino herättää huomioita ja keskustelua tässä kauden alla. Ja myönteinen kannanotto ajankohtaiseen laajempaan teemaan på samma gång.
Ja jos mä nyt olisin vaikka saksankielinen ja näkisin kotikielellä mainoksen niin kiinnostuisin varmaan ja toteaisin, että harvoin näen pk-seudulka omalla kielelläni mainosta ja ehkä ainakin miettisin, menisinkö joskus matsiin..
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Onko tämä nyt sitä woke-paskaa? (hymiö)

Tärkeintähän teidän olisi sitten ottelutapahtumassakin puhutella näitä katsojia jollain tapaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tämä nyt sitä woke-paskaa? (hymiö)

Tärkeintähän teidän olisi sitten ottelutapahtumassakin puhutella näitä katsojia jollain tapaa.

Mammammaaa on kaikiksi kieliksi sama. Sen räjähtäessä ämyreistä, siinä punaisen sydämen läikähtämisessä on ihan tarpeeksi puhuttelemista. Puhuttelee myös vääräuskoisia, muttei todennäköisesti heidän toivomallaan tavalla :D.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kamppis herättää tunteita, hieno homma. Liigassa hetken piipahtaneen keravalaisen divarijengin kannattajiakin alkaa kiinnostaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kamppis herättää tunteita, hieno homma. Liigassa hetken piipahtaneen keravalaisen divarijengin kannattajiakin alkaa kiinnostaa.
Kiinnostukseni on puhtaasti ammatillista.

Siltä osin kiinnostaa saako ifk tällä houkuteltua uutta kohdeyleisöä halliin. Toimiiko siis markkinointi kohdeyleisölle vai ei.

Jos isoa kuvaa ajatellaan, niin olen Jokerien kannalta huolissani teidän kannattajien "kuihtumisesta" ja samalla myös koko suomalaisen kiekon kannattajien (ja pelaajien) vähenemisestä. Isoja ikäluokkia kun aletaan hautaamaan alkaa volyymit väkisin tässä kilpailutilanteessa huveta. Olisihan se hetken naureskella ifk:lle kun katsojamäärät vaan vähenee (ja sama varmaan teidän suunnasta meille). Mutta kävisi aika hiton tylsäksi, kun vuonna 2045 Jokereita on katsomassa 3000 ihmistä ja teillä 750 (tai toisinpäin what ever). Siinä ei oikein enää saada sitä hegemoniallista paikallisväännön huumaa, kun kiinnostus on enää marginaalista. Jotta päästään kepittämään tampere ja luomaan kunnon derbyt taas tulevaisuudessa, tarvitaan vahva ja uudistunut Jokerit. Ja vahva ja uudistunut ifk.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös